Epicon bio
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80764
Udskrevet den: 03-Juni-2025 kl. 06:28
Emne: Epicon bio
Skrevet af: rene49
Emne: Epicon bio
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 14:49
Svar:
Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 14:56
Super Super lækkert setup ...
MVH
------------- TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 14:58
hopgreve skrev:
Super Super lækkert setup ...
MVH |
Mange tak 
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 15:14
Ja det ser sq godt ud. Man får helt lyst til at være teenager igen med alle de penge I har 
|
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 15:34
Kampus skrev:
Ja det ser sq godt ud. Man får helt lyst til at være teenager igen med alle de penge I har   |
haha lol Kampus  jeg vil nu ikke mene jeg har penge.. hehe for så havde jeg en bil  hehe
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 15:36
Nej ikke mere! Dem har du jo stående i dit lækre udstyr
|
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 15:37
Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 15-Juni-2010 kl. 23:01
Ser godt ud.
Hvad var argumentet for ati vælge et gråt lærred?
Har du problemer med mørkelægningen?
|
Skrevet af: Yegermister
Skrevet den: 16-Juni-2010 kl. 10:18
Lige en lille ting: Du skal passe på med at sætte den samsung boks ovenpå forstærkeren. Sådan en forstærker genere en del varme, og det ville ikke være den første boks der var afgået ved døden ved at tage for meget varme fra et andet komponent :P
|
Skrevet den: 16-Juni-2010 kl. 12:43
Nikodk skrev:
Ser godt ud.
Hvad var argumentet for ati vælge et gråt lærred?
Har du problemer med mørkelægningen? |
Mange tak 
Jeg blev rådet af otto til at bruge et gråt lærred til min projektor  og det råd fulgte jeg så, eftersom han er en del bedre viden end mig. Jeg har slet ikke fortrudt det ! det er rigtig lækkert, hvis jeg sammenligner med en af mine venners infocus in76 som jo er en del dyrere end min x9. Han bruger hans på et hvidt lissau lærred, efter min mening her mit billede væsentlig flottere, farver, sort niveau osv. 
Nej jeg har ikke rigtig problemer med mørklægning.
|
Skrevet den: 16-Juni-2010 kl. 12:46
Yegermister skrev:
Lige en lille ting: Du skal passe på med at sætte den samsung boks ovenpå forstærkeren. Sådan en forstærker genere en del varme, og det ville ikke være den første boks der var afgået ved døden ved at tage for meget varme fra et andet komponent :P |
Jeg har også selv være skeptisk med det 
med efter flere stik prøver under film osv. der bliver det slet ikke varmt. min elskede Pioneer får ikke sved på panden. det fungere ihvertfald fint synes jeg ! 
Men tak for rådet ! 
|
Skrevet den: 15-August-2010 kl. 15:06
Skrevet af: cgmand
Skrevet den: 28-September-2010 kl. 13:18
Nice setup !
Hvad er det for et tv møbel du har ?
|
Skrevet den: 28-September-2010 kl. 16:33
cgmand skrev:
Nice setup !
Hvad er det for et tv møbel du har ? |
Mange tak 
- Jeg ved egentlig ikke hvad det hedder Bilka's det bedste  jeg gav 1400.kr for det. højglans hvid (Piano) Jeg er glad ved det, det er pænt, funktionelt, stabilt og kraftig.
