Print side | Luk vindue

Panasonic eller Sony??

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Recordere (optagere)
Forumbeskrivelse: Spørgsmål og debat om optagere (video)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=8007
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 21:16


Emne: Panasonic eller Sony??
Skrevet af: Kathrine
Emne: Panasonic eller Sony??
Skrevet den: 05-December-2005 kl. 01:09

Hej

Jeg er skal til at købe min første DVD-optager med harddisk og den skal være SORT. Jeg væver frem og tilbage mellem Panasonic DMR-EH50 eller Sony RDR-HX710, men er kommet meget i tvivl. Jeg havde besluttet mig for at købe Sony'en på grund af at den har dobbelt så meget plads på harddisken, men jeg er blevet meget afskrækket pga. af de mange beskrevne støj/blæser problemer (og jeg er ret hysterisk med støj). Men ellers kan den det jeg har brug for.

Det ser ud til at Panasonic fører med hensyn til at være støjsvag. Jeg har læst testen/set billederne af Panasonic's EH60 (skrevet af Thorvald) og hæftede mig ved at frontpanelet på optageren skinner som et spejl (hvilket jeg umiddelbart ser som en stor ulempe). Er der nogen der ved om den sorte DMR-EH50 også har denne spejlrefleks? Kan man desuden ændre menu-baggrundsfarven (den stærke blå) til andre lidt mere neutrale farver?

Venlig hilsen

Kathrine

 

 




Svar:
Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 05-December-2005 kl. 08:42

Hej.

Uden dog at ha' set el. prøvet Sony'en "live", tror jeg egentlig ikke at du behøver at være nervøs for støjen.

For, sammenligner du f.eks. med en "gammeldags" VHS-video, så er de fleste HDD maskiner vist langt mere stille end VHS maskinerne var.

Spejlfronten på Panasonic'en??? ... Tjaaa, jeg har nu haft min i ca. 4 md, og endnu har den ikke generet mig.... Jeg synes det ser langt værre ud på billeder taget ved brug af Flash (Blitz), end det er i virkeligheden.

Jeg synes ikke, at den er nær så blank og skinnende/reflekterende, som det godt kan se ud til på billederne. Min står så ikke i direkte sol-lys ind på fronten, men derimod med lyset skråt forfra, og fra siden, og jeg ser tydeligt alle informationer i displayet, uden problemer, også om sommeren i solskin.

Og ja, jeg mener også helt bestemt at den sorte har "spejlfront".

Du spørger om den blå "menu-farve" kan ændres... Nej, det kan den ikke, men igen snyder billederne, den er slet slet ikke så blå i virkeligheden. Farverne er holdt i meget dæmpede blå og grålige nyancer med for det meste "hvid tekst". "Markeringer" bliver nærmest "karrygul" med sort tekst. Eneste forskel på på EH50 og EH60, altså udover harddisken, er vist nok, at EH60 også har et DVI-stik (til Digi-camera) på fronten. SD-kortlæseren er iøvrigt også dejligt, hvis du har Digi-cam med et sådant kort i.

Men jeg synes du skal køre ud i en forretning og se både Sony og Panasonic "in natura".



-------------
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80


Skrevet af: Wester
Skrevet den: 05-December-2005 kl. 09:55
Selvom jeg er utroligt glad for min 7lo, skal ret være ret. Den suser en anelse fra blæseren, også mere end en VHS gør. Men det er en anderledes lyd, da de alm. videoer jo ikke har blæser. Panaen kender jeg ikke, men hvis du er overhysterisk med støj tvivler jeg på at en hdd. optager er den bedste løsning. Der er også optagere uden hd. og de støjer vist ikke. Held og lykke med valget

-------------
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers


Skrevet af: Moef
Skrevet den: 05-December-2005 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af Kathrine Kathrine skrev:

Hej

Jeg er skal til at købe min første DVD-optager med harddisk og den skal være SORT. Jeg væver frem og tilbage mellem Panasonic DMR-EH50 eller Sony RDR-HX710, men er kommet meget i tvivl. Jeg havde besluttet mig for at købe Sony'en på grund af at den har dobbelt så meget plads på harddisken, men jeg er blevet meget afskrækket pga. af de mange beskrevne støj/blæser problemer (og jeg er ret hysterisk med støj). Men ellers kan den det jeg har brug for.

Det ser ud til at Panasonic fører med hensyn til at være støjsvag. Jeg har læst testen/set billederne af Panasonic's EH60 (skrevet af Thorvald) og hæftede mig ved at frontpanelet på optageren skinner som et spejl (hvilket jeg umiddelbart ser som en stor ulempe). Er der nogen der ved om den sorte DMR-EH50 også har denne spejlrefleks? Kan man desuden ændre menu-baggrundsfarven (den stærke blå) til andre lidt mere neutrale farver?

Venlig hilsen

Kathrine

Hejsa Kathrine,


Jeg ville nappe den recorder der er - længst fremme i skoene. Panasonic har ikke nogen 2005 modeller, og er efter min mening efterhånden lidt uddateret, dog uden at jeg kende noget til Panasonics modeller. Og her på forummet får Panasonic meget lidt omtale i forbindelse med DVD recordere.

Jeg ville uden tvivl gå efter en Sony HX710. Den udmærker sig ved - nem betjening, dansk menuer, kan optage på HDD mens du ser optaget udsendelser, super god og nem timer programmering, overførelse af titler på optaget udsendelser... og mange andre gode features.

Købelinks:
Et af de billigste steder i danmark m. butik:
www.TapeConnection.dk

Mvh. Moef




-------------
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard


Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 05-December-2005 kl. 10:30

Hej igen.

Jeg giver "wester" ret... VHS maskinerne jo nærmest brummede, når de arbejde, endda ofte rigtig meget under spoling.

Og det gør en HDD jo slet ikke. Den nærmest suser, ihvertfald Panasonic'en... Nu ved jeg så ikke om andre fabrikater har det lissom "Pana'en", for her lyder som om, at den normalt et stoppet, med mindre der lige er behov for køling, hvor den så kører kortvarigt (få min ad gangen). Og jeg synes faktisk, det ved normal stuetemperatur sjældent er behov for køling. Ihvertfald, er det sjældent jeg hører den, og troede i begyndelsen, at blæseren slet ikke virkede.

Men jeg ved så ikke lige hvad "Moef" mener med at Panasonic ingen 2005 modeller er kommet med??? ... for både EH50 og EH60 er da først dukket op i 2005. EH50 i April og senest EH60'eren midt på sommeren.

Og med de erfaringer jeg har ang. de tidligere VHS og SuperVHS videomaskiner, er jeg meget betænkelig ved både Sony og JVC. Igennem tiderne, helt tilbage fra 1982, er der med 2 stk. i huset, og med en gennemsnitlig udskiftning for ca. hvert 1½ år, blevet til adskillige maskiner af div. fabrikater, hvor især JVC's holdbarhed har skuffet.... Nå, men det var vist et "sidespring".



-------------
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80


Skrevet af: Kathrine
Skrevet den: 05-December-2005 kl. 11:19

Hej

Tak for jeres svar

Jeg er desværre dårligt gående og har derfor svært ved at komme hen til diverse forretninger for at afprøve Sony'en mht. motorstøj/blæselyd. Så jeg er nødt til at beslutte mig uden at have afprøvet dem først.

Det skal være en optager med harddisk, da jeg umiddelbart synes at en uden er upraktisk.

