Print side | Luk vindue

Brugeranmeldelse af Panasonic topmodel plasma

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Anmeldelser
Forumbeskrivelse: Debat om anmeldelserne på recordere.dk
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80734
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 20:01


Emne: Brugeranmeldelse af Panasonic topmodel plasma
Skrevet af: Lars
Emne: Brugeranmeldelse af Panasonic topmodel plasma
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 18:58
 
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=3870">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=3870 - - Anmeldelse af Panasonic TX-P50VT20, som er Panasonics nye topmodel plasma TV. Med 3D, sat-tuner, USB optagelse og mange andre nyheder.
 
 
Spørgsmål herunder >>>


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk



Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 20:00
Tak for anmeldelsen af TV  Fin gennemgang som altid.

Glæder mig meget til den næste test  når du har fået 3D udstyr hjem.

Har kun set tv'et live en gang  og syntes selv at det er et rigtig godt tv.

Tror at det bliver mit næste tv,,


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Tak for anmeldelsen af TV  Fin gennemgang som altid.

Glæder mig meget til den næste test  når du har fået 3D udstyr hjem.

Har kun set tv'et live en gang  og syntes selv at det er et rigtig godt tv.

Tror at det bliver mit næste tv,,
Vi har en Panasonic DMP-BDT300 på vej fra Panasonic Nordic, og allerede en Samsung 3D afspiller, men her mangler vi noget 3D materiale. Men lige så snart vi har noget 3D in hand, så fortsætter viTongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 20:31
Mener at du også gør lidt i DSLR - hvordan er værktøjerne og oplevelsen af JPEG billeder via USB ? ?

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Mener at du også gør lidt i DSLR - hvordan er værktøjerne og oplevelsen af JPEG billeder via USB ? ?
Javist gør jeg så Lenon, men har desværre ikke haft tid til at kigge på det i denne omgang. Men i løbet af i morgen skal jeg kigge på sagen, og skrive det i dit indlægSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 20:43

Tak for anmeldelsen, det glæder mig at Panasonic TX-P50VT20 performer tilfredsstillende og endda måske over forventning Thumbs Up, det tolker jeg som at tabet af Pioneer TV måske ikke bliver så hårdt som forventet, og at prisen er til at holde ud, så det gode billede bliver spredt ud over landet Wink, jeg glæder mig til din 3D anmeldelse og jeg håber at du går lidt i dybden med hensyn til afspilning af musik, dvd osv. med Panasonic DMP-BDT300 og ikke kun 3D. jeg har selv et nyt G20

og jeg glæder mig til der er gået et par mdr. for så ved jeg at det er ved at være kørt ind, billedet bliver bedre & bedre for hver dag, så for hver dag der går inden du får Panasonic DMP-BDT300 bliver billedet bare bedre.



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

Tak for anmeldelsen, det glæder mig at Panasonic TX-P50VT20 performer tilfredsstillende og endda måske over forventning Thumbs Up, det tolker jeg som at tabet af Pioneer TV måske ikke bliver så hårdt som forventet, og at prisen er til at holde ud, så det gode billede bliver spredt ud over landet Wink, jeg glæder mig til din 3D anmeldelse og jeg håber at du går lidt i dybden med hensyn til afspilning af musik, dvd osv. med Panasonic DMP-BDT300 og ikke kun 3D. jeg har selv et nyt G20

og jeg glæder mig til der er gået et par mdr. for så ved jeg at det er ved at være kørt ind, billedet bliver bedre & bedre for hver dag, så for hver dag der går inden du får Panasonic DMP-BDT300 bliver billedet bare bedre.

Jeg har allerede set mit eget VT20 med 3D. Folkene i Expert havde aldrig set 3D på et 50 tommer panel - men det fik de lov til. De hujede, hoppede og grinede, og ville ikke lade mig gå med mit TV. Altså, jeg går ud fra at forhandlerne også synes det var en helt okay oplevelseTongueBig smile
 
Omkring BDT300m så bliver det en "Fuld" anmeldelseSmile
 
Tillykke med dit G20Tongue  


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: HighDef
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 20:57

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har allerede set mit eget VT20 med 3D. Folkene i Expert havde aldrig set 3D på et 50 tommer panel - men det fik de lov til. De hujede, hoppede og grinede, og ville ikke lade mig gå med mit TV.


Var din oplevelse af 3D på VT20 også god? Var der noget cross-talk? Hovedpine? Hvilket materiale var der tale om?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af HighDef HighDef skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har allerede set mit eget VT20 med 3D. Folkene i Expert havde aldrig set 3D på et 50 tommer panel - men det fik de lov til. De hujede, hoppede og grinede, og ville ikke lade mig gå med mit TV.


Var din oplevelse af 3D på VT20 også god? Var der noget cross-talk? Hovedpine? Hvilket materiale var der tale om?
Jeg har tidligere set 3D på et Sony LCD 3D TV. Her var det faktisk ret så flot  men jeg blev desværre dizzyCry Ellers kan jeg faktisk ikke afvise at her kom et Sony i stedet for det nuværende VT20Smile
 
Jeg så omkring 15-20 min på mit eget VT20 via en Samsung 3D afspiller, og med Monsters vs Aliens i afspilleren. Jeg blev ikke skør i knolden, af den oplevelse, og jeg så intet jeg kunne forbinde med crosstalk. Ikke for at sige at det ikke kan opstå i forholdet til det benyttede 3D materiale - blot ikke i dette tilfældeTongue 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 21:19
Det lyder bare godt det hele. God anmeldelse.
Jeg tror vi er flere som glæder os til at se det hos dig.Big smile


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Det lyder bare godt det hele. God anmeldelse.
Jeg tror vi er flere som glæder os til at se det hos dig.Big smile
Og det glæder mig, at du glæder dig FlemmingTongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Rod83
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 21:44
God anmeldelse Hother Thumbs UpClap. Udfra det jeg har læst indtil videre (bla. bantams målinger) så begynder jeg at tvivle lidt på hvor meget mere på 2D siden man får ved at købe en V20/VT20. Så hvis man ikke er interesseret i 3D delen bør man så ikke spare de penge og blot købe en G20'erQuestion Derfor glæder jeg mig rigtig meget til hvad Rasmus finder ud af Embarrassed. Nåh det var et lille sidespor LOL. God anmeldelse. 

