Nyt tv
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79984
Udskrevet den: 14-November-2024 kl. 09:15
Emne: Nyt tv
Skrevet af: krelle1987
Emne: Nyt tv
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 10:46
Hej alle sammen har siden januar overvejede mig et nyt tv da mit gamle Lg fra 2005 efterhånden trænger til en udskiftning .Det nye tv skal primært bruges til blu ray film og en smule ps3 blir det da også til. Har kigget på en masse tråds at jeg er blevet helt forvirret hvad man skal gå efter og hvad man skal holde sig fra vil maks give 15.000 håber nogle kan hjælpe mig :)
|
Svar:
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 11:05
Jeg synes et godt sted at starte er med købsanbefalingerne inde på flatpanels:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1169844738 - http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1169844738
|
Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 18:30
Cyberguyen skrev:
Jeg synes et godt sted at starte er med købsanbefalingerne inde på flatpanels:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1169844738 - http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1169844738
| Den liste ville jeg ikke købe efter før Panasonic TX-P50V20E og Samsung PS50C7705 er blevet testet af Rasmus fra flatpanels. I hvert fald ikke med et budget på 15.000 kr.
------------- Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet af: Ghidora
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 21:51
og når de er kommet så skal man liiige vente til der kommer et nyt fra XXX....
sådan kan man jo blive ved :)
------------- Panasonic G20 50" Plasma Sony PS3 Slim 320 GB AVI ADM 9.1T Hvid
|
Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 23:00
Hmm, hvad med lige at vente et par uger, og se om ikke P50VT20 (Panasonics 3D tv) kan findes til 16.000 - 17.000 ? - der skal nok være nogle forhandlere der smider den pris på et tidspunkt...
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 01:20
Ghidora skrev:
og når de er kommet så skal man liiige vente til der kommer et nyt fra XXX....
sådan kan man jo blive ved :) | Det skrev du vel ikke fordi du har et G20?
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 07:35
Ehh nej? men man kan altid vente... og der kommer altid noget bedre... og priserne falder altid... det gælder computerdele, tv, biler you name it!
Det var mere sådan en generel ting ;)
Jeg syntes at G20 er den bedste skærm til prisen PT.
Men hvor længe den er det ved jeg ikke og er sådan set også lige glad :)
|
Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 11:30
Flatpanels købsanbefalinger/test er et godt sted at starte.
Derudover ville jeg overveje hvad du kan "nøjes" med/har brug for.
Pana X20 er den model som til en billig pris giver et godt billede, men de dyrere modeller er selvfølgelig lidt bedre.
Mht. til Pana er der jo G20, som er lidt bedre billede, har lidt flere features (eks. usb optagelse) og endelig topmodellerne VT20 med 3d mm.
(der er selvfølgelig også andet end Pana (eks. LG, Samsung), men det er Pana modeller jeg har mest styr på)
Men istedet for bare hovedløst at bruge de 15k, ville jeg seriøst overveje hvad du har brug for og så gemme resten af pengene/bruge dem på noget andet.
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 11:46
Med et budget på 15.000 kr. ville jeg gå efter Panasonic TX-P50V20E eller Samsung PS50C7705 som begge kan handles pænt ned under 15.000 kr. Jeg ville i det mindste vente lidt til de to tv er blevet testet af Rasmus fra flatpanels.dk og andre. Hvis du har råd til at bruge 15.000 kr., er der ingen grund til at nøjes med et ringere tv end det du kan få for max 15.000 kr.
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 12:53
Omvendt er der jo heller ingen grund til at smide eksempelvis 5000 kr ekstra for noget han IKKE har behov for... bare fordi man har "råd" til det...
=)
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 12:53
Firebird skrev:
Hvis du har råd til at bruge 15.000 kr., er der ingen grund til at nøjes med et ringere tv end det du kan få for max 15.000 kr. |
Der er jeg fuldstændig uenig, det handler efter min mening overhovedet ikke om at (ikke) have råd.
Har selv købt/rådet andre i forbindelse med køb af skærm. I de tilfælde har det ikke været et spørgsmål om, hvad der var råd til, idet der var råd til den sidste nye "plus plus party topmodel", hvis det var ønsket.
