Print side | Luk vindue

Skuffende test af Samsung nye LED serie 6

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80642
Udskrevet den: 22-April-2025 kl. 17:56

Emne: Skuffende test af Samsung nye LED serie 6
Skrevet af: kskruger
Emne: Skuffende test af Samsung nye LED serie 6
Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 20:25
Flatpanels.dk har testet det nye Samsung LED 6005.
Billedekvaliteten er "kun" på samme niveau som på deres 2009 modeller, dog er har de fået bugt med sløret, som var problemet i 2009.
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1273594013 - http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1273594013

Svar:
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 20:29
igen fokus 3D
Men Clouding
synes jeg er utroligt på en skærm i 2010.
uanset om nogen ser det eller ej

Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

igen fokus 3D
Men Clouding

Clouding, det slipper man nok aldrig helt af med på LCD tv.
Så man kan være heldig, eller uheldig med sit køb Disapprove

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 20:42
Jeg vil gerne have en test på 8705. Det lyder mere interesant.Smile

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: vasif
Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 21:03
Nu er 6-Serien heller ikke topmodellen i Samsung's lineup, så jeg ville vente på en test af f.eks.
8000-serien med blandt andet Local Dimming og bedre billedkredsløb, for at vurdere hvor langt Samsung egentlig er nået med deres LED-Skærme, hvad angår billedkvalitet. Hvis Samsung 6-modellen er på niveau med de bedste LED-Skærme fra sidste års lineup, tegner det da ret fornuftigt med f.eks. 8000-serien, som gerne skulle være væsentligt bedre, men har dog lidt bange anelser. Clouding er jo nærmest ikke-eksisterende på andre LCD/LED-Skærme, så synes ikke man skal gøre det værre end det er, men jo, det er selvfølgelig et punkt, der stadigvæk kan forbedres på visse modeller.

Jeg overvejede faktisk en Samsung 6-model i hvid, eller en Sony NX800, men efter test er jeg nu ret overbevist om, at et G20 var det overordnede bedste valg i forhold til billedkvalitet:)

Skrevet af: Stromgren
Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 21:07
Hvad er clouding ?

-------------
Panasonic TX-P50G30Y
Marantz sr7005 receiver
Nad t557 Bluray
Dali Lektor 6 fronter
Dali Lektor Lcr Center
gale 3060 Bipolar Bag

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Nu er 6-Serien heller ikke topmodellen i Samsung's lineup, så jeg ville vente på en test af f.eks.
8000-serien med blandt andet Local Dimming og bedre billedkredsløb, for at vurdere hvor langt Samsung egentlig er nået med deres LED-Skærme, hvad angår billedkvalitet. Hvis Samsung 6-modellen er på niveau med de bedste LED-Skærme fra sidste års lineup, tegner det da ret fornuftigt med f.eks. 8000-serien, som gerne skulle være væsentligt bedre, men har dog lidt bange anelser. Clouding er jo nærmest ikke-eksisterende på andre LCD/LED-Skærme, så synes ikke man skal gøre det værre end det er, men jo, det er selvfølgelig et punkt, der stadigvæk kan forbedres på visse modeller.

Jeg overvejede faktisk en Samsung 6-model i hvid, eller en Sony NX800, men efter test er jeg nu ret overbevist om, at et G20 var det overordnede bedste valg i forhold til billedkvalitet:)

Helt enig . Og når 6-serien kommer lidt ned i pris er det et helt fornuftigt LCD køb. 

HDTVtest.co.uk har lige offentliggjort testen af Pana S20 (?) . Og der er slet ingen tvivl om,at hvis man er til bedste billede - accepterer en lidt større strømregning - accepterer let retention(- frem for let clouding og dårlig betragtningsvinkel) - jamen så performer gode plasma et bedre billede i prisklassen . 

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

igen fokus 3D
Men Clouding

Clouding, det slipper man nok aldrig helt af med på LCD tv.
Så man kan være heldig, eller uheldig med sit køb Disapprove
kan ikke se noget på en sharp 46705S

første gangClap

Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af Stromgren Stromgren skrev:

Hvad er clouding

siger mener end teori

alså der slipper lys ud, så sort bliver grå

r clouding ?

Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 23:27
Udover Sharp's LE820, er f.eks. Philips 9704 og LG's LE850 helt fri for clouding. På andre skærme som f.eks. på B&O snakker vi ubetydelige faktorer.

Ja, faktisk formåede Philips allerede i deres gamle 9803H at eliminere Clouding.

Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 07:00

Udover Sharp's LE820, er f.eks. Philips 9704 og LG's LE850 helt fri for clouding. På andre skærme som f.eks. på B&O snakker vi ubetydelige faktorer.

Ja, faktisk formåede Philips allerede i deres gamle 9803H at eliminere Clouding.
du glemmer lige og fortælle hvorfor

Philips 9704
9803H
LG's LE850

de har alle local dimming, som er årsagen til det. Det giver dog nogle andre problemer.

Skrevet af: Stromgren
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 07:42
har 2 lcd tv (gamle samsung modeller 2007), og har aldrig oplevet noget der sku minde om clouding

-------------
Panasonic TX-P50G30Y
Marantz sr7005 receiver
Nad t557 Bluray
Dali Lektor 6 fronter
Dali Lektor Lcr Center
gale 3060 Bipolar Bag

Skrevet af: baekgaard
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 08:20
Jeg tror også begrebet backlight bleed er nemmere at forholde sig til, eller få øje på. Jeg ser det ganske tydeligt, på rigtigt mange lcd tv. hvor det faktisk er som om der trænger lys ned fra hjørnerne/siderne.

I øvrigt undre jeg mig over testen, det bliver nævnt at han er skuffet over sort, og at detaljerne forsvinder. Men alligevel så er sort og shadow detail på positiv side, lidt sjov betragtning.

Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 09:15
Jo det ved jeg, men man skal ikke komme og sige, at man ikke kan få et LCD-LED tv uden clouding. 

Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 09:30

Jo det ved jeg, men man skal ikke komme og sige, at man ikke kan få et LCD-LED tv uden clouding. 
er helt enig

men der er meget langt i mellem.
selvom man får et andet indtryk her på siden.
synes rigtig mange siger de ikke kan noget lys som slipper ud.
selvom alle test viser det og man selv kan se det.
det kan dog variere fra panel til panel. Men hvis en model har det, er der som regel også på de andre af samme model.
men fair nok, det er vil bare noget folk lever med.
som alle mulige andre fejl på et tv.

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 09:34
Forventeligt test-resultat.  Wink

M.v.h.

Print side | Luk vindue