Print side | Luk vindue

Valget står imellem disse - hjælp!

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80669
Udskrevet den: 17-Maj-2024 kl. 19:54


Emne: Valget står imellem disse - hjælp!
Skrevet af: Strange
Emne: Valget står imellem disse - hjælp!
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 11:27
Så har jeg bestemt mig til at det skal være en af disse receivere jeg skal have. Hvilken mener I
er bedst. Det skal sættes til et Focal sib sæt og I skal IKKE tænke på prisen men KUN hvad I mener der er bedst af disse. Det skal bruges til Blu-Ray / PS3. Jeg vil have power og et godt billede. Jeg glæder mig til at høre fra jer og håber I vil komme med forslag når jeg nu har fastlagt mig på disse.

YAMAHA
http://www.av-connection.dk/?PGr=4083&ML=1386 - http://www.av-connection.dk/?PGr=4083&ML=1386  

http://www.av-connection.dk/?PGr=4082&ML=1386 - http://www.av-connection.dk/?PGr=4082&ML=1386

Denne kan jeg ikke finde på deres hjemmeside men har jeg også kig på: Yamaha RXV367

ONKYO

http://www.av-connection.dk/?PGr=2932&ML=943 - http://www.av-connection.dk/?PGr=2932&ML=943

http://www.av-connection.dk/?PGr=2058&ML=943 - http://www.av-connection.dk/?PGr=2058&ML=943



 
 
 
 
 
 
 

 
 



Svar:
Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 11:47
608eren. der får du det hele til det halve, undtagen hvis du skal tage hensyn til konen, så er den ikke så fancy at se på.

-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 11:49
Så den er bedre end Yamahaerne? Mht. power, lyd osv.


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Så den er bedre end Yamahaerne? Mht. power, lyd osv.
 
Det kan man ikke svare på medmindre man har hørt receiveren på dine højtalere. Det er lige meget hvor mange tråde du opretter om helt det samme emne. Der er ingen der kan svare dig på hvilken af disse receivere som lyder bedst, hvis man ikke har hørt dem sammen med de højtalere du har.Smile
 
Der er nogle som mener yamaha har en lidt mørk lyd, derfor lyder den nok lidt anderledes end de onkyo du linker til. DERFOR er det altså vigtigt du selv lytter til dem. Ingen kan jo bestemmer hvad DU synes lyder bedst. Jeg hader den mørke lyd, så jeg vil aldrig forslå yamah og marantz, men derfor kan det jo godt være at DU synes den mørke lyd er kanon og så går du sku glip af en god lyd ( i dine øre) hvis du vælger en onkyo eller denon fordi det er dem jeg råder dig til at købe. Det samme gør sig gældende hvis du vælger yamaha og egentlig bedre kan lide onkyo's klang.
Så du kan altså ikke hverken stole blindt eller vælge blindt ud fra hvad vi herinde skriver til dig.


-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 11:59
Jeg kan sagtens følge dig :-)

Men jeg har ikke tid til at tage ud og lytte til dem alle. Derfor jeg prøver at få gavn af folks erfaringer/opfattelser af tingene her. Umiddelbart mener jeg altid at folk roser Onkyo og jeg synes ikke man hører så meget om Yamaha....


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 12:02
Det er også helt fint, jeg vil bare have at du skal vide hvor vigtigt det er at vælge ud fra hvad du synes er bedst ellers kan du ende med at købe katten i sækken som jeg selv har gjort engang. Det er DEN erfaring jeg vil give videre:)
 
Der er mange som synes yamaha laver nogle rigtig gode receivere. Der er bare ikke mange af dem herinde. Derfor vægter onkyo højest herinde, hvorfor ved jeg ikke. Markedsføring her på siden måske...


-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 12:22
Arghh, det er bare svært synes jeg... Tror det bliver en Onkyo...meeen... Alle erfaringer tages imod med kyshånd :-) bestemmer mig nok senest mandag.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 12:31
Har du slet ikke hørt en Onkyo? Eller en Marantz? Eller Yamaha? Eller en helt fjerde?
 
Du må sku' få lettet numsen og komme ud og høre, røre og se hvad der er.Tongue


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 12:50
Jo det har jeg.. Har selv haft en Onkyo 507 og den synes jeg var rigtig god... det hjælper jo heller ikke så meget at komme ud og lytte når jeg ikke kan lytte med egne højttalere. :-)
Desuden er mine dage meget meget pressede... derfor (blandt andet) jeg elsker dette forum :-)

Så med dem jeg har listet er det et spørgsmål til jer om hvorvidt den ene er bedre end den anden når det kommer til specs, power osv. osv. Jeg ved godt selv at lyden kan være en anden i virkeligheden...


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 12:56

Hvis du syntes så godt om din tidligere onkyo 507 og syntes den havde power nok, så vil jeg gå imod min holdning om at råde i blinde, og råde dig til at vælge  onkyo 608'eren hvis det er den som budgettet rækker/strækker sig til.

Så ved du havd du får. En receiver som lyder mindst lige så godt som din tidligere 507'er, har mindst lige så meget power og så er den nogenlunde fremtidssikker med hdmi 1.4.
 
Så glem alt om at der måske findes en receiver i et andet mærke til samme pris eller billgere som gør det en lille smule bedre, for i den prisklasse er der nok ikke den store forskel alligevel. Med Onkyo ved du jo bare hvad du får da du HAR haft en og som du oven i købet syntes godt om.


