Anmeldelse Samsung UE40C8705 3D TV.
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Anmeldelser
Forumbeskrivelse: Debat om anmeldelserne på recordere.dk
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80854
Udskrevet den: 24-November-2024 kl. 05:43
Emne: Anmeldelse Samsung UE40C8705 3D TV.
Skrevet af: hummelmose
Emne: Anmeldelse Samsung UE40C8705 3D TV.
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 23:25
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=3877"> |
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=3877 - Anmeldelse: Samsung UE40C8705 3D TV |
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=3877 - Recordere.dk vil over de næste 7 dage anmelde Samsung UE40C8705 3D TV, der er et af de bedste 3D LED TV på markedet lige nu. |
Recordere.dk kører en 7 dages anmeldelse af Samsung UE40C8705 3D TV, og du kan som bruger af recordere.dk deltage i anmeldelsen.
Kom med spørgsmål og forslag til hvad anmeldelsen skal indeholde. Jeg vil forsøge at besvare og inkludere så meget så muligt.
------------- Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
Svar:
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 12:35
Det er i hvertfald en foreløbig super anmeldelse. Nu glæder jeg mig bare mere til at få mit hjem.
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 12:38
@Flemming.
Hvis du har noget du gerne vil have testet, så sig til. Jeg har sat det til nettet og det hele. Har også sat en USB harddisk til. Jeg har desværre ikke noget 3D materiale endnu, men det skulle jeg få i eftermiddag.
------------- Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 12:42
Hold da fest hvor er vi aktive på 3D siden - jeg påbegynder en test af Panasonics 3D BD afspiller i løbet af den kommende uge
Kan godt forstå at du glæder dig Flemming
Sorry for off-topic
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet af: Søren Ingemann
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 12:42
Spændende læsning! Hvor ligger den rent prismæssigt?
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 12:44
Søren Ingemann skrev:
|
Hej Søren.
Du kan se priserne på http://www.licotronic.dk - www.licotronic.dk . Det er dem der har lånt os TV'et.
De skulle få 46" versionen i næste ugen.
|
Skrevet af: mm98
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 12:45
Hej.
Super anmeldelse indtil videre =) Ville lige høre, om der fulgte briller med TV'et?, da man kan læse flere steder, at de ikke følger med, selvom Samsung skriver det på deres side (evt. voucher)?
------------- Med venlig hilsen
Carsten Petersen
Restordre: Samsung 46C8705 / Samsung BD-C6900
|
Skrevet af: vasif
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 12:46
Vil der blive gået i dybden og boret med hensyn til billedkvaliteten? Når man er så heldig at modtage sådan et eksemplar, som ét af de første i Danmark, ville alt andet da være ærgeligt.
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 12:48
mm98 skrev:
Hej.
Super anmeldelse indtil videre =) Ville lige høre, om der fulgte briller med TV'et?, da man kan læse flere steder, at de ikke følger med, selvom Samsung skriver det på deres side (evt. voucher)?
|
Der følger ikke briller med, hvis du køber TV'et alene. Sådan som jeg læser det skal man købe en Blu-ray afspiller også, så får man et 3D start kit, som består af 2 briller og en Blu-ray film (Monsters vs. Aliens)
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 12:49
vasif skrev:
Vil der blive gået i dybden og boret med hensyn til billedkvaliteten? Når man er så heldig at modtage sådan et eksemplar, som ét af de første i Danmark, ville alt andet da være ærgeligt.
|
Jeg vil gå dybere i billedkvaliteten senere, men der kommer ikke de avancerede målinger som f.eks. flatpanels laver. Det har jeg ikke forudsætningen for, så det overlader jeg trygt til Rasmus
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 12:56
hummelmose skrev:
@Flemming.
Hvis du har noget du gerne vil have testet, så sig til. Jeg har sat det til nettet og det hele. Har også sat en USB harddisk til. Jeg har desværre ikke noget 3D materiale endnu, men det skulle jeg få i eftermiddag.
|
Jeg vil da meget gerne vide, hvor nemt det er at få vist sine billeder, fra sin pc? Hvis du har fået en trådløs dongle. Det var rimeligt nemt på mit gamle. Men film fandt jeg aldrig ud af at få frem.
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 12:58
@Flemming: Jeg tester allerede dele af det til tirsdag. Jeg har en NAS med DLNA som jeg kan teste med. Jeg har ikke taget den trådløse dongle med, da jeg har kabel bag mit TV, så jeg kører på ethernet.
|
Skrevet af: Søren Ingemann
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 12:58
hummelmose skrev:
Søren Ingemann skrev:
|
Hej Søren.
Du kan se priserne på http://www.licotronic.dk - www.licotronic.dk . Det er dem der har lånt os TV'et.
De skulle få 46" versionen i næste ugen.
|
OK, tak.
Hvad med sortering af digitale kanaler - er det stadig forbundet med udfordringer for et Samsung, eller har de forbedret dette i de nye modeller?
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 13:02
@Søren: Det er en del af det jeg tester lige nu...
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 13:03
hummelmose skrev:
@Flemming: Jeg tester allerede dele af det til tirsdag. Jeg har en NAS med DLNA som jeg kan teste med. Jeg har ikke taget den trådløse dongle med, da jeg har kabel bag mit TV, så jeg kører på ethernet.
|
Jamen, jeg ser frem til endnu mere anmeldelse. Det er et super arbejde der er lavet indtil videre.
Og så håber jeg, at får mit i næste uge. Det er sgu ikke sjovt at se tv på et 20" prosonic.
|
Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 13:08
Jeg glæder mig meget til at høre noget om DNLA understøttelsen. Hvilken mediaserver er der på din NAS?
------------- Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 13:16
Kurt Poulsen skrev:
Jeg glæder mig meget til at høre noget om DNLA understøttelsen. Hvilken mediaserver er der på din NAS?
|
Det er en Synology NAS. Tror det er deres eget, men jeg kan da hurtigt lige svare at jeg lige nu sidder og ser "Vores værste år" som er en DivX som jeg har liggende på NAS'en. Det spillede uden problemer i første forsøg.
Og som en lille bonus info, så har jeg også lige testet MKV via DLNA. og it works....
|
Skrevet af: Rod83
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 13:16
Super nice vil følge meget interesseret med her ! Spørgsmål: Er foden den der "edderkoppe"-agtige eller er det en standard firkantet fod der følger med?
------------- Panasonic TX-P50G20E ( http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79511&title=brugeranmeldelse-af-panasonic-txp50g20e - anmeldelse )|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
|
Skrevet af: GustavB
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 13:18
Jeg har med meget stor forventning afventet, at den nye Samsung 7- og 8 serie skulle dukke op i forretningerne. Premieren har ladet vente noget på sig, men nu er den der og jeg havde faktisk taget penge med mig hjemmefra da jeg for 2 dage siden besøgte en Expert-forretning.
