iPads i Metro på lager
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Bærbare medie afspillere
Forumbeskrivelse: iPod, Creative o.lign. bærbare playere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80003
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 20:01
Emne: iPads i Metro på lager
Skrevet af: Nikodk
Emne: iPads i Metro på lager
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 16:10
jeg har lige pr. telefon fået bekræftet at Metro (Glostrup) har iPads på lager, men de vil ikke oplyse priser pr. telefon.
er der nogen der ved hvad de tager for dem?
Ham jeg talte med fra Metro sagde at der umiddelbart var rigeligt, for de var ikke annonceret endnu.
|
Svar:
Skrevet af: Simon, TC
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 16:20
4700 +moms svjv.
------------- Tape Connection MKII
|
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 07:06
Skrevet af: bakkers
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 07:56
Er det fordi de er ved at være klar til en officiel lancering i DK eller er det bare som de andre steder hvor de sælger iPads nu?
------------- Lav let din egen hjemmeside på www.NemmeHjemmesider.dk - www.NemmeHjemmesider.dk
|
Skrevet af: Halsted
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 09:23
Jeg har netop her til morgen været forbi Metro i Glostrup. De har kun 16 gb WiFi udgaven til den førnævnte pris. En IMO fuldstændig ude i hampen hjernedød pris ![Angry Angry](smileys/smiley7.gif)
/Halsted
|
Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 09:30
Halsted skrev:
Jeg har netop her til morgen været forbi Metro i Glostrup. De har kun 16 gb WiFi udgaven til den førnævnte pris. En IMO fuldstændig ude i hampen hjernedød pris ![Angry Angry](smileys/smiley7.gif)
/Halsted
|
Det er vel prise i DK (4700 +mom) ![Confused Confused](smileys/smiley5.gif)
Tænk bare hvor dyr en 32gb men Wifi og 3G, komme op på i Danmark ![Question Question](smileys/smiley25.gif)
|
Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 09:45
Startrek skrev:
Halsted skrev:
/Halsted
|
Det er vel prise i DK (4700 +mom) ![Confused Confused](smileys/smiley5.gif)
Tænk bare hvor dyr en 32gb men Wifi og 3G, komme op på i Danmark ![Question Question](smileys/smiley25.gif)
|
De officielle danske priser er jo ikke annonceret endnu.
Ret tvivlsomt, om en 16GB wifi hos Apple kommer til at koste 4700+moms, da det er over det dobbelte af USA-priser. I hvert fald er der ingen andre Apple-produkter, der prissættes sådan.
EDIT: Hvis man går efter, hvad andre Apple-produkter koster i hhv USA og DK vil et gæt være, at en iPad 16GB Wifi kommer til at koste lige over 3500 (inkl moms).
Metros pris tror jeg skal sammenlignes med de firmaer på nettet, der sælger ulåste iphones til ret høje priser
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 10:01
Er godt nok for meget til at jeg vil købe..
Er der nogle der har prøvet at købe en her, umiddelbart virker denne
side meget suspekt
www.apple-ipads.dk
------------- Lav let din egen hjemmeside på www.NemmeHjemmesider.dk - www.NemmeHjemmesider.dk
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 10:02
Nu har en iPad WiFi 16gb intet med en ulåste iphones at gøre som rigtig bliver solgt til en ret høje priser, men det er mere tale om en forvokset iPod Touch, som jo også fås med WiFI og 16gb, så prise høre slet ikke hjemme.
Ved mindre at det blive mobilforhandler der få ene ret til at sælge iPad i Danmark, som så sælge den med et bundet abonnent på trådløs netværk, så til en laver pris og hvis du ønsket den uden dette abonnent, så koste den kassen.
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 10:06
det er naturligvis parallelimporterede iPads Metro har, ellers kunne de jo ikke have dem allerede.
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 10:09
bakkers skrev:
side meget suspekt
www.apple-ipads.dk
|
jeg sendte ihvertfald ikke mine penge på forskud til et firma i Singapore, som har iPads til salg så billigt. Så hellere overpris i Metro.
Tror ikke du på nogen afhængig internetside er nogen der bekræfter at de faktisk har modtaget en iPad derfra.
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 10:15
Nikodk skrev:
bakkers skrev:
side meget suspekt
www.apple-ipads.dk
|
jeg sendte ihvertfald ikke mine penge på forskud til et firma i Singapore, som har iPads til salg så billigt. Så hellere overpris i Metro.