Mht den susen/blæsen som Sony'en har, er lyden der så HELE tiden, både når man afspiller og optager eller er det kun hvis/når den får det for varmt, når man spoler eller når man har slået PDC til (hedder det vist, så vidt jeg husker), at man kan høre snurren/blæsen?

Venlig hilsen

Kathrine

 

  

 

 

 

 



Skrevet af: Carser
Skrevet den: 05-December-2005 kl. 11:59

Hej Kathrine,

Det er efter behov.

Ved ca. 20 grader tænder blæseren efter få minutter og kører langsomt hele tiden. Det generer ikke mig overhovedet. Jeg ved også, det er med til at forlænge recorderens levetid.

Ved 25 grader tænder den straks.

Ved højere temperatur og ved brænding i high speed arbejder den hurtigere og siger mere.

Spoling kræver ikke (som ved bånd) mere energi end afspilning. Disken(e) snurrer alligevel konstant, og de dele, der styrer laseren rundt sluger ikke meget strøm - de er ret små. I min video spoles der med over 30 km/t - det høres!

Det med PDC + susen (jo, det er rigtigt, Programme Delivery Control) - er ikke så fikst. Jeg bruger det ikke, men optager lidt ekstra v.h.a. timeren og klipper fra bagefter.



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: Wester
Skrevet den: 05-December-2005 kl. 12:00
Jeg må tilstå, at desværre kører blæseren konstant. Sony må jo have sine grunde til ikke at have indført en termostatstyret blæser a la bil. Måske af besparelsesgrunde, jeg ved det ikke, men jeg ved at blæseren kører hele tiden. En anden tråd her på siden siger at ved timerinstilling og tilkoblet pds kører den også fordi apparatet er tændt. Sony har nogle pudsige løsninger på nogle ting. Til gengæld er 7lo et fremragende produkt på mange andre områder. Min kommer i hverfald ikke ud f huset igen

-------------
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 05-December-2005 kl. 12:07

Den er termostatstyret, men dels er apparatet uden kølehuller i låget og bliver lunt, dels er der varmere i din og min stue højere end ude i trafikken og dels arbejder blæseren i flere trin.



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: Wester
Skrevet den: 05-December-2005 kl. 12:08
Carser skriver at den først går i gang over 2o grader. OK, det har jeg ikke efterprøvet, da jeg altid har fra 22- 25 grader i min stue.

-------------
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 05-December-2005 kl. 12:12

Nå ja, det med trafikken afhænger jo af sæsonen.

Men som Wester: Den anbefales, er på mange punkter fremragende og jo, min er også sort.



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: Wester
Skrevet den: 05-December-2005 kl. 12:13
Det er jo korrekt, at der ikke er kølehuller i låget, men der er der i bunden, så den suger jo bare luften ind den vej. Jeg synes nu heller ikke, at den bliver særlig varm på låget. Jeg har ikke kunnet finde noget om blæseren i manualen. Men det skulle nok også nærmere være en rep. manual. Jeg håber ikke, at få brug for det. Foreløbigt kører den perfekt. Hilsen Allan. Odense

-------------
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers


Skrevet af: Moef
Skrevet den: 05-December-2005 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af wester wester skrev:

Carser skriver at den først går i gang over 2o grader. OK, det har jeg ikke efterprøvet, da jeg altid har fra 22- 25 grader i min stue.


25 grader... pyha jeg sveder hihi sorry Wester...

Min stuetemp ligger på ca. 20 grader. Selv har jeg bemærket det et par gange, at min 910 blæser ikke startede med det samme. Mest har hvor det nu er blevet koldere derude, og indetemp muligvis er faldet en lille smule. Først tænkte jeg, såå... er skidtet defekt. Men blæseren startede ca. 30 sekunder efter, så ja da - den må være temp. styret som Carser siger :-)

Moef




-------------
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 05-December-2005 kl. 12:28

Nu er jeg også uddannet i apparatdesign og jeg har kigget i min Sony samt testet den m.h.t. strømforbrug og billedkvalitet, og det er rigtigt, at blæseren ikke nævnes i manualen - medmindre den er defekt og der vises en fejlmeddelelse.

For nu at svare uden at være nørdet: Wester skrev "Den suser en anelse fra blæseren" og det er også min oplevelse.

Kathrine: Det er sus + en svag snurren, lidt baggrundslyd, ikke hvad jeg kalder støj og slet ikke larm. Er du vant til VHS og til at sidde ved en alm. pc tror jeg ikke, du vil generes af disse lyde.



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 05-December-2005 kl. 12:54

Hej igen, Katrine.

Tjaaa, som "Carser" skriver, så er det lidt ud efter en nyere PC'er, og dog.. Jeg vil alligevel sige at det er en del mindre, at den suser.

Og jeg kan så godt se, at det med at komme ud og kigge, det er lidt vanskeligt. Og at du derfor må gå lidt efter hvad der skrives rundt omkring, f.eks. her på siderne.

Men bestemmer du dig for Sony'en, er den nok billigst hos disse forhandlere, men alle har den dog ikke på lager i øjeblikket.

http://www.dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=136739 - http://www.dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=136739

Det samme gælder for Panasonic'en, men den billigste: "DanskDatasalg" og som jeg godt tør anbefale, har den kun i sort.

http://www.dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=139970 - http://www.dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=139970

http://www.danskdatasalg.dk/vareliste_new.asp?menuid=1766 - http://www.danskdatasalg.dk/vareliste_new.asp?menuid=1766



-------------
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80


Skrevet af: 2jur
Skrevet den: 05-December-2005 kl. 15:09

Hvis du er meget støjfølsom er det nok klogest at tage en Panasonic.

Sony er uden tvivl en rigtig god maskine, du kan se mange herinde har den, men lige støj er der flere der har haft problemer med.

Panasonic har eller har haft en lidt kringlet timer, jeg ved ikke om det er blevet rettet på de nye modeller. Så vidt jeg har forstået låser den for apparatet, når timeren er sat til, ligesom en vhs båndoptager.

 

Hvis du køber over nettet, har du mulighed for at ”Høre” den, med 14 dages returret.



Skrevet af: Kathrine
Skrevet den: 05-December-2005 kl. 16:06

Hej igen

Ja, jeg er meget støjfølsom og der skal ikke meget mere end et TV som står og snurrer til at jeg bliver irriteret.....så jeg må hellere vælge en Panasonic for at være på den sikre side.

Til jer der har en eller har kendskab til Panasonic EH50 eller EH60 kan man pause en direkte TV-udsendelse....er det det som hedder Time-slip? Hvis ja, fungerer det så tilfredsstillende?

Jeg overvejer desuden at få en digitalmodtager fra TDC, så jeg kan se TV1000 eller Canal+. Kan man uden problemer optage fra Canal+ eller TV1000 på Panasonic'en? Det er måske et dumt spørgsmål, men jeg har intet kendskab til hvordan en digitalmodtager fungerer. Kræver det evt. ekstra tilbehør?

Venlig hilsen

Kathrine

 

 



Skrevet af: Carser
Skrevet den: 05-December-2005 kl. 16:13

Næh. Du skal dog bruge et alm. SCART-kabel - det følger muligvis med en ny Selector. Og så skal der tegnes abonnement på de der kanaler og bruges et kort i modtageren - det hjælper TDC dig med.

For tiden kan man netop ved Canal+ abonnement på min. 1 år få Selectoren gratis.

http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=prgmpkr_canalplus&_nfls=false - http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_p ageLabel=prgmpkr_canalplus&_nfls=false



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 05-December-2005 kl. 16:37

Hej igen.