Jeg blev betjent af en ekspedient som jeg tidligere har haft gode erfaringer med, men han var tildels skyld i, at jeg ikke forlod forretningen med en 40" 8-serie under armen.
For det første var han meget negativ overfor, at Samsung ikke leverede et par 3-D briller med som standardudstyr. Men ikke nok med det, så var forretningen endog ikke i stand til at skaffe et par 3-D briller, så man kunne demonstrere funktionen for kunderne.
Det næste var selve billedoplevelsen. TV'et var sat til TV2-Sport, hvor 2 kommentatorer var vist i nærbillede. Her oplevede jeg, at når hovedet bevægede sig, var det som om kinden blev trykket flad mod en rude. Samtidig bevægede håret sig ikke synkront med resten af ansigtet.
Jeg er ejer af et Pioneer PDP-436XDE, og da jeg modtog dette fjernsyn, oplevede jeg det samme som ovenfor beskrevet. Efter en grundig samtale med KT-Radio lykkedes det mig at justere mig ud af problemet, og jeg har aldrig oplevet problemet siden. D.v.s. før jeg så den nye Samsung 8-serie.
Derfor gik jeg skuffet hjem igen og med uforrettet sag. Jeg har dog ikke afskrevet TV'et endnu, men afventer spændt jeres kommentarer hvad problemet skyldes og om det kan justeres væk.
Mig bekendt er Samsung udover Loewe den eneste der kan levere et TV med indbygget DVB C/T/S tuner. Det er for mig en væsentlig parameter i bestræbelserne på at minimere antallet af eksterne boxe.
Med venlig hilsen
Gustav
|
Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 13:20
hummelmose skrev:
Det er en Synology NAS. Tror det er deres eget, men jeg kan da hurtigt lige svare at jeg lige nu sidder og ser "Vores værste år" som er en DivX som jeg har liggende på NAS'en. Det spillede uden problemer i første forsøg.
Og som en lille bonus info, så har jeg også lige testet MKV via DLNA. og it works....
|
COOL
------------- Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 13:22
Rod83 skrev:
Super nice vil følge meget interesseret med her ! Spørgsmål: Er foden den der "edderkoppe"-agtige eller er det en standard firkantet fod der følger med? |
Det er det der x lignende fod der er med. Jeg er bestemt glad for at mit skal op og hænge. For foden er ikke køn.
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 13:24
Rod83 skrev:
Super nice vil følge meget interesseret med her ! Spørgsmål: Er foden den der "edderkoppe"-agtige eller er det en standard firkantet fod der følger med?
|
Se billederne på anmeldelsen. Der er de meget tydlige. 4 fod :-)
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 13:38
GustavB skrev:
Mig bekendt er Samsung udover Loewe den eneste der kan levere et TV med indbygget DVB C/T/S tuner. Det er for mig en væsentlig parameter i bestræbelserne på at minimere antallet af eksterne boxe. |
Der er flere (bl.a. Panasonic og NAD) men netop SAT-tunere er noget af det Samsung satser stort på i år.
SAT-tuneren vil kunne bruges sammen med Canal Digital, men ikke Viasat da de fortsat kun tillader egne bokse.
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet af: Tobytaylor
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 13:41
hummelmose skrev:
Kurt Poulsen skrev:
Jeg glæder mig meget til at høre noget om DNLA understøttelsen. Hvilken mediaserver er der på din NAS? |
|
Virker srt/sub undertekster også med DLNA/USB ved afspilning af MKV filer ?
Tak for en fin anmeldelse indtil videre, glæder mig til at læse resten af den.
|
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 13:41
God ide med sådan en 7 dages test
Bare du ikke kommer på overarbejde med alle de spørgsmål fra recordere.dk
|
Skrevet af: O'Brian
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 13:54
Cool med den 7 dages test.
Har netop bestilt en i 46".. Ser frem til resten af testen
Hvad med genskin, er skærmen specielt følsom...?
------------- Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.
|
Skrevet af: baekgaard
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 13:57
Nu er det ikke for at komme med et surt opstød. Men er dette ikke et ikke et forum, for folk der går op i billedekvalitet? I så fald, var det så ikke bedre at få en anmelder, med nogle kompetancer på dette felt? For som du selv siger, se har du ikke evnerne til at lave en rigtig anmeldse. Jeg er ret sikker på, at i nemt kunne skaffe nogle, blandt forumets medlemmer. Personligt får jeg ihvertfald ikke et klap ud af "anmeldelsen", og kunne lige så godt læse om det på beep.dk eller et andet sted.
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 13:58
O'Brian skrev:
Cool med den 7 dages test.
Har netop bestilt en i 46".. Ser frem til resten af testen
Hvad med genskin, er skærmen specielt følsom...? |
Der er samme genskin som på Sony HX700. Det er en glossy skærm men billedet står altså rigtigt klart alligevel.
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 13:59
baekgaard skrev:
Nu er det ikke for at komme med et surt opstød. Men er dette ikke et ikke et forum, for folk der går op i billedekvalitet? I så fald, var det så ikke bedre at få en anmelder, med nogle kompetancer på dette felt? For som du selv siger, se har du ikke evnerne til at lave en rigtig anmeldse. Jeg er ret sikker på, at i nemt kunne skaffe nogle, blandt forumets medlemmer. Personligt får jeg ihvertfald ikke et klap ud af "anmeldelsen", og kunne lige så godt læse om det på beep.dk eller et andet sted.
|
Well. jeg har stor erfaring i alle andre områder, og personligt kan jeg ikke bruge grafer til noget. Jeg kan til gengæld se hvordan billedet står i min stue.
Jeg skriver nok mere til menig mand, og dem tror jeg også vi har som læsere.
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 14:02
hummelmose skrev:
baekgaard skrev:
|
Well. jeg har stor erfaring i alle andre områder, og personligt kan jeg ikke bruge grafer til noget. Jeg kan til gengæld se hvordan billedet står i min stue.
Jeg skriver nok mere til menig mand, og dem tror jeg også vi har som læsere.
|
Det er ikke engang løgn. Jeg vil hellere have en anmeldelse af en almindelig bruger af tv, end alle de store ord, som de professionelle kommer med.
|
Skrevet af: Nicholaj
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 14:07
Hej Recordere
Det ser spændende ud.
Mit spørgsmål går på om MKV filer understøttes, via ekstern harddisk, gennem USB indgangen?
