Print side | Luk vindue

Panasoniv V20 - også i handlen 6-8 maj ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80088
Udskrevet den: 14-November-2024 kl. 09:20

Emne: Panasoniv V20 - også i handlen 6-8 maj ?
Skrevet af: Thomas_R
Emne: Panasoniv V20 - også i handlen 6-8 maj ?
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 11:18

Hejsa,

Super med et Fælleskøb på 3D udgaven og god pris =) Men hvad med modellen uden 3D V20?
Har desværre nedsat syn på det ene øje - så ville aldrig kunne se og opleve 3D (tror jeg) :o( Så jeg hælder mere til V20. Kunne det tænkes at lave et fælleskøb til denne model - idet jeg tror at "mange" ikke vil satse på 3D endnu - og gerne ville give mindre for samme billedkvalitet?
Blot en tanke =)

Thomas

Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af Thomas_R Thomas_R skrev:

Hejsa,

Super med et Fælleskøb på 3D udgaven og god pris =) Men hvad med modellen uden 3D V20?
Har desværre nedsat syn på det ene øje - så ville aldrig kunne se og opleve 3D (tror jeg) :o( Så jeg hælder mere til V20. Kunne det tænkes at lave et fælleskøb til denne model - idet jeg tror at "mange" ikke vil satse på 3D endnu - og gerne ville give mindre for samme billedkvalitet?
Blot en tanke =)

Thomas
Jeg tror at det bliver svært at give dig et præcist svar omkring V20. Umiddelbart ser det ud som om, at Panasonic prioritere lanceringen af VT20 før V20. Så det er muligt, at du må vente lidt længere på et V20Embarrassed

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: Gromit
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 13:57
Jamen, så må vi vel hellere sludre videre i den rigtige tråd for ikke, at få ballade. Wink

Fælleskøbet er et rigtigt fint træk som det har været i mange, mange år.   Men ligemeget hvor langt ned i pris Fælleskøbet kommer, vil de butikker som følger med på recordere.dk altid sænke prisen tilsvarende.  Dog er enkelte lidt lavere i pris uden Recordere.dk´s indflydelse.

Det er ganske vist, at prisen om et par måneder vil være lavere end den pris vi har set indtil videre.
Grundet de økonomiske omstændigheder her i landet, er det min overbevisning, at denne fladskærm ikke bliver en storsælger her i landet.  At give Kr. 18.000.- for en fladskærm er stadigvæk rigtig mange, mange penge.  

Folk vil hellere vælge en sommerferie fremfor en ny fladskærm, hvis valget stå mellem de to muligheder.  Men kommer P50VT20´eren ned under 15.000.- så vil det uden tvivl hjælpe på salget, hvad jeg tror den gør lige efter sommerferien.  Wink

Skrevet den: 30-April-2010 kl. 14:17
Hvor mange "satser" reelt på 3D idag ved indkøb af nyt tv ? Synes at fornemme at markedet ikke rigtig ved (når vi snakker 3D materiale) om de er med eller ikke. Et er self. at USA (som nok kan være en rettesnor) har og køber VT20 så Pana ikke kan følge med - men herhjemme ?
Nogen vil bare have et 3D tv uanset hvordan skærmen performer, for så har vi jo 3D ikke - mens andre er noget mere afventende.. (ikke at jeg tror at VT20 performer dårligt - tværtimod).. Det kan fremtiden kun fortælle. Har ikke sagt til mine børn at jeg køber et 2D tv - de aner ikke at der er kommet 3D =)
Prisen Gromit - den skal starte et sted - holder sig for så at falde når det største "virvar" er ovre... for så er man igang med næste års modeller... Men du har helt ret i dit perspektiv - ferie eller fladskærm (var der ikke en reklame om dette ? =)

