Print side | Luk vindue

Kanal 9 og kanal 6

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80492
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 07:13

Emne: Kanal 9 og kanal 6
Skrevet af: mach3
Emne: Kanal 9 og kanal 6
Skrevet den: 08-Maj-2010 kl. 21:45
Hej,

Er det bare mig eller er der kæmpe forskel på billedekvaliteten af barcelona kampen på kanal 9 vs real madrid kampen på kanal 6?

Svar:
Skrevet af: katbird
Skrevet den: 08-Maj-2010 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af mach3 mach3 skrev:

Hej,

Er det bare mig eller er der kæmpe forskel på billedekvaliteten af barcelona kampen på kanal 9 vs real madrid kampen på kanal 6?

Ja den ene er meget dårlig og den anden er utroligt meget dårlig... Shocked

Skrevet af: mach3
Skrevet den: 09-Maj-2010 kl. 10:59
ok vildt at der kan være så stor forskel :-) det er vist samme firma der driver kanal 6 og kanal 9.

Skrevet af: Thorslund
Skrevet den: 09-Maj-2010 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af mach3 mach3 skrev:

ok vildt at der kan være så stor forskel :-) det er vist samme firma der driver kanal 6 og kanal 9.

Går ud fra du mener Canal9? Den ejes af svensk TV4, som ejes af Bonnier. De ejer også Canal+.

Kanal 6, eller 6'eren, ejes af SBS.

SBS og Canal+ har på et tidspunkt haft samme ejere (på samme tidspunkt) men altså ikke i dag. Det er også fra før Canal9 opstod.

Det er godt nok ikke til at finde ud af men intet af det retfærdiggør et dårligt signal :)

Skrevet af: abacus
Skrevet den: 09-Maj-2010 kl. 23:19
Jeg tror det betyder meget hvor kampene sendes fra, og hvilket udstyr producenten har til rådighed på stedet.
Somme tider får man næsten perfekt video og somme tider er det ret elendigt.
Hvis du ser på nærbillederne er de næsten altid gode,men oversigtsbillederne kan variere meget, altså måske kameraer med henholdsvis god og dårlig opløsning?
Niels

Skrevet af: Lenze
Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 11:31
Enig... dårlig / endnu dårligere.... Thumbs Down

-------------
Panasonic Plasma TX-P42S20E
Harman Kardon AVR-355
Jamo Aesthetic 775PDD
Sony PS3 - 500GB

Skrevet af: Bobben
Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af abacus abacus skrev:

Jeg tror det betyder meget hvor kampene sendes fra, og hvilket udstyr producenten har til rådighed på stedet.
Somme tider får man næsten perfekt video og somme tider er det ret elendigt.
Hvis du ser på nærbillederne er de næsten altid gode,men oversigtsbillederne kan variere meget, altså måske kameraer med henholdsvis god og dårlig opløsning?
Niels

Det er helt normalt.

Nærbildene er mye enklere å komprimere og fungerer derfor bedre med lav bitrate. Ofte er bakgrunnen blurret på nærbilder (slik fungerer kameraene). Da er det ingen sak å MPEG kode bildene med bra kvalitet selv med veldig lav bitrate.

Det er ikke utelukkende bitraten på utsendelsen som avgjør.  Dersom kampen er overført mellom arena og TV selskap i for lav bitrate så blir det dårlig kvalitet uansett.

Skrevet af: TommyF
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 13:21
Noget irretrerende er det da, når jeg skal se LIGA bold krydser jeg altid fingre for at kampen bliver vist på en HD kanal, for på 6+9'eren er det uudholdeligt at se baggrunden(græsset) under bevægelse, det er bare for ringe, men måske mit Philips Tv spiller ind også det er kun i 5400 serien.

Skrevet af: moho
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 11:48

Det korte af det lange, nogen mennesker er total blanke overfor den udflydning som sker på bande teksterne ved fodbold. Samme personer er aabenbart ligesaa blinde overfor udflydningen af tilskuerne; græsset glemte jeg checke. Bolden kan vel programmeres til altid at være, nå ja, skarp  Wink Også under bevægelserne. Hvordan ser bilhjul for resten ud sådan ved HD udsendelserne?

Det jeg mest mener er, hvorledes ser gamle sportsudsendelser ud, set i DR 1 studier og på Tv monitorer. Ses der også her denne samme udflydning, nu tænker jeg på U-Matic bånd eller professionelt Båndudstyr, og ikke når noget bliver sendt af gamle ting, til os seere! Og hvis der er udflydning burde det være, nå ja, anderledes at nærstudere.

-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?

Print side | Luk vindue