Desuden vil jeg også meget gerne høre om fjernsynet er besværligt mht. hvilke harddiske der understøttes. Jeg bruger selv en western digital ibook harddisk, der er formateret til Mac. Mit Sony Bravia WE5 will ikke acceptere denne disk, men min xbox 360 har ikke problemer med den. Hvis du har mulighed for at teste om mac formaterede harddiske understøttes, vil det være værdsat.
Jeg ser frem til at læse resten af anmeldelsen, god fornøjelse.
|
Skrevet af: almvik
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 14:26
Hejsa
Super, at du gider svare på spørgsmål !!
Ang. USB 2.0 movie, så kunne jeg godt tænke
mig at vide, om det er lykkedes dig at få undertekster
på de film du har prøvet at afspille ?
Det gælder specielt et setup med seperat xvid eller mkv fil plus tilhørende .srt-fil
Jeg kan nemlig afspille uden problemer, men "keine" undertekster
På forhånd tak
Almvik
|
Skrevet af: TRUMF
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 14:39
Hej Jens, fin anmeldelse so far
Jeg har flere steder læst at DTS ikke understøttes i DLNA standarden, men har lige læst i manualen til TV'et på Samsungs hjemmeside, at "DTS Core" understøttes i MKV/AVI filer. Vil du se om du kan afspille DTS lyd fra en MKV fil på din NAS via DLNA ?
Jeg refererer til manualen side 41 her: http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201004/20100419144518000/BN68-02849C-01L05-0401.pdf - http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201004/20100419144518000/BN68-02849C-01L05-0401.pdf
------------- Samsung PS50C7705 + Onkyo TS SR606 + KEF 2005.2 + WD TV Live + Sonos + Harmony 885
|
Skrevet af: Notional
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 14:50
Spændende med anmeldelse af dette fjernsyn. Jeg kunne dog godt tænke mig at vide, om tv'et kan afspille 3D film/klip direkte fra dlna og/eller usb.
F.eks. disse filer:
http://3dvision-blog.com/avatar-hd-movie-trailer-in-stereoscopic-3d-format/ - http://3dvision-blog.com/avatar-hd-movie-trailer-in-stereoscopic-3d-format/ især 1080p er interessant.
Flere videoklip i 3d kan ses her: http://3dvision-blog.com/category/3d-movies/ - http://3dvision-blog.com/category/3d-movies/ (stereoscopisk), flere klip når man bladrer i older posts.
Der har været en del snak om crosstalk ved samsungs tv. Mange har fundet forbedringer i nyeste firmware, så sørg for at opdatere ;) Andre har fundet at panasonics 3D afspiller er bedre end Samsungs 3d afspiller når det gælder crosstalk, men om det er et spørgsmål om firmwareopdatering ved jeg dog ikke.
------------- Region coding is a failed experiment that promotes software piracy.
FOX, the network so dumb it should be called OX!
|
Skrevet af: TRUMF
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 15:10
Hej igen
Jeg kunne også rigtigt godt tænke mig at vide om det er muligt at føre 3D signalet gennem en forstærker der kun understøtter HDMI 1.3 ?
Ifølge AV Cables er 3D også understøttet i HDMI 1.3 http://www.av-cables.dk/article_info.php?articles_id=21&language=da - http://www.av-cables.dk/article_info.php?articles_id=21&language=da (nederst på siden) "Et HDMI 1.3 og HDMI 1.4 kabel er stortset ens. Den eneste fysiske
forskel på et HDMI 1.3 og HDMI 1.4 kabel, er at der i et HDMI 1.4 kabel åbnes op for muligheden for at tilføje et ekstra sæt
parsnoet kabel. Dette ekstra sæt parsnoet kabel kan såfremt at ens
udstyr understøtter denne funktion via HDMI stikkene, overføre et
Ehternet signal (Netværkskabel signal)
direkte i HDMI-kablet. Udover denne fysiske forskel er der ikke andre
tekniske eller fysiske forskelle på et HDMI 1.3 og HDMI 1.4 kabel.
Det vil sige at hvis man blot vælger et kvalitets HDMI kabel i
version 1.3 så vil de også understøtte de vigtigste "nye" funktioner
som: * 4k × 2k Resolution
Support * 3D over HDMI * Audio Return Channe"
------------- Samsung PS50C7705 + Onkyo TS SR606 + KEF 2005.2 + WD TV Live + Sonos + Harmony 885
|
Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 15:21
GustavB skrev:
Mig bekendt er Samsung udover Loewe den eneste der kan levere et TV med indbygget DVB C/T/S tuner. Det er for mig en væsentlig parameter i bestræbelserne på at minimere antallet af eksterne boxe.
Med venlig hilsen
Gustav
|
Mit Panasonic P50V10 havde også C/T/S tuner, og det samme med 50VT20E.
Jeg går ud fra at S tuneren i Samsung også kun er til freesat?
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Skrevet af: PHN2
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 15:45
Hej
Kan man se noget fra en anden hdmi-kilde, mens man optager på usb?
mvh. Per.
------------- PS5, Oppo 203 som preamp, NCD/zappulse effektblok, 7.1 DIY ht. Sony 65" oled.
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 15:46
PHN2 skrev:
Hej
Kan man se noget fra en anden hdmi-kilde, mens man optager på usb?
mvh. Per.
|
Ja, det kan man godt.
|
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 16:18
GustavB skrev:
Jeg har med meget stor forventning afventet, at den nye Samsung 7- og 8 serie skulle dukke op i forretningerne. Premieren har ladet vente noget på sig, men nu er den der og jeg havde faktisk taget penge med mig hjemmefra da jeg for 2 dage siden besøgte en Expert-forretning.
Jeg blev betjent af en ekspedient som jeg tidligere har haft gode erfaringer med, men han var tildels skyld i, at jeg ikke forlod forretningen med en 40" 8-serie under armen.
For det første var han meget negativ overfor, at Samsung ikke leverede et par 3-D briller med som standardudstyr. Men ikke nok med det, så var forretningen endog ikke i stand til at skaffe et par 3-D briller, så man kunne demonstrere funktionen for kunderne.
Det næste var selve billedoplevelsen. TV'et var sat til TV2-Sport, hvor 2 kommentatorer var vist i nærbillede. Her oplevede jeg, at når hovedet bevægede sig, var det som om kinden blev trykket flad mod en rude. Samtidig bevægede håret sig ikke synkront med resten af ansigtet.
Jeg er ejer af et Pioneer PDP-436XDE, og da jeg modtog dette fjernsyn, oplevede jeg det samme som ovenfor beskrevet. Efter en grundig samtale med KT-Radio lykkedes det mig at justere mig ud af problemet, og jeg har aldrig oplevet problemet siden. D.v.s. før jeg så den nye Samsung 8-serie.
