Print side | Luk vindue

Boxer successhistorie

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Microsoft Media Center, MCE og HTPC
Forumbeskrivelse: Media Center (MCE) og Home Theatre PC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80287
Udskrevet den: 23-December-2024 kl. 13:49

Emne: Boxer successhistorie
Skrevet af: Guests
Emne: Boxer successhistorie
Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 09:20
Wuuuuhu... så lykkedes det endeligt! 
Nu kører mit Windows 7 Media Center med Boxer. Det har kostet blod, sved og tårer, så jeg vil lige komme med tips så andre ikke skal igennem det samme.

Først lige en kommentar til 2 programmer:

http://www.dvblogic.com - DVBLink TVSource
Mange anbefaler man køber og sætter TVSource op for at kunne se de krypterede kanaler i Windows Media Center. Det er ikke nødvendigt.

http://www.dvbviewer.com - DVBViewer
Programmet bliver nævnt af mange som et alternativ til Windows Media Center. Det er også et super program med masser af gode funktioner og udvidelser. Men det er alt andet en brugervenligt. Jeg får ihvertfald aldrig fruen til at bruge det Geek

Her er hvad jeg har sat op for at se Boxer med Windows Media Center:

Windows 7 Home Premium 32 bit.
Rigtig mange af de problemer jeg har haft med at få TV tunere til at virke er fordi jeg havde installeret en 64 bit version. Lad være med det - brug en 32 bit version.

Hauppauge WinTV-NOVA-T PCI
Grunden til jeg valgte denne er fordi jeg helst undgå en USB tuner. Samtidigt er det vigtigt den også kan kommunikere med WinTV-CI ( http://www.hauppauge.co.uk/site/products/data_ci.html - se listen her... ).

Hauppauge  WinTV-CI
Skal bruges til at få dekrypteret Boxer kanalerne. Hauppauge har KUN en 32 bit driver, og der er lange udsigter til de frigiver en 64 bit version.  http://www.hauppauge.co.uk/board/showthread.php?t=18306 - Se evt. tråden her...

Mit setup er installeret således:
  1. Hauppauge WinTV-NOVA-T PCI sat i maskinen.
  2. Hauppauge  WinTV-CI sat til.
  3. Windows 7 installeret.
  4. Downloaded nyeste version af deres WinTV CD (pt. WinTV7_CD_1.3d.exe). Du finder den under support på Hauppauges hjemmeside.
  5. Installeret WinTV7_CD_1.3d.exe
  6. Startet Windows Media Center og har konfigureret på almindelig vis.

Andre noter:
Kvaliteten af Boxer er ikke den bedste, og den bliver faktisk en smule ringere i Windows Media Center.
Har også en TerraTec H7, som jeg snarest skal have testet om virker med 32 bit Windows.

Svar:
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af Skawty Skawty skrev:

http://www.dvblogic.com - DVBLink TVSource
Mange anbefaler man køber og sætter TVSource op for at kunne se de krypterede kanaler i Windows Media Center. Det er ikke nødvendigt.

DVBLink TVSource er kun nødvendig, hvis det er et DVB-C signal man modtager.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 10:24
Godt kæmpet og tillykke med sejren! Smile

Skrevet af: avh
Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 10:30

TVsource er også nødvendig, hvis man skal modtage kodet kanaler som BOXER..

Med hensyn til brugervenlig, tror jeg det tit har noget at gøre med hvilket program man kender..
Har kun kørt med 2 systemer.
1) showshifter i den analoge tid, som virkede udmærket.
2) dvbviewer, overgang til det dette system her i huset gik let, fordi det reelt betød forbedret faciliteter, f.eks. total valgfrihed ved optagelse af kanaler inden for et MUX.
3) forsøgte 7MC, men det viste sig at den manglende flexibilitet, selv med 2 tuner, blev en stopklods... (og fordi brugerinterfacet til dvbviewer var kendt)

Det var flot at få det til at virke...

