Beslutning truffet - Rådgiv en TOTAL TV-noob
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79997
Udskrevet den: 22-April-2025 kl. 12:09
Emne: Beslutning truffet - Rådgiv en TOTAL TV-noob
Skrevet af: Blownfuse
Emne: Beslutning truffet - Rådgiv en TOTAL TV-noob
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 14:54
Ja, nu opretter jeg endnu en af disse
tråde. Jeg ved at mange synes de er drøn-irriterende, men nu gør jeg
det alligevel.
Ydermere er jeg en lud-doven rad, så jeg har bare copy-pastet indlægget direkte fra det jeg har skrevet på et andet forum. Sorry, men det er nu meget hurtigere. Har du derfor læst indlægget på det andet forum, kan du roligt holde her. Har du ikke, så please læs videre.
Sagen er, at jeg er skal have mig et nyt TV. Jeg har aldrig ejet et
fladskærmsTV, men nu skal det være. Jeg har læst mig ganske skel-øjet på
nettet, og især herinde, og noget hænger der ved, men stadig føler jeg
mig på lettere gyngende grund, og beder derfor nu jer om
råd/input/meninger/vejledning.
Mit nuværende "set-up" (Der må trækkes på smilebåndet, eller skrald-grines, som I måtte finde det passende) :
- DVD - Phillips DVP3310
TV - Thompson Black Diva SW2032
Video - Panasonic (Hifi/nicam/a2 halløj)
Mine krav :
FullHD
Mpeg4
DVB/T - DVB/C
mindst 40", max 42"
LCD (edge-led ikke krav, hellere godt billede end ultra-tynd skærm)
meget nødigt over 8000kr, meget-meget nødigt mere end 10.000, og meget
gerne mindre. Elsker at få mest muligt for mine skillinger
Dette er vel mine grund-krav. Er der noget jeg har overset ?
Selvfølgelig må TV´et hjertens gerne have flere finesser og funktioner,
men stadig vil jeg hellere prioritere billed-kvalitet, over smarte
features/finesser/design. Design er ikke ligegyldigt, men ikke alfa og
omega.
Min egen interessant-liste so far :
Sharp LE920/820/810 (Nok for dyr, detsværre )
Sony HX700
Sony EX500
LG SL8000/8500 (hvad er forskellen ?)
Så kigger jeg også på Samsung, men er simpelthen løbet sur i deres store
udvalg, og kryptiske model-betegnelser. Så hvis nogen lige kan hive en
Samsung-model frem, som jeg bør kigge på, er det super. Jeg har i en del
år kun brugt Samsung monitorer til PC´er, og har da også lidt andet
Samsung isenkram, og generelt har Samsung aldrig svigtet mig.
Nå, det var en lang smøre. Jeg håber nogle af jer erfarne/mere videne
brugere herinde, har orket at læse det til ende, at det giver lidt
mening, og at I så vil ofre tid på en f****** noob som mig.
På forhånd tak
Ps. Hvis nogen skulle falde over en test af Sony HX700, eller har en,
vil jeg meget gerne høre.
|
Svar:
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 11:53
Ja, jeg har ladet fornuften sejre. Har læst meget godt om LG 42SL8500, og til den pris det kan fåes for idag, er det vidst der jeg får mest for pengene. Så det bliver sådan et. Så bliver der nok også råd til en Bluray-afspiller, til det nye fjersyn.
Nu kigger jeg så efter vægbeslag. Vil meget gerne have et med lidt horisontal tilt-mulighed. Vores stue er ikke helt ideelt indrettet, til snådan en skærm....
|
Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 12:14
Ok, hurtigt beslutning...
Forstår dog ikke helt dine krav:
Hvorfor er LCD et krav?
Hvorfor skal det være fullhd?
Mht. LCD er der jo plasmaskærme der har bedre billedkvalitet (hvilket du selv nævner som en prioritet) end LCD skærme og endda er billigere samtidigt.
Mht. fullhd er har det jo ikke nogen betydning medmindre du sidder ret tæt på din skærm når det "kun er en 42", da du ellers ikke kan se forskel alligevel.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 12:40
Tjah, til maks. 8.000,- ville jeg vælge en Panasonic TX-P42G20...
M.v.h.
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 12:57
Henrik B. skrev:
Tjah, til maks. 8.000,- ville jeg vælge en Panasonic TX-P42G20...
M.v.h. |
Enig, evt. "nøjes" med X20
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 13:02
Ikke når man kan få en G20 indenfor budgettet...
Jeg taler i øvrigt først og fremmest billedkvalitet, men også features, som begrundelse for dét valg.
Kigger man også på fejlrate, ville jeg gå i en stor bue uden om Samsung!
M.v.h.
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 13:14
Tjaa... Jeg er noob, ingen tvivl om det.
Hvorfor LCD og ikke plasma ? Jeg vil ikke gå ind i hele den diskution, dertil er min viden/erfaring for lille. Men jeg hører en del om plasma-buzz, og det gider jeg ikke høre på. Detsuden har min oplevelse af billedkvalitet på plasma´er jeg har set, ikke fået mig til at trille ned af stolen. Så er der risikoen for burn-in på plasmaer. Sådan som TV bliver brugt hos os, er der bestemt alle chancer for, at jeg ville få et problem med burn-in på en plasma. Det gider jeg heller ikke bøvle med.
Så, når jeg gør det regnestykke op.... Buzz Burn-in og at jeg ikke oplever plasma (og har set G20) som enormt meget bedre billedkvalitet, så er facit ret simpelt at nå frem til for mig, nemlig LCD.
Hvorfor fullHD ? Hvorfor ikke ? Svært at opdrive et nyere TV der ikke er FullHD. Detsuden er vores stue ikke ret stor, så jo, hvis sofa-gruppen er fuldt besat, er der ihvertfald 1 person der kommer til at sidde mindre end halvanden meter fra TV´et. Så er FullHD jo ikke så tåbeligt igen.
Nu er vi ikke en familie der ser overdrevet meget TV. Nærmest slet ikke. Vores hus er heller ikke bygget med en optimal stue, endsige et rum egnet til "hjemmebiograf". Så det helt vilde nørderi (ment på en god måde, jeg er nørd på så mange andre områder) bliver det ikke til, mht til TV. Derfor sætter jeg alligevel pris på, at have noget rimelig godt, og hvem ved, måske jeg pludselig bliver bidt af en gal tv-nørd. For at understrege hvad "level" jeg er på, så ønsker jeg mig heller ikke det store forchromede surround-anlæg. Vil meget hellere have et godt stereo-setup. Men igen, hvem ved....