Derfor gik jeg skuffet hjem igen og med uforrettet sag. Jeg har dog ikke afskrevet TV'et endnu, men afventer spændt jeres kommentarer hvad problemet skyldes og om det kan justeres væk.
Med venlig hilsen
Gustav
|
en pan v20 har også indbygget DVB C/T/S
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 16:21
baekgaard skrev:
|
husk det er nogle helt andre ting de har fokus på
anmelder skriver jo selv elsker fona farver kontrast fair nok, men håber da ikke ny bruger uden erfaring ser denne test Der kommer nok ikke mange ulemper frem.
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 16:21
TRUMF skrev:
Ifølge AV Cables er 3D også understøttet i HDMI 1.3 |
Det er kun kablerne.
Der er ingen forskelle imellem HDMI kabler, udover de hastigheder (opløsning/frekvens) de er "godkendt" til (sælges som).
Så et godt HDMI kabel kan bruges til det hele.
Anderledes er det med aktiv elektronik, som en AV Receiver. Hvis den kun understøtter HDMI 1.3, kan man ikke sende et HDMI 1.4 signal igennem den.
Og Full HD 3D kræver HDMI 1.4.
Kan man derimod nøjes med halv opløsning 3D, er det muligt via HDMI 1.3, dog skal man så selv fortælle displayet (TV'et) at det skal vises som 3D - samt hvilken type 3D det er (der er nogle forskellige - men det vil kunne ses hvis den står forkert).
/Lars
|
Skrevet af: Hajric
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 16:22
Jeg kunne godt tænke mig at du måske skrev lidt om clouding på fjernsynet. Medmindre du ikke har mulighed for dette, så vil jeg vente til Rasmus får fingerne i fjernsynet :)
|
Skrevet af: wcc1
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 17:06
jeg vil gerne høre om i har mulighed for at teste s- tuneren med canal d. eller andet. set andre steder at den virker ok, men måske du vil prøve.
-------------
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 17:13
wcc1 skrev:
jeg vil gerne høre om i har mulighed for at teste s- tuneren med canal d. eller andet. set andre steder at den virker ok, men måske du vil prøve. |
Canal Digital har ikke udgivet deres CAM endnu (CA Modul), som er nødvendigt for at kunne bruge SAT-tuneren sammen med Canal Digital.
Det modul kommer først i handlen omkring 1. juni.
/Lars
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 17:33
@hummelmose. Kan man se hvilken firmware der er på skærmen? jeg kan se der er kommet en opdatering i april måned. Så det kan jo være en ny firmware, i forhold til den der er på nu.
|
Skrevet af: munkefar
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 18:37
Nogen folk på AVforum sigrver at man ikke skal downloaded den nye firmware, da der skulle være nogen problemer med den.
Forresten skriver du at du synes der er lige så mange reflektioner på C8705 som sony modellerne og andre skærme med glas foran. Dette synes jeg langt fra er tilfældet. Der er markant færre reflektioner, hvilket også understreges på flatpanels.
Så til dem der vil have et TV med få reflektioner, så er dette TV bestemt en mulighed.
|
Skrevet af: Benitez
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 19:33
ser spændende ud, det her skal følges de kommende dage
------------- Benitez
|
Skrevet af: Enfen
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 19:33
xcardman skrev:
anmelder skriver jo selv elsker fona farver kontrast fair nok, men håber da ikke ny bruger uden erfaring ser denne test Der kommer nok ikke mange ulemper frem.
|
Jeg synes så, det skinner alt for meget igennem, at du er 100 % plasma fyr. Lad nu Hummel lave sin anmeldelse. Alt behøver ikke at være med store grafer og lignende for at vise eventuelle negative ting ved et tv - plasma/lcd. Det kan også bare være øjnene, der ser.
Hummel:
Jeg vil gerne vide lidt om input lag på dette tv. Har du mulighed for at teste dette (evt. via testeren på flatpanels.dk)
------------- Kim
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 19:49
Enfen skrev:
Hummel:
Jeg vil gerne vide lidt om input lag på dette tv. Har du mulighed for at teste dette (evt. via testeren på flatpanels.dk)
|
Kan du være mere specifik. Link please, så skal jeg nok teste det.
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 19:50
flemming larsen skrev:
@hummelmose. Kan man se hvilken firmware der er på skærmen? jeg kan se der er kommet en opdatering i april måned. Så det kan jo være en ny firmware, i forhold til den der er på nu. |
Hej Flemming.
Aktuelle version er 2010/04/13/13_001010.
Den var på TV'et da jeg fik det leveret, og en online opdatering siger at det er mest aktuelle version
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 19:53
xcardman skrev:
|
Rart at blive sat i bås
Takker for tilliden.
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 19:57
hummelmose skrev:
flemming larsen skrev:
@hummelmose. Kan man se hvilken firmware der er på skærmen? jeg kan se der er kommet en opdatering i april måned. Så det kan jo være en ny firmware, i forhold til den der er på nu. |
Hej Flemming.
Aktuelle version er 2010/04/13/13_001010.
Den var på TV'et da jeg fik det leveret, og en online opdatering siger at det er mest aktuelle version
|
Der er kommet en firmware den 24/4, så der er en som er nyere. Jeg kunne på mit gamle ikke opdatere online, men måtte gøre det over usb.
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 19:58
hummelmose skrev:
xcardman skrev:
|
Rart at blive sat i bås
Takker for tilliden.
|
Deter bare et svar fra en plasma fan.
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 19:59
@Flemming.
Har du et link til firmwaren, så skal jeg da læse hvad den giver
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 20:02
hummelmose skrev:
@Flemming.
|
Jeg havde taget den, men glemte lige at sætte den ind.
http://www.samsung.com/dk/support/download/supportDownDetail.do?group=&type=tv&subtype=ledtv&model_nm=UE40C8705XS&disp_nm=UE40C8705XS&language=&cate_type=all&mType=FM&dType=D&vType=&cttID=2900285&prd_ia_cd=13011200&model_cd=&menu=download&menu2=detail - http://www.samsung.com/dk/support/download/supportDownDetail.do?group=&type=tv&subtype=ledtv&model_nm=UE40C8705XS&disp_nm=UE40C8705XS&language=&cate_type=all&mType=FM&dType=D&vType=&cttID=2900285&prd_ia_cd=13011200&model_cd=&menu=download&menu2=detail
|
Skrevet af: Enfen
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 20:05
hummelmose skrev:
Enfen skrev:
Hummel:
|
Kan du være mere specifik. Link please, så skal jeg nok teste det.
