Aflyst Fælleskøb Pana DMP-BDT300
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Fælleskøb ®
Forumbeskrivelse: Opnå et godt tilbud ved fælles indkøb
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80076
Udskrevet den: 23-December-2024 kl. 02:38
Emne: Aflyst Fælleskøb Pana DMP-BDT300
Skrevet af: Hother
Emne: Aflyst Fælleskøb Pana DMP-BDT300
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 22:58
Som supplement til det igangværende fælleskøb af Panasonic TX-p50VT20 forsøger vi at stable et fælleskøb af Panasonic DMP-BDT300 på benene.
Panasonic DMP-BDT300 er en helt ny blu-Ray afspiller der også håndtere 3D. Det i mine øjne meget interessante ved Panasonic afspilleren er dens 2 HDMI udgange (HDMI 1.3 og HDMI 1.4), så man kan benytte sin eksisterende receiver til at afspille HD-lyd. Du kan læse mere om afspilleren her:
http://www.panasonic.dk/html/da_DK/Produkter/Blu-ray/Blu-ray+Disc+afspillere/DMP-BDT300/overview/4646630/index.html?trackInfo=true - http://www.panasonic.dk/html/da_DK/Produkter/Blu-ray/Blu-ray+Disc+afspillere/DMP-BDT300/overview/4646630/index.html?trackInfo=true
Afspilleren forventes at "lande" omkring samtidig med Panasonic 3D TV´et, altså forventelig i næste uge.
Leverandøren til fælleskøbet vil være en dansk autoriseret Panasonic forhandler.
Jeg skal defor bede Jer om, at tilkendegive en forhåndsinteresse for købet af Panasonic afspilleren.
Prisen anslås at ligge på ca. 3600 kr. Listeprisen er 3995 kr.
Må jeg se nogle "Interessenter"
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Svar:
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 10:03
Opsa
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 18:31
Er der slet ingen der har en Panasonic 3D BD afspiller på indkøbslisten?
Forhåndstilsagn til dette fælleskøb er ikke betinget af køb af Panasonic VT20 som er på fælleskøb på recordere.dk
Jo flere der vil købe afspilleren, jo lavere priser
|
Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 19:36
Hvorfor laver i ikke et fælleskøb med den og VT20 i en pakkeløsning? Og, i burde komme med nogle bedre fælleskøb generelt. Jeg kan snildt hive lavere priser hjem selv end det jeg ser herinde som "fordelagtige" fælleskøb.
Nu er jeg ikke selv interesseret i afspilleren, men, hvis jeg var, ville jeg jo også købe et 3D tv og få en ordenlig rabat hjem for at købe begge produkter. Det har du vel også selv gjort?
------------- Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 19:41
Firebird skrev:
Hvorfor laver i ikke et fælleskøb med den og VT20 i en pakkeløsning? Og, i burde komme med nogle bedre fælleskøb generelt. Jeg kan snildt hive lavere priser hjem selv end det jeg ser herinde som "fordelagtige" fælleskøb.
Nu er jeg ikke selv interesseret i afspilleren, men, hvis jeg var, ville jeg jo også købe et 3D tv og få en ordenlig rabat hjem for at købe begge produkter. Det har du vel også selv gjort? |
Så synes jeg da bestemt, at du skal kontakte Lars, så du kan stå for eventuelle fremtidige fælleskøb
Det er desværre ikke en mulighed i øjeblikket
|
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 10:35
Hother skrev:
Firebird skrev:
Nu er jeg ikke selv interesseret i afspilleren, men, hvis jeg var, ville jeg jo også købe et 3D tv og få en ordenlig rabat hjem for at købe begge produkter. Det har du vel også selv gjort? |
Så synes jeg da bestemt, at du skal kontakte Lars, så du kan stå for eventuelle fremtidige fælleskøb
Det er desværre ikke en mulighed i øjeblikket | Nu er jeg jo ikke selv interesseret i det, men, det kunne jo være at andre var det. Den slags pakketilbud kører de med i USA, så hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre med et fælleskøb?
Nå, det synes du? Jamen, hvis i har et godt job til mig, så kan i da bare sende en PM.
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 10:40
Firebird skrev:
Hother skrev:
Firebird skrev:
Det er desværre ikke en mulighed i øjeblikket | Nu er jeg jo ikke selv interesseret i det, men, det kunne jo være at andre var det. Den slags pakketilbud kører de med i USA, så hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre med et fælleskøb?
Nå, det synes du? Jamen, hvis i har et godt job til mig, så kan i da bare sende en PM.
|
Naturligvis har jeg da fået et bundle tilbud
Job og job, alt vi vi foretager os er ulønnet, og med baggrund i eget arbejdsmiljø
|
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 10:56
Hother skrev:
Firebird skrev:
Hother skrev:
Firebird skrev:
|
Naturligvis har jeg da fået et bundle tilbud
Job og job, alt vi vi foretager os er ulønnet, og med baggrund i eget arbejdsmiljø
| Naturligvis har du det.
Jo, men, hvis jeg ville lave sådan noget, så ville jeg bestemt også bruge en masse tid på at forhandle med en masse leverandører, så jeg ville ikke have tid til et lønnet arbejde ved siden af, så det skulle selvfølgelig være lønnet. Til gengæld ville jeg arbejde som en gal og prutte om priser på kryds og tværs.
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet af: viol8r
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 11:30
Hother skrev:
Er der slet ingen der har en Panasonic 3D BD afspiller på indkøbslisten?
|
Kunne godt være interesseret i afspilleren, hvis prisen er god.
Har planer om et VT20-65", så denne kunne også være interessant i et fælleskøb :-)
|
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 11:38
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 17:49
Hvad er der med til denne? Nogen film? evt usb dongle?
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 18:08
flemming larsen skrev:
Hvad er der med til denne? Nogen film? evt usb dongle? |
Nej, USB dongle mener jeg følger med TV´et (VT20), og der er noget 3D demo med Fleming
|
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 18:10
Jeg syntes bare jeg har set det et sted nemlig. For den koster over 500kr alene. Det er lidt meget at lægge oveni.
|
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 18:14
flemming larsen skrev:
Jeg syntes bare jeg har set det et sted nemlig. For den koster over 500kr alene. Det er lidt meget at lægge oveni. |
Jeg checker lige og melder baglæns - jeg ved sq ikke engang hvad den dims brugs til
Kan i øvrigt berette, at afspilleren er kommet i handlen i dag flere steder
|
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 18:18
flemming larsen skrev:
Hvad er der med til denne? Nogen film? evt usb dongle? |
hvis det er det samme som en USB adabter, så følger den med afspilleren
|
Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 18:21
Skal der bruge en usb dongle for at kunne afspille 3D film
|
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 18:29
Startrek skrev:
Skal der bruge en usb dongle for at kunne afspille 3D film
|
Nej, det kan jeg slet ikke forestille mig, en BD 3D afspilles nøjagtig som en almindelig BD
Har lige fundet ud af, at en USB dongle kan være en slags memory stik, så jo det kan kan være, at en sådan skal benyttes ved afspilning
|
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 18:33
Det er så den kan gå trådløst på nettet. Sony´s nye kommer med den indbygget, men pana skal have sådan en ved siden af.
