Retur ret i fysisk butik, NEJ.. !!
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=81133
Udskrevet den: 15-Februar-2025 kl. 03:39
Emne: Retur ret i fysisk butik, NEJ.. !!
Skrevet af: TommyBoy
Emne: Retur ret i fysisk butik, NEJ.. !!
Skrevet den: 20-Maj-2010 kl. 20:59
Info / advarsel
Når i handler i fysiske butikker, så er der som grundregl IKKE retur ret !!
med mindre du har forhandlet dig til dette via specielle aftaler !!
dvs du kan ikke normalt levere varen tilbage og få dine penge tilbage,
sådan er købe loven, og uvidenhed til dette hjælper ingenting.
Heller ikke hvis der bare er gået 3 dage og at du kun har testet produktet i 2 timer
derhjemme og fortryder købet af den ene eller anden årsag.
Dette har jeg lige mærket på egen krop, og er nu i besidelse af en dims til 19500 kr
som jeg ikke er 100% glad for.
Der var INTET at gøre, har forhandlet med chefen og sælgeren i 1½ time,
samt tilbudt at gå ned i retur beløbet, men de var totalt kolde,
jeg kunne højest på et tilgode bevis mod at binde mig til en meget dyre dims,
der så måske ville kunne gøre mig glad.
Historien kort, i fredags var det jo helligdag, så vi var ude og kikke på nyt grej :-)
fik den hele store forkromede demo, og pga mangel på lager, fik jeg demo versionen med hjem,
med aftale om at få den byttet til en helt ny ugen efter (dvs i mandags)
så det gjorde jeg så, fino service.
i løbet af weekenden blev demo versionen vold testet og der blev fundet lidt små skavanker
og detaljer som gjorde at jeg ikke var super glad, men håbede at den nye så var bedre,
i mandags blev den nye så testet og fundet marginalt bedre, men stadig ikke perfekt,
så efter en masse email support og rigtig god hjælp til forbedringer,
men desværre ikke noget fix, lavede vi en aftale om at ses i dag og så se på det sammen.
Grejet blev testet og samme skavanker set i butik, men sådan performer grej i denne pris klasse,
det må jeg kunne leve med, og sådan gør alt ander grej også, var svaret.
Vi fik også testet noget af mit andet grej hjemmefra for at dobbelt checke at alt var ok,
og dette blev skam fundet ok, selv om der kom et par arrogante kommentare om at jeg nok burte
købe noget bedre og dyre grej, ellers var jeg selv ude om at det blev et dårligt resultat,
det var ikke helt sådan det blev sagt, men det var den smag jeg fik i munden,
ret ubehageligt faktisk..
Jeg er ikke ude på at hænge butikker eller personer ud, derfor er ingen nævnt her.
man kan tage personlig kontakt til mig hvis man ønsker uddybet noget.
samt se dokumentationer for ringe performance fra dimsen, det har jeg på lager.
------------- AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4 Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
|
Svar:
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 20-Maj-2010 kl. 21:09
Nej, man har som regel ikke returret i fysiske butikker. Er det ikke almen viden?
Hvis der er noget decideret galt med produktet, så skal der selvfølgelig ombytning eller reparation til.
|
Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 20-Maj-2010 kl. 21:11
i en butik køber man som beset, og der er ingen returret... dvs der er butikker som skilter med at de har.. men som udgangspunkt har man ikke, er man i tvivl er det dog oftest noget man kan aftale sig til.. eller finde et sted hvor man kan gøre det.. også sørg for at få det skrevet på bon eller kvittering så der ingen tvivl hersker.. en mundtlig tilkendegivelse fra sælger er intet værd hvis den ikke kan bevises.
Jeg har dog oplevet at næsten alle de steder hvor jeg har spurgt har jeg kunne aftale mig til et-eller-andet, det er bare altid nemmere inden man har købt at aftale sig til særlige betingelser.
------------- Mvh
René
|
Skrevet af: TommyBoy
Skrevet den: 20-Maj-2010 kl. 21:21
jeg sidder bare her og græder snot, og har brug for et kram..
ellers går jeg bare i seng
------------- AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4 Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
|
Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 20-Maj-2010 kl. 22:58
TommyBoy skrev:
jeg sidder bare her og græder snot, og har brug for et kram..
ellers går jeg bare i seng |
![Hug Hug](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley31.gif) der var lige et kram ![Wink Wink](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley2.gif)
Kedelig historie, men det er jo standard at der ikke er returret i en fysisk butik, medmindre det specifikt er nævnt. Herudover lyder det som om du har fået en ok service fra butikkens side, men det hjælper selvfølgelig ikke er tilfreds.
