Print side | Luk vindue

iPhone 3GS, nu eller vent?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80280
Udskrevet den: 30-Januar-2025 kl. 15:53

Emne: iPhone 3GS, nu eller vent?
Skrevet af: ladiesman217
Emne: iPhone 3GS, nu eller vent?
Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 00:31
Hey all!

Jeg står og skal have mig en ny tlf. Er rimelig hooked på en iPhone 3GS med det der Telia Abon. Jeg har Telia i forvejen, så nemmere for mig at blive, i stedet for at skifte til anden udbyder.

Men snakken går jo på en 4GS, så bør jeg vente og se tiden an, oder was?

Svar:
Skrevet af: senned
Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 06:34
Ja vent. Den bliver præsenteret har juli siger rygterne og så går der ca. 1 måned før den kommer i butikkerne.

Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 07:11
nice, så er den ude til august?
problemet er så bare, om jeg kan undvære en telefon indtil da :/
den blir jo sikkert lidt dyrere, end den der er nu?

Skrevet af: Irenicus
Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 09:03
Den får sikkert samme prisniveau som 3GS havde i starten, og falder så. Men 3GS bliver også billigere, når den nye kommer.
Find dig en gammel brugt, og vent til 4. generation kommer.

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af senned senned skrev:

Ja vent. Den bliver præsenteret har juli siger rygterne og så går der ca. 1 måned før den kommer i butikkerne.

Den vil højst sandsynligt blive præsenteret på WWDC der allerede er 7. juni.

Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 14:28
Du skal da bare købe en HTC istedetWink

Hvis det skal være Iphone ville jeg nok også vente, evt. købe en brugt tlf. i mellemtiden

Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 14:32
Hvad gør HTC bedrer end iPhone Question

Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 14:41
Nu skal det her jo ikke ende i for/imod HTC/Iphone, da de er forskellige og dermed har både fordele og ulemper.
Men af de helt store fordele ved HTC android er efter min mening de mange muligheder for at konfigurere tingene selv, gratis apps mm.
Andre vil mene at det mere styrede koncept fra Apple er at foretrække fordi det betyder bedre samspil, så det er en smagssag. 

Men HTC (især Legend/Desire) er efter min mening værd at overveje, hvis man kigger smartphone.

Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 14:46
Se ud til at iPhone ville kunne det samme med HTC (minus Flash og Java), når OS 4 komme til iPhone, og det skulle komme til sommer i år.

Og iPhone 4GS få jo OS 4 fra starten af.

Så før at man vælge skal man lige se hvad OS 4 kan i forholde til andre smartphones, men selvfølgelige hvis man ikke kan lide det lukke system som Apple køre med (man skal havde en Apple iTunes konto, plus man SKAL bruge Apples iTunes), skal man holde sig lang væk fra iPhone og så er alt andet beder en iPhone.

Hvis man er Apple bruge, så er iPhone lette at bruge end andre smartphones og hvis man er PC bruge så er det omvendt.

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Så før at man vælge skal man lige se hvad OS 4 kan i forholde til andre smartphones, men selvfølgelige hvis man ikke kan lide det lukke system som Apple køre med (man skal havde en Apple iTunes konto, plus man SKAL bruge Apples iTunes), skal man holde sig lang væk fra iPhone og så er alt andet beder en iPhone.

Vil nu hellere have et lukket system fra Apple, end det ustabile system fra MS. MS understøtter da heller ikke flash og multitasking i deres nye system.

Synes nu mere man skal kikke på hvad der findes i de forskellige app stores før man træffer sit valg.

Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 15:00
Jeg tror nu at Apple om et år stadig vil have føretrøjen på i brugeroplevelse med deres iPhone sammenlignet med HTC.
  • HTC har fordelen med Flash og bedre browser.

• Apples 3GS er foreløbig så hurtig at den fejer alt andet af banen og deres næste bliver sikkert endnu hurtigere. Det giver en uovertruffen brugeroplevelse.

• Begge modeller har mange Applikationer gennem deres market.
    Apples er dog bedst da de har koblet det sammen med kreditkortbetaling.

• Apples Exchange funktionalitet er den bedste på markedet. Med flere samtidige Kontaktpersoner lister, flere overliggende kalendere og understøttelse af undermapper.

• HTC har To Do lister i deres Exchange funktionalitet som iPhone mangler.

HTC har potentialet, men Apple har efter min mening stadig det bedste produkt.
Det er til trods for at jeg absolut ikke er Apple fan. Smile

Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Vil nu hellere have et lukket system fra Apple, end det ustabile system fra MS. MS understøtter da heller ikke flash og multitasking i deres nye system.

Synes nu mere man skal kikke på hvad der findes i de forskellige app stores før man træffer sit valg.

Ja hvis det komme til de beste app (også gratis app), så er der ingen der komme i nærhed af Apple iPhone, og når det komme til hurtighed så er der hele ingen der komme i nærhed.