|
Skrevet af: cgmand
Skrevet den: 28-September-2010 kl. 17:50
Synes osse den ser ret lækkert ud :-)Selvom den måske har lidt svært ved at æde din forstærker 
|
Skrevet den: 28-September-2010 kl. 18:20
cgmand skrev:
Synes osse den ser ret lækkert ud :-)Selvom den måske har lidt svært ved at æde din forstærker 
|
ja selvom jeg har skåret hul bag på tv bænken, så er der ikke helt plads til den  Den fylder godt den 
|
Skrevet af: McNiklas
Skrevet den: 17-December-2010 kl. 10:42
Det ser sku fedt ud Bare jeg havde et så stort et rum, jeg tror mit er 10m2 Men jeg bliver vel så stor en dag at jeg flytter hjemmefra
|
Skrevet den: 17-December-2010 kl. 15:16
Skrevet af: Guests
Skrevet den: 17-December-2010 kl. 16:05
Rummet ser egentlig meget stort ud. Det ser stilfuldt ud . Som jeg har skrevet i en andens hjemmebiografs tråd, så er det dejligt at se at man ikke er den eneste der ikke bruger penge på fest
|
Skrevet den: 17-December-2010 kl. 16:06
Har du et arbejde. Det koster jo lidt penge at have sådan nogle setup i vores alder (Jeg er 17 så vi er tæt på hinanden)
|
Skrevet af: Tvixen
Skrevet den: 17-December-2010 kl. 16:14
Meget flot og stilligt herfra
------------- Samsung: UE46D6205/ Marantz: 1501/ Dennon: POA4400/ Scandyna: MiniPod+MicroPod HarboSub: SUB10/Sony: RDR HXD870 + PS3/ NAS: Qnap 239 TurboNAS 2Tb + WD Live IHC Wireless/ HTC Desire/ Iphone4, Ipad2
|
Skrevet den: 17-December-2010 kl. 19:26
tak for rosen, jeg har også selv prøvet at holde det pænt, hader hvis det ikke ser pænt ud !  hehe ja jeg har da et arbejde, har skam selv købt og betalt alt mit grej, jeg har ikke fået så meget som et kabel af mine forældre hvis det er det du mener 
|
Skrevet den: 17-December-2010 kl. 19:43
Jeg mener eller hentyder ikke til noget  Men man skal alligevel have nogle penge til sådan et setup, så ville bare lige høre om du selv gav eller om forældrene havde været lidt gavmilde 
Men lækkert ser det ud
|
Skrevet den: 18-December-2010 kl. 10:25
MrCeecar skrev:
Jeg mener eller hentyder ikke til noget  Men man skal alligevel have nogle penge til sådan et setup, så ville bare lige høre om du selv gav eller om forældrene havde været lidt gavmilde 
Men lækkert ser det ud |
hehe nysgerrighed er da også fair  - Men nej de gamle vil sku ikke støtte mig her når det jo ret ud er luksus produkter og ikke har en skid med behov at gøre  Men som du også kan se, så er det over 4 år mit setup er endt sådan her, men faktisk det eneste jeg har tilbage fra mit gamle er min center og baghøjtaler. og min center står snart for skift, den er også til salg 
|
Skrevet af: baekgaard
Skrevet den: 18-December-2010 kl. 16:14
Det ser rigtigt godt ud, en af det bedre herinde.
Nå ja, i har sku for mange penge i den alder, SU og arbejde, det ruller bare når man bor hjemme. Jeg mindes tiden med glæde 
Hvordan gør din velodyne det? jeg er selv på udkig efter en diskret sub.
-------------
|
Skrevet den: 18-December-2010 kl. 16:59
baekgaard skrev:
Det ser rigtigt godt ud, en af det bedre herinde.
Nå ja, i har sku for mange penge i den alder, SU og arbejde, det ruller bare når man bor hjemme. Jeg mindes tiden med glæde 
Hvordan gør din velodyne det? jeg er selv på udkig efter en diskret sub.
|
tja. SU for mit vedkomende er lav ! 1100.kr i måneden, intet man bliver rig af. Et arbejde ved siden af skole er at fortrække ja 
Hvis du er på udkig efter en diskret subwoofer, så kan jeg godt anbefale en velodyne spl800i som jeg har !  - Den er utrolig lille størrelse mæssigt, lille 8". Den spiller RIGTIG godt, både til musik og film, med et stort overskud, personligt mangler jeg INTET fra den. Det er en lille kruft kugle  1000watt digital forstærker med dobbelt svingspole, den bukker ikke bare lige under. Den er utrolig præcis med en meget stram og fysisk bass. En større model i mit rum på 14km2 vil være for meget, jeg er et ung og hører jo af og til bass tung (party musik) og jeg har den skruet under halvt op.
Snak evt. med Christian Fra CSN teknik, købte min hos ham, utrolig god personlig service ! og læs evt. Hother's anmeldelse af subben: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=1770&zoneid=1 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=1770&zoneid=1
|
Skrevet den: 18-December-2010 kl. 17:53
Haha jeg ved alt om SU, jeg er på 7 semester på uni, og tro mig de 1100, det ER café penge, eller hifi penge i dit tilfælde Når der først skal betales husleje og købes bøger, så er SUen hurtigt væk. 
Nå men det er ikke en tude konkurrence, det lyder godt, min stue er godt nok ca. 30 m2, men underboen skal jo også kunne være der. Så det er nok sådan en minivee jeg skal kigge efter. Det lyder til, at folk generelt er meget glade for den.