Men mange tak for jeres bidrag, det er altid rart når nogle vil ofre tid på ens spørgsmål. I sidste ende er det så bare mig der skal have et TV, og jeg har opsat nogle kriterier/ønsker for dette TV. At man råder til noget andet er selvfølgelig helt i orden, og værdsat, men man skal måske accepterer at jeg har et andet ønske/holdning end man selv har, og kan man ikke komme med input på det grundlag, er input´et måske ikke så pokkers brugbart for mig. Jeg ønsker LCD, jeg har mine grunde. Det kunne man så spørge ind til, og få noget konstruktivt ud af det. Hvis man "bare" byder ind med "køb plasma, alt andet er noget møg", så kan jeg ikke bruge det til ret meget. For jeg vil ikke have plasma, sådan er det bare. Godtnok er jeg mega-noob, men jeg kan læse, og søge informationer, hvilket jeg har gjort i vid udstrækning. Det jeg har læst, tydeliggør for mig, at Plasma ikke er det rigtige valg i vores hus.
Igen tak for jeres input. Men jeg køber altså ikke et plasma....
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 13:27
Surt opstød til sidst eller??
Hvis du har nogen tungtvejende grunde til at vælge LCD ville det være smart at oplyse om dette! Istedet for at brokke dig over at du får et godt råd.
Mht. "plasmabuzz" er det korrekt at der er skærme der har dette, men problemet er en strømforsyning der summer, hvilket også kan forekomme i LCD.
Med hensyn til burn-in er det jo et problem der er yderst, yderst sjældent, medmindre man har i vid udstrækning bruger skærmen med statisk elementer. (og selv her ikke nødvendigvis et problem).
Mht. billedkvalitet er det utroligt svært at bedømme i en meget lys butik, hvor LCD generelt gør sig godt. I et mere "normalt tv miljø" vil forskellen typisk i højere grad være i plasmaens favør.
Så fint nok køb endelig LCD, hvis det er din favorit. Men medmindre du har nogle grunde du ikke oplyser (speciel brug, lysforhold mm), synes dine begrundelser primært at bunde i "almen uvidenhed", gamle fordomme mm. som stadig trives blandt mange tv købere (og sælgere)
Ingen af teknologierne er perfekte, så det gælder om at vælge den der passer bedst til ens situation.
|
Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 13:34
hvorfor spørger du når du allerede kender svaret?
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 13:35
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 13:36
overskrifen siger beslutningen er truffet.
Men havde ventet eller sparet op til sharp, som du selv er inde på. man skal alså betale mere for god billedekvalitet, når det omhandler lcd.
|
Skrevet af: pipper
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 13:36
Det er bare sådan herinde at hvergang en spørger til LCD tv bliver der hurtigt svaret "køb plasma".
Det er måske lidt trættende i længden. Prøv istedet at svare på spørgsmålet eller bliv i "plasmatrådene"
Nu har spørger købt et rigtigt godt LCD tv. Staks får han at vide at han skulle have købt et X20 istedet. Prøv at søge på andre udenlandske sider. Her er X20 bestemt ikke bedre en SL8500.
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 13:37
pipper skrev:
Det er bare sådan herinde at hvergang en spørger til LCD tv bliver der hurtigt svaret "køb plasma".
Det er måske lidt trættende i længden. Prøv istedet at svare på spørgsmålet eller bliv i "plasmatrådene"
|
når der står tv noob?
Men trådstarter har givet et svar og han skal have et lcd
|
Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 13:39
Helt ærligt. Jeg er taknemmelig for de anbefalinger og gode råd jeg får herinde. Det burde alle være. Når folk forsøger at hjælpe en, bør man ikke "feje dem ned" på den måde. Køb bare et LCD hvis du selv mener, at du får mest for pengene der, men, det gør du ikke efter min og andres mening. Jeg ville ikke anbefale dig et LCD tv i den prisklasse. Not even close!
------------- Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 13:41
pipper skrev:
|
Er ikke enig med dig i at der automatisk bliver sagt køb plasma. Men ofte efterlyser folk jo bare LCD pga. fordomme om burnin etc. så derfor er der jo ingen grund til bare ukritisk at råde til LCD selvom folk spørger til det. Især når plasma ofte er et rigtig godt bud på bedste billedkvalitet til prisen.
Det er ligesom på apoteket: du får ikke nødvendigvis det du ønsker, men det du har brug for 
|
Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 13:43
thor-thor skrev:
pipper skrev:
|
Er ikke enig med dig i at der automatisk bliver sagt køb plasma. Men ofte efterlyser folk jo bare LCD pga. fordomme om burnin etc. så derfor er der jo ingen grund til bare ukritisk at råde til LCD selvom folk spørger til det. Især når plasma ofte er et rigtig godt bud på bedste billedkvalitet til prisen.
Det er ligesom på apoteket: du får ikke nødvendigvis det du ønsker, men det du har brug for 
| 100% enig. I den prisklasse ville jeg ikke engang overveje LCD, men, det er så bare mig. 
------------- Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 13:45
pipper skrev:
Nu har spørger købt et rigtigt godt LCD tv. Staks får han at vide at han skulle have købt et X20 istedet. Prøv at søge på andre udenlandske sider. Her er X20 bestemt ikke bedre en SL8500.
|
Kunne du prøve at holde dig til fakta!
Jeg skriver overhovet ikke at X20 er bedre end de andre (eller at han absolut skal købe det)!
Jeg skriver netop at han kunne overveje at "nøjes" med et X20, for at signalere at det ikke er et topklasse tv!
Efter min mening skal man råde folk ift. deres behov istedet for kun at kigge på deres budget!
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 13:54
Blownfuse skrev:
Hvorfor LCD og ikke plasma ? Jeg vil ikke gå ind i hele den diskution, dertil er min viden/erfaring for lille.
|
Men du gør det alligevel.
Blownfuse skrev:
Men jeg hører en del om plasma-buzz, og det gider jeg ikke høre på.
|
Summen, eller buzz som du kalder det, er langt mere udbredt på LCD-skærme, end det er på plasma skærme. Det kan både være strømforsyningen, men også panelet som summer - på LCD baggrundsbelysningen. Prøv at lægge mærke til, hvor lille problemet/muligheden egentlig er. Se hvor få der er, som klager over det, ud af flere hundredetusinde solgte fladskærme årligt!