Man skal så bare vide at man skal havde programmet Apple iTunes i sin PC (det er gratis) og en Apple iTunes Store konto.

Og når det komme til design så er der ingen der slå Apple, prøve bare at havde en iPhone i hånde og derefter en HTC, nej vel så er en HTC pludselig ikke smart mere.

Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 15:15

Nu kører de HTC jeg nævner med Android styresystemet og ikke MS...

Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 15:17

Ja hvis det komme til de beste app (også gratis app), så er der ingen der komme i nærhed af Apple iPhone, og når det komme til hurtighed så er der hele ingen der komme i nærhed.

Man skal så bare vide at man skal havde programmet Apple iTunes i sin PC (det er gratis) og en Apple iTunes Store konto.

Og når det komme til design så er der ingen der slå Apple, prøve bare at havde en iPhone i hånde og derefter en HTC, nej vel så er en HTC pludselig ikke smart mere.

Rart med et objektivt og balanceret input, der overhovedet ikke bærer præg af ens personlige præferencerWink

Skrevet af: T-Rex
Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 15:21
Jeg har en iPhone selv og har haft både Legend og Desire i hånden indenfor den sidste uge. Legend er klasser lækrere at holde ved end iPhone - det kan næsten ikke sammenlignes! Jeg overvejer seriøst at udskifte min 3G'er med en Legend.

Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 15:22
Ville også tro at fremtid kamp komme til at stå mellem Android og iPhone OS 4, så det er kun når vi har OS 4 på marked at vi for alvor kan se hvad en iPhone kan, husk man man idag skal vælge en 3GS for at få alle funktion fra OS 4.

Og så blive det spænde og se når Apple smider iPhone 4GS ind i kampen.

Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af T-Rex T-Rex skrev:

Jeg har en iPhone selv og har haft både Legend og Desire i hånden indenfor den sidste uge. Legend er klasser lækrere at holde ved end iPhone - det kan næsten ikke sammenlignes! Jeg overvejer seriøst at udskifte min 3G'er med en Legend.

Kan god være at en Legend er lækrere at holde ved en iPhone, det er indtil at man begynde at rode med menu, så falde det lækrere ud af Legend.

Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 15:55

Nu skrev du jo selv, at man hurtigt opdagede hvor lækker iPhone var ift. HTC hvis man holdt om dem - trækker du så det tilbage igen? Desire er imo også mindst ligeså lækker at holde ved som iPhone.

Har du overhovedet prøvet disse to telefoner, eller hvad? Styresystemet på de to fungerer, i min mening, mindst ligeså godt som iPhone OS, samtidigt med at du har langt større frihed til at konfigurere den. Ja, der er flere menuer at rode med på en Android, men hvem har gjort dig til dommer over hvad der er en god menuopsætning?

Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 15:57

Nu skrev du jo selv, at man hurtigt opdagede hvor lækker iPhone var ift. HTC hvis man holdt om dem - trækker du så det tilbage igen?

Han er bare ved at lave en klassisk StarTrek med argumenter i øst og vest Wink

Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Nu skrev du jo selv, at man hurtigt opdagede hvor lækker iPhone var ift. HTC hvis man holdt om dem - trækker du så det tilbage igen?

Han er bare ved at lave en klassisk StarTrek med argumenter i øst og vest Wink

Skrive "god være", dette er ikke det samme som den er det, men igen det er tale om en personlig oplevelse, så nogen sydes god om den og andre om iPhone.

Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 16:47
Hehe, jeg vidste bare så meget at denne tråd ville ende med denne omgang "HTC vs. Apple" ævl Wink

Tak for alle jeres svar! Jeg venter til WWDC og ser hvornår jeg kan få iPhone 4GS :D

Skrevet af: Vistrup
Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 16:55
4gs er jo voldgrim ift. 3g og 3gs. Jeg er hvert fald ekstrem skuffet. Når det er sagt, så forstår jeg ikke at man gider andre touchmobiler end Iphone. Hver gang jeg står med andet i hånden, virker Iphone bare så meget lækrere, bedre kvalitsmæssigt og en uovertruffen brugeroplevelse. Det kører smooth. Syntes alt andet kører sløvt og hakkende til tider. Har dog ikke stået med omtalte legend.

(Har ingen af tlf'erne)

-------------
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5

Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 17:12
Synes så tilgengæld at den nye iPhoneHD, er vold fed, hvis billederne passer!

Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af Vistrup Vistrup skrev:

4gs er jo voldgrim ift. 3g og 3gs. Jeg er hvert fald ekstrem skuffet. Når det er sagt, så forstår jeg ikke at man gider andre touchmobiler end Iphone. Hver gang jeg står med andet i hånden, virker Iphone bare så meget lækrere, bedre kvalitsmæssigt og en uovertruffen brugeroplevelse. Det kører smooth. Syntes alt andet kører sløvt og hakkende til tider. Har dog ikke stået med omtalte legend.