-------------
|
Skrevet den: 18-December-2010 kl. 17:56
jeg har ikke hørt den i større rum. men synes alle virkelig tilfredse med den. men den vil selvfølgelig ikke lave samme lydtyk i dit rum på 30m2 som mit værelse på 14m2 :D Du kan jo evt. kigge på spl1000i altså samme model bare med en 10" i stedet. eller holde øje med en brugt 12" R serie eller lign. der er af og til nogen velodyne på dba. så forleden en DD12 der inde.
|
Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 18-December-2010 kl. 20:02
Nu er der altså også en del andre subs som kan sparke røv - det er synd det næsten kun er Velodyne og SVS bliver nævnt hver gang nogen spørger efter hjælp til subwoofere. Efter min mening bør man kigge på:
BK Electronics Epik Subwoofers Earthquake Audio (en test på nerds.dk bliver Velodyne i 10k+ klassen (spl1000r) trumfet af en til 6k.. kig efter minime)
edit:
og ja, Su'en er ikke så stor igen når man lige fyrer 5k af på bøger ved semesterstart  Heldigvis er der også kun 3 semestre tilbage for mit vedkommende
|
Skrevet den: 18-December-2010 kl. 20:52
Samme her 
Vil da lige kigge lidt på de subs, de plejer at vide lidt om sagerne på nerds.dk
-------------
|
Skrevet den: 19-December-2010 kl. 12:03
Folk, inklusiv mig selv, har det jo generelt med at købe/ at gøre det samme som mange andre. Hvis mange har velodyne eller SVS falder valget jo ofte på det de andre har, for det må jo være godt når flertallet har det. Jeg har ikke hørt de andre, men jeg kiggede også på Earthquak da jeg skulle købe min velodyne.
|
Skrevet den: 19-December-2010 kl. 12:12
Jeg har B&W ASW610 SUBWOOFER som kan købes for 4500kr i hifiklubben. Det er også den i samme serie som dine andre højtalere. Den lyder rigtig godt sammen med 683'erne.
|
Skrevet den: 20-December-2010 kl. 00:36
Hvilket er meget synd, da vi så alle har samme anlæg til sidst da alle bare går ned og køber i Hifiklubben.. der er andre end de mest kendt mærker som laver noget godt - har du hørt om Magnepan? - nej? Men de laver simpelthen nogle højttalere som sætter de kendte mærker til vægs. Prøv at se hvor god en højttaler du kan få til under 10k. Mange mener de laver nogle af de bedste højttalere til pengene!
|
Skrevet den: 20-December-2010 kl. 00:49
Anima skrev:
Hvilket er meget synd, da vi så alle har samme anlæg til sidst da alle bare går ned og køber i Hifiklubben.. der er andre end de mest kendt mærker som laver noget godt - har du hørt om Magnepan? - nej? Men de laver simpelthen nogle højttalere som sætter de kendte mærker til vægs. Prøv at se hvor god en højttaler du kan få til under 10k. Mange mener de laver nogle af de bedste højttalere til pengene! |
jeg vil langt fra mene alles anlæg stammer fra hifiklubben, mange har måske nogen dele derfra. som jeg også selv har. Men mit setup er langt fra 100% fra hifiklubben. nej jeg kender ikke disse højtaler, jeg synes et mærke der er total overset her i Danmark for tiden, det er Jamo. og det er endda dansk ! De laver altså stadig rigtig gode højtaler.
|
Skrevet af: p.las
Skrevet den: 20-December-2010 kl. 07:45
Anima skrev:
Hvilket er meget synd, da vi så alle har samme anlæg til sidst da alle bare går ned og køber i Hifiklubben.. der er andre end de mest kendt mærker som laver noget godt - har du hørt om Magnepan? - nej? Men de laver simpelthen nogle højttalere som sætter de kendte mærker til vægs. Prøv at se hvor god en højttaler du kan få til under 10k. Mange mener de laver nogle af de bedste højttalere til pengene! |
Enig....Magnaplan spiller rigtig godt , specielt til pengene. Men det er alt andet end en komplet højtaler. Den magter ikke at spille dynamisk bas, overhovedet. Men hvis man er til Norah Jones - Diana krail - Eva cassidy og lign behøver man til gengæld ikke lede længere. Her har de en nærvær som traditionele højtalere ikke kan opnå
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio
|
Skrevet den: 20-December-2010 kl. 11:04
Ikke at vi skal have en stor diskussion, men at spille dyb bas er også akilleshælen på en elektrostathøjttaler. Det kræver er areal på højttaleren som er som en hel væg. Prøv at sætte en god bas/sub sammen med en Magnepan og man er virkelig et system som vil frem af. ML benytter fx. en traditionel enhed til at tage de dybe toner sammen med en stor elektrostatisk enhed til diskant og mellemtone.