Blownfuse skrev:
Detsuden har min oplevelse af billedkvalitet på plasma´er jeg har set, ikke fået mig til at trille ned af stolen.
|
Du har kigget TV de forkerte steder. Ligesom du garanteret ser på skærme som står med fabriksindstillinger - netop for at "imponere". Resultatet er dog gyseligt: Farvestik, støj i billedet, lag/slør/skygger m.v.
Blownfuse skrev:
Så er der risikoen for burn-in på plasmaer. Sådan som TV bliver brugt hos os, er der bestemt alle chancer for, at jeg ville få et problem med burn-in på en plasma. Det gider jeg heller ikke bøvle med.
|
Burn-in? Tjah der er selvfølgelig en teoretisk chance. På de seneste tre generationer Panasonic, har det stort set været ikke eksisterende! Jeg har en plasmaskærm som en Nytårsaften stod på TV3 i 9 - 10 timer, uden antydning af burn-in efterfølgende. Så hvad mener du egentlig med at dit bliver brugt, så der er en risiko - du ser jo ikke meget TV, siger du.
Blownfuse skrev:
Hvorfor fullHD ? Hvorfor ikke ? Svært at opdrive et nyere TV der ikke er FullHD. Detsuden er vores stue ikke ret stor, så jo, hvis sofa-gruppen er fuldt besat, er der ihvertfald 1 person der kommer til at sidde mindre end halvanden meter fra TV´et. Så er FullHD jo ikke så tåbeligt igen.
|
Hvad mener du at full-HD skal gavne, når det signal du smider i skærmen ikke er full-HD (ikke at jeg siger at du ikke skal have full-HD). Men det lyder som om du har læst en masse, og derudfra drager konklusioner - for nogle argumenters vedkommende uden i virkeligheden af vide hvorfor!
Blownfuse skrev:
At man råder til noget andet er selvfølgelig helt i orden, og værdsat, men man sk måske accepterer at jeg har et andet ønske/holdning end man selv har, og kan man ikke komme med input på det grundlag, er input´et måske ikke så pokkers brugbart for mig. Jeg ønsker LCD, jeg har mine grunde.
|
Undskyld mig, men en meget arrogant måde at melde ud på! (Hvis jeg ikke vidste bedre, ville jeg sige at du var skolelære)
Blownfuse skrev:
For jeg vil ikke have plasma, sådan er det bare. Godtnok er jeg mega-noob, men jeg kan læse, og søge informationer, hvilket jeg har gjort i vid udstrækning. Det jeg har læst, tydeliggør for mig, at Plasma ikke er det rigtige valg i vores hus.
|
Det er fair nok, at du ikke vil have plasma, men så bør det være på baggrund af reelle argumenter - ikke for noget du har læst, og derfor drager (forkerte) konklusioner på....!
Blownfuse skrev:
Igen tak for jeres input. Men jeg køber altså ikke et plasma....
|
Du afskriver derved muligheden for at få den bedst mulige billedkvalitet for dine penge - men dig om det.
Jeg har over de seneste små fire år været med til at sælge et par tusinde plasmaskærme. Ikke én eneste er vendt tilbage p.g.a. burn-in. 95% af de kunder som kommer for at købe en LCD, går hjem med en plasma - hvorfor? Fordi de tydeligt har et bedre billede, når de står med korrekte indstillinger. Og nej, jeg er ikke provisionslønnet, og har ofte stået med kunder, som gik glade ud af forretningen, fordi jeg solgte dem en fladskærmder var tusinvis af kroner billigere end den den "LED-jeg-skal-gi'-dig-ska'-jeg", de ellers kom efter...
Men sejl du bare videre i din vildfarelse. 
M.v.h.
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 13:58
[/QUOTE]
Jeg skriver overhovet ikke at X20 er bedre end de andre (eller at han absolut skal købe det)!
Jeg skriver netop at han kunne overveje at "nøjes" med et X20, for at signalere at det ikke er et topklasse tv!
Lige netop. Hold dig selv til fakta.
Manden har valgt et SL8500 som er bedre en X20. Hvorfor så anbefale ham et X20.?
Efter min mening skal man råde folk ift. deres behov istedet for kun at kigge på deres budget! [/QUOTE]
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 13:58
Forkert knap
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 14:00
det fandt jeg også ud af. Må hellere komme ud i haven og slå græs istedet
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 14:02
pipper skrev:
Lige netop. Hold dig selv til fakta.
Manden har valgt et SL8500 som er bedre en X20. Hvorfor så anbefale ham et X20.?
Efter min mening skal man råde folk ift. deres behov istedet for kun at kigge på deres budget! |
Du begynder at lægge mig ord i munden for at understøtte dit argument.
Det har absolut intet at gøre med at jeg skriver at han kunne overveje en billigere skærm
|
Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 14:20
Hvor er det bare kanon hyggeligt at kigge ind på recordere.dk, en gang i mellem. (Plasma vs. LCD) Det er som at komme hjem til det gode gamle ... ;-)
To the point: Til 8k ville jeg absolut også købe et Panasonic Plasma !! Bedre betragtningsvinkel, bedre billede og kort sagt LANGT flere muligheder for at opnå et korrekt billede! Men fred være med at brugeren vælger et LCD. Det gjorde jeg også som min første flad-skærm! Det har jeg så ikke gjort siden!
Held og lykke med det nye.
------------- Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
Skrevet af: J_A
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 14:36
Med EISA award for best value-for-money LCD, og Flatpanels.dk giver den en top anbefalings award i 2009, hertil et lækkert design, kan denne LG SL8000/8500 ikke være helt i skoven.
Især den ultra ultra smalle ramme er jo flot - sammenlignes med en plasma fra Panasonic er der en skærende kontrast, designmæssigt.
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1256547199 - http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1256547199
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 14:42
Tag nu de EISA-awards, og så kyl dem så langt ud i havet, som armkræfterne rækker til...
En EISA kan ikke bruges til noget som helst! Det siger lige så lidt om et produkt, som titlen årets bil siger om pågælden bil...
M.v.h.
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 14:46
Min mening om en tråd der, set med mine øjne, er kørt helt af sporet.
- Ja, jeg skrev total noob. Jeg skulle måske have skrevet "aldrig haft et fladskærms-TV, men har læst/set/hørt en frygtelig masse på diverse test-sites (anbefalet af erfarne fladskærms-entusiaster), forums, butikker og folk jeg kender der har fladskærms-TV, og ønsker derfor jeres input". Men det var blevet en frygtelig lang tråd-titel. Detsuden har jeg erfaret at det ofte er klogt at gøre sig dummere end man er, når man er ny på et forum.