Hvad er det du er utilfreds med?
I øvrigt kunne du jo forsøge at sælge stumpen og se om det kunne lade sig gøre med et mindre tab...
|
Skrevet af: musicus
Skrevet den: 20-Maj-2010 kl. 23:25
Naiera skrev:
Nej, man har som regel ikke returret i fysiske butikker. Er det ikke almen viden?
|
Det er desværre vist rigtigt nok:
Selv om mange fysiske butikker faktisk yder fuld returret, så er det ikke lovpligtigt at de skal gøre det. De bruger det formentlig bare som kundepleje, gætter jeg på.
I øvrigt synes det typisk at være de eksklusive specialbutikker med HighEnd-udstyr, man mest har bøvl med i netop dén henseende: I store butikskæder som Elgiganten, Fona, Expert, Føtex, Bilka, Kvickly, Aldi m.fl. giver de pengene tilbage uden diskussion. I en HiFi-butik som f.eks. "Lydspecialisten" eller "Scala HiFi" i Århus kan man derimod højst gøre sig håb om et tilgodebevis i butikken, hvis man bagefter skulle gå hen og fortryde købet. (Har også selv oplevet det ![Cry Cry](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley19.gif) ) Med mindre en anden aftale er blevet indgået.
Det sikreste er velsagtens at købe sit grej i en (dansk) internet-butik. Dér er returretten nemlig lovpligtig.
------------- LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500
Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800
2x DVDO Edge
|
Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 20-Maj-2010 kl. 23:56
Det er nu bare tragisk at der er bedre købsbetingelser i éks. Bilka....
Her kunne HiFi-butikkerne godt lære noget.
------------- Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 21-Maj-2010 kl. 07:33
Jeg synes også det er kedeligt at mange speciel butikker ikke vil. For mit vedkommende har det betydet at jeg bare handler der hvor de har den service, dvs. Elgiganten eller Bilka eller handler i deres internetbutik, for så har jeg også returretten. F.eks Hifiklubben, har en internetdel.
De sidste par gange jeg har handlet i Hifiklubben, har jeg da set på varen i butikken, men handlet over nettet.
|
Skrevet af: Fnulder
Skrevet den: 21-Maj-2010 kl. 08:02
Skyum skrev:
Det er nu bare tragisk at der er bedre købsbetingelser i éks. Bilka....
Her kunne HiFi-butikkerne godt lære noget. |
Sikkert fordi kæder som Bilka, El-giganten osv. er mere ligeglade med deres kunder kan risikere at få et produkt med hjem som har været åbent og brugt af en anden kunde.
Så man kunne jo vende den om og sige at Hifi-klubben faktisk havde bedre service da man er sikker på at få et produkt med hjem som ikke har været brugt og åbnet før
|
Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 21-Maj-2010 kl. 09:07
TommyBoy skrev:
Info / advarsel
Når i handler i fysiske butikker, så er der som grundregl IKKE retur ret !!
med mindre du har forhandlet dig til dette via specielle aftaler !!
dvs du kan ikke normalt levere varen tilbage og få dine penge tilbage,
sådan er købe loven, og uvidenhed til dette hjælper ingenting.
Heller ikke hvis der bare er gået 3 dage og at du kun har testet produktet i 2 timer
derhjemme og fortryder købet af den ene eller anden årsag.
Dette har jeg lige mærket på egen krop, og er nu i besidelse af en dims til 19500 kr
som jeg ikke er 100% glad for.
Der var INTET at gøre, har forhandlet med chefen og sælgeren i 1½ time,
samt tilbudt at gå ned i retur beløbet, men de var totalt kolde,
jeg kunne højest på et tilgode bevis mod at binde mig til en meget dyre dims,
der så måske ville kunne gøre mig glad.