(Har ingen af tlf'erne)

Prøv at gøre dig den tjeneste at finde en butk med en Legend - så er du ikke i tvivl om hvorfor mange synes den er bedre end iPhone, mig selv inkl.

Alt kører rigtig lækkert, uden hak osv. Skærmen er rigtig god og touchpad'en er meget responsiv. Materialet er i aluminium, så den føles også rigtig lækker at have i hånden og ikke mindst at se på. Ja, jeg har haft en 3Gs i hånden flere gange af en bekendt, men jeg synes nu Legend er den første rigtige konkurrent til iPhone. Desire har jeg også leget med - det eneste jeg synes bedre om er den større skærm. Jeg kan ikke mærke Desire er næsten dobbelt op på processor-siden og den større skærm og hurtigere hardware gør den til en strømtyv. EN anden ting som ikke er helt så godt er at jeg bedre kan lide iphonens OS fremfor Android. Der er iPhonen stadig på forkant.

Jeg ville dog selv købe en 3Gs brugt, da det er en god telefon som sælges til fornuftig penge rundt omkring. Så med mindre du er en af dem som bare køber nyt for at købe nyt, så er 3Gs skam rigtig fin.

Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 17:19
Så må jeg da hellere få tjekket end Legend ud, og se om den er så god som I siger.. :) 

-------------
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5

Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg ville dog selv købe en 3Gs brugt, da det er en god telefon som sælges til fornuftig penge rundt omkring. Så med mindre du er en af dem som bare køber nyt for at købe nyt, så er 3Gs skam rigtig fin.

Så hvis jeg køber en iPhone 3GS, ny eller brugt, vil den så stadig kunne være med når 4GS udkommer? Her tænker jeg på OS4 og alle de andre nye apps, som jo nok kommer med 4GS'eren? Shocked

Skrevet af: Binnerup
Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 17:26
Det med Legend - det er altså en smagssag...

Jeg har en Legend her til udvikling, og en iPhone 3GS ved siden af.

Der er ingen tvivl i mit sind hvilken der fungerer bedst i daglig brug - og det er ikke Legend'en....

-------------
http://c.mymovies.dk/binnerup - Min film samling

Lav din egen med http://www.mymovies.dk - My Movies .

Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Så hvis jeg køber en iPhone 3GS, ny eller brugt, vil den så stadig kunne være med når 4GS udkommer? Her tænker jeg på OS 4.0 og alle de andre nye apps, som jo nok kommer med 4GS'eren? Shocked
iPhone 3GS får adgang til alle features i iPhone OS4 i modsætning til iPhone 3G der vil være begrænset.
Så som udgangspunkt, ja den kan godt følge med, hvis vi kigger software kompatabilitet.

Om den kan følge med på alle andre punkter er lidt svært at sige, da vi ikke aner hvad der vil være i den nye iPhone. Vi har hørt masser af rygter, men jeg tror ikke på et eneste af dem, før jeg har set Steve Jobs stå med den i hånden. Et eller andet sted dybt nede er der stadig en lille del af mig som tror at den iPhone som vi har set billeder af fra Gizmodo er leaket med vilje fra Apple. Jeg siger ikke det er sandsynligt, men jeg bliver heller ikke overrasket hvis det viser sig at være sandt.

Ligesom sidste år, så vil jeg mene at den umiddelbart største nyskabelse ligger i OS 4.0 og ikke så meget i hardwaren. Det blev jeg dengang ved med at sige indtil jeg skiftede min iPhone 3G ud med en 3GS og blev blæst bagover af hastighedsforskellen. Så jeg forbeholder mig ret til at sige en ting nu og ombestemme mig 3 sekunder før jeg står med den nye i hånden.

Kort sagt: Jeg vil anbefale dig at vente, som minimum indtil den er blevet afsløret, sandsynligvis på WWDC i starten af juni, og så tage dit valg der. Det kan være svært at undvære en telefon, men jeg ville personligt ærgre mig meget hvis jeg købte en iPhone 3GS nu og den nye iPhone så viser sig at blive helt fantastisk (hvad den nok gør, for os som er til den slags).

Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

• Apples Exchange funktionalitet er den bedste på markedet. Med flere samtidige Kontaktpersoner lister, flere overliggende kalendere og understøttelse af undermapper.

• HTC har To Do lister i deres Exchange funktionalitet som iPhone mangler.
Netop integrationen til Exchange er det springende punkt for mig. Jeg har stædigt haft forskellige Windows Mobile telefoner, da de trods alt må formodes at have den bedste Exchange integration. Men nu er det slut... Spørgsmålet er så bare om iPhone, Android eller HTC har den bedste?
Jeg bruger ikke To-dos, så iPhone ligner en vinder. Har du flere detaljer om forskelle i Exchange integrationerne?

-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live

Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 20:00
Fordelen ved at vælge HTC er, at du slipper for Nazi-Apple-über-kontrolle-systemet. Alene det at slippe for at støtte Jobs' navlepillende og egocentriske tankegang må give 5 stjerner herfra.

Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 20:18

"Problemet" med den næste iPhone er blot, at OS4 netop nu er klar og vi gætter vel alle på, at der ikke kommer en ny version bare fordi telefonen er ny. Dvs. det er sandsynligvis temmelig begrænset hvad den nye telefon kan have af smarte features da styresystemet skal køre på både en 3GS og en 4G.

Skrevet af: Kristian Bøge
Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 20:29
Jeg stod i sidste uge og skulle have min første smartphone. Valget stod mellem Iphone3s og HTC desire. Jeg valgte HTC pga. mulighederne for at lave mit eget "skrivebord" eller hvad det nu hedder. Dens højere opløsning og fordi jeg syntes ikke at jeg ville øbe Iphone3 når 4eren er lige på trapperne - men det var et svært valg.
Min tanke var så at vente et halv år, sælge HTC'en og så købe den nye Iphone, der måske også er faldet lidt i pris, hvis jeg så vil af med HTCen på dette tidspunktWink

Skrevet af: Binnerup
Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:

Netop integrationen til Exchange er det springende punkt for mig. Jeg har stædigt haft forskellige Windows Mobile telefoner, da de trods alt må formodes at have den bedste Exchange integration. Men nu er det slut... Spørgsmålet er så bare om iPhone, Android eller HTC har den bedste?
Jeg bruger ikke To-dos, så iPhone ligner en vinder. Har du flere detaljer om forskelle i Exchange integrationerne?

Der er specielt én ting jeg er træt af iPhone ikke har - det er muligheden for at markere til opfølgning via. exchange - det har Android.

Til gengæld er Android'en super træls når du skal låse den op efter at den har lukket sig - hvor du på iphone'en har et numerisk tastatur hvor du super nemt kan taste kode, så har du på ihvertfald den Legend jeg har liggende et normalt tastatur - i kombination med at skærmen er lidt mindre, så er det et helvede lige hurtigt at ramme det rigtige...

-------------
http://c.mymovies.dk/binnerup - Min film samling

Lav din egen med http://www.mymovies.dk - My Movies .

Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 21:26
Søgte lige på htc legend på youtube

http://www.youtube.com/watch?v=WkprGRyx5lA

Det er præcis det jeg mener. Halvdelen af gangene han prøver med noget multitouch, så reagerer den ikke. Det må bare ikke ske. Og med Iphone gør det heller ikke.

Men må hellere selv prøve at stå med den, før jeg dømmer den ude.

-------------
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5

Skrevet af: Simon, TC
Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 23:17

"Problemet" med den næste iPhone er blot, at OS4 netop nu er klar og vi gætter vel alle på, at der ikke kommer en ny version bare fordi telefonen er ny. Dvs. det er sandsynligvis temmelig begrænset hvad den nye telefon kan have af smarte features da styresystemet skal køre på både en 3GS og en 4G.

De kan sagtens lave differentierede udgaver af OS 4.0.. F.eks. får 3G'eren ikke multitasking, men det gør 3GS og iPhone 4.

-------------
Tape Connection MKII

Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 23:53

Det er præcis det jeg mener. Halvdelen af gangene han prøver med noget multitouch, så reagerer den ikke. Det må bare ikke ske. Og med Iphone gør det heller ikke.

Super reference til at danne sig en mening
(ironi kan være anvendt)

Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 01:18
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

(ironi kan være anvendt)

http://www.youtube.com/watch?v=jU3ZqRUl38A

Skrevet af: Bryann
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 09:19
Vent!

Apple plejer at lancere deres nye iPhone på WWDC - Skete med 3G'eren og med 3GS'eren.

I år løber WWDC af stablen fra d. 7 juni til d. 11 juni, så her regner mange med at den nye iPhone bliver lanceret.

Så plejer den at være i handlen herhjemme midt juli.

Så vent! :)

Skrevet af: turbonegro
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af Bryann Bryann skrev:

Vent!

Apple plejer at lancere deres nye iPhone på WWDC - Skete med 3G'eren og med 3GS'eren.

I år løber WWDC af stablen fra d. 7 juni til d. 11 juni, så her regner mange med at den nye iPhone bliver lanceret.

Så plejer den at være i handlen herhjemme midt juli.

Så vent! :)

Exactly!
Det er i hvert fald det jeg har tænkt mig at gøre. Alternativt er der nok i dagene efter lancering af 4G en del kup mht Legend og Desire som også kan være rigtig interessante.

Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 09:42
Ja jeg er også spændt på at se hvad Apple kan med iPhone 4GS og om de kan sætte de nye model fra andre mærker på plads Wink

Tro så ikke at Legend og Desire ville sælge så god, for så ville alle havde iPhone 4GS, det sket jo for iPad, så det kan også ske for iPhone 4GS.

Skrevet af: Treated
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 09:43
efter jeg har haft min 3G tlf et halv års tid, er jeg bestemt besluttet på at jeg ikke skal have iphone igen, føler mig alt for låst til apples ting og sager.

Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

efter jeg har haft min 3G tlf et halv års tid, er jeg bestemt besluttet på at jeg ikke skal have iphone igen, føler mig alt for låst til apples ting og sager.

Se det var et god svar LOLLOLLOL

Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

Der er specielt én ting jeg er træt af iPhone ikke har - det er muligheden for at markere til opfølgning via. exchange - det har Android.
Ups, det bruger jeg så desværre MEGET :-( Kan man i det mindste markere e-mails som u-læst igen, efter at have læst dem?

Men mange tak for info - hvis du eller andre har flere forskelle i Exchange integrationen må i endelig sige til.

-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live

Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 10:00

det er vel det samme som at blive lukket ind i en slikbutik, og så få at vide du kun må spise sukkerfri slik *G*

Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 10:03

det er vel det samme som at blive lukket ind i en slikbutik, og så få at vide du kun må spise sukkerfri slik *G*

Ja med høreværn og binde få øjen og hænder bundet på ryggen og en pistol for panden LOLLOLLOLLOLLOLLOL

Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 10:05

Ja med høreværn og binde få øjen og hænder bundet på ryggen og en pistol for panden LOLLOLLOLLOLLOLLOL

hehe ja det er sku ligefør.

Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 10:16
Interassant debat.   Jeg står også i den samme overvejelse, men mit store "problem" erat jeg skal kunne taste et telefonnummer mens jeg kører bil, og hvor jeg idag kan taste uden at kigge, pga. det traditionelle tastatur, ja så ved jeg ikke hvirdan det vil fungere med en Iphone/HTC-Legend/Desire.

Mht. meningsudveksling, så drejer det sig om 3 (de nævnte) super fede telefoner, hvor almindelige forbrugere, efter tilvænding, vil blive rigtigt godt tilfreds, uanset valg, men det er noget andet end en traditionel tastatur-telefon.

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3

Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 10:21

Ja, helt anderledes på en Desire, hvor man jo må man jo gøre ALT... Altså bortset fra at smide en anden firmware på eller installere betalingsapps Thumbs Down

Forskellen er ens, det er bare farven der har en anden lyd...

-------------
/Peter

Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 10:23
Det er uden tvivl, meget sværere at taste tlf nummer eller sms osv osv på en touch tlf når man kører bil ( gør man jo heller ikke, ud over når man holder stille vel ;-)  )  jeg er dog holdt op med at prøve at indtaste tlf numre eller sms når jeg kører, man er simpelthen for ukoncentreret, og ender uden tvivl galt på et tidspunkt, for man skal hele tiden kigge ned for at se om man har tastet rigtig, pga man ikke kan føle tasterne.

Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Interassant debat.   Jeg står også i den samme overvejelse, men mit store "problem" erat jeg skal kunne taste et telefonnummer mens jeg kører bil, og hvor jeg idag kan taste uden at kigge, pga. det traditionelle tastatur, ja så ved jeg ikke hvirdan det vil fungere med en Iphone/HTC-Legend/Desire.

Mht. meningsudveksling, så drejer det sig om 3 (de nævnte) super fede telefoner, hvor almindelige forbrugere, efter tilvænding, vil blive rigtigt godt tilfreds, uanset valg, men det er noget andet end en traditionel tastatur-telefon.

Et) Det er ulovlig at gør det som du gør, hvis man skal taste et telefonnummer skal man holde ind til siden, og ikke sidde og fumler med en telefon under kørsel.

http://www.nettips.dk/news/677-mobiltelefonen-en-syndebuk.html

To) Man ville nok ikke kunne det du ønsker med en Iphone/HTC-Legend/Desire. Her skal du havde en telefon med traditionelle tastatur, og gerne en med mega stor taste.

Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 10:36
Nu var det jo ikke fordi jeg sidder og taster telefonnumre hele dagen, men jeg SKAL kunne svare min telefon, ringe til mine kontakter (gerne med hurtigtast) og i sjældne tilfælde taste et nummer manuelt.

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3

Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 10:38

To) Man ville nok ikke kunne det du ønsker med en Iphone/HTC-Legend/Desire. Her skal du havde en telefon med traditionelle tastatur.
Eller endnu bedre: Næste gang bilen skal til service (eller før), så betalt ca. 1500 for at få en monteret et håndfri sæt. Kan anbefale den mindste CK3000 fra Parrot - den virker upåklageligt og fylder næsten intet.
Dernæst skal du bare have indtalt navnene på dem du ønsker at kunne ringe til, hvorefter talegenkendelse gør det nemt og smertefrit at ringe op. Det er SÅ lækkert at have, og i forhold til hvad man ellers giver til smartphones, er det en lille merudgift der endda kan bruges til de næste mange telefoner og sikkert forhøjer bilens salgspris med mindst 1500... Så medmindre det er et problem at alle i bilen kan høre samtalen, er det en meget god investering.