-------------
Panasonic TX-P50G20E ( http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79511&title=brugeranmeldelse-af-panasonic-txp50g20e - anmeldelse )|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 21:47
En vt20 skulle være bedre end g20 på SD.
men hvor meget.
det svar kommer Rasmus nok med


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af Rod83 Rod83 skrev:

God anmeldelse Hother Thumbs UpClap. Udfra det jeg har læst indtil videre (bla. bantams målinger) så begynder jeg at tvivle lidt på hvor meget mere på 2D siden man får ved at købe en V20/VT20. Så hvis man ikke er interesseret i 3D delen bør man så ikke spare de penge og blot købe en G20'erQuestion Derfor glæder jeg mig rigtig meget til hvad Rasmus finder ud af Embarrassed. Nåh det var et lille sidespor LOL. God anmeldelse. 
Jeg tror alt andet lige, at du opnår et bedre billede ved V20. Panelet er ikke det samme som ved G20. Men jeg glæder mig specielt også til Rasmus´anmeldelse (flatpanels.dk), om ikke andet så for at se, om jeg har vurderet helt ved siden afLOL 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af Rod83 Rod83 skrev:

Udfra det jeg har læst indtil videre (bla. bantams målinger) så begynder jeg at tvivle lidt på hvor meget mere på 2D siden man får ved at købe en V20/VT20. Så hvis man ikke er interesseret i 3D delen bør man så ikke spare de penge og blot købe en G20'erQuestion
 
Nu er G20 blot en videreførelse af G10, hvor VT20 er i en helt anden kaliber end V10 sidste år. V10 havde ingen Pioneer teknik indbygget - det har VT20 (samt formentlig V20).
 
Og så der der jo lige sort niveauet - som er ret væsentligt for oplevelsen af billederne.
 
 
Det er VT20 nederst og G20 ovenfor  (billede af bantam).
 
  /Lars
 
 


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: tommyaxen
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 21:53
jeg havde regnet med da vi startede at høre om vt20 i januar at den var MINDST ligeså god til 2d som et flere år gammelt kuro men det lyder det jo ikke som det er nogen steder man læser, jeg må nok sige jeg er dybt skuffet det sammenlagt med deres oldnordiske design holder mig fra at købe i denne omgang tror jeg.....


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af tommyaxen tommyaxen skrev:

jeg havde regnet med da vi startede at høre om vt20 i januar at den var MINDST ligeså god til 2d som et flere år gammelt kuro men det lyder det jo ikke som det er nogen steder man læser, jeg må nok sige jeg er dybt skuffet det sammenlagt med deres oldnordiske design holder mig fra at købe i denne omgang tror jeg.....
Jeg tror ikke at man umiddelbart kan drage sammenligninger mellem Kuro og VT20. Ikke sådan at VT20 står tilbage på den generelle billedoplevelse, men at Panasonic har haft lidt andre prioriteringer.
 
Med chance for at blive misforstået, så minder VT20´s billeder mig ret meget om 508XD, dog således, at oplevelsen på BD er en kende bedre ved VT20. Men da det er 16 månder siden jeg havde et 508XD, så kan jeg lide af en erindringsforskydningSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 23:48
Fin lille anmeldelse....
 
Det er synd du ikke har haft adgang til noget 3D materiale - der imponerer VT20 mig godt nok, i forhold til den Samsung jeg har set på jobbet, men det er så også en LCD skærm, det tyder på at plasma vinder den kamp...
 
Desværre kan man ikke flytte optaget materiale fra HD'en når man optager på  VT20'eren, eller kunne jeg have lavet noget materiale til dig du kunne teste med, men nu er din BDT300 jo på vej, heldige asen Smile


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 00:02
John, rigtig flot bruger anmeldelse, utroligt at du har kunne når at lave den, når man ved at du lige har fået tv'et. Vi andre ville stadige sidde og se alle vores film igemmen, endnu engang.
 
Man kommer nok udenom, at hvis man ser Blu-Ray på enten på et V20 el. VT20, så får man noget af det bedste billede i øjeblikket.  
Men din test bekræfter desværre også, som andre at har klaget over, at dens deinterlace samt dens DVB-C tuner ikke er på højde med resten af tv'et. Hvilket igen betyder, at man skal anskaffe sig en Samsung boks, samt en rigtig god dvd afspiller, hvis man vil udnytte dette tv'es rigtig flotte billedekvaliteter både på SD og DVD.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 00:03
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Fin lille anmeldelse....
 
Det er synd du ikke har haft adgang til noget 3D materiale - der imponerer VT20 mig godt nok, i forhold til den Samsung jeg har set på jobbet, men det er så også en LCD skærm, det tyder på at plasma vinder den kamp...
 
Desværre kan man ikke flytte optaget materiale fra HD'en når man optager på  VT20'eren, eller kunne jeg have lavet noget materiale til dig du kunne teste med, men nu er din BDT300 jo på vej, heldige asen Smile
Jeg har faktisk 2 BDT300 på vej. 1 fra Panasonic Nordic til låns, og lidt senere min egenTongue
Skal da helst være lidt fordeel ved at være anmelder ved recordere.dkLOL

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 00:07
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

John, rigtig flot bruger anmeldelse, utroligt at du har kunne når at lave den, når man ved at du lige har fået tv'et. Vi andre ville stadige sidde og se alle vores film igemmen, endnu engang.
 
Man kommer nok udenom, at hvis man ser Blu-Ray på enten på et V20 el. VT20, så får man noget af det bedste billede i øjeblikket.  
Men din test bekræfter desværre også, som andre at har klaget over, at dens deinterlace samt dens DVB-C tuner ikke er på højde med resten af tv'et. Hvilket igen betyder, at man skal anskaffe sig en Samsung boks, samt en rigtig god dvd afspiller, hvis man vil udnytte dette tv'es rigtig flotte billedekvaliteter både på SD og DVD.
Jamen hvad gør jeg ikke for jerLOL
 
Altså SD og for den sags skyld analog er slet ikke så ringe, men billedsystemet kunne være lidt bedre. Og yes jeg vil anbefale en Samsung boks, selvom DVB-C tuneren er bestemt til at leve medSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 00:07
Tak for en rigtig flot brugeranmeldelseSmile ...
 mvh


-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 00:11
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Tak for en rigtig flot brugeranmeldelseSmile ...
 mvh
Takker, og nu kan du jo snart selv se paneletTongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: tommyaxen
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 00:11
jeg har selv 508xd og kunne godt tænke mig at opgradere til 65" modellen men er lidt skuffet over der ikke er sket mere, der er jo mange "tekniske" fordele frem for 508 såsom full hd, mpeg 4 120hz osv men hvis man ikke kan se det er det jo ligemeget....?


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 00:13
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Tak for en rigtig flot brugeranmeldelseSmile ...
 mvh
Takker, og nu kan du jo snart selv se paneletTongue
Ja det glæder jeg mig meget tilSmile , og jeg skal jo nok også selv have et 3D tv næste gang...
MVH


-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 00:15
Oprindeligt skrevet af tommyaxen tommyaxen skrev:

jeg har selv 508xd og kunne godt tænke mig at opgradere til 65" modellen men er lidt skuffet over der ikke er sket mere, der er jo mange "tekniske" fordele frem for 508 såsom full hd, mpeg 4 120hz osv men hvis man ikke kan se det er det jo ligemeget....?
Jamen det er jo sket rigtigt meget, omkring fuktionalitet. Inden du går helt i "hundene"LOL Så tag selv et kig på VT20 - så ringe er det altså ikkeSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 06:46
Hvad med retention fosforslør. De har jo udviklet en ny fosfor netop til den model 
den er vil lig nul stort set
samt på højde med pioneer.
man er jo ved at drukne i historier om rentention og burn in, her på siden
især fra lcd ejere og folk som har købt en billig model(nogle få) 
 


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 07:12
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Fin lille anmeldelse....
 
