Forslag, nedbryd LCD / Plasma forum til et fælles
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80085
Udskrevet den: 17-Februar-2025 kl. 12:57
Emne: Forslag, nedbryd LCD / Plasma forum til et fælles
Skrevet af: rhsin
Emne: Forslag, nedbryd LCD / Plasma forum til et fælles
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 10:30
Ansporet af seneste denne tråd http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79997&PN=7&title=beslutning-truffet-rdgiv-en-total-tvnoob - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79997&PN=7&title=beslutning-truffet-rdgiv-en-total-tvnoob som bare er en af mange vil jeg gerne foreslå at man nedlægger lcd og plasma forum og holder sig til ET fælles TV forum.
Jeg syntes det har skadet debatten meget at man har oprettet 2 forums... og det ender ofte med mere pladder... end gavn... og det gør det iøvrigt ikke lettere for nye at finde ud af hvor og ikke mindst hvad de skal gøre.
Så jeg tror man vil få meget mere gang i debatterne hvis det nedbrydes.... teknologien er irrelevant... det er TV det handler omer der så nogle som ikke kan finde ud af at debattere på ordentlig vis jamen så må man tage fat i de enkelte istedet og få en god debat på sporet istedet.
Tidligere var min primære aktivitet omkring TV forum... i dag bruger jeg det praktisk talt ikke... jeg gider ikke give råd jeg gider ikke læse.. fordi så snart man åbner munden så havner det ofte i en fanatiker diskusion... og det eneste jeg er fanatisk omkring er god kvalitet... så er jeg ret ligeglad med hvordan jeg kommer der her.. og jeg er generelt meget åben for nye input og prøver gerne af.... JEG er sjælden forudindfattet og vil meget gerne hjælpe andre... MEN det ødelægges af opdelingen af forum som nærmere ansporer diskreminering end at hjælpe med til at øge viden omkring TV og ikke mindst nye brugere med at få mest ud af deres penge.
Jeg vil ihvertfald gerne tage initiativet.. for jeg syntes ikke det afsnit af recordere er lissågodt som det har været... og jeg mener ovenstående er grunden
------------- Mvh
René
|
Svar:
Skrevet af: Jacob_Hesse
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 10:43
Jeg syntes det ville være en rigtig god ide
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 11:05
Hvad var meningen med opdelingen?
|
Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 11:12
Jeg synes ikke, at det skal ændres, bare fordi når folk spørg til et LCD tv, så skal de ikke bare få den samme sang hvergang, at de skal købe et plasma istedet. Det er jo netop for at undgå denne, at man har delt det op. Så man tage de her lange diskussioner om hvad der er bedst LCD er plasma et andet sted.
Normalt er jeg også til plasma, har haft 4 stk. men efter ha set Sony's nye HX700, så er jeg ikke så sikker på at mit næste tv er et plasma.
|
Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 11:13
Det ville sikkert hjælpe.
Dernæst mangler der en sticky om hvad et godt billede er. Der er mange som har deres egen version af hvordan et billede skal være og det ville hjælpe enormt hvis der var en tråd hvor de mest besale ting blev forklaret, fx. af Lars/Bantam eller Otto/AV-P. Så slipper man for at forklare hvorfor Plasma generelt har det bedste billede hvis man vil have et billede som er tæt på et naturligt billede. I samme vending kan man lige aflive alle sælgermyterne om LCD og plasma. Dernæst kan man så diskuttere om fordelene ved LCD overskygger dem som plasma og få en saglig diskussion ud af det.
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 11:17
kskruger skrev:
Jeg synes ikke, at det skal ændres, bare fordi når folk spørg til et LCD tv, så skal de ikke bare få den samme sang hvergang, at de skal købe et plasma istedet. Det er jo netop for at undgå denne, at man har delt det op. Så man tage de her lange diskussioner om hvad der er bedst LCD er plasma et andet sted.
Normalt er jeg også til plasma, har haft 4 stk. men efter ha set Sony's nye HX700, så er jeg ikke så sikker på at mit næste tv er et plasma.
|
Men er det da et problem at man nævner et plasma tv i en tråd hvor trådstarter søger feks. det bedste tv til 8000 kr med henblik på billedegengivelse?
|
Skrevet af: pipper
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 11:17
kskruger skrev:
|
@kskruger. Bare alle plasma folk var som dig . Du kan også godt se at der er fordele ved LCD selvom du har plasma.
mvh
|
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 11:19
flot du gider
men må sige efter den sidste debat tror jeg ikke der er noget som hjælper. anbefalede selv en sharp, fordi jeg synes de er nået lidt længere på lcd området. Men har har sagt nej til plasma, efter nogen spugte om plasma var en idé alligevel udvikler tråden sig. så længe der er fokus på lcd og plasma og ikke billedekvalitet og hvilken billedekredsløb og så videre. så løber disse tråde i mudder der er stor forskel på hvilket tv man vælger uanset teknologi. den er debat er også løbet helt ud kun fokus på plasma og lcd og ikke andet
Men lidt sjovt når det fungere fint på andre forrum. brugerne er måske en anden målgruppe.
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 11:19
Jacob_Hesse skrev:
kskruger skrev:
|
Men er det da et problem at man nævner et plasma tv i en tråd hvor trådstarter søger feks. det bedste tv til 8000 kr med henblik på billedegengivelse? |
Som jeg læser det skriver han jo netop at det er et LCD tv han søger
|
Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 11:26
pipper skrev:
kskruger skrev:
|
@kskruger. Bare alle plasma folk var som dig . Du kan også godt se at der er fordele ved LCD selvom du har plasma.
mvh
|
Jeg tror nu de fleste plasmafolk kan se de fordele der er ved LCD, men hvis man går efter bedste billede-kvalitet, og er ligeglad med om tv'et er 2 mm. dybt, så er det stadig plasma der vinder (nogle plasma), men man kan jo bestemt også købe dårlige plasma OG gode LCD-tv.
Jeg kunne også godt forestille mig at jeg skifter til LCD/LED næste gang, men der går nok nogle år.
Jeg kan både se for og imod at samle tråden, men som også nævnt ER der jo dem der VIL have LCD eller Plasma, uden at overveje alternativet.
------------- Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 11:27
jeg mener altså godt man i et fælles forum kan spørge om forskellige teknologier... det er da voksne mennesker vi har med at gøre ik?.
Hvis samfundet skulle leve efter så opdelte regler bare fordi man har forskellig holdning hvordan så det så ikke ud... og ikke mindst hvordan stod det så til med udviklingen... man formår jo netop at åbne og udvikle sig ved at blande sig... hvor opdeling skaber det modsatte
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 11:30
skyrum
alternativet er en projektor som vi to har. der siger vil endnu mere om billedekvalitet kommer i første række, end panel teknologi.
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 11:47
pipper skrev:
Jacob_Hesse skrev:
kskruger skrev:
|
Men er det da et problem at man nævner et plasma tv i en tråd hvor trådstarter søger feks. det bedste tv til 8000 kr med henblik på billedegengivelse? |
|
Nogen gange tror jeg bare ikke man ved man søger. Da jeg skulle ha mit tv, så søgte jeg også imellem forskellige lcd tv, men endte ud med et plasma.
plasma er blevet et fy ord ![Confused Confused](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley5.gif)
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 11:58
xcardman skrev:
skyrum
alternativet er en projektor som vi to har. der siger vil endnu mere om billedekvalitet kommer i første række, end panel teknologi.
|
Lige præsist derfor er mit focus ikke på tv mere, så der skal store forbedringer til før jeg skifter tv'et ud.
