Print side | Luk vindue

Fælleskøb debat for debattens skyld

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Bruger til bruger
Forumbeskrivelse: Emner der ikke passer ind i de øvrige fora
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80063
Udskrevet den: 27-December-2024 kl. 11:06

Emne: Fælleskøb debat for debattens skyld
Skrevet af: Lars
Emne: Fælleskøb debat for debattens skyld
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 19:14

Indledning

Dette emne var tidligere en tråd om koordinering af et Fælleskøb, men endte som en debat klub.

Det er derfor omdøbt, og flyttet til bruger-bruger forummet, hvor det kan leve videre i de nye klæder.

Så emnerne vil være lidt af hvert, men nok mest brok over Fælleskøb.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Svar:
Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 21:13
Fin pris.
Går ud fra at der ikke er returret?

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Fin pris.Går ud fra at der ikke er returret?

Det er et normalt butikskøb. Så der eksisterer kun de betingelser som butikkerne måtte give jer.

Der er ikke aftalt noget på den front.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: viol8r
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 21:27
Hvad med 65"-versionen af skærmen. Kan fælleskøbet udvides med denne model? :-)

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af viol8r viol8r skrev:

Desværre ikke.

Det er ikke en model de regner med at sælge.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af viol8r viol8r skrev:

Desværre ikke.

Det er ikke en model de regner med at sælge.

Øv, en 64" må jo være en beder skærme størrelse end en 50" til 3D, ikke Question

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Øv, en 65" må jo være en beder skærme størrelse end en 50" til 3D, ikke Question  

Måske, men de 15" ekstra koster 20.000 kroner (vejledende pris er 39.999), og derfor bliver den for dyr til at trække et vist antal bestillinger i forbindelse med et Fælleskøb.

Så tilbage til emnet:  Fælleskøb af 50" VT20 Smile

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 22:06
Nogle der har teste det, for at se hvordan det er som et ganske normalt 2D TV og om det kan leve op til et 2D TV i prisklasse op til 20.000 kr. (man kan jo ikke holde til at se 3D hele tid, ville tro at det blive 90% 2D TV og 10% 3D TV kikkeri om ugen) Question

Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 22:10
Skriv dog på tilmeldingsiden at der ikke er returret, da det ikke er almindelig nethandel. Sidst Expert havde et fælleskøb (G20'eren) var der en del forvirring ang. dette. Der er vel ingen grund til at gentage gamle 'fejltagelser'...

-------------
mvh Christian

Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Skriv dog på tilmeldingsiden at der ikke er returret, da det ikke er almindelig nethandel. Sidst Expert havde et fælleskøb (G20'eren) var der en del forvirring ang. dette. Der er vel ingen grund til at gentage gamle 'fejltagelser'...

+1

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Nogle der har teste det, for at se hvordan det er som et ganske normalt 2D TV og om det kan leve op til et 2D TV i prisklasse op til 20.000 kr. (man kan jo ikke holde til at se 3D hele tid, ville tro at det blive 90% 2D TV og 10% 3D TV kikkeri om ugen) Question

Dette er vitterligt nogle af de allerførste eksemplarer der kommer til europa nu Smile så derfor er det så som så med hands-on erfaring.

Men jeg ville forvente et 2D TV der for første gang udfordrer Pioneer. Om det 2D TV så er 18K værd må man jo gøre op med sig selv. Men det var jo også hvad Pioneer 5090 blev solgt til inden det udgik.

Panasonics 3D del er så samtidig den bedste jeg endnu har set. Igen, bedømt ud fra de tidligere fremvisninger der har været.