Ja, der er "Time Slip" på "Pana'en". Men helt ærligt, jeg bruger det ikke, og ved "sør'nme" ikke engang, hvordan det virker.   

Men jeg tror at det du mener, måske istedet er noget med at optage "det du ser" på TV'et lige nu... Og ja, det kan den også, men kun hvis den forbundet til TV'et med et fuldt-monteret Scart-kabel. (Og det bruger jeg heller ikke.)

 



-------------
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80


Skrevet af: Kathrine
Skrevet den: 05-December-2005 kl. 16:55

Hej Hej

Til Carser: Jeps det var lige det tilbud fra TDC, jeg tænkte på.

Til Frede: Det jeg mener er, hvis man fx er i gang med at se en film eller en udsendelse på TV'et og telefonen fx ringer.....kan man så NEMT og HURTIGT sætte Pana'en til at optage filmen/udsendelsen og når man så fx efter 5 min. (1 time for kvinder  ) er færdig med at tale i telefon fortsætte med at se filmen/udsendelsen fra der hvor man blev afbrudt, samtidig med at filmen/udsendelsen bliver optaget færdigt? Jeg kunne nemlig godt forestille mig, at jeg ville bruge den funktion ofte...hvis det kan lade sig gøre 

Venlig hilsen

Kathrine

 



Skrevet af: Carser
Skrevet den: 05-December-2005 kl. 17:04

Hej igen,

"Der er ingen smalle steder i Bredgade" - netop dette lader sig snildt gøre, når man vælger en recorder med harddisk. Også Panasonics.

Se bare i teksten på denne side: http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1114319_l14/index.html - http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1114319_l14/index.ht ml



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 05-December-2005 kl. 19:30

Hejsa.

 

Nå ja jo.   "Carser" har været der.  

Men forresten, jeg kom i tanke om at, vælger du Pana'en, så håber jeg du er rimelig god til engelsk. Dels er menuerne fra maskinen på engelsk, og dels er den Danske manual temmelig "tynd". Alt er godt nok forklaret, men ikke specielt udførligt. Det vil så sige, at vil man have et emne grundig uddybet, må man ha' fat i den engelske, el. evt. den svenske/nordiske. Der så til gengæld også næsten er en bibel, synes jeg altså.

Hvorimod, så er der så vidt jeg ved, danske menuer og en god dansk manual med til Sony'en.



-------------
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80


Skrevet af: Kathrine
Skrevet den: 05-December-2005 kl. 19:42

Hej Hej

Det med den engelske manual og engelsk menu var bla. en af årsagerne til at jeg hellere ville have Sony. Men man jo ikke få det hele.....

Et sidste spørgsmål der lige er dukket op. I "Thorvalds" anmeldelse af DMR-EH60 kan jeg på billede nr. 3+5 se, at DVD-skiver ikke skal lægges i optageren der hvor jeg troede (midt for foran). Der sidder istedet en klap og bag denne sidder diverse tilslutningmuligheder. Er der nogen der ved, hvor DVD-skiver så skal lægges i pana'en?

Venlig hilsen

Kathrine

 



Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 05-December-2005 kl. 19:54

Hej igen.

Jo ser du.  Bag den klap du kan se midt på maskinen, sidder der, som du jo har opdaget, nogle stik og nogle knapper.

"Skive-skuffen", det er faktisk den venstre del af "spejlfronten", den åbner og skuffen kører ud.... Faktisk godt langt ud, så det er meget nemt at placere skiven ordentligt på sin plads.



-------------
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80


Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 05-December-2005 kl. 19:57

Oprindeligt skrevet af Kathrine Kathrine skrev:

Er der nogen der ved, hvor DVD-skiver så skal lægges i pana'en?

Måske det sker trådløst?

Du peger bare fjernbetjeningen hen mod den blanke DVD i reolen, og vupti begynder Panasonic'en at optage på den... Husk at pege på den rigtige skive.

Eller måske er det bare gas jeg slipper ud?!?

Dette indlæg må klassificeres som: Jeg kunne ikke dy mig!



-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414


Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 05-December-2005 kl. 20:06

Katrine.   ...  Jeg er lige tilbage med en tilføjelse.

Her et link, med store billeder af maskinen, ja faktisk billeder af maskinen i fuld størrelse... Bare "klik" på det du vil se.

Og som sagt, "skuffen" sidder altså bag spejlet i venstre side, der hvor også Panasonic navnet er sat på.

http://www.brugermanualer.dk/billeder/gallery.asp?categoryid=237 - http://www.brugermanualer.dk/billeder/gallery.asp?categoryid =237



-------------
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 05-December-2005 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af Pokerface Pokerface skrev:

Hvorimod, så er der så vidt jeg ved, danske menuer og en god dansk manual med til Sony'en.

Det stemmer. Pladeskuffen sidder lige midt i og der er ingen spejleffekt, især den sorte variant er ret diskret designet.



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: Kathrine
Skrevet den: 05-December-2005 kl. 20:17

Hej

Til Pokerface: Ja, det havde skam været oppe at vende i mit hovedet om skive-skuffen kunne være bag spejlfronten, men jeg har selv et meget stort tydeligt billede af pana'en og blev enig med mig selv om at det ikke så ud til at skuffen var i spejlfronten......men det var den .

Til Dragemester: Bare rolig, jeg kan godt ta' det , men det kunne jo være at en eller anden fiks designer havde udtænkt at skuffen skulle være i siden af optageren....hvilket selvfølgelig ville være ulogisk, men man ved sgu aldrig

Takker for alle jeres svar, så blev jeg det klogere. Der dukker muligvis flere spørgsmål op ....det kan man aldrig vide.

 

Venlig hilsen

Kathrine



Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 05-December-2005 kl. 20:23

Jeg er tilbage, endnu engang.

Hvis du gerne vil studere Pana'ens Manual lidt, inden du handler, så kan den hentes her fra dette link... På både svensk og Dansk.

Dvs. det er dog på EH60'eren. men de er jo faktisk ens.

http://www.panasonic.dk/servlet/PB/show/1114899_l14/download - http://www.panasonic.dk/servlet/PB/show/1114899_l14/download



-------------
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80


Skrevet af: Kathrine
Skrevet den: 05-December-2005 kl. 20:37

Hej Frede

Super, dem vil jeg kigge lidt på....heldigvis går det også nogenlunde fint med at læse svensk.

Venlig hilsen

Kathrine

 



Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 05-December-2005 kl. 22:14

Hej Kathrine,

Jeg har faktisk en EH60 og jeg er meget tilfreds med den. Det er vores første hdd-optager, så jeg havde ikke den store erfaring inden vi købte den.

Den er støjsvag og meget nem at finde ud af.  Den danske manual er ikke den fulde manual, men jeg har kun haft brug for den engelske 1 gang og det var da jeg havde brug for at koble min sattelit modtager til dens scart 2 indgang. Ellers er den danske manual fyldestgørende nok til de meste brugte funktioner. Og hvad angår de engelske menuer, så er det ikke et problem for hverken mig eller min kone. Hvis man kan engelsk til husbehov så kan man sagtens finde rundt i dem.

Alt i alt en maskine som virkelig har opfyldt alle vores behov. Jeg købte vores hos http://www.godpris.dk - http://www.godpris.dk  hvor jeg har fået en rigtig god behandling. Michael fa godpris er mere end villig til at svare på spørgsmål og de han ikke kan svare på stiller han videre til panasonic i Danmark.

Mvh Kurt.