Historien kort, i fredags var det jo helligdag, så vi var ude og kikke på nyt grej :-)
fik den hele store forkromede demo, og pga mangel på lager, fik jeg demo versionen med hjem,
med aftale om at få den byttet til en helt ny ugen efter (dvs i mandags)
så det gjorde jeg så, fino service.
i løbet af weekenden blev demo versionen vold testet og der blev fundet lidt små skavanker
og detaljer som gjorde at jeg ikke var super glad, men håbede at den nye så var bedre,
i mandags blev den nye så testet og fundet marginalt bedre, men stadig ikke perfekt,
så efter en masse email support og rigtig god hjælp til forbedringer,
men desværre ikke noget fix, lavede vi en aftale om at ses i dag og så se på det sammen.
Grejet blev testet og samme skavanker set i butik, men sådan performer grej i denne pris klasse,
det må jeg kunne leve med, og sådan gør alt ander grej også, var svaret.
Vi fik også testet noget af mit andet grej hjemmefra for at dobbelt checke at alt var ok,
og dette blev skam fundet ok, selv om der kom et par arrogante kommentare om at jeg nok burte
købe noget bedre og dyre grej, ellers var jeg selv ude om at det blev et dårligt resultat,
det var ikke helt sådan det blev sagt, men det var den smag jeg fik i munden,
ret ubehageligt faktisk..
Jeg er ikke ude på at hænge butikker eller personer ud, derfor er ingen nævnt her.
man kan tage personlig kontakt til mig hvis man ønsker uddybet noget.
samt se dokumentationer for ringe performance fra dimsen, det har jeg på lager. |
Det kunne måske være en god ide at næven butik navne her inde, for det første at butikken kan komme til ordre i dette forum og få det andet hvis det give en negativ svar fra butikken så ved man hvor man ikke skal handel.
Men det miste de kan gørre er at sende til rep. da der åbenbart er stor fejl på den.
|
Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 21-Maj-2010 kl. 09:24
PerW skrev:
De sidste par gange jeg har handlet i Hifiklubben, har jeg da set på varen i butikken, men handlet over nettet. |
Den finte laver jeg også, hen i butikken og se varen, hjem og bestille den på nettet. Som hovedregel køber jeg varen på internetsiden der tilhører den forretning hvor jeg var på besøg for at se varen, også selv om en konkurrerende internetside kan sælge den et par procent billigere - forretningen har trods alt været behjælpelig med at lade mig se og pille inden køb, det vil jeg gerne være med til at sponsere.
En del forretninger synes jeg direkte lægger op til den fremgangsmåde idet de har en speciel "internetpris" der typisk er en del lavere end prisen i den fysiske forretning. Så har jeg lyst til at betale en højere pris for at få lov til selv at slæbe varen hjem og miste min returret? Nah, jeg snupper den billige løsning hvor jeg får returret og varen bragt ud, tak..
For øvrigt, hvis du snakker dig til returret i en fysisk butik har de lov at lave nedslag i beløbet når de tager varen retur fordi den har været åbnet og testet. Returretten ved internethandel garanterer dig det fulde beløb retur, inkl. den fragt der blev lagt på fra forretningens side. Forsendelsen tilbage til forretningen skal du dog selv betale.
Det må være et spørgsmål om tid før de fysiske forretninger begynder at
tilbyde samme returret som på nettet, ellers tror jeg gradvist de bliver reduceret til
rene udstillingslokaler..
|
Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 21-Maj-2010 kl. 09:42
du kan jo bestille dine produkter online hos HIFI klubben hvis returret er essentiel.
har det modsat, vil hellere give lidt mere i en butik og få produktet UDEN returret, ikke fordi jeg ikke synes returret kunne bruges i visse tilfælde, men mit største issue er nemlig at få åbnede varer med hjem.
Og tit er en vare returneret så er der en defekt, eller en nar der har sat sine basse fingre på eller leget i service menu´en eller det er en med HIGH PITCH whine and so on.. ja så kan man selv bruge sin returret, men man bliver godt nok træt af at transportere 50" tv rundt i landet.
Fordelen i butikken er jo at køber du et ordentligt sted, så kan du lege så meget med produktet som du gerne vil, og derved nå at spore de eventuelle fejl der kan være.