Men istedet for bare i bedste "grej fanboy" stil at gå efter det dyreste, med den bedste imponator effekt har vi fundet ud af hvilke krav der var og så købt ind efter det.
Det er jo lidt som at sige, at hvis man har råd, skal man hver gang man skal have hakkedrenge få slagteren til at hakke noget oksemørbrad (til 4-5 gange normalprisen for hakkekød) til bøfferne, "for man har jo råd" uagtet hvilket udbytte man får af det.
Det handler om pris kontra behov/krav.
Det kan jo meget vel være at trådstarter har råd til at betale 15k. Men hvis fladskærm ikke er noget han går specielt op i, er der jo ingen grund til at kaste unødige penge efter det. Så er der formentlig andre ting de var bedre brugt på.
Så kort sagt bør trådstarter efter min mening gå ud og kigge/læse på nettet etc. for at finde ud af hvad han mener er nødvendigt. For det er tåbeligt at spendere +15k på en topmodel, hvis man er ligeglad med 3d, den sidste "my" billedkvalitet...
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 13:59
Ghidora skrev:
Omvendt er der jo heller ingen grund til at smide eksempelvis 5000 kr ekstra for noget han IKKE har behov for... bare fordi man har "råd" til det...
=) | Det siger jeg skam heller ikke. Det er jo op til ham selv hvilket tv han køber, og jeg ville med dette budget selv vente lidt og se hvad der kommer af test som er lige rundt om hjørnet. Det gør jeg også selv, så jeg kan ikke se noget galt i, at råde ham til at gøre det samme.
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 14:06
thor-thor skrev:
Firebird skrev:
Hvis du har råd til at bruge 15.000 kr., er der ingen grund til at nøjes med et ringere tv end det du kan få for max 15.000 kr. |
Der er jeg fuldstændig uenig, det handler efter min mening overhovedet ikke om at (ikke) have råd.
Har selv købt/rådet andre i forbindelse med køb af skærm. I de tilfælde har det ikke været et spørgsmål om, hvad der var råd til, idet der var råd til den sidste nye "plus plus party topmodel", hvis det var ønsket.
Men istedet for bare i bedste "grej fanboy" stil at gå efter det dyreste, med den bedste imponator effekt har vi fundet ud af hvilke krav der var og så købt ind efter det.
Det er jo lidt som at sige, at hvis man har råd, skal man hver gang man skal have hakkedrenge få slagteren til at hakke noget oksemørbrad (til 4-5 gange normalprisen for hakkekød) til bøfferne, "for man har jo råd" uagtet hvilket udbytte man får af det.
Det kan jo meget vel være at trådstarter har råd til at betale 15k. Men hvis fladskærm ikke er noget han går specielt op i, er der jo ingen grund til at kaste unødige penge efter det. Så er der formentlig andre ting de var bedre brugt på.
Så kort sagt bør trådstarter efter min mening gå ud og kigge/læse på nettet etc. for at finde ud af hvad han mener er nødvendigt. For det er tåbeligt at spendere +15k på en topmodel, hvis man er ligeglad med 3d, den sidste "my" billedkvalitet... | Der er tale om MAX 15.000 kr.! Læs dog hvad jeg skriver, i stedet for at fare op på den måde. C'mon.
Panasonic V20 er ikke med 3D. Det er VT20. Sammyen har godt nok 3D. Jeg venter selv på test af V20 og Sammyen, netop fordi 3D ikke er vigtigt for mig selv. Skulle jeg råde ham til at gøre noget jeg ikke selv ville gøre? No way!
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 14:10
Firebird skrev:
thor-thor skrev:
Firebird skrev:
Så kort sagt bør trådstarter efter min mening gå ud og kigge/læse på nettet etc. for at finde ud af hvad han mener er nødvendigt. For det er tåbeligt at spendere +15k på en topmodel, hvis man er ligeglad med 3d, den sidste "my" billedkvalitet... |
Der er tale om MAX 15.000 kr.! Læs dog hvad jeg skriver, i stedet for at fare op på den måde. C'mon.
Panasonic V20 er ikke med 3D. Det er VT20. Sammyen har godt nok 3D. Jeg venter selv på test af V20 og Sammyen, netop fordi 3D ikke er vigtigt for mig selv. Skulle jeg råde ham til at gøre noget jeg ikke selv ville gøre? No way!
|
Farer såmænd ikke op.