Det er synd du ikke har haft adgang til noget 3D materiale - der imponerer VT20 mig godt nok, i forhold til den Samsung jeg har set på jobbet, men det er så også en LCD skærm, det tyder på at plasma vinder den kamp...
 
Desværre kan man ikke flytte optaget materiale fra HD'en når man optager på  VT20'eren, eller kunne jeg have lavet noget materiale til dig du kunne teste med, men nu er din BDT300 jo på vej, heldige asen Smile

Er det muligt at optage 3D udsendelser fra Astra på TV'et ?


Skrevet af: Darkwing
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 08:25
Mener du ikke 576i :)


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af Darkwing Darkwing skrev:

Mener du ikke 576i :)
Næh, jeg mente faktisk 480iEmbarrassedTongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Fin lille anmeldelse....
 
Det er synd du ikke har haft adgang til noget 3D materiale - der imponerer VT20 mig godt nok, i forhold til den Samsung jeg har set på jobbet, men det er så også en LCD skærm, det tyder på at plasma vinder den kamp...
 
Desværre kan man ikke flytte optaget materiale fra HD'en når man optager på  VT20'eren, eller kunne jeg have lavet noget materiale til dig du kunne teste med, men nu er din BDT300 jo på vej, heldige asen Smile

Er det muligt at optage 3D udsendelser fra Astra på TV'et ?
 
Jeg har ikke lige Astra til rådighed (men kommer forhåbentlig inden for nogle dage) men en eller anden italiensk kanal, som looper det samme hvert 10 minut Smile
 
Det signal kan man optage, og det fungerer også at afspille og vise som 3D efterfølgende - men man kan ikke flytte optagelserne, da det er krypteret af tv'et, og disken kan ikke tilsluttes en pc eller andet (endnu, men måske er der nogen der finder en løsning)
 
Og så ikke mere om det i John's tråd Wink
 


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Fin lille anmeldelse....
 
Det er synd du ikke har haft adgang til noget 3D materiale - der imponerer VT20 mig godt nok, i forhold til den Samsung jeg har set på jobbet, men det er så også en LCD skærm, det tyder på at plasma vinder den kamp...
 
Desværre kan man ikke flytte optaget materiale fra HD'en når man optager på  VT20'eren, eller kunne jeg have lavet noget materiale til dig du kunne teste med, men nu er din BDT300 jo på vej, heldige asen Smile
Jeg har faktisk 2 BDT300 på vej. 1 fra Panasonic Nordic til låns, og lidt senere min egenTongue
Skal da helst være lidt fordeel ved at være anmelder ved recordere.dkLOL
 
Hahaha, så kan jeg lære det - men jeg glæder mig stadig over at jeg er en af de første danskere der har set 3D hjemme i stuen Wink
 
Men hvis din egen er på vej, så må min også næsten være det. Jeg har hørt at PP Radio fortæller deres kunder at BDT300 kommer omkring d. 18.5 ? (selv om deres hjemmeside stadig siger at den skulle være kommet d. 28.4)


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: lebon1971
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Fin lille anmeldelse....
 
Det er synd du ikke har haft adgang til noget 3D materiale - der imponerer VT20 mig godt nok, i forhold til den Samsung jeg har set på jobbet, men det er så også en LCD skærm, det tyder på at plasma vinder den kamp...
 
Desværre kan man ikke flytte optaget materiale fra HD'en når man optager på  VT20'eren, eller kunne jeg have lavet noget materiale til dig du kunne teste med, men nu er din BDT300 jo på vej, heldige asen Smile
Jeg har faktisk 2 BDT300 på vej. 1 fra Panasonic Nordic til låns, og lidt senere min egenTongue
Skal da helst være lidt fordeel ved at være anmelder ved recordere.dkLOL
 
Hahaha, så kan jeg lære det - men jeg glæder mig stadig over at jeg er en af de første danskere der har set 3D hjemme i stuen Wink
 
Men hvis din egen er på vej, så må min også næsten være det. Jeg har hørt at PP Radio fortæller deres kunder at BDT300 kommer omkring d. 18.5 ? (selv om deres hjemmeside stadig siger at den skulle være kommet d. 28.4)
Jamen er den ikke landet? Jeg så den demonstreret på VT20´eren i KT Radio i mandagsBig smile - og det så sgu' ganske godt ud.


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af lebon1971 lebon1971 skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Fin lille anmeldelse....
 
Det er synd du ikke har haft adgang til noget 3D materiale - der imponerer VT20 mig godt nok, i forhold til den Samsung jeg har set på jobbet, men det er så også en LCD skærm, det tyder på at plasma vinder den kamp...
 
Desværre kan man ikke flytte optaget materiale fra HD'en når man optager på  VT20'eren, eller kunne jeg have lavet noget materiale til dig du kunne teste med, men nu er din BDT300 jo på vej, heldige asen Smile
Jeg har faktisk 2 BDT300 på vej. 1 fra Panasonic Nordic til låns, og lidt senere min egenTongue
Skal da helst være lidt fordeel ved at være anmelder ved recordere.dkLOL
 
Hahaha, så kan jeg lære det - men jeg glæder mig stadig over at jeg er en af de første danskere der har set 3D hjemme i stuen Wink
 
Men hvis din egen er på vej, så må min også næsten være det. Jeg har hørt at PP Radio fortæller deres kunder at BDT300 kommer omkring d. 18.5 ? (selv om deres hjemmeside stadig siger at den skulle være kommet d. 28.4)
Jamen er den ikke landet? Jeg så den demonstreret på VT20´eren i KT Radio i mandagsBig smile - og det så sgu' ganske godt ud.
 
Der er nogle demo'er ude til forhandlere, med ikke til salg endnu... hvis nogen har kunne købe, har de været heldige at forhandleren ville sælge den han havde til demonstration tror jeg.


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: phillipo
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 13:38
Expert i Rødovre Centrum sagde de regnede med at modtage afspilleren i dag omkring 16 tiden, men ved ikke om det kun var en demo model eller det var til salg, men super billede skærmen viste efter efter den blev sat på THX mode. men svært at sige noget specifikt om billedet, når man ser det i en oplyst butik.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af phillipo phillipo skrev:

Expert i Rødovre Centrum sagde de regnede med at modtage afspilleren i dag omkring 16 tiden, men ved ikke om det kun var en demo model eller det var til salg, men super billede skærmen viste efter efter den blev sat på THX mode. men svært at sige noget specifikt om billedet, når man ser det i en oplyst butik.
I du godeste, jamen det er jo næsten en nyhed, hvis de får afspilleren på lager i dag. Men det skulle nu ikke undre mig, hvis de blot får én - til demo.
 
