Samsung bokse tæller ej ned og programinfo mangler
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80504
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 08:43
Emne: Samsung bokse tæller ej ned og programinfo mangler
Skrevet af: Kirsten_hen
Emne: Samsung bokse tæller ej ned og programinfo mangler
Skrevet den: 09-Maj-2010 kl. 09:10
Har to forskellige bokse: 3126 og 3106. Begge går siden i går aftes i stå ved boot, når nedtælling skal ske. Den gennemføres dog ved 2. klik (det der normalt blot "tænder" boksen).
Programinformation er der ingen af, og wauw, hvor jeg savner den funktion. Håber, det er genelt og ikke, fordi "noget" er ændret i forbindelse med nyt abonnement på tvillingekort.
------------- Bedste hilsner
Kirsten
|
Svar:
Skrevet af: Shumway
Skrevet den: 09-Maj-2010 kl. 09:18
Jeg har en 3126 på net 150, og jeg oplever lidt det samme. Min boks er helt slukket om natten (vha on/off knappen bagpå) I dag så starter den næsten normalt op, det går dog bare meget langsomt. Men uret bliver ikke indstillet. Det tæller bare tid fra kl. 00:00 og jeg får heller ingen info i program guiden. Og den har nu været tændt i et par timer. Jeg har ikke fået ændret noget i mit abb.
EDIT: Kan se på denne tråd at ændre også oplever underlige ting med Yousee i dag: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80503&title=yousee-kabel-nede-p-sagem60 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80503&title=yousee-kabel-nede-p-sagem60
|
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 09-Maj-2010 kl. 09:24
min 3126 virker fint men har problemer med 3 stk sagem60 i net 250
Gætter på Yousee problemer i dag
|
Skrevet af: Kirsten_hen
Skrevet den: 09-Maj-2010 kl. 09:40
Når fænomenet ser ud til at være generelt (som der skulle ha stået ovenfor), er jeg fortrøstningsfuld. Begge mine bokse er slukket (3126 dog kun, hvis den ikke skal optage), når jeg ikke tv-kigger, så hansie: du skal nok ikke slukke for din 3126 i dag.
------------- Bedste hilsner
Kirsten
|
Skrevet af: LGR01
Skrevet den: 09-Maj-2010 kl. 09:50
Har også problem på min 3126 i Roskilde, men nu har den fundet tid og dato inden stod den på 1. januar og tiden startede fra 0 hver gang jeg tændte den. Leif
|
Skrevet af: Schubring
Skrevet den: 09-Maj-2010 kl. 09:51
Hejsa, har samme problem (med 3106): Ur og programinfo virker ikke.........
|
Skrevet af: LGR01
Skrevet den: 09-Maj-2010 kl. 09:52
så fik jeg programguiden igen. Leif
|
Skrevet af: Shumway
Skrevet den: 09-Maj-2010 kl. 09:53
Jeg har også netop fået EPG og ur tilbage
|
Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 09-Maj-2010 kl. 10:25
Ur manglede "kun" på de bokse, der har været slukket helt. De bokse, der har stået i STB, havde ingen problemer. Ingen ur = imngen programinfo.
Nu er det heldigvis kommet tilbage og det virker som det skal.
------------- Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
Skrevet af: Kirsten_hen
Skrevet den: 09-Maj-2010 kl. 10:25
Her (net 150) er alt også pingeling igen for begge bokse. Det ka godt være support ikke åbner før kl. 12 i weekender, men Yousee arbejder altså...
------------- Bedste hilsner
Kirsten
|
Skrevet af: Schubring
Skrevet den: 09-Maj-2010 kl. 11:09
Skrevet af: Kirsten_hen
Skrevet den: 09-Maj-2010 kl. 11:16
joern.loenborg skrev:
...Ingen ur = ingen programinfo.... |
Sæføli. Det er da egentlig logisk.
------------- Bedste hilsner
Kirsten
|
Skrevet af: Shumway
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 09:58
Her til formiddag oplever jeg problemet med manglende ur/programinfo igen (3126 på net 150). Gør I andre også det?
|
Skrevet af: Schubring
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 10:07
Shumway skrev:
Her til formiddag oplever jeg problemet med manglende ur/programinfo igen (3126 på net 150).Gør I andre også det? |
Desværre ja, jeg har dog 3106, men samme problem igen, igen.............
|
Skrevet af: The Elusive One
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 10:12
Samme her desværre med en Vantage HD8000c på net 150.
|
Skrevet af: Shumway
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 10:14
Tak for info Schubring. Så er det generelt igen. Det regnede jeg dog også med denne gang.Så gider jeg ikke foretage mine hidsige sluk/tænd manøvrer ligesom jeg gjorde sidst inden jeg fandt på at checke her 
|
Skrevet af: Schubring
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 10:27
Shumway skrev:
Tak for info Schubring. Så er det generelt igen. Det regnede jeg dog også med denne gang.Så gider jeg ikke foretage mine hidsige sluk/tænd manøvrer ligesom jeg gjorde sidst inden jeg fandt på at checke her  |
Hahaha...... det er bare ok - har selv stået og foretaget "hidsige" sluk/tænd manøvrer her til morgen....
|
Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 10:39
Så er den gal igen. Det begynder at ligne en tanke, at det går galt på helligdage. Først søndag og nu den efterfølgende helligdag. Lidt træls.
