Print side | Luk vindue

Det er ren euphonia.. Næsten:)

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80791
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 12:21


Emne: Det er ren euphonia.. Næsten:)
Skrevet af: Suckyboyfriends
Emne: Det er ren euphonia.. Næsten:)
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 21:23

Så blev det tid til lidt udskiftning.. Har tidligere haft 800 serie B&W+Denon

Efter noget tid blev jeg træt af lyden i B&W, og følte aldrig rigtig lyden var som jeg ku tænke mig!

Så solgte hele skidtet og stod med en stor pose penge mellem hænderne.. Hva gør man så?

Jeg søgte hele norden rundt for noget lækkert grej.. Var i jylland og flere gange i sverige før der var anlæg nok i stuen igen.. Var da også forbi hifiklubben og købe lidt nyt:)

Mit nye setup er stadig en igangværende process som ser således ud lige nu:

  • Front - Dali Euphonia RS3
  • Center - Dali Euphonia
  • Bag - Dali Concept 1
  • Sub - Dali SWA 12

Anlægget blev også skiftet:

  • NAD M15
  • NAD M15
  • Sonos ZP90
  • Sony PS3

Projektor

  • JVC DLA HD1 - mit lille barn
  • 92" motor lærred - Skal have tab tension som sidste opgrade.

Hvordan er lyden så nu?

Det er meget mere åbent og klart i lyden. stemmer er væsentligt bedre og alle instrumenter står flot og varmt. Kan til tider mangle den stramme bas fra mine B&W 804, men det må komme med Dali MS5 til den tid.

Den bedste opgradering er helt klart forstærker sættet. Hørte kort samme højtalere med min "gamle" denon avr 3808.. Den blev 6 måneder.. Vi blev aldrig venner:)

 

 

Det er så en Ko:)

Dali RS3 på væggen.. Den skal snart bruges som bagkanal når pengene bliver til den store front MS5

Heldigvis passer M sættet ind i mit skab. Har fjernet bagbeklædningen så de får frisk luft. Der står en sonos bagved, men den er gemt væk.

Centeren står på møblet med tilhørende fod. 

I dagslys med en lille front ved siden af.. De er lidt misundelige på centerens størrelse:)

Mit et og alt.. JVC DILA HD1

Min sub i baggrunden, og man kan skimte fladskærmen bag lærredet:)

 

Prøv at sætte din egen kontroller på din center.. Min er størst;)

Sofaen er fra Ilva og hedder Toscana.. Projektoren står på noget hylde fra hifiklubben.

Hva skal der så ske.. Mangler stadig 4 ting.. Først skal fronterne skiftes til MS5 og fronterne skal om bagved hvor de hører til.

Derefter skal der indkøbes subwoofer.. Dali AS2 selvfølgelig:)

Til sidst et lærred med lidt ekstra størrelse og tab tension.

En dag skal forforstærkeren opgraderes men der sker så meget lige nu at det er spild af penge:)

Det var alt for nu.. Og til sidst.. Kabler er ikke krydderi.. De er i vejen!!!!




Svar:
Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 22:12
Tillykke med det fede setup, rart at høre du er begejstret..


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 22:13
Det ser spændende ud.   Tillykke med det .
 
 


-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Det ser spændende ud.   Tillykke med det .
 

 


Tak:) der mangler meget endnu før det er på
toppen.. Ville gerne have Hvidt folie på
det hele. Træ farven passer slet ikke ind:S


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Det ser spændende ud.   Tillykke med det .
 

 


Tak:) der mangler meget endnu før det er på
toppen.. Ville gerne have Hvidt folie på
det hele. Træ farven passer slet ikke ind:S
Jeg kan godt følge dig,men jeg ville ALDRIG skæmme en så smuk højttaler med hvidt folieWink
Sådan et sæt mesterværker fortjener at fremstå i den udformning og farve det ædle træ nu giver.
Tongue


-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 14-Maj-2010 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Det ser spændende ud.   Tillykke med det .
 

 
Tak:) der mangler meget endnu før det er på toppen.. Ville gerne have Hvidt folie på det hele. Træ farven passer slet ikke ind:S


Jeg kan godt følge dig,men jeg ville ALDRIG skæmme en så smuk højttaler med hvidt folieWink
Sådan et sæt mesterværker fortjener at fremstå i den udformning og farve det ædle træ nu giver.

Tongue


Haha kan huske da serien kom og min ven og jeg savlede i hifi klubben:)

det er vildt flot.. Fatter ikke, at de kun laver subben i sort.. Hvorfor ikke resten?