Tror ikke du på nogen afhængig internetside er nogen der bekræfter at de faktisk har modtaget en iPad derfra.
|
Jo har det på samme måde, og jeg prøvede at søge på hjemmeside adresse på google og fandt ingen som havde skrevet om dem... Jeg springer også over dem og venter nok bare til den officielt kommer til DK
|
Skrevet af: WilliamP
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 10:15
Nikodk skrev:
|
Tja, de giver faktisk muligheden for at sende halvdelen af beløbet til dem først, og så betale de resterende når man har produktet i hænde.
Og ja de kan jo bare nappe de første penge, men det stadig mindre end fuldpris.
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 10:20
Nikodk skrev:
det er naturligvis parallelimporterede iPads Metro har, ellers kunne de jo ikke have dem allerede.
|
Gad vide hvad Apple DK sige til det ![Question Question](smileys/smiley25.gif)
|
Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 10:30
Startrek skrev:
|
De siger nok "An apple a day keeps the doctor away"
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 10:32
WilliamP skrev:
Tja, de giver faktisk muligheden for at sende halvdelen af beløbet til dem først, og så betale de resterende når man har produktet i hænde.
|
ja wau så mister man kun halvdelen af pengene...![LOL LOL](smileys/smiley36.gif)
|
Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 10:34
Startrek skrev:
Nu har en iPad WiFi 16gb intet med en ulåste iphones at gøre som rigtig bliver solgt til en ret høje priser, men det er mere tale om en forvokset iPod Touch, som jo også fås med WiFI og 16gb, så prise høre slet ikke hjemme.
|
Ikke forstået.
Pointen er, at begge de nævnte produkter er parallelimporterede på et tidspunkt, hvor man ikke kan købe det tilsvarende produkt officielt i DK (man kan købe iPhones, men ikke ulåste iPhones), og derfor kan de tage en høj pris.
Min pointe var blot, at de priser har intet med Apple at gøre, og at det ikke giver nogen mening, at du på samme tid brokker dig over Apples høje priser og samtidig mener, at de er nogle fascister, hvis de forsøger at regulere uautoriseret parallelimport. Du må hjertens gerne kritisere Apple alt det du vil, jeg kritiserer bare det selvmodsigende i argumenterne
|
Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 10:37
Nikodk skrev:
WilliamP skrev:
|
ja wau så mister man kun halvdelen af pengene...![LOL LOL](smileys/smiley36.gif)
|
vi kan jo allesammen gå ind og klikke på deres googleadd under sponsorede links (på google).. så finder du hurtigt ud af hvor meget skam det er.. forsvinder den efter 20 brugere har klikket sig ind.. så er budgettet brugt... også er chancen for scam vel større da pengestrømmen jo her går den forkerte vej
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 10:39
Startrek skrev:
Nikodk skrev:
|
|
Mon ikke det er derfor der ikke annonceres med dem?
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 11:10
Nu faldt jeg så også lige over dem her
http://www.skikker.com/eSpecs/Product_Detail.html?ProductID=1914
Virker lidt som shop usa eller`?
|
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 17:22
som nikodk siger - det er parallelimporterede - men jo de kan fås på lager i DK. - www.apple-ipads.dk er et registreret domæne af en dansker! Registrant Handle: ML13175-DK Name:
Michael Larsen Address: Bann U-Sabai 110 Postalcode:
30000 City: Korat Country:
TH Phone: +66 87 86 80 10 1
Så det kan meget vel være årsagen til at der ikke er nogen der skriver om dem.
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 17:32
ang. www.apple-ipads.dk
tjek lige dette link: http://ipadnyt.dk/hvor-k%C3%B8ber-jeg-min-ipad-130.html
scroll ned og tjek hvad "admin" på siden skriver.
Jeg ville finde alternativ måde at købe iPad på, hvis jeg skulle bruge en mere... altså med mindre jeg kunne finde nogle troværdige anbefalinger af apple-ipads.dk
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 17:51
og her lidt om hvad "michael Larsen" ellers står med! http://www.mobil-forum.dk/showthread.php?t=24788 er nok ret så sikker på det er den samme! så det er vist en mindre troværdig!