Ulempen er bare at man skal have en ordentlig forstærker, hvilket 90% af folk herinde ikke har for at drive dem.
|
Skrevet den: 20-December-2010 kl. 14:06
Anima skrev:
Ikke at vi skal have en stor diskussion, men at spille dyb bas er også akilleshælen på en elektrostathøjttaler. Det kræver er areal på højttaleren som er som en hel væg. Prøv at sætte en god bas/sub sammen med en Magnepan og man er virkelig et system som vil frem af. ML benytter fx. en traditionel enhed til at tage de dybe toner sammen med en stor elektrostatisk enhed til diskant og mellemtone.
Ulempen er bare at man skal have en ordentlig forstærker, hvilket 90% af folk herinde ikke har for at drive dem. |
Det jo nok derfor mange i dag vælger at købe aktive subwoofer, for at opnå dyb bas, da det jo ofte er billigere at købe mindre højtaler, og så supplere med en sub. Og derved behøves en kæmpe forstærker jo ikke til ens højtaler, men det vil self aldrig skade med overskud 
|
Skrevet den: 20-December-2010 kl. 14:45
rene49 skrev:
Anima skrev:
Ulempen er bare at man skal have en ordentlig forstærker, hvilket 90% af folk herinde ikke har for at drive dem. |
Det jo nok derfor mange i dag vælger at købe aktive subwoofer, for at opnå dyb bas, da det jo ofte er billigere at købe mindre højtaler, og så supplere med en sub. Og derved behøves en kæmpe forstærker jo ikke til ens højtaler, men det vil self aldrig skade med overskud  |
Tjaeh, med den gode forstærker menes mere at den skal kunne køre med en 4 Ohms belastning samt kunne gøre godt for elektrostaters lave følsomhed (typisk omkring 84 dB), hvilket gør der skal flere krafter til for at spille på moderat niveau.
En ting som er ret fedt er at elektrostater er ret så tynde samt at Magnepan sælger modeller som er beregnet til at hænge på vægen. Det må da være guf rent waf-mæssigt?
|
Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 21-December-2010 kl. 22:31
Det ser kanon godt ud. NICE, NICE, NICE!
------------- Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet den: 22-December-2010 kl. 11:07
Firebird skrev:
Det ser kanon godt ud. NICE, NICE, NICE!
|
Tak, tak ,tak 
|
Skrevet den: 22-December-2010 kl. 11:08
ved ikke om der er nogen som følger med i min tråd, men lige til info.Min Jamo center er blevet solgt og den bliver hentet på søndag, så skal Dali ikon vokal mk2 erstatte den sådan den jo passer til mine fronter !  glædelse !
|
Skrevet den: 05-Januar-2011 kl. 14:42
såå er den nye center kommet ! (: den er virkelig lækker ! dali ikon vokal mk2
|
Skrevet af: wezi
Skrevet den: 05-Januar-2011 kl. 14:50
Tillykke med den! :P Fed nok :) jeg glæder mig til jeg får det sidste af mit xtz setup:P
------------- MvH Daniel
|
Skrevet den: 05-Januar-2011 kl. 15:08
mange tak (; jaa det er rart at have det samme hele vejen rundt, nu mangler jeg kun baghøjtaler, men det bliver først om lang tid, når der engang er en som vil af med nogen brugte nogen :)
|
Skrevet af: Zlatan
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 11:01
Super lækkert setup !!! :)
Dali ikon mk2 hvis højglans er virkelig fedt design ! :)
Overvejer du ikke en Dali ikon mk2 subwoofer?, jeg har sådan en, den sætter virkelig det sidste prik over setuppet :)
------------- Harman kardon avr 460
Dali lektor 6
Dali lektor LCR
Dali lektor 2
Dali ikon mk2 subwoofer
Jamo(lille sorround højtaler)
|
Skrevet af: Zlatan
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 11:03
``Hvid´´
------------- Harman kardon avr 460
Dali lektor 6
Dali lektor LCR
Dali lektor 2
Dali ikon mk2 subwoofer
Jamo(lille sorround højtaler)
|
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 11:22
Zlatan skrev:
Super lækkert setup !!! :)
Dali ikon mk2 hvis højglans er virkelig fedt design ! :)
Overvejer du ikke en Dali ikon mk2 subwoofer?, jeg har sådan en, den sætter virkelig det sidste prik over setuppet :) |
Mange tak for de fine ord :) - nej jeg ønsker ikke at ned gradere mit setup med en dali ikon sub, jeg er super glad for min velodyne, ikon subben vil ikke kunne gøre det bedre 
|
Skrevet af: Mercu
Skrevet den: 11-Februar-2011 kl. 21:18
Ser rigtigt godt ud!