-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 13:00
Enig! Hvis ikke du har tiden og overskud'et til at komme rundt og høre, se og røre. Så hold dig til det du ved hvordan lyder...Wink


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 13:01
Det lyder fornuftigt hvad I siger!

Denne er ved at udkomme og kan fås til en rigtig god pris... Den vil vel (ren spec mæssisigt og watt mæssigt) ikke kunne måle sig med Onkyo 608 vel?

Yamaha RXV367


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 13:11
Du sammenligner en 7.2 mod en 5.1 reciever. Det er svært at sige ret meget om Yamaha'en, da der ikke foreligger tests endnu. Men én ting springer i øjnene og det er vægten der kun er 2/3 af Onkyo'en.


Skrevet af: dreamz
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 13:23
Som også Furious jt er inde på, så er det kun dig selv, der kan afgøre, hvad der lyder bedst. Jeg er åbenbart en af de få, som har valgt Yamaha (rxv 1700), fordi jeg mente, at den gav den bedste lyd i forhold til både Denon, Onkyo, NAD og Marantz. Men det er min holdning, og jeg påstår ikke, at den er bedre end de andre; jeg kunne bare bedst lide den.

Hvilke højttalere skal den spille sammen med? 


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 13:27
Kampus: Jeg kan godt huske at man i gamle dage sagde at vægten havde noget at sige, er det stadig sådan at jo mere det vejer jo bedre er det nok også? Så er Onkyo jo vejen frem i mit tilfælde.

Dreamz: Det er et Focal sib sæt der skal bruges som højttalere.

PS: Det trækker lidt at den er THX certificeret den onkyo selvom det sikkert ikke har det store at sige ? :-)


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 13:32
Det skulle jeg mene, da det som regel er trafo'en der vejer mest i en reciever.
 
Det der THX har jeg også på min reciever, men bruger det ikke da det lyder forfærdeligt. Sender lyden direkte gennem uden om ALT, det gir' den bedste lyd i mine ører.


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 13:38
OK... Godt at vide. Som jeg læser det havde min 507 (som jeg var glad for) 80 watt per højttaler... 608 har 160 watt per højttaler, det lyder ikke ligefrem på det punkt som om jeg bliver skuffet...?


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 13:55
Den har nu 100 watt i 8 ohm med 2 kanaler i drift. Men det er også kraftigere end 507
http://www.us.onkyo.com/model.cfm?m=TX-SR608&class=Receiver&p=s - http://www.us.onkyo.com/model.cfm?m=TX-SR608&class=Receiver&p=s


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 13:59

Der står da 160 watt på hjemmesiden (Av-connection)?

Hvis den har 100 hvad har 507'eren så?


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 14:01
Det ER hjemmesiden! 507 har 75 watt..


Skrevet af: dreamz
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 14:02
Pas på med disse udgangseffekt-opgivelser. Receiveren trækker - ifølge Onkyo selv - 630 watt, og det giver sig selv, at den så aldrig ville kunne spille 7 x 160 watt. Men derfor kan den såmænd sagtens være både strømstærk og kraftig nok til dine focal'er. Men det er alligevel utroligt, at producenterne bliver ved med disse urealistiske effektopgivelser.  


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 14:04
Jeg kan ikke helt forstå hvorfor man er så fikseret med Onkyo..? - Der nævnes intet om brug for HDMI 1.4. 

Yamaha laver altså nogle ganske fornuftige forstærkere, hvor de er mest kendt for at levere en god lyd. Der hvor de halter efter er på videosiden, hvor de ikke er så gode til at opskalere. Igen, lyden fejler dog intet.

Dernæst skal man gøre op med hvad lyd man ønsker. Til det skal man først kende klangen på sine højttalere. En lys forstærker som Onkyo og et par lyse højttalere kan give en skringer kombination. Nogle kan godt lide den lyd som kombinationen giver (mig selv incl.), men andre synes det bliver for meget. Derfor kan det være at Yamaha'en er det som du vil være bedst kørende med.

Ang. vægten, så ville jeg skyde en hvid pil efter specifikationerne. Min Marantz er lettere end min anden forstærker (som var en Onkyo 805), men spiller bedre. Dernæst, så ved man ikke hvor meget selv elektronikken og strømforsyningerne vejer ud fra et stykke papir - hvem ved om der er lagt et stykke metal i for at gøre dem tungere? Dernæst, så er implementeringen vigtigere end bare at have dem som en fed feature. Her er, efter min mening, Onkyo's akilleshæl. De indeholder en masse fede features, men det føles bare ikke som om der er lagt arbejde i at få det til at virke ordentlig samt få det til at fremstå lækkert. 

Tag bare Audyssey målemikrofonen. Den ligner en bordskåner og gav, i mit setup, en opmåling som passede helt af h til. Min Marantz var til sammenligning indenfor 30 cm. nøjagtighed.

Derfor, let røven og kom ud og lyt. Hvis ikke, så kan du i de fleste tilfælde låne dem med hjem inden køb så du kan bestemme dig derhjemme efter at have lyttet på dem.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 14:04
Det ser altid flottere ud med høje tal, men de er ikke realistiske når de måles ved lavere belastning end 8 ohm. Og stadigvæk skal de tages med et gran salt..