 



Skrevet af: Kathrine
Skrevet den: 06-December-2005 kl. 15:56

Hej Kurt

Det lyder rigtig godt , for jeg har lige bestilt en EH50 idag (dog har jeg valgt en anden forhandler).

Venlig hilsen

Kathrine



Skrevet af: Wester
Skrevet den: 06-December-2005 kl. 16:31
Husk lige at fortælle, hvad du synes om den når du har modtaget og afprøvet den. Hilsen fra Odense, Allan

-------------
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers


Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 06-December-2005 kl. 18:09

Hejsa.

Held og lykke med dit valg.

Og om ikke andet, så hører vi jo nok fra dig, hvis du får problemer med opsætningen.

 



-------------
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80


Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 06-December-2005 kl. 20:41

Hej Kathrine,

Det kommer du ikke til at fortryde. Lad os høre hvordan du oplever den.

Mvh Kurt.



Skrevet af: Kathrine
Skrevet den: 06-December-2005 kl. 22:19

Hej igen igen

Yes, jeg lader høre fra mig, når jeg har fået afprøvet den.

Den skulle gerne komme i morgen . Så må jeg se om opsætningen kommer til at gå  eller .....

 

Venlig hilsen

Kathrine

 



Skrevet af: Kathrine
Skrevet den: 10-December-2005 kl. 01:41

Hej

Så er jeg blevet den glade ejer af en meget støjsvag Panasonic HDD-optager    .

Opsætningen gik hurtigt og uden problemer. Har afprøvet diverse funktioner (dog ikke alle endnu), men det virker umiddelbart til at finde ud af. Der er dog en ting jeg er i tvivl om mht. STOP-funktionen. Hvis man fx. ser en titel og trykker på STOP, så kan man fortsætte der hvor man kom til ved at trykke PLAY (hvis man altså ikke har haft slukket optageren eller ikke har set en anden titel i mellemtiden). Hvordan kan man, hvis man ser en titel (fx. en film) og man trykker STOP og gerne vil fortsætte med at se filmen færdig næste dag (og optageren derfor har været slukket)....er der så ikke en hurtig måde, at finde frem til der hvor man var nået til i filmen, istedet for at skulle spole/searche? Eller skal man trykke "create chapter" på det tidspunkt i filmen, man vil fortsætte med at se på et senere tidspunkt? .

Desuden kan jeg ikke helt hitte ud af, om man kan sortere i titlerne (altså hvis nr. 9 skal være nr. 1 osv.)? Det ser ikke umiddelbart ikke ud til at man kan.

Skal man tage det helt bogstaveligt med kun at bruge Panasonic DVD-skiver til optageren eller kan man sagtens bruge andre? Havde tænkt mig at købe nogle af et andet mærke i Tyskland.

Ellers så synes jeg optageren har et pænt design, pæne menuer med pæne farver og en OK fjernbetjening. Timer-systemet er dog (som andre her i forummet også har skrevet) ikke så smart og så kunne det være dejligt, hvis man kunne redigere samtidig med at man optager....men det vænner man sig nok til.

Jeg er i hvertfald godt tilfreds med at have valgt Pana'en

 

Venlig hilsen

Kathrine



Skrevet af: Wester
Skrevet den: 10-December-2005 kl. 08:21
Til Lykke med valget, selvom du svigtede Sony. Selvfølgelig kan du bruge andre mærker f. eks. Verbatim, som lyder for nogle som et lidt underligt brand, men rent faktiskt er ejet af Mitsubishi, hvilket også står med småt på coveret. De sælges med stor glæde verden over. Hilsen fra Odense  Allan

-------------
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers


Skrevet af: sodaha
Skrevet den: 10-December-2005 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af Kathrine Kathrine skrev:

Skal man tage det helt bogstaveligt med kun at bruge Panasonic DVD-skiver til optageren eller kan man sagtens bruge andre? Havde tænkt mig at købe nogle af et andet mærke i Tyskland.

 

Tillykke med dit fornuftige valg.

Du kan sagtens bruge andre skiver end Panasonic's.

 Jeg bruger selv VERBATIM til min meget støjsvage og problemfri Pana E-85.

 



Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 10-December-2005 kl. 10:15

Hej Kathrine.

Tillykke med den da.

Jeg må med skam  indrømme, at lige de funktioner du spørger om hjælp til, dem har jeg desværre endnu ikke afprøvet.

Nok fordi, at jeg ikke har haft brug for dem. Jeg har det nemlig med, først at sætte mig ind i "sagerne", når behovet er der.

Så jeg håber en anden kan svare på dine spørgsmål.

Men med hensyn til skiver, der kan du sagtens bruge andre... Jeg bruger selv både TDK og VERBATIM. Jeg har efterhånden brændt mange skiver, og med alle lagrings-hastigheder, uden en eneste fejlbrænding.

Som DVD -R, bruger jeg altid en af disse to:

http://www.billigmedien.de/shop/productinfo.asp?id=878 - http://www.billigmedien.de/shop/productinfo.asp?id=878

http://www.it-netsupply.dk/shop/productinfo.asp?id=43475 - http://www.it-netsupply.dk/shop/productinfo.asp?id=43475

Og af typen: DVD -RW bruger jeg disse. Som også er af typen "DataLifePLUS.. Det står med småt oppe under navnet.

http://www.billigmedien.de/shop/productinfo.asp?id=753 - http://www.billigmedien.de/shop/productinfo.asp?id=753

Og også de butikker, link'sene er fra. Alt efter hvem der har produkterne på lager. Men andre er da sikkert lige så gode.

Men jeg har læst et sted, at fra firmaet Verbatim, skal man holde sig til produkter af typen: "DataLifePLUS"... Verbatim har nemlig også andre typer, (ofte lidt billigere) men de er vist ikke helt så stabile som de nævnte.

Og jeg ved godt der findes endnu hurtigere skiver, men dem har jeg altså ikke prøvet... Jeg har nemlig engang fået at vide, at jo hurtigere der brændes, jo nemmere opstår der en fejl, foruden at "laser'n" bliver varmere, og dermed også hurtigere slides... Om det passer ved jeg ikke.

Men igen.... Held og lykke med det hele.  



-------------
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80


Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 10-December-2005 kl. 10:23

Hov, kan sgu' ikke få de link's til at virke idag. prøver lige igen.

Så jeg vender tilbage.

******

Nå,så virker de da vist.

Hos mig, dog "KUN" nogen gange.   Hmm. ved ikke lige hvad de fejler.



-------------
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80


Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 10-December-2005 kl. 11:59

Hej igen.

Ang. spørgsmålet om at ændre på rækkefølgen på de optagne titler.

I linket til en manual, jeg tidligere lagde ind. Inde på "side 90" ser det ud til, at der er mulighed for det.

Og skal de overspilles til en "skive", jamen så kan du jo ihvertfald der ændre på rækkefølgen. Du bestemmer jo der selv, hvordan, hvor mange og hvilke du vil overspille, og altså også rækkefølgen.



-------------
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80


Skrevet af: Hapsdog
Skrevet den: 10-December-2005 kl. 12:11

Mht medier: Prøv http://www.edbpriser.dk - www.edbpriser.dk . Eller prøv links her på sitet. Så har du rigeligt at vælge imellem.

mvh



Skrevet af: Buffie
Skrevet den: 10-December-2005 kl. 13:34

Hey !!

Har fulgt Kathrines tråd løbende, da jeg også lige har investeret i en dmr-eh50, og også er interesseret i hvordan man laver kapitler i sine optagelser på HDD. Men ellers er jeg også meget godt tilfreds. Når det er ens første HDD optager er det jo svært at vide hvad ens krav er.

