Print side | Luk vindue

Software til computer med HD

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Satellit TV
Forumbeskrivelse: Canal Digital, Viasat, Astra m.fl. (DVB-S)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=81106
Udskrevet den: 06-Januar-2025 kl. 10:54

Emne: Software til computer med HD
Skrevet af: linh ma
Emne: Software til computer med HD
Skrevet den: 20-Maj-2010 kl. 12:38
Hej,
Er der nogen som ved hvilke programmer jeg kan downloade for at kunne se hd tv på min computer.
Jeg har HDMI indgang på computeren og viasat parabol med box.
Begge er nu tilsluttet, men der er ingen reaktionen, hvorfor jeg går ud fra at jeg mangler noget software.
Nogen som kan hjælpe?

Tak!

Svar:
Skrevet af: confused
Skrevet den: 20-Maj-2010 kl. 12:44
Hejsa og velkommen til Smile

Jeg vil gerne hjælpe dig videre, men jeg synes du skal oprette indlægget i forum'et for mediecentre i stedet - her vil der helt sikkert være mange gode muligheder for hjælp.

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....

Skrevet af: avh
Hvad er det for en HDMI indgang, der findes på dein PC.
Er du sikker på det er HDMI input??

HDTV kan man uden en box modtage ved at sætte et TV-kort i PC-en og anvende noget passende programmel som windows 7 mediacenter, dvbviewer mediaportal mv.

Men lige netop viasat er problematisk at modtage, men f.eks. canal digital skulle det stadig kunne lade sig gøre.. (og også kabel tv)

-------------
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2

check forresten lige at det ER en hdmi INDGANG du har på din pc - jeg har aldrig hørt om andet end hdmi UDGANGE.

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 20-Maj-2010 kl. 12:45

En PC med HDMI In.?

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 20-Maj-2010 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Men lige netop viasat er problematisk at modtage

Ikke problematisk - umuligt ! altså når det gælder HD

-------------

Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 20-Maj-2010 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

En PC med HDMI In.?

Ja da: Wink
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=1000&zoneid=3 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=1000&zoneid=3

Meeeen, det er nok snarere HDMI out, og så er der lige problemet med evt. HDCP på input.   

Mvh JørgenT

Print side | Luk vindue