- Jeg ønskede råd, baseret på mine egne kriterier, deriblandt at jeg ønsker et LCD-TV. Så kan man synes det er dumt af mig, men det er nu engang mit ønske. De første råd jeg får (fakta) er køb plasma, det er meget bedre end LCD. Der fremhæves at jeg ønsker god billedkvalitet (hvem gør ikke det ?), og at jeg derfor skal have plasma. Deraf kunne man jo så udlede, at LCD-TV ikke overhovedet er i stand til at levere god billedkvalitet. Men kan det nu virkelig også passe ? Jeg oprettede endda tråden i det sub-forum der hedder "LCD TV", og alligevel får jeg at vide at jeg skal have plasma, hvis jeg vil have noget med god billedkvalitet. Jeg ønskede netop ikke hele plasma/LCD-debatten (den er faktisk ret trættende for en som mig, der ikke ånder/spiser/sk**** TV 16 timer i døgnet), derfor jeg oprettede i LCD-forum. Alligevel er det plasma-entusiaster der svarer (og tak for svarene), og fortæller mig at jeg er helt galt på den. Sidder plasma-entusiasterne på lur i LCD-forummet, for at omvende de vantro der gerne vil have LCD ? Detsuden skrev jeg jo netop ikke noget dårligt om plasma, for ikke at provokere en plasma/LCD-debat. Jeg har/havde mine grunde til at ønske LCD, og det måtte være godt nok. Alligevel er det blevet endnu et plasma-korstog.
- Jeg ønskede egentlig input/kommentarer om de TV jeg overvejede, plus naturligvis alle gode råd og hints til ting jeg kunne have overset. Det har jeg stort set overhovedet ikke fået. Groft sagt er de TV jeg selv har fundet frem til ikke blevet kommenteret, og jeg skal bare ud og købe mig et plasma ASAP.
Og den her tråd ghar udviklet sig helt af pommern til. Jeg havde som ikke-bidragende læser på forum, en rigtig god fornemmelse. Der er virkelig kompetente brugere herinde. Men et indlæg laver jeg, hvor jeg (meget groft sagt og forenklet) for at vide at jeg er helt galt på den, og at mine ønsker er tåbelige. Og stort set ingen har noget at sige, om de TV jeg rent faktisk er interesseret i. Det fremmer jo ikke min lyst, til at være en aktiv bruger herinde. Nu kan jeg så forstå, at nogle synes at jeg ovenikøbet er flabet/næsvis/whatever... Det er bestemt ikke min mening. Jeg bestræber mig på at skrive pænt, og ikke fornærme nogen. Men når jeg føler/oplever at det jeg skriver ikke bliver læst, eller ignoreret, og at hvis jeg bare skal rette ind og gøre som der bliver sagt, ja, så ryger jeg lidt i harnisk.
Som sagt, jeg synes ikke denne tråd har hjulpet mig særlig meget, og den har bestemt ikke givet mig lyst til at blive mere aktiv herinde. Nu er der sikkert nogle der er blevet endnu mere provokeret over dette indlæg. Det er ikke min hensigt at provokere nogen som helst. Omvendt finder jeg det lidt provokerende at min tråd, klart defineret som et ønske om råd/input til en ikke erfaren tv-person der ønsker et LCD TV, er kommet til at handle om at plasma er godt, LCD er skidt.
Håber I, trods alt, har haft det lidt sjovt her i denne tråd, tak for de mange indlæg (det gik pludselig stærkt ), også selvom vi ikke nødvendigs er enige. Om jeg "tør" skrive herinde en anden gang.... Jeg vil ihvertfald nok tænke mig om 1 gang eller 10, før jeg vover pelsen igen.
Ps. Og nej, jeg er ikke skolelærer.
Pps. Og mens jeg sad og tæskede dette indlæg ind, er der kommet endnu flere svar ! Tak for det. Nogle af de svar undergraver så noget af det jeg har skrevet her, men so be it.
Ppps. Kan man nogen anbefale en rimelig (tør ikke skrive god) bluray afspiller i prisklassen 1000-2000kr ?
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 14:56
Grunden til at folk ikke tager LCD kravet specielt alvorligt er jo at der er temmelig mange nye brugere der kommer herind og ud fra gamle fordomme om burn-in, reklame hype om LCD "LED" mm. har besluttet at det skal være LCD, fordi de mener at det er det bedste.
Indtil videre har du heller ikke selv fremført en grund til at LCD skulle egne sig bedre til din situation?
Derfor får du et råd om et overveje Plasma, hvilket vel nok er til at håndtere.
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 15:08
thor-thor skrev:
Grunden til at folk ikke tager LCD kravet specielt alvorligt er jo at der er temmelig mange nye brugere der kommer herind og ud fra gamle fordomme om burn-in, reklame hype om LCD "LED" mm. har besluttet at det skal være LCD, fordi de mener at det er det bedste.
Indtil videre har du heller ikke selv fremført en grund til at LCD skulle egne sig bedre til din situation?
Derfor får du et råd om et overveje Plasma, hvilket vel nok er til at håndtere. | Hvad med at respekt det folk skriver ? LED er vel ikke en reklame hype, ville da til en hver tid vælge et tv med LED fremfor et uden når vi snakker LCD.
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 15:09
Blownfuse skrev:
De første råd jeg får (fakta) er køb plasma, det er meget bedre end LCD. Der fremhæves at jeg ønsker god billedkvalitet (hvem gør ikke det ?), og at jeg derfor skal have plasma. Deraf kunne man jo så udlede, at LCD-TV ikke overhovedet er i stand til at levere god billedkvalitet. Men kan det nu virkelig også passe ?
|
Nej, det kan ikke passe. Det er derimod din konklusion der (igen) er forkert. 
Det der menes er, at plasma generelt set leverer et mere korrekt billede, end LCD. Og det sker ofte til en lavere pris. Der findes skam gode LCD-skærme - hvis man er indstillit på at sidde midt for skærmen. 
Blownfuse skrev:
Alligevel er det plasma-entusiaster der svarer (og tak for svarene), og fortæller mig at jeg er helt galt på den. Sidder plasma-entusiasterne på lur i LCD-forummet, for at omvende de vantro der gerne vil have LCD ?
|
Personligt er jeg ikke plasma-entusiast, men derimod billedentusiast. Jeg er lige glad om teknologien hedder A eller B - hovedsagen at det er så naturtro en gengivelse så muligt.
