bedste projektor i 15-20k klassen ??
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80592
Udskrevet den: 10-Januar-2025 kl. 04:47
Emne: bedste projektor i 15-20k klassen ??
Skrevet af: TommyBoy
Emne: bedste projektor i 15-20k klassen ??
Skrevet den: 10-Maj-2010 kl. 23:02
Hvad er bedst til 100" hjemme bio
http://www.hifiklubben.dk/produkter/fladskarm/projektor/optoma_hd82_video-projektor_sort.htm - http://www.hifiklubben.dk/produkter/fladskarm/projektor/optoma_hd82_video-projektor_sort.htm
http://www.ktradio.dk/product_detail.asp?id=1991 - http://www.ktradio.dk/product_detail.asp?id=1991
Begge er i ca 20k kr klassen og fuld HD
jeg har set HD82 og var MEGET imponeret over billedet, og det blinker ikke en disse
selv om det er DLP
AE3000 har jeg ikke set, men dens performance set på data bladet SLÅR jo den HD82 væk
med flere længder, mere lys og mindre watt forbrug
mere kontrast, samme støj
Hvad siger i ? har i set dem begge ?
|
Svar:
Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 10-Maj-2010 kl. 23:16
Har ikke set nogen af ovennævnte, men har set en del andre under kontrollerede demonstrationer.
Hvad mener du med at billedet ikke "blinker" selvom det er dlp?
Som grundregel, så er det ikke på papiret den kommende projektor skal vinde. Sagt på en anden måde, så glem hvad de har af data, for du kan sjældent bruge det til meget.
Der er kun en ting der giver dig svar på hvilken projektor der er bedst og det er en demo hos et sted, der ved hvad de har med at gøre...
Hvad mener du iøvrigt med HI end?
Du er langt fra High End med en projektor til 20k
|
Skrevet den: 10-Maj-2010 kl. 23:27
om noget er hi end eller low end er nok en meget bred beskrivelse,
jeg har spurgt lidt rundt i butikkerne, og svaret var at som gennemsnit går der mange projektore i 5-7k klassen, alt over 15k går der få af, og over 20k meget sjællent,
derfor må det være hi end at have brug for eller råd til en 20k :-)
men glem nu alt om blær og lir det gider jeg ikke tænke på,
Det handler om billedet og oplevelsen ved disse 2.
Jeg har fået demo af den HD82 og er totalt forelsket må jeg indrømme.
Jeg har også fået demo af W6000 som jeg ikke kunne lide pga den blinker rød-grøn-blå
godt nok ikke så meget som de meget billigere DLP'er men slemt nok til at jeg ikke er glad,
så vil jeg hellere betale et par sedler mere og få en der gør mig glad og ikke blinker,
nu når jeg desværre er følsom for dette.
jeg kan også tydeligt se baglygter på bilerne blinker og går helt gak over det,
ting skal lyse konstant og gøre mig glad :-)
|
Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 10-Maj-2010 kl. 23:42
Jeg har selv en Optoma 800X som jeg er VILDT imponeret over, og den kostede 14.000.
Det bliver ikke min sidste projoktor,og min priotering bliver lavere støjniveau (selv om jeg ikke synes det er generende).
Jeg regner med at opgradere en gang til efteråret, med mindre jeg bliver fristet at et godt tilbud inden da .
------------- Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
Skrevet den: 10-Maj-2010 kl. 23:44
Hvis vi taler om projektorer til hjemmebio, så er vi langt fra high end med en løsning til 20k.
Hvis de butikker du har været i, vurderer en 20k projektor til at være noget af det ypperste, så bør du for din egen skyld kontakte en lidt mere seriøs forhandler.
At købe en projektor i prislejet omkring de 20k handler i høj grad om at gå på kompromis, for disse løsninger er langt fra perfekte.
Derfor gør dig den tjeneste at få set nogle forskellige hos forhandlere, der ved hvad de har med at gøre. Hvis du bor i Ballerup, så kontakt evt CSO i Lyngby, da jeg var der fik jeg en super god demo, herunder en grundig gennemgang af hvad man som begynder skulle kigge efter.
|
Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 10-Maj-2010 kl. 23:50
Nikodk skrev:
Hvis vi taler om projektorer til hjemmebio, så er vi langt fra high end med en løsning til 20k.
Hvis de butikker du har været i, vurderer en 20k projektor til at være noget af det ypperste, så bør du for din egen skyld kontakte en lidt mere seriøs forhandler.
At købe en projektor i prislejet omkring de 20k handler i høj grad om at gå på kompromis, for disse løsninger er langt fra perfekte.
Derfor gør dig den tjeneste at få set nogle forskellige hos forhandlere, der ved hvad de har med at gøre. Hvis du bor i Ballerup, så kontakt evt CSO i Lyngby, da jeg var der fik jeg en super god demo, herunder en grundig gennemgang af hvad man som begynder skulle kigge efter.
|
Jeg er helt enig i at det ikke er high-end, men jeg er ikke enig i at der er mange kompromisser. Man kan få en rigtig god løsning til 20.000 kr. , og jeg mener ikke at det kan forsvares at bruge eks. 100-200.000 kr. med en almindelig løncheck. Det er selvfølgelig min mening, men jeg ser bare et KÆMPE tab hvis et sådan projekt fortrydes.
En af mine kollegaer købte for nogle år siden en hjemmebio til 250.000 kr., og den er 5000 kr. værd idag. Det ville jeg kun acceptere hvis jeg tjente væsentligt mere end jeg gør
Bruger man 20-30.000 kr. incl. lærred , kan man få en fornuftig løsning der opfylder de flestes behov.
Igen MIN mening
------------- Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 00:00
Ja mit indlæg kan nok godt misforståes. Man kan godt få en super lækker løsning for 20k (min egen med Benq W5000 eksempelvis), men når man har set de lidt mere omkostningstunge kan man altså sagtens se at der er forskel fra 20k til eksempelvis 60k eller 80k.
Pointen var blot at vi bestemt ikke taler High end ved 20k.
@Tommyboy: kan se at du også spørger til akustik. Du bør tage kontakt til et firma som CSO eller CSN. Begge firmaer tager hjemmebio meget seriøst og har begge meget viden omkring alt inden for denne genre både for High end og low end. De ved altså både noget om udstyret og akustikken
|
Skrevet af: p.las
Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 07:34
TommyBoy skrev:
om noget er hi end eller low end er nok en meget bred beskrivelse,
jeg har spurgt lidt rundt i butikkerne, og svaret var at som gennemsnit går der mange projektore i 5-7k klassen, alt over 15k går der få af, og over 20k meget sjællent,
derfor må det være hi end at have brug for eller råd til en 20k :-)
men glem nu alt om blær og lir det gider jeg ikke tænke på,
Det handler om billedet og oplevelsen ved disse 2.
Jeg har fået demo af den HD82 og er totalt forelsket må jeg indrømme.
Jeg har også fået demo af W6000 som jeg ikke kunne lide pga den blinker rød-grøn-blå
godt nok ikke så meget som de meget billigere DLP'er men slemt nok til at jeg ikke er glad,
så vil jeg hellere betale et par sedler mere og få en der gør mig glad og ikke blinker,
nu når jeg desværre er følsom for dette.
jeg kan også tydeligt se baglygter på bilerne blinker og går helt gak over det,
ting skal lyse konstant og gøre mig glad :-) |
lyset der går op og ned/blinker er den dynamiske iris. Den kan koples fra, hvilket man også bør gøre. Det er irriterende at under mørke sceener, hver gang der kommer undertekster , stiger lyset markant . det er mange gange det kompromi man skal indgå i den prisklasse. Benq w6000 kan så til gengæld andre ting som de to andre ikke kan (farver og lys)
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio
|
Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 11:50
ja jeg tror at vores behov for kvalitet automatisk bliver tilpasset vores lommepenge niveau :-)
samt hvor hot man er på emnet,
jeg er jo ikke dum eller alt for rig, så jeg vil helst have bedste projektor løsning til 20k,
hvis en 15k projektor kan levere samme gode billede, så snupper jeg den, det er da klart,
jeg gider ikke betale 100k for en projektor, da det helt sikkert er lige som ved hifi, de sidste 90 %
af pengene giver kun 10% forbedring, det kender i alle godt.
Ja jeg optimere på alle mulige ting, både akustik og grej og stue og møbler,
jeg har ikke mulighed for at tage i biffen og se film, men er totalt vild med at se film i god kvalitet
og rigtig fed lyd, jeg kan spille lige så højt det passer mig så den får en over nakken tit,
derfor må hjemmebioen være så jeg bliver glad, og stadig har penge til mad :-)
De sidste du skriver med iris, kan jeg ikke genkende at have set eller mærket noget til,
det blinkeri jeg taler om er regnbuen pga DLP og det roterende hjul i en W6000
jeg kan desværre ikke få oplyst tiderne som den rotere,
men kan konstatere at en HD82 ikke har nogen som helst regnbue at se !!
|
Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 12:38
TommyBoy skrev:
ja jeg tror at vores behov for kvalitet automatisk bliver tilpasset vores lommepenge niveau :-)
samt hvor hot man er på emnet,
jeg er jo ikke dum eller alt for rig, så jeg vil helst have bedste projektor løsning til 20k,
hvis en 15k projektor kan levere samme gode billede, så snupper jeg den, det er da klart,
jeg gider ikke betale 100k for en projektor, da det helt sikkert er lige som ved hifi, de sidste 90 %
af pengene giver kun 10% forbedring, det kender i alle godt.