------------- Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 12:01
Jacob_Hesse skrev:
pipper skrev:
Jacob_Hesse skrev:
kskruger skrev:
|
|
Nogen gange tror jeg bare ikke man ved man søger. Da jeg skulle ha mit tv, så søgte jeg også imellem forskellige lcd tv, men endte ud med et plasma.
plasma er blevet et fy ord ![Confused Confused](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley5.gif) |
![Clap Clap](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley32.gif) Netop ![Wink Wink](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley2.gif)
I virkeligheden drejer det sig om at vi har forskellige behov, og stor respekt for det,men jeg vil sgu også respekteres for at foretrække bedste billede, frem for tyndt tv med netadgang og andre ting som JEG aldrig ville bruge mit tv til.
Respekt for dem der har et behov der bedste løses af LCD,LED eller plasma.
|
Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 12:09
Skyum skrev:
pipper skrev:
kskruger skrev:
|
mvh
|
Jeg tror nu de fleste plasmafolk kan se de fordele der er ved LCD, men hvis man går efter bedste billede-kvalitet, og er ligeglad med om tv'et er 2 mm. dybt, så er det stadig plasma der vinder (nogle plasma), men man kan jo bestemt også købe dårlige plasma OG gode LCD-tv.
Jeg kunne også godt forestille mig at jeg skifter til LCD/LED næste gang, men der går nok nogle år.
Jeg kan både se for og imod at samle tråden, men som også nævnt ER der jo dem der VIL have LCD eller Plasma, uden at overveje alternativet. | 100% enig. Jeg kunne ikke selv have skrevet det bedre. Der er bare folk som er ligeglade med billedkvaliteten, og bare VIL have LCD eller plasma. Uanset alternativer, og det synes jeg rent ud sagt er noget mærkeligt noget. Personligt er jeg hamrende ligeglad med selve teknologien af et tv. Det vigtigste for mig er at jeg overordnet set selv har gjort et godt køb af billedkvalitet når jeg har købt et tv. Jeg er dog 100% enig med andre i, at man får mere for pengene med plasma tv end LCD/LED tv i samme prisklasse. (Foreløbigt). Jeg er egentligt glad for at LCD og plasma er blevet adskilt for så slipper jeg for at se en masse tråde i LCD forummet der ikke interesserer mig. Det er ikke mange LCD tråde jeg har skrevet i.
------------- Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 12:10
kskruger skrev:
|
![Clap Clap](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley32.gif) Hørt. Vi skal blive ved med at adskille. Det kan ikke være rigtigt, at når man siger man ikke vil plasma, så får man en masse smidt i hovedet.
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 12:36
prøv lige at tænke jer lidt om, dether handler da langt mere om respekt for hinandens synspunkter og debatdiciplin... og ikke mindst given plads til hinandens forskellige meninger og syn.
Diskussionerne er efterhånden mere et spørgsmål om diskussion for diskussionens skyld fremfor en saglig debat om hvad muligheder der er i markedet omkring skærme.
Og jeg er HELT overbevist om hvis man kigger på recorderes trafik (generel trafik udvikling medtaget) så tror jeg på at såvel mængden af indlæg i tv afsnittet er faldet... og ikke mindst trafikken.. jeg syntes ihvertfald mængden af ret ligegyldige indlæg og diskussioner er det samme.. mens andelen af tråde hvor man lærer og skraber information til sig praktisk talt er forsvundet.. og derved syntes jeg fortsat godt man kan påstå at opdelen har overlevet sig selv.
Hvorfor skal man ikke kunne stille et ldc spørgsmål i et fælles forum??.. det er da noget underligt noget... og det er da muligt der er nogle som skal gribe sig selv lidt ekstra i barmen for at give plads til hinanden... men jeg tror rent faktisk at det vil være mere oplysende for alle at man kan være med... jeg bryder mig ikke om at få en label på... men da jeg skrev jeg havde et bestemt tv mærke så var det ofte sådan at når man så skrev var man fanboy af det ene eller andet mærke.. og jeg syntes derfor det er bedre at tage fat om roden i det at få en ordentlig debatdiciplin som eks. hummelmose har prøvet at opfordre til flere gange... så syntes jeg dette er et godt initiativ.. men det ville efter min mening også gavne at nedbryde tingene lidt mere.. der er kommet for mange forumafsnit og ikke mindst underforum.
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 12:41
tidligere var det sådan når nogen spurgte på dette forum om hvilket tv giver mest billedekvalitet for pengene. Så fik de et svar.
Netop dem som spørger om køb af tv. De ved somregel heller så meget om fordele og ulemper. Men har hørt fra venner og andre. 80 procent af alle tv er vel lcd, uden helt at vide det. De gange jeg selv har snakket med en sælger så får jeg altid at vide led er en ny teknologi og er bedre end både plasma og lcd. Samt plasma får burn in efter 5 min og dem skal man holde sig fra. Når en sælger har den holdning, hvorfor så overhovdet sælge plasma tv. Helt de samme ting man altid hører om herinde Der udover hvilket tv får man en fin billedekvalitet i 50 tommer til under 10.000 kr.
Men uanset hvad en bruger spørger om kommer ulemperne stort set aldrig på bordet. hvis de ikke kommer frem. så kan man vil lige så godt gå ned i en butik. man vil få de samme svar, som herinde mit tv det er super godt og har ingen ulemper. hvad kan man bruge det?
|
Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 13:21
Synes det er underligt at tingene absolut skal opdeles, det virker som om man er bange for andres ideer/holdninger, man kunne jo risikere at lære noget nyt.
Det kunne være en god ide at lave en sticky tråd der listede fordele/ulemper ved de forskellige teknologier og målte dem mod hinanden på de enkelte områder (ved godt at dette kun kan blive overordnet)
Samtidig kunne det måske være en ide at lave en skabelon til indlæg om nyt tv, hvor trådstarter så huskede at oplyse alle krav/forventninger, "tv miljø", budget, billedkvalitet, design, features.
Der er selvfølgelig klaphatte, fanatikere, fanboys mfl. på begge sider.
Men jeg synes egentligt at det er lidt sørgeligt at "LCD folket" ofte føler sig så forfulgte.
Synes at det er symptomatisk at "plasma tilhængere" ofte primært taler om billedkvalitet (ikke teknologi). Jeg kan ikke mindes at have set en tråd hvor der spørges om nyt tv, hvor der bare står (uden begrundelse) at det SKAL være plasma, hvorimod dette jævnligt sker i forbindelse med LCD.
På samme måde har jeg/andre jævnligt rådet folk til at købe LCD hvis forholdene er til det (selvom jeg/andre personligt støtter os op af Otto/rasmus mfl. der generelt roser plasma billedkvalitet) .
Hvorimod jeg ikke kan mindes at have set en "LCD tilhænger" skrive: Hov i forhold til dine behov lyder det da til at du skulle overveje en plasma skærm.
Så synes begge sider skulle lyttte lidt til hinanden og herunder ville det også klæde "LCD folket" at anderkende at plasma faktisk har sine styrker, ikke mindst inden for billedkvalitet.
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 13:33
Min egen lille teori
LCD der køber de fleste folk efter hvad de selv synes er bedst
Plasma går mere op i måling af billedekvalitet og de lidt mere hardcore, de vil absolut ikke se noget billedebehandling af ens killdemateriale.
yderligere en grund til det måske går galt i disse tråde
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 13:49
thor-thor skrev:
Synes det er underligt at tingene absolut skal opdeles, det virker som om man er bange for andres ideer/holdninger, man kunne jo risikere at lære noget nyt.