|
Selvfølgelig :)
Det findes her: http://www.flatpanels.dk/monitortest_inputlag_dk.php - http://www.flatpanels.dk/monitortest_inputlag_dk.php
------------- Kim
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 20:21
flemming larsen skrev:
hummelmose skrev:
@Flemming.
|
Jeg havde taget den, men glemte lige at sætte den ind.
http://www.samsung.com/dk/support/download/supportDownDetail.do?group=&type=tv&subtype=ledtv&model_nm=UE40C8705XS&disp_nm=UE40C8705XS&language=&cate_type=all&mType=FM&dType=D&vType=&cttID=2900285&prd_ia_cd=13011200&model_cd=&menu=download&menu2=detail - http://www.samsung.com/dk/support/download/supportDownDetail.do?group=&type=tv&subtype=ledtv&model_nm=UE40C8705XS&disp_nm=UE40C8705XS&language=&cate_type=all&mType=FM&dType=D&vType=&cttID=2900285&prd_ia_cd=13011200&model_cd=&menu=download&menu2=detail |
Så er TV'et opgraderet til 1011.
Har ikke fundet info om hvad den indeholder.
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 20:23
Jeg fandt sjældent ud af forskellene på mit gamle. Kun den ene gang, hvor man lige pludselig kunne sortere kanalerne. Det kan man vel godt på dette tv?
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 20:29
flemming larsen skrev:
Jeg fandt sjældent ud af forskellene på mit gamle. Kun den ene gang, hvor man lige pludselig kunne sortere kanalerne. Det kan man vel godt på dette tv? |
Ha. har lige skrevet følgende om sortering af kanaler i næste del af anmeldelsen
"Men her er der virkeligt et område, der gerne må indtænkes i en firmware opdatering. Og meget gerne den næste." file:///C:%5CUsers%5CJENS%7E1.HUM%5CAppData%5CLocal%5CTemp%5Cmsohtmlclip1%5C01%5Cclip_colorschememapping.xml - file:///C:%5CUsers%5CJENS%7E1.HUM%5CAppData%5CLocal%5CTemp%5Cmsohtmlclip1%5C01%5Cclip_colorschememapping.xml -
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 20:34
Dette er taget fra flatpanels. Så er det ikke bare med at finde det?
Måden man skal sortere de digitale kanaler er lidt noget lort første gang da det er deaktiveret i selve den menu fjernsynet har.
Dette er nok fordi Samsung ser man gør brug af deres favorit kanal system men der er mulighed for at sortere kanalerne. Jeg laver en guide med billeder senere.
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 20:35
xcardman skrev:
baekgaard skrev:
|
|
Jeg er tilbøjelig til at give dig ret, men så må du da også være skuffet over Hothers anmeldelse af VT20, som jo mere eller mindre bare var en sukkersød anmeldelse, uden et kritisk eller bare et lidt dybdeborende syn på billedkvalitet, og som heller ikke på nogen måder blev målt eller testet på en måde, så man kunne danne sig et indtryk af den reelle billedkvalitet?
Dog finder jeg det problematisk, at man tilsidesætter billedkvalitet, og koger det ned til et punkt, hvor ens egen øjne skal afgøre, hvad der er godt og dårligt. Fair nok, det kan man da også komme et stykke med, men hvis man vil bevare den professionelle tilgang, så er der ingen vej udenom, end målinger og analyser. Når man er tilknyttet én af Danmarks største AV-hjemmesider, som bliver betegnet som meget seriøst, og samtidig er én af de første der får lov at anmelde et så eftertragtet stykke legetøj, så må det være et stort privilegium, og så forpligter det også. Man kunne jo også bare nøjes med testbilleder fra en DVE-Skive, hvorfra man kan kan hive fat i mange billedmæssige aspekter, og det kræver hverken dyrt måleudstyr, eller en doktorgrad.
Men der er helt klart mange, som vil få meget ud af anmeldelsen, det kommer jeg da selv til, og selvfølgelig skal anmelderen have ros for den tid og det arbejde der er bag sådan en anmeldelse.
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 20:43
@alle.
Jeg skrev jo i 1'ste afsnit. Bliv medanmelder.
Hvis der sidder en i hovedstadsområdet, der har kompetence og udstyr til at teste billedekvalitet, så send en pm til mig, så finder vi en dag i den kommende uge, hvor man som en af de første kan få lov til at teste det på TV'et hos mig.
Jeg er i gang med 2. del, som går på kanal sortering og DLNA og internet@tv.
/Jens
|
Skrevet af: Gaco
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 21:29
Hvor er det fedt at I tester netop denne model, som jeg tror ret mange er nysgerrige efter - godt gået! :)
Jeg tænker dog lidt på om sætningen "et af de bedste 3D LED TV på markedet lige nu" er en smule misvisende? For hvilke andre 3D LED TV er der at sammenligne med? Som vi ved er Samsung's 2010 LED-LCD serie alle "kantbelyst" (edgelit) uden mulighed for local dimming (nogen meningsfyldt local dimming i hvert fald, 8 zoner tæller ikke efter min mening), men LG kommer som bekendt ud her i maj måned med LX950N der er "bagbelyst" (backlit) har local dimming i 240 zoner. Det ville være lidt synd hvis nogen køber et kantbelyst LED med de ulemper det har i troen om at det klarer sig ift. andre, når der nu ikke er andre at sammenligne med, og der tilmed er flere bagbelyste local dimming 3D LED TV'er på vej (LG's lige på trapperne, Sony senere til sommer) som givetvis er overlegne på en række punkter såsom bedre lyshomogenitet, kontrast, sortniveau osv :)
Men jeg er som sagt glad for at I laver testen da jeg heller ikke selv har bestemt mig 100%. Jeg er bare som udgangspunkt meget kritiske overfor kant-belyste LED TV'er, pga. den "flashlight" effekt og meget distraherende global dimming vi så på Samsungs sidste års LED modeller, og så har de åbenbart set 2010 som året hvor de skal køre videre på deres mærke i stedet for egentlige billedforbedringer
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 21:46
Vasif
Ja ingen forskel men der har jo fået en anmeldelse fra avforum og Bantam har givet en rigtig fin analyse de passer helt over ens men flatpanels havde en noget anden bedømmelse af en nx700 end her på siden. hvor man aldrig hører om ulemper på et lcd tv men fint nok man kigger på alle de andre ting end lige billedekvalitet. det skal der også være plads til men når man laver en 6 sider anmeldelse eller hvor meget det bliver til skal der vil også være andet end sød suppe der udover kommer en sony HX900 sikkert til at være noget bedre. men igen ingen ved det endnu vi mangler nogle ordenligt test af disse 3D led tv så er det jo fint nok der kommer fokus på dem
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 21:48
@Xcardman: Jeg læser mellem linjerne at du er en ildsjæl, og jeg skal da være den første til at invitere dig ind i anmelder teamet. Du har jo evnerne og du har jo holdningerne. Så vi glæder os til at se første anmeldelse fra dig :-)
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 21:52
hummelmose skrev:
@Xcardman: Jeg læser mellem linjerne at du er en ildsjæl, og jeg skal da være den første til at invitere dig ind i anmelder teamet. Du har jo evnerne og du har jo holdningerne. Så vi glæder os til at se første anmeldelse fra dig :-) |
jeg forholder mig bare til man aldrig hører om ulemper på lcd på dette forum
det er en fin Idé og et stort stykke arbejde men når i laver den og nye bruger ser den. så må det jo også være en at de bedste skærme. husk det det holder sig jo ikke anderledes med Horther test
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 21:59
xcardman skrev:
hummelmose skrev:
@Xcardman: Jeg læser mellem linjerne at du er en ildsjæl, og jeg skal da være den første til at invitere dig ind i anmelder teamet. Du har jo evnerne og du har jo holdningerne. Så vi glæder os til at se første anmeldelse fra dig :-) |
det er en fin Idé og et stort stykke arbejde men når i laver den og nye bruger ser den. så må det jo også være en at de bedste skærme. husk det det holder sig jo ikke anderledes med Horther test
|
Må jeg citere dig selv fra mange hundrede indlæg, hvor du tordner imod LCD TV ?