Min egen forhandler aner simpelthen ikke hvornår han får den (ellers havde han formentlig fortalt mig det Confused), og sådan tror jeg det forholder sig med flere autoriserede forhandlereSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: phillipo
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 13:46
Ja, men jeg forhørte mig om en 3D demo og den ville han gerne give mig efter kl. 16, så det er nok "bare" en demo de får men man kunne jo prøve at ringe til dem og høre hvordan det forholder sig. 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af phillipo phillipo skrev:

Ja, men jeg forhørte mig om en 3D demo og den ville han gerne give mig efter kl. 16, så det er nok "bare" en demo de får men man kunne jo prøve at ringe til dem og høre hvordan det forholder sig. 
Super idé - altså opringen, for jeg vil meget gerne høre om Expert for Panasonic DMP-BDT300 på lager til køb i dagTongue
 
 
Meld gerne tilbageBig smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Mener at du også gør lidt i DSLR - hvordan er værktøjerne og oplevelsen af JPEG billeder via USB ? ?
Jeg har ikke kigget på JPEG via USB men via fotomemory kort via slottet i siden af panelet. Systemet fungere rigtigt godt, og overraskende hurtigtTongue
 
 
 
 
 
 
 
 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: bantam
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 23:56

Godt review, Hother - jeg ser frem til næste kapitel.

Måske kunne du hjælpe med at udfylde nogle af hullerne i min gennemgang af VT20?

Når du får fat i en 3D-afspiller og 3D-materiale:

Jeg er stadig ikke sikker på, om man kan sende billede ud på begge HDMI-udgange på afspilleren samtidigt (jeg mindes, at Jess fra P&P Radio og jeg måske vendte den - men i så fald er konklusionen forsvundet fra min hukommelse). Idéen var, at man kunne dedikere én HDMI-indgang og dermed en kalibrering til 2D på VT20 og tilsvarende dedikere en HDMI-indgang til 3D og den tilhørende kalibrering. Kan du teste om der kan komme billede ud på begge HDMI-udgange på Panasonic-afspilleren samtidigt?

Jeg bemærkede flicker fra lys i både omgivelser og fra TV-billedet, når jeg havde brillen på. Valget stod mellem 96[Hz] (24p Filmgengivelse=TIL) og 120[Hz] (24p Filmgengivelse=FRA), som dermed gav hhv. 48[Hz] og 60[Hz] pr. øje. Ved 96[Hz] kunne 24p afspilles korrekt - men der var mere flicker end ved 120[Hz], hvor der til gengæld så ud til at være judder. Kunne du evt. teste, om Intelligent Frame Creation (IFC) kan eliminere (eller blot minimere) judder ved 120[Hz]?

Spørgsmål om 3D-brillen:

Kan man se gennem brillen, når den er slukket (med batterierne i)? Jeg mener, at det ikke var et problem.

Kan man se gennem brillen, når batterierne er taget ud af brillen?

Andet:
 
Ud over disse emner til uddybning i næste kapitel, har jeg et opklarende spørgsmål til din anmeldelse: Når du omkring indstilling i brugermenuen skriver, "Resultatet indtil videre blev +1 i kontrasten og - 5 i det samlede farvekompleks", er det så rigtigt forstået, at du mener, at der skal skrues ned for FARVE-indstillingen?

Mht. flicker (generelt, ikke 3D-flicker gennem 3D-brillen) og KONTRAST: Prøv at finde nogle scener med både meget/ret lyse områder og mørkere områder - og gerne samtidigt og hver for sig. Prøv derefter at skrue gradvist mere og mere op for KONTRAST og se, om det opstår flicker. Hvs det sker, er det så et lokalt fænomen på billedet - eller er det hele arealet, der blinker?

 



-------------
/lars


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 00:19
[QUOTE=bantam]

Godt review, Hother - jeg ser frem til næste kapitel.

Måske kunne du hjælpe med at udfylde nogle af hullerne i min gennemgang af VT20?

Når du får fat i en 3D-afspiller og 3D-materiale:

Jeg er stadig ikke sikker på, om man kan sende billede ud på begge HDMI-udgange på afspilleren samtidigt (jeg mindes, at Jess fra P&P Radio og jeg måske vendte den - men i så fald er konklusionen forsvundet fra min hukommelse). Idéen var, at man kunne dedikere én HDMI-indgang og dermed en kalibrering til 2D på VT20 og tilsvarende dedikere en HDMI-indgang til 3D og den tilhørende kalibrering. Kan du teste om der kan komme billede ud på begge HDMI-udgange på Panasonic-afspilleren samtidigt?

Jeg bemærkede flicker fra lys i både omgivelser og fra TV-billedet, når jeg havde brillen på. Valget stod mellem 96[Hz] (24p Filmgengivelse=TIL) og 120[Hz] (24p Filmgengivelse=FRA), som dermed gav hhv. 48[Hz] og 60[Hz] pr. øje. Ved 96[Hz] kunne 24p afspilles korrekt - men der var mere flicker end ved 120[Hz], hvor der til gengæld så ud til at være judder. Kunne du evt. teste, om Intelligent Frame Creation (IFC) kan eliminere (eller blot minimere) judder ved 120[Hz]?

Spørgsmål om 3D-brillen:

Kan man se gennem brillen, når den er slukket (med batterierne i)? Jeg mener, at det ikke var et problem.

Kan man se gennem brillen, når batterierne er taget ud af brillen?

Andet:
 
Ud over disse emner til uddybning i næste kapitel, har jeg et opklarende spørgsmål til din anmeldelse: Når du omkring indstilling i brugermenuen skriver, "Resultatet indtil videre blev +1 i kontrasten og - 5 i det samlede farvekompleks", er det så rigtigt forstået, at du mener, at der skal skrues ned for FARVE-indstillingen?

Mht. flicker (generelt, ikke 3D-flicker gennem 3D-brillen) og KONTRAST: Prøv at finde nogle scener med både meget/ret lyse områder og mørkere områder - og gerne samtidigt og hver for sig. Prøv derefter at skrue gradvist mere og mere op for KONTRAST og se, om det opstår flicker. Hvs det sker, er det så et lokalt fænomen på billedet - eller er det hele arealet, der blinker?

 

[/QUOTE
 
Tak skal du have Bantam, jeg bliver helt beæretBig smile
 
Jeg kan pt. ikke svare dig på alle dine spørgsmål pga. af manglede 3D afspiller og materiale, men dem jeg kan følger her:
Den ene HDMi udgangen på afspilleren er primært beregnet til lyd og er en 1.3 HDMI. Men jeg kigger gerne nærmere på sagen når jeg får en Pana afspiller i hænderne. Mener i øvrigt at Otto fortalte mig, at man ikke pt. kan kalibrere på 3D
 
Jeg kigger på IFC i morgen, det samme med flicker
Ja, jeg kan se gennem brillerne såvel tændt som slukket
Ja, for at opnå de mest naturlige farver skuede jeg ned for farvenSmile
 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Jeden
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 16:24
Hvilket vægbeslag bruger du til dit VT20 eller hvilket kunne du anbefale. Jeg har det samme TV på vej og leder ihærdigt efter et passende vægophæng