Men så en gut på eBay der havde gjort det, og det er flot.. Og det skader heldigvis ikke det flotte finish:)

men hold kæft jeg glæder mig til jeg får sparet sammen til fronterne:)


Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 09:59
Tillykke med det hele,det ser fantastisk udClap,måske nogle kabelskjuler vil gøre det sidste,enige med Skyum det vil godt nok være synd at lægge hvidt folie på "no go".Jeg må indrømme at hvergang jeg ser et nyt setup hvor Projektor indgår,får jeg sgu selv lyst til at springe ud i det.Tongue


-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

<FONT size=2 face=Arial>Tillykke med det hele,det ser fantastisk udClap,måske nogle kabelskjuler vil gøre det sidste,enige med Skyum det vil godt nok være synd at lægge hvidt folie på "no go".Jeg må indrømme at hvergang jeg ser et nyt setup hvor Projektor indgår,får jeg sgu selv lyst til at springe ud i det.Tongue


Hvis du overvejer projektor skulle du se en dila projektor. Det er noget helt andet end det man normalt ser.

Giver gerne en demo:)


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 10:35
Prøv at forklar kvinden i huset det med folien:)


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Prøv at forklar kvinden i huset det med folien:)
Forklaring unødvendig! Sæt din vilje igennem - mand!TongueLOL


Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Prøv at forklar kvinden i huset det med folien:)
Det med folien,lad konen læse med hvad vi andre siger,men nu skal jeg hjælper dig lidt hvis du ikke selv tørWink,han ønsker ikke at betrække sine højtalere med hvidt folie.LOLLOL
Tak for tilbuddet,hvad landsdel bor du i? Jamen,jeg overvejer,men har ikke brugt så meget tid på hvad jeg vil ha,for jeg lider af den sygdom,at når jeg først har sat mig noget for,så skal jeg ha detWink,og der skal jo også penge til,men hvis jeg skal ha noget,så kunne jeg godt forestille mig noget med OLED.


-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi


Skrevet af: DK_Titan
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:



Ville gerne have Hvidt folie på
det hele. Træ farven passer slet ikke ind:S


Som ejer af en Euphonia center og sub i Alpi forstår jeg slet ikke denne bemærkning. Hvidt folie - gyyys det var dog en grim og billig tanke.

Jeg leder selv efter et sæt MS5 i Alpi, og begynder at Cry hvis du får fat i sådan et sæt og ødelægger dem med hvid folie. CryCry.

NB: Gensalgsværdien følger sandsynligvis aktiekurser under en finanskrise.


-------------
Denon DBP-4010UD
Denon AVC-A1SE
Dali Grand x 4
Dali Euphonia AS2
Dali Euphonia CS4
NAD 46B4


Skrevet af: MF1971
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 15:41
Ejer af Dali Helicon serien og villle GRÆDE i årevis, hvis nogen puttede hvid folie om dem Cry

Både Helicon og Euphonia serien er da nogen af de smukkeste højtalere, der findes...Big smile

Mvh
Michael/MF1971


-------------
Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Prøv at forklar kvinden i huset det med folien:)
Forklaring unødvendig! Sæt din vilje igennem - mand!TongueLOL
 
Med mit anlæg har jeg vist fået min vilje rigeligt.. :)
 
Hvis hun vil have det hvidt skal jeg nok bare bukke og fantaserer om hvad der gemmer sig under folien;)


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Prøv at forklar kvinden i huset det med folien:)
Det med folien,lad konen læse med hvad vi andre siger,men nu skal jeg hjælper dig lidt hvis du ikke selv tørWink,han ønsker ikke at betrække sine højtalere med hvidt folie.LOLLOL
Tak for tilbuddet,hvad landsdel bor du i? Jamen,jeg overvejer,men har ikke brugt så meget tid på hvad jeg vil ha,for jeg lider af den sygdom,at når jeg først har sat mig noget for,så skal jeg ha detWink,og der skal jo også penge til,men hvis jeg skal ha noget,så kunne jeg godt forestille mig noget med OLED.
Jeg bor i København.
 
Uden for meget kendskab er den eneste fordel ved OLED vel pæretiden?


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af DK_Titan DK_Titan skrev:

Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:



Ville gerne have Hvidt folie på
det hele. Træ farven passer slet ikke ind:S


Som ejer af en Euphonia center og sub i Alpi forstår jeg slet ikke denne bemærkning. Hvidt folie - gyyys det var dog en grim og billig tanke.