Og man hører da om ulemper ved LCD på lige fod som man hører om ulemper ved PLASMA. Jeg læser da gerne de artikler op der vedrører 3D, hvor det jo p.t. er plasma der tager føringen.
Men jeg har rigtigt mange gange slået på tromme omkring billedkvalitet. Fordi der ikke er patent på den betegnelse.
Jeg har fra dag #1 meldt ud, at jeg er Hr. og Fr. frikadelle Danmark, og dem jeg skriver til som regel er dem. Mine interesser er det "digitale hjem", og hvordan tingene spiller sammen. Jeg går ikke efter THX certificeringer, hverken i lyd eller billede, men jeg kan godt se om et billede er godt eller skidt.
Og dem som kender mig, og har talt med mig face 2 face, ved at jeg ikke er religiøs uanset om man taler om den ene eller den anden teknologi. Jeg kigger på mit TV eller andre TV om billedet er acceptabelt for mig, og det er uanset om det brander mig "fona freak" eller "kvalitets evangelist".
Men med fare for at gentage mig selv. MELD DIG IND i anmelder korpset. Vi tilbyder gode løn og personalevilkår. Der er ikke meget at skrive på selvangivelsen, men en masse gode oplevelser og forhåbentligt godt modtagne anmeldelser .
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 22:09
@Alle.
Jeg når ikke 2. del til i morgen, da min kone havde fødselsdag i dag. Så tirsdag aften kommer del 2 på.
Lige for at summere op. Jeg har hentet den der 3D test fil fra et link tidligere i debatten. Jeg kigger på DTS lyd via DLNA på MKV filer, og jeg har testet Internet@tv i dag.
Bare forsæt med at spørge. Jeg skal nok komme igennem.
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 22:27
xcardman skrev:
hummelmose skrev:
|
Man hører da om mange ulemper med LCD-Skærme herinde, og i mange tilfælde er det også berettiget nok, i andre tilfælde ikke. Til gengæld har der længe været en tendens til at skamrose og forgude Plasma, uden at forholde sig kritisk, på samme måde som man gør det med LCD, men det er heldigvis begyndt at vende lidt, nu hvor folk er blevet mere bevidste omkring de ulemper, som begge teknologier trods alt besidder. Jeg forstår din pointe omkring Sony NX700, men i samme ombæring var der f.eks. heller ikke mange som i sin tid forholdte sig kritisk med PX80, eller X10 for den sags skyld, selvom begge Tv var langt fra at være perfekte, men den debat fik vi aldrig.
Hvis man læser Bantams test af VT20, er det jo bestemt heller ikke lutter lagkager, tværtimod har du jo også selv været ude og sige, at du er skuffet over Panasonic i 2010, så helt fantastisk kan det hele jo nok ikke være. Måske er VT20 det bedste Tv man kan købe idag, men er det i mangel af bedre, eller fordi det virkelig er så godt?
|
Skrevet af: Nicholaj
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 22:31
Nicholaj skrev:
Hej Recordere
Det ser spændende ud.
Mit spørgsmål går på om MKV filer understøttes, via ekstern harddisk, gennem USB indgangen?
Desuden vil jeg også meget gerne høre om fjernsynet er besværligt mht. hvilke harddiske der understøttes. Jeg bruger selv en western digital ibook harddisk, der er formateret til Mac. Mit Sony Bravia WE5 will ikke acceptere denne disk, men min xbox 360 har ikke problemer med den. Hvis du har mulighed for at teste om mac formaterede harddiske understøttes, vil det være værdsat.
Jeg ser frem til at læse resten af anmeldelsen, god fornøjelse. |
Så virket det forhåbentlig...
Nogen input på ovenstående?
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 22:37
Hej Alle
Husk emnet
Det er fint at i engagerer jer så meget i fladskærme, og at i har hver jeres personlige interesser.
Men hold emnet her til spørgsmål (og svar) omkring anmeldelsen af Samsung UE40C8705.
/Lars
|
Skrevet af: affer
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 23:27
Jeg har ikke kunnet finde det umiddelbart, men understøtter tv'et mon USALS ? så man kan bruge en motoriseret parabol til FTA programmer?
------------- Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
|
Skrevet af: Lukket bruger 2
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 07:12
Lars skrev:
wcc1 skrev:
jeg vil gerne høre om i har mulighed for at teste s- tuneren med canal d. eller andet. set andre steder at den virker ok, men måske du vil prøve. |
Canal Digital har ikke udgivet deres CAM endnu (CA Modul), som er nødvendigt for at kunne bruge SAT-tuneren sammen med Canal Digital.
/Lars |
Vi har nu haft de moduler på lager det sidste halvandet års tid og ja....de er testet i flere skærme med CD modtagelse.
Mht. billedet på 8705, så kan det kraftigt anbefales, at slå 200 Hz fra. Billedet lider kraftigt af trails under standard indstillinger.
|
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 08:11
Rysz skrev:
Lars skrev:
wcc1 skrev:
/Lars |
Vi har nu haft de moduler på lager det sidste halvandet års tid og ja....de er testet i flere skærme med CD modtagelse.