Skrevet af: bantam
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Den ene HDMi udgangen på afspilleren er primært beregnet til lyd og er en 1.3 HDMI. Men jeg kigger gerne nærmere på sagen når jeg får en Pana afspiller i hænderne. Mener i øvrigt at Otto fortalte mig, at man ikke pt. kan kalibrere på 3D
Forsøgvist tog vi billedet ud af HDMI1.3-udgangen hos P&P Radio - og det virkede gangske rigtigt - blot kun i 2D. Deraf idéen om, at man kunne sende et 2D-signal fra HDMI1.3-udgangen til f.eks HDMI1 på TV'et og tilsvarende trække en forbindelse fra HDMI1.4-udgangen til f.eks. HDMI2- Hver HDMI-port har sin egen kalibrering - og på den måde kunne man måske lave en workaround for at kalibrere både 2D og 3D. Jeg kunne se i ISFccc-menuen, at der blev anvendt samme indstillinger for 2D- og 3D-signaler. Det jeg ikke kan huske var, om brugermenu-indstillingerne (primært LYS, KONTRAST ogFARVE) også bliver genbrugt mellem 2D og 3D - men det tror jeg de gør.
 
Jeg er enig med Otto: Det er ikke rigtigt muligt at kalibrere 3D endnu, da der ikke er udviklet hverken testmønstre/skiver og andet udstyr til det brug endnu. Det er naturligvis muligt, at TV-producenterne har noget til udvikling og produktion - men after-sales -kalibreringsmiljøet er ikke klar endnu.
 
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg kigger på IFC i morgen, det samme med flicker
Ja, jeg kan se gennem brillerne såvel tændt som slukket
Ja, for at opnå de mest naturlige farver skuede jeg ned for farvenSmile
 
Super - jeg glæder mig til at høre om det.
 
Jeg sidder og kigger lidt på min måledata for kalibreringen i PROFESSIONEL1-indstillingen - jeg var lidt i tvivl om rigtigheden af den efter måle-session 1 - men det ser faktik ret OK ud. Der bliver en bedre balance i farvedekodningen, mens lysstyrken for farverne er lidt gynger og karuseller i forhold til THX-indstillingen. Til gengæld er kromaticiteten tættere på Rec.709 efter kalibrering.
 
Jeg er lidt spændt på, hvordan du oplever resultatet af kalibreringen i forhold til THX-indstillingen.
 
Tl andre VT20-ejere (Hother må naturligvis også gerne læse dette... Smile), som læser denne tråd: Man kan lave en enkel forbedring i forhold til THX-indstillingen til brug ved TV-kigning i lyskontrollerede omgivelser: Slå ISFccc til og gå ind i PROFESSIONEL1 (eller -2). Udgangspunktet for PROFESSIONEL1 & 2 er THX-indstillingen. Vælg GAMMA=2.4 for dæmpet rumbelysning - andre værdier kan være mere passende under andre lysforhold.  Derefter kan man indstille LYS vha. f.eks. DVE (PLUGE) og indstille KONTRAST så det passer med lysstyrken i omgivelserne. FARVE kan man indstille efter bedste overbevisning - det er svært uden måleudstyr - men nogle få hak ned skader nok ikke.


-------------
/lars


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af Jeden Jeden skrev:

Hvilket vægbeslag bruger du til dit VT20 eller hvilket kunne du anbefale. Jeg har det samme TV på vej og leder ihærdigt efter et passende vægophæng

Jeg kan da lige svare at jeg bruger et billigt Harald Nyborg VESA vægbeslag til mit, det kan vinkles - men det er også det... det er sikkert ikke det beslag der får tv'et tættest på væggen, men det fungerer til en fornuftig penge...


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af Jeden Jeden skrev:

Hvilket vægbeslag bruger du til dit VT20 eller hvilket kunne du anbefale. Jeg har det samme TV på vej og leder ihærdigt efter et passende vægophæng
Jeg svarer lige for Hother, for jeg ved han bruger det samme gode beslag som jeg selv. Det er nemlig ret vigtigt at der kommer meget luft til et plasma TV hvis man ønsker at ha' det i mange år.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8874&Grp=410010&n=30100 - http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8874&Grp=410010&n=30100


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Jeden Jeden skrev:

Hvilket vægbeslag bruger du til dit VT20 eller hvilket kunne du anbefale. Jeg har det samme TV på vej og leder ihærdigt efter et passende vægophæng
Jeg svarer lige for Hother, for jeg ved han bruger det samme gode beslag som jeg selv. Det er nemlig ret vigtigt at der kommer meget luft til et plasma TV hvis man ønsker at ha' det i mange år.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8874&Grp=410010&n=30100 - http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8874&Grp=410010&n=30100

Det er det samme beslag jeg anvender Thumbs Up


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Jeden
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Jeden Jeden skrev:

Hvilket vægbeslag bruger du til dit VT20 eller hvilket kunne du anbefale. Jeg har det samme TV på vej og leder ihærdigt efter et passende vægophæng
Jeg svarer lige for Hother, for jeg ved han bruger det samme gode beslag som jeg selv. Det er nemlig ret vigtigt at der kommer meget luft til et plasma TV hvis man ønsker at ha' det i mange år.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8874&Grp=410010&n=30100 - http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8874&Grp=410010&n=30100

Det er det samme beslag jeg anvender Thumbs Up

Jamen det ser jo både billigt og nemt ud Smile Er det en OK kvalitet ? Jeg havde kig på nogle fra Vogels, men hvis I siger god for det I har linket til er det jo bare fint.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 19:11
Kvaliteten står ikke tilbage for Vogels kan jeg godt garantere..Thumbs Up


Skrevet af: Søren Ingemann
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er nemlig ret vigtigt at der kommer meget luft til et plasma TV hvis man ønsker at ha' det i mange år.


Døh?!! Er det noget du véd noget om eller hva'?! Ellers lyder det godt nok som lidt af en sejlerhistorie...
Mit KRP600 sidder klistret op ad væggen med Pioneers originale beslag. Der er kun håndlunt bagved. Hvis det var skadeligt for tv'et havde de næppe selv udviklet det.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er nemlig ret vigtigt at der kommer meget luft til et plasma TV hvis man ønsker at ha' det i mange år.


Døh?!! Er det noget du véd noget om eller hva'?! Ellers lyder det godt nok som lidt af en sejlerhistorie...
Mit KRP600 sidder klistret op ad væggen med Pioneers originale beslag. Der er kun håndlunt bagved. Hvis det var skadeligt for tv'et havde de næppe selv udviklet det.
Det er bestemt ingen sejler historie. Og jeg ved det, jeg er teknikker. Pioneers vægbeslag opfylder end ikke deres egen rekommandation til afstanden til en væg (noget jeg ikke fatter).Smile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 23:27

Gør det så meget, at det er lidt lunt bagved ved tv'et, vi har nok aligevel udskiftet vores tv, inden varmen tager livet af det, John du har helt sikkert skiftet det inden da LOL



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Gør det så meget, at det er lidt lunt bagved ved tv'et, vi har nok aligevel udskiftet vores tv, inden varmen tager livet af det, John du har helt sikkert skiftet det inden da LOL

Ja det gør faktisk noget. I luftfart regner vi faktisk med, at mean time between failure stiger med 25 - 30% ved dårlig eller utilstrækkelig vent. Derfor er alle systemer faktisk overordentligt vel ventileredeSmile
 
Det er så en anden ting KennethTongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 23:42
Ja okay, der er kun 1 cm fra væg til mit tv, så heldigvis har jeg tegnet en 4 års forsikring på mit tv, så hvis varmen tager livet af det, så får jeg et nyt.