Men automatisk at råde efter det dyreste budgettet kan bære er helt i hækken efter min mening.
Hvis manden ville være fuldt tilfreds med en skærm til 8k er det jo mildest talt spild at købe en til 15k
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 14:25
thor-thor skrev:
Firebird skrev:
thor-thor skrev:
Firebird skrev:
Så kort sagt bør trådstarter efter min mening gå ud og kigge/læse på nettet etc. for at finde ud af hvad han mener er nødvendigt. For det er tåbeligt at spendere +15k på en topmodel, hvis man er ligeglad med 3d, den sidste "my" billedkvalitet... |
Der er tale om MAX 15.000 kr.! Læs dog hvad jeg skriver, i stedet for at fare op på den måde. C'mon.
|
Farer såmænd ikke op.
Men automatisk at råde efter det dyreste budgettet kan bære er helt i hækken efter min mening.
Hvis manden ville være fuldt tilfreds med en skærm til 8k er det jo mildest talt spild at købe en til 15k | Sådan ser du jo på det. Det gør jeg ikke. Hverken du eller jeg kan vide noget om, om han vil give mere for et f.eks et V20 end for f.eks et G20, vel? Det vil der sikkert være en del der er. Hvorfor er det så forkert, at råde ham til at vente lidt? Jeg venter jo også selv lidt på tests af V20 og Sammyen. Det råder jeg også mine venner til at gøre. Det er da komplet tåbeligt, at udelukke V20 og Samsungs topmodel på forhånd. Tænk, hvis han køber et X20 eller G20 NU på JERES anbefalinger, og ærgrer sig over det om kort tid, fordi han opdager at HAN hellere ville have haft et V20 eller Sammyen, og havde været villig til at betale den laveste pris han kunne få det ene eller andet tv for? Siger I så UNDKYLD til ham?
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 14:44
Firebird skrev:
Sådan ser du jo på det. Det gør jeg ikke.
1.
Hverken du eller jeg kan vide noget om, om han vil give mere for et f.eks et V20 end for f.eks et G20, vel? Det vil der sikkert være en del der er.
2.
Hvorfor er det så forkert, at råde ham til at vente lidt? Jeg venter jo også selv lidt på tests af V20 og Sammyen. Det råder jeg også mine venner til at gøre. Det er da komplet tåbeligt, at udelukke V20 og Samsungs topmodel på forhånd.
3.
Tænk, hvis han køber et X20 eller G20 NU på JERES anbefalinger, og ærgrer sig over det om kort tid, fordi han opdager at HAN hellere ville have haft et V20 eller Sammyen, og havde været villig til at betale den laveste pris han kunne få det ene eller andet tv for? Siger I så UNDKYLD til ham?
|
ad 1 Du har fuldstændig ret i vores uvidenhed. Så kan ikke se logikken i ukritisk at foreslå det dyreste budgettet kan klare, istedet for at prøve at nuancere valget.
ad 2 Har overhovedet ikke kommenteret på vente-delen
ad 3 Hvad hvis han smider 5-10k "ud af vinduet" på noget han ikke havde brug for, siger du så undskyld?
Jeg forsøger ikke at tage beslutningen for folk, men kun at råde ud fra hvad jeg selv synes er smart, herunder også at overveje hvad man kan "nøjes med" istedet for bare at bruge pengene på noget som man måske ikke har brug for.
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 14:52
Du anbefaler ham at vente og gerne bruge 15k uden at vide noget om hans behov... vi gør noet andet...
Hvad der er mest rigtig.... ja det er jo kun ham selv der kan vurdere det... og lige nu har vi jo alle hjulpet ham ved at give ham lidt at tænke over så han kan gøre op med sig selv hvad det egentlig er han vil ha'!
Der er sku ikke nogle der bliver stillet til ansvar på baggrund af en personlig anbefaling!
|
Skrevet af: Hr. Soegaard
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 14:54
Hvad nu hvis manden slet ikke gider en plasma, i snakker ikke om andet "og skriv nu ikke det er bedst derfor" som skrevet længere oppe, så er det behovet, så synes han skal tjekke modellerne, panasonic, sony osv.