Ja jeg optimere på alle mulige ting, både akustik og grej og stue og møbler,
jeg har ikke mulighed for at tage i biffen og se film, men er totalt vild med at se film i god kvalitet
og rigtig fed lyd, jeg kan spille lige så højt det passer mig så den får en over nakken tit,
derfor må hjemmebioen være så jeg bliver glad, og stadig har penge til mad :-)
De sidste du skriver med iris, kan jeg ikke genkende at have set eller mærket noget til,
det blinkeri jeg taler om er regnbuen pga DLP og det roterende hjul i en W6000
jeg kan desværre ikke få oplyst tiderne som den rotere,
men kan konstatere at en HD82 ikke har nogen som helst regnbue at se !! |
nu bevæger jeg mig måske ud på farligt vande, men min opfattelse er at jo mere lys der er i projektoren, jo nemmere er det at se regnbuerne.
det er bare en opfattelse
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio
|
Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 12:58
det er meget alt efter hvem der ser,
nogen kan ikke se det, og disse lykkelige folk kan bruge de billige projektore :-)
|
Skrevet af: FNørd
Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 13:39
TommyBoy skrev:
nogen kan ikke se det, og disse lykkelige folk kan bruge de billige projektore :-) |
Prøv at se en projektor en klasse over det du vil have, så kan du bedre bedømme kvalitet ifht. pris.
NB. Hvad med at rette overskriften i tråden til noget med 20K istedet for High-end?
|
Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 13:44
TommyBoy skrev:
nogen kan ikke se det, og disse lykkelige folk kan bruge de billige projektore :-) |
det gælder ikke i mit tilfælde. Den første DLP projektor jeg havde (Sim2 D10) var jeg tæt på at levere tilbage igen. jeg så regnbuer konstant. men efterhånden som jeg vente mig til dem, generede de mig ikke længere. Og efter noget tid forsvandt de. og det skal så siges at den sim d10 jeg havde dengang, har markant flere regnbuer end benq w5000, og den Sim d80e jeg har idag.
Så min opfattelse er , at man kan lære at ignorer dem, hvor efter man ikke ser dem mere.
jeg ved at der flere der har den samme erfaring
|
Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 14:23
takker p.las
dvs er er håb forude :-)
jeg tror at jeg tager ud og kikker lidt mere på et par af de nævnte i 15-20k klassen
og evt køber lidt hjem til deep test over en weekend,
for så at beslutte hvilken der får lov at blive.
|
Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 14:26
>Prøv at se en projektor en klasse over det du vil have,
>så kan du bedre bedømme kvalitet ifht. pris.
nævn hvilken og hvor jeg kan se den ?
helst i nærheden af ballerup + 15km
>NB. Hvad med at rette overskriften i tråden til noget med 20K istedet for High-end
good point ! fikset
|
Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 15:09
nogen der kender denne :
http://www.pricerunner.dk/pi/98-1268127/Projektor/Mitsubishi-HC6800-Produkt-Info - http://www.pricerunner.dk/pi/98-1268127/Projektor/Mitsubishi-HC6800-Produkt-Info
|
Skrevet af: CSN Teknik
Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 16:10
Den gør det godt til prisen, jeg har installeret en af dem for en kunde.
------------- Mvh.Christian
http://www.csn-teknik.dk -
Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
|
Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 18:08
kan du lave demo af nogle stk i 15k 20k klassen,
samt prøve at chokere mig med hvad langt dyre grej kan ?
der er noget med at du har butik og show rum med alt det fede grej ik ?
men jeg ser dig ikke på price runner
|
Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 18:22
TommyBoy skrev:
men jeg ser dig ikke på price runner |
Csn-teknik er en custom installer, som har demo rum og alle muligheder for at få god rådgivning.
------------- Se mit udstyr her: http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!
|
Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 18:35
man kan vel ikke FÅ noget som helst gratis :-)
|
Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 19:11
I forhold til diskussionen om hvad der er high-end, så mener jeg helt generelt at markedet har et helt skævt billede af hvad "high-end" er inden for projektorer, i forhold til resten af hifi-branchen. Der er ikke ret mange der kalder en højttaler til 10.000,- stykket for "high-end", jo det er da ikke en billig højttaler, men "high-end" kan man vel ikke helt kaldet det (?). Jeg har set utallige opstillinger hvor folk har haft lyd-anlæg til flere hundrede tusinde kroner, og når man så spørger hvorfor hulen de bruger en Sanyo Z5, så svarer de "ja hvad ellers da?" Så nævner man f.eks. Sim2 og JVC som eksempler på gode projektorer i 50.000,-s klassen, og så ruller folk det hvide ud af øjnene, HALVTREDS TUSINDE for en projektor, du må da være sindssyg! På trods af at de har KABLER for mere end dét i deres audio-setup.
Et af problemerne er efter min mening at man ikke har accepteret at en projektor skal bedømmes ligesom en højttaler. De fleste har efterhånden accepteret at mens man kan komme rimeligt langt med at bedømme en del elektronik ved at læse om det, så er højttalere bare noget man skal lytte på. En projektor er i mindst lige så høj grad noget man skal se, som en højttaler er noget man skal høre. Jeg vil påstå at det er langt nemmere at købe TV udelukkende ved at læse om det, end at købe projektor udelukkende ved at læse om det. Men så sker der dét at netop fordi ingen rigtigt gør det, og ingen butikker rigtigt viser noget, så ser man en 7000,-s projektor i et elendigt setup, og bliver VILDT imponeret - fordi man ikke vidste hvad man skulle forvente. Første gang jeg kørte 80 km/t i en bil, synes jeg også det gik VANVITTIGT hurtigt...
Når vi nu er ved mit varemærke, bil-analogier, så kan vi hér faktisk finde en meget god målestok for hvornår noget er "high-end", hvornår det er "almindelig mellemvare", og hvornår det er "discount": Tag prisen på en bil, og dividér med 15. De billigste discount-biler, såsom Kia Picanto, koster omkring 90-100.000,-. Billigste disount-projektorer (til hjemmebio-brug) koster 6000,-. Det fungerer, man kommer på arbejde hver dag, men det er ikke ligefrem ren tivoli. Så har vi en Golf - den gode, solide hatchback, hvor der er plads til lidt mere sjov i gaden, og hvor man kan lege lidt at man kører Audi uden at gøre det rigtigt. Det koster 250-300.000,-. Projektorer i W6000 klassen ligger i 15-20k. Men nu vil vi sgu have "the real deal", vi køber en BMW 3-serie. Se nu begynder det at blive sjovt, det lugter lidt af luksus, sporty kørestil og overskud i motoren. 750.000,- - det giver 50.000,- i projektor-verdenen. En JVC med THX, eller måske en Sim2 D80e. Lækkert grej, men vi er jo altså ikke helt i direktør-klassen endnu. Vi vil have en sportsvogn vil vi, én som folk drejer hovedet efter. En som naboen der er Key Account Manager ikke får lov til at køre i. Vi vil have en Porsche. Ikke sådan en legetøjs-Boxter, en 911 med alt ekstraudstyret. Sådan en 2 millioner kroners sag. Nu kan vi kalde det ægte luksus, ægte high-end. 130.000,- for en projektor, med nyeste LED teknologi, væskekøling og hele dynen. NU er vi på toppen. Eller, det troede vi i hvert fald, indtil vi blev overhalet ude på strandvejen af René Rasmussen i sin Ferrari Enzo. 10-12 millioner, bare for AFGIFTEN, og så bilen oveni - manden må jo være sindssyg. Eller genial. Jeg er i hvert fald misundelig. Det er jeg også på dem der bruger en million på at få en Barco DP100 i sin hjemmebio, i ved, dén man bruger i biograferne, hvorfor så ikke bare kyle dén i hjemmebioen.
Så kan man sige, hvornår bliver det til high-end, og hvornår bliver det til bare ganske almindeligt sindssyge. Måske er det bare fordi jeg også er bidt af en gal bil-nørd, men en Mercedes E-klasse, det er da ikke sådan RIGTIGT high-end, det er jo for hulen bare en Taxa...
(og ja, jeg kører stadig Getz!)
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 19:41
AV Precision skrev:
I forhold til diskussionen om hvad der er high-end, så mener jeg helt generelt at markedet har et helt skævt billede af hvad "high-end" er inden for projektorer, i forhold til resten af hifi-branchen. Der er ikke ret mange der kalder en højttaler til 10.000,- stykket for "high-end", jo det er da ikke en billig højttaler, men "high-end" kan man vel ikke helt kaldet det (?). Jeg har set utallige opstillinger hvor folk har haft lyd-anlæg til flere hundrede tusinde kroner, og når man så spørger hvorfor hulen de bruger en Sanyo Z5, så svarer de "ja hvad ellers da?" Så nævner man f.eks. Sim2 og JVC som eksempler på gode projektorer i 50.000,-s klassen, og så ruller folk det hvide ud af øjnene, HALVTREDS TUSINDE for en projektor, du må da være sindssyg! På trods af at de har KABLER for mere end dét i deres audio-setup.
Et af problemerne er efter min mening at man ikke har accepteret at en projektor skal bedømmes ligesom en højttaler. De fleste har efterhånden accepteret at mens man kan komme rimeligt langt med at bedømme en del elektronik ved at læse om det, så er højttalere bare noget man skal lytte på. En projektor er i mindst lige så høj grad noget man skal se, som en højttaler er noget man skal høre. Jeg vil påstå at det er langt nemmere at købe TV udelukkende ved at læse om det, end at købe projektor udelukkende ved at læse om det. Men så sker der dét at netop fordi ingen rigtigt gør det, og ingen butikker rigtigt viser noget, så ser man en 7000,-s projektor i et elendigt setup, og bliver VILDT imponeret - fordi man ikke vidste hvad man skulle forvente. Første gang jeg kørte 80 km/t i en bil, synes jeg også det gik VANVITTIGT hurtigt...
