Print side | Luk vindue

Anmeldese af BD AVATAR

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79912
Udskrevet den: 28-Maj-2025 kl. 20:14

Emne: Anmeldese af BD AVATAR
Skrevet af: Hother
Emne: Anmeldese af BD AVATAR
Skrevet den: 26-April-2010 kl. 21:51
HIGH-DEF DIGEST har anmeldt Avatar. Billedet får topkarakter, og det får mig ikke til at glæde mig mindre til at se filmen hjemme hos mig selv.

Du kan læse anmeldelsen her:

http://bluray.highdefdigest.com/2915/avatar.html - http://bluray.highdefdigest.com/2915/avatar.html

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 26-April-2010 kl. 21:59
Ja, ja, i det mindste behøver man ikke koncentrere sig om et plot...., men kan nøjes med at nyde de flotte billeder LOL

Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 26-April-2010 kl. 22:23
Og lige en anmeldelse mere - fra blu-ray.com:

http://www.blu-ray.com/movies/Avatar-Blu-ray-Review/7847/ - http://www.blu-ray.com/movies/Avatar-Blu-ray-Review/7847/

Er dog den amerikanske udgave men mon ikke det holder i forhold til den europæiske Smile

Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 27-April-2010 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Ja, ja, i det mindste behøver man ikke koncentrere sig om et plot...., men kan nøjes med at nyde de flotte billeder LOL

Det var aldrig et problem at kunne koncentrere sig om plottet i Avatar, der kunne komme flyvende grise forbi lærredet og man ville stadig kunne følge med Wink

-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)

Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 27-April-2010 kl. 11:05
ja de skulle vel bare være blå for at passe ind... ooiiiinnkk LOL

Med lidt held ligger avatar og venter i postkassen når jeg kommer hjem.. den blev sendt fra blockbuster igår.

edit, den var der sørme... så er der dømt bio

-------------
Mvh

René

Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 27-April-2010 kl. 17:26
jup. den blev sendt i går og lå i postkassen!!! :-)
Jeg bestilte steelboksen og det er den europæiske version eller RED_BIRD_2D_F3 som Anydvd angiver den til at være - så modsat kommentaren på forsiden, så er det ikke den samme som UK-udgaven der identificeres som RED_BIRD_2D_WW
nu må jeg så vente til det hele er kopieret over før jeg kan afspille. (har ikke købt hverken powerdvd, tmt3 eller lignende og har ikke en alm BD-afspiller)

Skrevet den: 27-April-2010 kl. 17:33
min anydvd brokker sig fælt over den.. men kopierer den over så må vi se

Drive (Hardware) Region: 0 (not set!)

Media is a Blu-Ray disc.

Total size: 24438784 sectors (47732 MBytes)
Video Blu-ray label: RED_BIRD_2D_F3
Media is AACS protected!
Media is BD+ protected!
AACS MKB version 16
Using BDPHash.bin 10-04-08
Failed to remove BD+, Error 668!
Fejl under behandling af Blu-ray disk

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 27-April-2010 kl. 17:40
hej René - hvilken version af anydvd? - 6.6.3.8 er ude i beta og tager den uden problemer. søg i slysofts forum for den nyeste beta.
jeg sad nemlig også med 6.6.3.4 og der skete det samme for mig som skete for dig - men jeg fandt en tråd med betaen i stedet.

Skrevet den: 27-April-2010 kl. 17:47
min er netop 6.6.3.4, nu prøver jeg at se om min popcorn vil afspille den ellers må jeg have fat i betaen mangler 10 min før den er på lager

edit, ja min popcornhour c-200 ville ikke afspille den.. dvs der kom en rød skærm hvor der stod at jeg skulle opgradere min blu ray afspiller.
Jeg fandt anydvd 6.6.3.8beta og den har jeg installeret også gav den ingen fejl.. er nu ved at smiden den på nas igen.. så må vi se.