 

MVH

Buffie

 

 



Skrevet af: Kathrine
Skrevet den: 10-December-2005 kl. 13:38

Hej igen

Ja, det var nemlig Verbatim, jeg havde hørt skulle være gode og billige....TAK for links

Hmmm, jeg har lige for første gang prøvet at lægge en DVD-skive (DVD-RAM) i optageren og så kommer der en del støj fra blæseren (den kører hele tiden) + der kommer en brummende lyd. Det er der slet ikke når jeg afspiller/optager fra HDD. Støjen stopper først når jeg tager skiven ud af optageren igen. Blæseren kører kun ganske lavt når jeg bruger HDD........er det normalt at der er så stor forskel på blæserstøjen ifht. om man bruger DVD eller HDD?

Til Frede: Har kigget på henvisningen til manualen og det ser ud til at det omhandler redigering af kapitler. Det er måske slet ikke muligt at ændre rækkefølgen på titlerne......jeg må lige studere manualen lidt mere  .

Venlig hilsen

Kathrine

 

 

 

 



Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 10-December-2005 kl. 14:20

Hej Kathrine.

Tjaa, tror egentlig nok du har ret i, at den "støjer" mere, (hvis det kan kaldes sådan) når DVD-drevet er i brug. Dette drev snurrer jo så også, samtidig med at blæseren og HDD drevet kører kører.... Min maskine, står på en glasplade i bordet under TV'et, og jeg synes ikke der noget egentlig brummeri, men kun en stille susen.

Mon ikke en evt. træplade, kan forstærke lydene op??? Det har jeg faktisk en mistanke om.

Det er nok også rigtigt, at man ikke kan ændre på rækkefølgen, så længe de optagne emner ligger på HDD. Medmindre man da også dèr, laver en "Afspilningsliste". For det mener jeg bestemt man kan.



-------------
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80


Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 10-December-2005 kl. 16:12

Hejsa.

Oprindeligt skrevet af Buffie Buffie skrev:

Hey !!

Har fulgt Kathrines tråd løbende, da jeg også lige har investeret i en dmr-eh50, og også er interesseret i hvordan man laver kapitler i sine optagelser på HDD.

Det er faktisk såre simpelt at lave "Kapitler" i optagelser på HDD.

Under afspilning, skal du på "Fjernbetjeningen" bare trykke på knappen "Create Chapter", hver gang du ønsker et nyt Kapitel. Så skriver den det aut. ind. Og det kan så bruges ved senere afspilninger.



-------------
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80


Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 10-December-2005 kl. 20:22

Hej Kathrine,

Der er ikke nogen nem måde at komme frem til hvor man var i en optagelse når man har haft slukket optageren - udover ved at trykke på create chapter, men det har du jo allerede har fundet ud af.

Vores EH60 synes jeg ikke støjer i DVD-drevet når den bliver brugt. Gør det en forskel hvis du ikke har brugt HDD i den inden du afspiller en DVD ? For der går et stykke tid inden HDD går i "sleep-mode" og blæseren slukker.

Ifølge den danske manual side 18 kan du ændre den rækkefølge en titel bliver afspillet i vha. afspilningslister.

Og ja, det er underligt at man skal trykke på timer-knappen for at slå en optagelse til. Det virker fuldkommen unødvendigt, da man jo lige har sagt at den skal sættes igang.

Til Pokerface: En træplade er mere lyddød end en glasplade.

Mvh Kurt.



Skrevet af: Kathrine
Skrevet den: 11-December-2005 kl. 00:48

Hej

Ja, jeg tror også, at den bedste måde at finde frem til hvor man er nået til i en titel er at lave et kapitel med den gule knap på fjernbetjeningen og lave en afspilningsliste, hvis man vil ændre i titelrækkefølgen.

Til Pokerface: Optageren står på en træplade og der er masser af plads/luft rundt om den (jeg har desuden lagt et gummiunderlag under den). Så der skulle ikke være problemer på det område. 

Til Kurt: Det gør ingen forskel, når jeg ikke har brugt HDD inden jeg afspiller DVD. Blæseren starter med det samme med at køre meget højere og går en anelse ned, når jeg har afspillet DVD'en et stykke tid....men slet ikke ned til det næsten lydløse niveau, som blæseren kører på, når jeg afspiller fra HDD. Der er nok ikke så meget at gøre ved det, så må jeg bare glæde mig over, at den ikke også gør det når jeg bruger HDD.   

 

Venlig hilsen

Kathrine

 



Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 11-December-2005 kl. 10:11

Hej.

Kurt.. Tjaa, det der med træpladen, er nok rigtigt, og dog alligevel ikke.

Jeg lå engang på sygehus, og der havde man sådan nogle små "dimser", til at høre radio i, ikke en øreprop, men en anden lille kabsel, som kunne sættes fast på foran øret.

Normalt kunne man kun selv høre det der var i den, men tog man den ud, og lagde den på ens sidebord, så kunne hele stuen (6 mands stue) lytte med, uden problemer. Det var lidt denne "forstærker-evne" jeg hentydede til... Ligeledes var det med vores gamle vækkeur,  stod det på kommoden, kunne man tydeligt høre det "tikke", men når det stod på en hylde, hængt på væggen, var det fuldstændigt tavst.

Og nej, jeg vil heller ikke kalde det støj, når DVD-drevet kører, men man kan da høre det snurrer svagt, men det kan man jo med alle den slags drev. Og igen gælder, at er man uheldig at maskinen står et sted, hvor lyden forstærkes, så er det da muligt at nogle oplever det som støj.

Men når Kathrines maskine endda står på et gummi-underlag, så er det da underligt, synes jeg.



-------------
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80


Skrevet af: Hapsdog
Skrevet den: 11-December-2005 kl. 11:42

Oprindeligt skrevet af Pokerface Pokerface skrev:

Og nej, jeg vil heller ikke kalde det støj, når DVD-drevet kører, men man kan da høre det snurrer svagt, men det kan man jo med alle den slags drev. Og igen gælder, at er man uheldig at maskinen står et sted, hvor lyden forstærkes, så er det da muligt at nogle oplever det som støj.

Egentlig underligt at de ikke er lidt mere om sig, de producenter. Ouch

De nye (næsten da) Seagate HD m. fluidbed lejer er fuldstændig lydløse Clapog med det der elastikophæng fra Noisecontrol til både drev og HD kan der ikke være meget tilbage. Men der skal selvfølgelig osse være noget, de kan forbedre på næste år.Confused

mvh



Skrevet af: Wester
Skrevet den: 11-December-2005 kl. 18:53
Jeg vil tro, at man begynder med væskekølede hdd. Det er et stort problem for alle fabrikater, og teknologien kendes fra computere, om end det skal købes separat.

-------------
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers


Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 11-December-2005 kl. 21:04

Hej,

Pokerface: Al materiale giver resonans. Men et stykke glas svinger mere med lyden end træ gør. Tænk på hvor mange man ser nogen der spiller på træskåle og hvor mange der spiller på glas.  Spøg til side: Når du ikke kan høre vækkeuret når det hænger på væggen hænger det sammen med at væggen er så "tung" at den opsuger lyd. Det kan en tynd træhylde ikke da den ikke har massen til det. Havde du f.eks. brugt en 20 mm MDF-plade til hylde ville din oplevelse nok have været anderledes.

Kathrine: Jeg kan faktisk ikke høre mit DVD-drev når det er i brug og heller ikke harddisken inkl. blæser. Jeg skal have øret helt hen til den eller der skal være helt stille. Og når du har placeret den på en gummimåtte oveni købet så burde slet ikke være nogen resonans fra maskinen. Har du prøvet at kontakte forhandleren ?