Når vi nu er ved mit varemærke, bil-analogier, så kan vi hér faktisk finde en meget god målestok for hvornår noget er "high-end", hvornår det er "almindelig mellemvare", og hvornår det er "discount": Tag prisen på en bil, og dividér med 15. De billigste discount-biler, såsom Kia Picanto, koster omkring 90-100.000,-. Billigste disount-projektorer (til hjemmebio-brug) koster 6000,-. Det fungerer, man kommer på arbejde hver dag, men det er ikke ligefrem ren tivoli. Så har vi en Golf - den gode, solide hatchback, hvor der er plads til lidt mere sjov i gaden, og hvor man kan lege lidt at man kører Audi uden at gøre det rigtigt. Det koster 250-300.000,-. Projektorer i W6000 klassen ligger i 15-20k. Men nu vil vi sgu have "the real deal", vi køber en BMW 3-serie. Se nu begynder det at blive sjovt, det lugter lidt af luksus, sporty kørestil og overskud i motoren. 750.000,- - det giver 50.000,- i projektor-verdenen. En JVC med THX, eller måske en Sim2 D80e. Lækkert grej, men vi er jo altså ikke helt i direktør-klassen endnu. Vi vil have en sportsvogn vil vi, én som folk drejer hovedet efter. En som naboen der er Key Account Manager ikke får lov til at køre i. Vi vil have en Porsche. Ikke sådan en legetøjs-Boxter, en 911 med alt ekstraudstyret. Sådan en 2 millioner kroners sag. Nu kan vi kalde det ægte luksus, ægte high-end. 130.000,- for en projektor, med nyeste LED teknologi, væskekøling og hele dynen. NU er vi på toppen. Eller, det troede vi i hvert fald, indtil vi blev overhalet ude på strandvejen af René Rasmussen i sin Ferrari Enzo. 10-12 millioner, bare for AFGIFTEN, og så bilen oveni - manden må jo være sindssyg. Eller genial. Jeg er i hvert fald misundelig. Det er jeg også på dem der bruger en million på at få en Barco DP100 i sin hjemmebio, i ved, dén man bruger i biograferne, hvorfor så ikke bare kyle dén i hjemmebioen.
Så kan man sige, hvornår bliver det til high-end, og hvornår bliver det til bare ganske almindeligt sindssyge. Måske er det bare fordi jeg også er bidt af en gal bil-nørd, men en Mercedes E-klasse, det er da ikke sådan RIGTIGT high-end, det er jo for hulen bare en Taxa...
(og ja, jeg kører stadig Getz!) |
det er sku da også bedre end firmabilen
|
Skrevet af: Emilos88
Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 20:13
AV Precision skrev:
(og ja, jeg kører stadig Getz!) |
Utrolig god sammenligning, fra en skæv vinkel, det er noget man kan forstå.
Jeg har pt en Panasonic PT-AX200 projektor, og hold da kæft den er fed, for nu har jeg et 100". Men som første bil vil en Golf 2 også være super, for nu kan jeg køre rundt.
Som jeg ser det, er det min første projektor, og jeg er helt klart på at næste gang, skal jeg op i prisleje, men det er nu rart at vide, at man synes om projektor løsningen, og at man får den brugt.
------------- Get HIFI or die trying c",
|
Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 20:39
TommyBoy skrev:
Jeg er ked af jeg har ikke den store mulighed for at demonstrere projektore i den prisklasse.
Jeg har prøvet at have op til 4-5 forskellige under 30.000 de fleste under 20-25.000 kr. og jeg brugte en masse tid, typisk tog en gennemgang af de forskellige omkring en 2-3 timer mindst.
Det var til stor glæde for mange, så fik de et godt billede af hvad der kunne lade sig gøre, så de kunne tage hjem i fred og ro og købe den billigere på netbutikker uden reel mulighed for demonstration og gode priser grundet parallel import.
Jeg har desværre ikke råd til at lave de demonstrationer i så stor grad som jeg har gjort. Jeg skaffer få projektore hjem til mine gamle kunder, men de køber så også af mig bagefter, så der er tiden lidt bedre givet ud.
Du må ikke tro at jeg mener at du bare vil have demonstrationen og så shoppe på nettet bagefter.
Det jeg gør er at ligesom Otto har vi en del erfaringer med de billigere projektore, som vi så rådgiver ud fra. Da der er alt for lille avance på de billige projektore til vi desværre kan bruge så meget tid på dem. Vi kan som regel sige hvad der er godt til prisen og hvad der ikke virker
Når jeg har fundet en god løsning i samarbejde med kunden levere jeg og installere den, trækker kabler og kalibrere den, sådan arbejder vi custom installere, vi har typisk en lille hjemmebiograf hvor kunderne kan se de lidt bedre projektore og udstyr, der kan man bedre danne sig et indtryk af hvor god et billede man kan få. Ud fra det man så ser, kan man godt fortælle hvordan billedet så vil se ud i en mindre lysstærk projektor eller med en projektor med et mindre kontrast niveau.
De butikker du som regel ser på price runner er ikke installatøre men forhandlere og netbutikker der kun kan sælge til billigst mulig pris og ikke har den store erfaring med at installere og kalibrere dem (ikke for at fornærme nogen)
Desværre er det så en skod situation hvor det er svært at få demonstreret produkter i den lave prisklasse, det frustrere mange seriøse forhandlere, da de gerne vil sælge dem, men det er ikke sjovt kun at bruge tiden på demonstrationer og ikke kan matche prsen på div. netbutikker.
Min Kollega AV Connection i Sønderborg har en del af de billigere projektore til demo, prøv evt. hos dem.
Dog ved jeg at de også er begyndt at gå væk fra at demonstrere de helt billige produkter.
Du er dog altid velkommen til at ringe og få en snak om hvad muligheder der er i det prisleje, dog har jeg kun fra omkring ca. 14-15.000 kr. og opefter.
Jeg har JVC HD 990 i biografen på et godt lærred, så kan du se hvor godt det kan gøres
|
Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 22:26
CSN Teknik skrev:
TommyBoy skrev:
Jeg er ked af jeg har ikke den store mulighed for at demonstrere projektore i den prisklasse.
Jeg har prøvet at have op til 4-5 forskellige under 30.000 de fleste under 20-25.000 kr. og jeg brugte en masse tid, typisk tog en gennemgang af de forskellige omkring en 2-3 timer mindst.
Det var til stor glæde for mange, så fik de et godt billede af hvad der kunne lade sig gøre, så de kunne tage hjem i fred og ro og købe den billigere på netbutikker uden reel mulighed for demonstration og gode priser grundet parallel import.
Jeg har desværre ikke råd til at lave de demonstrationer i så stor grad som jeg har gjort. Jeg skaffer få projektore hjem til mine gamle kunder, men de køber så også af mig bagefter, så der er tiden lidt bedre givet ud.
Du må ikke tro at jeg mener at du bare vil have demonstrationen og så shoppe på nettet bagefter.
Det jeg gør er at ligesom Otto har vi en del erfaringer med de billigere projektore, som vi så rådgiver ud fra. Da der er alt for lille avance på de billige projektore til vi desværre kan bruge så meget tid på dem. Vi kan som regel sige hvad der er godt til prisen og hvad der ikke virker
Når jeg har fundet en god løsning i samarbejde med kunden levere jeg og installere den, trækker kabler og kalibrere den, sådan arbejder vi custom installere, vi har typisk en lille hjemmebiograf hvor kunderne kan se de lidt bedre projektore og udstyr, der kan man bedre danne sig et indtryk af hvor god et billede man kan få. Ud fra det man så ser, kan man godt fortælle hvordan billedet så vil se ud i en mindre lysstærk projektor eller med en projektor med et mindre kontrast niveau.
De butikker du som regel ser på price runner er ikke installatøre men forhandlere og netbutikker der kun kan sælge til billigst mulig pris og ikke har den store erfaring med at installere og kalibrere dem (ikke for at fornærme nogen)
Desværre er det så en skod situation hvor det er svært at få demonstreret produkter i den lave prisklasse, det frustrere mange seriøse forhandlere, da de gerne vil sælge dem, men det er ikke sjovt kun at bruge tiden på demonstrationer og ikke kan matche prsen på div. netbutikker.
Min Kollega AV Connection i Sønderborg har en del af de billigere projektore til demo, prøv evt. hos dem.
Dog ved jeg at de også er begyndt at gå væk fra at demonstrere de helt billige produkter.
Du er dog altid velkommen til at ringe og få en snak om hvad muligheder der er i det prisleje, dog har jeg kun fra omkring ca. 14-15.000 kr. og opefter.
Jeg har JVC HD 990 i biografen på et godt lærred, så kan du se hvor godt det kan gøres |
BUMP!!
|
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 09:23
Jeg kan erklære mig 100% enig med CSN teknik, jeg kunne ikke have sagt det bedre selv. Jeg VIL rent faktisk gerne beskæftige mig med projektorer i den budget-venlige ende, blandt andet fordi der ligger dét paradoks i projektor-opsætning, at jo billigere udstyret er, jo sværere er det at få et ordentligt billede ud af det (måske indlysende, men det er væsentligt at pointere). Nogle tror nærmest at det er omvendt, at det er de dyre projektorer der er svære at sætte op. Det skyldes egentlig mest at det normalt kun er de dyre folk rent faktisk har SET sat ordentligt op. Selve arbejdtet er som regel det samme, ofte PLUS noget tid til at slås med dårligt designet udstyr, hvor det dyre ofte er designet til at blive sat op af professionelle, hvilket gør det nemmere - for den professionelle altså... Anyway: På en +50.000,-s projektor er seriøs opsætning dét der lige giver de sidste 10-15% ekstra, og det kan så godt betale sig fordi merprisen for en ordentlig opsætning er beskeden i forhold til købsprisen. På en billig projektor er det IKKE 10-15% ekstra. Det er oftest forskellen på afsindigt ringe, og ganske fornuftigt. Det er 300% bedre, ikke 10% bedre.