Men vi må finde nogle anmeldelser af VT25 modellen, som den hedder i USA.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 22:52
Hej Alle

Her er et link til Panasonics sider:

http://www.panasonic.dk/html/da_DK/Produkter/Viera+TV/Plasma+TV/TX-P50VT20/overview/3448609/index.html - http://www.panasonic.dk/html/da_DK/Produkter/Viera+TV/Plasma+TV/TX-P50VT20/overview/3448609/index.html

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 22:53
Hej Alle

Den danske manual kan hentes her:

http://dlc.panasonic-europe-service.com/EUDocs/GetDoc.aspx?did=190477&fmt=PDF&lang=da&src=3 - http://dlc.panasonic-europe-service.com/EUDocs/GetDoc.aspx?did=190477&fmt=PDF&lang=da&src=3

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: Danneck
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 01:10
Der er tale om køb af varer på Internettet udenmulighed for at undersøge varen på forhånd ved den erhvervsdrivende. Om man skriver at det er uden fortrydelsesret eller ej, ændre ikke på det faktum at kunden i en sådant køb er fuldt berettiget til at annullere handlen. På dette område er loven helt og aldeles klar.

Skrevet den: 30-April-2010 kl. 01:15
Oprindeligt skrevet af Danneck Danneck skrev:

Der er tale om køb af varer på Internettet udenmulighed for at undersøge varen på forhånd ved den erhvervsdrivende. Om man skriver at det er uden fortrydelsesret eller ej, ændre ikke på det faktum at kunden i en sådant køb er fuldt berettiget til at annullere handlen. På dette område er loven helt og aldeles klar.

Nej, der er tale om køb i en fysisk butik.

Bestillingen på nettet er blot en reservation. Du handler med den fysiske butik, og jeg er sikker på at de gerne hjælper med at vise det frem i butikken også, før du tager det med hjem.

Og så ikke mere debat om dette emne. Det er IKKE et fjernsalg.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 30-April-2010 kl. 01:47

Vær først med Panasonics topmodel plasma.

Panasonic fabrikkerne kan ikke følge med efterspørgslen i USA, hvor Panasonics 3D topmodeller udkom først.

Det betyder begrænsninger i leveringerne, og dette også til Danmark.

Og det er ikke salgsgas. Det er begrænset hvad Panasonic Nordic får hjem af disse nye topmodeller her og nu.

At vi aligevel kan tilbyde dem til bestilling på Fælleskøb her, er et "lucky punch".

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: .FTH'
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 10:52
Når det nu er et begrænset antal af skærme, er der så mulighed for at få et peg om hvor mange skærme der reelt er i dette fælleskøb?

/FTH

-------------
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Når det nu er et begrænset antal af skærme, er der så mulighed for at få et peg om, hvor mange skærme der reelt er i dette fælleskøb?

/FTH
Det skal jeg ikke kunne svare på generelt når det er EXPERT det drejer sig om. Men det jeg har hørt fra forskellige forhandlere er, at de i starten får 10% af de paneler de har lagt i ordre hos Panasonic. Desuden har Panasonic netop pga den store efterspørgsel øget produktionen af VT20 med 30%Smile 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

+1
+2

Synes det er helt fint I holder fast ved en forhandler som ikke yder den service at have returret, men så skriv det dog så der ikke er nogen der bliver "BONDEFANGET". Prisen er jo også højere end ved forhandlere med returret..

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs

Skrevet den: 30-April-2010 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Når det nu er et begrænset antal af skærme, er der så mulighed for at få et peg om hvor mange skærme der reelt er i dette fælleskøb?

Det afhænger af hvor hurtigt tilmeldingerne kommer ind.

Expert kæden får en pæn portion skærme ind i de kommende uger. Men det er også den portion de skal sælge af i øvrigt.

Så dem der beslutter sig forholdsvis hurtigt her, eksempelvis henover weekenden her, får leveret i den kommende uge.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: tommyaxen
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 13:09
synes godt nok folk er svære at gøre tilfredse mht returret og rend mig i røven, køb dog eller lad være hvis i er usikre kan i jo bare vente istedet for alt det her besvær....

Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af tommyaxen tommyaxen skrev:

synes godt nok folk er svære at gøre tilfredse mht returret og rend mig i røven, køb dog eller lad være hvis i er usikre kan i jo bare vente istedet for alt det her besvær....
er enig og som ved fælleskøb af g20, forstå jeg ikke de gider mere.
det er jo ikke andet end brok og bestikkelse teorier

Skrevet den: 30-April-2010 kl. 13:15
Nej istedet for at være glad for et fælleskøb, hvis jeg var Lars sad jeg og rev mig i håret at skulle takle alt det her pis.... undskyld mit sprog

Skrevet den: 30-April-2010 kl. 13:32

Omlægning

Dette emne var tidligere en tråd om koordinering af et Fælleskøb, men endte som en debat klub.

Det er derfor omdøbt, og flyttet til bruger-bruger forummet, hvor det kan leve videre i de nye klæder.

Så emnerne her vil være lidt af hvert, men nok mest brok over Fælleskøb.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 18:11
Problemet var, at det ikke var alle der var klar over, at det ikke var med returret, og momsemor havde store problemer med at få en skærm tilbage. Det kunne recordere have forhindret ved at sige til butikken: I får en masse kunder via fælleskøb, så SKAL det også være med returret, da vi laver fælleskøb for brugernes skyld! Ellers laver vi et fælleskøb med en internetbutik! Det var utvivlsomt kun på grund af støtten fra andre brugere herinde, at momsemor kunne få butikken til at tage skærmen tilbage, og der gik noget tid før det lykkedes. (Ja ja, det blev selvfølgelig benægtet). Dårlig service er ikke noget recordere.dk burde forbindes med. Derfor har jeg foreslået at der kun bliver lavet fælleskøb som internethandel med returret! Der har jo været andre fælleskøb med internetbutikker, så jeg forstår ikke at man ikke bare forhandler med dem.

Hvis en butik eller en kæde vil have en masse kunder via recordere.dk som jo er en internet side, burde butikken også sælge under samme betingelser som internet butikker, men, de vil gerne snige sig udenom returretten. Derfor giver jeg ikke noget for fælleskøb uden returret. Hvis man vil sælge over internettet bør man også gøre gøre det på en sober måde ligesom andre gør det. Jeg gad godt nok ikke selv have den slags bøvl som momsemor havde.

Det er op til recordere.dk hvordan fælleskøb skal laves. Laver man fælleskøb for butikker der ikke vil sælge under de samme betingelser som internet butikker, selvom de får en masse kunder over internettet (recordere.dk) , eller laver man fælleskøb for BRUGERNE af recordere.dk?

-------------
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?

Skrevet den: 03-Maj-2010 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Problemet var, at det ikke var alle der var klar over, at det ikke var med returret, og momsemor havde store problemer med at få en skærm tilbage. Det kunne recordere have forhindret ved at sige til butikken: I får en masse kunder via fælleskøb, så SKAL det også være med returret, da vi laver fælleskøb for brugernes skyld! Ellers laver vi et fælleskøb med en internetbutik! Det var utvivlsomt kun på grund af støtten fra andre brugere herinde, at momsemor kunne få butikken til at tage skærmen tilbage, og der gik noget tid før det lykkedes. (Ja ja, det blev selvfølgelig benægtet). Dårlig service er ikke noget recordere.dk burde forbindes med. Derfor har jeg foreslået at der kun bliver lavet fælleskøb som internethandel med returret! Der har jo været andre fælleskøb med internetbutikker, så jeg forstår ikke at man ikke bare forhandler med dem.

Hvis en butik eller en kæde vil have en masse kunder via recordere.dk som jo er en internet side, burde butikken også sælge under samme betingelser som internet butikker, men, de vil gerne snige sig udenom returretten. Derfor giver jeg ikke noget for fælleskøb uden returret. Hvis man vil sælge over internettet bør man også gøre gøre det på en sober måde ligesom andre gør det. Jeg gad godt nok ikke selv have den slags bøvl som momsemor havde.