Det kunne være en god ide at lave en sticky tråd der listede fordele/ulemper ved de forskellige teknologier og målte dem mod hinanden på de enkelte områder (ved godt at dette kun kan blive overordnet)
Samtidig kunne det måske være en ide at lave en skabelon til indlæg om nyt tv, hvor trådstarter så huskede at oplyse alle krav/forventninger, "tv miljø", budget, billedkvalitet, design, features.
Men jeg synes egentligt at det er lidt sørgeligt at "LCD folket" ofte føler sig så forfulgte.
Synes at det er symptomatisk at "plasma tilhængere" ofte primært taler om billedkvalitet (ikke teknologi). Jeg kan ikke mindes at have set en tråd hvor der spørges om nyt tv, hvor der bare står (uden begrundelse) at det SKAL være plasma, hvorimod dette jævnligt sker i forbindelse med LCD.
På samme måde har jeg/andre jævnligt rådet folk til at købe LCD hvis forholdene er til det (selvom jeg/andre personligt støtter os op af Otto/rasmus mfl. der generelt roser plasma billedkvalitet) .
Hvorimod jeg ikke kan mindes at have set en "LCD tilhænger" skrive: Hov i forhold til dine behov lyder det da til at du skulle overveje en plasma skærm.
Så synes begge sider skulle lyttte lidt til hinanden og herunder ville det også klæde "LCD folket" at anderkende at plasma faktisk har sine styrker, ikke mindst inden for billedkvalitet. |
Jeg kan godt se din pointe og du har også ret langt hen af vejen.
Men det der sker, meget hurtigt når folk spørg efter en Philips, Samsung, Sony LCD. Så kommer standard svaret - du skal købe dig en Panasonic plasma vi har set det før og vi vil se det igen.
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 14:03
I 2006 mente en af mine venner at Samsung LCD bare var det bedste man kunne købe. Det tog meget lang tid før han måtte indrømme, at billedkvaliteten på hans Samsung LCD var helt ad H til og købte et NYT LCD tv knap et års tid senere. Det havde han også i mindre end et år og købte så et Plasma tv. En mine andre venner mente også at Samsung LCD tv bare var det bedste. Han har købt tre styk fra 2006 til 2009! Der er folk i min vennekreds som jeg forlængst har opgivet at diskutere med. LCD er KONGE og plasma er noget møg med burn in, højt strømforbrug osv... Så er man chanceløs. ![LOL LOL](smileys/smiley36.gif)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 14:04
Jeg forstå så ikke nogen siger at
Philips, Samsung, Sony LCD viser et forskelligt billede. Men de fleste skriver jo. jeg har et sony eller phillips og det er super godt. bare køb. Da jeg ikke vidste noget fladskærme, købte jeg jo også et sony lcd. øv hvor blev jeg skuffet. fandt så ud af lcd ikke levere den billedekvalitet jeg eftersøger og ingen kan vide det. når en ny bruger spørger efter et nyt tv så min teori holder sikkert i byretten ![LOL LOL](smileys/smiley36.gif)
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 14:06
kskruger skrev:
thor-thor skrev:
Så synes begge sider skulle lyttte lidt til hinanden og herunder ville det også klæde "LCD folket" at anderkende at plasma faktisk har sine styrker, ikke mindst inden for billedkvalitet. |
Men det der sker, meget hurtigt når folk spørg efter en Philips, Samsung, Sony LCD. Så kommer standard svaret - du skal købe dig en Panasonic plasma vi har set det før og vi vil se det igen.
|
For mit vedkommende så drejer det sig KUN om at få det bedst mulige billede. Jeg er fløjtene ligeglad med hvlken teknologi der ligger bag,men ser da MEGET GERNE et LCD/LED tv der kan erstatte mit en dag,men det er mest fordi jeg så forventer at spare lige "grønne afgift kroner", og IKKE med dårligere billede til følge. Findes der i dag et LCD der leverer et bedre billede end mit LX508D? Jeg har ikke set det endnu,men vil meget gerne præsenteres for det![Wink Wink](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 14:30
Skyum skrev:
kskruger skrev:
thor-thor skrev:
|
For mit vedkommende så drejer det sig KUN om at få det bedst mulige billede. Jeg er fløjtene ligeglad med hvlken teknologi der ligger bag,men ser da MEGET GERNE et LCD/LED tv der kan erstatte mit en dag,men det er mest fordi jeg så forventer at spare lige "grønne afgift kroner", og IKKE med dårligere billede til følge. Findes der i dag et LCD der leverer et bedre billede end mit LX508D? Jeg har ikke set det endnu,men vil meget gerne præsenteres for det![Wink Wink](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley2.gif) |
Hvad der bedst for dig, er ikke nødvendigt bedst for andre. Mange har forskellige krav til deres nye tv, såsom design, funktioner, at det skal være et bestemt mærke, farve....osv osv. Derfor er det vigtigt at man kan være i et forum, hvor man kan få svar på sine spørgsmål, fra andre som måske har samme tv. Og ikke i et forum, hvor man tit ender og kun snakker om plasma.
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 14:31
Et andet problem er, at folk tit ser at LCD/LED tv giver et bedre billede end plasma tv i butikkerne, og dét har de også i baghovedet. Dertil kommer, at mange bare vil have noget som en af deres venner eller familiemedlemmer har. Det tv som far har er bare det bedste, for far ved alting bedst. ![LOL LOL](smileys/smiley36.gif)
Jeg har et forslag: Alle som ikke vil anbefale LCD, holder sig væk fra tråde i LCD forum. Inklusive mig selv. Alle som ikke vil anbefale plasma tv, holder sig fra plasma forum. Der er bare et problem. Mange ville slet ikke få den viden som havde kunnet hjælpe dem til et godt køb!
Jeg holder mig fra LCD forum fra nu af, selv om det ikke er meget jeg har været derinde siden LCD og plasma bliv skilt og der blev oprettet separate forum. Så slipper jeg for at for at blive kritiseret for at ville hjælpe andre til et godt køb hvor de får mest for pengene. Nice. ![Big smile Big smile](smileys/smiley4.gif)
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 14:33
netop derfor råder jeg aldrig folk til køb at et tv, med mindre de selv har skrevet om et par stykke eller man kan mærke udfra det de skriver ved en smule om tv. for man ved ikke noget som helst om hvad folk sætte størst pris på.
har det lidt om valg mellem en bmw eller audi. de gode modeller er rigtig gode. men hvis man ingen viden må får om den ene så vil man vil altid kører i bmw, når man først har fået en.
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 14:39
Firebird skrev:
Et andet problem er, at folk tit ser at LCD/LED tv giver et bedre billede end plasma tv i butikkerne, og dét har de også i baghovedet. Dertil kommer, at mange bare vil have noget som en af deres venner eller familiemedlemmer har. Det tv som far har er bare det bedste, for far ved alting bedst. ![LOL LOL](smileys/smiley36.gif)
Jeg har et forslag: Alle som ikke vil anbefale LCD, holder sig væk fra tråde i LCD forum. Inklusive mig selv. Alle som ikke vil anbefale plasma tv, holder sig fra plasma forum. Der er bare et problem. Mange ville slet ikke få den viden som havde kunnet hjælpe dem til et godt køb!
Jeg holder mig fra LCD forum fra nu af, selv om det ikke er meget jeg har været derinde siden LCD og plasma bliv skilt og der blev oprettet separate forum. Så slipper jeg for at for at blive kritiseret for at ville hjælpe andre til et godt køb hvor de får mest for pengene. Nice. ![Big smile Big smile](smileys/smiley4.gif)
|
Jeg synes ikke man skal gøre det så sort/hvid, som du udtrykker dig, men finde en balance. Hvor man ikke prædiker folk, men lytter til deres behov. Som jeg skrev før, ikke alle gå kun efter 100% billedekvalietet.