Netop derfor ville jeg GERNE beskæftige mig med det hvis jeg kunne, det ville give gode billeder til langt flere mennesker, hvis folk fik deres W1000'ere, Optoma HD65'ere osv professionelt sat op. For slet ikke at snakke om W6000. Men det GØR folk bare ikke. De gør som CSN siger, får den seriøse rådgivning og evt. demonstration, og så kan de ikke forstå hvorfor de skal give 10.000,- for projektor inkl. opsætning, når de kan købe den på nettet til 6000,- og gøre det selv. PÅ TRODS AF at man lige har stået og vist dem hvorfor, de har selv stået og kaldt billedet fra dén der skidebillige projektor, som bare "tilfældigvis" var sat ordentligt op (hvilket OVERHOVEDET ikke er tilfældigt, men fordi ham der gjorde det har forstand på det!"), for "jamen det er jo noget af det bedste jeg nogensinde har set!!!". Så går de hjem og bestiller den, og forstår aldrig helt hvorfor de ikke får helt så godt et billede som ham der Christian havde nede ved ham. Men det var jo nok bare noget helt specielt demo-materiale han havde, ikke?
Det ER vitterligt ikke fordi vi er snobber der ikke gider beskæftige os med "pøblen", eller gider lege med billigt udstyr. For mig som kalibratør, er det næsten SJOVERE at få så meget som muligt ud af en billig projektor, det er der mere udfordring i end at få et godt billede ud af en Sim2 - det kommer næsten af sig selv (og så alligevel, de sidste 10% er svært nok). Det er heller ikke fordi vi er pengegriske. Det er bare ikke sjovt at bruge sin tid på noget andre folk tjener pengene på. Jeg vil også gerne have råd til en Golf
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 10:36
Mange takker til dig også otto,
Jeg er helt med på at kalibring er extreamt vigtigt, samt indrømmer at jeg akter at gøre det selv
med den ringe erfaring og viden og cal diske jeg har, har dog harft projektor fast installeret i 5 år
og set et par tusind timers film derhjemme, så jeg er hverken grøn eller dum,
er i øvrigt uddannet elektronikmekanikker og elektronikteknikker samt ansat som udviklingsingeniør
de sidste 10 år, og har 25 års erfaring med udvikling af elektronik konstruktioner.
samt en del viden inden for hifi og hi-end audio og studio audio.
jeg opfatter heller ikke jeres kommentare som blærede eller overlegne, men et resultat af hvor
i er i jeres liv og arbejde, og jeg er aldrig bange for at suge ny lærdom or erfaringer til mig.
man skal dog statig passe på hvad man skriver :-)
for det er mit eget indtryk samt erfaring via rund spørger i butikker;
at langt de fleste projektore der bliver solgt er i 5-10k pris niveauet,
jeg fik jo også at vide er det er meget sjællent at der bliver solgt projektore i 20k og op klassen,
dette kan sikkert ændre sig med tiden samt fra butik til butik.
Grunden til at der findes så fandens meget grej der ude, er netop pga at folks behov, ønsker, viden, og penge pung er forskælling.
jeg er stadig på jagt efter den bedste løsning, i 15-20k klassen
som passer til mine krav og smag, jeg er helt ligeglad om teknologien hedder DLP eller LED eller KAJ
bare billedet ikke har synlige regnbuer, lys nok, dvs over 1000 ansi lumens,
kan justeres i farve balance, brightness og kontrast med meget god opløsning,
samt helst også kunne justeres for linearitet individuelt pr farve,
jeg er også meget ops på at mit billede skal være perfekt firkantet
og høj kontrast, samt kniv skarpt over hele fladen,
jeg er ikke vild efter super sort niveau da det ikke betyder vildt meget for oplevelsen,
der er aldrig 100% mørkt i stuen og lyset fra lærred lyser jo også stuen op,
det skal også være fuld HD og masser af stik og fatninger så jeg rigtig kan tilslutte grejer senere,
hvis jeg finder den perfekte projekter der så koster 20 eller 22 eller 25 nå ja
hvis jeg føler love, så kommer den med hjem :-)
Der er planlagt et par ture til diverse show rum samt der kommer nok også en fyr fra dette forum
og viser en godt brugt i næste uge, så må vi se hvad mit valg bliver..
i skal dog ikke holde jer tilbage med type anbefalinger, som i mener jeg eller andre bør checke ud
som i mener falder inde for denne pris gruppe
|
Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 11:13
Tro at LED/DLP projektor ville kunne opfylde dit behov, de kost nu omkring 125.000 kr. (Sim2 model), og ifølge Otto skulle de hurtig falde i pris.
Men de beste projektor jeg har set er DLP Sim2 CX3 1080 (til omkring 250.000 kr.) og LCD JVC HD990 (til omkring 90.000 kr.), men ellers er det ved at blive normalt at man i super seriøse hjemmebiografen begynde at bruge ægte biograf projektor af de type der er udviklet til små biografer, men så er vi også lange over 500.000 kr.
Men at finde en projektor i prisklasse 20.000 kr. der kommer meget tæt en fx. JVC HD 990 er jo det er er en kunst, for kvalitet på de billige projektor bliver beder og beder hele tid, og så er det et spørgsmål om man ville betale den stor mere pris for en JVC HD 990 (som sikker skal justeres en gang i mellem på grund af LCD panels taber farve), når man næste kan opnår der samme med en god projektor i prisklasse omkring 20.000 kr. og om ville offer lige de mange penge for at få lige det ekstra en JVC HD 990 kan.
|
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 11:15
nu er AE4000 også i spil.. denne bliver testet på fredag, puha check specifikationerne
hvis alt dette virkelig passer, så lyder det sku lovende.
http://www.ktradio.dk/product_detail.asp?id=2254 - http://www.ktradio.dk/product_detail.asp?id=2254
jeg er ret spændt på frame creation features om det duer til noget ?
|
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 11:19
En Panasonic PT-AE4000 kan få i England til lige omkring 17.000 kr.
Og Panasonic forgange PT-AE3000 led af støv problem som gjort at man skulle rense LCD paneler i tid og utide, ved ikke om Panasonic har fået løs dette problem med PT-AE4000.
|
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 11:33
Kommer du op over de 20.000 og er nærmere mod de 25.000 kr. så bliver projektorene en del bedre, jeg har da opsat en del LCD projektore der gør det rigtigt godt. Husk et fornuftigt lærred (Ups Nu fik jeg vist rodet mig ud i noget mere)
Projektoren bliver absolut ikke bedre end det lærred den skal op på, så tager du en projektor i den prisklasse er den også følsom over hvilket lærred den skal lyse på, da mange af de helt billige kinøjser duge har en helt skæv farve balance, det kan godt være den ser hvid ud, men sammenlignet med andre gode duge der også er hvide, og har en helt ens farvebalance og uniformatet, giver det dig et bedre grundlag for et godt billede.
Jeg har anbefalet en del kunder at starte med at købe en god projektor, et godt ophæng og HDMI kabel, så skyd den op på en hvid væg. Hellere spare lidt sammen til et godt lærred, end at starte med et dårligt, for så senere at sælge det og købe et bedre.
For vi mennesker er jo nogle sjove nogen Det er nemmere at se på en god projektor på en væg og vide det kan gøres så utrolig meget bedre, og så huske at gøre det når man har råd, end at se det på et halv godt/dårligt lærred, det kan man nemmere venne sig til, chancen for det halv gode/dårlige lærred bliver udskiftet med tiden er ikke så stor. Da man har jo det store billed og det fungere jo sådan set meget godt, så pengene bliver brugt til 127 andre ting, end det rigtig gode lærred. Tro mig jeg har oplevet det så tit.
Mange første gang købere falder også nemt i den fælde, man skal jo have råd til det hele og på en gang. Så får de en løsning der spdan set jo fungere meget godt og alligevel?
Prøv at se rundt omkring hvor mange projektore og lærreder der har været til salg igennem tiden, billige løsninger hvor folk har tabt temmelig mange penge på. Så har de lige pludselig set den nye Paasonic 50" plasma der har bare det meget bedre sortniveau og lysniveau end deres 110" store billede med den 10-15.000 kr. projektor, så ryger det udstyr ud.
Mange af de kunder jeg har ønsker sku ikke at skifte deres projektor installation ud til fordel for en fladskærm, når det først er sat rigtigt op og et godt lærred der passer til opgaven samt kalibreret til bedste gengivelse af filmen som instruktøren ønskede vi skulle opleve hans mesterværk (ikke på en lille fladskærm ) Så vil de ikke skippe den løsning, det kan da godt være de opgradere projektoren med tiden, det er jo meget naturligt når man bliver bidt af det gode billede.
Fælles for dem alle både mine og de andre custom installere og seriøse forhandlere der er der ude, de fik den bedste vejledning så de undgik fejlkøb.
Held og lykke med dit projekt.
Selvom du ikke vil op i den tunge ende af udstyret, burde du ikke snyde dig for en oplevelse af hvad en projektor kan performe når den er paret med et godt lærred.
|
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 11:40
CSN-Teknik -> Så køb det fuldendte lærred først og nøjes med en billigere projektor til at starte med?
------------- Se mit udstyr her: http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!
|
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 11:42
Tage en tur forbi CSN-Teknik biffen og se en JVC HD990 sat rigtig op (eller næste ved ikke om Christian har får JVC HD990 fin justeret nu) med et super god lærred, tro at du skal være hurtig før at Christian begynde at få nyt udstyre i biffen.
Men et rigtig god lærred kan let komme til at koste mange gange projektor pris, hvis det er et rullelærred.
Så der er mere logi i at købe et lærred til fx. 50.000 kr. og en projektor til 100.000 kr. end at købe det samme lærred til en projektor til 20-25.000 kr.
|
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 11:50
Nu koster JVC jo ikke 90.000 kr. men "kun" 65.000 kr. de laver jo faktisk HD 550 til omkring de 33.000 kr.
Den kan du nok også finde billigere i England ligesom med meget andet PTAE 4000
Det er jo netop de kommentare som jeg oplever så meget af, det bare gør det meget sværere for alle at få demonstreret de billige projektore her hjemme.
En anden ting hvad hvis skidtet skulle gå i stykker?
Der er mange der er mere sikret ved at købe hos en dansk forhandler der får den via den danske distributør.