Mht. billedet på 8705, så kan det kraftigt anbefales, at slå 200 Hz fra. Billedet lider kraftigt af trails under standard indstillinger. |
Vil det sige jeg kan kigge ned til dig og få en Demo af hvordan det virker? Jeg køber så et CA-modul..
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.
|
Skrevet af: Lukket bruger 2
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 08:22
Jeg kan ikke fremvise af den simple grund, at der ikke hænger en skål tilknyttet butikken eller har et CD abbonnement. Vi bruger YouSee i Randers indre by, men vi har flere kunder der kører CD i deres NAD skærme i små byer omkring og har gjort det længe. Så kan ikke se, hvorfor modulet ikke skulle kunne bruges i en Samsung skærm også.
|
Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 08:28
Stik der vender til siden var FAIL nok til at jeg stod af...suk, Samsung...
|
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 08:29
Rysz skrev:
Jeg kan ikke fremvise af den simple grund, at der ikke hænger en skål tilknyttet butikken eller har et CD abbonnement. Vi bruger YouSee i Randers indre by, men vi har flere kunder der kører CD i deres NAD skærme i små byer omkring og har gjort det længe. Så kan ikke se, hvorfor modulet ikke skulle kunne bruges i en Samsung skærm også. |
Jeg bor lidt ude for Randers og har Canal Digital. Modtager i den nærmeste fremtid en 46C8705. Så jeg tror lie jeg kigger ned i din butik...
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.
|
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 08:52
Notional skrev:
Spændende med anmeldelse af dette fjernsyn. Jeg kunne dog godt tænke mig at vide, om tv'et kan afspille 3D film/klip direkte fra dlna og/eller usb.
F.eks. disse filer:
http://3dvision-blog.com/avatar-hd-movie-trailer-in-stereoscopic-3d-format/ - http://3dvision-blog.com/avatar-hd-movie-trailer-in-stereoscopic-3d-format/ især 1080p er interessant.
Flere videoklip i 3d kan ses her: http://3dvision-blog.com/category/3d-movies/ - http://3dvision-blog.com/category/3d-movies/ (stereoscopisk), flere klip når man bladrer i older posts.
Der har været en del snak om crosstalk ved samsungs tv. Mange har fundet forbedringer i nyeste firmware, så sørg for at opdatere ;) Andre har fundet at panasonics 3D afspiller er bedre end Samsungs 3d afspiller når det gælder crosstalk, men om det er et spørgsmål om firmwareopdatering ved jeg dog ikke. |
Hmm, det eneste klip min kære Tvix har kunne afspille (af de 4 jeg har prøvet) er Avatar klippet, men det fungerer så til gengæld også :)
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Skrevet af: PHN2
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 09:12
Hej.
Kan man se tv på dr.dk via deres afspiller, og hvad med sputnik?
mvh. Per
------------- PS5, Oppo 203 som preamp, NCD/zappulse effektblok, 7.1 DIY ht. Sony 65" oled.
|
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 09:12
Rysz skrev:
Lars skrev:
Det modul kommer først i handlen omkring 1. juni. |
Vi har nu haft de moduler på lager det sidste halvandet års tid og ja....de er testet i flere skærme med CD modtagelse. |
Det er først her til juni at Canal Digital udsender de nye godkendte CAM til deres satellit platform.
Der findes godt nok nogle CAM i omløb, som der står Canal Digital på. Men de stammer fra norsk kabel-tv, og opfylder ikke kravene. Jeg har selv et af dem her, og fik det aldrig til at virke (i et Pioneer 5090H).
Det Canal Digital CAM der kommer i handlen nu er et nyudviklet.
/Lars
|
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 10:05
Lars skrev:
Rysz skrev:
Lars skrev:
Vi har nu haft de moduler på lager det sidste halvandet års tid og ja....de er testet i flere skærme med CD modtagelse. |
Det er først her til juni at Canal Digital udsender de nye godkendte CAM til deres satellit platform.
Der findes godt nok nogle CAM i omløb, som der står Canal Digital på. Men de stammer fra norsk kabel-tv, og opfylder ikke kravene. Jeg har selv et af dem her, og fik det aldrig til at virke (i et Pioneer 5090H).
/Lars |
Tak for opdateret info. Vi må håbe det kommer op at køre inden VM i bold... .
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.
|
Skrevet af: casiraghi
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 10:34
så lige den her i din anmeldelse:
TV’et har 4 x HDMI indbygget som alle er 1.4 standarden med Audio Return Channel..
Er ifølge manualen kun HDMI port 2 som har ARC.. har dog ikke testet dette da jeg ikke har fået min nye receiver endnu :)
|
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 13:33
O'Brian skrev:
Lars skrev:
Rysz skrev:
Lars skrev:
/Lars |
Tak for opdateret info. Vi må håbe det kommer op at køre inden VM i bold... .
Pioneer's sidste modeller 5090H og 6090H samt KRP500A og 600A havde alle DVB-S/DVB-S2 tuner. Har selv en KRP500A og tager, med CD kort og Conax modul, alle Canal Digital's kanaler, også HD, uden problemer. Pana har som ovenfor beskrevet også modeller med DVB-S/S2 tuner. Der må foregå lidt "Handshake" mellem Canal Digital og Samsung
Jan
|
Det her er sakset ud af en kommentar til Canal Digital's presse-udmelding her på siden...?
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 13:35
Vasif_ og _Flemming Larsen . Jeg synes det er super med variationer af anmeldelser, - og denne er et kærkomment tiltag. Men fakta er at Hothers udgangspunkt jo var markedets indiskutabelt bedste billedperformer (pio500) - kalibreret . Hvor Hummelmose ærligt har meldt ud at han tiltrækkes lidt af "LCD-Fona-pang-farver" . Det er altså to forskellige verdener .
Kunne være rigtigt spændende med en rotation . .
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 13:36
Jeg har lige fået mit 8705. Men lyden er bare totalt elendig. Det lyder somom jeg har hovedet i en spand. Ja, jeg skal have det over min forstærker, men børnene ser om morgenen med lyd fra tv. Er der en indstilling jeg overser?
|
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 13:41
flemming larsen skrev:
Jeg har lige fået mit 8705. Men lyden er bare totalt elendig. Det lyder somom jeg har hovedet i en spand. Ja, jeg skal have det over min forstærker, men børnene ser om morgenen med lyd fra tv. Er der en indstilling jeg overser? |
Kan man montere x-tra højtalere direkte til TV'et...
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.
|
Skrevet af: Giffel
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 13:42
Super med sådan en anmeldelse :-)
Er der nogen blæsere/kølere i dette tv?
