Print side | Luk vindue

undertekster drhd

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=81418
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 12:51

Emne: undertekster drhd
Skrevet af: Bo
Emne: undertekster drhd
Skrevet den: 26-Maj-2010 kl. 20:03

Hej.

Jeg er endelig kommet på det jordbaserede net, men jeg har lagt mærke til at underteksterne på DR HD nogle gange er ude af sync. Forstået på den måde at de er for "tidlige". Er der nogen der oplever dette også?

Det er kun på nogle udsendelser, som f.eks. den med dykkerne og hvalerne der netop sluttede her kl. 20 idag.

TV'et er Phillips 32'' 5604 full hd med DVBT - hvis det måske betyder noget?

vh Bo.

Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-Maj-2010 kl. 20:12
Det har jeg aldrig lagt mærke til på min tuner STB. Skyldes grangiveligt at TV'et har problemer med den separate DVB sub stream.

Skrevet den: 26-Maj-2010 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det har jeg aldrig lagt mærke til på min tuner STB. Skyldes grangiveligt at TV'et har problemer med den separate DVB sub stream.

Hmm burde det så ikke være det samme problem på de andre kanaler? Synes kun jeg har lagt mærke til det på DRHD. Kiggede også lige efter firmware updates - der er åbenbart en fra 7/5 - men der står ikke hvad den indeholder - så den tør jeg nok ikke installere.

Skrevet af: b.breum
Skrevet den: 31-Maj-2010 kl. 11:53
Hvis phillips har lagt en software ud - så skriv til supporten og spørg hvad den indeholder.. det ville jeg gøre.
Jeg har ikke oplevet problemer med undertekster ude af sync - hvis de endelig kommer så er de der.
Jeg ville indstallere opdateringen pga de nye undertekster i dk fra midt april.

Skrevet den: 31-Maj-2010 kl. 21:26
Hej.
Fik undersøgt lidt nærmere, hvad updaten indeholder.
Blandt andet et problem med "frysninger" ved HD signal, så det kan jo være at det også kan løse de "hurtige" tekster.
Men hvad gør man hvis en firmware update går i sort... Så er der ikke noget TV :-( ?

Skrevet den: 31-Maj-2010 kl. 21:29
Hvis du har købt tv'et i en butik kan du jo gå hen til dem og spørge om de ikke vil opdaterer fordi du er bange for at den fryser.
Hvis de siger der ikke er nogle problemer med at den fryser så kan du jo forsøge og så gå tilbage til dem og sige HOV DEN VIRKER IKKE.
Det der er vigtigst er at du læser alt 2 gange inden du begynder.

Skrevet af: Kermode
Skrevet den: 06-Juni-2010 kl. 23:28
Oprindeligt skrevet af Bo Bo skrev:

Hej.

Jeg er endelig kommet på det jordbaserede net, men jeg har lagt mærke til at underteksterne på DR HD nogle gange er ude af sync. Forstået på den måde at de er for "tidlige". Er der nogen der oplever dette også?

Yep, ofte. Hvis man kontakter DR så siger de at de ikke er deres problem. Confused

Skrevet den: 06-Juni-2010 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af Bo Bo skrev:

Hej.
Fik undersøgt lidt nærmere, hvad updaten indeholder.
Blandt andet et problem med "frysninger" ved HD signal, så det kan jo være at det også kan løse de "hurtige" tekster.
Men hvad gør man hvis en firmware update går i sort... Så er der ikke noget TV :-( ?

Ja hvis det går i galt skal TV'et nok på hospitalet. Men jeg tror ikke chancerne er så store. Jeg har også et Philips TV (og ikke din model), og jeg kan ikke opdatere via kable TV (da jeg ikke er på kable TV ;) ) så jeg downloader mine updates til en USB stick, som jeg sætter i TV'et. Tv'et opdager der er kommet en stick med noget nyt og spørger om det skal kigge nærmere på det - og jeg klikker bare på Ok via remoten.
Så rebooter TV'et (jeg elsker mit TV kan reboote LOL), chekker om det nu også er rigtig firmware og går i gang med at brænde det ind.