Det er op til recordere.dk hvordan fælleskøb skal laves. Laver man fælleskøb for butikker der ikke vil sælge under de samme betingelser som internet butikker, selvom de får en masse kunder over internettet (recordere.dk) , eller laver man fælleskøb for BRUGERNE af recordere.dk?
Du er helt galt på den, dette fælleskøb er ikke et køb over internettet, du kan "reservere" en p50vt20 i DIN LOKALE expert, derefter kan du så gå ned i DIN LOKALE expert og KØBE OG BETALE tvet, naturligvis er der ikke returret hvis expert ikke har returret,og iøvrigt, undersøg da først om du vil have tvet og hvis du vil så køb hvis du ikke så lad være, hvor svært kan det være???

Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 03-Maj-2010 kl. 22:19
TommyAxen: Firebird og forsåvidt os andre der har skrevet i denne tråd ved godt hvorledes dette fælleskøb er skruet sammen mht returret, nemlig at der ikke er tale om internethandel og at der heller ikke er automatisk fortrydelsesret. Og det var der jo så heller ikke sidste gang recordere lancerede et fælleskøb sammen med Expert, så det er forsåvidt nemt at forstå.
Imidlertid er det åbenbart ikke alle, der lige er klar over dette (der var da et par stykker sidste gang, der  ikke var klar over det) og for at komme diverse misforståelser i forkøbet, er der såmænd foreslået at man på tilmeldingssiden gør opmærksom på dette forhold, fx skriver under et punkt der hedder fortrydelse. ' Der er ikke fortrydelsesret på dette køb, da der er tale om alm. butikssalg' , men det har man åbenbart ikke fundet nødvendigt. Det er såmænd blot tale om en almindelig forbrugeroplysning, for at klargøre dette forhold.
Da vi jo ikke alle kan være så kloge som dig, er vi nogle der gerne vil have tingene skåret ud i pap.

-------------
mvh Christian

Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 03-Maj-2010 kl. 22:47
Når emener som ikke egner sig forums debat, og går i en negativ retning og smides i "bruger til bruger".. bør i så ikke åbne for denne sektion, så den også er tilgængelig for alle brugere?

Det er især indlysende at når man søger information om der skulle være noget skummelt igang, så får man ingen hits på den information, da i gemmer den i et hjørne? Det er da en ommer..

selve emnet har jeg ført igennem engang før, det ønsker jeg ikke at debattere igen..

Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 00:38
Pointen er, at der REELT er tale om internethandel. Kunderne får Expert jo via recordere.dk. Så enkelt er det! Derfor burde det også OFFICIELT være internethandel, men, det vil Expert jo gerne undgå. Jeg har ingen forståelse for, at recordere.dk går med til det.

-------------
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?

Skrevet af: Yegermister
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 00:53

Altså, forbrug.dk siger følgende:

Citér E-handel eller butikskøb

Flere erhvervsdrivende sælger deres varer både i en almindelig butik og på nettet. Hvis du fx har bestilt varen på nettet men hentet og betalt den i butikken, kan der opstå tvivl om, hvorvidt dit køb er et almindeligt butikskøb eller e-handel med 14 dages fortrydelsesret. Her er tidspunktet for selve købsaftalen afgørende. Hvis varen er bestilt på nettet, er købet dækket af reglerne for e-handel, selvom du henter og betaler varen i den "fysiske" butik. Hvis du bare har set varen på nettet, og måske forhørt dig nærmere om den, men først afgiver den egentlige bestilling i den "fysiske" butik, er købet et butikskøb, og du har kun fortrydelsesret, hvis du har aftalt det med sælgeren.

I mine øjne er det hvad der sker her - man bestiller varen på nettet, eller reservere den eller w/e (det er bare forskellige måder at pakke ordet ind på).

Print side | Luk vindue