|
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 18:36
flemming larsen skrev:
Det er så den kan gå trådløst på nettet. Sony´s nye kommer med den indbygget, men pana skal have sådan en ved siden af. |
Den ser sådan ud, ihhh... hvor bliver jeg klog
Panasonic DY-WL10E trådløs netværks dongle til Panasonic Blu Ray og Panasonic 2010 TV med USB, Sort, 1 stk
|
|
|
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 18:37
flemming larsen skrev:
Det er så den kan gå trådløst på nettet. Sony´s nye kommer med den indbygget, men pana skal have sådan en ved siden af. |
Ok er med
|
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 18:41
Det lyder godt Flemming
|
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 18:51
Fuck, det er svært at bestemme sig.
|
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 18:56
Skrevet af: TRUMF
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 19:42
Jeg kunne evt godt være interesseret, men prisen skal altså have et nyk nedaf. 3000 er max jeg vil betale. Jeg er dog lidt i tvivl, da jeg skal have et Samsung TV og man "blander" jo ikke de fine sager...
Jeg har i øvrigt i dag forhandlet et fælleskøb med min lokale pusher i Fona på Samsungs nye 3DTV hvis nogen kunne være interesseret ? Samsung ue40c7705 til 13.500 Samsung ue46c7705 til 14.500 Samsung ue55c7705 til 22.500
------------- Samsung PS50C7705 + Onkyo TS SR606 + KEF 2005.2 + WD TV Live + Sonos + Harmony 885
|
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 20:35
TRUMF skrev:
Jeg kunne evt godt være interesseret, men prisen skal altså have et nyk nedaf. 3000 er max jeg vil betale. Jeg er dog lidt i tvivl, da jeg skal have et Samsung TV og man "blander" jo ikke de fine sager...
Jeg har i øvrigt i dag forhandlet et fælleskøb med min lokale pusher i Fona på Samsungs nye 3DTV hvis nogen kunne være interesseret ? Samsung ue40c7705 til 13.500 Samsung ue46c7705 til 14.500 Samsung ue55c7705 til 22.500
|
Den pris kan jeg ikke love dig, da Panasonic allerede har sat prisen ned fra 4999 til 3999, desværre har man, som jeg har forstået, det ikke tilsvarende justeret på forhandlerne avance
Desuden vil prisen indeholde returret, hvilket jo også i givet fald skal håndteres økonomisk.
Der er intet i vejen for at sætte en pana afspiller til et Samsung TV, bortset fa eventuel "internt samarbejde", Viera f.eks., enhederne i mellem
|
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 20:39
Hother skrev:
TRUMF skrev:
|
Den pris kan jeg ikke love dig, da Panasonic allerede har sat prisen ned fra 4999 til 3999, desværre har man, som jeg har forstået, det ikke tilsvarende justeret på forhandlerne avance
Desuden vil prisen indeholde returret, hvilket jo også i givet fald skal håndteres økonomisk.
Der er intet i vejen for at sætte en pana afspiller til et Samsung TV, bortset fa eventuel "internt samarbejde", Viera f.eks., enhederne i mellem |
Min nuværende panaBD, har ingen problemer, med at snakke sammen med et samsung tv. Det kører bare.
|
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 22:40
Ja du må meget undskylde men det med at prisen allerede er sat ned fra 4999 til 3999 det er faktisk ulovligt. Man må ikke kalde noget for et tilbud hvis det ikke har haft en før-pris. En vare skal desuden have haft normalprisen i mindst 14 dage før man må sætte den på tilbud. Som du skriver så kom den først på markedet nogle steder i dag... Der er i øvrigt andre steder der skriver at den vejledende pris er 3499 og har sat den ned på tilbud til 3999 hvilket tydeligt indikerer at ingen rigtigt ved hvad der er op og ned. Dog kan man med sikkerhed sige, at Panasonic ikke er en hæderlig virksomhed, når de oplyser den slags til dig.
Nåh men nok om det og ikke mere polimester striks... Samsungs player skulle angiveligt koste omkring 2500 men den mangler jo en HDMI udgang, hvilket er årsagen til at jeg er på udkig efter et andet mærke. Jeg har snakket med en person hos Samsung, som dog ikke ville indrømme at de havde lavet en fejl, ved at overse problematikken med de HDMI udgange, men han ville gerne give mig ret i, at det er lidt smart med Panas anordning...
Bortset fra den ekstra HDMI udgang, er Panas player virkelig så god at den (vejledende) skal koste det dobbelte ??
------------- Samsung PS50C7705 + Onkyo TS SR606 + KEF 2005.2 + WD TV Live + Sonos + Harmony 885
|
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 22:47
TRUMF skrev:
Ja du må meget undskylde men det med at prisen allerede er sat ned fra 4999 til 3999 det er faktisk ulovligt. Man må ikke kalde noget for et tilbud hvis det ikke har haft en før-pris. En vare skal desuden have haft normalprisen i mindst 14 dage før man må sætte den på tilbud. Som du skriver så kom den først på markedet nogle steder i dag... Der er i øvrigt andre steder der skriver at den vejledende pris er 3499 og har sat den ned på tilbud til 3999 hvilket tydeligt indikerer at ingen rigtigt ved hvad der er op og ned. Dog kan man med sikkerhed sige, at Panasonic ikke er en hæderlig virksomhed, når de oplyser den slags til dig.
Nåh men nok om det og ikke mere polimester striks... Samsungs player skulle angiveligt koste omkring 2500 men den mangler jo en HDMI udgang, hvilket er årsagen til at jeg er på udkig efter et andet mærke. Jeg har snakket med en person hos Samsung, som dog ikke ville indrømme at de havde lavet en fejl, ved at overse problematikken med de HDMI udgange, men han ville gerne give mig ret i, at det er lidt smart med Panas anordning...
Bortset fra den ekstra HDMI udgang, er Panas player virkelig så god at den (vejledende) skal koste det dobbelte ??
|
Øh, nu er det altså ikke mig mig der fortæller at prisen er sat ned i den forstand, jeg fortæller dig primært hvad jeg kan konstatere, eller at afspilleren er på tilbud. Jeg fortæller dig hvor jeg ikke tror på, at jeg kan få afspilleren ned på det beløb du ønsker
Jeg gør dette af ren service for sidens medlemmer, og får intet ud af dette initiativ fra mig, og vil derfor ikke tages "I lære".
Jeg synes bare at du skal kigge på et alternativ
|
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 07:39
Den har jo ikke været på marked endnu så hvad den har været sat er kun en vejledning.
Det er prisen nu som er interessant.