Det eneste der egentlig kan gå galt er hvis strømmen ryger mens det er ved at opdatere, eller måske hvis nogen hiver USB stikket ud for tidligt. Hvis man opdatere via kabel tv er det jo nok nemmere.

Når det er færdig så rebooter det tilbage til 'normal' TV tilstand, og så er det det. Tager som regl kun et par minutter.

Og er ikke gået galt endnu *krydser fingre*

Skrevet den: 06-Juni-2010 kl. 23:35
Og iøvrigt, der er ikke nogle updates som har hjulpet på DRHD's mystiske undertekster.

Skrevet af: Hansemand
Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 10:26
Apropos DR-Hd undertekster, så har jeg observeret at ved afspilning af optaget *.ts fil med VLC, så hakker billedet helt vildt lige så snart underteksterne begynder. Hvis underteksterne ikke er slået til, ingen prob. Ej heller så længe der er pause i underteksterne. I dvbviewer ingen problemer. Altså der er et og andet med de undertekster fra DR-Hd. Udsendelser med undertekster fra TV2 og DR-K afspilles fint i VLC. Det er ligeledes umuligt at lave brugbare idx/sub og sup filer fra DR-HD, jeg har efterhånden prøvet i flere måneder, men uden held. Dette bare til orientering.

-------------
Mvh Hansemand

Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 19:40
Hej Alle.
Tak for svarene.
Når andre også oplever visse problemer med dr-hd undertekster, så vil jeg lige se tiden lidt an inden jeg forsøger opdatering. Det kunne jo være et indkøringsproblem hos DR.
vh Bo

Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 20:56
Ku alligevel ikke lade være med at firmware opgradere mit TV - en lidt mærkelig oplevelse første gang man gør det med TV Big smile.
....
Og det gik fint... men DRs Tekster hjalp det ikke på - men nu kører jeg da seneste firmware.

/Bo

Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 23:23
Hehe tænkte nok at det kunne vække din nysgerrighed
Tillykke med den første opdatering - det bliver med garanti ikke den sidste.

Skrevet den: 19-Juli-2010 kl. 22:21
Hej igen.

Da underteksterne endnu en gang var ude af sync eller for hurtige på DR HD igår - checkede jeg lige det andet tv(samsung) jeg også har på antennen - og her var ikke problemer?

Der sidder en splitter med f-connectorer - kan det være at signalet er dårligere i den ene af de to udgange på splitteren? Ellers må der være et problem med Phillips TV'et, hvilket jeg ikke helt kan tro, da underteksterne også er helt iorden nogle gange. Så problemet er ikke konsistent.

vh Bo

Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 13:30
Hvis splitteren er til at komme i nærheden af er det jo hurtigt at teste om det er den der er problemet.
Jeg har med abeo boksen ikke oplevet problemer med sync på dr HD af undertekster /eller lyd.
Men på dr K vil jeg tro at der går maks 5 min imellem at et hold undertekster forsvinder. Om det er boksen, eller signalet eller DR K ved jeg ikke. Men denver HD 105 boks har samme problem med dr K undertekster.
Der jeg vil hen med det er at - det kan være følgende.
dit signal (Jeg tvivler)
din splitter (jeg tvivler)
din philips (jeg tænker)

måden som din philips afkoder underteksterne fra DR HD synes jeg lyder som det bedste bud.
Trial and error er hvis den eneste udvej...
Prøv evt med dr K og se om du mister flere af underteksterne fra din samsung end din philips eller omvendt.

Skrevet den: 29-Juli-2010 kl. 20:50
Hej Breum.
Tak for input. Jeg mistænker også tv'et. Vil lige efterprøve. Det undrer mig dog at jeg nogle/ofte kan se en hel spillefilm hvor alle tekster er fuldstændig synkrone. Signalet er 2 streger af 5 og kvaliteten er god. Gad vide om det kan spille ind.
vh Bo

Print side | Luk vindue