G20 er en lækker model, EX500 er også rigtig fin til prisen og vil sikkert være rigeligt for ham, men det kan altid fås bedre.
læs lidt test på flatpanels, det hjælper måske. :)
------------- Bedste Hilsner - Hr. Soegaard
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 15:04
Hr. Soegaard skrev:
Hvad nu hvis manden slet ikke gider en plasma, i snakker ikke om andet "og skriv nu ikke det er bedst derfor" som skrevet længere oppe, så er det behovet, så synes han skal tjekke modellerne, panasonic, sony osv.
G20 er en lækker model, EX500 er også rigtig fin til prisen og vil sikkert være rigeligt for ham, men det kan altid fås bedre.
læs lidt test på flatpanels, det hjælper måske. :) |
Du er jo velkommen til at komme med dine forslag uden at svine andres til
Plasma teknologi er faktisk ikke nævnt en eneste gang, men det er rigtig nok plasmamodeller der har været nævnt.
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 15:09
thor-thor skrev:
Firebird skrev:
1.
Hverken du eller jeg kan vide noget om, om han vil give mere for et f.eks et V20 end for f.eks et G20, vel? Det vil der sikkert være en del der er.
2.
Hvorfor er det så forkert, at råde ham til at vente lidt? Jeg venter jo også selv lidt på tests af V20 og Sammyen. Det råder jeg også mine venner til at gøre. Det er da komplet tåbeligt, at udelukke V20 og Samsungs topmodel på forhånd.
3.
Tænk, hvis han køber et X20 eller G20 NU på JERES anbefalinger, og ærgrer sig over det om kort tid, fordi han opdager at HAN hellere ville have haft et V20 eller Sammyen, og havde været villig til at betale den laveste pris han kunne få det ene eller andet tv for? Siger I så UNDKYLD til ham?
|
ad 1 Du har fuldstændig ret i vores uvidenhed. Så kan ikke se logikken i ukritisk at foreslå det dyreste budgettet kan klare, istedet for at prøve at nuancere valget.
ad 3 Hvad hvis han smider 5-10k "ud af vinduet" på noget han ikke havde brug for, siger du så undskyld?
Jeg forsøger ikke at tage beslutningen for folk, men kun at råde ud fra hvad jeg selv synes er smart, herunder også at overveje hvad man kan "nøjes med" istedet for bare at bruge pengene på noget som man måske ikke har brug for. | Hvorfor skulle jeg sige undskyld for at jeg har rådet ham til at vente lidt før han tager en beslutning? Jeg har jo netop ikke rådet ham til at købe et bestemt tv, men, rådet ham til at vente til listen på flatpanels.dk er blevet opdateret med Panasonic V20 og Samsung C7705, for det bliver den jo snart. Det kan der ikke herske nogen tvivl om! Desuden kunne designet også spille en rolle, og der slår Sammyen Panasonic med længder efter min mening. Han kan jo ikke ærgre sig når han har fået MERE viden FØR købet! MERE viden formindsker risikoen for et fejlkøb. Hvem siger, at han smider 15.000 kr. ud af vinduet?
Lad os sige, at han køber et Panasonic V20 til 14.000 kr. om f.eks tre uger, EFTER han har set billedkvaliteten og tests fra bla. flatpanels af V20 og Sammyen, og var villig til at give mere for V20 end den laveste pris han kunne få f.eks et G20 for. Hvordan skulle han så kunne ærgre sig over for meget information? DEN holder godt nok ikke. Læs lige denne tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79971&PN=1&title=bedste-stereo-forstrkerhjtalere-til-max-16000 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79971&PN=1&title=bedste-stereo-forstrkerhjtalere-til-max-16000
Du skriver nogle gode indlæg herinde, men, det holder altså ikke vand, at udelukke skærme der bliver testet om kort tid, på forhånd. Det ville jeg i hvert fald aldrig ikke selv gøre. Ville DU? Ville du selv foretrække MINDRE viden og bare købe løs i samme situation? DEN tror jeg ikke på!