Det er nu også slemmest med TV. fordi der er så stor tolerance hos producenterne at man kan få et godt og et dårligt tv af samme type, som begge er OK.
personligt acceptere jeg ikke åbnede produkter, og så er den bare ikke længere. går også altid indpakningen igennem for at sikre at der ikke har været åbnet, eller ompakket, samt tjekker produktet 100% for småmærker når jeg pakker det ud.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio
|
Skrevet af: Klausens
Skrevet den: 21-Maj-2010 kl. 09:42
Fnulder skrev:
Skyum skrev:
Det er nu bare tragisk at der er bedre købsbetingelser i éks. Bilka....
Her kunne HiFi-butikkerne godt lære noget. |
Sikkert fordi kæder som Bilka, El-giganten osv. er mere ligeglade med deres kunder kan risikere at få et produkt med hjem som har været åbent og brugt af en anden kunde.
Så man kunne jo vende den om og sige at Hifi-klubben faktisk havde bedre service da man er sikker på at få et produkt med hjem som ikke har været brugt og åbnet før |
De har da netop bedre service, da de jo tilbyder returret, MODSAT fx. Hifiklubben...
Og hvad de så gør med returvarerne, jamen forhåbentlig bliver de solgt til nedsatte priser, eller lignende? Det ved jeg ikke, men normalt kan kunder jo også se om et produkt har været solgt før...
|
Skrevet af: baekgaard
Skrevet den: 21-Maj-2010 kl. 10:11
Klausens skrev:
Fnulder skrev:
Skyum skrev:
Det er nu bare tragisk at der er bedre købsbetingelser i éks. Bilka....
Her kunne HiFi-butikkerne godt lære noget. |
Sikkert fordi kæder som Bilka, El-giganten osv. er mere ligeglade med deres kunder kan risikere at få et produkt med hjem som har været åbent og brugt af en anden kunde.
Så man kunne jo vende den om og sige at Hifi-klubben faktisk havde bedre service da man er sikker på at få et produkt med hjem som ikke har været brugt og åbnet før |
De har da netop bedre service, da de jo tilbyder returret, MODSAT fx. Hifiklubben...
Og hvad de så gør med returvarerne, jamen forhåbentlig bliver de solgt til nedsatte priser, eller lignende? Det ved jeg ikke, men normalt kan kunder jo også se om et produkt har været solgt før...
|
Bilka ifølge egne regler kun ved ubrudt emballage.
|
Skrevet af: musicus
Skrevet den: 21-Maj-2010 kl. 10:26
baekgaard skrev:
Bilka ifølge egne regler kun ved ubrudt emballage.
|
Hvis vi f.eks. taler om CD'er DVD'er, PC-spil og tilsvarende produkter, ja - så er der heller ingen pardon hos Bilka, hvis varen har været åbnet og taget i brug. Hvilket vel også er fair nok. Med mindre man kan påvise en fejl ved varen, og derfor ønsker den ombyttet til et nyt eksemplar.
Men ellers har jeg da altid uden problemer kunnet levere både DVD-afspillere, Settop-bokse, PC-skærme m.m. tilbage til Bilka, og fået pengene tilbage. Jeg ved så selvfølgelig ikke, om bestyrerne af de forskellige Bilka filialer rundt om i landet kan fastsætte deres egne retningslinier for "ubrudt emballage", når det også drejer sig om HiFi-udstyr. I Bilka ved Tilst har jeg i al fald aldrig oplevet problemer med det.
------------- LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500
Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800
2x DVDO Edge
|
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 21-Maj-2010 kl. 10:26
baekgaard skrev:
Bilka ifølge egne regler kun ved ubrudt emballage.
|
De gør nok tingene meget forskelligt fra sag til sag...
Jeg fik byttet en microbølgeovn i Bilka, som havde ubeskadiget emballage. Men selve ovnen så ud som om der var blevet spille bold med den af to gaffeltrucks før den var pakket ned. Teknisk set kunne de havde afvist mig med beskyldningen om at jeg selv have kørt den over.
Jeg har oplevet at min søster en juleaften havde givet en dyr Philips shaver til kæresten, men emballagen var tom. Hvordan redder man lige den? Heldigvis var føtex flinke og byttede uden diskussion - måske havde de oplevet det før?
Jeg tror at grunden til at specielbutikkerne ikke ombytter er fordi de ikke kan få sig selv til at sælge en brugt vare og ofte er varene specielle, som der ikke sælges to af samme dag. Med andre ord kan de brænde inde med den. der er dog nogle som tager tilbage minus 10%-15% af prisen og så sælger varen, som brugt billigere.