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 14:07
Siger heller ikke at vægten er det eneste parameter, men et godt et! Og at nogle producenter skulle smide bly i deres recievere, den må du længere udpå landet med - Aalborg?Tongue


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det ER hjemmesiden! 507 har 75 watt..
 
Havde jeg ikke set... Hilsen Stevie Wonder....
 
Jeg aner ikke hvad der er skinger lyd og ikke... Er der nogen der ved hvilken lyd Focal er kendt for?

Jeg synes selv det ville være fantastisk at kunne låne en masse grej med hjem, men er:
1. ikke teksnisk minded (ikke nok i al fald)
2. Har simpelthen ikke tid til at fare rundt når man har hus, job, kone og barn
 
Derfor jeg vælger denne løsning herinde :-)
 
Hælder mere og mere til Onkyo.. Man ved hvad man har og ikke hvad man får.. Men byd endlig mere ind :-)


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 14:25

Jamen hvis du var fuldt ud tilfreds med din tidligere 507'er både mht lydklang og power så ville jeg ikke tøve med at snuppe den 608'er. Vi får dig jo aldrig overbevist om at du selv skal ud og lytte til andre mærker:)

Du ved derfor ikke hvordan andre receviere lyder og så er det dælme åndssvagt at vælge et andet mærke fordi nogle herinde siger at det mærke bare er "bomben".
 
Havde du ikke været fuldt ud tilffeds med din gamle 507'er så havde jeg selvfølgelig ikke rådert dig til at vælge en anden onkyo.
 
Anima: Jeg gider personligt ikke Onkyo så det er slet ikke derfor jeg prædker om at trådstarter skal vælge onkyo. Men nu hvor han ikke vil/kan komme ud af huset og ud at lytte til alle de forskellige mærker så kan han sq lige så godt vælge det som han VED der lyder godt frem for det som han TROR der lyder godt bare fordi andre siger det.Smile


-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: dreamz
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det ER hjemmesiden! 507 har 75 watt..
 
Havde jeg ikke set... Hilsen Stevie Wonder....
 
Jeg aner ikke hvad der er skinger lyd og ikke... Er der nogen der ved hvilken lyd Focal er kendt for?

Jeg synes selv det ville være fantastisk at kunne låne en masse grej med hjem, men er:
1. ikke teksnisk minded (ikke nok i al fald)
2. Har simpelthen ikke tid til at fare rundt når man har hus, job, kone og barn
 
Derfor jeg vælger denne løsning herinde :-)
 
Hælder mere og mere til Onkyo.. Man ved hvad man har og ikke hvad man får.. Men byd endlig mere ind :-)

Nu ved jeg ikke, hvor du bor, men du burde gøre dig den ulejlighed at gå ned til en forhandler og bede ham spille to forstærkere i samme pirsklasse med forskellige lydkarakteristika. Så kan du få dig en ide om, hvilken lyd du hælder mest til.

Du har jo vist interesse for emnet vil at starte denne tråd, så jeg vil råde dig til at bruge et par timer i den virkelige verden. Det kan jo være, du ender op med noget helt fjerde!


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det ER hjemmesiden! 507 har 75 watt..
 
Havde jeg ikke set... Hilsen Stevie Wonder....
 
Jeg aner ikke hvad der er skinger lyd og ikke... Er der nogen der ved hvilken lyd Focal er kendt for?

Jeg synes selv det ville være fantastisk at kunne låne en masse grej med hjem, men er:
1. ikke teksnisk minded (ikke nok i al fald)
2. Har simpelthen ikke tid til at fare rundt når man har hus, job, kone og barn
 
Derfor jeg vælger denne løsning herinde :-)
 
Hælder mere og mere til Onkyo.. Man ved hvad man har og ikke hvad man får.. Men byd endlig mere ind :-)

Nu ved jeg ikke, hvor du bor, men du burde gøre dig den ulejlighed at gå ned til en forhandler og bede ham spille to forstærkere i samme pirsklasse med forskellige lydkarakteristika. Så kan du få dig en ide om, hvilken lyd du hælder mest til.

Du har jo vist interesse for emnet vil at starte denne tråd, så jeg vil råde dig til at bruge et par timer i den virkelige verden. Det kan jo være, du ender op med noget helt fjerde!
 
Helt enig! Man kan blive positiv overrasket over noget som man slet ikke havde i tankerneSmile


-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Siger heller ikke at vægten er det eneste parameter, men et godt et! Og at nogle producenter skulle smide bly i deres recievere, den må du længere udpå landet med - Aalborg?Tongue

Nu skal du ikke se det som en påstand, men nærmere som at man ikke skal tro større vægt altid er lig med en bedre receiver. I nogle konstruktioner behøver det ikke veje adskillige kilo for at lyde godt.


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 14:36
Jeg tager mig tid til lige at lytte til et par Yamaha også! :-)

et helt andet spørgsmål. Hvis valget nu falder på ONkyo, vil I så mene at merprisen for en 608 kontra en 508 er det værd, og hvorfor?