Jeg har oplevet et eksempel med en kunde der havde købt en JVC HD100 (Demo model) af mig, den begyndte at slukke spontant så den røg på værksted, senere lavede den et andet nummer og kom retur fra værksted med beskrivelsen ingen fejl fundet (har vi ikke hørt det før ) jeg kunne så konstatere at den begyndte at lave en ny fejl. (Nu havde projektoren over 1,5 år på bagen og havde fået skiftet lampe en gang, og havde vel en 6-800 timer på bagen med den nye lampe.)
Det kan hverken jeg eller min kunde leve med en løsning der ikke fungerede optimalt, så jeg kontaktede distributrøren og JVC, vi blev alle enige om at sådan en oplevelse skulle kunden ikke have flere af, så de sendte en sprit ny JVC HD 550 som jeg kunne køre forbi med og hænge op.
En lille solstråle historie, hvordan var den gået hvis den var blevet købt en en netbutik eller i udlandet. Var de så også bare kommet forbi og taget den gamle projektor med til rep. 2 gange og selvfølgelig sørget for at kunden havde fået opsat en anden projektor imellemtiden?
Moralen må være! så meget dyrere behøver det ikke at være at handle hos en fagmand der kan levere et højt service niveau, også når det ikke virker som det skal.
Lad være med kun at være så fokuseret på den pokkers pris, som jeg læser i stort set næsten alle tråde. I har også krav på en god rådgivning og service (jeg vil også godt handle til den rigtige pris, men det er ikke altid den billigste der er den rigtige).
Ved at støtte de danske seriøse forhandlere der er der ude, der har en viden de ikke har i ret mange net butikker, sikrer I også at det igen kan blive muligt at få demonstreret en projektor der koster under 25.000 kr.
Alle burde engang opleve et godt billede på over 100"
|
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 11:52
Startrek skrev:
Tage en tur forbi CSN-Teknik biffen og se en JVC HD990 sat rigtig op (eller næste ved ikke om Christian har får JVC HD990 fin justeret nu) med et super god lærred, tro at du skal være hurtig før at Christian begynde at få nyt udstyre i biffen.
Men et rigtig god lærred kan let komme til at koste mange gange projektor pris, hvis det er et rullelærred.
Så der er mere logi i at købe et lærred til fx. 50.000 kr. og en projektor til 100.000 kr. end at købe det samme lærred til en projektor til 20-25.000 kr.
|
Enig, og netop derfor giver det god mening at søge professionel rådgivning
- "Hvad kan jeg få for xx kroner?"
så kan udgifterne lægges så det giver mest muligt billede, og evt. lyd, for pengene.
|
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 11:54
Ja med hensyn til udstyret sker der jo løbende noget, Nu ryger mit Stewart Studiotek 130 3G. fastramme lærred på de 108"
Jeg skal igang med at rode med lidt transperante duge, det skal jo prøves af, når der er en efterspørgsel på at kunne skjule højtalerne helt Men det er sku nok ikke den billigeste løsning.
|
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 12:11
Selv om det lyder som en dårlig vittighed, nemlig at søge professionel hjælp, så gælde det nu når det komme til justering af projektor, da man på nogle projektor skal ned i service menu for at få fat i de rigtig justerings mulighed, og her skal man som normal bruge ikke begynde at rode med indstiller, da man kan komme noget så galt af sted.
|
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 12:15
CSN Teknik skrev:
Ja med hensyn til udstyret sker der jo løbende noget, Nu ryger mit Stewart Studiotek 130 3G. fastramme lærred på de 108"
Jeg skal igang med at rode med lidt transperante duge, det skal jo prøves af, når der er en efterspørgsel på at kunne skjule højtalerne helt Men det er sku nok ikke den billigeste løsning. |
Det kræve så nogle højtale der er konstrueret til at værre bygge ind, her er bas reflekses en dårlig ide at bruge, hvis man ikke har rigtig meget plads bag lærred.
Så en stue løsning med bruge af indbyggens højtale og et lyd transperante lærred kan god komme til at se flot ud, da det kun er lærred der ses ikke de 3 højtalen.
|
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 14:17
Jep, det er rigtigt, subberne bliver jo også gemt, bare en væg hvor kun lærredet er synligt.
Med 3 af de store fra MK Sound burde det da være grundlag for lidt lyd fra lærredet
Nu er de da blevet bestilt.
|
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 14:25
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 14:26
sub bag lærred ?? det mener du ikke vel ??
du kommer da til at vibrere det synligt når der kommer lidt bøh lyd !
|
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 14:30
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 14:33
CSN Teknik skrev:
Jep, det er rigtigt, subberne bliver jo også gemt, bare en væg hvor kun lærredet er synligt.
Med 3 af de store fra MK Sound burde det da være grundlag for lidt lyd fra lærredet
Nu er de da blevet bestilt. |
er det s150 du har bestilt?
hvad med sub?
|
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 14:37
Subberne kommer til at stå under lærred.
Desværre har vi problemer med at få fat i DD12 subberne, der er i rest ordre i små 2 måneder endnu, jeg har en enkelt af dem.
Den ryger på fredag, så får jeg 2 stk. SPL-1200 Ultra med en SMS-1 boks til at starte med, så når DD12 kommer igen, så bliver det 2 af dem, eller DD15.
De skal bare trimmes ordentligt så står de lige i skabet.
|
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 14:40
Ja det er S150, de "nye", de har jo alle fået nye enheder, som skulle matche de gamle, men de nye gør det nu godt, mange siger bedre end de gamle.
Jeg havde også 950 nede og teste, for pokker de kan spille musik
|
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 15:08
CSN Teknik skrev:
Ja det er S150, de "nye", de har jo alle fået nye enheder, som skulle matche de gamle, men de nye gør det nu godt, mange siger bedre end de gamle.
Jeg havde også 950 nede og teste, for pokker de kan spille musik |
de nye har en diskant som klinger lidt længere ud end de gamle. men der er stadigvæk lagt meget vægt på en diskant med dynamik og pondus
|
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 16:16
Skrevet af: BowieCool
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 16:26
CSN Teknik skrev:
Er du begyndt, at forhandle M&K ? Jeg synes ellers, at kunne huske, at du ikke synes om deres højtalere ??
------------- Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub) Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
|
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 16:37
BowieCool skrev:
CSN Teknik skrev:
Er du begyndt, at forhandle M&K ? Jeg synes ellers, at kunne huske, at du ikke synes om deres højtalere ?? |
Man tage en stilling til man har hørt de nye M&K, og til ren biograf bruge er M&K sikker beder at bruge end ELAC.
Det næste vi vel se er at CSN-teknik blive forhandler af Lexicon og så skal der skifte ud i biffe igen
|
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 16:48
Jeg tror også, at mange førstegangskøbere, bliver overrasket over bundnievauet (+10 k), når de ser på projektorer. Det er sku ret vildt, hvor flot et billed, man kan få i dag, med en bluray i afspilleren på en billig fuld-HD projektor.
------------- Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub) Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
|
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 17:25
Startrek skrev:
Det næste vi vel se er at CSN-teknik blive forhandler af Lexicon og så skal der skifte ud i biffe igen |
Jeg satser på at det bliver rotel! men tror aldrig at CSN vil anbefale Classe D teknologi.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 6
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 17:25
BowieCool skrev:
CSN Teknik skrev:
Er du begyndt, at forhandle M&K ? Jeg synes ellers, at kunne huske, at du ikke synes om deres højtalere ?? |
Ja jeg synes også han sagde til mig, at det ikke var noget han gad sælge - /Christian Men fedt nok at du har taget ved lære af vores udsagn
Mine højttalere fik også rimelig prygl, da han var oppe hos mig og kalibrere mine 2 MX350........
Spøg til side - jeg synes det er fedt du har taget dem ind i dit sortiment, for går da ud fra du vil begynde at sælge dem fra nu af så..?
|
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 17:33
TommyBoy skrev:
Jeg er helt med på at kalibring er extreamt vigtigt, samt indrømmer at jeg akter at gøre det selv
med den ringe erfaring og viden og cal diske jeg har, har dog harft projektor fast installeret i 5 år
og set et par tusind timers film derhjemme, |
synes du modsiger dig selv lidt her - Otto og Christian har lige gennemgået hvor vigtigt det var at få kalibreret udstyret af en ekspert, med det korrekte måleudstyr, og du giver dem ret i at det er ekstremt vigtigt, MEN, så siger du alligevel at du selv vil gøre det med den ringe erfaring, viden og med kalibreringsdiske?
Du kan ganske enkelt ikke gøre det selv, uden det fornødne udstyr. Det er ikke blot at købe en disk med diverse testbilleder, samt et par farvefiltre. Den slags kalibrering er klart bedre end ingenting, men kan ikke sammenlignes med en kalibrering foretaget af eksperter som eksempelvis Otto og Christian.
|
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 18:22
Nikodk skrev:
TommyBoy skrev:
og set et par tusind timers film derhjemme, |
synes du modsiger dig selv lidt her - Otto og Christian har lige gennemgået hvor vigtigt det var at få kalibreret udstyret af en ekspert, med det korrekte måleudstyr, og du giver dem ret i at det er ekstremt vigtigt, MEN, så siger du alligevel at du selv vil gøre det med den ringe erfaring, viden og med kalibreringsdiske?
Du kan ganske enkelt ikke gøre det selv, uden det fornødne udstyr. Det er ikke blot at købe en disk med diverse testbilleder, samt et par farvefiltre. Den slags kalibrering er klart bedre end ingenting, men kan ikke sammenlignes med en kalibrering foretaget af eksperter som eksempelvis Otto og Christian.
|
selv om man så har udstyret til kalibrering kræver det stadig masser af erfaring. man bliver heller ikke mekaniker bare fordi man har et topnøglesæt
|
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 18:45
BowieCool skrev:
Jeg tror også, at mange førstegangskøbere, bliver overrasket over bundnievauet (+10 k), når de ser på projektorer. Det er sku ret vildt, hvor flot et billed, man kan få i dag, med en bluray i afspilleren på en billig fuld-HD projektor. |
Så absolut da. W6000 kan nogle ting som JVC´erne ikke kan, trods den beskedne pris. Omvendt kan JVC´erne noget som W6000 ikke kan. Så det handler om at vurdere den samlede billedkvalitet. Men ingen tvivl om, at man betaler meget for det sidste jo længere man kommer op i pris, som så også gir det sidste pift som gør oplevelsen endnu federe.