Drive (Hardware) Region: 2
Media is a Blu-Ray disc.
Media is AACS protected!
Media is BD+ protected!
AACS MKB version 16
Using BDPHash.bin 10-04-26-B
Removed AACS copy protection!
Removed BD+ copy protection!
Note: automatic detection of region code not possible with this disc.
Blu-ray Java signatures fixed!
BD-Live deactivated!
Java BD+ runtime removed!

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 27-April-2010 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

min er netop 6.6.3.4, nu prøver jeg at se om min popcorn vil afspille den ellers må jeg have fat i betaen mangler 10 min før den er på lager

edit, ja min popcornhour c-200 ville ikke afspille den.. dvs der kom en rød skærm hvor der stod at jeg skulle opgradere min blu ray afspiller.
Jeg fandt anydvd 6.6.3.8beta og den har jeg installeret også gav den ingen fejl.. er nu ved at smiden den på nas igen.. så må vi se.

Drive (Hardware) Region: 2
Media is a Blu-Ray disc.
Media is AACS protected!
Media is BD+ protected!
AACS MKB version 16
Using BDPHash.bin 10-04-26-B
Removed AACS copy protection!
Removed BD+ copy protection!
Note: automatic detection of region code not possible with this disc.
Blu-ray Java signatures fixed!
BD-Live deactivated!
Java BD+ runtime removed!
Rene, du skal være opmærksom på (hvis du ikke ved det allerede), så skal du opdate din LX71, med en firmware der netop er relateret til AvatarTongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 27-April-2010 kl. 19:01
ok, det må være version 1.65.. den napper jeg lige.... dvs nu er den på vej ind på min NAS så det bliver min Popcorn c-200 der står for afspilningen... men opgraderer nu pioneeren anyway

avatar vil ikke ummidelbart køre på min popcornhour c-200 (skiven kører fint på min bdp-lx71) for ikke at hijacke tråden har jeg postet i denne tråd om problemet http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=68355&PN=47&title=popcorn-hour-c200-anmeldelse-spawn - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=68355&PN=47&title=popcorn-hour-c200-anmeldelse-spawn

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 27-April-2010 kl. 21:56
Nu har jeg set brudstykker af Avatar, hold da helt fast den har et utroligt flot billede Clap Jeg tror ikke, at jeg har set en spillefilm med sådan et billedeTongue

Bevares, jeg ved da godt, at meget af filmen er animeret, men det ændre altså ikke på, at jeg tog mig selv i, at sidde med åben mund (polypperne er taget forlængstLOL)

Jeg kan desværre ikke bedømme lyden, for min receiver er til reparationBig smile

Men til de af jer der har købt filmen.......rigtig god fornøjelse, and enjoyTongue

-------------

Skrevet den: 27-April-2010 kl. 23:12
Jamen jeg kan supplere efter at have set hele filmen... en fantastisk god kvalitet på billedet... som hother skriver det er med åben mund.... MEGET flot.... og lyden kan jeg supplere med er ligeledes ualmindelig god... og afbalanceret... syntes tit at der bliver for meget bulder i film... men nej.. ved eksplosioner er detaljerne ualmindeligt gode.. surroundeffekten er vel noget nær det bedste jeg har hørt på en film... og faktisk syntes jeg også filmen en lidt sløv start til trods var gribende og man lod sig rive med... meget spændene... det syntes lillemor også... så den på lyd -15 hvilket er med pæn effekt... men kunne godt give mere spark for mere drøn på lyden.. men skal også gerne høre noget imorgen.

så skal jeg give den stjerner må det være:

Billedkvalitet: StarStarStarStarStar
Lydkvalitet: StarStarStarStarStar
Handling: StarStarStarBeer

-------------
Mvh

René

Skrevet af: len61
Skrevet den: 27-April-2010 kl. 23:51
Den er da FED ,særdeles imponeret over cgi, som sjældent om ,nogensinde set flottere !  Nå det var så det ,sagde konen ,men hvornår kommer 2'eren?ErmmEmbarrassedLOL

-------------
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's

Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 00:23
Så blev den også set hjemme, og hold da op et billed. Selv kæresten var helt oppe og ringe over den, og kom med udbrud over kvaliteten med mellemrum. Det plejer hun ikke. Den må være virkelig god! :)

-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!

Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 01:59
Jeg er også vild med Blu-beavers måde at "anmelde" på, på grund af deres mange data om skiven og dens bitrate mv, samt store full-size screenshots (når man klikker dem)

http://www.dvdbeaver.com/film3/blu-ray_reviews51/avatar_blu-ray.htm - http://www.dvdbeaver.com/film3/blu-ray_reviews51/avatar_blu-ray.htm

ps. Af nysgerrighed (det er mig ikke et must): Er der Danske tekster på den engelske version? Det er jo alligevel knapt 60 kr. man sparer på at købe den via amazon.co.uk

Skrevet den: 28-April-2010 kl. 07:53
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Jeg er også vild med Blu-beavers måde at "anmelde" på, på grund af deres mange data om skiven og dens bitrate mv, samt store full-size screenshots (når man klikker dem)

http://www.dvdbeaver.com/film3/blu-ray_reviews51/avatar_blu-ray.htm - http://www.dvdbeaver.com/film3/blu-ray_reviews51/avatar_blu-ray.htm

ps. Af nysgerrighed (det er mig ikke et must): Er der Danske tekster på den engelske version? Det er jo alligevel knapt 60 kr. man sparer på at købe den via amazon.co.uk
Jeg har en version af filmen som er kommet fra UK, og her er ikke DK subt. Men om der er det på andre UK versioner af filmen - det ved jeg ikkeTongue

-------------

Skrevet af: Mr. Pierre
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 08:51
Det er klart det flotteste billede jeg har set til dato Clap

Lå nede på gulvet, under 1m fra skræmen og så filmen igåraftes, det var bare SUPER Hug

Skrevet af: akas
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 09:03
jeg synes det er irreterende at den kun kommer i formatet 1.78.1 jeg mener da at den oprindelig var i den brede 2.40.1 i biografenThumbs Down

Skrevet den: 28-April-2010 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af akas akas skrev:

jeg synes det er irreterende at den kun kommer i formatet 1.78.1 jeg mener da at den oprindelig var i den brede 2.40.1 i biografenThumbs Down
Og jeg synes omvendt at det er skønt med full screenTongue

-------------

Skrevet af: Mr. Pierre
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det var også en ting jeg var/ er hammer glad for.

Hader nemlig de sorte kasser og at have uudnyttet skærmplads

Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 09:16
Jeg er enig med anmeldelsen om at der nogle gange "mangler" noget lyd som bare ikke kommer. Man venter på at nu kommer der noget og så er det der bare ikke.
Der er en enkelt scene, hvor jeg synes billedet i filmen er dårligt, det er der hvor Sigourney Weaver netop har sagt til Jake at hun ikke er interesseret i han er der. Man ser hende lidt nedefra og lige der, synes jeg billedet er sløret/uskarpt og slet ikke passer ind.

Billedet på 16:9 er jeg også glad for og det ser jeg kun som en fordel i den her film, hvor landskabet/naturen netop er en kæmpe del af filmen.

Ud over de småting synes jeg det er en rigtig fed film, der skal ses flere gange. At den så bliver sammenlignet med andre gamle film, siger mig ikke noget. Det er stadig en ny film for mig og synes den skal nydes for det den er.

Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 09:17

Kan kun være enig. Dejligt den tager hele skærmen i brug Smile

Derud over syntes jeg, jeg så dobbelt så mange ting end i biffen. lagde mærke til mange flere detaljer. Især i baggrunden, da der sker noget konstant i rigtig mange scener. Kæresten og jeg sad gang på gang og udpeget nye ting vi overhovedet ikke havde lagt mærke til i biffen. Hvilket alligevel var 2 besøg i Imperial (3D) 

Rigtig god oplevelse hjemme i stuen. Meget bedre end jeg havde turde forvente.

-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!

