Canal digital CA Modul
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Satellit TV
Forumbeskrivelse: Canal Digital, Viasat, Astra m.fl. (DVB-S)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80910
Udskrevet den: 22-December-2024 kl. 14:46
Emne: Canal digital CA Modul
Skrevet af: brisk
Emne: Canal digital CA Modul
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 22:38
Jeg har taget livet af sparegrisen, og været ude og købe et Canal digital CA modul til mit Floppy DTV dvb-s kort. Men men. det virker ikke... Jeg kan godt se abb status og diverse smartcard oplysninger i CI menuen til. Men det vil ikke dekode signalet. Er der nogen der har en god ide til at få det til at virke?? Sådan ser cigaren ud.
|
Svar:
Skrevet af: xozzi
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 23:23
Bruger Canal digital Paring til CA-moduller
|
Skrevet af: Bobben
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 23:28
brisk skrev:
Jeg har taget livet af sparegrisen, og været ude og købe et Canal digital CA modul til mit Floppy DTV dvb-s kort. Men men. det virker ikke... Jeg kan godt se abb status og diverse smartcard oplysninger i CI menuen til. Men det vil ikke dekode signalet. Er der nogen der har en god ide til at få det til at virke??
|
Er du sikker på at smartkortet ditt er pairet til modulen ? Har du vært i kontakt med Canal Digital for å sørge for korrekt pairing ?
|
Skrevet af: Rob801
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 09:22
Jeg er ikke sikkert, men jeg tror desvære at det er den forkerte CA module du har købt. Jeg har lige talte med CD og CA modulen til Parabol tv (DVB-S) findes ikke endnu.
Jeg tror at du har købt denne modul:
"Digital kortlæser: Smart alternativ til tv-boxen. Sættes i nyere tv med indbygget DVB-C tuner og MPEG-4. (MPEG-2, viser ikke HDTV) Se om din fladskærm er godkendt til Canal Digitals kortlæser her. Pris 595 kr. + løbende kortservice 35 kr./md. Tillæg til dit tv-abonnement, faktureres af Canal Digital. Samlet mindstepris med FAMILY MIX i 2 mdr. inkl. kortservice og kortlæser: 1.163 kr."
Den er til Kabel TV.
------------- Pioneer 5090H/ SC-LX71 Elac FS-247/CC-241/IW1230 Sony BDP-S370
|
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 11:38
Rob801 skrev:
Jeg har lige talte med CD og CA modulen til Parabol tv (DVB-S) findes ikke endnu.
|
Sludder. Du skal blot have et Conax modul. De har eksisteret i mange år.
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet af: Michael F-O
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 12:10
fltk skrev:
Rob801 skrev:
Jeg har lige talte med CD og CA modulen til Parabol tv (DVB-S) findes ikke endnu.
|
Flemming |
Og de kan findes brugte på bl.a. Gul og gratis til ca. 200kr.
------------- Michael
Dreambox DM 8000 1.5TB HDD
Popcorn Hour A-100
Sony KDL-55EX723
Sony BDP S4100
Pioneer VSX-921
|
Skrevet af: Vagnen
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 12:36
fltk skrev:
Flemming |
Korrekt - de "gamle" 4.00e og ældre modeller har været på markedet længe - men disse har en begrænsning i datamængden som de kan håndtere. Derfor kommer nu denne nye model, som så er parret til kortet. De "gamle" vil på sigt få problemer med specielt HD kanaler, da disse vil blive sendt i DVB-S2 og her vil man oppe båndbredden til over 60Mbit pr. frekvens.
|
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 13:09
Problemet er jo tydeligvis, at det købte modul slet ikke er et Conax modul. Jeg ved dog ikke hvilken kryptering Canal Digital bruger på DVB-C.
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 13:11
Det skulle vist ligeledes være Conax, men det kan man jo få oplyst ved henvendelse til dem.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 13:28
fltk skrev:
Problemet er jo tydeligvis, at det købte modul slet ikke er et Conax modul. Jeg ved dog ikke hvilken kryptering Canal Digital bruger på DVB-C.