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Siger heller ikke at vægten er det eneste parameter, men et godt et! Og at nogle producenter skulle smide bly i deres recievere, den må du længere udpå landet med - Aalborg?Tongue

Nu skal du ikke se det som en påstand, men nærmere som at man ikke skal tro større vægt altid er lig med en bedre receiver. I nogle konstruktioner behøver det ikke veje adskillige kilo for at lyde godt.
Nåh nej, men omvendt er der vel færre tunge forstærkere der lyder dårligt, end der er lette forstærkere der lyder godt.LOL


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Jeg tager mig tid til lige at lytte til et par Yamaha også! :-)

et helt andet spørgsmål. Hvis valget nu falder på ONkyo, vil I så mene at merprisen for en 608 kontra en 508 er det værd, og hvorfor?
Hvad er prisforskellen da? Mener at ha' læst den kun er 500 kr..
Og så er valget let da 608 bare har så mange flere muskler Big smile


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 14:47
Det er vel smag og behag - lidt ligesom kvinderEmbarrassed

Nogle kan lide dem buttede, andre foretrækker at man kan se ribbeneneLOL

Men jo, som hovedregel er en stor strømforsyning et godt tegn, men nu er der andet end strømforsyningen som har indvirkning på lyden.


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 15:17
Prisforskellen er ca. 1500 kr. Så spørgsmålet er om 608 kontra 508 er det værd?

Jeg betaler det gerne hvis man får mere ud af det.... Det er ikke pengene der skal være afgørende.
 
608 = 4500 kr
508 = 3000 kr.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Det er vel smag og behag - lidt ligesom kvinderEmbarrassed

Nogle kan lide dem buttede, andre foretrækker at man kan se ribbeneneLOL

Men jo, som hovedregel er en stor strømforsyning et godt tegn, men nu er der andet end strømforsyningen som har indvirkning på lyden.
Sjovt at vi skal sammenlignes med hifiTongue
 
Nå men en operasanger med lidt "volumen" kan vel synge bedre igennem end en "flagstang" dittoLOL


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Prisforskellen er ca. 1500 kr. Så spørgsmålet er om 608 kontra 508 er det værd?

Jeg betaler det gerne hvis man får mere ud af det.... Det er ikke pengene der skal være afgørende.
 
608 = 4500 kr
508 = 3000 kr.
Du kan sikkert godt nøjes med 508, men jeg ville ta' 608 for at ha' noget mere overskudWink


Skrevet af: dreamz
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 
Nå men en operasanger med lidt "volumen" kan vel synge bedre igennem end en "flagstang" dittoLOL

Det kommer vel an på, om det er en tenor eller en sopran ;-)


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 21:18

Kampus: Hvad tænker du på når du siger overskud?

Nu har jeg lige set at man kan få den nye Denon 1911 for 3500 kr. Hvad er argumentet for at vælge Onkyo 608 frem for den?

http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_avr-1911_surround-receiver_sort.htm - http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_avr-1911_surround-receiver_sort.htm


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 21:45
Jeg tror hun mener, at 608 kan spille højere før den forvrænger så det bliver hørbart.


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 22:07

OK, tak. Hvad med den denon?



Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg tror hun mener, at 608 kan spille højere før den forvrænger så det bliver hørbart.
Tak Anima Smile


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

OK, tak. Hvad med den denon?


Jeg kender ikke Denon, men nogle bekendtskaber siger det er noget værre pis, mens andre herinde tydeligvis synes det lyder rigtig godt. Hvad kan du bruge det til så? - Tjaeh, igen må du ud og lytte, for lyd er individuelt. Tænk nu hvis Denon var meget bedre end Onkyo i dine ører.. ville du så ikke være skuffet hvis du brugte 3-4000 på "den forkerte" forstærker?

Du må og skal ud og lytte. Specs siger kun 10% og kan kun bruges til at sammenligne modeller fra samme fabrikant.


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 23:13
Men HVORFOR siger dine bekendtskaber det er pis.... Kan du følge mig? Jeg har forstået at det er bedst at komme ud og lytte, men kan ikke nå dem alle :-)


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Men HVORFOR siger dine bekendtskaber det er pis.... Kan du følge mig?


Det er jo ligesom at spørge om rød eller blå er pænest, eller om let- eller skummeltmælk smager bedst.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 11:41
Hi hi, håber da ikke Strange har ligeså svært ved at bestemme sig når han står i supermarkedet og skal ha' en liter mælk.TongueLOL


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 16:08
Kasper: Så er det fordi du ikke har forstået spørgsmålet, det er fint nok, men så er der jo ingen grund til at komme med flabede svar :-). Ud fra specs osv må en kyndig ligesom kunne sige hvad der er bedst, det er det jeg efterlyser selvom jeg ved at man ikke kan stole på specs, men det kan være en guideline...
 
Kampus: Nu er det jo en homogen vare du her hentyder til, det kan en receiver vist ikke betegnes som... :-)


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Kasper: Så er det fordi du ikke har forstået spørgsmålet, det er fint nok, men så er der jo ingen grund til at komme med flabede svar :-).


Det er aldeles ikke et flabet svar, og jeg har forstået spørgsmålet - Det er lidt som om, at du ignorere det fine svar adskillige mennesker har givet dig: Du bliver nødt til at lytte.

Du kan ikke bruge specs til noget som helst...det er lidt som om du bare venter på at nogen svarer det du gerne vil høre.


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 20:21
Så er forvirrengen total...
 
Snakkede i dag med en fagmand der både sælge Onkyo og Yamaha og han var mildest talt ikke begejstret for Onkyo.