Jeg leder selv efter et sæt MS5 i Alpi, og begynder at Cry hvis du får fat i sådan et sæt og ødelægger dem med hvid folie. CryCry.

NB: Gensalgsværdien følger sandsynligvis aktiekurser under en finanskrise.
 
Jeg har gjort et stort nummer ud af at undersøge om lakken under bliver ødelægt.. Skulle det ikke gøre. Tværtimod skulle det være som på taxaer, og holde lakken.
 
Så gensalg er jo en fordel hvis de står som nye? - Men fedt du har subben.. Bliver købet efter fronterne.. Den er fanme lækker.. Overvejer DB1 istedet for når tiden kommer.. Må hører begge to:)
 
Der er slet ingen til salg.. Har set et enkelt sæt.. Alt for dyrt og ikke i Alpi.. Ku godt finde på og købe dem for nye.. Vil nok ha dem i flere år, og så er det vel okay at købe..


Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Jeg bor i København.
 
Uden for meget kendskab er den eneste fordel ved OLED vel pæretiden?
København er for langt væk,bor på Fyn,Ja,det er en af grunden til jeg vil vælge OLED og billedet skulle ikke ændre sig,til den dårlige side med tiden,ved ikke om der er andre fordele ved OLED,som sagt har jeg ikke sat mig så meget ind i tingene.


-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi


Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 14:01
FEDT setup! Thumbs Up Det ville godt nok være synd med folie på højtalerne.

-------------
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?


Skrevet af: TommyBoy
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 14:32
du skal da have billeder på bagvæggen med akustik dæmper under, ik ?
 


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

du skal da have billeder på bagvæggen med akustik dæmper under, ik ?
 
 
Jeg skal ihvertfald have et billede på bagvæggen, fordi det pynter.. Men er der noget specielt man skal gå efter? - Aner intet om akustik!
 
Har tænkt meget på at få lagt tæppe i hele lejligheden.. Var ude at se på noget forleden.. Det ved jeg giver et løft!
 
Hørte John Mayer forleden med albummet Continuum.. Hold kæft det lyder fantastisk i forhold til på de gamle B&W 804:)
 
Hvis der er nogle der er friske på en film aften på fulde drøn er jeg i øvrigt frisk.. Altid sjovt at dele sin hobby med ligesindede:)


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 21-Marts-2011 kl. 16:15
Shitakisvamp - hehe sku ha stået shit men min iPhone foreslår shitakisvampe i stedet

Men der er sket meget siden de billeder.. Opdatere lige senere:)


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 21-Marts-2011 kl. 21:51
Så er der lidt nye billede:)
 
Hele skidtet er flyttet fra Amager til Frederiksberg.. Stuen er desvære ikke blevet større af den grund!
 
 
 
Først de nye fronter Dali MS5.. Blev lidt overasket over størrelse.. De er MEGET dybere end man lige forventer:)
 
 
 
Som nogle kan se er der kommet Dali Euphonia MS5 som fronter.. Så kan man gætte sig til hvor Dali Euphonia RS3 er smuttet hen;)
 
Subben er også kommet da MS5 kun går til ca. 30 hz. Det er B&W 855 som i mine øjne er den bedste sub på markedet hvis den også skal placeres fornuftigt.
 
Resten af kæden for tiden hedder: Onkyo PR-886 og nad M25. Projektoren er en JVC HD-1. Projektoren er min lille baby.. Ingen regnbuer og pixel linjer i min stue.. Kun ægte kontrast uden alt muligt dynamisk pjat og pjank:)
 
 
 
 


Skrevet af: Muffeh
Skrevet den: 21-Marts-2011 kl. 22:00
Er det bare mig, eller trykker den center ikke lidt meget ned på skabet? :D ser da sådan ud på det sidste billede der fra den nye lejlighed? :D - plus, hvad er det egentlig for et skab? 

-------------
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 21-Marts-2011 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

Er det bare mig, eller trykker den center ikke lidt meget ned på skabet? :D ser da sådan ud på det sidste billede der fra den nye lejlighed? :D - plus, hvad er det egentlig for et skab? 
 
Begge billeder er fra den nye lejlighed.. Der er bare presset en sub ind i rækken på det ene billede:)
 
Skabet er fra Jysk - Det er ret dybt og kan have både M25 og Onkyo 886 uden at det bliver for klemt.
Kan lige tage et billede med åbne låger.
 