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 15:23
thor-thor skrev:
Hr. Soegaard skrev:
læs lidt test på flatpanels, det hjælper måske. :) |
Du er jo velkommen til at komme med dine forslag uden at svine andres til
Plasma teknologi er faktisk ikke nævnt en eneste gang, men det er rigtig nok plasmamodeller der har været nævnt. | Helt enig. Desuden ved vi intet om hvad der rigeligt for ham med hans budget. Når han skriver MAX 15.000 kr. så er der flere muligheder. Også nogle der ikke er blevet gennemtestet ENDNU, men, snart bliver det. Ikke sandt?
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 15:49
Firebird skrev:
thor-thor skrev:
Firebird skrev:
1.
2.
3.
|
Jeg forsøger ikke at tage beslutningen for folk, men kun at råde ud fra hvad jeg selv synes er smart, herunder også at overveje hvad man kan "nøjes med" istedet for bare at bruge pengene på noget som man måske ikke har brug for. |
Hvorfor skulle jeg sige undskyld for at jeg har rådet ham til at vente lidt før han tager en beslutning? Jeg har jo netop ikke rådet ham til at købe et bestemt tv, men, rådet ham til at vente til listen på flatpanels.dk er blevet opdateret med Panasonic V20 og Samsung C7705, for det bliver den jo snart. Det kan der ikke herske nogen tvivl om! Desuden kunne designet også spille en rolle, og der slår Sammyen Panasonic med længder efter min mening. Han kan jo ikke ærgre sig når han har fået MERE viden FØR købet! MERE viden formindsker risikoen for et fejlkøb. Hvem siger, at han smider 15.000 kr. ud af vinduet? Lad os sige, at han køber et Panasonic V20 til 14.000 kr. om f.eks tre uger, EFTER han har set billedkvaliteten og tests fra bla. flatpanels skærmen og Sammyen, og var villig til at give mere for V20 end den laveste pris han kunne få f.eks et G20 for. Hvordan skulle han så kunne ærgre sig overfor meget information? DEN holder godt nok ikke. Læs lige denne tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79971&PN=1&title=bedste-stereo-forstrkerhjtalere-til-max-16000 Du skriver nogle gode indlæg herinde, men, det holder altså ikke vand, at udelukke skærme der bliver testet om kort tid, på forhånd. Det ville jeg i hvert fald aldrig ikke selv gøre. Ville DU? Ville du selv foretrække MINDRE viden og bare købe løs i samme situation? DEN tror jeg ikke på! |
Jeg har som sagt overhovedet ikke kommenteret på at vente, er tværtimod selv stor tilhænger af at se tiden an (grænsende til ubeslutsom )
Det jeg kommenter på er at du skriver:
"Hvis du har råd til at bruge 15.000 kr., er der ingen grund til at nøjes med et ringere tv end det du kan få for max 15.000 kr"
Som jeg læser det skriver du at man lige så godt kan bruge alle 15k hvis man har råd.
Her mener jeg jo at det sagtens kan give mening at købe et tv der er "ringere" end det til 15k, såfremt det er tilsvarende billigere, hvis det dækker ens behov/krav.
Men er lidt tvivl om vi taler forbi hinanden?
Og tak for rosen
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 15:55
så så Hr. Soegaard slap lige af... der er ingen der har sagt han SKULLE vælge plasma...
folk anbefaler det de selv kender!
EOD!
|
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 16:14
griner
tre sider tråd og ingen respons fra trådstarter.
kunne være i lige skulle vente på et svar
|
Skrevet af: D. Jensen
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 16:15
Hr. Soegaard skrev:
Hvad nu hvis manden slet ikke gider en plasma, i snakker ikke om andet |
Der er vel en grund til at spørgsmålet er postet i gruppen Plasma tV?
|
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 16:21
D. Jensen skrev:
Hr. Soegaard skrev:
Der er vel en grund til at spørgsmålet er postet i gruppen Plasma tV? |
Men hvor kommer sony ex500 og en g20 ind.
budget 15000 kr nu skrev jeg selv videre
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 16:26
thor-thor skrev:
Firebird skrev:
thor-thor skrev:
Firebird skrev:
1.
2.