Kære Hother du gør altid et godt stykke arbejde for os andre. ( hentede da en BD30 fra england hos dig ) Og jeg overvejer meget dette samkøb af en Bluray 3D afspiller. Men nogle sager skal lige på plads med resten af mit setup.
Er der fundet nogle test af afspilleren på nettet ? er meget interesseret i DNLA delen om den afspiller de fleste video formater den vej
mvh Hans
|
Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 07:49
Hother skrev:
Øh, nu er det altså ikke mig mig der fortæller at prisen er sat ned i den forstand, jeg fortæller dig primært hvad jeg kan konstatere, eller at afspilleren er på tilbud. Jeg fortæller dig hvor jeg ikke tror på, at jeg kan få afspilleren ned på det beløb du ønsker
Jeg gør dette af ren service for sidens medlemmer, og får intet ud af dette initiativ fra mig, og vil derfor ikke tages "I lære".
Jeg synes bare at du skal kigge på et alternativ |
Hej Hother
Mit indlæg skal ikke forstås som en lærekage, og jeg er udemærket klar over at du gør dette for medlemmernes skyld, hvilket jeg er taknemmelig for, men når der kommer sådan noget frem, så synes jeg ikke at det er forkert, at "flame" din tråd, når det trods alt er viden der kommer medlemmerne til gode. Det er altså ikke mig der laver loven, og den er lavet for at beskytte forbrugerne. Jeg undskylder for min formulering, som ikke skal forstås som rettet personligt mod dig.
Med hensyn til at se på et alternativ, så er der jo ikke noget, hvilket både du og jeg er klar over :)
Jeg spørger derfor lige en gang til: Bortset fra den ekstra HDMI udgang, hvad har Panas player som gør den så god at
den (vejledende) skal koste næsten det dobbelte af Samsungs BD-C6900 som vejledende koster 3000,- og allerede nu kan købes til 2500,- ??
|
Skrevet af: wcc1
Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 08:17
samsung 3d blu-ray afspiller med 3d start sæt 2 par briller og 3d film, for 2995.- . så skal pana godt nok være billigere.
-------------
|
Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 09:02
hansie skrev:
Den har jo ikke været på marked endnu så hvad den har været sat er kun en vejledning.
Det er prisen nu som er interessant.
Kære Hother du gør altid et godt stykke arbejde for os andre. ( hentede da en BD30 fra england hos dig )
Og jeg overvejer meget dette samkøb af en Bluray 3D afspiller. Men nogle sager skal lige på plads med resten af mit setup.
Er der fundet nogle test af afspilleren på nettet ? er meget interesseret i DNLA delen om den afspiller de fleste video formater den vej
mvh Hans |
Hej Hans, ja - tingene skal falde på plads, det kender jeg godt
Ja, jeg har fundet en US test af afspilleren hvor den vist hedder BDT350, det er i det mindste samme data, men i og med at afspilleren i princippet hedder noget andet, har jeg valgt ikke at linke til anmeldesen
Men i den test får den mange rosende ord med på vejen, og siges at være glimrende til det hele (3D BD, BD, DVD og CD) - men den får hug for at være langsom, uden der dog er opgivet tider.
Du kan læse lidt her:
http://hometheaterreview.com/panasonic-dmp-bdt350-blu-ray-player-reviewed/ - http://hometheaterreview.com/panasonic-dmp-bdt350-blu-ray-player-reviewed/
Vedr. DNLA stod der ikke så meget andet, end at den fungerede overraskende godt - uden dog at nævne hvilke videoformater der var benyttet
Jeg forestiller mig ikke at den på DVD siden er noget match for f.eks. Oppo BD-83.
Men jeg søger skam stadig efter tests af afspilleren, og der må snart dukke nogle op
|
Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 09:30
TRUMF skrev:
Hother skrev:
Jeg synes bare at du skal kigge på et alternativ |
Med hensyn til at se på et alternativ, så er der jo ikke noget, hvilket både du og jeg er klar over :) Jeg spørger derfor lige en gang til: Bortset fra den ekstra HDMI udgang, hvad har Panas player som gør den så god at den (vejledende) skal koste næsten det dobbelte af Samsungs BD-C6900 som vejledende koster 3000,- og allerede nu kan købes til 2500,- ?? |
Jamen dit svar er lige så godt som mit. Jeg ved af erfaring, at Panasonic laver overordentlige glimrende afspillere, hvor Samsung har vist lidt mindre heldige sider.
Men da jeg ikke har afspilleren i hånden, så kan jeg naturligvis ikke svare konkret. Du kan jo smutte ind på Panasonics og Samsungs hjemmeside og sammenlige data og funktionaliteter.
Jeg kan sådan set ikke gøre så meget mere for dig
|
Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 09:33
wcc1 skrev:
samsung 3d blu-ray afspiller med 3d start sæt 2 par briller og 3d film, for 2995.- . så skal pana godt nok være billigere. |
Du får med garanti ikke en Panasonic billigere end en Samsung. Sådan er det
|
Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 09:40
det gør man nok ikke, men det er da en ret god pris samsung har når man tænker på at man får 2 par briller og 3d film med i prisen, bare brillerene koster da en hel del hvis man skal ud og købe dem ved siden af.
-------------
|
Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 09:43
wcc1 skrev:
det gør man nok ikke, men det er da en ret god pris samsung har når man tænker på at man får 2 par briller og 3d film med i prisen, bare brillerene koster da en hel del hvis man skal ud og købe dem ved siden af. |
Så skal du bare være sikker, på at du køber samsung tv. Brillerne er jo kodet til de forskellige tv.
|
Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 09:45
vil det sige at hvis jeg køber vt20 så dur samsung 3d afspiller ikke der til, eller er det kun til tv at brilerne skal passe.
-------------
|
Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 09:51
wcc1 skrev:
vil det sige at hvis jeg køber vt20 så dur samsung 3d afspiller ikke der til, eller er det kun til tv at brilerne skal passe. |
Køber du et VT20, er det brillerne fra VT20 du skal benytte. Men du kan sagtens benytte en Samsung afspiller til dit VT20. Men du kan ikke benytte brillerne fra en Samsung afspiller til dit VT20
|
Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 10:02
Ja, igen bliver man låst til et mærke. Det er da derfor samsung smider briller med, for så håber de at du køber deres tv.
|
Skrevet af: viol8r
Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 10:02
Hother skrev:
Køber du et VT20, er det brillerne fra VT20 du skal benytte. Men du kan sagtens benytte en Samsung afspiller til dit VT20. Men du kan ikke benytte brillerne fra en Samsung afspiller til dit VT20 |
Med mindre du tager brillerne omvendt på, hvorved det skulle virke. :-)
|
Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 10:11
mon ikke man kan købe universal briller:
http://www.gunnars.com/technology/technology_3D.php - s yntes at have læst om dette på et andet forum....
|
Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 10:21
Hej alle,
dette er en tråd til fælleskøb af en BD 3D afspiller, og ikke en diskussion om brilleformater m.v. Alle nye uvedkomne indlæg vil blive slettet.