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 15:19
kskruger skrev:
Firebird skrev:
|
Jeg synes ikke man skal gøre det så sort/hvid, som du udtrykker dig, men finde en balance. Hvor man ikke prædiker folk, men lytter til deres behov. Som jeg skrev før, ikke alle gå kun efter 100% billedekvalietet. | Det har du skam ret i. Design og strømforbrug spiller f. eks også en stor rolle for mange. Det er bestemt også noget jeg selv tænker på, MEN, personligt vil jeg ikke selv gå meget på kompromis med billedkvaliteten på grund af disse ting. Et tv skal først og fremmest vise levende billder på en god måde. Hvad nytter det, hvis man har et super tyndt tv og smukt tv, men, billedkvaliteten på det er betydeligt ringere end andre tv i samme prisklasse?
Her mit eget eksempel: jeg skal snart have et nyt tv. Lad os sige, at Panasonic V20 er lidt bedre end Samsung PS50C7705 og PS63C7705 til 2D. 3D ikke er vigtigt for mig selvom Sammys topmodel har det. Hvis jeg selv kunne leve fint med billedkvaliteten på Sammys topmodel i år, ja så ville jeg købe et i 50 eller 63 tommer fordi designet (efter min egen mening) et meget flottere end Pansonics V20. Jeg ville ikke ærgre mig over hvis V20 skulle være bedre. Hvis jeg ikke kan leve med billedkvaliteten på Sammys nye topmodel i år så køber jeg den ikke. Sådan er der mange der tænker, men, der er også mange der tænker helt anderledes.
Der gik nogle år før jeg skrev mit første indlæg herinde. Ja, jeg lurede i lang tid. Jeg har selv lært en del herinde og er glad for den viden jeg har fået, men, jeg har også tit oplevet, at tv som efter min mening er møg elendige, er blevet anbefalet herinde, og jeg har tit tænkt: Det er fanme synd for dem der køber elendige fladskærme på andres anbefaling.
Jeg ser bestemt ikke sort/hvid på tingene. Jeg har bla. flere gange skrevet herinde: Der findes gode og dårlige CRT tv, gode og dårlige LCD tv, og gode og dårlige plasma tv. Forskellene er enorme når det drejer sig om billedkvaliteten, og jeg kunne bare ikke drømme om at anbefale et tv til f.eks 8.000 kr. hvis jeg ved at der findes et betydeligt bedre tv til omtrent den samme pris.
Jeg holder mig fra LCD forum. Andre kan gøre hvad de vil. Bare JEG
slipper for ballede. Jeg har altid været et meget hjælpsomt menneske,
men, der er grænser for hvad jeg vil udsætte mig selv for.
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 15:32
Jeg synes ikke du skal holde dig fra LCD forumet og hvorfor skulle du få ballede? vi andre vil da gerne høre din mening. Det er jo det der gør dette forum så godt, at vi er så forskellige, at der kan komme flere vinkler på samme sag.
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 15:38
kskruger skrev:
Jeg synes ikke du skal holde dig fra LCD forumet og hvorfor skulle du få ballede? vi andre vil da gerne høre din mening. Det er jo det der gør dette forum så godt, at vi er så forskellige, at der kan komme flere vinkler på samme sag. |
men vil der jo ikke komme, hvis det er delt 100 procent op.
jeg skal nok også lave være med skrive i lcd tråde, men så håber jeg godt nok også folk med lcd stopper deres burn in tråde i plasma tråde.
men det bliver alså bare lige som resten af samfundet som er ved at blive delt i religioner.
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 15:47
xcardman skrev:
kskruger skrev:
Jeg synes ikke du skal holde dig fra LCD forumet og hvorfor skulle du få ballede? vi andre vil da gerne høre din mening. Det er jo det der gør dette forum så godt, at vi er så forskellige, at der kan komme flere vinkler på samme sag. |
jeg skal nok også lave være med skrive i lcd tråde, men så håber jeg godt nok også folk med lcd stopper deres burn in tråde i plasma tråde.
men det bliver alså bare lige som resten af samfundet som er ved at blive delt i religioner. |
Hvis man lægger det sammen igen, så tror jeg bare, at standard svaret igen bliver "du skal købe en G20 fra Panasonic" i 9 ud 10 spørgsmål om tv køb.....er det bedre rådgivning?
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 15:50
det er nok mere spild af tid, end rådgivning på dette forum
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 15:51
kskruger skrev:
Jeg synes ikke du skal holde dig fra LCD forumet og hvorfor skulle du få ballede? vi andre vil da gerne høre din mening. Det er jo det der gør dette forum så godt, at vi er så forskellige, at der kan komme flere vinkler på samme sag. | Næ tak, jeg er træt af alt det med, at folk der anbefaler plasma tv bliver kaldt for fanatikere og den slags. Når jeg ikke skriver i LCD forum mere, så kan det ikke være mig man mener mere. Jeg gider ikke at blive høvlet ned bare fordi jeg har forsøgt at hjælpe en anden person på vej til et godt køb. Det er også derfor jeg kun har anbefalet nogle få tv herinde. Det giver i det fleste tilfælde jo bare en masse ballade.
Jeg stoppede for noget tid siden fuldstændigt med at diskutere med brugeren JA, da det simpelthen nogle gange var noget forfærdeligt vrøvl han lukkede ud, så hvorfor overhovedet spilde tiden med at diskutere med den slags mennesker? No thanks. De må godt få det sidste ord for min skyld. Jeg er selv meget taknemmelig for de gode råd og tips jeg har fået herinde, men, jeg orker ikke at blive kaldt fanatiker og den slags fordi jeg har en ærlig mening om noget. DER stopper festen for mig. Andre kan gøre hvad DE vil, men, JEG vil ikke stå model til det mere.
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 16:00
kskruger skrev:
xcardman skrev:
kskruger skrev:
men det bliver alså bare lige som resten af samfundet som er ved at blive delt i religioner. |
Hvis man lægger det sammen igen, så tror jeg bare, at standard svaret igen bliver "du skal købe en G20 fra Panasonic" i 9 ud 10 spørgsmål om tv køb.....er det bedre rådgivning? | Derfor har JEG heller ikke en eneste gang anbefalet G20! Folk bliver jo kritiseret for at anbefale G20 selvom de gør det for at hjælpe andre til et godt tv til prisen!
Ja, lad endelig LCD og plasma beholde hver deres forum og forblive adskilt! Jeg blev faktisk glad for adskillelsen. Der gik en del uger før jeg skrev i LCD forum. Nu gør jeg det slet ikke mere. Det er efter min mening spild af tid for mig og det ender tit i håbløse diskussioner.
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 16:23
Hej Alle
I dag har i alle muligheder.
Der er et TV forum, hvor al debat om TV er tilladt, og dermed også tværgående emner som LCD/Plasma blandet.
Så er der et LCD forum, til dem der ikke gider høre om plasma TV i hvert andet svar, men blot vil tale om de LCD TV der er på markedet.
Så er der et Plasma forum, til dem der vil tale om de plasma TV der er på markedet.
Samt et 4. forum til kalibrering og indstillinger af TV.
- http://forum.recordere.dk/forum_topics.asp?FID=28&title=tv-apparater - Forum TV Apparater <-- Her kan i placere al den debat om TV i vil, også plasma og lcd
- http://forum.recordere.dk/forum_topics.asp?FID=64&title=lcd-tv - Forum LCD TV <-- Dette er til dem der kun vil tale om LCD
- http://forum.recordere.dk/forum_topics.asp?FID=65&title=plasma-tv - Forum Plasma TV <-- Dette er til dem der kun vil tale om Plasma
- http://forum.recordere.dk/forum_topics.asp?FID=66&title=indstillinger-af-tv - Forum Indstillinger af TV <-- Dette er til dem der kun vil tale om kalibrering
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 18:21
Lars skrev:
Hej Alle
I dag har i alle muligheder.