Han sagde at blandt andet at de lover alt for mange ting når de opgiver watt osv. samt at kvaliteten ofte ikke fulgte med prisen...

Jeg hælder så mest til disse to, men er ikke kommet nærmere hvad det skal være for en af dem :-/

Han var stor fortaler for Yamaha.
 
Fandt disse på en hjemmeside og er nok dem der er i spil lige nu... Jeg kan desværre ikke komme til at lytte til dem og jeg ved at det ikke er holdbart bare at spørge om hvilken I ville tage men nu gør jeg det alligevel...PS. Han sagde at vægt i dag er fløjtende ligemeget.

  http://www.av-connection.dk/?PGr=4082&ML=1386 - http://www.av-connection.dk/?PGr=4082&ML=1386
 
http://www.av-connection.dk/?PGr=2058&ML=943 - http://www.av-connection.dk/?PGr=2058&ML=943


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 20:26
Ikke enig! Du får meget kvalitet for pengene i Onkyo. Det med vægten er heller ikke det vigtigste, men en rettesnor for hvor stor trafo'en er. Men hvis resten er noget møj, hjælper det jo ikke noget.
 
Alle producenter af low- og mid-end udstyr anvender optimistiske målemetoder til opgivelse af watt effekten.


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 20:32
Ja, det har jeg også på fornemmelsen efterhånden, men jeg var meget overrasket over at Yamaha blev rost så meget som de gjorde... Jeg var lidt sikker på jeg havde fundet de vise sten i Onkyoen... Holdbarhedsmæssigt lyder en Onkyo heller ikke til at være alt for god... Jeg tænker bare på min egen 507 der hurtigt gik sig en tur med den ene udgang og det vel og mærke efter max 10 timers brug hvor den ene højttaler så skrattede...
En helt anden ting... Vil den Yamaha jeg linker til også skrive DTS HD-master audio i displayet når jeg afspiller en film med den lyd? det gjorde min Onkyo og syntes jeg var dejligt blæret :-)


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 20:33
har selv en  Onkyo 806, men kører med effektforstærker.
det havde jeg også gjort men en anden forstærker.

hvor fandt man lige en forstærker der kunne det samme til prisen
i hvertfald da jeg købte. nemlig min Onkyo

opgivelse af watt kan du ikke bruge til en meter.
en Yamaha er mørk i lyden, så vidt jeg ved.

 


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 20:34
Jamen du har så haft en svipser. Synes ikke generelt der har været problemer med Onkyo.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Ja, det har jeg også på fornemmelsen efterhånden, men jeg var meget overrasket over at Yamaha blev rost så meget som de gjorde... Jeg var lidt sikker på jeg havde fundet de vise sten i Onkyoen... Holdbarhedsmæssigt lyder en Onkyo heller ikke til at være alt for god... Jeg tænker bare på min egen 507 der hurtigt gik sig en tur med den ene udgang og det vel og mærke efter max 10 timers brug hvor den ene højttaler så skrattede...
du kan jo ødelægge dem alle
samt en 507 og en yamaha til 18000 kr spiller jo forskelligt
så husk og sammenligne model i samme prisklasse


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 20:53
Ja, glemte så at sige at de selvfølgelig er i samme prisklasse... Xcardman.... Kig lige på foregående side og giv mig dit besyv om de to jeg linker til.... Du har før hjulpet mig...

Kan heller ikke helt bestemme mig til om alt det 1.4 hdmi er nødvendigt... Hvem siger at der ikke næste år (eller hvornår man nu køber tv) ikke er noget helt andet der skal bruges....
 
Forstår heller ikke helt hvad folk mener når de siger mørk i lyden... skal det forstås som om at lyden ikke er klar og detaljerig?


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 21:12
HDMI 1.4 er kun nødvendigt til Ethernet forbindelse, men det er der jo ikke i de recievere du skal ha'.
 
Det er det modsatte af lys i lydenLOL


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 21:26
Slet ikke med Kampus Embarrassed


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 20:15
Bump...stadig i vildrede.... Kig på foregående side og vær med til at give mig ro i sjælen Thumbs Up
Tillægsspørgsmål.... Vil man i alle receivere der understøtter de nye lydformater kunne se at der står DTS HD-master audio (eksempelvis) i displayet når man ser en film?

Det gjorde min Onkyo 507, men gør Yamaha og andre også det?


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 16:36
Op... Hilsen den stædige.


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 16:41
Hvorfor ikke kikke på Integra i sted for Onkyo, men selfølige kan Onkyo fås for en slik i Tyskland Question

http://www.csn-teknik.dk/Integrasurround.htm

Hvis fremtid planer gå på 3D, så skulle du nok vente lidt for som det er nu er det kun de billige model der er komme på marked.

HDMI 1.4 skal bruges til 3D og Ethernet forbindelse, og man kan sikke også bruge et god HDMI 1.3 kabel til 3D, men hvis man skal bruge Ethernet forbindelse skal man havde et HDMI 1.4 kabel.


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 16:49
Jeg har mere eller mindre fastlagt mig på yamaha eller onkyo - tror ikke jeg skal forvirre mig selv mere med at kigge på Integra også :-) Men kan du sige noget om dem jeg linker til på forrige side... Hvilken ville du vælge, og hvorfor?