Man er velkommen til at stille spørgsmål om fælleskøbet og Panasonic afspilleren, og jeg vil svare så godt jeg kan
Så skulle den ged vel være barberet
|
Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 10:41
Hother skrev:
Du kan læse lidt her:
http://hometheaterreview.com/panasonic-dmp-bdt350-blu-ray-player-reviewed/ - http://hometheaterreview.com/panasonic-dmp-bdt350-blu-ray-player-reviewed/
|
Super link :) Nogen der har erfaring med Amazon video-on-demandog kan fortælle lidt om det. evt. set fra den vinkel at man bor i USA ;-)
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 11:10
hansie skrev:
mon ikke man kan købe universal briller:
http://www.gunnars.com/technology/technology_3D.php - s yntes at have læst om dette på et andet forum.... |
Nogle fabrikanter benytter briller fra andre fabrikanter. Altså har fundet en fabrikant af 3D briller, en model der passede dem, og tilpasset deres TV til det.
Så jo, vi vil givetvis se 3.parts briller til Sony, Samsung, Panasonic mv. udbudt over tid. Når/hvis 3D er blevet lidt mere udbredt.
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 12:58
Hej alle,
Blot til info, på onsdag forventer jeg at kunne indhente et tilbud på afspilleren. På det antal af interesserede jeg nu kan tælle mig frem til, kan jeg ikke opnå en speciel god pris på afspilleren.
Så hvis der er nogen af jer der går og fundere på en en "Forhåndstilmelding", så giv lyd fra jer.
Efter min aller bedste overbevisning er det en af de mest fleksible 3 D afspillere der kommer i handlen inden for kort tid, så en deltagelse fælleskøbet er bestemt værd at overveje
Og vær specielt opmærksom på, at afspilleren i fælleskøbet er den eneste kendte BD afspiller der indeholder 2 HDMI udgange. Disse 2 udgange sikre, at såfremt man nu eller senere ønsker at kunne afspille 3D materiale, så kan den nuværende receiver også benyttes fremover.
|
Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 14:51
Jeg er interersseret, men med forbehold overfor hvad prisen ender på.
|
Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 15:34
Og endelig en test af Panasonic DMP-BDT300. Testen er fra DIGITAL VERSUS
Testen kan læses i original layout her:
http://www.digitalversus.com/article-482-8308-60.html - http://www.digitalversus.com/article-482-8308-60.html
http://www.pricesversus.co.uk/search-Panasonic+DMP-BDT300,category=4 - Find the best price |
http://www.lesnumeriques.com/article-412-8239-60.html?co=fr"> http://www.lesnumeriques.be/article-412-8239-60.html"> http://www.digitalversus.co.uk/article-482-8308-60.html"> http://www.digitalversus.com/article-482-8308-60.html?co=us"> |
Specifications |
|
Compatible formats (write) |
- |
Compatible formats (read) |
Blu-ray, DVD, CD, AVCHD (video cameras), DivX, MPEG-2, MP3, JPEG |
Built-in decoders |
Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, DTS HD HR, DTS HD MA |
Internal hard drive |
- |
Connectivity |
HDMI, component, composite, analogue, Ethernet, USB, SD-XC |
#"> See all specifications |
Dimensions (W x L x D) |
430 x 66 x 245 mm |
Weight |
2.6 |
#"> Hide specifications |
Pierre-Jean Alzieu Updated: April 29, 2010 - Test date: April 26, 2010
The remote
Like the menus, the remote remains very "Panasonic" and hasn't changed much over the years. Its design and handling are excellent, but it's a shame there's no backlighting, or at least fluorescent buttons. And that's without mentioning its design... After the tests of the two 3D TVS (the http://www.digitalversus.com/article-364-8008-36.html - Samsung UE46C7700 then the http://www.digitalversus.com/article-460-8210-60.html - Panasonic Viera TX-P50VT20 ) here's the first 3D player. The DMP-BDT300 is the 2010 innovation from Panasonic and deserves an in-depth test. Hardware, design and buildMaking its first appearance for Panasonic on the BD65 player, the SD card reader on the front of the DMP-BDT300 includes the SDXC standard. These new memory cards are gradually arriving on the market. Of course, the player is still SD and SDHC compatible. To its right, there's a USB connector to link up a storage device. Unfortunately, it only supports the FAT32 format. This means you're restricted to files under 2 GB. In any case, even if we leave the lack of NTFS compatibility to one side, the multimedia player is mediocre. The list of formats supported is short: JPEGs (images), MP3s (music) with Tag support and DivX5 and 6 in SD and HD (video). The DivX 6 1080p is very good up to 34Mbps. As of encoding at 38Mbps and upwards, jerkiness is more and more visible. These files come in AVI or DivX containers with various audio tracks and subtitle formats. External SRT and SUB subtitles are also supported but you can't synchronise them when the audio is out of sync. There's an Ethernet socket for updating the firmware, accessing online content with VieraCast (YouTube and so on), or Blu-ray BD-Live bonuses. Note that it comes with a wireless USB adaptor so you don't need the network cable. There's no lack of connectivity. It has 2 HDMI 1.4 sockets, one Ethernet, a component and a composite. On the audio side, there's a coaxial out, an optical and an analogue up to 7.1. In terms of menu graphics, Panasonic has changed very little:
In contrast to the menu, start-up time has improved. 3 seconds to open the platter from full stand-by and 27 seconds for the first image on our test Blu-Ray. The old players took 50 seconds to a minute for the same operation. 3DPanasonic sent us a 3D TV and demo film with the DMP-BDT300 player so we could test 3D results. They're good. Certain subjects really jump out of the screen and the depth of field is well rendered. For more details on 3D, read the http://www.digitalversus.com/article-460-8210-60.html - TX-P50VT20 test . Image qualityOur sensor readings show similar calibration of the video out to that on the PlayStation3:
The small imperfections on the curves are beause of the TV and not the players. This is why they're there on all the curves. What's important to note here is that the curves of the two players are similar. The DMP-DBT300 renders Blu-Ray films with impressive sharpness. Colours are natural and the different levels of brightness correctly displayed. No parasites. Just like on the BD65, you can personalize the display (brightness, noise reduction, sharpness and so on) to make up for any errors linked to the television or the video projector. The results with DVDs are also very fine here. Colours are natural. Upscaling from SD to HD is a little too hard for our taste. As you can see in the image below, aliasing is visible unlike on the PS3. It is however among the better players for upscaling:
The PS3 gives a smoother more natural image. The BD65 gives a harder image with some aliasing if you look closely.
Audio formatsThe DMC-BDT300 decodes all HD audio formats! Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, DTS HD HR and DTS HD MA are available in bitstream and PCM via the HDMI out. If you don't have an HDMI socket on your amplifier, you can also retrieve these signals from the analogue outs (7.1 compatible). Energy consumptionYou might think that a 3D Blu-Ray player uses more power than a 2D one. But no. At under 0.1W on standby and 19.3W during Blu-ray or DVD playback, the DMP-BDT300 is among the greenest current players.