Edit: Mener faktisk også at man kan ringe op til et vilkårligt nummer med en Parrot vha drejeknappen, men har aldrig prøvet det. Selvom det er lovligt, da den er fastmonteret, er det trods alt nemmere at taste på telefonen...

-------------
/Peter

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 10:40

Et) Det er ulovlig at gør det som du gør, hvis man skal taste et telefonnummer skal man holde ind til siden, og ikke sidde og fumler med en telefon under kørsel.

http://www.nettips.dk/news/677-mobiltelefonen-en-syndebuk.html

To) Man ville nok ikke kunne det du ønsker med en Iphone/HTC-Legend/Desire. Her skal du havde en telefon med traditionelle tastatur, og gerne en med mega stor taste.

Tror du skal kikke efter en Doro.
Fik checket de der HTC ud i går, de har en lækker finish. Fik desværre ikke mulighed for at browse rundt i menuerne...

Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 10:40

Nu var det jo ikke fordi jeg sidder og taster telefonnumre hele dagen, men jeg SKAL kunne svare min telefon, ringe til mine kontakter (gerne med hurtigtast) og i sjældne tilfælde taste et nummer manuelt.

Hold ind til siden, når du skal gøre disse ting (mand du er til fare for trafikken) Wink, du bruge vel ikke et håndfrisæt Question

Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 10:44
Jeg HAR naturligvis håndfrit sæt installeret, men det er stadig tastaturet der skal aktivere telefonen.
Mht. stemmestyret opkald så har jeg over 200 kontakter i min telefon , så de stemmestyringer jeg har prøvet virker IKKE optimalt.
PÅ min nuværende Nokia kan jeg taste uden at se på telefonen og det virker fint.

-------------

Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

Ups, det bruger jeg så desværre MEGET :-( Kan man i det mindste markere e-mails som u-læst igen, efter at have læst dem?

Men mange tak for info - hvis du eller andre har flere forskelle i Exchange integrationen må i endelig sige til.

Nu sker der en del ting med Exchange funktionalitet i OS 4, så igen et godt tip om lige at vente en måneds tid.

Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 11:55

Jeg HAR naturligvis håndfrit sæt installeret, men det er stadig tastaturet der skal aktivere telefonen.
Mht. stemmestyret opkald så har jeg over 200 kontakter i min telefon , så de stemmestyringer jeg har prøvet virker IKKE optimalt.
PÅ min nuværende Nokia kan jeg taste uden at se på telefonen og det virker fint.

Stemmestyring virker ikke altid optimalt, men jeg synes faktisk at det fungerer udemærket på iPhone. I OS 4.0 kommer der jo også support for dansk stemmestyring, så må vi se om det bliver endnu bedre. Den er ikke altid lige god til at gennemskue danske navne. Hvis jeg skal ringe til min søster "Stine", så skal jeg sige noget i retning af "Stein" (ikke Bagger).
Det kan man dog nok ikke komme udenom med Speech-to-text styring som det jo er. Du slipper tilgengæld for at skulle indtale 200 navne på telefonen.
"Indtastning" af nummer kan også gøre via stemmestyring, og det fungerer rigtigt godt. Det er med engelske tal lige nu, men du siger bare: "Call 1 2 3 4 5 6 7 8" hvorefter den gentager og ringer op.

Hvis du skal indtaste manuelt, så synes jeg faktisk at iPhone har en af de nemmeste telefonbøger jeg har oplevet. I toppen af kontaktlisten er en søgebjælke. Begynd at indtaste og den sorterer "live" i listen så dine søgeresultater dukker op. Den søger ikke kun i starten af navnet, men både fornavn, efternavn, firma, kaldenavn og midt inde i navnet.
"mor" vil derfor finde både mor, mormor, morfar og farmor.
Dette har jeg ikke oplevet fungere lige så godt på andre telefoner jeg har haft, men det kan godt være det er standard på smartphones. Jeg har kun haft "almindelige" telefoner før iPhone.

Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 16:57

(ironi kan være anvendt)

Du er super til at læse hele indlæg, for du kommenterer.
(ironi kan også være anvendt)

-------------
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5

Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Stemmestyring virker ikke altid optimalt, men jeg synes faktisk at det fungerer udemærket på iPhone. I OS 4.0 kommer der jo også support for dansk stemmestyring, så må vi se om det bliver endnu bedre. Den er ikke altid lige god til at gennemskue danske navne. Hvis jeg skal ringe til min søster "Stine", så skal jeg sige noget i retning af "Stein" (ikke Bagger).
Det kan man dog nok ikke komme udenom med Speech-to-text styring som det jo er. Du slipper tilgengæld for at skulle indtale 200 navne på telefonen.
"Indtastning" af nummer kan også gøre via stemmestyring, og det fungerer rigtigt godt. Det er med engelske tal lige nu, men du siger bare: "Call 1 2 3 4 5 6 7 8" hvorefter den gentager og ringer op.