Flemming |
Modulet på billedet er et Conax modul. CD benytter Conax både på DVB-C og DVB-S. Man kan dog ikke bruge samme kort, da disse ikke bliver opdateret ens på begge platforme. Modulet på billedet vil kunne bruges til DVB-S hvis bare det bliver parret til kortet - men dette vil kræve at det bliver registreret hos Canal Digital.
|
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 13:38
Det skulle kunne bruges til dvb-s, hvis man kikker på indpakningen. Og det er conex modul.
Men burde det ikke kunne dekode, selvom at det ikke er paied til smartcardet. Som der også bliver sagt. Så bruger CD vel ikke pairing eller har jeg misforstået noget??
Jeg købte dette modul da jeg ville være sikker på det virkede til både sd og hd. Også hvis CD indførte pairing på alt. Det har de vist allerede i Norge. (ret mig hvis jeg tager fejl...)
Indpakning til CA Modul
|
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 13:47
brisk skrev:
Men burde det ikke kunne dekode, selvom at det ikke er paied til smartcardet. Som der også bliver sagt. Så bruger CD vel ikke pairing eller har jeg misforstået noget?? |
CD bruger pairing på en del af deres udstyr, både på DVB-C og DVB-S. Dette nye modul som du har her, er chipset pairet, og vil derfor ikke virke indtil at det bliver pairet med dit kort. Desuden findes der flere måder at paire på. Chipset og Verifier til udstyret. Mandatory og Optional til signalet. Alt afhængig af hvilke kombinationer der benyttes, vil noget virke og andet ikke. Chipset pairet udstyr kan IKKE virke uden pairing.
|
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 13:54
Vagnen skrev:
brisk skrev:
Men burde det ikke kunne dekode, selvom at det ikke er paied til smartcardet. Som der også bliver sagt. Så bruger CD vel ikke pairing eller har jeg misforstået noget?? |
CD bruger pairing på en del af deres udstyr, både på DVB-C og DVB-S. Dette nye modul som du har her, er chipset pairet, og vil derfor ikke virke indtil at det bliver pairet med dit kort. Desuden findes der flere måder at paire på. Chipset og Verifier til udstyret. Mandatory og Optional til signalet. Alt afhængig af hvilke kombinationer der benyttes, vil noget virke og andet ikke. Chipset pairet udstyr kan IKKE virke uden pairing.
|
Jeg har snakket med både CD og Strong om hvad jeg skulle gøre, og hos CD snakkede jeg med en pige der ikke engang vidste hvad et ca modul var. Hos Strong var de noget mugne over, at jeg havde fået fat i sådan et modul da det åbenbart ikke sælges i DK endnu. Så der var der heller ikke meget hjælp at hente.
Kan man omgå en chipset pairing?
|
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 13:58
brisk skrev:
Kan man omgå en chipset pairing? |
Kort svar - Nej
|
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 14:03
Okay. Hvis det nu lykkes at få det pairet til ca modulet som skal sidde i mit HTPC venture, og HTPCen så ikke virker efter planen. Skal det så unpairs før det virker igen i CD´s HD PVR som jeg bruger nu?
Tak for feedback.
Om ikke andet, så kan det blive en fin isskraber til golfen.........
|
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 14:28
brisk skrev:
Okay. Hvis det nu lykkes at få det pairet til ca modulet som skal sidde i mit HTPC venture, og HTPCen så ikke virker efter planen. Skal det så unpairs før det virker igen i CD´s HD PVR som jeg bruger nu?
|
Ikke lige nu. Du kan godt flyttet et kort som er pairet til et Chipset modul til en HD-PVR 101 som CD benytter, da pairing for denne boks endnu ikke er blevet aktiveret. Når denne aktiveres, så skal kortet paires med HD-PVR'en.
|
Skrevet af: Bobben
Skrevet den: 20-Maj-2010 kl. 11:54
Vagnen skrev:
brisk skrev:
|
Ikke lige nu. Du kan godt flyttet et kort som er pairet til et Chipset modul til en HD-PVR 101 som CD benytter, da pairing for denne boks endnu ikke er blevet aktiveret. Når denne aktiveres, så skal kortet paires med HD-PVR'en.
|
CD skal kunne paire et enkelt smartkort mot flere "pairing" bokser & CAM men det krever selvfølgelig at de tilbyr pairing CAM'er via satellitt. Disse CAM'ene vil trolig CD levere i pakke sammen med smartkort når de blir tilgjengelige. I Norsk DVB-T som også benytter Conax chipset pairing kan man fint paire et kort til flere mottagere & CAM så lenge alt er registrert på samme kunde.
|
Skrevet af: crim
Skrevet den: 24-Maj-2010 kl. 00:07
Hvor har du købt CA-Modulet?