Havde trådstarter prøvet at tale med butikken omkring at returnere demo modellen, evt. imod et tilgodebevis, inden at man tog det nye produkt hjem og i brug? På den måde havde butikken jo bare haft en demo model lånt ud og det nedsætter jo ingen værdi...
|
Skrevet af: Fnulder
Skrevet den: 21-Maj-2010 kl. 11:00
baekgaard skrev:
Klausens skrev:
Fnulder skrev:
Skyum skrev:
Det er nu bare tragisk at der er bedre købsbetingelser i éks. Bilka....
Her kunne HiFi-butikkerne godt lære noget. |
Sikkert fordi kæder som Bilka, El-giganten osv. er mere ligeglade med deres kunder kan risikere at få et produkt med hjem som har været åbent og brugt af en anden kunde.
Så man kunne jo vende den om og sige at Hifi-klubben faktisk havde bedre service da man er sikker på at få et produkt med hjem som ikke har været brugt og åbnet før |
De har da netop bedre service, da de jo tilbyder returret, MODSAT fx. Hifiklubben...
Og hvad de så gør med returvarerne, jamen forhåbentlig bliver de solgt til nedsatte priser, eller lignende? Det ved jeg ikke, men normalt kan kunder jo også se om et produkt har været solgt før...
|
Bilka ifølge egne regler kun ved ubrudt emballage.
|
Ja okay, det jeg mente var hvis produktet havde været åbnet og brugt. For den slags returret gør jo også man må leve med et prodult man køber KAN være brugt før. De smider jo ikke bare produktet i skrallespanden hvis de får det retur åbnet ![Wink Wink](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 21-Maj-2010 kl. 12:30
Startrek skrev:
Det kunne måske være en god ide at næven butik navne her inde, for det første at butikken kan komme til ordre i dette forum og få det andet hvis det give en negativ svar fra butikken så ved man hvor man ikke skal handel.
Men det miste de kan gørre er at sende til rep. da der åbenbart er stor fejl på den.
|
Ved ikke lige hvor du får den opfattelse fra mht. butikken, det lyder som om det har ydet ok service, men at køber måske også er en temmelig "kritisk forbruger".
Læser ingen steder om "store fejl" men om mindre skavanker, hvilket i mine ører netop igen lyder som en køber der måske er en smule kritisk med sine indkøb.
Og ingen returret betyder netop INGEN returret, også når kunden alligevel vil returnere.
|
Skrevet af: PhDream
Skrevet den: 21-Maj-2010 kl. 13:07
Lyder som om TS har handlet i HFK. ![Dead Dead](smileys/smiley11.gif)
------------- Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 21-Maj-2010 kl. 13:12
strandvasker skrev:
PerW skrev:
De sidste par gange jeg har handlet i Hifiklubben, har jeg da set på varen i butikken, men handlet over nettet. |
Den finte laver jeg også, hen i butikken og se varen, hjem og bestille den på nettet. Som hovedregel køber jeg varen på internetsiden der tilhører den forretning hvor jeg var på besøg for at se varen, også selv om en konkurrerende internetside kan sælge den et par procent billigere - forretningen har trods alt været behjælpelig med at lade mig se og pille inden køb, det vil jeg gerne være med til at sponsere.
En del forretninger synes jeg direkte lægger op til den fremgangsmåde idet de har en speciel "internetpris" der typisk er en del lavere end prisen i den fysiske forretning. Så har jeg lyst til at betale en højere pris for at få lov til selv at slæbe varen hjem og miste min returret? Nah, jeg snupper den billige løsning hvor jeg får returret og varen bragt ud, tak..
For øvrigt, hvis du snakker dig til returret i en fysisk butik har de lov at lave nedslag i beløbet når de tager varen retur fordi den har været åbnet og testet. Returretten ved internethandel garanterer dig det fulde beløb retur, inkl. den fragt der blev lagt på fra forretningens side. Forsendelsen tilbage til forretningen skal du dog selv betale.