Prioriteringer er altid forskellige, for hvordan man vægter ting som billedkvalitet, lyd, tilslutninger, udseende, features m.v.
Men der er intet i dine efterspurgte egenskaber som reelt diskvalificerer plasma.
M.v.h.
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 15:11
Blownfuse skrev:
Ppps. Kan man nogen anbefale en rimelig (tør ikke skrive god) bluray afspiller i prisklassen 1000-2000kr ?
| Ved ikke om man kan få en PS3 til 2000, men ellers er det en fin maskine. Det er f.x. en af de første der kommer til at understøtte 3D. Den giver også en række andre muligheder som almindelige maskiner ikke gør.
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 15:19
Pansonic, Sony laver udemærkede BD-maskiner til et par tusinde...
M.v.h.
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 15:20
lahan skrev:
thor-thor skrev:
Derfor får du et råd om et overveje Plasma, hvilket vel nok er til at håndtere. | Hvad med at respekt det folk skriver ? LED er vel ikke en reklame hype, ville da til en hver tid vælge et tv med LED fremfor et uden når vi snakker LCD.
|
Det er jo ikke et spørgsmål om respekt, det er jo et spørgsmål om at give det bedst mulige råd til folk, der nogen gange ikke aner om de krav de stiller op har rod i virkeligheden.
LED er udmærket, men mange forveksler LED med OLED og mener så at det er det bedste overhovedet (godt hjulpet på vej af reklamerne fra diverse fabrikanter).
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 15:22
lahan skrev:
Blownfuse skrev:
| Ved ikke om man kan få en PS3 til 2000, men ellers er det en fin maskine. Det er f.x. en af de første der kommer til at understøtte 3D. Den giver også en række andre muligheder som almindelige maskiner ikke gør.
|
Har selv en PS3, medmindre du vil spille på den/bruge de andre funktioner (dvb-t optag. musikvideo etc) ville jeg ikke købe en PS3.
Den er en udmærket BD afspiller, men bruger meget strøm, larmer en del etc.
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 15:28
thor-thor skrev:
lahan skrev:
thor-thor skrev:
|
Det er jo ikke et spørgsmål om respekt, det er jo et spørgsmål om at give det bedst mulige råd til folk, der nogen gange ikke aner om de krav de stiller op har rod i virkeligheden.
LED er udmærket, men mange forveksler LED med OLED og mener så at det er det bedste overhovedet (godt hjulpet på vej af reklamerne fra diverse fabrikanter). | Tja mange ting er udmærket, Panasonic er også udmærket. Synes nu ikke mange forveksler OLED med LED.
Ville måske overveje en LG afspiller, da integrationen måske er bedre til dit tv. Dvs du slipper måske for den ene fjernbetjening.
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 15:51
Tusind tak for de indlæg, der er kommet efter mit sidste indlæg. Det mener jeg helt alvorligt. Nu føler jeg tråden er back-on-track, og mine tanker om at skippe den fuldstændigt er droppet. Jeres råd er taget til efterretning, men jeg tror nu stadig jeg ryger på den SL8500.
Ang BD-afspiller er jeg lidt blank (men ikke helt). Tror ikke jeg vælger PS3-løsningen, når jeg spiller har jeg et par kraftige PC´er til det, og min datter er ikke gammel nok til PS3 (synes jeg). Angående alt det her 3D-halløj, så vil mit kommende TV ikke understøtte det, så ikke så aktuelt. At købe en LG giver god mening, offcourse, men har de en model der (til max 2000 penge) der er god, og som også gerne skulle spille DVD godt (og meget gerne CD bare rimeligt) ? Nu er WAF-faktoren ikke voldsomt dominerende herhjemme, men den er der da. Og jeg ved at hun ville elske en BD-afspiller, der kunne hænges på væggen. Er der andre end Samsung der laver snådan en ? Og er Samsungs god (jeg synes nemlig den er lidt dyr, og til den pris skal den altså være nogenlunde god) ?
Ps. Og jeg forveksler ikke OLED med LED. Selvom jeg ikke er TV-nørd, er jeg noget PC-nørd, så har fulgt OLED-udviklingen gennem nogle år efterhånden.
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 15:56
Hvis du er pc nørd skal du da ikke have en BD afspiller. Rip dine film, smid dem på din nas og afspil dem på netværks player !
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 16:20
blownfuse: jeg vil bare sige held og lykke med at fin dit nye TV, også kan teknologien vel være bedøvene ligegyldigt det som må tælle for dig må være at finde det bedst mulige TV til en overkommelig pris med det bedste billede... med features som modsvarer dit behov.
Når jeg næste gang vælger er jeg bedøvende ligeglad med teknologien.. jeg kigger på billedet.. og det er iøvrigt sådan jeg har købt mine sidste 5 fladskærme.. pånær den yngste søns.. for det var godtnok noget skrammel.. men det skulle kunne tåle til at få en legetøjsbil på også køber jeg bare en ny..
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 16:47
Jeg ville også først se på en LG, som Lahan siger ganske rigtigt.
Men nu hvor du efterlyser flere bud på LCD, ville jeg nok have tøvet en kende med at købe nyt LCD, de nye modeller med UV2 paneler giver et kraftigt ryk opad på billedekvaliteten med bedre sort og gråtoner uden brug af local dimming, plus hurtigere panelhastighed, denne nye Sharp er én af de første, flere er på trapperne fra bl.a Philips;
http://flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1272005699 - http://flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1272005699
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 19:12
@J_A - Som jeg skriver allerede i #0, så havde (har) jeg bestemt kig på Sharp´s nye. Skulle jeg vælge den jeg helst vil have, blev det Sharp LE920, til nød LE820 eller endog LE810.... Men de er dyre. Eller er de måske ikke, men for dyre til mig. Jeg havde sat et max på 8000kr, kunne strække mig til 10.000 hvis jeg virkelig ville få smæk for de sidste 2000 skillinger. Men et max på 8000.... Tror ikke de nye Sharp ryger derned lige foreløbig. Detsværre. Meget, meget detsværre.
Og når det kommer til kronerne, så er det her sådan, at man sætter sig et max beløb, og prøver at få det bedste mulige indenfor dette, og kan man få noget ligesågodt eller næsten ligesågodt for mindre, så er det jo bare fint. Det er ikke sådan at fordi vi kan bruge x kroner på en ting, så skal vi bruge x kroner på den ting. kan man få noget godt billigere, er det et plus. Så er der jo mere at bruge på andre ting.