Skrevet af: BowieCool
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 09:20
Jeg så filmen igår. Hold K... den er flot !! Jeg synes også som Hother, at det er fedt, at den er i full screen. Lyden er tilmed suveræn. Vi snakker helt sikkert her om en reference bluray, intet mindre !!

-------------
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310

Skrevet af: akas
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 09:20
ja det er jo smag og behag men det er jo så bare ca 20 procent man mangler af billedet i siderneThumbs Down

Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 09:33

ja det er jo smag og behag men det er jo så bare ca 20 procent man mangler af billedet i siderneThumbs Down

helt enig med akas her - hvis ikke filmen er i 16:9 format i biografen, så mister vi jo en del af den tiltænkte oplevelse. Film bør i min verden ses som det var tiltænkt, for det er vel derfor vi alle bruger så mange penge på at få gjort vort udstyr så optimalt som muligt og kalibrerer skærme til den helt store guldmedalje.

(kan nu give jer ret i at det er træls med sorte felter på skærmen/lærredet, men så længe formaterne er forskellige må vi jo leve med det)

Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 09:35
Ikke sandsynligt...

Cameron er berømt for at skyde sine film i Super-35, og så beskære dem forskelligt til 1:2.35 og 1:1.78 formater. Dvs. du kan godt risikere i én scene, at du har MERE billede i 1:1.78-versionen end du havde i biografen, og i andre scener har mindre.

Her er et eksempel fra hans Terminator 2:

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 09:35
Men nu er det alså instruktøren som har bestemt det, så vidt jeg kunne se i en anmeldelse.
så er 1:78 helt i orden.
får ikke set min før på fredag, når vi skal have en filmen aften.
men kommer nok til at se fin ud på min projektor i 1:78

Skrevet den: 28-April-2010 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

helt enig med akas her - hvis ikke filmen er i 16:9 format i biografen, så mister vi jo en del af den tiltænkte oplevelse. Film bør i min verden ses som det var tiltænkt, for det er vel derfor vi alle bruger så mange penge på at få gjort vort udstyr så optimalt som muligt og kalibrerer skærme til den helt store guldmedalje.

(kan nu give jer ret i at det er træls med sorte felter på skærmen/lærredet, men så længe formaterne er forskellige må vi jo leve med det)
Principielt helt enig. Men jeg har aldrig set Avatar før, så jeg mangler ligesom intet i oplevelsen. Tvært i mod. Men netop full screen i denne sammenhæng gav i det mindste mig, en helt speciel samhørighed i billedet, oplevelsen og eventyretTongue

-------------

Skrevet af: wcc1
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 09:55
kanon film og helt utrolig flot lavet, og sikke en billed kvalitet..

-------------

Skrevet af: Blu-ben
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 09:58
Er der noget spændende ekstra materiale med til filmen ?

Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 10:21
Der er intet ekstra materiale med. Kun filmen på Bluray og DVD

Skrevet af: S_Dalsgaard
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 12:13

Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

Principielt helt enig. Men jeg har aldrig set Avatar før, så jeg mangler ligesom intet i oplevelsen. Tvært i mod. Men netop full screen i denne sammenhæng gav i det mindste mig, en helt speciel samhørighed i billedet, oplevelsen og eventyretTongue

Der er faktisk mere med end der var i biograffen! Den er oprindeligt optaget i 16:9 (1.78:1) fordi den skulle passe til IMAX lærreder og er så beskåret i bund og top til almindelige bigrafer (hvor den blev vist i 2.35:1). Man kan fornemme det i de scener hvor Worthington laver sin video dagbog, hvor de overlagte displays ligger forholdsvis langt inde på skærmen (set fra oven og neden).

Cameron foretrak oprindeligt de breddere formater til Blu-ray udgivelsen, men da han så den i 1.78:1 ombestemte han sig og syntes det format var bedre.

Jeg har ikke set filmen i biograffen selv, så jeg kan ikke udtale mig om hvordan den ser ud i 2.35:1, men jeg synes at 1.78:1 formatet til denne udgivelse er rigtigt godt.