------------- Samsung LE32R87BDX 32" Supra Kabler Popcorn hour A-200 m. 1tb hdd Synology DS410 2x 2tb seagate 5900rpm PS3 40gb FAT
|
Skrevet den: 11-Februar-2011 kl. 22:01
Mercu skrev:
Ser rigtigt godt ud! |
mange tak :) !
|
Skrevet af: Therien
Skrevet den: 11-Februar-2011 kl. 22:09
Det ser sgu fedt ud Vild med dit sweetspot! En seng 
------------- Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
Skrevet den: 11-Februar-2011 kl. 22:28
[QUOTE=Therien] Det ser sgu fedt ud Vild med dit sweetspot! En seng  [/QUOT
jeg kan fortælle dig det er også lækkert, med en god seng og ligge og se film i ! :) og det er lækkert at ryglænet kan vinkles opad som du også kan se på billedet 
|
Skrevet den: 06-Marts-2011 kl. 21:48
Panasonic G20 50" snart på vej ind døren. er bestilt. Lærred solgt, mangler nu kun at sælge infocus x9. nogen som er intersseret ? 
|
Skrevet af: Tsunde
Skrevet den: 06-Marts-2011 kl. 23:10
Pris?
------------- Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
|
Skrevet den: 07-Marts-2011 kl. 10:13
Tsunde skrev:
Pris? |
det er vidst nemmest med en annonce 
http://www.dba.dk/projektor-infocus-x9/id-72408329/ - http://www.dba.dk/projektor-infocus-x9/id-72408329/
jeg er til at snakke med, hvis du er uenig i prisen.
|
Skrevet af: LBA75
Skrevet den: 07-Marts-2011 kl. 13:04
Hej Rene
Virkeligt flot setup du har fået lavet dig..... 18 år..... jeg kan ikke huske at jeg havde penge til det grej eller så ryddelig et værelse..... du virker som om du har styr på det - nydeligt!
Kan godt lide din sub....skulle nok skifte min DALI swa12 ud..... den er mest bulder, og egner sig ikke til musik i mine ører....
Hvorfor sælger du din projektor/lærred?
Mvh LBA75
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73410&PN=1&title=lba75-hjemmebio-projekt - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73410&PN=1&title=lba75-hjemmebio-projekt
|
Skrevet af: fiskerendk
Skrevet den: 07-Marts-2011 kl. 13:18
Lækkert setup. Må man høre hvor dit TV møbel kommer fra det ser sq rigtig godt ud.
|
Skrevet den: 07-Marts-2011 kl. 14:59
LBA75 skrev:
Hej Rene
Virkeligt flot setup du har fået lavet dig..... 18 år..... jeg kan ikke huske at jeg havde penge til det grej eller så ryddelig et værelse..... du virker som om du har styr på det - nydeligt!
Kan godt lide din sub....skulle nok skifte min DALI swa12 ud..... den er mest bulder, og egner sig ikke til musik i mine ører....
Hvorfor sælger du din projektor/lærred?
Mvh LBA75
|
mange tak for de rosende ord, jeg er også yderst glad for mit setup, det er mange timers arbejde !  - min sub er jeg også rigtig glad for, den kan klart anbefales !!! - lille og kompakt, meget præcis, effektfuld og ikke dominerede/rungede, den lyder rigtig godt, især i musik ! - Den har også krafter nok til film efter min mening.
- sælger da jeg vil have en fladskærm, har bestilt en 50" panasonic g20 ! 
|
Skrevet den: 07-Marts-2011 kl. 15:00
fiskerendk skrev:
Lækkert setup. Må man høre hvor dit TV møbel kommer fra det ser sq rigtig godt ud. |
mit tv møbel er købt i bilka til 1.400.kr højglans, så det falder jo i takt med mine dali ikon som også er højglans 
|
Skrevet den: 22-Marts-2011 kl. 10:28
rene49 skrev:
fiskerendk skrev:
Lækkert setup. Må man høre hvor dit TV møbel kommer fra det ser sq rigtig godt ud. |
mit tv møbel er købt i bilka til 1.400.kr
højglans, så det falder jo i takt med mine dali ikon som også er højglans  |
Jeg har lige bestilt et magen til. Men jeg er sq kommet i tvivl om det er dybt nok.