Pluses
-
3D Blu-Ray compatible
-
Fine image quality
-
Good SD upscaling
-
Analogue outs up to 7.1
-
DivX SD and HD playback
Minuses
-
Few formats with the multimedia player
-
Remote not backlit
-
Pricey!
The DMP-BDT300 is a good player but has its limits. Its multimedia player only plays SD and HD DivX (as well as JPEGs and MP3s) and we found the SD upscaling a little hard.
http://www.pricesversus.co.uk/search-Panasonic+DMP-BDT300,category=4 - Find the best price |
http://www.lesnumeriques.com/article-412-8239-60.html?co=fr"> http://www.lesnumeriques.be/article-412-8239-60.html"> http://www.digitalversus.co.uk/article-482-8308-60.html"> http://www.digitalversus.com/article-482-8308-60.html?co=us"> |
USEFUL LINKS
http://www.digitalversus.com/article-505.html - DigitalVersus Scoring System
http://www.facebook.com/sharer.php?&u=http%3A%2F%2Fwww.digitalversus.com%2Farticle-482-8308-60.html&t=Panasonic%20DMP-BDT300 -
http://twitter.com/home?status=Panasonic%20DMP-BDT300:+http%3A%2F%2Fwww.digitalversus.com%2Farticle-482-8308-60.html -
http://digg.com/submit?title=Panasonic%20DMP-BDT300&bodytext=Panasonic%20DMP-BDT300&url=http%3A%2F%2Fwww.digitalversus.com%2Farticle-482-8308-60.html -
mailto:?body=http%3A%2F%2Fwww.digitalversus.com%2Farticle-482-8308-60.html&subject=Interesting%20reading%3A%20%20Panasonic%20DMP-BDT300 -
/article-482.html -
http://www.twitter.com/digitalversus - http://www.facebook.com/pages/DigitalVersus/113412785336818 -
-
puting, Camera, Gaming, Telephony, Blu-Ray DVD on /pixmania.html - Pixmania
|
Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 15:52
Og her endnu en lille test, men her på tysk:
http://www.netzwelt.de/news/82583-panasonic-dmp-bdt-300-test-panasonics-erster-3d-blu-ray-player.html - http://www.netzwelt.de/news/82583-panasonic-dmp-bdt-300-test-panasonics-erster-3d-blu-ray-player.html
Jeg kan i øvrigt suppelere med, at iflg. flere brugergruppe på nettet, er en typisk loadtime for en BD disc (Film), fra man tænder afspilleren til filmens menu dukker op på skærmen 45 sekunder
|
Skrevet den: 03-Maj-2010 kl. 10:51
Se så kære venner og medsamsvorne, så er det ved atvære sidste chance for at "skrive" sig på som interesseret i en meget fleksibel Panasonic 3D BD afspiller.
Og er du ikke interesseret i 3D lige her og nu, så har du jo muligheden for at være forberedt. Og det både i forhold til din nuvværende HDMI 1.3 surround receiver, og selvsagt med på 3D afspiller siden.
Jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at sikre jer den aller bedste pris på afspilleren, men hekse kan jeg ikke. Forstået på den måde, at det altså er ulige nemmere at opnå en god pris på 10 afspillere i stedet for måske 3 afspillere.
|
Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 07:33
Jeg har måtte tage min beslutning. Jeg aflyser desværre et fælleskøb på Panasonic DMP-BDT300.
Det er muligt at det kan genoptages på et senere tidspunkt
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 07:49
der er åbenbart ikke den store tilslutning til køb af 3D TV samt afspiller.
Syntes ikke at der er mange der har bestilt Pana 3D TV heller.
Jeg har desvære et TV der også skal væk før køb af nyt.
Men Pana DMP-BDT300 ser ud som den er rigtig god , men også nødvendig til 3D film Håber at den snart kommer på lager
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 08:00
hansie skrev:
Men Pana DMP-BDT300 ser ud som den er rigtig god , men også nødvendig til 3D film
Håber at den snart kommer på lager |
Hej Hans,
Desværre mener jeg, at det ikke ser ud som om, at folk ved hvor godt 3D ser ud på et 50´ panel. Der har været en del halvdårlig omtale af 3D, og oven i købet af folk der hverken har set 3D eller set VT20, eller kendte til panelts kvaliteter.
Jo, der er skam en del der gerne vil have VT20, den er bar svær skaffe -
|
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 08:10
Hother skrev:
hansie skrev:
Men Pana DMP-BDT300 ser ud som den er rigtig god , men også nødvendig til 3D film
Hej Hans,
Desværre mener jeg, at det ikke ser ud som om, at folk ved hvor godt 3D ser ud på et 50´ panel. Der har været en del halvdårlig omtale af 3D, og oven i købet af folk der hverken har set 3D eller set VT20, eller kendte til panelts kvaliteter.
Jo, der er skam en del der gerne vil have VT20, den er bar svær skaffe - |
trist det er aflyst
men tror du vrkelig det er omtalen på dette forum. så havde alle vil et plasma tv nok mere de 15000-18000 kr til tv og en afspiller til 3000-4000 kr. samt ingen materiale den skal du godt nok længere ud på landet med
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 08:15
xcardman skrev:
Hother skrev:
hansie skrev:
Hej Hans,
Jo, der er skam en del der gerne vil have VT20, den er bar svær skaffe - |
trist det er aflyst
men tror du vrkelig det er omtalen på dette forum. så havde alle vil et plasma tv nok mere de 15000-18000 kr til tv og en afspiller til 3000-4000 kr. samt ingen materiale den skal du godt nok længere ud på landet med
|
Ja, jeg tror omtalen har haft en vis indflydelse. Og nej ikke alle vil have et plasma, men VT20 er blandt de absolut bedste palsma på markedet nu - hvilket jeg faktisk har sagt et par måneder
Folk vil have det hele for det halve - som Lars skrev i en anden tråd i går, ret naivt
Og materialet, det kommer
|
Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 08:24
Hej John
Det er jo ikke alle, der er frontløbere - som dig.
Jeg har meget svært ved at se fidusen i at købe et 3D TV lige nu, hvor der ikke er noget (meget lidt) 3D materiale. Og så er der lige problematikken med, at man nærmest skal mørklægge sin stue (i følge den anmeldelse du smed op - og Otto) for at få det fulde udbytte af 3D på sit TV. Det er altid problematisk at købe 1. generations teknologi - og er 3D kommet for at blive?? Der er mange gode grunde til at se tiden an - og meget få grunde til at købe nu.