Ellers vil jeg til enhver tid altid foretrække det format filmen oprindeligt er tiltænkt, ligemeget hvor store sorte bjælker det giver i top og bund (eller siderne når det er film fra før 1950'erne).

-------------
http://www.tvseriesonbluray.eu/ - TVSeriesOnBluRay.eu

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 12:19

2D udgaven var 2.40:1 mens 3D udgaven mange steder var 1.78:1 (som den er filmet i).

Nej! 2.40:1 udgaven er lavet ud fra 1.78:1 - altså croppet i top og bund.

Skrevet af: karkov
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 12:46
har lige koebt den paa bluray i australien til 25 australeske $ hvilken svare til 130 kr, self uden dk tekster, saa glaeder mig til at se den naar jeg kommer hjem.

Skrevet af: henningdalgaard
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 12:56
er der 7.1 eller 5.1 surround på?
Synes google siger 5.1 men det kan vel ikke passe?

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 13:05
Den er kun i 5.1.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 13:38

Som nævnt før mangler der IKKE noget i siderne. Men den er heller ikke skudt på Super 35, som nogle spekulerede på at den måske var.

På nuværende tidspunkt har jeg intet problem med at formatet er 1.78:1, men når jeg en dag får et CIH projektor-setup, så bliver jeg måske en smule træt af det...

Skrevet af: Blu-ben
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Det synes jeg er lidt skuffende, selvfølgelige er det fint at de udnytter disc'en max for at få det bedste billede og lyd, men havde forventet lidt ekstra ved en sådan film, så skulle de hellere have brugt disc 2 til noget ekstra fremfor at få den med på dvd, da jeg ikke rigtig kan se hvad man skal bruge den til. Men kan være de gemmer det til den skal udsendes i 3D udgave senere.

Skrevet den: 28-April-2010 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Det synes jeg er lidt skuffende, selvfølgelige er det fint at de udnytter disc'en max for at få det bedste billede og lyd, men havde forventet lidt ekstra ved en sådan film, så skulle de hellere have brugt disc 2 til noget ekstra fremfor at få den med på dvd, da jeg ikke rigtig kan se hvad man skal bruge den til. Men kan være de gemmer det til den skal udsendes i 3D udgave senere.

Efter sigende er det fordi de ikke ville smide en masse halvfærdigt ekstramateriale med på denne udgivelse, som de ville have ud så hurtigt som muligt, men hellere lave det ordentligt og udgive det på november udgaven. Det kan man så vælge at tro på eller lade være, men i det mindste har de været åbne om, at der kommer en mere version i slutningen af året og en 3D version næste år.

Så godt som den nuværende version ser ud, har det vist været det rigtige valg at udnytte hele skiven til filmen.

-------------

Skrevet den: 28-April-2010 kl. 14:24
Så godt som den nuværende version ser ud, har det vist været det rigtige valg at udnytte hele skiven til filmen.
bare andre også kunne finde ud af det.
BDlive er alså opfundet

Skrevet den: 28-April-2010 kl. 14:26
Never mind

-------------

Skrevet den: 28-April-2010 kl. 14:26
ja den fylder ihvertfald godt... mener den lå på 45gb med det hele... men vil da hellere at de bruger pladsen på god kvalitet end ekstra gejl.. det kan de jo lægge på en ekstra skive... så vil jeg hellere have en høj bitrate.

Og lyden som flere har været inde på DTS HD MA 5.1

-------------
Mvh

René

Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

bare andre også kunne finde ud af det.
BDlive er alså opfundet

Avatar vise bare hvordan alle andre film skal ligge ned på en Blu-ray disk, udnytte hele diske til en film med max bitrate (Lyd og billede), ekstre materiale kan man altid ligge på en løs disk.

Og det er jo også hurra for at vi få meget at se end i biografen.  