------------- Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 11:54
joern.loenborg skrev:
Så er den gal igen. Det begynder at ligne en tanke, at det går galt på helligdage. Først søndag og nu den efterfølgende helligdag. Lidt træls. |
Er tilbage igen. 
------------- Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
Skrevet af: Shumway
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 11:58
Også her. Der afværgede de med få minutter igen lige en telefonstorm på deres support. 
|
Skrevet af: Schubring
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 12:15
Hmmmm....... Ur virker igen, men ikke programinfo. Har prøvet at genstarte!
|
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 16:24
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=3868&zoneid=5 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=3868&zoneid=5
Yousee problemer igen i dag
|
Skrevet af: Kirsten_hen
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 16:16
Man tør næsten ikke slukke for boksen (for at spare strøm) i denne tid. Nå man tænder igen, risikerer man at uret igen, igen ikke virker og derfor ej heller programinfo.
------------- Bedste hilsner
Kirsten
|
Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 16:23
Det tit at Yousee har problem med programinfo. til tide blæse den som vinden, sur for dem der har en Yousee boks med HDD.
Og det er nok rigtig at den aldrig skal slukke, sikke bl.a. for at opdatere programinfo. som nok kun sker en gang i døgnet.
|
Skrevet af: TommyF
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 11:05
Jeg slukker ikke mere for min HD boks, det er mere at jeg er bange for at 'brænde et hul' i HD en dag og miste mine optagelser, ved ikke om boksen er beskyttet mod det eller det bare er som jeg tror et 'kold stop' det er jo ikke sundt for en HD.....
|
Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 11:11
TommyF skrev:
Jeg slukker ikke mere for min HD boks, det er mere at jeg er bange for at 'brænde et hul' i HD en dag og miste mine optagelser, ved ikke om boksen er beskyttet mod det eller det bare er som jeg tror et 'kold stop' det er jo ikke sundt for en HD..... |
Gider du lige forklare det lidt nærmere - jeg er lidt tungnem.
------------- Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
Skrevet af: Kirsten_hen
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 11:19
Startrek skrev:
Det tit at Yousee har problem med programinfo. til tide blæse den som vinden, sur for dem der har en Yousee boks med HDD.
Og det er nok rigtig at den aldrig skal slukke, sikke bl.a. for at opdatere programinfo. som nok kun sker en gang i døgnet.
|
Nå, nu vil jeg jo heller ikke overdrive. Jeg har haft boksene i lang tid (boks 1: 1 år; boks 2: 4 måneder) uden, at der har været de problemer tidligere, så jeg slukker alligevel - værre er manglende programinfo i kort tid jo heller ikke.
------------- Bedste hilsner
Kirsten
|
Skrevet af: Schubring
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 15:13
Her kører YouSee som det skal........ endnu
|
Skrevet af: Hede
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 15:30
Samme problem her . Netværk 600. har ikke oplevet det før...
------------- Mvh Hede
Stuen: Sony KD-65A1, Pioneer BDP-320, Apple TV 4K 32GB, Arcam FMJ A32, Audiovector M3 Signature Mk.II
|
Skrevet af: TommyF
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 15:44
joern.loenborg skrev:
TommyF skrev:
Jeg slukker ikke mere for min HD boks, det er mere at jeg er bange for at 'brænde et hul' i HD en dag og miste mine optagelser, ved ikke om boksen er beskyttet mod det eller det bare er som jeg tror et 'kold stop' det er jo ikke sundt for en HD..... |
Gider du lige forklare det lidt nærmere - jeg er lidt tungnem. |
Ahhhh, det tvivler jeg nu på....
I gamle dage hvie en PC resatte med BSOD så kunne man være uheldig at magnethovedet kunne 'brænde' overflade på et lille punkt og ødelægger HD eller sektoren, eksterne USB diske i dag har jo elektronik der giver tid til at parkerer eller lukke HD rigtigt ned når man slukker, jeg ved ikke om YS boksens HD kan kan tåle tænd og sluk hver dag eller om der er indbygget beskyttelse af HD, måske er HD er idag helt ud over dette problem...
|
Skrevet af: Roland
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 04:38
Jeg har ingen problemer haft det sidste lange stykke tid (net. 150 i Brøndbyøster)
Slukker altid for min boks, når den ikke er i brug. Alt andet vil i min verden, være spil af god mammon. 
Der går dog lige lidt tid inden alt programinfo er loadet i programguiden (efter at ha' været slukket starter boksen op med 00:00 og går så derfra kort tid efter over på klokken).
Det ka' jeg nu godt nok leve med - den ska' jo lige ha' lov til at få alle data indenbords. ;o)
Ift. det med HD og nedbrud efter sluk og tænd - har jeg aldrig hørt om, når det gælder Yousee boksen.
Der står heller ingen steder noget om, at man ikke må slukke og tænde den dagligt. Så den teori holder sgutte.
YouSee boksen kan ihf. godt tåle at blive slukket og tændt dagligt - ja også flere gange dagligt. 
Mvh. Roland
------------- Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
|
Skrevet af: TommyF
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 19:59
Nu er der ikke blevet sagt at det er sådan, men spurt til om den er sikret mod 'gnist, i ældre dage røg der en del HD på den konto, men det var i Windows 3.11 tiden.... Jeg tager nu ikke chancen og den for lov at kører også selv om det er en lejet boks...
|
|