Hvis man skal opbygge et sytem, så man se programmer fremfor kanaler, mener jeg det kræver flere tunere (og som TV-et er monitor).
Netop med BOXER synes jeg ikke deres i multiroom løsning er pengene værd, bare for at kunne udnytte det i en HTPC.
Faciliteten er til rådighed i deres settpbokse, og med kun et smart-card...

-------------
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2

Skrevet af: confused
Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

TVsource er også nødvendig, hvis man skal modtage kodet kanaler som BOXER..

Næh, det er det jo åbenbart ikke Wink

Med hensyn til brugervenlig, tror jeg det tit har noget at gøre med hvilket program man kender..
Har kun kørt med 2 systemer.
1) showshifter i den analoge tid, som virkede udmærket.
2) dvbviewer, overgang til det dette system her i huset gik let, fordi det reelt betød forbedret faciliteter, f.eks. total valgfrihed ved optagelse af kanaler inden for et MUX.
3) forsøgte 7MC, men det viste sig at den manglende flexibilitet, selv med 2 tuner, blev en stopklods... (og fordi brugerinterfacet til dvbviewer var kendt)

Det var flot at få det til at virke...

Hvis man skal opbygge et sytem, så man se programmer fremfor kanaler, mener jeg det kræver flere tunere (og som TV-et er monitor).
Netop med BOXER synes jeg ikke deres i multiroom løsning er pengene værd, bare for at kunne udnytte det i en HTPC.
Faciliteten er til rådighed i deres settpbokse, og med kun et smart-card...

Jeg mener nu også at DVBViewer halter langt efter MP, og 7MC i brugervenlighed. Til gengæld slår den jo 7MC med adskillige længder, når det gælder de tekniske muligheder.

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....

Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 11:03
Ja så er der noget jeg har misforstået, de hauppauge driver til win-ci, kan øjensynlig klare arbejdet, så man ikke behøver tv-source.

Men det må være afhængigt af hvike TV-kort man anvender...

(f.eks. terratec og technotrend må kræve tv-source)

-------------
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2

Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 11:34

Windows 7 Home Premium 32 bit.
Rigtig mange af de problemer jeg har haft med at få TV tunere til at virke er fordi jeg havde installeret en 64 bit version. Lad være med det - brug en 32 bit version.

Hauppauge  WinTV-CI
Skal bruges til at få dekrypteret Boxer kanalerne. Hauppauge har KUN en 32 bit driver, og der er lange udsigter til de frigiver en 64 bit version.

Schyyy.. du må ikke sige sådan noget herinde. Der er folk der læser med, for hvem 64bit aldrig kan blive et problem.  LOL
(Blot en sidebemærkning, som ikke er værd at debattere her. Alternativ findes der et par tråde en del uger tilbage, som kan være underholdende nok, hvis man er til den slags.)

Kvaliteten af Boxer er ikke den bedste, og den bliver faktisk en smule ringere i Windows Media Center.
Har også en TerraTec H7, som jeg snarest skal have testet om virker med 32 bit Windows.

Når du siger kvaliteten ikke er den bedste, hvad sammenligner du så med?

-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hauppauge  WinTV-CI
Skal bruges til at få dekrypteret Boxer kanalerne. Hauppauge har KUN en 32 bit driver, og der er lange udsigter til de frigiver en 64 bit version.

Schyyy.. du må ikke sige sådan noget herinde. Der er folk der læser med, for hvem 64bit aldrig kan blive et problem.  LOL
(Blot en sidebemærkning, som ikke er værd at debattere her. Alternativ findes der et par tråde en del uger tilbage, som kan være underholdende nok, hvis man er til den slags.)

Jeg ser ikke problemet! Vi har tidligere haft debatten - ja - men det er sådanne ting man undersøger inden, og så fravælger man selvfølge Hauppaugen...

M.v.h.

Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Når du siger kvaliteten ikke er den bedste, hvad sammenligner du så med?