Det må være et spørgsmål om tid før de fysiske forretninger begynder at tilbyde samme returret som på nettet, ellers tror jeg gradvist de bliver reduceret til rene udstillingslokaler..
|
Jamen Fona, Expert har skam 14 dages returret, netop af samme årsag
|
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 21-Maj-2010 kl. 13:26
Kampus skrev:
strandvasker skrev:
PerW skrev:
De sidste par gange jeg har handlet i Hifiklubben, har jeg da set på varen i butikken, men handlet over nettet. |
Den finte laver jeg også, hen i butikken og se varen, hjem og bestille den på nettet. Som hovedregel køber jeg varen på internetsiden der tilhører den forretning hvor jeg var på besøg for at se varen, også selv om en konkurrerende internetside kan sælge den et par procent billigere - forretningen har trods alt været behjælpelig med at lade mig se og pille inden køb, det vil jeg gerne være med til at sponsere.
En del forretninger synes jeg direkte lægger op til den fremgangsmåde idet de har en speciel "internetpris" der typisk er en del lavere end prisen i den fysiske forretning. Så har jeg lyst til at betale en højere pris for at få lov til selv at slæbe varen hjem og miste min returret? Nah, jeg snupper den billige løsning hvor jeg får returret og varen bragt ud, tak..
For øvrigt, hvis du snakker dig til returret i en fysisk butik har de lov at lave nedslag i beløbet når de tager varen retur fordi den har været åbnet og testet. Returretten ved internethandel garanterer dig det fulde beløb retur, inkl. den fragt der blev lagt på fra forretningens side. Forsendelsen tilbage til forretningen skal du dog selv betale.
Det må være et spørgsmål om tid før de fysiske forretninger begynder at tilbyde samme returret som på nettet, ellers tror jeg gradvist de bliver reduceret til rene udstillingslokaler..
|
Jamen Fona, Expert har skam 14 dages returret, netop af samme årsag |
I Fona gælder returretten kun hvis varen ikke har været taget i brug, så den er ikke særlig anvendelig efter min mening.
Jeg kan kun sige at da jeg for 2 år siden købte et Samsung TV der skulle bruges til DVB C, så var jeg utrolig lykkelig for at det blev købt i Elgiganten, da jeg kunne bytte det bagefter.
For da vi kom jeg og fik tilsluttet TV, fandt TV'et >100 digital kanaler, DR1 var på plads 45, DR2 på plads 46 og TV var på plads 67 og dette kunne ikke ændres. Når man ringede til Samsung var svaret bare at man skulle værer god til at huske tal når man zappede. Dette var helt ubruglig hjemme hos os. Min kone kunne ikke bruge dette til noget.
Så denne features på Samsung blev aldrig fortalt, når man spurgte ind til TV'et i både HFK og Fona. Så havde jeg habdlet her, ville jeg ikke kunne returnerer TV.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 21-Maj-2010 kl. 13:34
Ikke i Fona Vejle. Der spurgte jeg eksakt til det ifm køb af recorder, og her var INGEN restriktioner.
|
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 21-Maj-2010 kl. 13:38
Det er så ikke den info jeg har fået
Plus her hvad Fona mener er fordel ved at handle i Fona: http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=53 - http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=53
Ombytnings- og returret indenfor 14 dage Varer købt i FONA kan byttes eller returneres i op til 14 dage efter købet under forudsætning af, at varen ikke har været taget i brug - og kvittering medbringes. Varen skal være ubeskadiget og returneres i ubrudt original emballage.
|
Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 21-Maj-2010 kl. 13:43
PerW skrev:
Det er så ikke den info jeg har fået
Plus her hvad Fona mener er fordel ved at handle i Fona: http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=53 - http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=53
Ombytnings- og returret indenfor 14 dage Varer købt i FONA kan byttes eller returneres i op til 14 dage efter købet under forudsætning af, at varen ikke har været taget i brug - og kvittering medbringes. Varen skal være ubeskadiget og returneres i ubrudt original emballage. |
Man kan lave en aftale med Fona sælgeren man handler med, således man har mulighed for at returnere varen selvom den er brugt. Har selv gjort det engang det blev nødvendigt. Kender andre der har gjort det samme. Men det er så en af butikkerne i Aalborg og ved selvfølgelig ikke om man kan lave en sådan aftale i andre Fona butikker.