Der er et TV forum, hvor al debat om TV er tilladt, og dermed også tværgående emner som LCD/Plasma blandet.
Så er der et LCD forum, til dem der ikke gider høre om plasma TV i hvert andet svar, men blot vil tale om de LCD TV der er på markedet.
Så er der et Plasma forum, til dem der vil tale om de plasma TV der er på markedet.
Samt et 4. forum til kalibrering og indstillinger af TV.
- http://forum.recordere.dk/forum_topics.asp?FID=28&title=tv-apparater - Forum TV Apparater <-- Her kan i placere al den debat om TV i vil, også plasma og lcd
- http://forum.recordere.dk/forum_topics.asp?FID=64&title=lcd-tv - Forum LCD TV <-- Dette er til dem der kun vil tale om LCD
- http://forum.recordere.dk/forum_topics.asp?FID=65&title=plasma-tv - Forum Plasma TV <-- Dette er til dem der kun vil tale om Plasma
- http://forum.recordere.dk/forum_topics.asp?FID=66&title=indstillinger-af-tv - Forum Indstillinger af TV <-- Dette er til dem der kun vil tale om kalibrering
/Lars |
men lars, det er jo egentligt netop den opdeling der efter min mening er med til at enspore forummet.. og det skader ikke alene de råd som kommer her.. men det skader da også forummet.
Før var der en langt mere bred debat på kryds og tværs.. og man kom meget længere rundt om teknologierne på kryds og tværs.... i dag er det meget enten eller... og så ved jeg godt at der er et forum tv apperater.. men det bliver jo kun brugt i meget begrænset omfang i forhold til tidligere.
Jeg vil stadig mene at det alle de konflikter til trods der har været.. at der faktisk i dag er flere religionsdiskussioner og det er fordi det ofte ender op med "skrup ind til dig selv" eller "manden har spurgt i et lcd forum" fremfor en gennemgribende diskussion for pro og kontra.
Som tidligere nævnt er jeg selv bedøvende ligeglad med teknologien.. jeg kigger på slutproduktet... og jeg tror egentligt de fleste er enige i det.
Der hvor det så går galt er at folk er så forhippede på at argumentere og forsvare deres eget valg at tingene så løber af sporet... men derfor behøves man da ikke dele "samfundet" op på den måde... så må man da hellere bruge resourcer på bedre debatdiciplin måske via flere moderatorer så diskussionen bliver hjulpet hurtigere tilbage på sporet... det syntes jeg da ville være langt mere gavnligt for debatten og ikke mindst muligheden for at lære og blive opmærksom på nyt... ellers så kører vi jo bare i den samme rille hele tiden.
JEG syntes personligt at TV forummet var LANGT bedre dengang det ikke var opdelt.. og JEG fik langt mere ud af det... så jeg syntes ihvertfald at i alle skulle prøve at tænke over argumentationen og sige til jer selv at vil man være åben og ikke mindst på forkant skal man også lade sig inspirere på tværs af grænser.
Jeg ved godt det er dit forum og du kan disponere over det som du lyster, jeg tror bare at tage fat i denne retning vil gavne forummet indholdet og ikke mindst antallet af brugere og debattører ved at arbejde mere på diciplinen, også prøve at kigge lidt på især underforaerne.. for jeg syntes der er for mange og det er egentligt helt generelt
Og fremfor at fortsætte diskussionen om LCD kontra plasma syntes jeg langt hellere vi skulle bruge krudtet på at debattere TV og ikke mindst gode tv.. dyre tv.. dårlige tv.... også må vi hellere hanke lidt op i os selv og have en bedre respekt for hinandens argumenter og synspunkter.. og ikke mindst respektere at man som oftest er meget tilfreds med SIT valg.. og at det ikke nødvendigvist behøves at være samme mærke eller teknologi for at skabe tilfredshedsfølelsen hos en køber.
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 19:32
rhsin skrev:
men lars, det er jo egentligt netop den opdeling der efter min mening er med til at enspore forummet.. og det skader ikke alene de råd som kommer her.. men det skader da også forummet.
Før var der en langt mere bred debat på kryds og tværs.. og man kom meget længere rundt om teknologierne på kryds og tværs.... i dag er det meget enten eller... og så ved jeg godt at der er et forum tv apperater.. men det bliver jo kun brugt i meget begrænset omfang i forhold til tidligere.
Jeg vil stadig mene at det alle de konflikter til trods der har været.. at der faktisk i dag er flere religionsdiskussioner og det er fordi det ofte ender op med "skrup ind til dig selv" eller "manden har spurgt i et lcd forum" fremfor en gennemgribende diskussion for pro og kontra.
Som tidligere nævnt er jeg selv bedøvende ligeglad med teknologien.. jeg kigger på slutproduktet... og jeg tror egentligt de fleste er enige i det.
Der hvor det så går galt er at folk er så forhippede på at argumentere og forsvare deres eget valg at tingene så løber af sporet... men derfor behøves man da ikke dele "samfundet" op på den måde... så må man da hellere bruge resourcer på bedre debatdiciplin måske via flere moderatorer så diskussionen bliver hjulpet hurtigere tilbage på sporet... det syntes jeg da ville være langt mere gavnligt for debatten og ikke mindst muligheden for at lære og blive opmærksom på nyt... ellers så kører vi jo bare i den samme rille hele tiden.
JEG syntes personligt at TV forummet var LANGT bedre dengang det ikke var opdelt.. og JEG fik langt mere ud af det... så jeg syntes ihvertfald at i alle skulle prøve at tænke over argumentationen og sige til jer selv at vil man være åben og ikke mindst på forkant skal man også lade sig inspirere på tværs af grænser.
Jeg ved godt det er dit forum og du kan disponere over det som du lyster, jeg tror bare at tage fat i denne retning vil gavne forummet indholdet og ikke mindst antallet af brugere og debattører ved at arbejde mere på diciplinen, også prøve at kigge lidt på især underforaerne.. for jeg syntes der er for mange og det er egentligt helt generelt
Og fremfor at fortsætte diskussionen om LCD kontra plasma syntes jeg langt hellere vi skulle bruge krudtet på at debattere TV og ikke mindst gode tv.. dyre tv.. dårlige tv.... også må vi hellere hanke lidt op i os selv og have en bedre respekt for hinandens argumenter og synspunkter.. og ikke mindst respektere at man som oftest er meget tilfreds med SIT valg.. og at det ikke nødvendigvist behøves at være samme mærke eller teknologi for at skabe tilfredshedsfølelsen hos en køber. |
![Clap Clap](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley32.gif) Sikket et flot indlæg! kunne ikke ha skrevet det bedre selv!
|
Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 19:57
Lars skrev:
Så er der et LCD forum, til dem der ikke gider høre om plasma TV i hvert andet svar, men blot vil tale om de LCD TV der er på markedet. |
Har I planer om at håndhæve den opdeling?
Vi har lige set en LCD-tråd i ovenstående forum blive invaderet og nærmest totalt overtaget af plasma-missonærer, uden at moderatorerne tog affære. Moderatorerne kan ikke have været uvidende om det, for jeg anmeldte tråden.
(Jeg har ikke været på nettet det sidste 3/4 døgn, så jeg ved ikke, om der er sket nyt i tråden imens. Måske har moderatorerne taget sig sammen i mellemtiden.)
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 19:59
det er præcist sådan noget pjat jeg syntes ødelægger forummet... plasma missionærer.. come on allan.. giv nu plads... vær nu tolerant.