Jeg har tidligere haft digital tv fra ProFiber, som stod knivskarpt. Boxers signal ligner noget der er komprimeret alt for hårdt. Nogle kanaler ligner ligefrem et analogt signal. DR HD ser selvfølgelig kanon ud, men jeg må indrømme jeg er skuffet over Boxers kvalitet på de andre kanaler. Mit antennesignal er stabilt uden fejl.

Sammenligner jeg kvaliteten mellem TV og Media Center kan jeg se tydeligt forskel på kvaliteten. Jeg ved ikke helt om det er Hauppauge eller MCE der forringer kvaliteten.

Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 12:31

Ja så er der noget jeg har misforstået, de hauppauge driver til win-ci, kan øjensynlig klare arbejdet, så man ikke behøver tv-source.

Men det må være afhængigt af hvike TV-kort man anvender...

(f.eks. terratec og technotrend må kræve tv-source)

Hauppauges http://www.hauppauge.co.uk/site/support/support_all.html?prod=53 - WinTV-CI har et MCE plugin , der gør jeg kan undvære TVSource.
Så du har helt ret... det kommer an på hvilken løsning man vælger.

Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 12:34
Jeg mener ikke, TV-kortet kan ikke forringe kvaliteten, medmindre der modtages med betydelig fejl-rate...

Det er grafik-kortet, der billedebehandler og efterfulgt at TV-et billedebehandling, hvis mediacenter er opsat til standard HDTV-opløsning.
(mediacenter har nogle konfigureringslmuligheder af billedet er de udnyttet?).
Det skal holdes op med TV-et præsentation af signalet...

Hvordan fremstår dit boxer-signal i forfold til de mpeg2 encoded kanaler DR1, dr2 og DR-K (mepg4 encoded)??

Jeg kan nemlig ikke se at BOXER's mpeg4 encoded signal med en den lavere bitrate kan være meget anderledes en mepg2 encoded med en højre bitrate..
(Jeg kan ikke i mit setup se nævneværdige kvalitetsforskelle (boxer og f.eks. dr1) 

-------------

Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 13:00

Jeg mener ikke, TV-kortet kan ikke forringe kvaliteten, medmindre der modtages med betydelig fejl-rate...

Det er grafik-kortet, der billedebehandler og efterfulgt at TV-et billedebehandling, hvis mediacenter er opsat til standard HDTV-opløsning.
(mediacenter har nogle konfigureringslmuligheder af billedet er de udnyttet?).
Det skal holdes op med TV-et præsentation af signalet...

Jeg har faktisk ikke prøvet at justere billedet. Det vil jeg prøve i aften. Tak for tippet Thumbs Up

Hvordan fremstår dit boxer-signal i forfold til de mpeg2 encoded kanaler DR1, dr2 og DR-K (mepg4 encoded)??

Jeg kan nemlig ikke se at BOXER's mpeg4 encoded signal med en den lavere bitrate kan være meget anderledes en mepg2 encoded med en højre bitrate..
(Jeg kan ikke i mit setup se nævneværdige kvalitetsforskelle (boxer og f.eks. dr1) 

MUX 1 + 2 står en smule bedre end resten af kanalerne. Måske er det bare mig, men jeg synes faktisk ikke engang DR kanalerne står specielt godt.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=76703&KW=Uskapt&title=uskapt-billede-med-boxer - Her er et svar jeg fik fra Radiomanden :
Der er intet i vejen med dit udstyr, fejlen ilgger i udsendelsen af signalet, der er ikke plads nok til en anstændig bitrate, der er for mange kanaler i de MUX der er rådighed over, så selv om der bruges MPEG4 er det ikke nok med en bitrate på lige under 2 Mbit/sec. Kvaliteten er lidt bedre på MUX1 og 2 (DigiTV) end den er på MUX 3-5 (Boxer).

Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 16:23
Spørgsmålet er boxers lavere bitrate og bedre encoding mpeg4 sammenlignet dr1 højerere bitrate og mindre effektive encoded mpeg2 signal ikke stort opvejer hinanden?