-------------
LG OLED C1 77" Denon AVR-X2800H Synology DS916+ ATV 4K 3. gen
|
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 13:44
O'Brian skrev:
flemming larsen skrev:
Jeg har lige fået mit 8705. Men lyden er bare totalt elendig. Det lyder somom jeg har hovedet i en spand. Ja, jeg skal have det over min forstærker, men børnene ser om morgenen med lyd fra tv. Er der en indstilling jeg overser? |
Kan man montere x-tra højtalere direkte til TV'et... |
Nej, det kan man ikke. Jeg ville bare have de interne højtalere, til at kunne spille bare nogenlunde.
|
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 13:45
Giffel skrev:
Super med sådan en anmeldelse :-)
Er der nogen blæsere/kølere i dette tv? |
Jeg tror ikke der er nogle blæsere. Man kan ikke høre den mindste lyd fra det.
|
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 13:54
flemming larsen skrev:
O'Brian skrev:
flemming larsen skrev:
Kan man montere x-tra højtalere direkte til TV'et... |
Nej, det kan man ikke. Jeg ville bare have de interne højtalere, til at kunne spille bare nogenlunde. |
Øv... Syntes da bare at Hummel skrev at lyden var / er okay... Men det er jo en smagssag..
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.
|
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 13:56
O'Brian skrev:
Øv... Syntes da bare at Hummel skrev at lyden var / er okay... Men det er jo en smagssag.. |
Det er den sikkert også. Der må være noget galt med en indstilling.
|
Skrevet af: huntiedk
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 14:01
Tak for et godt initiativ til at teste en skærm, som mange er
interesserede i - undertegnede inkluderet
Er der mulighed for variabel-niveau analog lydudgang (jeg kan se,
at der er en analog udgang, men kan man skrue op og ned for nivauet)?
Jeg har aktive højttalere i mit stereoanlæg og ville rigtig gerne kunne
slutte dem (direkte) til TV'et, så man har lyd uden at skulle
køre signalet gennem stereoen, og i stedet kan styre lydstyrken direkte
fra TVets fjernbetjening. Det kræver, at den analoge lydudgang kan
reguleres i styrke.
Eller findes der alternativt en hovedtelefonudgang med signal af en
kvalitet, der er til at holde ud at høre på gennem "rigtige" højttalere?
------------- Øst, vest, ::1 bedst
|
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 14:35
Lennon skrev:
Vasif_ og _Flemming Larsen . Jeg synes det er super med variationer af anmeldelser, - og denne er et kærkomment tiltag. Men fakta er at Hothers udgangspunkt jo var markedets indiskutabelt bedste billedperformer (pio500) - kalibreret . Hvor Hummelmose ærligt har meldt ud at han tiltrækkes lidt af "LCD-Fona-pang-farver" . Det er altså to forskellige verdener .
|
Det kan godt være jeg er dum, men jeg ved ikke helt hvad du mener med dette?
|
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 14:38
flemming larsen skrev:
Lennon skrev:
|
Det kan godt være jeg er dum, men jeg ved ikke helt hvad du mener med dette? |
Ham mener vel at for at få et par sammenlignelige tests, skulle Hother eller Bantam også teste Samsungen, og Hummelmose teste VT20'eren...
Sådan læser jeg det...
Hother og Bantam har lagt stor vægt på teknik, og Hummelmose har (ind til videre, lad nu lige manden komme igang!) lagt væk på hvordan det ser ud, ud af kassen...
------------- Lars B
|
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 14:43
zulfo skrev:
flemming larsen skrev:
Lennon skrev:
|
Det kan godt være jeg er dum, men jeg ved ikke helt hvad du mener med dette? |
Ham mener vel at for at få et par sammenlignelige tests, skulle Hother eller Bantam også teste Samsungen, og Hummelmose teste VT20'eren...
Sådan læser jeg det...
Hother og Bantam har lagt stor vægt på teknik, og Hummelmose har (ind til videre, lad nu lige manden komme igang!) lagt væk på hvordan det ser ud, ud af kassen...
|
Jeg synes det er lækkert han gider lægge alt det arbejde i det. Og jeg ser frem til mere. Jeg var bare ikke med på hvad han mente.
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 15:19
flemming larsen skrev:
Jeg var bare ikke med på hvad han mente. |
Tidligere i tråden kommenterede xcardman på udgangspunktet for anmeldelsen (billedkvalitet) - hvilket afstedkom et par indlæg om Hothers brugeranmeldelse. Og jeg mener at xcardman har en sag, da udgangspunktet for de to brugeranmeldelser netop er vidt forskellige .
Anyway skal der nu nok komme tekniske anmeldelser nok på både PanaVT20 og denne Samsung
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 15:41
Hej Alle
Sidste advarsel
Nu er det sidste advarsel.
Hold emnet her til selve anmeldelsen. Spørgsmål om modellen, og hvad den kan.
Fra nu af slettes indlæg udenfor emnet med hård hånd.
/Lars
|
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 16:36
@Hummelmose. Det kan godt lade sig gøre at sortere sine kanaler, så man har dem i egen rækkefølge. Det tager lidt tid, men de skal heldigvis ikke stilles hver dag.
Nu har jeg fået billede på mit. Og billedet er en hel del bedre end på u7070. Og hvis man ser fra siderne af, så det en stor forbedring. Indtil videre, så er det rigtig godt. Der er bare lige det med lyden.
|
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 16:39
flemming larsen skrev:
@Hummelmose. Det kan godt lade sig gøre at sortere sine kanaler, så man har dem i egen rækkefølge. Det tager lidt tid, men de skal heldigvis ikke stilles hver dag.
Nu har jeg fået billede på mit. Og billedet er en hel del bedre end på u7070. Og hvis man ser fra siderne af, så det en stor forbedring. Indtil videre, så er det rigtig godt. Der er bare lige det med lyden. |
Jeg har ikke sagt det ikke kan lade sig gøre. Jeg har sagt, og skriver i næste del. "DET ER IKKE SKIDE GODT LAVET" :-)
Det er en meget omstændig proces at gøre.
/Jns
|
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 16:41
Omkring det med lyden. Jeg er 100% sikker på at man ikke ser film på TV'et med de indbyggede højttalere. Til det er de alt for ringe. Men man kan sagtens se TV2News eller De fede trin uden at skulle slå AV anlægget til.
Men jeg syntes absolut ikke det lyder som en spand hele tiden. I går tog jeg f.eks. mig selv i at sidde i flere timer og høre MTV Dance på det. Det kunne jeg ikke på de gamle modeller.
|
|