Hvor dybt er det? har du mulighed for at måle dybden? Gerne inden i hullet til forstærkeren også.
|
Skrevet den: 22-Marts-2011 kl. 11:33
fiskerendk skrev:
rene49 skrev:
fiskerendk skrev:
mit tv møbel er købt i bilka til 1.400.kr
højglans, så det falder jo i takt med mine dali ikon som også er højglans  |
Jeg har lige bestilt et magen til. Men jeg er sq kommet i tvivl om det er dybt nok.
Hvor dybt er det? har du mulighed for at måle dybden? Gerne inden i hullet til forstærkeren også.
|
den er 45 dyb. jeg har ikke helt plads til min Pioneer. så måtte skære hul i bag pladen, så den stikker lidt ud omme bag på, men det ser man jo ikke 
|
Skrevet den: 22-Marts-2011 kl. 13:20
Mange tak.
Ja kommer jo til at stå i samme problem med LX73. Men det er der jo ikke noget at gøre ved så må man finde en løsning. :)
|
Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 07:49
fiskerendk skrev:
Mange tak.
Ja kommer jo til at stå i samme problem med LX73. Men det er der jo ikke noget at gøre ved så må man finde en løsning. :)
|
Du må bare lave lidt plads til den hehe 
|
Skrevet af: Claus Hvass
Skrevet den: 04-April-2011 kl. 20:37
Hvad er det for et blæret møbel du har til dit hifi ?
------------- Yamaha RXV 567 reciever.
Oppo bdp 93 EU Blu ray.
Scandyna Mini pod 4 stk.
Scandyna cinepod.
Scandyna Bass station.
Panasonic PTAE 4000 ISF Kal.
Frame vision light 104".
|
Skrevet den: 05-April-2011 kl. 09:37
Claus Hvass skrev:
Hvad er det for et blæret møbel du har til dit hifi ? |
en højglans tv bænk fra bilka til 1300-1400 jyske dollars  Den er rigtig godt udført synes jeg, kraftig og stabil, ikke nogen dengel noget, som billige møbler ofte er.
|
Skrevet den: 05-April-2011 kl. 11:35
Mit er lige kommet ned i Føtex. Var på tilbud for nogle uger siden til 999,- :) skal hente det idag.
|
Skrevet den: 05-April-2011 kl. 11:37
fiskerendk skrev:
Mit er lige kommet ned i Føtex. Var på tilbud for nogle uger siden til 999,- :) skal hente det idag. |
Lækkert (: ja om det er føtex eller bilka, det er lige fedt. Dansk supermarked, har vel nogenlunde samme produkter :)
|
Skrevet den: 29-November-2011 kl. 07:15
Det er meget længe siden jeg har opdateret min tråd. Der er sket et par opdateringer siden jeg har lagt billeder ind sidst. - Ny receiver NAD t765hd - Genkøb af playstation 3 savnede den sgu! - nye kabler på front/center van the hul hybrid cs-122 til centeren, og bi wire versionen til fronterne.
der vil komme billeder inden så længe 
|
Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 29-November-2011 kl. 07:35
Altid godt med nyt legetøj. Tillykke med det. Er du blevet glad for din receiver?
|
Skrevet den: 29-November-2011 kl. 08:24
Sploink skrev:
Altid godt med nyt legetøj. Tillykke med det. Er du blevet glad for din receiver?  |
ja det er altid rart! - Ja jeg er super glad for den. Kæmpe opgradering i mit setup i forholdt til Pioneer lx51.
Et er at den er MEGET mere kraftfuld med meget mere overskud. Forklare 8 kilo den vejer ekstra ! - derudover passer den meget bedre lydmæssigt til mine Dali pga. dens mere varme lyd og ikke så aggrasiv i toppen. Jeg oplever kæmpe forbedring i stereo, og også på sorround siden, forventede ikke så stor forbedring på sorround, da det jo er det Pioneer fokusere på. Men ja den er bedre på alle punkter. og så er det jo dansk 
|
Skrevet den: 02-December-2011 kl. 11:04
Skrevet af: Masterpiece
Skrevet den: 03-December-2011 kl. 10:12
Må man spørge om hvorfor du har et tæppe under din sub.... er det blot for at den ikke bliver ridset eller ødelægger gulvet eller har det noget med lyden at gøre ? :-)
|
Skrevet den: 03-December-2011 kl. 10:51
Masterpiece skrev:
Må man spørge om hvorfor du har et tæppe under din sub.... er det blot for at den ikke bliver ridset eller ødelægger gulvet eller har det noget med lyden at gøre ? :-) |
Det har noget med lyden af gøre. I helt stille scener hvor der er tryk på subben kan jeg faktisk hører mit trægulv giver sig, "siger lyde". så prøvede jeg at sætte den på et tæppe, så knirkede mit gulv ikke mere (: og så synes jeg også det er pænt nok 
De knirk fra gulvet hører jeg kun i scener hvor de andre højtaler er meget stille og der er meget tryk på bassen, altså der hvor man hører bassen mest.