F.eks Sammenlig mux1-dr1 med mux2-dr-k eller Mux1-dr1 boxerkanal.

-------------

Skrevet af: ThePulse
Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 19:19
Problemet med for lav bitrate er jo at lige så snart der er for meget bevægelse i billedet så pixelere det!

Skrevet af: Ophørt
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 08:40
Jeg ved ikke hvilken sender i modtager fra. men jeg har ikke set kvalitet foringelse på Boxer eller digi-tv. hvis jeg sammenligner med Canaldigital.  Syns at ramasjang og der andre nye dr kanaler, undtagen drhd, står rigtigt skidt på CD, frem på Digi-tv

Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg ved ikke hvilken sender i modtager fra. men jeg har ikke set kvalitet foringelse på Boxer eller digi-tv. hvis jeg sammenligner med Canaldigital.  Syns at ramasjang og der andre nye dr kanaler, undtagen drhd, står rigtigt skidt på CD, frem på Digi-tv

Kabel eller Satellit ?

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....

Skrevet af: FuglEllerFisk
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 17:33
Er der nogen der har prøvet denne løsning med en anden usb tuner.
Jeg har fx en Terratec T5, da jeg ikke har plads til PCI i mit MCE

Skrevet af: Slettet_120331
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 19:22
Er ikke sikker på jeg forstår at det skulle dækkes med en nyhed. Det virker til at være en forholdsvis  simpel erfære. 
Men selvfølgelig meget fin guide til folk der er nye inden for området.

Jeg kunne godt tænke mig at se en fuldstændig guide til hvordan det køres på linux :) Det skulle eftersigene kunne lade sig gøre.

Kunne man ikke også have gået uden om Cam? virker lidt dumt at have en kort læser til en kortlæser :)

Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Kunne man ikke også have gået uden om Cam? virker lidt dumt at have en kort læser til en kortlæser :)

Er ikke sikker på hvad du mener med den sætning ? det er jo lige netop sådan man typisk dekrypterer kodede kanaler.

Og softcam virker ikke sammen med Boxer.

-------------

Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Er ikke sikker på hvad du mener med den sætning ? det er jo lige netop sådan man typisk dekrypterer kodede kanaler.

Og softcam virker ikke sammen med Boxer.

skal ikke gøre mig klog på det men har på et tidspunkt læst på et svensk forum hvor de brugte denne smartcard læser
< ="-" ="text/; =utf-8"> http://www.adteknik.se/english/usbphoenix.htm - http://www.adteknik.se/english/usbphoenix.htm

og på den måde kunne se boxer både på linux og windows!

kan ikke lige finde tråden igen og så vidt jeg husker var det heller ikke beskrevet særligt grundigt... bare en gut der skrev han havde fået det til at virke.

Ville gerne give det et forsøg men har ikke rigtigt råd for tiden.

Skrevet af: Benu
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 22:26
Du kan ikke sammenligne cryptering i Sverige og Danmark, de har tidligere kørt med forskellige crypteringer, mener at svenskerne også skulle over på den danske model, men tror ikke det er sket endnu.

-------------
Den Ben

Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 23:54

Jeg kunne godt tænke mig at se en fuldstændig guide til hvordan det køres på linux :) Det skulle eftersigene kunne lade sig gøre.

Ja men så ved du jo hvad du skal få sommerferien til at gå med. Vi glæder til GuidenTongue

-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)

Skrevet den: 06-Maj-2010 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Ja men så ved du jo hvad du skal få sommerferien til at gå med. Vi glæder til GuidenTongue

Nu må vi se om der bliver tid og penge til det. Har allerede et diy hifi møbel projekt planlagt i sommerferien :)

Skrevet af: mander26
Skrevet den: 19-September-2011 kl. 02:14
Kan nogen svare på om WIN-TV CI kortet også vil fungere med et WinTV-NOVA-TD-500-HD. Eller er det bare teoretisk muligt?