Skrevet af: dreamz
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 17:58
Strange, har du overhovedet været ude og lytte? Som du nok har fundet ud af, er der lige så mange meninger om Onkyo, Yamaha og Denon som der er ejere af de forskellige mærker.

Så se at få lettet bagdelen og bevæg dig ud og brug ørerne!



Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 18:15
Enig - du kan lige så godt slå terning om hvilken du skal vælge som din fremgangsmåde er nu.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 19:25
Og jeg stemmer i:
 
Se at få lettet ørerne og ud og bevæg dig og brug bagdelen LOL


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 03:27
Kære venner... Svar mig nu bare hvad I mener. Jeg er netop hjemvendt fra fest og er stadig i vildrede. Jeg kan jo ikke lytte til disse YAMAHA når de ikke er udkommet endnu,,,,, hVad VILLE i vælge og hvorfor???????????????


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 10:16
Yamaha RX-V567AV

Hvad kan du selv bedst lide? - det er jo dig som skal vælge.


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 11:13
Jeg kan lide dem alle... Det er derfor det er ekstra svært :-) Men tak fordi du svarede konkret på at du ville vælge den :-) Må jeg spørge hvorfor :-) ?


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 11:24
hvis 3 personer siger denon, 3 siger yamaha og 3 siger onkyo. Hvilket mærke vil du så vælge?
Hvem stoler du mest på? og selvom du stoler på personen kan du så stole på at I har samme smag mht lyd?
Vælg nu bare den du bedst synes om ud fra de specs receiverne har. For lyden kan du jo ikke vælge ud fra!!


-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: dreamz
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 11:29
Jeg er helt enig. Denne tråd har efterhånden udviklet sig til en farce, hvor Strange åbenbart nægter at lytte til det eneste rigtige råd: Gå ud og lyt. Havde dette været et bilforum, og du havde spurgt om du skulle vælge Kia, Mazda eller Toyota ville du få lige så mange forskellige svar, som du i princippet heller ikke ville kunne bruge til noget som helst.
 
Men hvorfor er det dig så meget i mod at tage ud og lytte til et par forstærkere, så du kan få dig en ide om, hvad du bedst kan lide?


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 12:16
Nu er det jo svært at lytte til en receiver der endnu ikke er kommet på markedet ikke? det er tilfældet ved dem fra Yamaha...

Jeg kan sagtens se at det kan være svært at råde i det tilfælde her, men da jeg ikke selv har så meget forstand på specs er det jo rart at andre der har kan komme med input mht. lige præcis det ikke?

Nå, men farce eller ej. Vil en Yamaha kunne skrive hvilken lyd der er i displayet.. Eksempelvis DTS HD-master audio? Dte kunne min 507 og det synes jeg var lidt cool... Er det noget alle receivere kan, eller?


Skrevet af: dreamz
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 12:30
Når den pågældende receiver ikke er på markedet, kan vi andre jo heller ikke udtale os om, hvorvidt den er et godt køb eller ej.
 
Der har flere gange i denne tråd været udsagn fremme om, at Denon og Onkyo har en lys lyd, mens Yamaha hælder mere over mod det mørke, og så er det, at bl.a. jeg har rådet dig til at besøge en forhandler og bede om at lytte til to forstærkere med netop de karakteristika, så du kan vurdere, hvad du mest er til. Du skal bare være opmærksom på, at den lyd, der ender med at komme ud af dine højttalere er er afhængig af alle ledene - fra signalkilde til forstæker til højttalere og de forbundne kabler.
 
Miin Yamaha viser i displayet, hvilket format lydkilden har, og det går jeg udfra, at alle receivere gør.
 
Hvad angår specs, så siger de ikke noget som helst; om den ene vejger et kilo mere end den anden som så tilgengæld har opgivet 20 watts højere udgangseffekt betyder nul og niks. En forstærker med lavere udgangseffekt og mindre vægt kan sagtens spille både højere og bedre end en med 'bedre' specifikationer. På samme måde kan en bil med 150 hk og 2 liters motor sagtens køre langsommere end en bil med 130 heste og 1.8 liters motor - måske sidstævnte endda også kører bedre; det ved man jo først, når man har prøvet dem, ikke sandt? 
 
Så for sidste gang: Tag nu ud og lyt!


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 13:36
Uanset hvad er det jo rart at høre folks tilkendegivelser af hvad de mener - hvis man kun skulle gå efter selv at lytte ville dette forum ingen relevans eller eksistensberettigelse have :-)


Skrevet af: dreamz
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 13:43
Men du har jo fået folks tilkendegivelser, og de mest vedholdende har gået på: GÅ UD OG LYT!!!! Et forum som dette kan sagtens give masser af råd, inspiration og inputs, men det er jo i sidste ende dig, der skal leve med udstyret. Det er en gigantisk fejltagelse at tro, at et forum kan give dig svar på, hvad du skal købe. Du bliver altså nødt til selv at lytte. Og jeg kan simpelthen ikke fatte, hvorfor du har så meget imod det. Kan du ikke svare mig på, hvorfor du nægter at følge vores råd og tage hen til en forhandler og lytte?


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 13:56
Jeg skal også ud at lytte NÅR de kommer, men de er jo ikke i handlen endnu....


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

men de er jo ikke i handlen endnu....