Men jeg satte føder i siderne på skabet da jeg samlede det uden at tænke over presset på midten.. Så det ser lidt mærkeligt ud:) - Skal have et nye og lavere skab så gider ikke ændre det:)
 


Skrevet af: mfhansen82
Skrevet den: 21-Marts-2011 kl. 22:24
Har Euphonia, som bestemt er et par superlækre Dali'er, frontrettet basrefleksport? For ellers står de da alt alt alt for tæt på væggen??Smile

-------------
Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 21-Marts-2011 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af mfhansen82 mfhansen82 skrev:

Har Euphonia, som bestemt er et par superlækre Dali'er, frontrettet basrefleksport? For ellers står de da alt alt alt for tæt på væggen??Smile
 
Der er port bagpå. Den er tunet rigtig lavt hvilket betyder at den ikke "virker" så meget.
 
som man kan se har jeg dør lige ved højtaleren, så flytter jeg dem frem kan man ikke komme ind i stuenLOL
 
Jeg har dog brugt TIMER på at flytte dem rundt og vinkle dem for at få et kanon resultat, og benytter faktisk pure direct funktionen når jeg hører musik. Forskellen mellem EQ og pure direct er ikke vildt stor og bassen bliver kun en smule mindre med EQ til.
 
Håber snart kæresten og jeg får mere plads så de kommer til sin ret.. Men synes slet ikke det er et problem eller ulempe nu.. De spiller helt fantastisk og uden mudret bas eller ubehagelige peaks.


Skrevet af: Muffeh
Skrevet den: 21-Marts-2011 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

Er det bare mig, eller trykker den center ikke lidt meget ned på skabet? :D ser da sådan ud på det sidste billede der fra den nye lejlighed? :D - plus, hvad er det egentlig for et skab? 
 
Begge billeder er fra den nye lejlighed.. Der er bare presset en sub ind i rækken på det ene billede:)
 
Skabet er fra Jysk - Det er ret dybt og kan have både M25 og Onkyo 886 uden at det bliver for klemt.
Kan lige tage et billede med åbne låger.
 
Men jeg satte føder i siderne på skabet da jeg samlede det uden at tænke over presset på midten.. Så det ser lidt mærkeligt ud:) - Skal have et nye og lavere skab så gider ikke ændre det:)
 


Nogen ide om hvad det hed? ;) ser ret lækkert ud nemlig.



-------------
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 21-Marts-2011 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

Er det bare mig, eller trykker den center ikke lidt meget ned på skabet? :D ser da sådan ud på det sidste billede der fra den nye lejlighed? :D - plus, hvad er det egentlig for et skab? 
 
Begge billeder er fra den nye lejlighed.. Der er bare presset en sub ind i rækken på det ene billede:)
 
Skabet er fra Jysk - Det er ret dybt og kan have både M25 og Onkyo 886 uden at det bliver for klemt.
Kan lige tage et billede med åbne låger.
 
Men jeg satte føder i siderne på skabet da jeg samlede det uden at tænke over presset på midten.. Så det ser lidt mærkeligt ud:) - Skal have et nye og lavere skab så gider ikke ændre det:)
 


Nogen ide om hvad det hed? ;) ser ret lækkert ud nemlig.

http://www.jysk.dk/130/134/3612324/a/catalog-sales -
 
http://www.jysk.dk/130/134/3612324/a/catalog-sales
 
Eneste ulempe er, at det er ret højt til lærred og center, men sådan er det når man har meget grej:)


Skrevet af: mfhansen82
Skrevet den: 21-Marts-2011 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Oprindeligt skrevet af mfhansen82 mfhansen82 skrev:

Har Euphonia, som bestemt er et par superlækre Dali'er, frontrettet basrefleksport? For ellers står de da alt alt alt for tæt på væggen??Smile
 
Der er port bagpå. Den er tunet rigtig lavt hvilket betyder at den ikke "virker" så meget.
 
som man kan se har jeg dør lige ved højtaleren, så flytter jeg dem frem kan man ikke komme ind i stuenLOL
 
Jeg har dog brugt TIMER på at flytte dem rundt og vinkle dem for at få et kanon resultat, og benytter faktisk pure direct funktionen når jeg hører musik. Forskellen mellem EQ og pure direct er ikke vildt stor og bassen bliver kun en smule mindre med EQ til.
 
Håber snart kæresten og jeg får mere plads så de kommer til sin ret.. Men synes slet ikke det er et problem eller ulempe nu.. De spiller helt fantastisk og uden mudret bas eller ubehagelige peaks.