Jeg valgte denne TV tuner fordi den kan optage 2 kanaler og understøtter MPEG4

Skrevet den: 19-September-2011 kl. 08:27
Oprindeligt skrevet af mander26 mander26 skrev:

Kan nogen svare på om WIN-TV CI kortet også vil fungere med et WinTV-NOVA-TD-500-HD. Eller er det bare teoretisk muligt?

Jeg valgte denne TV tuner fordi den kan optage 2 kanaler og understøtter MPEG4

MPEG4 bliver klaret af softwaren så alle dvb-t tunere kan som udgangspunkt også mpeg4. Jeg vil ikke love noget men vil da umiddelbart tro det vil virke

Skrevet den: 19-September-2011 kl. 08:28
Ifg. Hauppauge er alle WinTV-NOVA produkter understøttet af WinTV-CI. 

Compatible WinTV Products:

• All WinTV-HVR products
  • All WinTV-NOVA products (including WinTV-Ministick & WinTV-Aero)

Skrevet af: kharder
Skrevet den: 19-September-2011 kl. 08:55
WinTV-CI understøtter også HDhomerun på mac med Eyetv... :)

Kunne ikke lade være.. Er blevet mobbet som mac bruger hele morgnen.

Skrevet af: rasmuzzen
Skrevet den: 19-September-2011 kl. 10:45
Men det hele ændrer sig vel næste år, så er det nye tunere hvis du vil i HD, de kan vel ikke DVB-T2.

-------------
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.

Skrevet den: 19-September-2011 kl. 11:10
Og der er pt. vist ikke en løsning med hensyn til Boxer anvendelse CI+CAM, som slæbes ind med DVB-T2.
Man godt få en tuner, der kan modtage DVB-T2 med det kan være ligegyldigt...

Så derfor, måske slut med BoxerTv på HTPC, hvis det skal være  HDTV....

-------------

Skrevet den: 19-September-2011 kl. 11:36
Tak for svarene. DVB-T2 kommer først til boxer i April 2012. Så indtil da håber jeg alt fungerer fint. Så må jeg til den tid formentligt leve med SD i en periode indtil der er en løsning som understøtter DVB-T2. Så der kigger jeg sikkert ind på forummet igen :-)

Skrevet af: RMortensen
Skrevet den: 20-September-2011 kl. 14:36
Lige input fra én som har forsøgt både med og uden TV Source og med en del forskellige tunere inkl. flere forskellige Hauppauge tunere + Hauppauge Win-TV-CI, Terratec H7, Technotrend TT-Connect TT-Budget T-1500 + CI modul, m.fl.... Smile

- Generelt gælder det at flere af disse ikke behøver TV Source, men har drivere m.m. der virker direkte i WMC7
- Mht Hauppauge, så virker deres Win-TV-CI løsning kun med single tunere fra Hauppauge. Hvis man bruger et dual tuner kort, så "tilknyttes" den første tuner der tunes ind til en betalingskanal.

-------------
Still learning ...

Skrevet den: 20-September-2011 kl. 14:39
Glemte lige: Jeg har i dag et setup med fire tunere, hvoraf de to kører boxer. Jeg fik aldrig et sådant multi tuner setup til og kører stabilt uden TV source. Dvs. at der simpelthen manglede en optagelse af betalingskanalerne engang i mellem. Heller ikke med TV Source kører det 100% stabilt - men bedre.

-------------
Still learning ...

Skrevet den: 20-September-2011 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af RMortensen RMortensen skrev:

Glemte lige: Jeg har i dag et setup med fire tunere, hvoraf de to kører boxer. Jeg fik aldrig et sådant multi tuner setup til og kører stabilt uden TV source. Dvs. at der simpelthen manglede en optagelse af betalingskanalerne engang i mellem. Heller ikke med TV Source kører det 100% stabilt - men bedre.