Skrevet af: McNiklas
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 19:08
Rigtig fed udgivelseClap...  Men hvorfor gule underteksterTongue

Skrevet af: Rod83
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 19:58

Er ganske enig! Big smile Jeg så filmen igår (27/4) og må slutte mig til koret Beer.. f*** en flot film! Clap 

-------------
Panasonic TX-P50G20E ( http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79511&title=brugeranmeldelse-af-panasonic-txp50g20e - anmeldelse )|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim

Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Derud over syntes jeg, jeg så dobbelt så mange ting end i biffen. lagde mærke til mange flere detaljer. Især i baggrunden, da der sker noget konstant i rigtig mange scener. Kæresten og jeg sad gang på gang og udpeget nye ting vi overhovedet ikke havde lagt mærke til i biffen. Hvilket alligevel var 2 besøg i Imperial (3D) 

Derfor !
Min oplevelse er helt klart at 3d giver dårligere detailer - lad os få noget nyt 3d teknologi på banen i stedet for alt det lorte 3d vi bliver over dækket med. 

-------------
.....

Skrevet af: hyldig87
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 21:10
Hold op den er flot!!! Helt sikkert flotteste film jeg har set til dato på BD!
Og hvor er det dog lækkert den er i 1.78:1!

Men de måtte nu gerne ha stukket mig en DVD med ekstra indhold istedet foren "ekstra" film :P

Skrevet den: 28-April-2010 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Derfor !
Min oplevelse er helt klart at 3d giver dårligere detailer - lad os få noget nyt 3d teknologi på banen i stedet for alt det lorte 3d vi bliver over dækket med. 

Faktisk er den 3D teknologi som James Cameron har udviklet til Avatar, den beste af alle de 3D teknologi der på nuværende tidspunk er på marked, og James Cameron er i fuld gang med at videudviklet denne teknologi, så et er sikke Avatar II ville står flot end Avatar I. 

Skrevet af: MF1971
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 21:30

Jamen jeg kan supplere efter at have set hele filmen... en fantastisk god kvalitet på billedet... som hother skriver det er med åben mund.... MEGET flot.... og lyden kan jeg supplere med er ligeledes ualmindelig god... og afbalanceret... syntes tit at der bliver for meget bulder i film... men nej.. ved eksplosioner er detaljerne ualmindeligt gode.. surroundeffekten er vel noget nær det bedste jeg har hørt på en film... og faktisk syntes jeg også filmen en lidt sløv start til trods var gribende og man lod sig rive med... meget spændene... det syntes lillemor også... så den på lyd -15 hvilket er med pæn effekt... men kunne godt give mere spark for mere drøn på lyden.. men skal også gerne høre noget imorgen.

Kan ikke være mere enig.
Billed og lyd er bare WOW Big smile

Ham anmelderen på Highdefdigest som kun giver lyden 4 ud af 5 må da have været døv eller indstillet det hele forkert for lyden er da bare helt top.

Mvh
Michael/MF1971

-------------
Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855

Skrevet den: 28-April-2010 kl. 22:35
nå comp var færdig med at reencode kl 5 i morges - damn den havde noget at tygge igennem. desværre er mit tv kun 720p og min mini kan ikke klare FHD, så jeg har måttet "skalere" lidt - men stadig en fantastisk oplevelse.

Skrevet af: p.las
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 08:11
Oprindeligt skrevet af MF1971 MF1971 skrev:

Kan ikke være mere enig.

Ham anmelderen på Highdefdigest som kun giver lyden 4 ud af 5 må da have været døv eller indstillet det hele forkert for lyden er da bare helt top.

Mvh
Michael/MF1971
hvad så når der kommer en film bedre lyd? så kan karakteren ikke blive højere

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 08:39
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

hvad så når der kommer en film bedre lyd? så kan karakteren ikke blive højere
ork jo.. der er da masser af plads til flere stjerner, så sætter vi bare en ny standard LOL

-------------
Mvh

René

Skrevet af: Bruger udmeldt 6
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 22:35
Glæder mig til at skal se filmen med hele familien og nogle venner efter weekenden Tongue Så skal anlægget foldes ud, og vise sig fra sin bedste side. Glæder mig allerede. Smile

Og så glæder jeg mig til at se den i 2D Wink

Skrevet den: 30-April-2010 kl. 00:00
Avatar er original skud i digital 1080/24p, det er i dette format vi få at se på Blu-ray, så det er første gang at vi se hele billede området som Avatar original blive optage i, og i den original opløsning.

Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 00:06

Kan ikke være mere enig.

Mvh
Michael/MF1971

Nu har jeg endnu ikke fået set filmen, men anmeldelser skal nu engang tages med et gran salt. Specielt Avatar anmeldelsen på ovennævnte side, skal nok ikke bruge som målestok mht lyden, da anmelderens højttalere - for at sige det mildt - ikke ligefrem er high-end.

Men, modsat mange andre sider med anmeldelser, så skriver highdef-digest i det mindste hvilket grej deres anmeldere bruger, så kan man selv tage stilling til hvor meget man vil lægge i dem.

Skrevet den: 30-April-2010 kl. 00:12
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Kan ikke være mere enig.

Mvh
Michael/MF1971

Nu har jeg endnu ikke fået set filmen, men anmeldelser skal nu engang tages med et gran salt. Specielt Avatar anmeldelsen på ovennævnte side, skal nok ikke bruge som målestok mht lyden, da anmelderens højttalere - for at sige det mildt - ikke ligefrem er high-end.

Men. modsat mange andre sider med anmeldelser, så skriver highdef-digest i det mindste hvilket grej deres anmeldere bruger, så kan man selv tage stilling til hvor meget man vil lægge i dem.

Det er vel først gang at alle anmelder give max. over det hele.

Men selvfølgelig ville det være spænde hvis anmelder også havde et high-end anlæg at teste på, ville tro at Avatar ville føle det til dørs (båden på billede og lyd), måske en opgave for de high-end hjemmebiograf forhandle vi har her landet, at lave en speciale high-end biograf til Avatar, som er klar til næste messe.

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 11:03
Lyden er lige så fantastisk som billedet. Men der skal altså skrues godt op for at få de lave detaljer med, og så er der godt nok knald på i action scenerne. Men invitér naboen indenfor til kigningenTongueLOL

Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Lyden er lige så fantastisk som billedet. Men der skal altså skrues godt op for at få de lave detaljer med, og så er der godt nok knald på i action scenerne. Men invitér naboen indenfor til kigningenTongueLOL
Nu bor vi i hus,måske skulle jeg følge dit råd,om at invitere naboen ind,for i aften kommer der knald på,når vi skal se den.

-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi

Skrevet den: 30-April-2010 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Nu bor vi i hus,måske skulle jeg følge dit råd,om at invitere naboen ind,for i aften kommer der knald på,når vi skal se den.
Ah så går det nok. Jeg har i det mindste ikke hørt fra min nabo endnu at det var for højtApprove

Skrevet den: 30-April-2010 kl. 16:02

Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Ah så går det nok. Jeg har i det mindste ikke hørt fra min nabo endnu at det var for højtApprove

Nej nabo er blive døv LOLLOLLOLLOL

Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 09:07
Det er en fantastisk filmClap,bliver nok nød til at se den igen en af de nærmest dage,men hvorfor har man valgt gule undertekster,har det noget at gøre med at det er en 3D film? eller er det kun mig der har det.

-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi

Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 09:20
Så den også i går , for første gang , fantastisk filmClap. Ja der er gule undertekster , men det passer egentlig fint til den film....
MVH

-------------
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K

Skrevet af: MaXer
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 10:27
Gule undertekster er vel egentlig godt. Jeg synes det er ret irriterende når jeg ser film på lærred i total mørke, og der i en mørk eller halvmørk scene blæser et sæt kæmpe hvide bogstaver frem der nærmest blænder en. Der er gul mere neutral og til at holde ud at se på.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=41328" rel="nofollow - Bio á la MaX

Tæller nu film i K!

Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 12:04
Ja jeg kan bare ikke begribe at underteksterne skal sidde så højt oppe i billedet og de skal være så store. Der er vel ingen der ser AVATAR på en 17" skærm.

Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 12:14
er glad for min nye oppo, der kan man nemlig flytte underteksterne.
super godt
Men ellers super billede og lyd
har fået min saving privat ryan i dag, så den glæder jeg mig til

Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

er glad for min nye oppo, der kan man nemlig flytte underteksterne.
super godt
Men ellers super billede og lyd
har fået min saving privat ryan i dag, så den glæder jeg mig til
Efterhånden meget der taler for en OppoTongue
Kan man også formindske teksterne?Wink
Har også fået "Ryan", og den står godt i billede. Synes bare det var for barsk at se den lige efter AVATARTongue

Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 13:31
Man kan ikke formindske teksterne på en Oppo, det skulle teknisk ikke være mulige at tekste kan ændres da de ligge som bitmap (det samme skulle gælde for tekst på DVD), har fået svare fra Oppo, har haft kontakt med Oppo netop om dette.

Og det er rigtig at der er nogle tekste der er alt, alt for store, det er vel det at man bruge samme tekst program som til DVD, og fra den dag hvor et 32" CRT var normalt. 

Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Man kan ikke formindske teksterne på en Oppo, det skulle teknisk ikke være mulige at tekste kan ændres da de ligge som bitmap (det samme skulle gælde for tekst på DVD), har fået svare fra Oppo, har haft kontakt med Oppo netop om dette.

Og det er rigtig at der er nogle tekste der er alt, alt for store, det er vel det at man bruge samme tekst program som til DVD, og fra den dag hvor et 32" CRT var normalt. 
har købt denne
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69890&PID=804383&title=fantec-tvfhds-media-player#804383 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69890&PID=804383&title=fantec-tvfhds-media-player#804383
der kan man ændre størrelse på undertekster.
i hvertfald srt.
har ikke prøvet på dvd
men den bruges til egen optagelse med undertekster fra dvb-t og canal digitial
TS filer

Men synes nu ikke undertekster var meget store, men sad meget højt oppe

Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 14:58
Åbenbar så ligge man undertekst på i et andet format på DVB end på DVD og Blu-ray. 

Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 15:58
DVB undertekster er også bitmap, en ting er at flytte positionen. Når man begynder at skalere det, så kan det nemt blive for grimt, opløsningen er vist stadig kun til PAL. mener ikke dvb standarden er ændret, så software på ens boks skal kompensere for det..

på en Abcom IPBOX til HD sat kanaler, er det "layer" som undertekster lægges i alligevel kun i PAL størrelse, så de har simpelthen et grafisk layer i PAL henover et 1080i billed.

Skrevet af: Ophørt
Skrevet den: 27-Maj-2010 kl. 12:06
Jeg var skeptisk over filmen, til jeg lejet den i dag. Jeg må eje den selv på et tidspunkt

Skrevet den: 27-Maj-2010 kl. 18:39
Har haft fat i Oppo vedr. om man kunne ændre størrelsen på undertekster, og deres svar var at undertekster ligge som bitmap på både Blu-ray og DVD, derfor er det ikke mulige at ændre størrelsen på undertekster.

Skrevet af: TommyBoy
Skrevet den: 04-Juni-2010 kl. 14:41
undertekster skal da bare slås fra :-) det kan alle afspillere klare, se og hør filmen
ikke læse den..
AVATAR er det flotteste og bedste min hjemmebio har vist, plottet er fint nok til min smag,
konen spurgte ikke 17 gange om hvad der sker og hvem er han osv, som hun plejer :-)
kun 1-2 gange..

-------------
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)

Skrevet den: 04-Juni-2010 kl. 14:57
Det vil jeg gi' dig ret i. Det er en oplevelses film. Om man får fat i hvad de siger er ligegyldigt. Billederne taler alligevel deres helt tydelige sprog

Print side | Luk vindue