3.
|
Jeg forsøger ikke at tage beslutningen for folk, men kun at råde ud fra hvad jeg selv synes er smart, herunder også at overveje hvad man kan "nøjes med" istedet for bare at bruge pengene på noget som man måske ikke har brug for. |
Hvorfor skulle jeg sige undskyld for at jeg har rådet ham til at vente lidt før han tager en beslutning? Jeg har jo netop ikke rådet ham til at købe et bestemt tv, men, rådet ham til at vente til listen på flatpanels.dk er blevet opdateret med Panasonic V20 og Samsung C7705, for det bliver den jo snart. Det kan der ikke herske nogen tvivl om! Desuden kunne designet også spille en rolle, og der slår Sammyen Panasonic med længder efter min mening. Han kan jo ikke ærgre sig når han har fået MERE viden FØR købet! MERE viden formindsker risikoen for et fejlkøb. Hvem siger, at han smider 15.000 kr. ud af vinduet? Lad os sige, at han køber et Panasonic V20 til 14.000 kr. om f.eks tre uger, EFTER han har set billedkvaliteten og tests fra bla. flatpanels skærmen og Sammyen, og var villig til at give mere for V20 end den laveste pris han kunne få f.eks et G20 for. Hvordan skulle han så kunne ærgre sig overfor meget information? DEN holder godt nok ikke. Læs lige denne tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79971&PN=1&title=bedste-stereo-forstrkerhjtalere-til-max-16000 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79971&PN=1&title=bedste-stereo-forstrkerhjtalere-til-max-16000 Du skriver nogle gode indlæg herinde, men, det holder altså ikke vand, at udelukke skærme der bliver testet om kort tid, på forhånd. Det ville jeg i hvert fald aldrig ikke selv gøre. Ville DU? Ville du selv foretrække MINDRE viden og bare købe løs i samme situation? DEN tror jeg ikke på! |
Jeg har som sagt overhovedet ikke kommenteret på at vente, er tværtimod selv stor tilhænger af at se tiden an (grænsende til ubeslutsom )
Det jeg kommenter på er at du skriver:
"Hvis du har råd til at bruge 15.000 kr., er der ingen grund til at nøjes med et ringere tv end det du kan få for max 15.000 kr"
Som jeg læser det skriver du at man lige så godt kan bruge alle 15k hvis man har råd.
Her mener jeg jo at det sagtens kan give mening at købe et tv der er "ringere" end det til 15k, såfremt det er tilsvarende billigere, hvis det dækker ens behov/krav.
Men er lidt tvivl om vi taler forbi hinanden?
Og tak for rosen | Jeg forstår skam godt DIN pointe, men, du har vidst ikke forstået MIN pointe. Jeg prøver igen. (Prøv at se sammenhængen af mine indlæg), i stedet for at bide dig fast i en enkelt sætning, for så kan man sagtens misfortå noget. Det jeg har skrevet står jeg ved, fordi JEG selv ville give noget mere for f.eks et V20 end jeg ville give for et G20 såfremt det er BEDRE, og efter min personlige mening skulle være pengene værd. Selvfølgelig. Jeg smider skam heller ikke mine egne penge ud til noget der ikke er pengene værd. Hvis jeg selv kommer til den konklusion, at jeg ikke selv vil give f.eks 3.500 mere med den laveste pris jeg kan få et V20 for end jeg kan købe et G20 for, jamen så køber jeg selvfølgelig ikke et V20. Det er da klart. Dette er dog ikke ensbetydende med, at jeg så køber et G20. Det er muligt, at jeg så ville købe Sammyen i stedet for, eller noget helt andet. Jeg vil under alle omstændigheder selv først vente lidt på tests fra bla. flatpanels.dk af Panasonic TX-P50V20E og Samsung PS50C7705. Jeg ville selv ærgre mig gul og grøn hvis jeg havde lavet et fejlkøb på grund af for lidt viden eller fordi jeg bare købte for billigt. Netop fordi jeg selv har sparet en del op til en ny skærm på mindst 50 tommers og noget godt lyd. Derfor er jeg selv taknemmelig for alle forslag som andre giver mig i min egen tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79971&title=bedste-stereo-forstrkerhjtalere-til-max-16000 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79971&title=bedste-stereo-forstrkerhjtalere-til-max-16000
Enhver er selv ansvarlig for sine egne køb, og det er meget forskelligt hvad der er hvor meget mere værd for folk. MIN pointe er: Vent lidt og tag en meget overvejet beslutning. Det gør jeg også selv. Jeg siger ikke, at man SKAL købe det dyreste man har råd til, men, jeg ved at mange har lavet fejlkøb som de har fortrudt, og ærgrer sig over, at DE købte for billigt og/eller for lidt tidligt! Om man køber det ene eller andet produkt bestemmer man jo selv i sidste ende.