Så længe man kun planlægger at have en betalingskanal TV2(via TV2 kort til 19,-/md. fra bokser) burde det vel ikke være noget problem.

Skrevet den: 20-September-2011 kl. 14:43

Lige input fra én som har forsøgt både med og uden TV Source og med en del forskellige tunere inkl. flere forskellige Hauppauge tunere + Hauppauge Win-TV-CI, Terratec H7, Technotrend TT-Connect TT-Budget T-1500 + CI modul, m.fl.... Smile

- Generelt gælder det at flere af disse ikke behøver TV Source, men har drivere m.m. der virker direkte i WMC7
- Mht Hauppauge, så virker deres Win-TV-CI løsning kun med single tunere fra Hauppauge. Hvis man bruger et dual tuner kort, så "tilknyttes" den første tuner der tunes ind til en betalingskanal.

Beklager. Det var det forkerte citat før. Det var det her jeg citerede med kommentaren:

Så længe man kun planlægger at have en betalingskanal TV2(via TV2 kort til 19,-/md. fra bokser) burde det vel ikke være noget problem.

Skrevet den: 20-September-2011 kl. 14:45

Hvad er dit setup i øvrigt i dag og er du helt tilfreds med det?

Skrevet den: 20-September-2011 kl. 14:46

Du skal sikre dig at WMC7 altid bruge den ene og samme tuner til TV2. Hvad for en tuner der skal bruges for en given kanal kan man sætte op i per tuner i WMC7. Sørg for og vælge den der er anden prioritet hvis du har to tuner så WMC7 altid først bruger den anden tuner.

-------------
Still learning ...

Skrevet den: 20-September-2011 kl. 15:14

Jeg kører 32 bit og bruger TV Source med følgende tunere:

• Tuner:                       Terratec Cinergy Hybrid XE
  • Tuner:                       Technotrend TT-Budget T-1500                   
  • CI modul:                 TechnoTrend Budget C/CI Modul
  • Tuner:                       Pinnacle PCTV 70e Stick
  • Tuner:                       Terratec H7 (inkl. CAM slot)
Og nej, jeg er ikke helt tilfreds. Jeg har - ligesom andre - problemer med TV Source stabilitet. Har løst lidt op for problemet ved fx. og boote min PC automatisk hver dag.

Jeg har ikke længere optagelser som fejler - det sker faktisk aldrig. Men jeg har langsomt programskifte pga. TV Source, og nogle gange når jeg skifter live mellem kanaler så får jeg en besked om at kanalen er krypteret og ikke kan vises i WMC7.

-------------
Still learning ...

Skrevet af: Patriarken
Skrevet den: 21-September-2011 kl. 07:11

Jeg kører 32 bit og bruger TV Source med følgende tunere:

• Tuner:                       Terratec Cinergy Hybrid XE
  • Tuner:                       Technotrend TT-Budget T-1500                   
  • CI modul:                 TechnoTrend Budget C/CI Modul
  • Tuner:                       Pinnacle PCTV 70e Stick
  • Tuner:                       Terratec H7 (inkl. CAM slot)
Og nej, jeg er ikke helt tilfreds. Jeg har - ligesom andre - problemer med TV Source stabilitet. Har løst lidt op for problemet ved fx. og boote min PC automatisk hver dag.

Jeg har ikke længere optagelser som fejler - det sker faktisk aldrig. Men jeg har langsomt programskifte pga. TV Source, og nogle gange når jeg skifter live mellem kanaler så får jeg en besked om at kanalen er krypteret og ikke kan vises i WMC7.

Jeg har gjort det sådan at de tunere jeg har der kan håndtere kryptering(3x FireDTV + 1 x Hauppauge 930c +Wintv CI) KUN håndterer krypterede kanaler og de andre tunere(2xHDHR) håndterer resten. Dette er sat op i DVBlink. På den måde er det umuligt for en tuner med CI/CAM at blive allokeret til en ukrypteret kanal.

