Print side | Luk vindue

spænding på antennestik

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80895
Udskrevet den: 22-April-2025 kl. 18:58

Emne: spænding på antennestik
Skrevet af: lupin12
Emne: spænding på antennestik
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 18:03
Hej
Er der en der kan hjælpe mig  ?
Jeg har et philips lcd tv som jeg lige har sat til igen efter det har været pillet fra i 14 dage.
Da jeg sætter det til igen, "knalder" den hfi relæet.
Jeg har prøvet at kun sætte netledningen i og der sker ikke noget, jeg har også prøvet kun at sætte antenne ledningen til og der sker heller ikke noget.
Jeg kan stadig se dvd på det når jeg ikke sætter både netledningen og antenneledningen på.
Er der en der har et svar på dette eller hvad jeg skal gøre ?
Er det bedste at ringe til en tv mekanikker ?

På forhånd tak Wink

Svar:
Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 18:15
ved ikke om det kan slå et hfi relæ.. men på de fleste dvb-t tunere kan man sætte strøm på antenneledningen såfremt man har en aktiv antenne... tror måske lige det var her jeg ville kigge i første omgang.. på min pioneer skal man ind under dvb-t opsætning også er der en indstilling der hedder strøm eller antennestrøm såvidt jeg husker.. den bør være slukket

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 18:25
Tak for hjælpen , men jeg har fundet fejlen, det er et helt nyt tv og jeg pillede bagbeklædningen af det og fandt et lille beslag der normalt sidder i toppen, den var faldet af og det var det der lavede fejlen .
Endnu en gang tak for hjælpen Wink

Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 18:31
ok... det var da ellers en grim fejl... jeg ville da overveje om du ikke skulle reklamere over det.. (med mindre det er selvforskyldt) for sæt nu der er sket et eller andet som måske nedsætter holdbarheden på din skærm.. eller har haft andre følgevirkninger som du pt ikke har opdaget... om end ikke andet så har du det på skrift hvis det senere kan påvises at det er skyld i skærmen futter af

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 18:45
Hej igen

Ja det kunne være at jeg som du skriver burde klage, jeg ved bare ikke hvordan de forholder sig til at jeg har haft det adskilt, nå men nu virker det jo , så alt ok.

MVH lupin12  WinkWink

Skrevet af: rasmuzzen
Skrevet den: 20-Maj-2010 kl. 14:35
Du må jo heller ikke skille sådam noget, så ryger garantien. Så forbliv hellere tavs.

Print side | Luk vindue