Skrevet den: 30-April-2010 kl. 15:10

Hvor mange "satser" reelt på 3D idag ved indkøb af nyt tv ? Synes at fornemme at markedet ikke rigtig ved (når vi snakker 3D materiale) om de er med eller ikke. Et er self. at USA (som nok kan være en rettesnor) har og køber VT20 så Pana ikke kan følge med - men herhjemme ?
Nogen vil bare have et 3D tv uanset hvordan skærmen performer, for så har vi jo 3D ikke - mens andre er noget mere afventende.. (ikke at jeg tror at VT20 performer dårligt - tværtimod).. Det kan fremtiden kun fortælle. Har ikke sagt til mine børn at jeg køber et 2D tv - de aner ikke at der er kommet 3D =)
Prisen Gromit - den skal starte et sted - holder sig for så at falde når det største "virvar" er ovre... for så er man igang med næste års modeller... Men du har helt ret i dit perspektiv - ferie eller fladskærm (var der ikke en reklame om dette ? =)
Om folk vil have 3D uden at vide hvordan skærmen performer, det tror jeg faktisk ikke, for der er altså ikke meget ved 3D, hvis materialet visses ringe.

Indrømmet jeg har ikke selv set mit kommende VT20, men må vægte de informationer jeg har fra udlandet, og hvoraf én af informationerne hos mig stammer fra en god bekendt, der i øvrigt går rundt og tester TV, og har en iSF baggrundTongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 30-April-2010 kl. 15:24

Prisen skal naturligvis starte et sted, hvorefter den naturligt vil falde... og det hedder i marketing term PLC (Product Life Cycle).

Early Adopters vil altid kaste sig over nyt eletronik, og vil det også med 3D-skærme. Disse individer bruger man dog ikke som rettesnor for en egentlig accept eller gennemslagskraft på consumer markedet.

Om udbredelsen af 3D-skærme vil slå i gennem herhjemmme tvivler jeg dog noget på.  I hvert tilfælde ikke i år og heller ikke før "mindst" et godt stykke ind i år 2011.  Men alt nyt skal jo starte et sted.

Ferie eller Fladskærm...?  Jo, det var der en reklame der hed.

Skrevet af: Letten
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

At give Kr. 18.000.- for en fladskærm er stadigvæk rigtig mange, mange penge.  

Folk vil hellere vælge en sommerferie fremfor en ny fladskærm, hvis valget stå mellem de to muligheder.  

Må jeg lige minde om at folk rask væk gav over 30.000 kr for plasmaskærme helt ned til 40" for bare få år siden. Og det selv om teknologien var væsentlig ringere end den er idag.

Skrevet den: 30-April-2010 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Folk vil hellere vælge en sommerferie fremfor en ny fladskærm, hvis valget stå mellem de to muligheder.  

Må jeg lige minde om at folk rask væk gav over 30.000 kr for plasmaskærme helt ned til 40" for bare få år siden. Og det selv om teknologien var væsentlig ringere end den er idag.
Det tror jeg at du har helt ret i Letten - altså dem der ville noget med et billede dengang. Tiden/krisen har nok sat sine spor på en del nu... og nej de færreste vil ikke idag give op til 30K for et 3D tv - eller andet tv for den sags skyld.

Hother - kan sagtens følge dig i dit valg baseret på folk der har forstand og også set tv'et "live". Tror du har valgt rigtigt =)
Jeg selv er - som mange andre - læser og læser, tager ud at kigger selvom "kassen" bare står der i spotlight og man reelt ikke kan bedømme en sk.. - man kan bare ikke lade være =) Men man tager de kloges ord til sig og derved danner sig sit valg - hvilket er reelt nok. Og nej det er ikke dem fra butikken jeg mener er de kloge - men folk fra div. forums (også her) =)

Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 17:39

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Det tror jeg at du har helt ret i Letten - altså dem der ville noget med et billede dengang. Tiden/krisen har nok sat sine spor på en del nu... og nej de færreste vil ikke idag give op til 30K for et 3D tv - eller andet tv for den sags skyld.

Hother - kan sagtens følge dig i dit valg baseret på folk der har forstand og også set tv'et "live". Tror du har valgt rigtigt =)
Jeg selv er - som mange andre - læser og læser, tager ud at kigger selvom "kassen" bare står der i spotlight og man reelt ikke kan bedømme en sk.. - man kan bare ikke lade være =) Men man tager de kloges ord til sig og derved danner sig sit valg - hvilket er reelt nok. Og nej det er ikke dem fra butikken jeg mener er de kloge - men folk fra div. forums (også her) =)
Helt enig. Det skulle være det bedste 3D tv, så hvis det var 3D jeg selv gik efter, ville jeg selv gå efter VT20.