Jeg har nemlig selv været på udkig efter et, men da jeg endelig kom i kontakt med en forhandler der vidste bare lidt om det, kontaktede han leverandøren, som sagde de først kommer engang i Juni.
Jeg har også prøvet at ringe til Canal Digital, hvor jeg også fik fat i en pige, som pure nægtede at de nogensinde vil komme til at supportere CA-Moduler, fordi det var en gammel teknologi.... hmm... man kunne næsten høre hårfarven igennem røret... :-)
Men det står også i pressemeddelsen på CD's hjemmeside at de vil komme i handlen fra 1. Juni ( http://www.canaldigital.dk/om-canal-digital/Presse-service/Pressemeddelser/Fa-Canal-Digital-direkte-fra-Samsung-tv-med-indbygget-satellit-modtager/ - http://www.canaldigital.dk/om-canal-digital/Presse-service/Pressemeddelser/Fa-Canal-Digital-direkte-fra-Samsung-tv-med-indbygget-satellit-modtager/ ), men hvis jeg allerede nu kunne få fingerne i et, så ville jeg prøve det i mit nye VT20?
------------- Pansonic TX-P50VT20
Panasonic DMP-BDT300
|
Skrevet den: 24-Maj-2010 kl. 20:24
Hende tror jeg faktisk også at jeg har snakket med. du må nok vente med at købe det til juni. Den forretning hvor jeg købte det, er vist sat på plads af strong da de solgte det før tid. og det er nu fjernt fra forretning.
|
Skrevet den: 24-Maj-2010 kl. 20:58
Ja, det må jeg heller... jeg kan også se at det vist bliver parret med TV'et også (hvis idTV betyder det): http://www.forbrugerelektronik.info/fileadmin/user_upload/forbrugerelektronik/news/DIGI_mail/Press_Release_201008_-_Conax_CAM_-_dansk - http://www.forbrugerelektronik.info/fileadmin/user_upload/forbrugerelektronik/news/DIGI_mail/Press_Release_201008_-_Conax_CAM_-_dansk
Panasonic DMP-BDT300
|
Skrevet af: O'Brian
Skrevet den: 26-Maj-2010 kl. 18:32
Hvad med dette her, kan det mon bruges...?
http://www.av-connection.dk/?PNo=KU-8006 - http://www.av-connection.dk/?PNo=KU-8006
De mener det kan bruges..
------------- Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.
|
Skrevet den: 27-Maj-2010 kl. 11:14
Da jeg skrev til CD første gang, fik jeg at vide hvis jeg ville afkode kanalerne nu. så skulle jeg bruge et CA modul som du linker til.
Men da CD jo vil kører med pairing på deres CA moduler, så kan det være at det ikke bliver ved med at virke med uden pairing.
|
Skrevet den: 27-Maj-2010 kl. 12:15
brisk skrev:
Da jeg skrev til CD første gang, fik jeg at vide hvis jeg ville afkode kanalerne nu. så skulle jeg bruge et CA modul som du linker til.
Men da CD jo vil kører med pairing på deres CA moduler, så kan det være at det ikke bliver ved med at virke med uden pairing.
|
Dette var hvad jeg fik af svar fra CD.
CITAT:
Jeg kan desværre hverken be- eller afkræfte at det viste CA-Modul vil være godkendt til brug med Canal Digital.Du er velkommen til at skrive tilbage i juni hvor jeg med større sandsynlighed kan bekræfte om CA-Modulet kan benyttes som en godkendt installation.
