Print side | Luk vindue

Videoblogging - har jeg så brug for PAL?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Andre video-optagere
Forumbeskrivelse: Videokameraer og videoer
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80999
Udskrevet den: 30-Januar-2025 kl. 19:09

Emne: Videoblogging - har jeg så brug for PAL?
Skrevet af: Kenneth Lund
Emne: Videoblogging - har jeg så brug for PAL?
Skrevet den: 18-Maj-2010 kl. 13:47
Jeg er ved at gøre min videoblogging lidt mere prof. med et bedre kamera og er meget hooked på Panasonic HVX200A

Jeg har en NTSC-udgave af détte kamera "på hånden" og min sunde fornuft siger mig, at det er okay at have det i NTSC (og ikke PAL), når jeg kun skal filme til videoblogs, der ryger på youtube.

Er det korrekt eller har jeg brug for PAL-versionen, selvom jeg kun arbejder med online video??

-------------
Mvh Kenneth WedMore Lund

Se evt. min http://www.kennethlund.dk/category/tv/ - blog med brugertest og anmeldelser af TV, lyd og gadgets her :]

Svar:
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 18-Maj-2010 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af Kenneth Lund Kenneth Lund skrev:

Jeg er ved at gøre min videoblogging lidt mere prof. med et bedre kamera og er meget hooked på Panasonic HVX200A

Jeg har en NTSC-udgave af détte kamera "på hånden" og min sunde fornuft siger mig, at det er okay at have det i NTSC (og ikke PAL), når jeg kun skal filme til videoblogs, der ryger på youtube.

Er det korrekt eller har jeg brug for PAL-versionen, selvom jeg kun arbejder med online video??

Ja, det er der ikke noget problem i. YouTube tager både 29.97fps (NTSC) og 25fps (PAL) inputs. Når det er YouTube ser folk vel typisk videoerne på en computer hvor skærmen kører 60Hz, og så er 29.97fps bedre end 25fps.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: dkoy
Skrevet den: 18-Maj-2010 kl. 22:01
I dag er det sådan set lige meget. Jeg går ud fra at optagelserne skal igennem et redigeringsprogram, og så kan du jo altid rendere lige som du har lyst. Men som der allerede er skrevet, - når det er til online brug er det lige gyldigt.

Mvh
Steen

Print side | Luk vindue