Skrevet af: Søren Ingemann
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 23:44
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er bestemt ingen sejler historie. Og jeg ved det, jeg er teknikker.


Så en teknikerbaggrund er ensbetydende med korrekt svar på alt der har med teknik at gøre?

Ja - jeg kan godt se at Pioneers mindstekrav er en afstand på 10 cm fra væggen - men det er der ikke mange beslag der opfylder, hvis nogen overhovedet. De skriver i manualen også at der kan ske burn-in og retention - men det er alle Pioneer-brugerne vist enige om også er en skrøne (eller er de?). Med andre ord er der imho tale om en gang livrem og seler fra producentside.

Som sagt er der kun håndlunt på tv'et efter 8 timers brug - så under alle omstændigheder er det ikke noget der kommer til at ødelægge min nattesøvn.

(Og ja, så skal jeg nok lade være med at fylde mere om Pioneer i denne tråd...)


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 23:51
Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er nemlig ret vigtigt at der kommer meget luft til et plasma TV hvis man ønsker at ha' det i mange år.


Døh?!! Er det noget du véd noget om eller hva'?! Ellers lyder det godt nok som lidt af en sejlerhistorie...
Mit KRP600 sidder klistret op ad væggen med Pioneers originale beslag. Der er kun håndlunt bagved. Hvis det var skadeligt for tv'et havde de næppe selv udviklet det.
Jamen så prøv at mærke på overkanten af bagklædningen. Her er der mere end håndlunt. Mærkeligt der ikke er ventilations sprækker her.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er bestemt ingen sejler historie. Og jeg ved det, jeg er teknikker.


Så en teknikerbaggrund er ensbetydende med korrekt svar på alt der har med teknik at gøre?

Ja - jeg kan godt se at Pioneers mindstekrav er en afstand på 10 cm fra væggen - men det er der ikke mange beslag der opfylder, hvis nogen overhovedet. De skriver i manualen også at der kan ske burn-in og retention - men det er alle Pioneer-brugerne vist enige om også er en skrøne (eller er de?). Med andre ord er der imho tale om en gang livrem og seler fra producentside.

Som sagt er der kun håndlunt på tv'et efter 8 timers brug - så under alle omstændigheder er det ikke noget der kommer til at ødelægge min nattesøvn.

(Og ja, så skal jeg nok lade være med at fylde mere om Pioneer i denne tråd...)
Se som udgangspunkt, så svare jeg faktisk kun på noget jeg ved noget om. men da du åbenbart ved bedre - så lader jeg dig hjertens gerne blive i din smarte troWink

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Søren Ingemann
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 00:28
Du kan da selv være smart! Flot argumentation...Clown

Men OK, jeg kan godt se at med knap 12000 indlæg ligger dit videnniveau selvfølgelig i den absolutte elite. Jeg bøjer mig ærbødigt og undskylder meget at jeg tillod at tvivle på din visdom.


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 12:55
Jeg synes heller ikke ærligt talt det er iorden, at man som recordere.dk teamet, inddirekte nedladende skal spise en anden af med, at man altså er bedre vidende, fordi man har en uddannelse, er tekniker eller whatever. Og det er jo heller ikke første gang det sker
Hvem siger det overhovedet har relevans for det her?  

Der er sgu masser af kompetente medlemmer på dette forum

Kan da også kun stille spørgsmål tegn ved der står 10cm i manualen, og selv har Pioneer lavet et beslag, hvor tv'et sidder tættere på væggen.


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 13:51

Play nice, drenge!!

At man har en teknisk uddannelse betyder normalt at man har et vist grundlag for at udtale sig om generelle tekniske betragtninger, som f.eks. at MTBF stiger ved øget varmepåvirkning når vi taler elektroniske komponenter...

Jeg tror ikke Hother prøver at være bedrevidende...



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Jeg synes heller ikke ærligt talt det er iorden, at man som recordere.dk teamet, inddirekte nedladende skal spise en anden af med, at man altså er bedre vidende, fordi man har en uddannelse, er tekniker eller whatever. Og det er jo heller ikke første gang det sker
Hvem siger det overhovedet har relevans for det her?  

Der er sgu masser af kompetente medlemmer på dette forum

Kan da også kun stille spørgsmål tegn ved der står 10cm i manualen, og selv har Pioneer lavet et beslag, hvor tv'et sidder tættere på væggen.
Nu svarede jeg altså ovenover på et andet indlæg om hvordan tingene generelt hænger sammen. Får jeg så stukket i næsen, at jeg ikke nødvendigvis ved hvad jeg taler om fordi jeg er teknikker, så bliver både spørgsmålet omkring varme og og en fladskærms placering fluks kørt på vildspor - i det mindste i mine øjne.
 
Jeg indrømmer gerne, at i og med at jeg beskæftiger mig med teknisk flyvesikkerhed ref mit job, så er jeg nok mere forsigtig end så mange andre. Men det kan ikke være rigtigt, at når man udtaler sig som fagmand, så bliver man fluks draget i tvivl.
 
Havde min "opponent" der i mod spurgt om årsagerne til mine holdninger omkring varme, så var sammenhænge mellem komponenter, ælde, forandringer i specifikationer osv. fluks kom på bordetWink
 
Og fordi, at jeg er "medlem" af recordere.dk teamet betyder der bestemt ikke, at jeg nødvendigvis er mere engleagtig end alle andre - jeg kan afgjort også godt lade mig provokereSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Søren Ingemann
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu svarede jeg altså ovenover på et andet indlæg om hvordan tingene generelt hænger sammen. Får jeg så stukket i næsen, at jeg ikke nødvendigvis ved hvad jeg taler om fordi jeg er teknikker, så bliver både spørgsmålet omkring varme og og en fladskærms placering fluks kørt på vildspor - i det mindste i mine øjne.
 
Jeg indrømmer gerne, at i og med at jeg beskæftiger mig med teknisk flyvesikkerhed ref mit job, så er jeg nok mere forsigtig end så mange andre. Men det kan ikke være rigtigt, at når man udtaler sig som fagmand, så bliver man fluks draget i tvivl.
 
Havde min "opponent" der i mod spurgt om årsagerne til mine holdninger omkring varme, så var sammenhænge mellem komponenter, ælde, forandringer i specifikationer osv. fluks kom på bordetWink
 
Og fordi, at jeg er "medlem" af recordere.dk teamet betyder der bestemt ikke, at jeg nødvendigvis er mere engleagtig end alle andre - jeg kan afgjort også godt lade mig provokereSmile


For det første var det slet ikke dig jeg spurgte i første omgang. For det andet var dit eneste argument, at fordi du er tekniker (og det ER altså kun med ét K) så havde du ret. Ret meget tyndere argumentation skal man da lede længe efter! Hvad du skriver af faktuelle argumenter efterfølgende kan jeg forholde mig til - men det burde du have skrevet i dit første svar i stedet for.