Så er der jo ingen som har hørt dem, og ingen som kan svarer dig - Ergo er det nemmeste nok at slå plat og krone.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

men de er jo ikke i handlen endnu....


Så er der jo ingen som har hørt dem, og ingen som kan svarer dig - Ergo er det nemmeste nok at slå plat og krone.

Hvilket var det jeg gjorde - ok, jeg slog en terning..Smile


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:



Hvilket var det jeg gjorde - ok, jeg slog en terning..Smile


LOL godt valg.


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 18:55

Kasper: Jeg ved sgu snart ikke hvor mange gange jeg skal sige det, men nu gør jeg det alligevel. Selvfølgelig kan I ikke sige det når de ikke er udkommet endnu, men man jo antage at de ikke er blevet dårligere end sidste års modeller, derfor kan man vel godt gå ud fra det.

 
@Anima: du har i min tid på dette forum været en af dem jeg har fået mange gode svar fra hvilket jeg er meget taknemmelig for, men hvis det er tilfældet at du faktisk har slået en terning eller lignende for at komme med det svar du kom med tidligere er jeg godt nok rystet. Det er ekstremt dårlig stil... Helt vildt endda!!!

Sidst men ikke mindst, jer der ikke kan forstå hvad jeg mener med denne tråd behøver jo heller ikke skrive i den. I er velkommen til at lade være. Jeg har fået mange super svar, men jeg gider ikke forsvare at jeg naturligvis gerne vil høre ANDRES erfaringer mht. de to mærker. Og ja, specs siger måske ikke så meget, men det er trods alt det sammenligningsgrundlag man i første omgang kan benytte sig af.
 
Venligst
Strange


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 20:33
Kære Strange

Du har fået mange svar på hvorfor vi her på forummet ikke kan sige: "Køb dén receiver, den lyder bedre og har flere features, er mere strømstærk sammenlignet med konkurrenternes og den har den bedste pris".

Faktum er, at valget af receiver er et personligt valg som skal foretages af dig selv. Du har igennem hele denne tråd forsøgt at spørge brugere her på recordere om hvilken de selv vil vælge og hvorfor - og givet anledning til at tro du vil have en anden til at vælge en receiver til dig. Som vi har forsøgt at fortælle dig, så er der altid nogle som vil mene mærke x lyder bedre end mærke y, og at mærke
zvirker 
z virker som konen når det er "den tid på måneden". 

Dernæst, så skal man matche lyden på ens højttalere. Derfor: lån dem med hjem! - ja, du hader den sætning som pesten, men det er sq ramme alvor! Jeg kan anbefale dig en Marantz da den lyder fint i mit setup med mine højttalere. Problemet er at det kan være det er noget værre pis når du spænder dine egne højttalere for. Se problemet som at du roder med equalizeren i din musikafspiller hvor der fx. er skruet ned for de høje frekvenser og op for de lave. Med mindre du er en teknofrands som er Basshunter wannabe, så lyder det sikkert af h-til.

Kan du se problemstillingen nu? - valget mellem Onkyo og Yamaha bør falde på om en af dem har en feature som den anden ikke har, som du bare ikke kan leve uden, samt hvilken lyder bedst sammen med dine højttalere.

Punktum.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 20:38
Synes du stadig du mangler at få svar på noget, så send en PM.


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 13:27
Kan man sige noget omkring om Onkyos Audyssey er bedre end Yamahas YPAO, eller omvendt?


Skrevet af: Ducky
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 14:06
Har desværre ikke hørt Yamaha i brug, men var ude og høre Onkyo/Denon/NAD/marantz før jeg købte min onkyo 608, og må sige jeg er lykkelig over mit valg. Men det er som andre har sagt virkelig op til din egen smag. så det bare med at komme ud og lytte ;)



Skrevet af: Strange
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 14:29
Nu tænker jeg decideret på lydoptimeringen ved opsætningen jo... Det er jo noget konkret.


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 15:15
min personlige smag.
med focal har du en meget detaljeret og pågående diskant , som jeg syntes godt kan have en tendens til lidt skarphed. så du skulle måske undgå en lys klingende forstærker. problemet er at de fleste recievere er lysklingene...............specielt hvis man sammeligner dem med stereo grej. JEG syntes at de fleste recievere har en lys/tynd klang........som især kommer til udtryk ved høj volume. jeg ville ubetinget vælge Marantz. JEG syntes at de har en meget afbalanceret lyd som kunne passe godt til dine focal
Marantz er i mine øre meget neutralt og ikke mørk........................de er kun mørk i sammenligning med lys klingene udstyr, hvor der typisk er meget fokus på diskanten.
Det var så min meningWink


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 18:49
Hej p.las. Det er præcis sådanne meninger jeg leder efter... Tak for det. Men jeg har fastlagt mig på enten Yamaha eller Onkyo - så det er mere hvilken en af dem der passer bedst til Focal :-/


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Hej p.las. Det er præcis sådanne meninger jeg leder efter... Tak for det. Men jeg har fastlagt mig på enten Yamaha eller Onkyo - så det er mere hvilken en af dem der passer bedst til Focal :-/
 
jeg vil tage den mørkest klingende..............eller mindst lyseWink ,  Hvilket jeg tror er Yamahaen. de ved også godt hvordan en processor skal laves. De laver en ss-forstærker til 40k som skulle være noget af det bedste integreret (mener den hedder z11) Derfor har jeg generelt mere tiltro til Yamaha...................når det nu ikke skal være marantz. Hvorfor køber du ikke i tapeconnection? mener de har både Yamaha og Marantz. De par skallede kroner det koster mere , end at købe på nettet , kan være givet godt ud , i forhold til et fejlkøbWink


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 10:13

Tak for svar! Det er præcis sådanne konkrete svar jeg efterspørger. Men er Yamaha også ligeså gode når de ikke har Audessey?