Men hvis nogen kan vise mig et sted, hvor man kan få Sharp LE820 til max 10.000kr, indenfor en måneds tid, så lad mig det endelig vide. For så skal jeg have Sharp !

|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 19:29
LE820 står til ca 12.000 på idealo.de, med levering fra 29-4. Det plejer at være sådan at de nye modeller falder ret hurtigt, 20-30%.
De nye Philips 7000, 8000 og 9000 har også UV2, en 7000 er et godt bud til under 10.000. 0,5ms responce tid, 400Hz, 10:000:000:1. Hertil er disse med mat skærm, hvor Sharp er med glossy front hvis det betyder noget.
Om de nye, og hvilke, Sony LCD bruger UV2 véd jeg faktisk ikke.
Jeg mener virkelig man skal vente på UV2 hvis man er i markedet for en ny LCD, steppet op er ganske stort. Pt er det Sharp ( som fabrikerer UV2 ), Sony og Philips der bruger UV2. Sharp har lagt fabrikken tæt ved Sony, og har en mindre i Europa tæt ved Philips.
UV2 Fordele: - Mindre og mere effektive LCD celler der lukker mindre lys ud fra backlight - giver dybere sort og bedre detaljer i det sorte - local dimming kan undværes --> meget billigere TV til os. - Hurtigere panel, ca dobbelt så hurtigt ift sidste års teknologi - Bedre betragtningsvinkel + sort fader ikke nær så meget ved vinkler - Lavere strømforbrug - Billigere produktionspris --> billigere TV til os
Det er jo med lidt undren man ser en lille TV fabrikant som Sharp blive kåret med en award på Flatpanels - men når man véd det bruger UV2 er det ikke så underligt enda 
|
Skrevet af: Novatic
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 21:51
Sharp er absolut et godt mærke. Hører faktisk ikke andet end positivt fra dem, der bruger deres skærme.
Sony synes jeg faktisk har skudt lidt ved siden af iår - har selv svævet meget i de sidste par måneder, og folks reaktioner på deres lineup er ikke særlig betryggende (Clouding på NX, dårlig interlacing på EX).
Samsung tror jeg nu kan overraske - og så til en pris, der er til at overskue, til omkring 9.5k iflg. http://pricerunner.dk/pl/2-2595125/TV/Samsung-UE46C6005-Sammenlign-Priser - http://pricerunner.dk/pl/2-2595125/TV/Samsung-UE46C6005-Sammenlign-Priser for deres mid/low range C6005, der lader til at være en gengivelse af sidsteårs B6000/7000, som blev rost af Rasmus fra Flatpanels. Den havde dog problemer med slør, hvilket var grunden til det trak ned, men det har Samsung forhåbentlig ordnet i denne sæson, så har forhåbning om at C6005 bliver en positiv overraskelse, der kan bestilles hjem i min stue inden VM  (Rasmus har modtaget den til test, og der plejer kun at gå et par uger inden de kommer online fra modtagelse, så synes du skal vente og se om den bliver noget værd).
Philips tvivler jeg ikke på er en god skærm - priserne er bare alt for høje.
Panasonic (plasma) er hvad folk skriger på, at man skal købe, men husk på at der er negative sider, som ikke bliver nævnt, som fx retention, plasma støj, flimmer.
LG havde succes sidste år med deres 8000/8500 killer, til en overskuelig pris. Men tror ikke de kan gøre det så meget bedre iår, indenfor samme prisramme. Man kunne jo reelt set ikke få en bedre LCD skærm end de to til den lave pris, og tror ikke de kan proppe ret mange forbedringer i, hvis prisen skal være ligeså lav (nå ja, og så har jeg altså været meget uheldig med LG produkter før hen i tiden  )
Egentlig min egen opsummering af, hvordan det står til. Halvdelen er sikkert vrøvl, men alt i alt, så synes jeg du skal vente på Rasmus anmeldelse af C6005. Og så lad vær med, at blive påvirket af plasma guerilla krigerne, der går på missioner i LCD forummet for at konvertere brugere til deres kult.
|
Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 22:20
Novatic skrev:
Og så lad vær med, at blive påvirket af plasma guerilla krigerne, der går på missioner i LCD forummet for at konvertere brugere til deres kult. |
Ja, pas på dem som slår en sag for god gammeldags billedkvalitet til en billig penge. Man skulle jo nødig få øjnene op for gode tv.
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 22:28
godt jeg har købt en projektor.
og håber snart plasma og lcd ryger i havet. så vi kan får en bedre teknologi og procenterne også begynder at udnytte den. som faktisk er det største problem. et bedre panel har stort set ingen betydning, hvis producenterne ikke laver nogle ordenligt billedekredsløb. start heller en debat om det
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 22:30
Novatic skrev:
Og så lad vær med, at blive påvirket af plasma guerilla krigerne, der går på missioner i LCD forummet for at konvertere brugere til deres kult. |
Ufatteligt at den sædvanlige teknologidiskussion skal med som surt opstød. Hver teknologi har sine fordele og ulemper. Men på rå billedkvalitet er plasma ofte et godt valg til prisen.
Men hver køber må jo vælge det der passer til situationen.
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 22:35
kig på på nogle målinger fra Rasmus hvad levere den bedste billedekvalitet for pengene.
har folk glemt hvad billedekvalitet er for en størrelse, synes det er utroligt
|
Skrevet af: CARS10
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 22:44
Nemlig xcardman
Derfor købte jeg også mine 3 SONY skærme fordi de kan indstilles til et rimeligt naturligt billede.
carsten
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 22:53
Anima skrev:
Novatic skrev:
Ja, pas på dem som slår en sag for god gammeldags billedkvalitet til en billig penge. Man skulle jo nødig få øjnene op for gode tv.
|
Enig.
Teknologifanatikere - LCD/plasma - kan man ikke bruge til så meget . . !
Hvorimod "Bedstebilled fanatikere" bør man i den grad lytte til, hvis det da ellers er det man værdsætter  .
Og Rasmus Larsen "Flatpanels" og "OttoAV" er afgjort personer som ved hvad et godt TV billede bør præstere . .
Rasmus Larsen har bekendtgjort at, - i særklasse bedste billede, - performes af et udgået Pioneer 500/5090. Og det TV, som ind til videre kommer tættest på, - er et Panasonic V10 . Begge er plasma , hvilket egentlig er ligegyldigt . Men sådan ser den virkelige verden altså ud .