Burde bassen ikke blive forstærket med EQ til. Min gør. Jeg har noget der hedder Analog Direct på min Sony. Jeg går ud fra at det er noget af det samme. Jeg har sat min Bass til +3 db og min Treble til +1 db. Men højttalerne er måske bygget til at kunne stå som de gør.
Men får  du ikke et bedre resultat med at have højttalerne til stå ligeud, altså langs med væggen?


-------------
Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 21-Marts-2011 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af mfhansen82 mfhansen82 skrev:

Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Oprindeligt skrevet af mfhansen82 mfhansen82 skrev:

Har Euphonia, som bestemt er et par superlækre Dali'er, frontrettet basrefleksport? For ellers står de da alt alt alt for tæt på væggen??Smile
 
Der er port bagpå. Den er tunet rigtig lavt hvilket betyder at den ikke "virker" så meget.
 
som man kan se har jeg dør lige ved højtaleren, så flytter jeg dem frem kan man ikke komme ind i stuenLOL
 
Jeg har dog brugt TIMER på at flytte dem rundt og vinkle dem for at få et kanon resultat, og benytter faktisk pure direct funktionen når jeg hører musik. Forskellen mellem EQ og pure direct er ikke vildt stor og bassen bliver kun en smule mindre med EQ til.
 
Håber snart kæresten og jeg får mere plads så de kommer til sin ret.. Men synes slet ikke det er et problem eller ulempe nu.. De spiller helt fantastisk og uden mudret bas eller ubehagelige peaks.

Burde bassen ikke blive forstærket med EQ til. Min gør. Jeg har noget der hedder Analog Direct på min Sony. Jeg går ud fra at det er noget af det samme. Jeg har sat min Bass til +3 db og min Treble til +1 db. Men højttalerne er måske bygget til at kunne stå som de gør.
Men får  du ikke et bedre resultat med at have højttalerne til stå ligeud, altså langs med væggen?
 
Når en højtaler står i hjørnet kommer der teoretisk en basforstærkning på ca. 6 db. Det burde den indbyggede Rum-korrektion dæmpe, og det gør den også, dog ikke så meget som man skulle tro.
 
Dali Euphonia er bygget til at stå langt fra både side og bagvæg.. Står det i brugsforviringen. Det er en Off-axis højtaler som teoretisk skal stå uvinklet, men hos mig lyder det bedst med lidt vinkling på. Giver reflektioner fra væggen skylden:)
 
Generelt vil jeg helst undgå digital korrektion med bas og diskant osv.. vil hellere lave en ordentlig opstilling og lege med placering og rummet.. Giver meget mere hvis du spørger mig:)


Skrevet af: mfhansen82
Skrevet den: 21-Marts-2011 kl. 23:09
Jeg tror ikke at den manuelle korrektion giver et decideret bedre resultat end den digitale. Men det er klart at digital rumkorrektion er en symptombehandling og derfor reelt set ikke retter det oprindelige problem. Så den mest holdbare løsning er at korrigere manuelt. Wink

-------------
Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround


Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 21-Marts-2011 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af mfhansen82 mfhansen82 skrev:

Jeg tror ikke at den manuelle korrektion giver et decideret bedre resultat end den digitale. Men det er klart at digital rumkorrektion er en symptombehandling og derfor reelt set ikke retter det oprindelige problem. Så den mest holdbare løsning er at korrigere manuelt. Wink
 
Det er en lang diskutionLOL 
 
Heldigvis kan små symptomer klares med en go øl!


Skrevet af: mfhansen82
Skrevet den: 21-Marts-2011 kl. 23:36
Eller et par..WinkLOL

-------------
Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround


Skrevet af: Muffeh
Skrevet den: 21-Marts-2011 kl. 23:46
Suckyboyfriends- kan du fortælle mig hvor tyk pladerne er i top og bund? hvordan er bagpladen, og er der evt. mulighed for at skære ud til montering af blæsere (hvis dette altså er nødvendigt) for det ligner meget sådan et skab som jeg har haft i tankerne, dog sku det bare være med stof låger.. men dette kan jo hurtigt arrangeres :P


-------------
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4


Skrevet af: Muffeh
Skrevet den: 25-Marts-2011 kl. 13:16
Nå Kenneth, du må da vidst se at få opdateret den her tråd med nogen nye billeder af setup'et, det ser vidst ik helt sådan ud længere ;)

-------------
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4


Skrevet af: mfhansen82
Skrevet den: 25-Marts-2011 kl. 15:51
Jeps.. VI forlanger nye billeder. Big smileWink

-------------
Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround



Print side | Luk vindue