Sidder den processor du hentyder til også i de nye modeller fra Yamaha? Hvorfor mener du den er bedre?

Du skal desuden huske at den kun vil blive brugt til film og PS3. Der vil ALDRIG blive hørt musik... Er Yamaha så stadig det bedste?

Jeg køber med garanti ikke min forstærker på nettet. Det bliver hos en forhandler :-)


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Tak for svar! Det er præcis sådanne konkrete svar jeg efterspørger. Men er Yamaha også ligeså gode når de ikke har Audessey?

Sidder den processor du hentyder til også i de nye modeller fra Yamaha? Hvorfor mener du den er bedre?

Du skal desuden huske at den kun vil blive brugt til film og PS3. Der vil ALDRIG blive hørt musik... Er Yamaha så stadig det bedste?

Jeg køber med garanti ikke min forstærker på nettet. Det bliver hos en forhandler :-)
jeg vil ikke bruge så meget krudt på room EQ, med mindre at man vælge kun at korrigere bassen. yamaha har altid haft styr på surround/processering+deres topmodel går for at være noget af det bedste integreret. det er selfølgelig ikke den samme processor som der sidder i deres billigere modeller.
Ang hvilken jeg syntes at der er bedre: da yamahaen sansynligvis har en knap så lys klang som Onkyo, vil det være et bedre match med dine focal. det betyder at klangen kunne være et godt match. spørgsmålet er så hvem der har bedst styr på processeringen/bass mangetment. Hvordan Onkyo er i den sammenhæng ved jeg ikke. men jeg ved at Yamaha har rigtig meget styr på det.
 
som sagt tidligere i tråden ER klangen en smagsag. jeg bryder mig ikke om den skarpe lyd, hvor der kan være meget fokus på diskanten. derfor vil mit valg , hvis det holder stik med at den er mørkere i klangen end onkyo være yamahaen.
Ang signal behandling: der har jeg mere tiltro til yamaha. de har som sagt lavet nogle rigtig gode surround produkter.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 12:07
Dejligt med et udførligt svar! I andre må endelig gerne bryde ind... Er der andre der har lignende meninger er i velkommen til at byde ind.

P.las. Vil Yamaha 567 være at foretrække over 467?


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Dejligt med et udførligt svar! I andre må endelig gerne bryde ind... Er der andre der har lignende meninger er i velkommen til at byde ind.

P.las. Vil Yamaha 567 være at foretrække over 467?
pas

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 10-Juni-2010 kl. 09:13
Kender I til steder hvor der er tests af Yamaha 567 og Onkyo 608???

Synes ikke det er nogle steder... Og kunne man forestille sig at recordere kommer med et par anmeldelser?


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 10-Juni-2010 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Kender I til steder hvor der er tests af Yamaha 567 og Onkyo 608???

Synes ikke det er nogle steder... Og kunne man forestille sig at recordere kommer med et par anmeldelser?
kan du vente på det?

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 10-Juni-2010 kl. 20:22
Det kan jeg blive nødt til hvis det er - tror du da det tager lang tid?


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 10-Juni-2010 kl. 20:40
Hvad med at bruge dine egne ører ?
Du kan vel bestille en hjem, og så returnere den inden for 14 dage, hvis det ikke er dig. I stedet for at være så afhængig og vente på en eller anden anmeldelse, som måske slet ikke kommer.
Måske du kunne finde et sted, hvor du kan låne dem hjem?

Hos av-connection må du gerne bestille hjem og prøve det. Bare det bliver leveret tilbage i samme tilstand, og uden forringelse.


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 10-Juni-2010 kl. 20:42

Det ligger ikke til mig.



Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 10-Juni-2010 kl. 20:44
Men du vil hellere være afhængig af hvad andre skal fortælle dig, hvad de synes lyder bedst. Du kommer jo ingen vegne ved at gå og vente hele tiden Smile

Hvorfor ikke benytte sig af det, hvis de tilbyder det. Du kunne jo ringe og snakke med dem om det?


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 10-Juni-2010 kl. 20:50
Jeg skal faktisk ind og høre dem når de lander, men jeg tror bare ikke jeg vil kunne høre så meget forskel på Yamaha fremfor Onkyo. det er netop derfor jeg gerne tager imod erfaringer og subjektive holdninger så jeg har mest muligt at gøre op med når jeg skal bestemme mig. Man venter da også på anmeldelser til et tv mv.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 10-Juni-2010 kl. 20:54
Hvis ikke du kan høre forskel, hvorfor ikke bare tage den du synes er pænest og har de bedste features, som DU skal bruge?


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 10-Juni-2010 kl. 21:08
Ikke sikkert jeg kan høre forskel... Men har aldrig hørt en Yamaha før, derfor jeg ser frem til det.



Print side | Luk vindue