Der kan snildt være individuelle hensyn som ikke matcher med et plasma TV, - og så bør man da købe noget andet.
Men i rigtigt mange tilfælde får man altså indtryk af, at det er fordomme, uvidenhed og forkerte intentioner som ubetinget styrer folk mod LCD .
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet af: Vistrup
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 23:04
Novatic skrev:
Halvdelen er sikkert vrøvl |
....
------------- LG C1 65" Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5
|
Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 23:07
Lennon skrev:
Men i rigtigt mange tilfælde får man altså indtryk af, at det er fordomme, uvidenhed og forkerte intentioner som ubetinget styrer folk mod LCD .
|
Præcis, og så snart man gør opmærksom på dette kommer diskussionen til at omhandle mudderkastning (fra begge sider..) fremfor reelle argumenter.
Jeg har ikke noget imod saglige argumenter som at et givent tv ikke har nok WAF til at stå i stuen, men jeg kan bare ikke lade være med at kommentere på tråde som gentagne gange råber sælgermyter. Der er efterhånden ikke meget bedre info på recordere end der er på hol og HWT, hvor anmelderne ikke ved hvad et CI-slot er for noget.
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 23:31
Er det virkelig så svært at forstå?
Plasma er en teknologi, der har gode og dårlige sider.
Fx støj, flimmer, retention, som kan være en irriterende faktor (ligesom dårlig synsvinkel på et LCD er).
Og helt ærligt - medmindre man er interesseret indenfor feltet, tvivler jeg på hvor hvor stor en forskel der er, når vi er i 8-10k kr. kategorien for den almindelige bruger.
Drop nu alt ævlet om jeres elskede Buddha gud, Kuroen fra Pioneer, der kostede en bondegård.
For brugeren her, der søger en skærm til 8k, er infoen om de vilde plasma legender fra Pioneer omtrent ligeså relevant, som det er for fyren der søger en bil til at køre på arbejde der får at vide at Ferrari laver de sygeste racer biler EVER!
Utroligt hvor nærtagende folk er, når man ikke vil anbefale deres plasma tv. Det er jo ren "MIN FAR ER STÆRKERE END DIN FAR" efterhånden på recordere.
OP søger en LCD skærm til 8k. FÆRDIG. Så kan i jo fremstille jeres plasma forslag, med plusser OG minusser ved teknologien, og lade ham vælge selv, i stedet for at klistre jer fast, og næsten hopper ud fra hans skærm og tager ham i hånden til forhandleren, for at være sikre på at han nu vælger plasma.
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 23:51
Jeg spørger bare en gang.
hvem har sagt han skulle plasma skærm?
når der står noob i en tråd, har man vil også lov til at spørger trådstarter siger han ikke vil have plasma tråden går i sig selv, lige ind til nogen skriver
Egentlig min egen opsummering af, hvordan det står til. Halvdelen er sikkert vrøvl, men alt i alt, så synes jeg du skal vente på Rasmus anmeldelse af C6005. Og så lad vær med, at blive påvirket af plasma guerilla krigerne, der går på missioner i LCD forummet for at konvertere brugere til deres kult. man skulle næsten tro han var ansat i fona uden at spøger hvilken behov en bruger har til et tv Men den skærm som giver mest i bonus
|
Skrevet af: PhDream
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 23:52
Novatic skrev:
Er det virkelig så svært at forstå?
Plasma er en teknologi, der har gode og dårlige sider.
Fx støj, flimmer, retention, som kan være en irriterende faktor (ligesom dårlig synsvinkel på et LCD er).
Og helt ærligt - medmindre man er interesseret indenfor feltet, tvivler jeg på hvor hvor stor en forskel der er, når vi er i 8-10k kr. kategorien for den almindelige bruger.
Drop nu alt ævlet om jeres elskede Buddha gud, Kuroen fra Pioneer, der kostede en bondegård.
For brugeren her, der søger en skærm til 8k, er infoen om de vilde plasma legender fra Pioneer omtrent ligeså relevant, som det er for fyren der søger en bil til at køre på arbejde der får at vide at Ferrari laver de sygeste racer biler EVER!
Utroligt hvor nærtagende folk er, når man ikke vil anbefale deres plasma tv. Det er jo ren "MIN FAR ER STÆRKERE END DIN FAR" efterhånden på recordere.
OP søger en LCD skærm til 8k. FÆRDIG. Så kan i jo fremstille jeres plasma forslag, med plusser OG minusser ved teknologien, og lade ham vælge selv, i stedet for at klistre jer fast, og næsten hopper ud fra hans skærm og tager ham i hånden til forhandleren, for at være sikre på at han nu vælger plasma. |

------------- Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 23:54
forstå faktisk ikke noget gider og spørger om tv på dette forum
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 00:06
Da Kuroen i sin tid kostede en bondegård, kostede en LCD i samme størrelse altså ca en hel eskadille F16. Og Kuroen nævnte jeg kun for at bekendtgøre det ypperste fladskærmsprodukt hidtil. Personligt så jeg sgu da hellere at LED havde førertrøjen pga dens energivenlige aspekt . Men LED teknologien mangler åbenbart desværre stadig 4-5 generationer . .
Eneste LCD TV som kommer i nærheden af KURO er B&O til kr . . ! !
Og for brugeren må det da være interessant at han alternativt får synligt bedre billedkvalitet i 8-10k klassen ved at vælge et af de gode plasma ? ?
Fair nok hvis stue,PC,WAF - eller hvad ved jeg - dumper plasma. Men handler det om rå billedkvalitet? - så er der sgu stadig ingen vej udenom .
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 00:43
xcardman skrev:
Jeg spørger bare en gang.
hvem har sagt han skulle plasma skærm?
når der står noob i en tråd, har man vil også lov til at spørger trådstarter siger han ikke vil have plasma tråden går i sig selv, lige ind til nogen skriver
Egentlig min egen opsummering af, hvordan det står til. Halvdelen er sikkert vrøvl, men alt i alt, så synes jeg du skal vente på Rasmus anmeldelse af C6005. Og så lad vær med, at blive påvirket af plasma guerilla krigerne, der går på missioner i LCD forummet for at konvertere brugere til deres kult. man skulle næsten tro han var ansat i fona uden at spøger hvilken behov en bruger har til et tv Men den skærm som giver mest i bonus
|
Nu er jeg ikke ansat i Fona (SURPRISE), men jeg læste rent faktisk hans første indlæg, hvor kravene også blev stillet, og der vil en LCD fint kunne klare hans behov.
|
Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 06:48
Endnu en tråd der er løbet af sporet.