Hvis du skal indtaste manuelt, så synes jeg faktisk at iPhone har en af de nemmeste telefonbøger jeg har oplevet. I toppen af kontaktlisten er en søgebjælke. Begynd at indtaste og den sorterer "live" i listen så dine søgeresultater dukker op. Den søger ikke kun i starten af navnet, men både fornavn, efternavn, firma, kaldenavn og midt inde i navnet.
Dette har jeg ikke oplevet fungere lige så godt på andre telefoner jeg har haft, men det kan godt være det er standard på smartphones. Jeg har kun haft "almindelige" telefoner før iPhone.
Super info.  Det kan da godt være man skal prøve sådan en igen (den sidste gang jeg havde en, solgte jeg den dagen efter..)
Tror man skal give den stemmestyring en chance Tongue

-------------

Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 19:41

(ironi kan være anvendt)

Du er super til at læse hele indlæg, for du kommenterer.
(ironi kan også være anvendt)

Havde såmænd læst hele indlægget.
Synes bare det er temmelig skævt at starte med at komme med en holdning om at det ikke fungerer, baseret på en Youtube video (som jo ikke siger noget som helst, kan sikkert finde videoer der viser hvad som helst).
For efterfølgende at sige: men i øvrigt skal jeg lige selv prøve overhovedet at se telefonen!
Så min anke var egentlig at man måske skulle vente med at udtale sig, indtil man havde noget at sige...

Skrevet den: 06-Maj-2010 kl. 16:30
Det vel fint nok at se anmeldelser, videoer osv for at danne sig indtryk af noget. For så efterfølgende at se produktet selv. Det er der også mange der gør mht. anmeldelser af TV. Nu er det så også min erfaring, at HTC og co. ikke kommer i nærheden af iphone, når vi snakker brugervenlighed osv.

Men som sagt - Vil da helt sikkert tjekke den ud IRL og se om det holder stik eller ej. Jeg er sådan set lige glad om det er Iphone der er bedst eller ej.

-------------
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5

Skrevet den: 07-Maj-2010 kl. 10:06
Det skal nævnes at jeg ikke har haft hverken iPhone eller en android tlf. i hånden mere end 10 minutter.
Har selv en MacBook, så hvad der virkelig har talt for iPhone er den rigtig gode integration, samt at GUI er rigtig godt.
Android tlf. kan dog tilpasses uden megen besvær til at sync med OSX på samme måde som iPhone, kamera er bedre og de er billigere.
Så spørgsmålet er vel om GUI er så meget bedre på iPhone, samt om de betyder noget for dig at den hedder iPhone.

Skrevet den: 08-Maj-2010 kl. 18:22
Har nu lave 2 lyn tests på hhv. Desire og Legend, og kan da sige at Legend virker mere responsiv, men har selvfølgelig ikke den store skærm. Jeg bestiller en Legend her mandag, også fordi at jeg nu bruger en gammel Samsung håndværker mobil som er ved at drive mig til vanvid. iPhone er lækker og alt det, men alle nye features er allerede annoncerede med OS4, så ved køb nu snyder man ikke rigtig sig selv der.

Skrevet af: Casper
Skrevet den: 19-Maj-2010 kl. 10:48
Interessant debat... Jeg er også på udkig efter en ny mobil - som indvil videre nok er en iPhone.. Hvad tror I den nye kommer til at koste?? 4-5000 kr. som den nuværende kostede, da den kom frem?? (Ret mig hvis jeg tager fejl)..
Min bror har 3gs'eren, og det kribler sgu noget i hænderne, når jeg lige får lov til at prøve mobilen en sjælden gang Wink Især når jeg er familiens gadgetsnørd!

3gs'eren bliver jo nok også billigere når den nye kommer?? Så kan man jo udnytte det, men så er der jo kommet noget bedre på markedet! What to do!! Confused

-------------
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.

Skrevet den: 19-Maj-2010 kl. 12:36
Jeg venter personligt til 4 GS kommer (selvom det er svært) men tror det betaler sig at vente Wink
Jeg kunne personligt aldrig finde på at smide 5-6k på en tlf. Så er det da bedre at købe den med et abonnement og få de fordele? (Ved selvf. ikke hvad du har, siden du tænker på at købe uden abonnement?).
Men ja, den kommer ca. til at koste 6.000 kr. uden abonnement, kunne jeg forestille mig, og 3 GS falder nok ned på det 3G koster i dag.

Men jeg venter og ser hvad der sker!

Skrevet den: 19-Maj-2010 kl. 12:51
iPhone 3GS kostede ca. 5.500 kr. efter 6 måneder med abonnement, afhængigt af udbyder og abonnement.
Den nye kommer nok til at ligge i samme prisleje, det var samme pris som iPhone 3G blev solgt til da den blev lanceret. Apple har hele tiden haft den holdning at iPhone ikke skal være eksklusiv, men være mulig at betale for de fleste, så prisen stiger nok ikke.