Ja, det er netop totalt umuligt at bedømme fladskærme i de lysforhold der er i de fleste butikker. Det er godt vi har Bantam, Otto, Rasmus og andre til at bedømme nye skærme. Specielt topmodellerne. Det er virkelig folk der ved hvad de taler om. Dem kan man kun lære af hele tiden.

-------------
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 17:56

V20 skulle komme i 42" senere i maj måned, mens 50" skulle komme i juni.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 30-April-2010 kl. 18:00
Personligt, vil jeg ikke lade mig påvirke af andres bedømmelser af fladskærme til andet end ens egen research i valget af en ny fladskærm.  I sidste ende er det helt og aldeles én selv, der skal vælge... og vælge det helt rigtige. 

Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 18:17

Personligt, vil jeg ikke lade mig påvirke af andres bedømmelser af fladskærme til andet end ens egen research i valget af en ny fladskærm.  I sidste ende er det helt og aldeles én selv, der skal vælge... og vælge det helt rigtige. 
Det har du da ret i , men problemet er , at der ikke er en opstilling i en forretning der kan simulere din stue . Så på den baggrund er jeg ret glad for anmeldelser , i det mindste til at give et hint i den rigtige retning....
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K

Skrevet den: 30-April-2010 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Det har du da ret i , men problemet er , at der ikke er en opstilling i en forretning der kan simulere din stue . Så på den baggrund er jeg ret glad for anmeldelser , i det mindste til at give et hint i den rigtige retning....
MVH
Total enig Smile Det er lige præcis det os amatører har brug for. Ja vi ved måske hvad vi sigter efter - men holder det? Det kan man så ofte finde ud af i div. anmeldelser og med sund fornuft også lige forholde sig til det.

Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

/Lars

Argh I want my 50" now....Shocked

-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!

Skrevet den: 30-April-2010 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

/Lars

Visse vasse, du kan da komme og se mit VT20 om en ugens tid - nærmer fredagLOL

-------------

Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

/Lars

Hehe ja det må vi lige kigge på. Men derfor vil jeg gerne have det hurtigere Embarrassed

-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!

Skrevet den: 30-April-2010 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

MVH
Ja, anmeldelse kan være et "hint" i den rigtige retning. Man må bare ikke lade sig forblinde af en anmeldelse(r), og forvente det helt, helt store for så ender man kun med at blive skuffet.

Er man helt "lost" og kan ikke overskue det KÆMPE udvalg af fladskærme på markedet kan man jo eventuelt vælge 5-6 kandidater ud fra læsning af diverse anmeldelser.  Derudover spiller ens økonomi, præferencer, specifikations ønsker, kvalitet samt design også ind vedrørende det helt "rigtige" valg... og det er der kun én der kan afgøre.  Nemlig én selv. 

Bedst ville være, hvis man kunne opstille 5-6 kalibrerede fladskærme op i ens egen stue under de forhold man ser fjernsyn under.  Dét ville være de optimale kriterier.

Desværre ser den virkelige verden ganske anderledes ud.  Hvem sagde, at det skulle være nemt, at finde den "rigtige" fladskærm.  Tongue

Skrevet den: 30-April-2010 kl. 23:28

/Lars

Hehe ja det må vi lige kigge på. Men derfor vil jeg gerne have det hurtigere Embarrassed
Du skal være velkommen - og yes, det kan jeg godt forståLOL

-------------

Skrevet af: wcc1
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 10:03
kan se vt20 er kommet i lyd og billed panasonic i vodskov også 3d blu-ray afspilleren

-------------

Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af wcc1 wcc1 skrev:

kan se vt20 er kommet i lyd og billed panasonic i vodskov også 3d blu-ray afspilleren
Ja, det ser godt nok sådan ud. Lidt mystisk med tanke på, at flere forhandlere først siger, at enhederne først bliver kørt ud fra Panasonic i næste ugeLOL Men hva pokker, måske et par enkelte er kommet udSmile