Ekemspler på hvor BenQ W6000 har sine begrænsninger;
- den kan ikke stille 100% skarpt på focus. Hvad det skyldes ved jeg ik, men muligvis begrænsninger i optikken.
- ved mørke scener, set over hele billedet, virker den for unuanceret, som om det hele bliver lidt for dystert, trods, der er nok lys i. Har lidt svært ved at beskrive det præcist, men jeg ser det tydeligt, og tror det er begrænsninger i projektoren.
Men vil tro det er en af de mest interessante projektorer i 15-20k klassen - dvs. 15k plus kalibrering. Det kan ikke siges nok gange, hvor vigtigt det er at betale de 3k ekstra det koster. Jeg synes det er synd andet. Den går fra at være en elendig projektor uanset standard instilling, til at blive rigtig go efter kalibrering.
|
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 18:46
Kenzo85 skrev:
Startrek skrev:
Det næste vi vel se er at CSN-teknik blive forhandler af Lexicon og så skal der skifte ud i biffe igen |
Jeg satser på at det bliver rotel! men tror aldrig at CSN vil anbefale Classe D teknologi. |
For mig gik Rotel i grave at man holdte op med at prod. RMB-1095, RB-1090 og RSP-1098, og gik over til Classe D teknologi og man så på samme tid kom med en RSP-1069 som smadre billede over HDMI, er spændt på om Rotel nye top serien kan leve op til den gamle, tro det nu ikke da man stadig holde sig til Classe D teknologi.
|
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 19:24
Efter jeg har hørt de nye modeller må jeg bare kapitulere
De spiller godt nok en del bedre end de gamle, kombineret med noget godt foran, så er det rigtigt godt. For en hel del af de gamle sæt imponeret mig ikke så meget. Jeg var forbi den kære Lexicon Forever og igen, der lød de sku også godt også til musik, som altid har været deres kæphest.
Det er ikke alle MK sættene der lød lige musikalsk.
Så ja jeg er begyndt at forhandle det, de nye 950 gør det rigtigt godt med deres nye diskanter, her er faktisk en lille kompakt højtaler der også er rigtig god til stereo, bare den har bundet en god sub på.
Så Lexicon kommer nok også stille og roligt, alt efter forspørgslen.
Så har jeg fået et nyt læreds mærke nyt og nyt (Screen Research) igen deres nye duge gør det bedre end de gamle. Så vi får se hvad fremtiden bringer, er man ikke under udvikling må man jo være under afvikling
|
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 19:57
Lexicon forever skrev:
BowieCool skrev:
Jeg tror også, at mange førstegangskøbere, bliver overrasket over bundnievauet (+10 k), når de ser på projektorer. Det er sku ret vildt, hvor flot et billed, man kan få i dag, med en bluray i afspilleren på en billig fuld-HD projektor. |
Så absolut da. W6000 kan nogle ting som JVC´erne ikke kan, trods den beskedne pris. Omvendt kan JVC´erne noget som W6000 ikke kan. Så det handler om at vurdere den samlede billedkvalitet. Men ingen tvivl om, at man betaler meget for det sidste jo længere man kommer op i pris, som så også gir det sidste pift som gør oplevelsen endnu federe.
- den kan ikke stille 100% skarpt på focus. Hvad det skyldes ved jeg ik, men muligvis begrænsninger i optikken.
- ved mørke scener, set over hele billedet, virker den for unuanceret, som om det hele bliver lidt for dystert, trods, der er nok lys i. Har lidt svært ved at beskrive det præcist, men jeg ser det tydeligt, og tror det er begrænsninger i projektoren.
Men vil tro det er en af de mest interessante projektorer i 15-20k klassen - dvs. 15k plus kalibrering. Det kan ikke siges nok gange, hvor vigtigt det er at betale de 3k ekstra det koster. Jeg synes det er synd andet. Den går fra at være en elendig projektor uanset standard instilling, til at blive rigtig go efter kalibrering. |
Kan du prøve at froklare vælge forcer JVC 350/550 har i forhold til BenQW6000 ?
Jeg er rigtig glad for for min W5000. Da jeg købte den, var jeg eller ret sikker på, at det skulle være en HD1´er. Men, det var rimelig lang tid siden, at jeg havde set den og mange skrev godt om BenQ´en. Den havde et billed, som jeg absolut godt kunne "leve" med. Den kostede jo også kun det halve, det havde jo også lidt og sige
|
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 20:23
BowieCool skrev:
Lexicon forever skrev:
BowieCool skrev:
Men vil tro det er en af de mest interessante projektorer i 15-20k klassen - dvs. 15k plus kalibrering. Det kan ikke siges nok gange, hvor vigtigt det er at betale de 3k ekstra det koster. Jeg synes det er synd andet. Den går fra at være en elendig projektor uanset standard instilling, til at blive rigtig go efter kalibrering. |
Jeg er rigtig glad for for min W5000. Da jeg købte den, var jeg eller ret sikker på, at det skulle være en HD1´er. Men, det var rimelig lang tid siden, at jeg havde set den og mange skrev godt om BenQ´en. Den havde et billed, som jeg absolut godt kunne "leve" med. Den kostede jo også kun det halve, det havde jo også lidt og sige |
Jamen der er flere. JVC´erne er 3-chips LCOS som ikke kan lave de såkaldte regnbuer som mange er generet af. Det er en go grund til at fravælge DLP. Ved ikke om du selv ser dem på W5000.? Personligt er jeg faktisk ikke så generet af dem, men W6000 har dem da helt sikkert i betydeligt niveau. Derudover har de LANGT bedre sortniveau. Ja, de har faktisk det bedste sortniveau jeg nogensinde har set på en projektor uanset pris. Nu kan det godt være jeg får nogen over nakken, men det er faktisk min mening. Det giver et lækkert "feel" af billedet, alene det med at kunne gengive noget knaldsort, samtidig med at hvid er hvid er imponerende. Ja det er faktisk derfor jeg ofte taler for JVC´s projektorer. De er meget tæt på at nå Pioneer´s sortniveau, bare i en helt anden billedstørrelse. Derudover slipper du for kalibrering hvis du har en HD950/990 pga. THX, og hvis du besidder et farveneutralt lærred. Har selv hørt branchefolk/ISF installatører udtale, at det er som at smide penge ud af vinduet. Ekstremt lavt støjniveau, men det er så kun en ekstra feature, da det ikke har noget med billedet at gøre. HD950/990 har muligheden for at lave en 3-2 pulldown, hvilket BenQ´en ikke kan. Meget lækkert hvis du eks. har en HTPC til at gengive billedet. Så i stedet for at gengive billedet med 60 fps, så har disse projektorer en feature, så du kan lave en såkaldt 3-2 pulldown, så den automatisk går ind og gengiver billedet som 24 fps, som er det rigtige/korrekte. Der er dog go grund til at vælge de 2 største, idét HD550 har skæve farver, uden mulighed for grundfarvejustering, og den er ikke THX godkendt!!! Derudover er jeg heller ikke sikker på 550 har den feature med fr. Men der skal jo være en grund for at vælge de dyrere Har ikke selv været så heldig at se HD990, men Christian har den i sit showroom. Tror dog ikke den performer meget bedre end 950´eren.
|
Skrevet af: Vijnana
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 21:36
En god projektor får dig til at glemme projektoren og fokusere 100% på filmen. Man kan iøvrigt forbedre sin oplevelse af billedet ved at forbedre anlæggets lyd. Lyden har en langt større påvirkning af vores følelser end billedet. Selvfølgelig må der ikke være et decideret misforhold mellem billed- og lydkvaliteten.
|
Skrevet af: wadia
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 21:38
Hejsa
Kan en JVC DLA-HD 750... også lave en 3-2 pulldown ??
------------- JVC DLA-HD750, NAD T787, Mac Mini 2011, Lissau 16:9 Tab-Tension ISF True color , Dali Mentor 6 og Mentor center og Mentor 1 baghter, DaliP-10 DSS subwoofer ,OPPO BDP-83
|
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 21:48
Godt spørgsmål, men det tror jeg faktisk ikke de kan. Mener det er noget der kom til da 950/990 blev lanceret. Men altså, så vigtigt er det heller ik. Når du bruger din OPPO, så gengives billedet jo med 1080/24 fps. Men stadig en lækker detalje.