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 20:26
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 20:33
claus_jac skrev:
som nikodk siger - det er parallelimporterede - men jo de kan fås på lager i DK. - <cite>www.apple-ipads.dk er et registreret domæne af en dansker!</cite>RegistrantHandle: ML13175-DKName:
Michael LarsenAddress: Bann U-Sabai 110Postalcode:
30000City: KoratCountry:
THPhone: +66 87 86 80 10 1Så det kan meget vel være årsagen til at der ikke er nogen der skriver om dem.
| Hvis den er parallelimporterede så har metro vel et problem da de er Apple forhandler, og hvad siger Apple DK til at der bliver solgt parallelimporterede iPad i baglokaler
Men der kan være en anden mulighed, nemlig at den faktisk er kommet til salg i Danmark, men så i første omgang til prof marked og den så på et senere tidspunkt komme til salg til private
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 10:51
Startrek skrev:
Hvis den er parallelimporterede så har metro vel et problem da de er Apple forhandler, og hvad siger Apple DK til at der bliver solgt parallelimporterede iPad i baglokaler |
Sikert lige så meget som de siger til parallelimporterede ulåste iPhones - ikke ret meget.
Startrek skrev:
Men der kan være en anden mulighed, nemlig at den faktisk er kommet til salg i Danmark |
Nej!
|
Skrevet af: rigo
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 11:26
Hvorfor venter i ikke til den bliver frigivet i DK, og kan købes gennem de almindelige kanaler?
Er det virkelig så vigtigt at få en iPad før tid?
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 13:05
@Startrek - som Lunddal siger - NEJ den er ikke kommet til DK heller ikke til det professionelle marked! Dette ER parallelimporterede varer. og jeg er ret sikker på de får dem samme sted fra som Avelyn.com der påstod de havde solgt 2000 enheder i nyhederne forleden dag.
|
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 13:29
Nu er Metro kendt for at sælge paralelimporteret varer, så det skal man ikke undre sig over.
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 15:49
PerW skrev:
Nu er Metro kendt for at sælge paralelimporteret varer, så det skal man ikke undre sig over. |
Ok det viste jeg ikke, og det forklare jo at Metro vist ikke har så et god forhold til Apple DK.
|
Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 17:14
Startrek skrev:
PerW skrev:
Nu er Metro kendt for at sælge paralelimporteret varer, så det skal man ikke undre sig over. |
Ok det viste jeg ikke, og det forklare jo at Metro vist ikke har så et god forhold til Apple DK.
|
"forklarer jo .......vist nok ikke" Kan det bliver mere vagt formuleret?
Har du noget at have denne påstand i?
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 17:59
Startrek skrev:
PerW skrev:
|
Hvad kender du til Metros forhold til Apple?
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 18:05
thor-thor skrev:
Startrek skrev:
PerW skrev:
|
"forklarer jo .......vist nok ikke" Kan det bliver mere vagt formuleret?
Har du noget at have denne påstand i? |
Prøv at se det afpillet udvalget af Apple prod. der er i Metro.
Skulle havde en Apple extreme router, som de ikke havde på lager, ville så bestille den, men fik at vide at Apple ikke var så glad for at lev. til metro, så derfor kunne jeg ikke bestil den, og de ikke vist om hvor og hvornår de fik den hjemme, hvis du overhovedet fik den hjem, på grund af lev. problemer fra Apple til Metro.
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 18:14
Startrek skrev:
thor-thor skrev:
Startrek skrev:
PerW skrev:
|
"forklarer jo .......vist nok ikke" Kan det bliver mere vagt formuleret? Har du noget at have denne påstand i? |
Prøv at se det afpillet udvalget af Apple prod. der er i Metro.
Skulle havde en Apple extreme router, som de ikke havde på lager, ville så bestille den, men fik at vide at Apple ikke var så glad for at lev. til metro, så derfor kunne jeg ikke bestil den, og de ikke vist om hvor og hvornår de fik den hjemme, hvis du overhovedet fik den hjem, på grund af lev. problemer fra Apple til Metro.
|
Metro er ikke autoriseret Apple forhandler, hvilket jo kan forklare udvalget
Jeg tvivler på at de nogensinde har forsøgt at blive det, da de ikke sælger til private (ja, jeg ved godt at de nu også sælger til medlemmer af Forbrugsforeningen), men de kan de jo sagtens bestille hos en af distributørerne herhjemme (Rosenmeier eller lignende).
I øvrigt synes jeg aldrig at Metro har været billige med elektronik, så spøjst at du vil købe den der.
|
Skrevet af: Slettet_120331
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 01:05
Godt nyt til alle dem der ikke kan vente http://appadvice.com/appnn/2010/04/humor-free-iphonetoipad-upgrade/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+AppAdvice+%28AppAdvice%29 - http://appadvice.com/appnn/2010/04/humor-free-iphonetoipad-upgrade/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+AppAdvice+(AppAdvice)
|
|