Hilsen Søren
------------- OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 08:34
spoxy skrev:
Hej John
Jeg har meget svært ved at se fidusen i at købe et 3D TV lige nu, hvor der ikke er noget (meget lidt) 3D materiale. Og så er der lige problematikken med, at man nærmest skal mørklægge sin stue (i følge den anmeldelse du smed op - og Otto) for at få det fulde udbytte af 3D på sit TV. Det er altid problematisk at købe 1. generations teknologi - og er 3D kommet for at blive?? Der er mange gode grunde til at se tiden an - og meget få grunde til at købe nu.
Hilsen Søren |
Jeg har intet problem med, at der er få frontløbere. Sådan har jeg altid været, og jeg ønsker det ikke anderledes.
Men helt så mørkt som beskrevet, har nu ikke været min oplevelse af 3D. Jeg tror gerne, at man opnår det bedste og mest optimale resultat ved mørklægning - ligesom ved projektor - men lidt andet kan nu også give en god oplevelse
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 09:04
Du skal selvfølgelig være som du er .
Det var bare min forklaring på hvorfor interessen for 3D er så lav.
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 09:07
Hother skrev:
spoxy skrev:
Hej John
Hilsen Søren |
Jeg har intet problem med, at der er få frontløbere. Sådan har jeg altid været, og jeg ønsker det ikke anderledes.
Men helt så mørkt som beskrevet, har nu ikke været min oplevelse af 3D. Jeg tror gerne, at man opnår det bedste og mest optimale resultat ved mørklægning - ligesom ved projektor - men lidt andet kan nu også give en god oplevelse |
Jeg så 3D i går, på de samme maskiner som john får. Og der var bestemt ikke mørkt, og det så pissegodt ud. I skulle virkelig finde et sted og se det, før man afviser det helt.
Ja, der er ikke mange film endnu. Men hvor mange VHS, DVD og BLU-RAY var der i starten? Det var ikke mange. Så der er altid chancen for at der kommer.
Jeg synes også det er fedt at få 1 gen.
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 09:09
Ville det ikke være det næste naturlig skridt at også at aflyste fælleskøb af Panasonic 3D TV
Jeg mene man køber ikke et 3D uden at kunne se 3D på det, og dette kræve en 3D Blu-ray afspille og selvfølgelige nogle film, og den pris som det kan få det til i fælleskøb, kan man vel snart også få det til rundt omkring, især når andre mærke tage omkring 15.000 kr. for et ca. 50" 3D TV.
sparshop.dk har den til 17.995,00 kr.
http://sparshop.dk/lcd-plasma-tv-37/panasonic-61/panasonic-tx-p50vt20-2085.html
Og www.el24.dk har det til 17.289,00 kr.
http://shopping.kelkoo.dk/ssc-127101-panasonic-tx-p50vt20.html
Mon ikke at prise falder hurtig på panasonic-tx-p50vt20, når interesse for 3D er så lave som den er nu, vel på grund af det problem det er med 1 gen. 3D TV og mangel på 3D Film.
|
Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 09:18
Hvor mange vil brænde nallerne som da HD-DVD tabte kampen mod Blu ray? - næppe ret mange.
At der ikke er flere som hopper med på fælleskøb ser jeg bare som folk rent faktisk tænker sig om inden de bare køber det nyeste nye. Det er jo smart lige at se om 3D virkelig kommer for at blive eller om vi skal vente et årti mere. Dertil skal hele kæden jo være optimeret til HDMI 1.4. Så alle os som har købt nyt indenfor det sidste år har jo en stor merudgift for noget som slet ikke er færdigudviklet, hvorfor man lige så godt kan vente til næste generation.
Dog synes jeg det er fint nok der er nogle herinde som er "early adopters". Det er deres skyld at vi har fullHD og blu ray.
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 09:20
flemming larsen skrev:
Hother skrev:
spoxy skrev:
Hej John
Hilsen Søren |
Men helt så mørkt som beskrevet, har nu ikke været min oplevelse af 3D. Jeg tror gerne, at man opnår det bedste og mest optimale resultat ved mørklægning - ligesom ved projektor - men lidt andet kan nu også give en god oplevelse |
Jeg så 3D i går, på de samme maskiner som john får. Og der var bestemt ikke mørkt, og det så pissegodt ud. I skulle virkelig finde et sted og se det, før man afviser det helt.
Ja, der er ikke mange film endnu. Men hvor mange VHS, DVD og BLU-RAY var der i starten? Det var ikke mange. Så der er altid chancen for at der kommer.
Jeg synes også det er fedt at få 1 gen. |
Hej Flemming
Jeg afviser ikke 3D. Jeg siger, at der er mange gode grunde til at vente med at investere i 3D.
Hilsen Søren
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 09:21
spoxy skrev:
Du skal selvfølgelig være som du er .
Det var bare min forklaring på hvorfor interessen for 3D er så lav. |
jamen jeg er sådan set ligeglad med hvordan interessen var for afspilleren. Jeg har skam for længst fået min til en god pris, og ville bare hjælpe andre til en god pris - hvis de var interesserede
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 09:25
Startrek skrev:
Ville det ikke være det næste naturlig skridt at også at aflyste fælleskøb af Panasonic 3D TV
|
Du må da være bindegal Startrek, de medlemmer der har bestilt VT20 via fælleskøbet er de ENESTE der får VT20 inden for den næste måneds tid.
I øvrigt har fælleskøbet af BDT300 og VT20 i den forstand intet med hinanden at gøre. BDT fælleskøbet var min idé for at kunne sikre købere af VT20 den pt. bedste 3D BD afspiller
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 09:26
Tro også at man skal vente mindst 2 år, med at hoppe på 3D bølgen, før er 3D ikke ned i pris som er til at betale og det er først der at man kan begynde at få de film man gerne ville havde.
Den størst fejl er at man har bundet forskellig 3D film til forskellig mærker, som gør man ikke kan købe dem i løs købe, og skal måske vente 1 år på at kunne købe dem, og at Avatar ikke er blive udgivet på 3D endnu, tro virkelig at der er mange der vente på Avatar på 3D, men hvis nok så er Avatar også bundet til en mærke.
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 09:28
spoxy skrev:
Hej Flemming
Jeg afviser ikke 3D. Jeg siger, at der er mange gode grunde til at vente med at investere i 3D.
Hilsen Søren |
Det er fint nok. Men du skulle virkelig finde et sted og se det. Jeg blev selv meget overrasket.
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 09:31
Ja man hvad glæde kan de havde af dette uden en 3D Blu-ray afspille og 3D Film, det er jo ikke smart at sig til venner, at man har fået det ført 3D TV der landet på dansk grund, men man få lige et problem med at vise 3D på det, de må så lige vente et års tid, og til den tid er prisen faldet på 3D TV.
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 09:31
Anima skrev:
Hvor mange vil brænde nallerne som da HD-DVD tabte kampen mod Blu ray? - næppe ret mange.