|
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 08:28
Lexicon forever skrev:
BowieCool skrev:
Lexicon forever skrev:
BowieCool skrev:
Jeg er rigtig glad for for min W5000. Da jeg købte den, var jeg eller ret sikker på, at det skulle være en HD1´er. Men, det var rimelig lang tid siden, at jeg havde set den og mange skrev godt om BenQ´en. Den havde et billed, som jeg absolut godt kunne "leve" med. Den kostede jo også kun det halve, det havde jo også lidt og sige |
Jamen der er flere. JVC´erne er 3-chips LCOS som ikke kan lave de såkaldte regnbuer som mange er generet af. Det er en go grund til at fravælge DLP. Ved ikke om du selv ser dem på W5000.? Personligt er jeg faktisk ikke så generet af dem, men W6000 har dem da helt sikkert i betydeligt niveau. Derudover har de LANGT bedre sortniveau. Ja, de har faktisk det bedste sortniveau jeg nogensinde har set på en projektor uanset pris. Nu kan det godt være jeg får nogen over nakken, men det er faktisk min mening. Det giver et lækkert "feel" af billedet, alene det med at kunne gengive noget knaldsort, samtidig med at hvid er hvid er imponerende. Ja det er faktisk derfor jeg ofte taler for JVC´s projektorer. De er meget tæt på at nå Pioneer´s sortniveau, bare i en helt anden billedstørrelse. Derudover slipper du for kalibrering hvis du har en HD950/990 pga. THX, og hvis du besidder et farveneutralt lærred. Har selv hørt branchefolk/ISF installatører udtale, at det er som at smide penge ud af vinduet. Ekstremt lavt støjniveau, men det er så kun en ekstra feature, da det ikke har noget med billedet at gøre. HD950/990 har muligheden for at lave en 3-2 pulldown, hvilket BenQ´en ikke kan. Meget lækkert hvis du eks. har en HTPC til at gengive billedet. Så i stedet for at gengive billedet med 60 fps, så har disse projektorer en feature, så du kan lave en såkaldt 3-2 pulldown, så den automatisk går ind og gengiver billedet som 24 fps, som er det rigtige/korrekte. Der er dog go grund til at vælge de 2 største, idét HD550 har skæve farver, uden mulighed for grundfarvejustering, og den er ikke THX godkendt!!! Derudover er jeg heller ikke sikker på 550 har den feature med fr. Men der skal jo være en grund for at vælge de dyrere Har ikke selv været så heldig at se HD990, men Christian har den i sit showroom. Tror dog ikke den performer meget bedre end 950´eren. |
Må man spørge om, hvorfor du så ikke selv har en JVC ?
|
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 09:14
Ja men der er flere gode grunde til at jeg ikke købte en JVC. For det første "gad" jeg ikke ligge 50k for en projektor dengang jeg valgte min W6000, for jeg mener man skal op i 950´eren for at rigtig bliver sjovt med DILA. 550´eren har ikke gode nok farver, slet ik sammenlignet med W6000 (som også er væsentlig billigere ) 350´eren som er udgået havde vist endnu mere skæve farver, men stadig kan de kalibreres til at blive nogenlunde gode.
Derudover var jeg bange for at de skulle blive slidte i panelerne, ligesom min gamle Sony VW50 blev det. JVC´erne bliver også slidte, men bare ikke på samme måde som SXRD´erne.
Derudover har W6000 mere lys end JVC´erne, og da jeg også bruger min projektor til tv, så er lys pt vigtigt for mig.
Men når jeg en gang får mig et decideret biorum, hvor jeg kun ser film, og evt. div. sportsudsendelser, så køber jeg måske også en JVC. Men DLP teknologien er også lækker, så måske jeg aldrig går til tilbage - hvem ved Det lyder spændende med de LED DLP´er der er på vej ned i pris.
|
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 09:50
Jeg har set en W6000 og jeg ville da klart sige at en JVC DLA-HD 750 er meget bedere selvom den er dyre !
Med en JVC bliver billed næste 3D i dybden... og det kommer en W6000 aldrig op på
Så W6000 og JVC HD-750 i tyskland...... og da jeg så tog hjem, lå der en JVC bag i bilen....
------------- JVC DLA-HD750, NAD T787, Mac Mini 2011, Lissau 16:9 Tab-Tension ISF True color , Dali Mentor 6 og Mentor center og Mentor 1 baghter, DaliP-10 DSS subwoofer ,OPPO BDP-83
|
Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 10:30
Har også en HD750. Fantastisk projektor. Har haft den i stykke tid nu og den har et billede som minder om pioneers 9g billede, bare fyret op på et kæmpe lærred.
------------- Samsung 65HU7505
Pioneer VSX-LX50
SVS 5 satelite SVS SB2000
JVC HD750
Sony PS4
|
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 10:56
Hvad er forskellen på HD750 og HD950/990 ?
|
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 11:23
Anelse bedre ansi kontrast, så er den isf godkendt og den har fået 120hz. ellers er der ikke. og med hd990 har den fået et noget højere kontrast men den forskel skal man nok ha den perfekte hjemmebio med sort valur over det hele for at kunne opfange forskellen mellem 950eren og 990eren.
Pioneer VSX-LX50
JVC HD750
Sony PS4
|
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 11:24
men hvis du kan finde demomodel af hd750eren og kan spare mange penge havde jeg gjort det, for forskellen er ikke særlig stor og hvis man er tilfreds med et 9g billede fra pioneer vil HD750eren også tilfredstille en.
Pioneer VSX-LX50
JVC HD750
Sony PS4
|
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 11:26
Prøv lige at se den Kontrast en JVC HD-750 kan lave, og se så en W6000.....
Hehe..... dit øje snyder dig ikke
|
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 12:10
Nu er HD750 også en langt langt langt dyrere maskine, så en direkte sammenligning er ikke helt fair, men selvfølgelig kan man godt gøre det. W6000 er stadig en suveræn maskine til prisen, og den kan nogle ting som de dyre JVC´ere heller ikke kan.
|
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 12:28
har i set at HD82 nu er nede i 15k !!
kik på hifiklubben, da jeg så den i sidste uge der inde, var det mega wow oplevelse
og kæben var helt nede på gulvet, prisen gik fra 22-15 på en uge..
det er godt nok en DLP men den er totalt fri for regnbue.
skal dog lige test AE4000 før jeg gør noget "dumt" :-)
|
Skrevet af: sani
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 12:52
tommyboy
hvis du har den oplavelser med hd82... og nu er den i øvrig 7k biligere så skal du slå til og snupe den ... der er trods alt dig der skal kigger på den ...og du bliver forhoblig glad for den...
alt snak om JVC og andre dyre projektøre er irelevant for dig...(jeg snaker også tit om ferrari og porche med venner... men køber altid audi da der er netop den bil der liver op til mine/vores behov i familien )
------------- Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 13:23
HD 990 er en fintunet version af HD950 med en del højere kontrast (det kan man sagtens se live)
"håndpluket" linse med mindre tolerencer og panelerne er også forfinet.
HD 990 og 950 har begge CMS, og et lidt lavere lys output iforhold til HD 550, grundet deres lidt højere kontrast.
Med HD 990 er der stadig massere af lys, så meget så den måtte justeres en del ned for at få de 17 Fl. på dugen.
I et totalt mørklagt rum er det ikke længere nødvendig med en Studio tek 130 dug for at få den magi, da projektoren har rigeligt med dybde i billede.
Der er godt nok sket meget siden HD 750 der var toppen af poppen, men den får seriøst baghjul nu af alle de nye HD 950 og HD 990.
Den THX funktion er da meget god, MEN den gør det ikke korrekt, gammaen er stadig for lav, hvilket resultere i et dårligere sortniveau i forhold til en manuel kalibrering.
Så den gør os ikke helt arbejdsløse
Jeg havde Mads fra Cavea (JVC Distributøren) hernede i tirsdags for at demonstrere den nye HD 990, der skulle efter sigende stadig være den ene i landet, han tabte godt nok skuffen, og han set flere af HD 550/950 live, men der var da en hel del forskel.
|
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 13:31
CSN Teknik skrev:
Jeg havde Mads fra Cavea (JVC Distributøren) hernede i tirsdags for at demonstrere den nye HD 990, der skulle efter sigende stadig være den ene i landet, han tabte godt nok skuffen, og han set flere af HD 550/950 live, men der var da en hel del forskel. |
Ja jeg har også mødt Mads og han er ikke så let at imponere!
|
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 13:47
CSN Teknik skrev:
HD 990 er en fintunet version af HD950 med en del højere kontrast (det kan man sagtens se live)
"håndpluket" linse med mindre tolerencer og panelerne er også forfinet.
HD 990 og 950 har begge CMS, og et lidt lavere lys output iforhold til HD 550, grundet deres lidt højere kontrast.
Med HD 990 er der stadig massere af lys, så meget så den måtte justeres en del ned for at få de 17 Fl. på dugen.
I et totalt mørklagt rum er det ikke længere nødvendig med en Studio tek 130 dug for at få den magi, da projektoren har rigeligt med dybde i billede.
Der er godt nok sket meget siden HD 750 der var toppen af poppen, men den får seriøst baghjul nu af alle de nye HD 950 og HD 990.
Den THX funktion er da meget god, MEN den gør det ikke korrekt, gammaen er stadig for lav, hvilket resultere i et dårligere sortniveau i forhold til en manuel kalibrering.
Så den gør os ikke helt arbejdsløse
Jeg havde Mads fra Cavea (JVC Distributøren) hernede i tirsdags for at demonstrere den nye HD 990, der skulle efter sigende stadig være den ene i landet, han tabte godt nok skuffen, og han set flere af HD 550/950 live, men der var da en hel del forskel. |
angående st 130 . Hvad mener du at der gør st 130 overflødig i forhold til en alm hvid ikke stewart dug? altså med hd950. Der er jo andet i stewart dugen end den øgede kontrast
|
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 13:51
Jeg køre med Lissau LS Frame fastramme True Color til min JVC HD-750.... og det er kanon !
Tror næsten ikke at det kan blive bedere
|
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 14:06
Det lyder spændende med de JVC-projektorer. Er der nogen der kender noget til JVC DLA-RS35U? Den har i hvertfald fået projektor-eksperten Greg Rogers til at falde i svime: "RS35U...produced the most outstanding film images I've experienced in a home theater..."
|
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 14:13
Vijnana skrev:
Det lyder spændende med de JVC-projektorer. Er der nogen der kender noget til JVC DLA-RS35U? Den har i hvertfald fået projektor-eksperten Greg Rogers til at falde i svime: "RS35U...produced the most outstanding film images I've experienced in a home theater..." |
Nå, det er vist bare den amerikanske modelbetegnelse for 990'eren....
|
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 14:41
wadia skrev:
Jeg køre med Lissau LS Frame fastramme True Color til min JVC HD-750.... og det er kanon !
Tror næsten ikke at det kan blive bedere |
Kan jeg godt forstå Selvfølgelig kan det blive bedre. Det siger man altid når man ser noget man er fuldt ud tilfreds med. Jeg tænkte også da jeg så HD950 første gang, at nu blir sortniveau´et da ikke bedre, men det skal nok blive forbedret i de kommende JVC projektorer.