Der skal da være plads til at udbrede og guide på rimelig vis.. derfra også gøre det til en fanatisk diskussion er præcist det jeg mener er problemet,... og resultatet af at føre sådan en politik behøves man da bare at kigge på vestbredden for at se effektiviteten af... det holder ikke i længden... der skal andre metoder til
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 20:14
Plasma-missionærer og fanatikere er folk.. Den slags ord siger mere om afsenderne end de folk som afsenderne rakker ned. Hvad med alle de plasma tråde hvor brugeren JA og andre der kun kan tale om alle de dårligdomme som alle plasma tv angiveligt stadigvæk har, har buldret løs? Nåååh, det er selvfølgelig helt i orden. ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif)
Jeg holder mig selv fra LCD forum fra i dag af, og det er ikke ligefrem mange LCD tråde jeg har skrevet i. Jeg håber at mange følger mit eksempel. Også i form af, at LCD fans holder sig fra plasma tråde. Så slipper vi forhåbentligt for at folk fornærmer hinanden med de fine ord som nogle bruger herinde. Fri os for det gift.
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 20:18
Allan Olesen skrev:
Lars skrev:
Så er der et LCD forum, til dem der ikke gider høre om plasma TV i hvert andet svar, men blot vil tale om de LCD TV der er på markedet. |
Har I planer om at håndhæve den opdeling?
Vi har lige set en LCD-tråd i ovenstående forum blive invaderet og nærmest totalt overtaget af plasma-missonærer, uden at moderatorerne tog affære. Moderatorerne kan ikke have været uvidende om det, for jeg anmeldte tråden.
(Jeg har ikke været på nettet det sidste 3/4 døgn, så jeg ved ikke, om der er sket nyt i tråden imens. Måske har moderatorerne taget sig sammen i mellemtiden.)
|
Hvad sker der med den offermentalitet?
En mand der kalder sig selv uvidende (noob) om tingene spørger efter en skærm, der skal være LCD uden at begrunde det.
Så er det efter min mening fuldstændig på sin plads at foreslå en plasma skærm, da eksempelvis G20 slår konkurrenterne i prisklassen.
I øvrigt er der, i det trådstarter senere skriver, INTET der tilsiger at plasma ikke ville være et godt valg for ham (det skulle da lige være plasmabuzz, men summen mm. er jo heller ikke ukendt i LCD).
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 20:24
Har fundet ud af i dag.
plasma er yt og lade være med at snakke om plasma. lcd er fremtiden og har ingen fejl. der er ikke plads til at snakke om billedekvalitet som eller skulle være hele formålet Men fik alså ikke burn in i aften efter et par timer med nådeløs hævn men nu skal jeg se film på min projektor. Men det er jo også yt, man kan jo ikke se film i solskin trist men tror desværre ikke man kan rette det op mere
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 20:28
Firebird skrev:
Plasma-missionærer og fanatikere er folk.. Den slags ord siger mere om afsenderne end de folk som afsenderne rakker ned. Hvad med alle de plasma tråde hvor brugeren JA og andre der kun kan tale om alle de dårligdomme som alle plasma tv angiveligt stadigvæk har, har buldret løs? Nåååh, det er selvfølgelig helt i orden. ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif)
Jeg holder mig selv fra LCD forum fra i dag af, og det er ikke ligefrem mange LCD tråde jeg har skrevet i. Jeg håber at mange følger mit eksempel. Også i form af, at LCD fans holder sig fra plasma tråde. Så slipper vi forhåbentligt for at folk fornærmer hinanden med de fine ord som nogle bruger herinde. Fri os for det gift.
|
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 20:59
Jeg ser ikke meget LCD-offermentalitet. Jeg ser i det hele taget ikke nogen LCD-lejr. Der er nærmere tale om en lejr for personer, der køber TV ud fra et bredt sæt af kriterier.
Jeg ser derimod en meget voldsom offermentalitet hos plasma-missionærer (ja, jeg fastholder ordet), som foretager regulære invasioner af tråde, hvor trådstarter har frabedt sig plasma, og når invasionen bliver påtalt, begynder de at klynke over, at livet er uretfærdigt, og at det er utroligt, at man ikke kan få lov at rådgive folk.
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 21:02
Allan Olesen skrev:
Jeg ser ikke meget LCD-offermentalitet. Jeg ser i det hele taget ikke nogen LCD-lejr. Der er nærmere tale om en lejr for personer, der køber TV ud fra et bredt sæt af kriterier.
Jeg ser derimod en meget voldsom offermentalitet hos plasma-missionærer (ja, jeg fastholder ordet), som foretager regulære invasioner af tråde, hvor trådstarter har frabedt sig plasma, og når invasionen bliver påtalt, begynder de at klynke over, at livet er uretfærdigt, og at det er utroligt, at man ikke kan få lov at rådgive folk. |
jeg må sige jeg finder det som værende et langt større problem at der er folk der begynder at kalde hinanden fanatikere, end folk der rent faktisk prøver på at hjælpe hinanden.
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 21:02
Allan Olesen skrev:
Jeg ser derimod en meget voldsom offermentalitet hos plasma-missionærer (ja, jeg fastholder ordet), som foretager regulære invasioner af tråde, hvor trådstarter har frabedt sig plasma, og når invasionen bliver påtalt, begynder de at klynke over, at livet er uretfærdigt, og at det er utroligt, at man ikke kan få lov at rådgive folk. |
Men rådgivning er vel også blevet til køb et lcd uanset hvilket.
der bliver ikke engang nævnt noget om hvordan billedekvaliteten er på et lcd. ingen har vil nævnt et phillips lcd og et b&O viser et forskelligt billede det er åbenbart helt lige meget
|
Skrevet af: Smurf
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 21:28
Jeg syntes i den grad det her forum minder mig om noget jeg har set før på en anden side jeg selv har været en del af hvor der gik for meget navlepilleri i den ellers så velmente hjælp, kan man ikke acceptere og respektere når folk siger ok tak for budet men jeg er mest til xxx så hører man ikke til som bidragsyder i selv samme forum, i mine øjne.
Problemet er ikke opdelingen, problemet er ikke moderatorerne. Problemet er os brugere, der tager ord i vores mund som fanatikere osv. og selv er med til at sende et godt forum som dette på vej det forkerte sted hen.
Uanset hvad jeg er til, ville jeg aldrig drømme om at prøve at "presse" min egen holdning ned i halsen på folk - problemet i det er at mange er super ivrige for at hjælpe men den iver bliver til noget helt andet når der kommer lidt forkerte ord ind i debatterne.
Jeg har set både LCD tråde og plasma tråde drejet helt forkert pga. man som bruger ikke vælger at sige ok du vil LCD så fred være med det, bare du ser glad for det produkt du vælger og selv giver penge for, for det er vel i sidste ende det der batter noget - at folk får noget de er glade for og ikke køber i dyre eller mindre dyre domme fordi man bliver sablet ned på et forum over hvad man syntes bedst om.
Desværre er vi danskere på vej til at blive mindre og mindre rummelige og mere mere indelukkede i vores egne meninger og holdninger og så er der bare ikke plads til andre, det er super ærgeligt især for en ny bruger der kommer ind for at blive vejledt og vel alt andet end lige selv har overvejet hvorfor han / hun opretter en tråd i enten lcd eller plasma eller i det fælles fora der er til det samme.
------------- PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
http://www.itrends.dk - Itrends.dk
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 21:58
Markedets bedste billedkvalitet på et fladskærms Tv perfomes i foråret 2010 af et plasma TV - eller hvad ? ?