|
Skrevet af: Masterpiece
Skrevet den: 03-December-2011 kl. 16:53
rene49 skrev:
Masterpiece skrev:
Må man spørge om hvorfor du har et tæppe under din sub.... er det blot for at den ikke bliver ridset eller ødelægger gulvet eller har det noget med lyden at gøre ? :-) |
Det har noget med lyden af gøre. I helt stille scener hvor der er tryk på subben kan jeg faktisk hører mit trægulv giver sig, "siger lyde". så prøvede jeg at sætte den på et tæppe, så knirkede mit gulv ikke mere (: og så synes jeg også det er pænt nok 
De knirk fra gulvet hører jeg kun i scener hvor de andre højtaler er meget stille og der er meget tryk på bassen, altså der hvor man hører bassen mest. |
Gør det ellers noget ved lyden ? tæppet altså....laver lyden dyberer eller som sådan ? har du lagt mærke til dette?
|
Skrevet den: 03-December-2011 kl. 17:02
Masterpiece skrev:
rene49 skrev:
Masterpiece skrev:
De knirk fra gulvet hører jeg kun i scener hvor de andre højtaler er meget stille og der er meget tryk på bassen, altså der hvor man hører bassen mest. |
Gør det ellers noget ved lyden ? tæppet altså....laver lyden dyberer eller som sådan ? har du lagt mærke til dette? |
jeg tror ikke at et tæppe kan tvinge en subwoofer til at gå dyber i frekvens  - men nej det eneste jeg har observeret er at lyden er blevet mere rolig. eftersom den er blevet mere afkoblet fra mit trægulv.
|
Skrevet den: 07-Maj-2012 kl. 12:08
Skrevet den: 22-Juni-2012 kl. 08:57
Skrevet af: SoundWave
Skrevet den: 22-Juni-2012 kl. 14:39
Hvordan ser det ud på "undersiden" ved samlingen? Hvordan har du gjort det - bare med lim?
|
Skrevet den: 22-Juni-2012 kl. 16:23
SoundWave skrev:
Hvordan ser det ud på "undersiden" ved samlingen? Hvordan har du gjort det - bare med lim? |
Det er limet med kontantlim. bagsiden er ikke ligeså pænt som de orginal, men det er jo ligemeget, når fronten er flot 
Først startede jeg med at lime den ene side, (den buet først), da det var helt tørt, limede jeg efterfølgende den modsatte side, for at få det i spænd. og så i tredje omgang limede jeg de to korte sider, hvor holdte dem begge i spænd på samme tid.
|
Skrevet af: SoundWave
Skrevet den: 22-Juni-2012 kl. 20:31
Jeg har nogle ældre men velspillende Sony højttalere som jeg i lang tid har overvejet at gøre det samme med, da stoffet på dem er gråt. En gang hvid folie ville også klæde dem.
Hvor har du købt højttalerstoffet?
|
Skrevet den: 23-Juni-2012 kl. 12:48
Jeg har købt stoffet hos højtalerbutikken. http://www.hoejttalerbutikken.dk/product.asp?product=583 - http://www.hoejttalerbutikken.dk/product.asp?product=583
Det er ikke så, men det lyder da som en god ide, det er ikke så svært igen, men kræver lidt tålmodighed.
|
Skrevet den: 13-Juli-2012 kl. 17:35
Skrevet af: fausing
Skrevet den: 13-Juli-2012 kl. 23:29
Super fede 
Jeg måtte "nøjes" med Marshall Major. Men de spiller nu også godt til prisen synes jeg.
Men er nu lidt misundelig på dine B&W alligevel.