Men behold din HD750. Der er ikke meget forskel på 750 vs 950. 950´eren har et lidt skarpere billedet, lidt mere lys (trods der er nok 750), lidt bedre kontrast.
Men jeg har det lidt sådan med opgraderinger, at jeg vil gerne kunne se en væsentlig forbedring, ellers kan man ligeså godt beholde det man har.
|
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 18:41
wadia skrev:
Prøv lige at se den Kontrast en JVC HD-750 kan lave, og se så en W6000.....
Hehe..... dit øje snyder dig ikke |
Jeg tror ikke der på noget tidspunkt er nogen der har påstået andet.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 20:19
Det ekstra gain som den har på 1.3 var det der skulle til på mange af de gamle projektore for lige at give det sidste boost, selv HD 750 kunne godt bruge det. Nu er der bare for meget knald på dugen. Jeg har set Studiotek 100, den var meget mere lige i skabet med den gain 1.0
Den anden smider for meget lys retur, der godt kan give lidt hot spotting effekt. Noget jeg ellers kun er set med deres mindre duge på de 80-90"
Men den rene uniformatet rent farvegengivelses mæssigt er bare perfekt, men det er Stewart også super gode til.
|
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 20:28
Christian, er der mere lys i 990´eren ift. 950?
|
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 09:02
Jeg kan huske, da HD350 og HD750 kom på markedet. Der skrev Christian, at der virkelig var stor forskel på dem. Nu har vi så fået HD950/990 og der er også et stort spring op til dem. Er vi ikke snart nået der til, hvor der ikke er så meget mere at hente ?
|
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 13:11
Så længe der er udvikling er det vel ok.
Det er rart at producenterne rent faktisk forbedre deres ting så der er til gavn for dem der går op i at få det bedste der er på markedet i øjeblikket.
Bare se hvor stærkt der går komputer branchen og resten af AV Branchen med nye og forbedret produkter.
|
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 20:14
CSN Teknik skrev:
Det er rart at producenterne rent faktisk forbedre deres ting så der er til gavn for dem der går op i at få det bedste der er på markedet i øjeblikket.
Bare se hvor stærkt der går komputer branchen og resten af AV Branchen med nye og forbedret produkter.
|
jo jo, selvfølgelig er udvikling godt Men, hvor meget bedre kan billedet blive, er vi ikke snart tæt på 100% (perfekt) ?
|
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 21:14
jeg syntes at JVCerne er rigtig fede. De mangler dog lige det sidste i skarphed og ansikontrast
|
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 22:01
synes bestemt ikke de mangler noget i skarphed. jvcerne har en utrolig dybde pga kontrasten som er en stor del i skarpheden.
Pioneer VSX-LX50
JVC HD750
Sony PS4
|
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 01:39
Sigida skrev:
synes bestemt ikke de mangler noget i skarphed. jvcerne har en utrolig dybde pga kontrasten som er en stor del i skarpheden. |
i forhold til DLP gør de. Jeg syntes at specielt skarpheden er det ret så tydeligt. Det er dog først når man sammenligner den med en god DLP at man ser at den trods alt mangler noget skarphed. Men det er der altså ikke noget nyt. På samme måde som der heller ikke er noget nyt i at DLP mangler noget, når vi snakker absolut sort, i forhold til JVC. der er stadig tradeoffs uanset hvad man vælger
|
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 03:11
BowieCool skrev:
CSN Teknik skrev:
|
jo jo, selvfølgelig er udvikling godt Men, hvor meget bedre kan billedet blive, er vi ikke snart tæt på 100% (perfekt) ? |
Når man først har set er 4K prof, projektor i funktion som afspille en tabsfri master kopi, ja så kan det blive meget beder og det er måske den vej det går når vi er komme over 3D og der skal komme noget nyt, tro eller ej, så er bliver lavet 4K 3D test optagelser, så udvikling gå nu ikke i står, i kulissen venter der Ultra HD 3D og derefter er der 8K (måske også i 3D), og hvis man gad at udnytte de nye Blu-ray diske med mere plads, ja så er Blu-ray jo klar til 4K (Ultra-HD).
Ellers så er den på tide beste projektor under 500.000 kr. nok Sim2 CX3 1080.
|
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 11:03
Ja det kan altid forbedres.
Vi så Projector Design´s nye model på ISE messen i Amsterdam i foråret, her vidste de en projektor til ehvervs brug, som havde lampen i et andet hus som leveret lyset via en optisk slange til selve projektorhuset med optiken, derved var det intet støj fra selve projektor huset, en lettere vedligeholdelse af selve lampen og styring, en slange der er 100% imun overfor støj fra omkring liggende installationer. Det var en god løsning dog ikke billig.
4K. projektore i 3D kan blive en øjenåbener for nogen. Der kommer stadig til at ske meget, bare se det næste stykke til med LED projektore der har den lange levetid, når der bare kan komme nok lys ud af dem, bliver det helt sikker en god ting, specielt når de kommer ned i pris.
Nu er det ikke kun SIM der laver de rigtige High-end projektore Runco laver også en hel del, og når det kommer op i 3 chip DLP projektore der tager alt billedbehandling digitalt er det seriøst godt, her får JVC og de andre sku seriøst baghjul, men det er også til helt andre priser.
De projektore bliver installeret herhjemme i de danske hjemmebiografer, desværre ser vi nok ikke mange af dem under min hjemmebiograf herinde
|
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 14:38
Der er skam se eksempel på at man i seriøse hjemme biografi er begynde at bruge biografer projektor, som jo koste en hel del, og som fylde en hel del mere end hjemme projektor.
Så hvis man ønske den beste projektor løsning, så er vi lange over 500.000 kr. og her kan selv ikke Sim2 CX3 1080 være med, og JVC HD990 har fået baghjulet for længe siden.
Så hvis man ønske en seriøse begynder projektor, så starte pris fra 250.000 kr. og op.
Men det blive så spænde om LED/DLP projektor kan lever vare i forholde til de dyre DLP 3 chip projektor.
Og det er først den dag at man også får ægte 4:2:2 og 4:4:4 i hjemme biografer så begynde det at rykke, det er så kun de dyre prof projektor der er i stand til at vise dette, HDMI 1.4 er klart til dette og den nye top Blu-ray afspiller fra Krell er forbered til det.
|
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 16:18
P.las. det er hvordan man definere skarphed. For jeg mener nemlig at dybde er en stor del af skarphed og der er jvcer altså i toppen. Dybden får man nemlig af den native kontrast og der kan dlp ikke være med. Men altså hvis du mener bogstav skarphed eller front skarphed så ja,
Pioneer VSX-LX50
JVC HD750
Sony PS4
|
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 16:21
Til sammenligning. Folk mener at lcder står skarpere end plasma, fordi frontskarpheden er bedre der, Men pga den kontrast plasmaerne kan levere får de meget mere dybde i billedet, som resultere efter mine øjne et flottere billede
Pioneer VSX-LX50
JVC HD750
Sony PS4
|
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 16:58
Kære Sigida Du fremhæver gang på gang dybde i billedet som en kvalitet. Det man ser på lærredet er en reflektion af lys fra en to-dimensional flade. At dette kan have en dybde er efter min bedste mening ligeså beskrivende, som at udtrykke at billedet er flot, grimt, svagt, fantastisk eller et andet tillægsord. Selv et 3-D billede er lavet af reflektioner fra et to-dimensionelt lærred, så en projekter kan ikke lave dybde, det er noget hjernen gør. Så det må være mere korrekt at udtrykke hvilke egenskaber ved projektoren det er det drejer sig om. Hvis kontrast i dine øjne skaber mere dybde, så er det jo fint. Mvh FNørd
|
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 17:05
Kontrasten skaber dybde. Gammaen afgører den dybde i billedet du får i billedet. Normalt skal man lege med gamma på 2.2 Men en gamma på 2.5 skaber mere dybde i billedet, men det ødelægger for det meste skygge detaljerne mv. Men Pga kontrasten på en jvc kan den faktisk godt klare en gamma på 2.5 uden at ødelægge skyggedetaljer. Der er ingen Dlper der kan håndtere en højere gamma end 2.2 da det vil ødelægge detaljerne i billedet. Dybde er et parameter som hører indunder skarphed som jeg skriver og har intet med flot at gøre.
Pioneer VSX-LX50
JVC HD750
Sony PS4
|
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 17:07
Det er stadig "bare" nogle reflektioner af lys i punkter, forskelle i lysintensitet og farve på lærredet er det dit øje opfatter, derefter bearbejder hjernen indtrykket. Et fladt lærred kan ikke indeholde information om dybde
|
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 17:11
Hvorfor er der så mere dybde i en bluray film end en dvd. Dit lærred er jo stadig fladt.
Pioneer VSX-LX50
JVC HD750
Sony PS4
|
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 17:16
Der er ikke mere dybde i billedet, der er bare flere punkter. Din hjerne kan så vælge at oversætte det til dybde. Der er NUL dybde i et fladt billede. Billedkomposition kan formindske eller forstærke indtrykket af dybde, et kendt greb indenfor foto er at placere enkeltkomponenter i billedet så man kan opleve at noget er længere væk end andet, f.eks. en greb hænger indover motivet af en person, der står på en strand og der er måske både længere ude på vandet. Også linier der løber ind i billedet, f.eks. togskinner kan give en sådan oplevelse. Her er det hjernen, der i kraft af sit kendskab til objekterne og deres forventede relative størrelse, regner en dybde ud og giver dig oplevelsen af dybde.
|
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 17:21
Ok men billededybde er jvc så bedre til skabe, og så er jeg ligeglad om det er et fladt billede, billede virker alligevel dybere og det er fordi man kan bruge en højere gamma, f.eks. kan man tydeligt se hvis en gamma kun er 1.8 så er billedet fuldstændig udvasket, ses tit på philipskærme :p
Pioneer VSX-LX50
JVC HD750
Sony PS4
|
|