At der ikke er flere som hopper med på fælleskøb ser jeg bare som folk rent faktisk tænker sig om inden de bare køber det nyeste nye. Det er jo smart lige at se om 3D virkelig kommer for at blive eller om vi skal vente et årti mere. Dertil skal hele kæden jo være optimeret til HDMI 1.4. Så alle os som har købt nyt indenfor det sidste år har jo en stor merudgift for noget som slet ikke er færdigudviklet, hvorfor man lige så godt kan vente til næste generation.
Dog synes jeg det er fint nok der er nogle herinde som er "early adopters". Det er deres skyld at vi har fullHD og blu ray.
|
Jamen 3D har jo intet til fælles med HD kontra Blu-Ray problematikken, hvor forskellen var markant på afspiller siden og 2 helt forskellige formater. Her er den eneste forskel de tilhørende briller til det valgte fabrikat.
Så den sammenligning kan jeg ikke bruge
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 09:32
Startrek skrev:
Tro også at man skal vente mindst 2 år, med at hoppe på 3D bølgen, før er 3D ikke ned i pris som er til at betale og det er først der at man kan begynde at få de film man gerne ville havde.
Den størst fejl er at man har bundet forskellig 3D film til forskellig mærker, som gør man ikke kan købe dem i løs købe, og skal måske vente 1 år på at kunne købe dem, og at Avatar ikke er blive udgivet på 3D endnu, tro virkelig at der er mange der vente på Avatar på 3D, men hvis nok så er Avatar også bundet til en mærke. |
Hvad er der så galt med de priser. Jeg gav 45000, for min første fladskærm, og nu brokker man sig når man nærmer sig de 20000.
|
Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 09:32
flemming larsen skrev:
Hother skrev:
spoxy skrev:
Hej John
Hilsen Søren |
Jeg synes også det er fedt at få 1 gen. |
Flemming, hvor var du henne og se 3D?
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 09:34
flemming larsen skrev:
spoxy skrev:
Hej Flemming
Hilsen Søren |
Det er fint nok. Men du skulle virkelig finde et sted og se det. Jeg blev selv meget overrasket. |
Og når jeg så får det hjem i stuen, kan jeg sidde og se 2D på det
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 09:35
kskruger skrev:
Flemming, hvor var du henne og se 3D? |
Sommer radio tv på roskildevej rødovre.
http://www.sommer-as.dk/radiotv/index.php - http://www.sommer-as.dk/radiotv/index.php
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 09:37
spoxy skrev:
flemming larsen skrev:
spoxy skrev:
Hej Flemming
Hilsen Søren |
Det er fint nok. Men du skulle virkelig finde et sted og se det. Jeg blev selv meget overrasket. |
Og når jeg så får det hjem i stuen, kan jeg sidde og se 2D på det |
Ja og det sådan se også meget god, så kan man sige at det er fedt at se 2D på sit 3D TV, 3D er engang ude i fremtiden
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 09:38
flemming larsen skrev:
kskruger skrev:
http://www.sommer-as.dk/radiotv/index.php - http://www.sommer-as.dk/radiotv/index.php |
Måske man skulle kigge forbi på lørdag
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 09:38
spoxy skrev:
flemming larsen skrev:
spoxy skrev:
Hej Flemming
Hilsen Søren |
Der er ikke nogen som siger du skal købe, men det er feds bare at se det.
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 09:39
kskruger skrev:
flemming larsen skrev:
kskruger skrev:
http://www.sommer-as.dk/radiotv/index.php - http://www.sommer-as.dk/radiotv/index.php |
Flemming, har jeg forstået det rigtig, skal du også ha 3D? |
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 09:40
Startrek skrev:
spoxy skrev:
flemming larsen skrev:
spoxy skrev:
Hej Flemming
Hilsen Søren |
Ja og det sådan se også meget god, så kan man sige at det er fedt at se 2D på sit 3D TV, 3D er engang ude i fremtiden
|
Hvis din bil kan køre 280km i timen, bruger du så det? Jeg siger ikke man skal købe nu, men man skylder sig selv at se det, før man afskriver det helt.
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 09:43
kskruger skrev:
Flemming, har jeg forstået det rigtig, skal du også ha 3D? |
Det er rigtigt, men jeg nøjes med en sony bdp 570, når den kommer i næste måned. Og der er nok først penge til tv i slutningen af året eller i starten af det nye. Så det bliver stille og roligt.
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 09:47
Startrek skrev:
Den størst fejl er at man har bundet forskellig 3D film til forskellig mærker, som gør man ikke kan købe dem i løs købe, og skal måske vente 1 år på at kunne købe dem, og at Avatar ikke er blive udgivet på 3D endnu, tro virkelig at der er mange der vente på Avatar på 3D, men hvis nok så er Avatar også bundet til en mærke. |
Jamen det kan jeg såmænd godt følge. Men du kan være stensikker på, at jeg nok skal få tiltusket mig noget 3D materiale - ellers ville jeg jo ikke kunne invitere til 3D shoot out
|
Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 09:56
Jeg kan sagtens forstå dem som skynder sig ud og købe et nyt 3d tv. Hvis jeg stod og skulle have nyt tv så blev det også et 3d tv.
Men nu har jeg et ok tv som kan holde lidt endnu og så ser jeg ingen grund til at jeg skal skynde mig ud og købe et tv som kan en masse som man endnu ikke har brug for.
HVIS de nye film fremover kommer i en GOD 3d udgave så vil jeg begynde at overveje et 3d tv. Men nu hvor der næsten ingen film er så ser jeg ingen grund til at købe et 1.gen 3d tv. Så venter jeg hellere til at der kommer en masse film og til den tid så er 3d tv'ene sikkert billigere og bedre (måske).
Og, Hother, det er jo ikke for at rakke ned på din beslutning om at købe et 3dtv nu. Jeg ville personligt ikke gøre det hvis jeg havde et godt tv i forvejen, men jeg synes da, som så mange andre har skrevet, at det er helt fint at nogle gør det. Det rager jo os andre en papand for det skal vi jo ikke blande os i :)
Så jeg synes du skal få paraderne lidt ned igen for der er ikke nogen som angriber dig og din nye "investering", "vi" ville jo bare ikke gøre det samme som dig, men vi kan jo ikke alle være ens :)
------------- 7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 10:00
Tro at det kun var den demo diske du kunne bruge til denne 3D shoot out
Men hvis du kan fremskaffe Avatar til denne 3D shoot out, så er du dygtig (da det er den film folk helt ville se i 3D)
|
Skrevet af: Radiomand
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 10:11
http://www.gucca.dk/blu-ray-film/polar-ekspressen-3d-blu-ray_24836.html -
http://www.gucca.dk/blu-ray-film/polar-ekspressen-3d-blu-ray_24836.html
http://www.bluray-disc.de/blu-ray-filme/3d-filme - http://www.bluray-disc.de/blu-ray-filme/3d-filme
http://cdon.dk/film/my_bloody_valentine_3d_%28blu-ray%29-7583444 - http://cdon.dk/film/my_bloody_valentine_3d_(blu-ray)-7583444
Der er flere Bluray 3D film der kan købes nu.