Mvh. Rasmus
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110385 - Min Hjemmebio Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE Stereo setup - NAD C372 - DALI 850
|
Skrevet den: 14-Juli-2012 kl. 13:08
fausing skrev:
Super fede 
Jeg måtte "nøjes" med Marshall Major. Men de spiller nu også godt til prisen synes jeg.
Men er nu lidt misundelig på dine B&W alligevel.
Mvh. Rasmus
|
Dem kender jeg faktisk slet ikke, jeg orkede ikke at sætte mig ind i markedet for hovedtelefoner, og kunne se at de B&W har fået mange roser med på vejen, så tænkte det ikke kunne være helt skidt i forholdt til prisen :) Det er er godt nok rart med et bare gode hørebøffer, som supliment til sit anlæg 
|
Skrevet den: 28-August-2012 kl. 23:44
Så er der kommet nye billeder på side 1, fra den nye lejlighed. billeder fra det gamle værelse kan ses på side 7.
|
Skrevet af: Therock
Skrevet den: 29-August-2012 kl. 10:17
Det er rigtig flot 
------------- Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Cambridge CRX 120 | Cambridge Audio Azur 851W | Video:| LG CX 65" |
|
Skrevet den: 29-August-2012 kl. 10:19
Skrevet den: 25-August-2013 kl. 19:39
Skrevet af: Stereolab
Skrevet den: 25-August-2013 kl. 21:07
Nøj, det kalder jeg en "mindre" opgradering Jeg har ikke haft glæden af at høre Epicon i surround, men de er fremragende til musik. Og meget flotte! Tillykke med det hele
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-August-2013 kl. 21:16
Uha de Epicon, de kan bare nogle ting, jeg har godt nok heller ikke hørt dem i surround, men hvor skulle de ikke også være blændende her. På tale om blændende, kommer der ikke noget reflekser fra skønhederne?
Men for sørensen da stort tillykke med alt dit nye :-)
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 25-August-2013 kl. 21:53
De gør det ligeså godt i film som i musik :-) - jo billedet refelkterer lidt, men ikke noget jeg tænker over
|
Skrevet den: 25-August-2013 kl. 21:55
Nej der er fsktisk ikke rigtig nogen opstilling i demo med epicon, så havde ikke hørt centeren før jeg bedtilte den, men var slet ikke usikker på den vil skuffe.
|
Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 25-August-2013 kl. 22:02
Hold op hvor er de også bare flotte! Tillykke med det.. Hva påtænker du som rear? :)
------------- Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 25-August-2013 kl. 22:35
Lækre højttalere og elektronik - næste skridt må helt sikkert være at få udskiftet den velo..
|
Skrevet den: 25-August-2013 kl. 22:36
Tak, det er dog mest lyden jeg benåder fremfo udsendet:D Overvejer mentor LCR :-) Natrurlig epicon bif vil self være epicon 6 eller 8 front og 2'erne i bag. Men det er min stue for lille til , så må nøjes med væg baghøjtaler :-)
|
Skrevet den: 26-August-2013 kl. 07:15
Jeg er nu glad for min velodyne ;-) Men smag og behag, hvad mener du så vil være et bedre alternativ Steve Jones? :-)
|
Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 26-August-2013 kl. 07:55
Noget af en opgradering - congrats! Kan det passe at fronterne ikke har samme bånddiskant som centeren? Noget man lægger mærke til ved panoreringer?
|
Skrevet den: 26-August-2013 kl. 08:51
Ja meget, der skete også en del! - nej det gør man faktisk ikke, man føler ikke rigtig at epicon 2 mangler båndet. Synes kun jeg kan fornemme forskellene i toppen i musik på epicon 2 og 6. Har intet bemærket i film. Men de er jo også trimmet til at spille sammen :-)
|
Skrevet af: jj79
Skrevet den: 26-August-2013 kl. 09:02
Nice - det er dælme en fin lille opgradering du har fået det - tillykke med det - så kan de kolde vinteraftener bare komme an
|
Skrevet den: 26-August-2013 kl. 10:07
Ja for pokker da! :) Tanken var faktisk at jeg bare ville gå overtil kub epicon 2 og så ren stereo. Men så fandt jeg hurtig ud af at når man har været vant til sorround, kan det ikke undværes! Men det var en stor beslutning da mit forbrug ligger på 70% musik 30% film sådan lidt plus minus. Men det forstærker sæt klare det kanon i stereo også :) !
|
Skrevet af: Stereolab
Skrevet den: 26-August-2013 kl. 13:25
Sammenlignede du med B&W 800-serien? De er jo prissat tilsvarende
|
|