Går - lige som mange andre - efter dette forum at dømme, med overvejelser om at etablere streaming af musik i vores hjem.
Har brugt en del tid på at læse tråden NAS, medie-center og sammenhængen uden for alvor at have kunne finde ud af følgende helt banale spørgsmål:
Supplerer NAS serveren og Multimediecenteret hinanden eller er de "to forskellige bud på streaming af musik, video m.v." og dermed hinandens konkurrenter?
Hvad tæller for og imod de to koncepter?
Mit behov: Da jeg stort set intet kendskab har til streaming af video, billeder til fladskærmen m.v. (udover det jeg har kunne orientere mig om i ovenfor nævnte tråd), så er mit primære ønske at kunne hente musik til min Squeezebox Boom samt at kunne foretage databackup fra min PC og bærbar. Omvendt er det jo måske også dumt at købe et produkt, der til at starte med kun lige kan det mest nødvendige og som ikke i nogen grad er lidt "fremtidssikret".
Med denne lidt fluffy beskrivelse af min ønskeliste, er det måske meget forlangt at bede nogen prøve på at lede mig lidt på vej med hensyn til hvilke faktorer jeg skal lægge vægt på i udvælgelsen samt hvilke produkter, der kunne tænkes at være relevante. Men jeg prøver alligevel: Nogen bud?
Før jeg kom til erkendelsen at jeg nok hellere måtte prøve at søge lidt vejledning i dette forum, før jeg gik ud og foretog en fejlinvestering, var jeg forbi en forretning i Odense og kikke på Netgear Stora 1 TB og Netgear NAS Duo. 500 GB. Da de stort set kostede det samme spurgte jeg ekspedienten hvorfor jeg skulle vælge en NAS Duo med kun den halve lagringskapacitet. Det var vedkommende ikke for alvor i stand til at forklare mig men sagde blot at Netgear NAS Duo var nyere og havde mange flere features end Stora'en, der citat: "mere var at betragte som en forvokset usb-nøgle, der kan kobles op på netværk". Ekspedienten fik det til at lyde som om at NAS Duo'en nærmest gik Multimediecenteren i bedene.
Men hvad er fup og hvad er fakta?
På forhånd tak for hjælp.
mvh
L. Tuxen
|