Har du andre spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os igen. KundeCenteret er åbent hverdage fra kl. 8.00 til 21.00 og i weekenden fra kl. 11.00 til 21.00. Du kan også finde hjælp og få svar på de mest almindelige spørgsmål på canaldigital.dk.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.
|
Skrevet den: 31-Maj-2010 kl. 12:48
O'Brian skrev:
http://www.av-connection.dk/?PNo=KU-8006 - http://www.av-connection.dk/?PNo=KU-8006
De mener det kan bruges.. |
Jow, det kan bruges. Virker perfekt
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.
|
Skrevet den: 31-Maj-2010 kl. 20:53
O'Brian skrev:
O'Brian skrev:
Jow, det kan bruges. Virker perfekt |
Det lyder godt, kan du se om det også virker med HD kanalerne?
Panasonic DMP-BDT300
|
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 16:47
Så har jeg bestilt et CA-Modul til Canal Digital via min lokale forhandler. Jeg ringede til Canal Digital og de sagde at ja nu var det frigivet og jeg kunne bare ringe og bestille det hos min lokale forhandler.
Manden hos Canal Digital sagde også at mit Panasonic VT20 var officelt supporteret af Canal Digital, dette mente min lokal forhandler dog ikke... men det skulle virker, da det vist kun er CA-Modulet og kortet som bliver parret... så det bliver spændende... nu er spørgsmålet så bare - hvad skal jeg bruge min HD optager boks til, måske bare som alm. video, men hvad så med pause funktionen osv... hmm...
Panasonic DMP-BDT300
|
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 16:53
Din nuværende PVR modtager kan ikke bruges medmindre at der er et kort i den, og den kan kun optage fra dens egen Tuner, så er kortet i TVet vil den ikke kunne bruges til andet end muligvis FTA kanaler fra udlandet. Der er en optagefunktion i TVet, men hvad den kan udover at optage det der vises, og efterfølgende afspille det ved jeg ikke.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 17:28
Jeg har netop modtaget det "officielle" CA modul fra Strong, som er godkendt til Canal Digital. Jeg har dog ikke noget Tv at prøve det i til test lige nu, men ifølge det jeg har hørt, så skulle det forløbe ganske smertefrit. Der kan dog gå op til cirka 20 minutter før kortet er ordentligt parret, men det sker kun første gang det sættes i.
|
Skrevet af: Pascal
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 17:44
Det lyder super. Har gerne ville af med boxen i lang tid. Hvor kan kortet købes?
|
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 18:50
Som crim skrev tidligere, så kan det fås hos forhandlerne.
|
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 20:11
Jeg har følgende nu:
1 stk. alm. digital modtager boks med mit første kort i fra Canal Digital
1 stk. HD optager boks (den med to tuner) og med nr. 2 kort i
Så skulle jeg gerne modtage CA-Modulet i denne uge, med kort nr. 3 i.
Men jeg tror planen er at jeg bruger HD optager boksen, som "alm" video, og så køber jeg en USB disk til TV'et, som så kan bruges til optager/pause ting, jeg ved dog ikke om den kan sættes til automatisk at optage, så man kan spole tilbage osv. men det må tiden vise.
Så jeg tror ikke det bliver til nogen Linux boks lige forløbeligt.. :-)
Panasonic DMP-BDT300
|
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 21:16
crim skrev:
O'Brian skrev:
O'Brian skrev:
Jow, det kan bruges. Virker perfekt |
Det lyder godt, kan du se om det også virker med HD kanalerne? |
Alt virker.
Bare noget møj man ikke kan sortere i kanalerne.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.
|
Skrevet den: 06-Juni-2010 kl. 15:05
Jeg fik mit fået mit Canal Digital CA modul inkl. kort i fredags... men det er desværre ikke blevet registreret hos Canal Digital endnu, fordi forhandleren FAX'er det ind (hvem bruger FAX i dag? ).
Nå, men jeg håber det kommer til at virke på mandag, end til da har jeg kun brugt de gratis satelit kanaler, og end til vider funger Panasonic's salitet tuner super godt, i hver fald i forhold til menu'er osv.
Jeg har jo desværre ikke kunne prøve HD kanalerne endnu, men skal nok lige skrive når jeg har testet dem.