Er der nogen der ved om der forskel på det DVD-drev der sidder i henholdsvis EH50 og EH60  ?

Mvh Kurt.



Skrevet af: Kathrine
Skrevet den: 12-December-2005 kl. 01:49

Hej Kurt

Nej, jeg har ikke kontaktet forhandleren. Det er lidt svært at vurdere, om det bare er sådan den nu engang virker. Det er mest blæserstøjen som (i mine ører) er irriterende, fordi den er så meget højere, når jeg afspiller en DVD end den som sagt er når jeg bruger HDD. Men det lyder da lidt underligt hvis blæseren i din Panasonic-optager ikke larmer ekstra ved afspilning af DVD.

Venlig hilsen

Kathrine

 



Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 12-December-2005 kl. 08:06

Hej Kathrine.

Jeg må give Kurt ret... Også min EH60'er er fuldstændig tavs. Efter at have afprøvet det, hvor jeg var helt alene i huset, så må jeg sige, at den intet siger.

Eneste tidspunkt jeg hører blæseren er når jeg "Finalizerer" en skive, så starter den af en el. anden grund op, og det "suser" en smule, meget kortvarigt, et par gange under processen. Derudover hører jeg intet til den.

Så altså, enten er der alligevel en smule forskel på EH50 og EH60 maskinerne, el. også er din ikke iorden... Det sidste tvivler jeg nu meget på... Det er nok snarere en lille ændring i EH60, den kom jo først på markedet ca. 3 - 4 md. senere end EH50.

Men prøv for en sikkersheds skyld at spørge din forhandler.

Er det forresten det samme "susen", uanset du sætter en helt  tom (ny) skive, el. en indspillet skive i maskinen???

Og, fortsætter det også, hvis du begynder at afspille filmen???

Jeg tænker her på, om det kan tænkes den stopper igen, efter et øjeblik, når du har valgt hvad den skal lave.

 

Og så: "Kurt", den hylde uret stod på, var en fineret 20 mm såkaldt "møbelplade" (ikke spånplade), af den "gode gamle" kvalitet, fra dengang min bror var i lære som møbelsnedker... Nå men lad nu det ligge, det var bare et lille "sidespring".

 



-------------
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80


Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 12-December-2005 kl. 11:59

Hej Kathrine,

Som PokerFace skriver så ville jeg nu prøve at snakke med forhandleren. Nu ved jeg ikke hvor du har købt den, men de fleste forhandlere er til at snakke med.

Hvis du har købt den over nettet og du ikke synes at det er noget du kan leve med kan du jo returnere den. Så kan du evt. prøve hos en anden forhandler eller skifte til en EH60. Men det ville jeg nok ikke gøre som andet end sidste udvej.

En helt anden mulighed er at starte en anden tråd herinde, for at høre om EH50 har dette problem.

Mvh Kurt.



Skrevet af: LASER
Skrevet den: 12-December-2005 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af Kathrine Kathrine skrev:

Hej igen

Ja, det var nemlig Verbatim, jeg havde hørt skulle være gode og billige....TAK for links

Hmmm, jeg har lige for første gang prøvet at lægge en DVD-skive (DVD-RAM) i optageren og så kommer der en del støj fra blæseren (den kører hele tiden) + der kommer en brummende lyd. Det er der slet ikke når jeg afspiller/optager fra HDD. Støjen stopper først når jeg tager skiven ud af optageren igen. Blæseren kører kun ganske lavt når jeg bruger HDD........er det normalt at der er så stor forskel på blæserstøjen ifht. om man bruger DVD eller HDD?

Til Frede: Har kigget på henvisningen til manualen og det ser ud til at det omhandler redigering af kapitler. Det er måske slet ikke muligt at ændre rækkefølgen på titlerne......jeg må lige studere manualen lidt mere  .

Venlig hilsen

Kathrine

 

 

 

 

Min bror havde samme støj problem med en DVD-RAM skive, så prøvede
han med en JVC skive - og den støjede ikke



-------------
Live long and prosper


Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 12-December-2005 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af Kathrine Kathrine skrev:

Hej igen

Ja, det var nemlig Verbatim, jeg havde hørt skulle være gode og billige....TAK for links

Hmmm, jeg har lige for første gang prøvet at lægge en DVD-skive (DVD-RAM) i optageren og så kommer der en del støj fra blæseren (den kører hele tiden) + der kommer en brummende lyd. Det er der slet ikke når jeg afspiller/optager fra HDD. Støjen stopper først når jeg tager skiven ud af optageren igen. Blæseren kører kun ganske lavt når jeg bruger HDD........er det normalt at der er så stor forskel på blæserstøjen ifht. om man bruger DVD eller HDD?

Til Frede: Har kigget på henvisningen til manualen og det ser ud til at det omhandler redigering af kapitler. Det er måske slet ikke muligt at ændre rækkefølgen på titlerne......jeg må lige studere manualen lidt mere  .

Venlig hilsen

Kathrine

 

Hej Kathrine... Jeg ser først nu, at du skriver: "DVD-Ram" skive.

Og sådan èn, det har jeg da slet ikke prøvet i min maskine. Måske udvikler den type skiver mere varme end alm. DVD skiver, og at det så er derfor blæseren speeder op i god tid???
Med alm. skiver mener jeg: DVD-R og DVD-RW samt DVD+R.
Og som sagt, med disse skiver, kan blæseren på min ikke høres.



-------------
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80


Skrevet af: Kathrine
Skrevet den: 12-December-2005 kl. 15:23

Hej

Til Laser og Frede: Tak for oplysningen.  Ja, det kunne godt tænkes, at det er pga. af at jeg bruger DVD-RAM, som jo fungerer som en lille harddisk. Jeg har ikke en DVD-R/+R/-RW, men jeg vil skynde mig at bestille nogle Verbatim og få afprøvet om blæseren også kører højere, når jeg afspiller dem........jeg vender tilbage med resultatet.

Til Kurt: Jeg tror nu ikke jeg vil levere den tilbage...evt. til en EH60, da optageren skal være sort  og det er EH60'ern ikke. Men hvis ovenstående ikke hjælper, vil jeg da lige prøve at høre forhandleren om der rent faktisk er forskel på EH50 og EH60 eller som du skriver, starte en ny tråd.  

 

Venlig hilsen

Kathrine



Skrevet af: laursen
Skrevet den: 12-December-2005 kl. 15:41

Hej Kathrine,

Tillykke med din ny-erhvervelse!

Jeg har måske et dumt spørgsmål , men er din DVD-Ram disc isat et cartridge (kassette) som du indætter i optageren (jeg er ikke helt klar over der kan benyttes cartridges på de nye Panasonic modeller).

Ideén med at have DVD-Ram mediet i et cartridge, er netop at eliminere støj i forbindelse med rotation af mediet (og kunne aflæse mediet mere præcists).

Har du samme støjniveau hvis du blot afspiller en 'købe' DVD?

/Lars



-------------
Redaktør, recordere.dk


Skrevet af: Kathrine
Skrevet den: 12-December-2005 kl. 15:51

Hej Lars

Ja, man kan godt afspille DVD-RAM med cartridges i EH50-optageren. Den DVD-RAM fra Panasonic som jeg har købt er i cartridges....men det lyder ikke til, at det eliminerer støjen. Jeg har desværre ikke en "købe" DVD til at afprøve om støjniveauet er det samme, når jeg afspiller en sådan.