På nuværende tidspunkt er jeg slet ikke i tvivl om at jeg ville vente hvis jeg stod og overvejede et køb. Vi er så tæt på lanceringen at det næsten ikke kan betale sig ikke at vente.
iPhone 3GS falder sikkert i pris når den nye kommer, + at der nok kommer en hel del brugte til salg når folk skifter deres 3GS ud med den nye.

Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 19-Maj-2010 kl. 14:47

(Har ingen af tlf'erne)
'
Inden du  udtaler dig så kraftigt omkring hastighed, så prøv en legend eller desire !
Du kan ikke sige at alle andre er langsommer, når du ikke har prøvet dem som faktisk er mindst lige så hurtige/hurtigere ~smooth.

-------------
.....

Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 19-Maj-2010 kl. 14:56

.

Det samme kan HTC med MS og Android !

MS har kunne det/gjort det de sidste mange år (også før Iphone).

-------------
.....

Skrevet den: 20-Maj-2010 kl. 10:44

Jeg tror jeg venter og ser, hvad den nye kan..

Men jeg vil nu heller ikke smide 5-6 k efter en tlf.. Den skal være med abo.. Det er for dyrt, for mit vedkommende, at købe en dyr mobil og så skal betale mit forbrug udover..

-------------

Skrevet den: 22-Maj-2010 kl. 21:06

iPhone 3GS kostede ca. 5.500 kr. efter 6 måneder med abonnement, afhængigt af udbyder og abonnement.
Den nye kommer nok til at ligge i samme prisleje, det var samme pris som iPhone 3G blev solgt til da den blev lanceret. Apple har hele tiden haft den holdning at iPhone ikke skal være eksklusiv, men være mulig at betale for de fleste, så prisen stiger nok ikke.

På nuværende tidspunkt er jeg slet ikke i tvivl om at jeg ville vente hvis jeg stod og overvejede et køb. Vi er så tæt på lanceringen at det næsten ikke kan betale sig ikke at vente.
iPhone 3GS falder sikkert i pris når den nye kommer, + at der nok kommer en hel del brugte til salg når folk skifter deres 3GS ud med den nye.

Jeg troede han mente han ville købe den uden abon. til en 6-8k, som den jo sikkert vil koste. Er godt klar over den koster ca. 5-6k i dag med abonnement, og det gør den vel stadig ved Telia f.eks. med en månedlig regning på 599 kr. (?)

Skrevet af: KingdoM
Skrevet den: 24-Maj-2010 kl. 08:33

Jeg skal betale små 4700kr for min 3gs 16gb hos telia. Med 6måneder abo af 599,-.

Da 3gS'eren kom faldt den gamle 3g mobil ikke i pris. Det var først langtid efter at den begyndte at falde. Med deres 8gb.

Så tror ikke man skal regne med det store pris fald når den nye kommer. (det første lange stykke tid)

Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 21:09
iPhone 4GS til juli, det blir for fedt Big smile

http://beep.tv2.dk/entry.php/id-373220.html - http://beep.tv2.dk/entry.php/id-373220.html

Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 21:20
Ja, jeg glæder mig også som et lille barn Big smile EB skrev først sept. i deres streaming, så juli er jo meget tæt på lige pludselig!  Wink

-------------

Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 21:30
Ja, det er jo lige om hjørnet... Kan slet ikke vente!

Dog må man kun gisne om danske priser.. Håber ikke den blir alt for dyr og heller ikke abonnement.. Kan ikke huske hvad 3GS kostede i abonnement da den kom Shocked

Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 21:35
med de 199 for 16gb og 299 for 32 gb så ser det ud som om den bare substituere den nuværende 3gs med priserne.

kan virkelig godt lide der er glas på for og bagsiden. så man er fri for plasten.

samt at der ikke er plastdele på overfladen mere.. (ex at rammen nu er stål)...

den er på min wanted liste, nu må vi dog se om jeg tager en IPAD med hjem fra USA. er lidt nysgerrig rammer USA 37-38-39 men Iphone sælges vel ikke uden abon derovre, den er garanteret låst.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio

Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 21:36
Er der nogen der vil købe min iPhone 3GS? Big smile

3GS kostede ca. 5500 for 32GB alt inkl. efter 6 måneder. Lidt afhængigt af typen af abonnemet og udbyder, men billigste pris lå i det leje.
iPhone 4 kommer sikkert til at koste det samme. Det er ihvertfald samme dollar-pris som både iPhone 3G og 3GS, og 3GS kostede det samme som 3G ved lancering.

Skrevet af: Despoint
Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 21:55
Dvs. man egentlig med fordel kan sælge sin iPhone 3G(S) for x.xxx kr. og opgradere til iPhone 4G uden det vil blive den store egentlige udgift?

Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 22:05
Det var det jeg gjorde sidste år. Endte faktisk med at tjene 100 kr. på det...

Skrevet af: Despoint
Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 22:08
Det vil jeg helt sikkert få gjort så!

Print side | Luk vindue