Men er der nogen af jer der ved hvordan man kan få fat i den liste over godkendte TV, som Canal Digital og forhandlerne har? for min forhandler ville ikke udlever den, desværre og hvis det her CA-Modul virker rigtig godt, så vil jeg købe et lille (32") TV til soveværelset, med SAT tuner og CA-Modul. Men jeg vil jo gerne lige søge lidt på hvilket TV er bedst osv. af de modeller der er supportere og med SAT tuner.
Panasonic DMP-BDT300
|
Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 20:33
Så virkede mit CA-Modul, da jeg kom hjem fra arbejde i dag... MEN... jeg har desværre problemer med nogen af HD kanalerne... dog ikke dem alle...mange af dem står helt perfekt, mens andre pixlere helt vildt. Hvis jeg går ind på signalstyrken på de HD kanaler som pixelere, så er signalet også helt i bund (rød/gul på min VT20), se billederne her:
DR HD, med meget pixelering:
Her er Kanal 5 HD, i perfekt kvalitet uden problemer:
Jeg har ingen problemer med at modtage HD kanalerne på Canal Digitals HD optager boks. Kan det være noget med at der er en forstærker i den HD optager boks, som måske ikke er i TV'et?
Panasonic DMP-BDT300
|
Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 21:54
Jeg sad lige og læste lidt om BER (Bit Error Rate), som jo kan ses på billederne og det er vist en kode der beskriver noget om hvad fejlen er.. men der var nævnt cross-talk, hvilket fik mig til at tænke på hvordan "teknikerne" havde trukket kablerne... det var de ikke særlig gode til og ydermere er det jo ikke noget specielt godt kabel der følger med installationen.
Så jeg prøved bare lige for sjov at bytte om på kablerne, således at kablet der stadig sidder i HD boksen kom op i TV'et og det som sad i TV'et ned i HD boksen.
Det gjorde en stor forskel, nu kan jeg se DR HD, dog er der stadig pixelering i perioder, så det er ikke acceptable endnu... men det tyder jo på at det er kablet som ikke er for godt.
Så jeg har været ved at kigge lidt på nye og bedre kabler, blandt andet disse:
http://www.av-connection.dk/?PGr=823&ML=1039 - http://www.av-connection.dk/?PGr=823&ML=1039
http://www.avxperten.dk/antennemateriel/antennekabel/home-cinema-antennekabel-15-meter-%28f-stik%29.asp - http://www.avxperten.dk/antennemateriel/antennekabel/home-cinema-antennekabel-15-meter-(f-stik).asp
Jeg har heldigvis ikke så langt til min TV fra parabolen... men er der nogen som har nogen erfaring med bedre kabler?
Det skal lige nævnes at HD boksen heller ikke kunne modtage DR HD, med det "dårlige" kabel. Så der er helt klart noget galt med det kabel og de andet er nok heller ikke for godt eller der er for mange forstyrrelser eller lignende.
Panasonic DMP-BDT300
|
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 08:01
Da jeg satte min parabol op, blev der brugt ganske almindelige kabler fra den lokale forhandler, og det er der ingen problemer med.
|
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 17:46
Radiomanden skrev:
Da jeg satte min parabol op, blev der brugt ganske almindelige kabler fra den lokale forhandler, og det er der ingen problemer med. |
Okay... selvom jeg ikke har så langt til min parabol fra TV'et, så lod de bare det ekstra kabel ligge på loftet og rode... så måske kan det være skyld i det også... jeg tror lige jeg vil prøve at korte det af her en af dagene.
Men hvis der er en som har prøvet noget lignende, så må i meget gerne sige til og forslag til hvad der kan forbedres modtages gerne.
Panasonic DMP-BDT300
|
Skrevet den: 11-Juni-2010 kl. 12:44
En lille advarsel til jer der er på vej ud og købe CD´s CA Modul I skal KUN købe dette modul hos CD godkendt forhandler da pairingen forgår mellem forhandleren og canal digital, og ikke mellem kunde og canal digital. Jeg købte et canal digital godtkendt ca modul hos en web shop der ikke var godtkendt canal digital forhandler, og nu er jeg i den situation at canal digital ikke kan pair mit smartcard til ca modulet.
|
Skrevet den: 11-Juni-2010 kl. 19:10
brisk skrev:
En lille advarsel til jer der er på vej ud og købe CD´s CA Modul I skal KUN købe dette modul hos CD godkendt forhandler da pairingen forgår mellem forhandleren og canal digital, og ikke mellem kunde og canal digital. Jeg købte et canal digital godtkendt ca modul hos en web shop der ikke var godtkendt canal digital forhandler, og nu er jeg i den situation at canal digital ikke kan pair mit smartcard til ca modulet.
|
Okay.. træls.. håber du fik det billigt... for det koster jo ikke mere end 595 Kr. hos Expert.