Venlig hilsen

Kathrine



Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 12-December-2005 kl. 22:21

Hej Kathrine,

Det der med DVD-ram har jeg ikke prøvet, da jeg ikke ejer en sådan. så det kunne godt være forskellen.

Mvh Kurt.



Skrevet af: dFrag73
Skrevet den: 13-December-2005 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af Kathrine Kathrine skrev:

Til Frede: Det jeg mener er, hvis man fx er i gang med at se en film eller en udsendelse på TV'et og telefonen fx ringer.....kan man så NEMT og HURTIGT sætte Pana'en til at optage filmen/udsendelsen og når man så fx efter 5 min. (1 time for kvinder  ) er færdig med at tale i telefon fortsætte med at se filmen/udsendelsen fra der hvor man blev afbrudt, samtidig med at filmen/udsendelsen bliver optaget færdigt? Jeg kunne nemlig godt forestille mig, at jeg ville bruge den funktion ofte...hvis det kan lade sig gøre 

Venlig hilsen

Kathrine

 

Hej Kathrine

Har du fået prøvet ovenstående og hvis ja - hvordan virker det? Er det nemt at benytte sig af? Overvejer nemlig selv at investere i en EH60 og der skal være mulighed for at "pause live tv" uden noget pjat.

Mvh. Daniel



Skrevet af: Kathrine
Skrevet den: 13-December-2005 kl. 13:56

Hej Daniel

Ja, jeg har afprøvet ovenstående og det er nemt. Man sætter Pana'en til at optage manuelt eller via timer rec. og trykker bare "PLAY" på fj.betjeningen, når man vil se udsendelsen fra begyndelsen. Ved manuel optagelse, er Pana'en kun 1 sekund om at starte optagelse, hvis optageren er tændt. Hvis du har sat timer optagelse til, når du vil optage manuelt, skal du slå timer rec. fra ved tryk på "Timer" knappen på fj. betjeningen, før end du kan optage manuelt (lidt usmart som også beskrevet i andre indlæg).

Men jeg synes personligt at funktionen med at pause live TV fungerer helt fint og nemt  .

 

Venlig hilsen

Kathrine

 



Skrevet af: dFrag73
Skrevet den: 13-December-2005 kl. 13:59

Det lyder fint. Så tror jeg at jeg har besluttet mig - det bliver nok en EH60.

Tak for svaret.

 

Mvh. Daniel



Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 13-December-2005 kl. 15:24

Hej.

Kathrine... Fået nogle skiver, og fået det afprøvet???

Har forresten opdaget idag, at brænder jeg skiver i "Hi-speed", så kan jeg lige fornemme at blæseren snurrer (suser) ganske svagt.

dFrag73... Det valg, tror jeg ikke du vil fortryde.



-------------
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80


Skrevet af: Kathrine
Skrevet den: 13-December-2005 kl. 15:35

Hej Frede

Bestilte skiver fra Tyskland i går aftes og der vil gå 1-3 dage inden jeg modtager dem og så vil jeg straks afprøve og fortælle om resultatet  .

Vh.

Kathrine

 



Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 13-December-2005 kl. 20:28

Hej Daniel,

Hvis du har et tv der understøtter q-link så kan du ved at trykke på direct-rec knappen på EH60'ens fjernbetjening sætte den til at optage det program du ser lige nu på dit fjernsyn med et tryk (Knappen tænder EH60, beder den skifte til samme kanal som tv'et og starter optagelsen) - men det kræver at du holder fjernsynet tændt indtil programmet er færdig og at du ikke zapper væk fra kanalen, for så skifter optageren med.

Mvh Kurt



Skrevet af: Kathrine
Skrevet den: 14-December-2005 kl. 20:31

Hej

Så har jeg modtaget DVD-skiverne og resultatet er følgende:

Ved afspilning af DVD-R er optageren lige så lydløs, som når jeg optager/afspiller via HDD .

Men ved optagelse/afspilning af DVD-RW, så er blæserstøjen højere (men ikke så høj som ved brug af DVD-RAM.....til gengæld så er der en irriterende "brummen/lyd", som er højere end ved brug af DVD-RAM.

Mærkeligt at der er så meget forskel på DVD-R og DVD-RW.

Konklusionen må derfor være, at HDD'en og DVD-R helt klart er at foretrække.

 

Venlig hilsen

Kathrine

 

 

 



Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 15-December-2005 kl. 07:29

Hej.

Tjaaa, det kan man jo da godt sige.
Den eneste forklaring jeg har på det, er at varme-udviklingen med disse to typer medier er større, end på fra HDD og DVD-R skiverne, ellers ved jeg ikke hvorfor.
Typen: DVD+R, har jeg ikke selv prøvet, men de er jo meget lig DVD-R, og dem har du jo nok heller ikke prøvet endnu???



-------------
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80


Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 15-December-2005 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af Kathrine Kathrine skrev:

Ved afspilning af DVD-R er optageren lige så lydløs, som når jeg optager/afspiller via HDD .

Men ved optagelse/afspilning af DVD-RW, så er blæserstøjen højere (men ikke så høj som ved brug af DVD-RAM.....til gengæld så er der en irriterende "brummen/lyd", som er højere end ved brug af DVD-RAM.

Konklusionen må derfor være, at HDD'en og DVD-R helt klart er at foretrække.

Det kan godt være jeg ikke lige har været opmærksom, men hvorfor er det lige at du vil benytte DVD-RAM skiver?



-------------
mvh Christian


Skrevet af: Kathrine
Skrevet den: 15-December-2005 kl. 10:43

Hej

Til cnn3:  Grunden til at jeg ville bruge DVD-RAM er for at få lidt ekstra "HDD"- plads når optagerens HDD er fyldt og fordi den er genskrivbar (eller hvad det nu hedder)......en DVD-RW er selvfølgelig også genskrivbar, men der har man ikke mulighed for at pause live-TV, som man har når man bruger en DVD-RAM.

Til Pokerface: Nej, jeg har heller ikke prøvet DVD+R. Jeg tror umiddelbart heller ikke, at der er forskel på DVR+R og DVD-R mht. "støj". Men da DVD-R ikke støjer, så kan jeg jo bare bruge dem .

 

Venlig hilsen

Kathrine



Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 15-December-2005 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af Kathrine Kathrine skrev:

Hej

Til cnn3:  Grunden til at jeg ville bruge DVD-RAM er for at få lidt ekstra "HDD"- plads når optagerens HDD er fyldt og fordi den er genskrivbar (eller hvad det nu hedder)......en DVD-RW er selvfølgelig også genskrivbar, men der har man ikke mulighed for at pause live-TV, som man har når man bruger en DVD-RAM.

OK, måske skulle du bare have valgt en med større harddisk så? Jeg troede det var fordi, du ønskede at flytte mellem forskellige maskiner. En stor fordel ved harddisk-recordere er jo netop at man ikke bekymrer sig om hvorvidt der er plads, og at man ikke skal til at finde plads på et ledigt videobånd osv... Det kræver selvfølgelig at man er god til at rydde op og slette når man har set de optagne programmer mv...



-------------
mvh Christian


Skrevet af: Kathrine
Skrevet den: 15-December-2005 kl. 11:34

Det er helt bevidst, at jeg har valgt Pana'en EH50 med kun 80 GB HDD, da EH60'ern med 200GB HDD ikke fås i sort og den skal være sort og så er udvalget selvfølgelig begrænset.....men man kan jo ikke få det hele  .

Vh.

Kathrine 



Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 15-December-2005 kl. 13:04
Ahhh...