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 16:36
Ghidora skrev:
Du anbefaler ham at vente og gerne bruge 15k uden at vide noget om hans behov... vi gør noet andet...
Hvad der er mest rigtig.... ja det er jo kun ham selv der kan vurdere det... og lige nu har vi jo alle hjulpet ham ved at give ham lidt at tænke over så han kan gøre op med sig selv hvad det egentlig er han vil ha'!
Der er sku ikke nogle der bliver stillet til ansvar på baggrund af en personlig anbefaling! | Det er da noget vrøvl du skriver. Der er tale om MAX 15.000 kr. Det kan sagtens være 13.495 kr. for f.eks Sammyen. Han afgør jo i sidste ende selv hvad der er det bedste for ham. Der er da ingen der tvinger ham til noget. Prøv lige at læse mit FØRSTE indlæg i denne tråd og tag den så derfra!
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 16:38
D. Jensen skrev:
Hr. Soegaard skrev:
Der er vel en grund til at spørgsmålet er postet i gruppen Plasma tV?
| Det går jeg også ud fra.
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 20:34
Firebird skrev:
]Jeg forstår skam godt DIN pointe, men, du har vidst ikke forstået MIN pointe. Jeg prøver igen. (Prøv at se sammenhængen af mine indlæg), i stedet for at bide dig fast i en enkelt sætning, for så kan man sagtens misfortå noget. Det jeg har skrevet står jeg ved, fordi JEG selv ville give noget mere for f.eks et V20 end jeg ville give for et G20 såfremt det er BEDRE, og efter min personlige mening skulle være pengene værd. Selvfølgelig. Jeg smider skam heller ikke mine egne penge ud til noget der ikke er pengene værd. Hvis jeg selv kommer til den konklusion, at jeg ikke selv vil give f.eks 3.500 mere med den laveste pris jeg kan få et V20 for end jeg kan købe et G20 for, jamen så køber jeg selvfølgelig ikke et V20. Det er da klart. Dette er dog ikke ensbetydende med, at jeg så køber et G20. Det er muligt, at jeg så ville købe Sammyen i stedet for, eller noget helt andet. Jeg vil under alle omstændigheder selv først vente lidt på tests fra bla. flatpanels.dk af Panasonic TX-P50V20E og Samsung PS50C7705. Jeg ville selv ærgre mig gul og grøn hvis jeg havde lavet et fejlkøb på grund af for lidt viden eller fordi jeg bare købte for billigt. Netop fordi jeg selv har sparet en del op til en ny skærm på mindst 50 tommers og noget godt lyd. Derfor er jeg selv taknemmelig for alle forslag som andre giver mig i min egen tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79971&title=bedste-stereo-forstrkerhjtalere-til-max-16000 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79971&title=bedste-stereo-forstrkerhjtalere-til-max-16000
Enhver er selv ansvarlig for sine egne køb, og det er meget forskelligt hvad der er hvor meget mere værd for folk. MIN pointe er: Vent lidt og tag en meget overvejet beslutning. Det gør jeg også selv. Jeg siger ikke, at man SKAL købe det dyreste man har råd til, men, jeg ved at mange har lavet fejlkøb som de har fortrudt, og ærgrer sig over, at DE købte for billigt og/eller for lidt tidligt! Om man køber det ene eller andet produkt bestemmer man jo selv i sidste ende.
|
Jeg tror egentlig ikke at vi er uenige efterhånden.
Vi argumenterer bare i hver ende af skalaen, hvor jeg opfordrer til at overveje, hvad man kan nøjes med og du taler om hvad man er villig til at betale ekstra for.
Men i bund og grund tror jeg egentlig vi er enige om at man skal balancere sit køb, så behov/krav/økonomi passer sammen.
|
|