------------- 7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
Skrevet af: TommyBoy
Skrevet den: 21-Maj-2010 kl. 19:42
Grunden til at jeg ikke nævner firma eller produkt er at det ikke er møj kast jeg er ude på,
men at andre skal kunne lære af mine erfaringer, så har det ikke været helt forgæves.
jeg er ikke 20 år mere, og kan sagtens styre mine homoner :-)
Faktum er med disse typer grej, hifi eller tv eller projektore osv er at det tit er detaljer
små skavanker eller bare en smagssag om man syndtes det er super godt eller æv skidt,
og dette er ikke altid noget man kan vide ved gennemgang i butik, da alle de ydre forudsætninger
ikke er helt samme som der hjemme, og nogen gange står man i butikken og bliver hot i bukserne
på noget grej der så 3 dage senere viser sig ikke helt at matche ens smag eller forventninger
når man sidder der hjemme og får testet og tænkt det hele mere grundigt igennem.
Det kan sagtens være at jeg er svær at gøre glad og tilfreds, og der er altid 2 sider af en sag,
jeg mener at jeg har fremstillet sagen så korrekt og ærligt som muligt,
jeg fremstår ikke som en perfekt kunde og firmaet som de dumme,
men forklarer helt nøjaktigt hvad der er sket.
Lektien er lært herfra, æv bæv surt,
håber bare at kunne overføre lidt visdom til nogle af jer :-)
Kram tilbage, og hovedet op..
------------- AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4 Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
|
Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 21-Maj-2010 kl. 20:14
Du kan sagtens returnere en varen selvom den har været brudt, det skal bare aftales inden, dog på pcer kan man ikke dette, da man registere computeren når man tænder den.
------------- Samsung 65HU7505
Pioneer VSX-LX50
SVS 5 satelite SVS SB2000
JVC HD750
Sony PS4
|
Skrevet af: zczc
Skrevet den: 21-Maj-2010 kl. 20:41
Sigida skrev:
Du kan sagtens returnere en varen selvom den har været brudt, det skal bare aftales inden, dog på pcer kan man ikke dette, da man registere computeren når man tænder den. |
Hvilke pc'er skal registreres, når man tænder dem?
|
Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 21-Maj-2010 kl. 20:57
det skal alle pcere, du vælger sprog mv som er fastlagt, plus der har været historier om snavset bærbare med nøgenbilleder af en kvindelig kunde, som ikke var blevet slettet, så vi har valgt at fjerne returretten på bærbare hvis plomberingen har været brudt.
------------- Samsung 65HU7505
Pioneer VSX-LX50
SVS 5 satelite SVS SB2000
JVC HD750
Sony PS4
|
Skrevet af: Lukket bruger 2
Skrevet den: 21-Maj-2010 kl. 21:08
PhDream skrev:
Lyder som om TS har handlet i HFK. ![Dead Dead](smileys/smiley11.gif) |
Hvad bygger du det på ?
Vi tager retur i stor grad, så længe folk blot køber demo-varen, hvis de vil lege hjemme inden valget falder endeligt.
Ingen kan være tjent med åbnede varer til nypris. Ved godt andre butikker gør sådan (ja...jeg har også været ansat andre steder).
|
Skrevet af: Lukket bruger 2
Skrevet den: 21-Maj-2010 kl. 21:13
TommyBoy skrev:
Info / advarsel
Når i handler i fysiske butikker, så er der som grundregl IKKE retur ret !!
med mindre du har forhandlet dig til dette via specielle aftaler !!
dvs du kan ikke normalt levere varen tilbage og få dine penge tilbage,
sådan er købe loven, og uvidenhed til dette hjælper ingenting.
Heller ikke hvis der bare er gået 3 dage og at du kun har testet produktet i 2 timer
derhjemme og fortryder købet af den ene eller anden årsag.
Dette har jeg lige mærket på egen krop, og er nu i besidelse af en dims til 19500 kr
som jeg ikke er 100% glad for.
Der var INTET at gøre, har forhandlet med chefen og sælgeren i 1½ time,
samt tilbudt at gå ned i retur beløbet, men de var totalt kolde,
jeg kunne højest på et tilgode bevis mod at binde mig til en meget dyre dims,
der så måske ville kunne gøre mig glad.