-------------
mvh Christian


Skrevet af: Hapsdog
Skrevet den: 15-December-2005 kl. 13:33

Oprindeligt skrevet af Kathrine Kathrine skrev:

.....en DVD-RW er selvfølgelig også genskrivbar, men der har man ikke mulighed for at pause live-TV, som man har når man bruger en DVD-RAM. 

Hvis du optager i VR-mode på DVD-RW kan du godt lave pause live-TV. Ikke helt sikker på at det holder på din maskine, men Pio kan.

mvh



Skrevet af: Kathrine
Skrevet den: 15-December-2005 kl. 17:54

Til Hapsdog: Det kan man ikke på den Panasonic jeg har købt. Man kan kun pause live-TV, hvis man optager på DVD-RAM eller HDD.

Vh.

Kathrine



Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 15-December-2005 kl. 18:41

Hej Kathrine.

Har du forsøgt det???
Jeg synes nemlig, at man nogen gange kan "snyde" sådanne elektroniske apparater, til at lave "ting", der ellers ikke er beskrevet i manualen.

NB. Jeg har ikke selv forsøgt, men vil da gøre det ved lejlighed.



-------------
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80


Skrevet af: Kathrine
Skrevet den: 15-December-2005 kl. 19:18

Hej Frede

Da jeg skrev ovenstående havde jeg ikke afprøvet det......men det har jeg nu  .

Jeg kan ikke lige se, at man kan optage i VR-mode, men derimod i XP, SP, LP, EP og FR. Jeg har afprøvet det i XP og SP mode og "pause live-TV" fungerer ikke (som der også står i manualen, at det ikke gør). Men om optageren kan optage i VR-mode, det kan jeg ikke lige finde noget om i manualen.

Til gengæld (hvilket ikke har noget med ovenstående at gøre), så kan man jo spare på strømmen ved at sætte "power save" til on, men så skulle "quick start" (funktionen med at optagelse går i gang 1 sekund efter man har trykket på "REC") ikke fungere. På min Pana der går optagelsen i gang 1 sek. efter jeg har trykket på start, uanset om "power save" er sat til on eller off.......så der er måske noget om det du skriver med at de kan "snyde"   

Vh.

Kathrine

 



Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 15-December-2005 kl. 19:26

Hej igen.

Ja, det samme, (altså med "Power save" har jeg så også fundet ud af.

Eneste forskel jeg har bemærket, er at "opvarmningen" inden maskinen er klar, varer lidt længere, samt at uret er slukket når maskine står "Standby".

Ang "VR-mode", ved jeg ikke lige hvad det svarer til på vores maskiner, men jeg tror jeg vil finde en manual til "PIO'en" og lure lidt. 



-------------
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80


Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 15-December-2005 kl. 21:50

Hej igen, Kathrine.

Jeg var lige inde i "Setup", for at kigge lidt på mulighederne.
Jeg kunne nemlig ikke rigtig huske hvordan jeg egentlig i sin tid, havde sat maskinen op.... Det er jo snart laaaaaaang tid siden, og da den jo virkede, havde jeg jo ikke ændret på det.

Nå men det jeg ville sige, er at min er sat til følgende: "Power Save" = Off og "Quick Start" = On.... Så det er selvfølgelig derfor maskinen reagerer på den måde.

Din maskine er sikkert sat op på samme måde.



-------------
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80


Skrevet af: Kathrine
Skrevet den: 15-December-2005 kl. 22:20

Hej igen Frede

Ja, sådan var min også sat op, men jeg har været inde og ændre det til "power safe" ON og så bliver "quick start" automatisk sat OFF.....men den er altså lige hurtig til at starte med at optage, som når funktionerne er sat omvendt (men det skal jeg da ik' beklage  ).

Mht. til at optage i VR-mode på en DVD-RW....måske betyder det noget med video recording mode, nu da en DVD-RW er (DVD-Video format). Det er bare et skud i tågen, for jeg aner det faktisk ikke .

Venlig hilsen

Kathrine 

 

 



Skrevet af: Hapsdog
Skrevet den: 15-December-2005 kl. 23:19

Oprindeligt skrevet af Kathrine Kathrine skrev:

Mht. til at optage i VR-mode på en DVD-RW....måske betyder det noget med video recording mode, nu da en DVD-RW er (DVD-Video format). Det er bare et skud i tågen, for jeg aner det faktisk ikke

Det lyder meget rigtigt. VR-mode skulle være tæt på DVD-RAM mht. redigering mv. På pio sætter jeg VR-mode eller video-mode under initialisering af disken, dvs at det skal vælges først.

mvh



Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 16-December-2005 kl. 07:22

Hej.

Kathrine.
Nå okay, jamen det vil jeg da lige kigge lidt mere på så.

Hapsdog.
Så er det nok ikke en mulighed v i har i vores maskiner, da den jo kan køre: DVD-RAM... Hmmm, Kan PIO'en egentlig ikke også det??? Kan ikke huske det.



-------------
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80


Skrevet af: Hapsdog
Skrevet den: 16-December-2005 kl. 10:09

Nu blev jeg nysgerrig, så jeg chekede lige op.

Pana kører VR-mode på RAM, og kun RAM. -R, -RW og +R er i video-mode.

Pio kører kun -R og -RW, men kan gøre det i video-mode eller VR-mode.

Så fik vi den ged barberet. Sorry for sådan at trække jer igennem umulige modes fra andres maskiner.

mvh



Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 16-December-2005 kl. 10:39

Hej.

"Hapsdog", det gør nu ikke noget, for på den måde fik èn selv, jo lige frisket sin hukommelse lidt op.

Jeg fik min maskine i August, satte den den op, brugt det jeg havde behov for, og siden da har jeg egentlig ikke beskæftiget mig så meget med dens egenskaber og muligheder.
Så en del af det, er jo ligeså stille og roligt gledet over i "glemmebogen".  



-------------
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80


Skrevet af: Kathrine
Skrevet den: 17-December-2005 kl. 12:51

Hej

Tak for oplysningen Hapsdog...det er altid rart at blive lidt klogere .

 

Go' weekend

Kathrine



Skrevet af: dFrag73
Skrevet den: 29-December-2005 kl. 09:50
Så har jeg lige fået min EH60. Købt i Elgiganten til 3999 med 30 dages returret (tjuhuu). De kan godt bruges en gang i mellem.

Skal lige sige at dette er min første HDD-optager nogensinde. Havde en Sony RDR-GX7 DVD-optager før som var meget nem at bruge. Den larmede dog som en jetjager.....

Mine første indtryk af EH60:

+ meget lydsvag, der kan høres en svag susen på 2 meters afstand hvis man anstrenger sig men det er ikke noget der generer.
+ lækkert med så stor harddisk - ca 44 timers optagelse i højeste kvalitet

- lidt besværlig at bruge: "rodet" fjernbetjening, indviklet menusystem, ikke særlig brugervenlig som DVD-afspiller (tænker bl.a på at visning af subtitles først kan vælges i submenuen efter tryk på Display knappen, jeg er blevet vant til en knap som hedder subtitles på remoten.)
- dårlig brugervejledning. Den danske er minimal men den svenske er mere udførlig men stadig meget indviklet.

Som sagt var min gamle Sony DVD-optager meget mere brugervenlig men jeg er sikker på det bare er et spørgsmål om tid og tilvænning. Alt i alt er jeg godt tilfreds med mit køb. Vender evt. tilbage med flere kommentarer når jeg har prøvet den mere af.



Print side | Luk vindue