Kanalskift tja, hurtigt er det måske ikke, der går vel 1-2 sekunder, men altså det gør der jo med 7MC pga af LiveTV buffer.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88114&title=mit-system-opdateret - Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!

Skrevet af: sirvival3
Skrevet den: 21-September-2011 kl. 11:07
Nogen der har prøvet med en XBMC kombineret med DVB-Viewer løsning?

Personligt er jeg virkelig ærgelig over at DVB-link er så ustabil - jeg får jævnligt i MCE besked om at DVB-link er holdt op med at fungere - trykker jeg ok til det, så fungere den alligevel, men ... det er et irritationsmoment. Jeg har også problemer med langsomme kanalskift, og får af og til sort skærm eller et DVB-link fejlbillede. Det er desværre ikke tilfredsstillende!

DVB-viewer skulle jo så være oraklet blandt fremvisere af tv på HTPC og koblet med XBMC som brugerflade, så tænker jeg vi nemt kommer på højde med MCE i forhold til brugervenlighed. Udfordringerne her er naturligvis om DVB-viewer kan forvalte Boxer ordentligt og bagefter at få fjernbetjening mv. til at spille med XBMC og DVB-viewer.

Men er der nogen der har erfaringer med en sådan løsning?

Skrevet den: 21-September-2011 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Jeg har gjort det sådan at de tunere jeg har der kan håndtere kryptering(3x FireDTV + 1 x Hauppauge 930c +Wintv CI) KUN håndterer krypterede kanaler og de andre tunere(2xHDHR) håndterer resten. Dette er sat op i DVBlink. På den måde er det umuligt for en tuner med CI/CAM at blive allokeret til en ukrypteret kanal.

Kanalskift tja, hurtigt er det måske ikke, der går vel 1-2 sekunder, men altså det gør der jo med 7MC pga af LiveTV buffer.

Jeg er ikke helt medConfused TVsource/DVBLink kan det håndtere mere end 4 tunere som man så mapper ind til de 4 DVBLink tunere til WMC? (det vidste jeg ikke!)

Anyway: Jeg er ikke helt med på hvorfor det skulle give et mere stabilt setup?

Mht speed synes jeg at programskifte er noget langsommere i WMC med tvsource/dvblink end uden tvsource/dvblink. Ikke at jeg egentlig har målt det, men synes at der går noget længere tid.

-------------
Still learning ...

Skrevet af: mbm1
Skrevet den: 12-Oktober-2011 kl. 22:58
håber nogen kan hjælpe mig her...
Har netop et Hauppauge NOVA-T pci og et Hauppauge wintv ci usb samt boxercam og kort.
Jeg kan bare ikke få vist de skide krypterede kanaler.
Er der et eller andet specielt der skal sættes op. Har også prøvet i dvbviewer.

Skrevet den: 16-Oktober-2011 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

håber nogen kan hjælpe mig her...
Har netop et Hauppauge NOVA-T pci og et Hauppauge wintv ci usb samt boxercam og kort.
Jeg kan bare ikke få vist de skide krypterede kanaler.
Er der et eller andet specielt der skal sættes op. Har også prøvet i dvbviewer.

Har du installeret MCE-pluginnet (SetupMCECIPlugin.exe)?
http://www.hauppauge.co.uk/site/support/support_all.html?prod=49 - http://www.hauppauge.co.uk/site/support/support_all.html?prod=49

Efter det som fungerede det fint hos mig. Jeg havde dog problemer med at jeg kørte win7 64bit og da pluginnet kun kan køre på win7 32bit, så måtte jeg nedgradere!

Skrevet af: Brianigenigen
Skrevet den: 05-Januar-2012 kl. 17:43
Ved  i om det der WINTV CI-Module også fungere med media portal? ( netop til boxer kanaler)

Skrevet den: 08-Januar-2012 kl. 19:19
http://www.bran.dk/gadget/boxer-kommer-med-betalings-tv-til-computer/ - http://www.bran.dk/gadget/boxer-kommer-med-betalings-tv-til-computer/
Det ser ud til at der er lys forude for dem der har tid til at vente.
^^Gad vide hvor længe vi skal vente - det er et år siden nu.