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 22:03
smurf: nemlig... det er en vigtig del af essensen i dether
hvor er der blevet tak for hjælpen, og gud den vinkel var jeg slet ikke obs på... det skrevne står altid mere i kontrast fordi man ikke har et ansigt der viser sig... og det skrevne ord forståest/misforståes i højere grad... og derfor er det utroligt vigtig at faktisk holde en bedre talemåde(skrivemåde) end det talte ord såfremt en god debat skal holdes... og ikke mindst være rummelig i ordets sande forstand... giv plads... og lad være med at kalde hinanden navne jeg ved det er svært.. og det er nemt at falde i.. jeg har vel også selv gjort det gennem tiden.. men jeg vil gerne selv sige at jeg selv vil være ekstra opmærksom på at debattere tålmodigt høfligt og i respekt for andres holdninger og meninger... og jeg forventer selvfølgelig at mine ærede meddebatører behandler mig på samme måde som jeg behandler dem.
Det er en hel basisændring af måden at være på vi skal have på banen... også ville jeg ønske mig vi kunne blande os mere på tværs... for det er klart den måde jeg bliver mest oplyst på.. og lærer mest fremfor at sidde i en kasse henne i et hjørne.. og forsvare en flig i retfærdighedens navn... det kommer der ingen god debat ud af.. kun en masse ævl og kævl... og ikke mindst debatter som egentligt ikke er ret indholdsfulde da de er utroligt ensporede.
Jeg syntes ikke man skal indføre et politikorps der standser tråde eller banner folk... men det er måske fornuftigt at have nogle flere garvede brugere fra den brede "masse" som er gode og rimelige debatører som kan hjælpe med at holde forummet på rette køl... og måske med mulighed for at give "advarsler" som gør ved en given mængde advarsler er der ting der medfører kortere pauser fra en given tråd del af forum.. eller måske det hele (sidste er jeg ikke så meget tilhænger af)... men der mangler måske en mellemting mellem det at være her eller ikke være her... ala levelsystem som man feks havde på ircchat, for her hersker der oftere en større indbyrdes respekt... men også ofte hurtigere konsekvens.
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 22:10
Allan Olesen skrev:
Off topic:
Invasion! Hvad sker der? og med hensyn til offer kan jeg pt. kun se LCD folk der trænger til en pakke tudekiks.
Rart i øvrigt at se at du kommer med et balanceret udsagn, for du hører jo tydeligvis ikke til i LCD lejren.
On topic:
Folk kommer med et velment råd til en uvidende person, som har valgt at det SKAL være LCD ud fra gamle fordomme om burn in, frygt for plasmabuzz mm. Det synes jeg er at gøre manden en tjeneste, så har han ihvertfald muligheden for at vælge det han nu synes.
Som sagt i den tråd du tidligere nævner er der INTET i det køberen nævner der diskvalificerer plasma som en mulighed, alligevel er det nærmest en forbrydelse at nævne at det var en overvejelse værd.
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 22:20
det med buzz er jo stadig et problem.
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=15867&highlight=g20.
Desuden er der lige oprettet en ny tråd med en der har et problem med buzz. Dermed sagt - plasma er ikke et ringe tv, men indse da at der er et problem med buzz
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 22:28
pipper skrev:
det med buzz er jo stadig et problem.
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=15867&highlight=g20.
Desuden er der lige oprettet en ny tråd med en der har et problem med buzz. Dermed sagt - plasma er ikke et ringe tv, men indse da at der er et problem med buzz
|
Har aldrig påstået at det ikke eksisterer.
Men der er jo masser af tilfredse plasmaskærm ejere som ikke har problemet/ikke hører det/hvor det er meget svagt. Så ja nogen skærme har det i et omfang hvor det er generende, men det er jo ikke generelt
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 22:31
Jeg har endnu ikke fundet et G20 jeg ikke kan høre. Men fair nok - jeg har nok også en god hørelse
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 22:43
pipper skrev:
Jeg har endnu ikke fundet et G20 jeg ikke kan høre. Men fair nok - jeg har nok også en god hørelse |
Ja buzz er et problem burn in og strømforbrug
men mit tv til 20000 har ikke burn in eller buzz. tror alle ved det efterhånden Men man hører aldrig om problemer med lcd, den debat er helt væk. eller er alle ulemper på et lcd forsvundet, for det vil være lækkert. samt en producent som levere et tv uden billedebehandling af ens kildemateriale derfor er otto igang med at lave et
personligt havde jeg ikke valgt en plasma i dag, når man ikke kan købe et pio, men et sony HX900.
Men prisen for en HX900 er også helt anderledes end hvad andre vil betale for et 50 tommer plus tv
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 22:52
thor-thor skrev:
Rart i øvrigt at se at du kommer med et balanceret udsagn, for du hører jo tydeligvis ikke til i LCD lejren.
|
Jeg er ikke i nogen LCD-lejr. Hvis den lejr findes, befolkes den reelt af 1-2 personer.
Der er faktisk en pæn chance for, at vores næste TV bliver et plasma.
Men jeg er i lejren af personer, der er hamrende trætte af, at en lille gruppe:
- forsøger at trække enhver diskussion hen på billedkvalitet uanset om en tråd handler om billedkvalitet.
- forsøger at proppe TV'ene med den bedste billedkvalitet ned i halsen på enhver trådstarter, uanset om højest mulig billedkvalitet er trådstarters købskriterie.
- forsøger at undertrykke enhver begrundet kritik af TV'ene med den bedste billedkvalitet, selv når kritikken kommer fra ejere af disse TV.
Prøv nu at forstå, at perfekt billedkvalitet under optimale forhold faktisk er et sekundært valgkriterie for nogle.
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 22:58
Allan Olesen skrev:
thor-thor skrev:
|
Jeg er ikke i nogen LCD-lejr. Hvis den lejr findes, befolkes den reelt af 1-2 personer.
- forsøger at trække enhver diskussion hen på billedkvalitet uanset om en tråd handler om billedkvalitet.
- forsøger at proppe TV'ene med den bedste billedkvalitet ned i halsen på enhver trådstarter, uanset om højest mulig billedkvalitet er trådstarters købskriterie.
- forsøger at undertrykke enhver begrundet kritik af TV'ene med den bedste billedkvalitet, selv når kritikken kommer fra ejere af disse TV.
Prøv nu at forstå, at perfekt billedkvalitet under optimale forhold faktisk er et sekundært valgkriterie for nogle.
|
Jamen jeg er da fuldstændig enig i at man skal vælge efter ens egne præferencer.
Men når der eksempelvis står således i den nyeste Noob tråd som du tidligere nævner som invaderet:
"Selvfølgelig må TV´et hjertens gerne have flere finesser og funktioner, men stadig vil jeg hellere prioritere billed-kvalitet, over smarte features/finesser/design"
Dette er klippet fra trådstarters første indlæg, så er det vel ikke skævt at foreslå at overveje en plasmaskærm?
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 23:03
thor-thor skrev:
Dette er klippet fra trådstarters første indlæg, så er det vel ikke skævt at foreslå at overveje en plasmaskærm? |
De første indlæg har måske en vis berettigelse, forudsat at man finder det berettiget at ignorere hans udtrykkelige ønske om, at det ikke skal være plasma.
Men selv da han uddybede dette ønske i et senere indlæg, kunne folk jo ikke finde ud af at trække snuden til sig.
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 23:13
Allan Olesen skrev:
thor-thor skrev:
Dette er klippet fra trådstarters første indlæg, så er det vel ikke skævt at foreslå at overveje en plasmaskærm? |
De første indlæg har måske en vis berettigelse, forudsat at man finder det berettiget at ignorere hans udtrykkelige ønske om, at det ikke skal være plasma.