Men det lyder da underligt at CD ikke kan parre det... de skal vel bare bruge nogle oplysninger fra CA modulet.
Panasonic DMP-BDT300
|
Skrevet den: 12-Juni-2010 kl. 14:46
Havde ellers regnet med, at jeg skulle have sådan et modul, da jeg meget gerne vil af med Canal Digital boksen, men jeg må konstatere, at designerne hos Panasonic er nogle fjolser.
Sat stikket (der i øvrigt også er ret langt) sidder vandret ud fra CAM-modul delen på mit V10, hvilket betyder, at det er helt håbløst at koble antennekabel på, hvis man har TV'et hængende på væggen, som jeg har.
Det kan måske lade sig gøre, hvis man har et beslag med 4 cm. luft til væggen, men så er der jo ingen idé i at hænge TV'et op, hvis det skal så langt fra væggen for at bruge Sat-stikket.
Jeg er ikke særligt imponeret lige nu.
|
Skrevet af: Nexeren
Skrevet den: 12-Juni-2010 kl. 14:56
Er det ikke bare at smække et vinklet f-connector stik på dit kabel?
|
Skrevet den: 12-Juni-2010 kl. 15:52
Pascal skrev:
Havde ellers regnet med, at jeg skulle have sådan et modul, da jeg meget gerne vil af med Canal Digital boksen, men jeg må konstatere, at designerne hos Panasonic er nogle fjolser.
Sat stikket (der i øvrigt også er ret langt) sidder vandret ud fra CAM-modul delen på mit V10, hvilket betyder, at det er helt håbløst at koble antennekabel på, hvis man har TV'et hængende på væggen, som jeg har.
Det kan måske lade sig gøre, hvis man har et beslag med 4 cm. luft til væggen, men så er der jo ingen idé i at hænge TV'et op, hvis det skal så langt fra væggen for at bruge Sat-stikket.
Jeg er ikke særligt imponeret lige nu.
|
Sjovt du skriver det... for jeg har lige bandet over det idag, da jeg hængte mit VT20 op. For SAT kablet rammer vægen bag ved og laver et grimt knæk... hvilket ikke er super godt for antennekabler.. det skulle dog ikke have så meget at sige for digital signaler... men alligevel... det beslag jeg har købt er heller ikke det som står i bruger manualen, da det ser ud til at få TV'et til at hænge ret langt ude... lige nu har jeg ca. 10-11 cm fra væggen og ud til forkanten af TV'et... hvilket er fint nok.. TV'et er jo i sig selv ca. 9 cm tyk.
Men jeg skal nok lige ud og have et vinkel stik til F-connector: http://www.netto-sat.dk/product_info.php?products_id=169 - http://www.netto-sat.dk/product_info.php?products_id=169
Panasonic DMP-BDT300
|
Skrevet den: 12-Juni-2010 kl. 17:32
Nexeren skrev:
Er det ikke bare at smække et vinklet f-connector stik på dit kabel?
|
Desværre ikke. Det kan heller ikke være der. Mit TV hænger på et Vogel SuperFlat, og jeg vil skyde på, at der er omkring 5 mm mellem enden af Sat-stikket og beslaget.
|
Skrevet af: dyvel
Skrevet den: 23-Juni-2010 kl. 22:32
Er der nogen der kan fortælle mig hvordan pairingen sker, hvis jeg fiser op til Expert og køber sådan et Strong CA modul med pairing?
Og sker pairingen kun mellem kort og cam? For jeg vil bruge det i en ikke godkendt tuner (EyeTV Sat fra Elgato)
På forhånd tak
|
Skrevet den: 24-Juni-2010 kl. 08:16
http://flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1277285187 - http://flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1277285187
Kan dette bruges ?
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.
|
|