Hej
Jeg er næsten sikker på at dette emne har været på banen op til flere gange, men jeg kan ikke finde noget information om det herinde, der ligger jo trods alt ret meget herinde, men skulle der være mere konkret information omkirng hvordan man deler ens antennesignal op (stue - soveværelse) og evt. hvilke dele man behøver, ja så vil jeg meget gerne vises derhen og så behøver I heller ikke at læse resten :)
Nå, men jeg har to problemmer, som begge drejer sig om deling af antennesignalet:
1. Jeg vil gerne have sat et fjernsyn op i soveværelset, men hvordan deler jeg signalet op så det står lige skarpt i stuen og i soveværelset ?
Jeg bor i en toværelseslejlighed i stueetagen og modtager antennesignalet igennem stofa. Dvs da jeg bor i stueetagen og stofa's "antenneboks" er lige udenfor, burde mit signal være stærkere end dem på f.eks. 2. sal ikke. Jeg har forsøgt før at dele sinalet op. Først vha. et T- stik og sidenhen vha. en boks hvor man kunne slutte 3 apparater til, købte den i fona, kan ikke huske hvad den hedder, men har ikke været heldig med nogle af løsningerne. Jeg havde først en mistanke om at signalet var for svagt, men synes det var lidt underligt da "antenneboksen" er lige udenfor mit vindue. Prøvede så boksen fra Fona da den ikke skulle miste så meget signal, men den ødelagde så signalet til min KISS som var 15 cm fra boksen, og resultatet i mit soveværlse var stadig skræmmende dårligt. Og nu er det her så ved at være sidste udvej, så håber der er nogen der kan hjælpe med hvad man skal købe for at få delt sådan et skide signal så kvaliteten i stuen samtidigt bevares?
Det skal endvidere lige siges at kvaliteten af antennekablet skulle være god nok !
2. Jeg har set at mange kan transportere signalet trådløst fra det ene rum til det andet og at man vha. en Kiss-dp558 egentlig ikke behøver et link med tuner. Jeg ved at der er ret delte meninger om kvaliteten, men kan det overhovedet måle sig med et kabel... skal jeg overveje et trådløst link eller skal jeg skyde det ud af hovedet ?
Håber der er nogen, som kan hjælpe, på forhånd TAK
Mvh
Heinz
|