Print side | Luk vindue

DVD-Film med rød/blå 3D

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Medier
Forumbeskrivelse: Blu-ray, DVD og memory kort, erfaringer og anbefalinger
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80156
Udskrevet den: 01-Februar-2025 kl. 10:54

Emne: DVD-Film med rød/blå 3D
Skrevet af: Guests
Emne: DVD-Film med rød/blå 3D
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 17:15
Hej alle sammmen.

Jeg er helt vild med 3D i biografen, og derfor kunne jeg godt tænker mig at prøve at se forskel på på "Biograf 3D" og "Rød/blå briller 3D".

Så jeg spørger jer om hvilke film som har/er "Rød/Blå briller 3D".

DET MÅ BARE IKKE VÆRE GYSER FILM. Ellers er alle film godkendte. Det er ligemeget om det er børnefilm eller hvad det er bare ikke gyser.

PS. Jeg har også lavet en anden tråd om hvilke DVD'er har god lyd:  http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80096&title=dvdfilm-med-god-lyd - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80096&title=dvdfilm-med-god-lyd

Tak på forhånd

Svar:
Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 17:19
Nu har 3D med "Rød/blå briller 3D", slet, slet ikke noget at gøre med "Biograf 3D, så det synde jeg at du skal glemme især hvis du har se 3D i en biograf og er vild med det.

Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 17:22
Ja det har jeg hørt. 

Men det er bare fordi at det nye 3D som Avatar kom med, var jo helt fantastisk og nyt og alt muligt, men så kommer jeg i tanke om at jeg for mange år siden så Julekalender Pyrus med de der Rød/Blå briller. Også ville jeg bare for sjov se forskellen :D

Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af MrCeecar MrCeecar skrev:

Ja det har jeg hørt. 

Men det er bare fordi at det nye 3D som Avatar kom med, var jo helt fantastisk og nyt og alt muligt, men så kommer jeg i tanke om at jeg for mange år siden så Julekalender Pyrus med de der Rød/Blå briller. Også ville jeg bare for sjov se forskellen :D

Du ville aldrig kunne holde ud at se de 3D film der er på marked til Rød/Blå briller. Efter du har se Avatar 3D i biffen, det er slet, slet ikke det samme.

Disse 3D teknik går helt tilbage til 1950, så der er sket noget side da.

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 17:28
Rød/blå eller rød/grøn briller er der bl.a. med til BD filmene Polarekspressen og Rejsen til Jordens Indre

Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 17:30
Ja garanteret. Det kunne bare være sjovt at sammenligne

Skrevet af: musicus
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 17:34

"Rejsen til jordens indre" på BD kan godt fås i en 3D-version, med nogen tilhørende rød/grønne pap-briller.

"Spy Kids 3" på DVD kan også fås i en pap-brille 3D-udgave. 3D-effekten er såmænd ganske sjov at se på, men farvegengivelsen er til gengæld fuldstændig til grin. Det hele synes at være reduceret til: Rød, gul og grøn (og muligvis også blå). Glem alt om f.eks.: Brun, orange, violet, lyserød etc.

Og så bliver man også hurtigt træt i øjnene, eller får hovedpine, af at sidde for lang tid med brillerne på.

EDIT: Nå, der kom lige et par hurtige svar på banen, mens jeg sad og fumlede i det med tastaturet. Wink

-------------
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge

Skrevet af: minusop
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 17:35
Jeg har Coraline på BD - og det er absolut ikke en spændene 3D oplevelse... Filmen er lidt "bleg"...

Datteren derimod er ganske tilfreds med Hannah Montana i 3D (dvd) - den har jeg dog ikke set selv LOL

-------------
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!

Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af MrCeecar MrCeecar skrev:

Ja garanteret. Det kunne bare være sjovt at sammenligne

Og "My Bloody Valentine 3D".

Eller så blive du nok skuffe.

Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 17:37
Det går sgu hurtigt :D Men det må kun være DVD film og ikke BluRay, tak alligevel :D

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 17:44

Du vil næppe finde meget i 3D på DVD, skal det være så er det BD. Alle de nævnte, børnefilmen undtaget er på BD. 

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Print side | Luk vindue