-------------

Skrevet af: Rod83
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 10:50

Ja, det ser godt nok sådan ud. Lidt mystisk med tanke på, at flere forhandlere først siger, at enhederne først bliver kørt ud fra Panasonic i næste ugeLOL Men hva pokker, måske et par enkelte er kommet udSmile

NB Radio har den på lager (VT20'eren altså): http://www.nbradio.dk/shop/panasonic-tx-p50vt20e-6126p.html - http://www.nbradio.dk/shop/panasonic-tx-p50vt20e-6126p.html  
Der må jeg lige ned LOL... Så kan jeg få et første indtryk af dit nye legetøj Hother LOLWink

-------------
Panasonic TX-P50G20E ( http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79511&title=brugeranmeldelse-af-panasonic-txp50g20e - anmeldelse )|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim

Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af Rod83 Rod83 skrev:

NB Radio har den på lager (VT20'eren altså): http://www.nbradio.dk/shop/panasonic-tx-p50vt20e-6126p.html - http://www.nbradio.dk/shop/panasonic-tx-p50vt20e-6126p.html  
Der må jeg lige ned LOL... Så kan jeg få et første indtryk af dit nye legetøj Hother LOLWink
FNYS...................................Ja tak, det må du meget gerneLOL

-------------

Skrevet af: Ghidora
Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 07:38
uha tror da lige jeg skal op i NBRadio på mandag :)

-------------
Panasonic G20 50" Plasma
Sony PS3 Slim 320 GB
AVI ADM 9.1T Hvid

Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 11:52
=) det lyder jo godt... undrer mig lidt - iflg.  NB Radio's hjemmeside - vt20 vejer 35 kg. V20 vejer 40 kg..  Foreskellen er at VT20 har 3D - så burde den ikke veje mere ??
Og V20 ikke lagerført endnu hmmm altså..
God søndag!!

Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 12:01
Det er altså træls, at Panasonic holder V20 tilbage for at lokke folk til at købe VT20 i stedet for. Hvorfor skulle de ellers gøre det? Vi der ikke har behov for 3D skal bare vente længere. Angry

-------------

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?

Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Det er altså træls, at Panasonic holder V20 tilbage for at lokke folk til at købe VT20 i stedet for. Hvorfor skulle de ellers gøre det? Vi der ikke har behov for 3D skal bare vente længere. Angry
Meget enig.. Desværre er det bare nok 3D tv'et de satser på først...Cry
Vi kommer til at være lidt tålmodige - selvom det er lidt svært....Vi skal nog få et super tv i sidste ende =)

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 12:25

Tja, men fabrikkerne kan jo ikke producere alt på samme tid, og lige nu er det vigtigere at klare sig godt i 3D kapløbet, end at Panasonic fans får erstattet deres V10 med et V20.

Så VT20 er helt klar en strategisk vigtigere model for Panasonic samlede salg i år, end V20 er.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 12:27

Meget enig.. Desværre er det bare nok 3D tv'et de satser på først...Cry
Vi kommer til at være lidt tålmodige - selvom det er lidt svært....Vi skal nog få et super tv i sidste ende =)
Jeg har et tilbud på 14.000 kr. for et V20, men, Samsung PS50C7705 kan med lidt forhandling fås billigere, og hvis den ikke er meget dårligere end V20 så napper jeg nok sådan en. Måske i 63 tommers udgaven. Designet spiller for mig også en rolle, og hvis 2D billedkvaliteten bare er på højde med B855 og der ikke er et buzz problem så er jeg ret ligeglad med hvor god V20 er, for designet på V20 er lidt af en dealbreaker for mig.

-------------

JVC X3
?
?
?
?

Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 14:21

Tja, men fabrikkerne kan jo ikke producere alt på samme tid, og lige nu er det vigtigere at klare sig godt i 3D kapløbet, end at Panasonic fans får erstattet deres V10 med et V20.

Så VT20 er helt klar en strategisk vigtigere model for Panasonic samlede salg i år, end V20 er.

/Lars
Hæhæ, det er nok fordi Samsung var først med 3D tv i USA, så ja, det er klart at Panasonic ikke vil være bagefter med 3D tv i andre lande for det koster kunder, så det har selvfølelig prioritet, men, det er da sikkert træls for mange...

-------------

JVC X3
?
?
?
?

Print side | Luk vindue