Trådstarteren har sikkert forladt dette forum forlængst.
Må jeg foreslå en tråd der hedder:
Plasma eller LCD?
Så kan alle religiøse fanatikere boltre sig her. Hvis de ikke er taget på korstog for at omvende de vantro LCD hunde.
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 09:12
Der findes skam en tråd for LCD og en for Plasma, men der er nogen der har svært ved at holde sig til "deres"
|
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 09:20
pipper skrev:
Der findes skam en tråd for LCD og en for Plasma, men der er nogen der har svært ved at holde sig til "deres" |
 Sådan er det jo hvergang. Desværre.
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 09:25
Hvorfor kommer moderatoren (hedder det ikke sådan) ikke ind noget oftere. Lige for at fortælle det til de samme der gang på gang råber op om noget andet end det tråden handler om.
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 09:39
folk burde vil snart lære det ikke handler om plasma eller lcd
men billedekvalitet hvad man synes selv er bedst hvad er målt bedst igen håber snart både lcd og plasma tv ryger i havet
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 09:51
Der er en grund til at det blev delt op. Så kunne det være at led/lcd folk, kunne få lov til ikke altid få smidt i hovedet, køb plasma. Prøv dog snart at forstå, at der er andet i livet. Især når trådstarter siger nej til det. Alligevel skal der komme mere.
|
Skrevet af: Jacob_Hesse
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 10:11
Han søger råd og får det. Kan ikke se problemet i at nævne et tv, som så er et plasma tv.
Hvis jeg skulle ud og købe et nyt tv ville jeg da føle mig dårligt rådgivet, hvis ikke jeg blevet anbefaldet et bredt udvalg af forskellige fjernsyn. uanset teknologi.
Da jeg skulle købe tv, kiggede jeg også kun på lcd tv, da jeg havde fået den forkert udfattelse at det var fremtiden og plasma var gammeldags. I dag er jeg den lykkelige ejer af et pioneer 428xd. Det er jo næsten blevet farligt at forslåg plasma og det syntes jer er en skam 
Mvh Jacob
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 10:17
Underligt med den offermentalitet der ofte bliver lagt for dagen fra LCD fans.
LCD/LED har jo "vundet" i kraft af markedsandelen som vel ligger på +80% til LCD, alligevel er der stor opstandelse når nogen vover at påstå at plasma kan levere rigtig god (og jævnligt bedre) billedkvalitet.
I øvrigt er det jo gensidigt med at blande sig i andre tråde, LCD fans kommer jo lige så tit ind i plasmatråde.
Mht. billedkvalitet er ,som flere gange nævnt, personer som Rasmus fra Flatpanels og Otto mfl. jo dem man bør lytte på (istedet for diverse selvbestaltede eksperter).
Rasmus og Otto har jo flere gange givet udtryk for at der er meget få LCD skærme der leverer lige så god billedkvalitet som de bedste plasma skærme, så hvis billedkvaliteten er hovedprioriteten må man ihvertfald kraftigt overveje plasma.
Så kan der selvfølgelig være masser af grunde til at fravælge det, design, features, etc. og det er jo fair nok, men det skal man jo bare gøre opmærksom på! Så ved folk hvad prioriteringen er.
Men hvis man kommer og spørger om god billedkvalitet må man forvente at plasma er med i opløbet!
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 10:22
jeg syntes faktisk efter at der er lavet et forum for lcd og et for plasma bruger jeg recordere langt mindre til opsøgning omkring tv.. da langt de fleste diskussioner løber ud i en masse pladder anyway og folk sidder og siger så gå dog over i lcd forum.. eller hold dig i plasma forum.... egentligt er det bare at anspore diskreminering... og hjælper egentligt ikke ret meget til at nedbryde fordomme snarere tværtimod.
JEG kunne meget bedre lide dengang det var et fælles TV forum... diskussionerne er ikke blevet mere saglige efter opdelingen... snarere tværtimod.... og jeg syntes iøvrigt det er noget pjat at visse elementer her i forum gentagne gange begynder med deres fanatikerpjat... jeg er lissom mange andre i dether forum indæde tilhængere af god kvalitet til rimelige penge... også må jeg sige det er sgu en gang fis i en hornlygte at begynde at fyre sådan en gang gas af... grow up!
Jeg vil derfor anbefale man nedbryder forum til et TV forum også få gjort op med måden der diskuteres på.. for jeg gider sgu ikke deltage når hver gang man åbner munden så bliver man beskyldt for at være fanatiker.. jeg er her for at blive klogere.. og for at måske hjælpe andre på rette vej... husk på for mange er bare navnet på en fladsskærm enten plasma eller lcd uden iøvrigt at kende fordele og ulemper.. så det er altså derfor også let at spørge forkert.. så når en trådstarter lægger ud med at skrive noob i topic.. så er man i min verden helt blank.. også syntes jeg det er ok at rådgive på tværs af teknologier mod det bedste..
Det er noget pjat man ikke kan komme med gode råd som måske ville være plasma.. bare fordi det er oprettet i en lcd forum.. og omvendt for den sags skyld.
Sorry for mit sure opstød.. men jeg skal efterfølgende tage initiativ til en tråd rette sted og linke her efterfølgende
edit tilføjet link til tråd under generelt http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80085&PID=810314#810314 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80085&PID=810314#810314
------------- Mvh
René
|
Skrevet af: Jacob_Hesse
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 10:23
thor-thor skrev:
Men hvis man kommer og spørger om god billedkvalitet må man forvente at plasma er med i opløbet! |
Kunne ikke ha sagt det bedre selv, så i stedet for at føle sig støt over at man får anbefalet et plasma tv, så kunne man jo bare lige kigge på. Det kunne jo være man kunne lide det
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 10:26
rhsin skrev:
Sorry for mit sure opstød.. men jeg skal efterfølgende tage initiativ til en tråd rette sted og linke her efterfølgende |
Det ville være rart.
|
Skrevet af: Ole
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 11:06
Det ser ud til, at trådopretter har fået svar på sit spørgsmål.
Tråden lukkes.
Jeg vil gerne endnu en gang bede om, at man respekterer at der er brugere, der ønsker råd om køb af LCD.. Og så lader dem købe LCD.
------------- Moderator, recordere.dk
|
|