Du har helt ret i at du kan lade dig provokere. Hvad du misser er, at du i den grad kan blive fornærmet. Jeg har sagt det før og jeg siger det gerne igen. Det bør redaktionsmedlemmer afholde sig fra - de skal vise vejen for andre og gå foran med det gode eksempel. Der kunne du lære meget af f.eks. den ansvarshavende redacteur. Men nuvel, det er bare min ydmyge holdning.

Og hvis dit næste argument bliver at jeg bare kan trykke på knappen 'rapportér', så ville det ikke overraske det fjerneste...


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu svarede jeg altså ovenover på et andet indlæg om hvordan tingene generelt hænger sammen. Får jeg så stukket i næsen, at jeg ikke nødvendigvis ved hvad jeg taler om fordi jeg er teknikker, så bliver både spørgsmålet omkring varme og og en fladskærms placering fluks kørt på vildspor - i det mindste i mine øjne.
 
Jeg indrømmer gerne, at i og med at jeg beskæftiger mig med teknisk flyvesikkerhed ref mit job, så er jeg nok mere forsigtig end så mange andre. Men det kan ikke være rigtigt, at når man udtaler sig som fagmand, så bliver man fluks draget i tvivl.
 
Havde min "opponent" der i mod spurgt om årsagerne til mine holdninger omkring varme, så var sammenhænge mellem komponenter, ælde, forandringer i specifikationer osv. fluks kom på bordetWink
 
Og fordi, at jeg er "medlem" af recordere.dk teamet betyder der bestemt ikke, at jeg nødvendigvis er mere engleagtig end alle andre - jeg kan afgjort også godt lade mig provokereSmile


For det første var det slet ikke dig jeg spurgte i første omgang. For det andet var dit eneste argument, at fordi du er tekniker (og det ER altså kun med ét K) så havde du ret. Ret meget tyndere argumentation skal man da lede længe efter! Hvad du skriver af faktuelle argumenter efterfølgende kan jeg forholde mig til - men det burde du have skrevet i dit første svar i stedet for.

Du har helt ret i at du kan lade dig provokere. Hvad du misser er, at du i den grad kan blive fornærmet. Jeg har sagt det før og jeg siger det gerne igen. Det bør redaktionsmedlemmer afholde sig fra - de skal vise vejen for andre og gå foran med det gode eksempel. Der kunne du lære meget af f.eks. den ansvarshavende redacteur. Men nuvel, det er bare min ydmyge holdning.

Og hvis dit næste argument bliver at jeg bare kan trykke på knappen 'rapportér', så ville det ikke overraske det fjerneste...
Beklager, jeg har ikke rigtigt nogen lyst til at toppes med dig om dette emne. Vi er forskellige, og sådan er detWink

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Jeden
Skrevet den: 18-Maj-2010 kl. 14:02
Hej Hother

Jeg har lige modtaget selvsamme fjernsyn. Det er rigtig lækkert må jeg sige. Men jeg er nu engang grønskolling på området og vil gerne vide om sådan en banal ting som at omdøbe navnene på AV listen f.eks (HDMI1 = Bluray eller HDMI2=Xbox360 osv) Det kunne jeg på mit tidligere Samsung 855 men kunne ikke gøre det på VT20

Hvis der er andre der ved det må de meget gerne svare


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-Maj-2010 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af Jeden Jeden skrev:

Hej Hother

Jeg har lige modtaget selvsamme fjernsyn. Det er rigtig lækkert må jeg sige. Men jeg er nu engang grønskolling på området og vil gerne vide om sådan en banal ting som at omdøbe navnene på AV listen f.eks (HDMI1 = Bluray eller HDMI2=Xbox360 osv) Det kunne jeg på mit tidligere Samsung 855 men kunne ikke gøre det på VT20

Hvis der er andre der ved det må de meget gerne svare
Det kan du meget nemt ændre, jeg har selv gjort det samme. Men fremgangsmåden kan jeg ikke lige huske, for jeg er på job, men check lige din brugermanual. Mener nu at der er så nemt, at jeg ikke behøvede manualen.
 
Tillykke med dit nye TVTongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Emilos88
Skrevet den: 18-Maj-2010 kl. 14:40
Menu-Indstillinger-Billedindstillinger-Angiv etiketter.


-------------
Get HIFI or die trying c",


Skrevet af: Jeden
Skrevet den: 18-Maj-2010 kl. 15:04
Mange tak! Det er ordnet


Skrevet af: crim
Skrevet den: 20-Maj-2010 kl. 09:29

Hej

 

Jeg vil da også lige hurtig skrive mine erfaringer med mit ny VT20 og BDT-300, som jeg fik ind af døren i tirsdags.

 

Jeg er overordnet super tilfreds end til vider og i sær 3D funktionen funger super godt. Man skal dog huske at 3D først kommer til sin ret, i et helt mørkt rum. Hvis du f.eks. har en meget lys væg, hvor lyste kan reflekter fra eller vindue (som jeg) lige ved siden af dit TV, så vil man opleve at det flimmer for øjnene ude i siderne af brillerne. Men hen sidst på eftermiddagen/aften eller med nedrullet gardiner, så virker det perfekt.

Der følger en demo 3D blue-ray film med til BDT-300 afspilleren, hvor der er en video med nogle klovne i fra Rom, det er bare super godt lavet - der får man virkelig 3D oplevelsen at se.

 

Jeg har ikke lavet nogen stor test af billedkvaliteten eller lignende, jeg har mest afprøvet de forskellige funktioner i TV'et - her i blandt Viera Cast, som faktisk også fungere rigtig godt, jeg har dog kun prøvet det via mit trådløse netværk, som ikke har de bedste vilkår i min stue lige nu, da signalet ikke er så godt.

Men det fungere med YouTube, Picasa osv. dog savner jeg en funktion, hvor man selv kan tilføje programmer/links/widgets eller hvad de nu kalder dem og det er nok mest rettet. Så der skal nok investeres i et rigtig MediaCenter snart. En lille ting hvad angår det trådløse netværk, så kunne jeg ikke finde ud af at få den til at skrive @ eller $ i det on-screen keyboard der vises, når man skal skrive passwordet til det trådløse netværk, så jeg måtte lige ændre mit trådløse password (det var nok også ved at være tid til det :-)

 

En lille ting mere som jeg ikke har kunnet få den til, er at vise tekst-tv og TV på samme tid, jeg ved at tidligere Panasonic modeller kunne dette, men jeg har ikke kunne finde ud af at få det her til at gøre det. Det er ikke noget stort problem, jeg syntes bare det var en smart funktion, så man lige kunne følge med i det man ser, mens man også lige tjekkede nyhederne på tekst-tv.