------------- Jess Poulsen
P&P radio
Din Panasonic specialist i Aarhus C
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 10:17
Radiomand skrev:
http://www.gucca.dk/blu-ray-film/polar-ekspressen-3d-blu-ray_24836.html -
http://www.gucca.dk/blu-ray-film/polar-ekspressen-3d-blu-ray_24836.html - http://www.gucca.dk/blu-ray-film/polar-ekspressen-3d-blu-ray_24836.html
http://www.bluray-disc.de/blu-ray-filme/3d-filme - http://www.bluray-disc.de/blu-ray-filme/3d-filme
http://cdon.dk/film/my_bloody_valentine_3d_%28blu-ray%29-7583444 - http://cdon.dk/film/my_bloody_valentine_3d_(blu-ray)-7583444
Der er flere Bluray 3D film der kan købes nu. |
Ja men det er med de gamle Blå/Rød brille og ikke til de nye 3D standart
Så vide jeg kan se har de kun 1 Blu-ray 3D film, som er den rigtig, så
den med flere Blu-ray 3D film holde ikke.
Ellers gad vide hvordan, at man opdele de gamle 3D film med de nye 3D film, de hedde jo begge 3D
Tro at der er nogle der løber ind i problem, når de lige nu bestille 3D film og så finde ud af at det de gamle de modtage
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 10:45
furious jt skrev:
Jeg kan sagtens forstå dem som skynder sig ud og købe et nyt 3d tv. Hvis jeg stod og skulle have nyt tv så blev det også et 3d tv.
Men nu har jeg et ok tv som kan holde lidt endnu og så ser jeg ingen grund til at jeg skal skynde mig ud og købe et tv som kan en masse som man endnu ikke har brug for.
HVIS de nye film fremover kommer i en GOD 3d udgave så vil jeg begynde at overveje et 3d tv. Men nu hvor der næsten ingen film er så ser jeg ingen grund til at købe et 1.gen 3d tv. Så venter jeg hellere til at der kommer en masse film og til den tid så er 3d tv'ene sikkert billigere og bedre (måske).
Og, Hother, det er jo ikke for at rakke ned på din beslutning om at købe et 3dtv nu. Jeg ville personligt ikke gøre det hvis jeg havde et godt tv i forvejen, men jeg synes da, som så mange andre har skrevet, at det er helt fint at nogle gør det. Det rager jo os andre en papand for det skal vi jo ikke blande os i :)
Så jeg synes du skal få paraderne lidt ned igen for der er ikke nogen som angriber dig og din nye "investering", "vi" ville jo bare ikke gøre det samme som dig, men vi kan jo ikke alle være ens :) |
jeg har sådan set ingen parader oppe, jeg har gjort hvad jeg ville og fandt rigtigt, og andre gør hvad de vil. Det har jeg da ingen mening om
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 10:49
Hother skrev:
furious jt skrev:
Så jeg synes du skal få paraderne lidt ned igen for der er ikke nogen som angriber dig og din nye "investering", "vi" ville jo bare ikke gøre det samme som dig, men vi kan jo ikke alle være ens :) |
jeg har sådan set ingen parader oppe, jeg har gjort hvad jeg ville og fandt rigtigt, og andre gør hvad de vil. Det har jeg da ingen mening om |
Så beklager jeg, for så har jeg misforstået nogle af dine indlæg
------------- 7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 10:54
Det er da fint at Hother ville være først, den var han jo også med sit gamle tv (som han gav 45.000 kr. for i sin tid), det koste jo at være først med det nye.
Og så kan vi jo komme til nogle demo aften hos Hother, og selv se om 3D virkelig er noget
|
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 11:07
lige for at det ikke løber helt ud
har bestemt intet imod Horther eller andre køber først samt mange køber alså også en vt20 eller bare v20, for andet end lige 3D nemlig dem som sætter pris på et rigtig godt 50 tommer og 2D det med prisen er der mange som måske ikke vil betale. for de fleste er grunden nok, de ikke har pengene til nyt udstyr samt alt er alså ikke gratis inden for HIFI. men priserne er kommet så langt i forvejen, at der også kommer flere fejl synes mange forventer et 60 tommer til 8000 kr med 3D og et vendensklasse billede i 2D samt jeg har intet i mod 3D overhovdet, hvorfor skulle man være det.
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 12:00
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 12:01
furious jt skrev:
Hother skrev:
furious jt skrev:
jeg har sådan set ingen parader oppe, jeg har gjort hvad jeg ville og fandt rigtigt, og andre gør hvad de vil. Det har jeg da ingen mening om |
Så beklager jeg, for så har jeg misforstået nogle af dine indlæg |
No sweat
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 12:35
Men nu når vi alligevel pludre om det, så har jeg faktisk lige bestilt min 1. 3D BD fra amazone.uk
Filmen udkommer til august
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 12:37
Hother skrev:
Men nu når vi alligevel pludre om det, så har jeg faktisk lige bestilt min 1. 3D BD fra amazone.uk
Filmen udkommer til august
|
Så må vi håbe at det er den rigtig type 3D du har fået bestilt.
|
Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 12:38
Ikke ligefremt en film jeg ville ligge søvnløs om natten og vente på
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 12:41
Sploink skrev:
Ikke ligefremt en film jeg ville ligge søvnløs om natten og vente på |
Ih....jamen det vil jeg da gøre fremover
nej, men som jeg har skrevet flere gange før, så er mit valg af 3D hægtet op på mit barnebarn, og i den sammenhæng er valget sikkert ganske fornuftigt
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 12:44
Dit barnebarn .... Enten så fik du barn meget tidligt eller også så har jeg da fuldstændigt forestillet mig at du til at være en del yngre end du er
[edit] ellers har du jo selvfølgelig fundet en dame med et barn og barnebarn..
Beklager OT, men blev lidt overrasket.
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 12:56
furious jt skrev:
Dit barnebarn .... Enten så fik du barn meget tidligt eller også så har jeg da fuldstændigt forestillet mig at du til at være en del yngre end du er
Beklager OT, men blev lidt overrasket. |
Uh...jeg fylder 60 til oktober
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 13:00
Hother skrev:
furious jt skrev:
Beklager OT, men blev lidt overrasket. |
Uh...jeg fylder 60 til oktober |
Ja man kan være komme sent i gang
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 15:40
Hother skrev:
Uh...jeg fylder 60 til oktober |
Jamen dog, jeg ville ikke have skudt dig til en dag over 50.
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 15:45
Tak Flemming, min kone siger også at jeg er en dejlig fyr
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 15:47
Hov, jeg sagde ikke du var dejlig. Jeg er kun til kvinder.
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 15:55
Nå, den kunne misforstås, men kone siger at jeg er osv.....
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 16:00
Det må man jo håbe.
|
|