Historien kort, i fredags var det jo helligdag, så vi var ude og kikke på nyt grej :-)
fik den hele store forkromede demo, og pga mangel på lager, fik jeg demo versionen med hjem,
med aftale om at få den byttet til en helt ny ugen efter (dvs i mandags)
så det gjorde jeg så, fino service.
i løbet af weekenden blev demo versionen vold testet og der blev fundet lidt små skavanker
og detaljer som gjorde at jeg ikke var super glad, men håbede at den nye så var bedre,
i mandags blev den nye så testet og fundet marginalt bedre, men stadig ikke perfekt,
så efter en masse email support og rigtig god hjælp til forbedringer,
men desværre ikke noget fix, lavede vi en aftale om at ses i dag og så se på det sammen.
Grejet blev testet og samme skavanker set i butik, men sådan performer grej i denne pris klasse,
det må jeg kunne leve med, og sådan gør alt ander grej også, var svaret.
Vi fik også testet noget af mit andet grej hjemmefra for at dobbelt checke at alt var ok,
og dette blev skam fundet ok, selv om der kom et par arrogante kommentare om at jeg nok burte
købe noget bedre og dyre grej, ellers var jeg selv ude om at det blev et dårligt resultat,
det var ikke helt sådan det blev sagt, men det var den smag jeg fik i munden,
ret ubehageligt faktisk..
Jeg er ikke ude på at hænge butikker eller personer ud, derfor er ingen nævnt her.
man kan tage personlig kontakt til mig hvis man ønsker uddybet noget.
samt se dokumentationer for ringe performance fra dimsen, det har jeg på lager. |
Hvad er det for en dims du er brændt inde med ?
Måske vi andre kan hjælpe med evt. problemløsning.
Også mht. returretten. Hvis varen er defekt (det lyder sådan på din fremlægning), så er det bare tilbage med den.
Også skal grej vel performe ordentligt uanset prisklasse. Især vil jeg da nok forvente mig mere, hvis jeg brændte små tyve kilo af på en enkelt dims.
|
Skrevet af: zczc
Skrevet den: 21-Maj-2010 kl. 21:15
Sigida skrev:
det skal alle pcere, du vælger sprog mv som er fastlagt, plus der har været historier om snavset bærbare med nøgenbilleder af en kvindelig kunde, som ikke var blevet slettet, så vi har valgt at fjerne returretten på bærbare hvis plomberingen har været brudt. |
Nej. Det skal de ikke.
|
Skrevet af: Simon, TC
Skrevet den: 21-Maj-2010 kl. 21:59
Sigida skrev:
...der har været historier om snavset bærbare med nøgenbilleder af en kvindelig kunde, som ikke var blevet slettet.. |
Lækkert.. Det ville ellers være frækt at komme hjem med sådan en... ![LOL LOL](smileys/smiley36.gif)
------------- Tape Connection MKII
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 21-Maj-2010 kl. 22:13
Simon, TC skrev:
Sigida skrev:
...der har været historier om snavset bærbare med nøgenbilleder af en kvindelig kunde, som ikke var blevet slettet.. |
Lækkert.. Det ville ellers være frækt at komme hjem med sådan en... ![LOL LOL](smileys/smiley36.gif) |
Bærbar kvindelig kunde ? ? ![Wink Wink](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley2.gif)
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 21-Maj-2010 kl. 23:21
hehe hun vidst lækker nok fik jeg afvide :p men hun havde bare lige glemt at tømme papirkurven, så da den blev solgt igen, fordi en medarbejder havde glemt at formatere den var det ikke så godt, da det kom i medierne.
Okay men fona har ingen computere hvor det kan undgåes. men altså vi tager alt retur selvom det har været brugt pånær homeoffice.
------------- Samsung 65HU7505
Pioneer VSX-LX50
SVS 5 satelite SVS SB2000
JVC HD750
Sony PS4
|
Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 21-Maj-2010 kl. 23:22
http://www.bt.dk/danmark/fona-solgte-lines-noegenbilleder - http://www.bt.dk/danmark/fona-solgte-lines-noegenbilleder
------------- Samsung 65HU7505
Pioneer VSX-LX50
SVS 5 satelite SVS SB2000
JVC HD750
Sony PS4
|
Skrevet af: TommyBoy
Skrevet den: 23-Maj-2010 kl. 12:19
jeg gad da godt se de billeder !!
------------- AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4 Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
|
|