Skrevet den: 08-Januar-2012 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af sirvival3 sirvival3 skrev:

wlmailhtml:%7b78949969-0AD8-478A-95A6-44F4D7389917%7dmid://00000082/!x-usc:http://www.bran.dk/gadget/boxer-kommer-med-betalings-tv-til-computer/ - http://www.bran.dk/gadget/boxer-kommer-med-betalings-tv-til-computer/
Det ser ud til at der er lys forude for dem der har tid til at vente.

He he - du skulle da lige have ventet til i morgen, så havde artiklen været nøjagtig ét år gammel Big smile

-------------

Skrevet af: soobookivi
Skrevet den: 08-Januar-2012 kl. 22:46
Hvad med denne:
http://www.anyseedirect.eu/Netwerk-Tuners/Bekijk-alle-producten.html - http://www.anyseedirect.eu/Netwerk-Tuners/Bekijk-alle-producten.html
Det ser umiddelbart ud til at den kan det samme som HDHomerun, og med mulighed for Boxer betalings TV...
Mon den kan bruges i DK?

Skrevet den: 09-Januar-2012 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af soobookivi soobookivi skrev:

Hvad med denne:
http://www.anyseedirect.eu/Netwerk-Tuners/Bekijk-alle-producten.html - http://www.anyseedirect.eu/Netwerk-Tuners/Bekijk-alle-producten.html
Det ser umiddelbart ud til at den kan det samme som HDHomerun, og med mulighed for Boxer betalings TV...
Mon den kan bruges i DK?
Den burde virke fint nu med SD-kanalerne, men til 1. april når HD-kanalerne kommer på Boxer så kræves en T2-tuner og et CI+ kortlæser.

Skrevet den: 13-Januar-2012 kl. 16:21
Så har jeg også fået det til at køre, så jeg kan se det TV2 jeg har betalt for :-)

Jeg havde dog det indtryk at media center CI plugin'et blev automatisk installeret, sammen med driverne, men det blev det jo ikke. Efter det var installeret virker det hele.

Skrevet af: MLS
Skrevet den: 16-November-2013 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af sirvival3 sirvival3 skrev:

Har du installeret MCE-pluginnet (SetupMCECIPlugin.exe)?
http://www.hauppauge.co.uk/site/support/support_all.html?prod=49 - http://www.hauppauge.co.uk/site/support/support_all.html?prod=49

Efter det som fungerede det fint hos mig. Jeg havde dog problemer med at jeg kørte win7 64bit og da pluginnet kun kan køre på win7 32bit, så måtte jeg nedgradere!

Kan det også køre med DVBT2 og CI+ ?

/ML

Skrevet den: 16-November-2013 kl. 20:37
Nej det fungerer ikke med CI+! Pt. findes der vist ikke nogen CAM-læser til pc der kan klare CI+.
Jeg har dog for længe siden forladt Boxer og overgået til tv(WAOO/DVB-C) via min fibernet-udbyder.

Skrevet den: 16-November-2013 kl. 20:41
Samme beslutning herfra. Gik væk fra Boxer pga. for mange problemer med signalet. TDC TV er en ren velsignelse.

Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 16-November-2013 kl. 23:54
Ja og derfor burde man nok ændre overskriften fra Boxer Succes Historie til Boxer Fiasko Historie
Udover at Boxers kanaler er elendige, både hvad angår teknisk kvalitet, og indhold, så er deres tekniske begrænsninger for Media Center brugere helt ude i hampen. Det kan da ikke være rigtigt at Media Centre brugere ikke kan se HD kanaler!!!
P.S. Jeg ved godt at der er enkelte gode kanaler, men jeg synes at de generelt har nogle dårlige kanaler

-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)

Print side | Luk vindue