Print side | Luk vindue

Sony KDL-V26A11E

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=8042
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 05:39

Emne: Sony KDL-V26A11E
Skrevet af: Ravnholdt
Emne: Sony KDL-V26A11E
Skrevet den: 06-December-2005 kl. 22:18

Hej alle

Jeg havde oprindeligt bestilt et Sony KLV-V26A10E i en tysk internetbutik, men efter, at jeg fandt ud af, at butikken ikke ønskede at levere 'per efterkrav', annulerede jeg ordren. Jeg er imidlertid stadig på udkig efter et 23"-26" LCD TV i en tilfredsstillende kvalitet, og i men søgen har jeg opdaget, at Sony i Tyskland allerede har lanceret Sony KDL-V26A11E med indbygget DVB-T digital tuner. I denne forbindelse er mit spørgsmål: kan Sony KDL-V26A11E benyttes i Danmark, og i så fald har det nogen betydning, at jeg har fællesantenne (lokal antenneforening)?

På forhånd tak

Peter

Svar:
Skrevet af: fumse
Skrevet den: 07-December-2005 kl. 01:08

10E serien er KUN med analog tuner, mens 11E serien er både med analog og digital tuner.

Du kan snildt tilslutte din eksisterende fællesantenneløsning på den analoge tuner, og så bruge den digitale når det kommer engang... men der kan være middleware (softwaren som styre f.eks. EPG osv), som ikke kommer til at virke helt ok.

Jeg har det sådan at der kommer til at ske så mange forandringer de næste 5 år, så lad være med at gå for meget op i hvilken tuner der sidder i - den er alligevel ikke sikret de næste mange år, og du kan altid investere i en ekstern tuner, skulle det blive nødvednigt.

Så ja den kan benyttes, men det er KUN hvis jeres fællesantenne forening laver en opgradering af jeres anlæg (og eller du anskaffer dig din egen digitale stueantenne, når modtagning af f.eks. DR og TV2 bliver søsat omkring april 2006)

Print side | Luk vindue