 

Men som sagt er jeg overordnet rigtig tilfreds og i dag skulle Canal Digital gerne komme og sætte en parabol på taget, så jeg er spændt på om jeg kan få mit CA-Modul til at virke med deres kort.

 

Hvis i, har noget som jeg evt. skal afprøve eller lignende så skriv endelig, da jeg meget nemt falder tilbage på at se 3D på TV'et frem for at afprøve ting og sager. :-)

3D er virkelig fedt, jeg har kun set det på Samsung og Sonys’s TV’er og så min egen Panasonic nu og min mening er helt klart at Panasonic slår både Samsung og Sony med mange længder – det skal jeg selvfølgelig sige, men det er sgu rigtig nok J . Jeg glæder mig rigtig meget til at se alle de kommende film og sports begivenheder i 3D.



Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 20-Maj-2010 kl. 11:24
Så vidt jeg husker fra min tidligere Pana skærm, så kan du når du står på TTV trykke på splitscreen for at se TV billede og TTV side om side. Også kaldet PAT (picture and tekst)


Skrevet af: .FTH'
Skrevet den: 11-Juni-2010 kl. 18:40
Hej Hother. 

Hvordan har du indstillet Equalizeren på lydprofilen "Bruger"?
Lige nu prøver jeg nemlig at få en lidt bedre lyd, da "Musik" og "Tale" er en smule tam i det. 



/FTH


-------------
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 11-Juni-2010 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Hej Hother. 

Hvordan har du indstillet Equalizeren på lydprofilen "Bruger"?
Lige nu prøver jeg nemlig at få en lidt bedre lyd, da "Musik" og "Tale" er en smule tam i det. 



/FTH
Altså lyden på Pana VT20 er noget bras - så er det sagt uden omsvøb. Måske er jeg for kræsen. Hvis jeg sætter lydindstillingerne, så der er en rimelig dynamik (hæver de lave frekvenser), så er der i det mindste på min VT20 - resonansOuch.
 
Så nu kører lig stort set med fabriksindstillinger.
 
Men når jeg får råd, så køber jeg tilsvarende de højtalere, som jeg havde tidligere til mit Pioneer KRP-500M - Monitor Audio Vector 10. For som det er nu, det kan jeg bare ikke leve medAngry
 
Undskyld at jeg ikke kunne hjælpe dig yderligereEmbarrassed


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: .FTH'
Skrevet den: 15-Juni-2010 kl. 13:16
Dette indlæg er flyttet fra en anden tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=81793&PID=835619&title=flleskb-af-kalibrering#835619 -
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Sorry for OT.. 

Hvor mange timer bør mit nye fjernsyn have kørt, inden den bliver kalibrerede?
Faktisk ikke ret OTTongue Jeg mener Otto siger minimum 50 timerTongue

Tak for svaret John, som altid er du på pletten til at hjælpe de grønne Hifi nørder Tongue

Et sidespørgsmål;
Skal man sætte en break-in dvd på, for at 'kører' fjernsynet til, evt. imens man er på arbejde osv. for at give fjernsynet flere timer på bagen?





/FTH
Break-in er der delte meninger om. Det kan ikke skade (naturligvisBig smile), men jeg har aldrig selv benyttet det. Med de 6 plasmapaneler som jeg har haft, har jeg i stedet taget et stort hensyn til mit panel. Det betyder nedsatte farver og kontrast, meget lidt billede med "Gardiner" osv.
 
Og dette gør jeg ud fra devisen om, hellere se noget man vil se, istedet for at have TV´et tændt og visende noget man ikke vil seEmbarrassed Og øh....jeg har aldrig haft problemer med retension e.lign.
 
Men smag og behagTongue
 
Og hilsener fra Sunny Sondy, også kaldet Søndre Strømfjord, GrønlandTongue

Hej Hother, 
Som du skriver med at du nedsætter farver og kontrast. 
Hvad er dine indstillinger? Smile

Grunden til at jeg kører en Break-in dvd, er fordi jeg oplevede retension efter er par timers spil på min ps3 og som Bantam skriver:
15. Retention & burn-in

Min anbefaling er, at den nye panel-type skal behandles ordentligt de første flere hundrede timer: Ingen ujævn belastning og sørg for at alle pixels ældes ens. Her tror jeg faktisk at en  http://www.recordere.dk/download/ -  er på sin plads at bruge. 


PS. håber da du nyder vejret og har det godt på GrønlandTongue



/Thor



-------------
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-Juni-2010 kl. 15:06
Jeg har det lidt sådan, at jeg under forudsætning af, at man håndtere sit nye plasmapanel fornuftigt, så ind i mellem kører måske 30 min med en break-in dvd - for at "slette" eventuelle" ret usynlige reintensioner. Men det er jo blot min mening. Men det har virket. Jeg har nu ikke oplevet noget som helst med mit nye VT20.
 
Jo tak vi er i t-shirts og solskinTongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: tommyaxen
Skrevet den: 15-Juni-2010 kl. 15:51
i min verden er Burn in fortid, jeg har intet gjort med mit pioneer 508 og der er intet at komme efter OVERHOVEDET mht burn in....


Skrevet af: Jeden
Skrevet den: 15-Juni-2010 kl. 17:57
Jeg har endnu ikke oplevet noget bur in på mit VT20 og jeg har ofte gamet flere timer i streg.


Skrevet af: ErikUkendt1
Skrevet den: 15-Juni-2010 kl. 18:52

1: Jeg mener at Panasonic laver gode/de bedste TV idag og ville gerne eje topmodellen

2 : Mht. Burnin var jeg tidligere overbevist om at det var en form for hysteri, når man talte om Panasonic plasma. Denne holdning havde jeg de første 3 mdr. som G20 ejer. Jeg passede på det i den grad, og familien syntes det var en pest, at få hakket film med sorte bjælker op i 2-3 afsnit. I pauserne blev der set 16:9 programmer osv.

Men jeg begik en fejl. Jeg tænkte ikke på TV stationernes logoer og min hang til at se DR og DRHD  70% af tiden og andre ting resten af tiden, har resulteret i fastbrændt logo oppe i venstre hjørne (dog svagt)

Så mit råd for nye plasmaejere: HUSK at skifte kanal ofte i den første tid. 

Se denne tråd hvor jeg og andre uddyber dette:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=82037&PN=1&title=burnin-p-min-g20




-------------
Mvh Erik


Skrevet af: bantam
Skrevet den: 15-Juni-2010 kl. 18:53
De to VT20'ere under mistanke for burn-in var udstillingsmodeller, som ofte kan stå i adskillige timer med samme billede (eller med kun lidt variation) fra dag ét og ofte med "udstillingsindstillinger". Ved at køre f.eks. recordere.dk's burn-in wash-DVD kan man i det lyse område spotte om TV'et er ramt, hvilket ikke burde ske ved mere normal brug.
 
Det er et målbart faktum, at forforen ældes hurtigst i panelets første drifttid, hvorefter ældningskurven flader ud og dermed sænker risikoen for burn-in.


-------------
/lars



Print side | Luk vindue