Men selv da han uddybede dette ønske i et senere indlæg, kunne folk jo ikke finde ud af at trække snuden til sig.
|
Ok, hvad så når hans utrykkelige ønske om LCD tydeligvis bunder i gamle fordomme om burn in etc. Er det så ikke ok at korrigere dette?
Jeg går, ligesom du giver udtryk for, ind for at folk skal vælge det der passer bedst til deres behov og jeg råder jævnligt folk til at kigge på LCD når skærmen eksempelvis primært skal bruges som computerskærm, meget lyse omgivelser etc.
Men hvis hovedprioriteten er billedkvalitet er plasma en overvejelse værd og det synes jeg også LCD fans burde indrømme og rådgive efter. Men jeg tror faktisk aldrig at jeg har set en LCD tilhænger gøre dette
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 23:28
thor-thor skrev:
Ok, hvad så når hans utrykkelige ønske om LCD tydeligvis bunder i gamle fordomme om burn in etc. Er det så ikke ok at korrigere dette?
|
Det er altså sjovt.
Når ordet burn-in optræder i en købstråd, er et en fordom.
Når ordet burn-in optræder i en tråd, hvor en plasma-ejer fortæller, at han har fået burn-in, er det noget, man bare må regne med på plasma-TV, og i øvrigt har trådstarter selv har været ude om det, fordi han er et fjols, der behandler TV'et forkert.
Og det er de samme mennesker, der skriver disse to udsagn.
thor-thor skrev:
Men hvis hovedprioriteten er billedkvalitet er plasma en overvejelse værd og det synes jeg også LCD fans burde indrømme og rådgive efter. Men jeg tror faktisk aldrig at jeg har set en LCD tilhænger gøre dette |
Det skal jeg ikke kunne sige. Jeg har som sagt ikke rigtigt set nogen LCD-fans/tilhængere her på recordere.
JA var/er en mulig undtagelse. Reelt er han dog nok bare en person, som er ligeglad med Plasma/LCD men vægter genskin og 21:9 meget højt i sine købskriterier.
|
Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 23:40
Kære alle.
Der SKAL være plads til både LCD og PLASMA brugere på recordere.dk. Og jeg vil bede alle om at glemme billedkvalitet, og andre personlige preferencer, når disse ikke er i spil.
De fleste mennesker ønsker bare råd og vejledning om et TV inden de køber det. Og svaret behøver ikke hver gang være "Køb Plasma".
Jeg anfægter ikke plasmas kvaliteter, og jeg anfægter ikke at har man et plasma sat op i perfekt opsætning, så er det p.t. nok det bedste inden for billedkvalitet. Men for at bruge mit yndligsudtryk. Hr. og Fr. Frikadelle Danmark er ligeglad. Så med mindre folk spørger om præcis plasma og billedkvaltet, så lad være med at blande jer i de tråde der vedrører LCD.
Omvendt, så skal LCD folk også lade Plasma folkene være. Der er ingen grund til at blive ved med de samme diskussioner igen og igen.
Så vi bibeholder LCD og PLASMA som to teknologier, og hver har sine kvaliteter for sine bruger. Respekter det. Og så gør som mig. Bid jer selv i tungen hvis i gerne vil ud med jeres egen favorit i en tråd der ikke vedrører dette.
![Tongue Tongue](smileys/smiley17.gif)
![Tongue Tongue](smileys/smiley17.gif)
------------- Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 23:46
Men forstå faktisk ikke nogen gider mere, slet ikke efter denne debat.
to spørger indtil om plasma er noget i en tråd med overskiften (ingen viden om tv)
manden siger nej
jeg siger så han skal købe en sharp, som han selv har kigget på .
trådstarter er sikkert ude og kigge på tv
mens der skrives 30 sider tråd om ingenting
|
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 09:21
Allan Olesen skrev:
|
Det må være et af de bedste indlæg her. Jeg kan kun være enig.![Clap Clap](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley32.gif)
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 09:22
Allan Olesen skrev:
thor-thor skrev:
Ok, hvad så når hans utrykkelige ønske om LCD tydeligvis bunder i gamle fordomme om burn in etc. Er det så ikke ok at korrigere dette? |
Det er altså sjovt.
Når ordet burn-in optræder i en købstråd, er et en fordom.
Når ordet burn-in optræder i en tråd, hvor en plasma-ejer fortæller, at han har fået burn-in, er det noget, man bare må regne med på plasma-TV, og i øvrigt har trådstarter selv har været ude om det, fordi han er et fjols, der behandler TV'et forkert.
Og det er de samme mennesker, der skriver disse to udsagn.
thor-thor skrev:
Men hvis hovedprioriteten er billedkvalitet er plasma en overvejelse værd og det synes jeg også LCD fans burde indrømme og rådgive efter. Men jeg tror faktisk aldrig at jeg har set en LCD tilhænger gøre dette |
Det skal jeg ikke kunne sige. Jeg har som sagt ikke rigtigt set nogen LCD-fans/tilhængere her på recordere.
JA var/er en mulig undtagelse. Reelt er han dog nok bare en person, som er ligeglad med Plasma/LCD men vægter genskin og 21:9 meget højt i sine købskriterier.
|
Jeg siger ikke at at burn in ikke kan forekomme, men det er yderst sjældent på nye/nyere skærme og derfor ikke noget der burde afholde en fra at overveje plasma.
På samme måde har nogle LCD jo også problemer med betragtningsvinkler, clouding, backlight bleeding... Skulle det så automatisk diskvalificere LCD?
Jeg synes generelt holdningen blandt mange herinde er at problemer med ældre/få nye plasma skærme åbenbart gør at plasma ikke er værd at overveje.
Hvorimod problemer med LCD i højere grad bliver slået hen som detaljer, der ikke burde påvirke valget af dem.
Jeg vil godt understrege at jeg ikke er teknologi fanatiker, jeg er dybest set ligeglad med hvad der er " inde i kassen". Vil bare gerne have mest muligt for pengene.
|
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 09:25
Jeg er fuldstændig enig, men det skriver folk yderst sjældent (stort set aldrig). De skriver som regel at de vægter billedkvalitet højt!
|
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 09:54
thor-thor skrev:
Jeg er fuldstændig enig, men det skriver folk yderst sjældent (stort set aldrig). De skriver som regel at de vægter billedkvalitet højt! | Netop, men, det nytter ikke noget. Du bliver bare rakket ned for det, så overlad LCD forum til de der anbefaler LCD! Problemet er jo, at folk der søger om råd til køb af nyt tv jo i reglen ikke er tilfredse med billedkvaliteten på det tv de har nu. Netop fordi mange har købt fladskærme på grund af design og specs, og så har opdaget, at billedkvaliteten ikke ligefrem er noget, at råbe hurra for. Så snart du så anbefaler plasma som et alternativ til LCD i en LCD tråd, så "invaderer" du "hellig grund", og "undertrykker" andre som den "plasma-missionær" og "fanatiker" du er. Spar dig selv for dette bøvl, og overlad LCD forum til de der anbefaler LCD.
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 14:54
efter nu at have pløjet de sidste sider igennem vil jeg nu stadig påstå at den opdeling der er pt er en medvirkende årsag til at mange diskussioner løber helt af sporet.
Naturligvis er det ikke kun opdelingen.. det handler også om debatdiciplin og respekt.
Men jeg syntes stadig at selve opdelingen er skyld i en meget større grad af ensporing... og det er meget sværere at få inspiration her.. trist.. men sådan oplever jeg det.. og jeg tror denne udvikling bliver forstærket fremover hvis ikke man sadler om.
just my 2 cents
------------- Mvh
René
|
|