Print side | Luk vindue

AGK DVB-T MPEG4 model 10444

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=81528
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 22:00

Emne: AGK DVB-T MPEG4 model 10444
Skrevet af: Kaj Jensen
Emne: AGK DVB-T MPEG4 model 10444
Skrevet den: 29-Maj-2010 kl. 13:28
Ouch Har købt sådan en boks. Der er en del dårlig kritik af dokumentationen til AGK, -og den kan jeg tilslutte mig. Hvis man aldrig har haft en tuner (set top box) i hånden før, kan jeg ikke anbefale denne boks. Men hvis man er lidt IT/Hifi finger-nem, så kan man lære langt det meste efter "Try and learn" metoden. Menu'erne er rimeligt intuitive.

SmileEllers er jeg SUPER tilfreds med mit køb. Boksen modtager alle de nye MPEG4 kanaler, plus også de svenske på MPEG2 format (indtil jeg får et skillefilter for svenske MPEG 4 kanaler) til min antenne).
Boksen er rimelig (ikke super) hurtig, -ca. som den gamle boks jeg havde, og billedkvaliteten er bestemt rimelig til prisen. Der er en rigtig god program-oversigt (EPG- Electronic Program Guide). Fjernbetjeningen er ok, men man skal pege direkte på boksens infrarøde modtager, ellers sker der ingenting.

Big smile Men det allerbedste ved denne boks er dens multimedia egenskaber (bemærk kun model 10444), -jeg har tilsluttet en 500 Gb harddisk til USB porten, og optager så programmer på den (ca. 30 Mb per minut). Der er bare én tuner, så man kan ikke se noget andet program mens man optager, -men fint hvis man ikke er hjemme og vil optage et program som man kan se senere. Man kan enkelt vælge de programmer der skal optages fra program-oversigten.
Derudover spiller boksen MP3 musik, og viser videoer i DIVX og AVI format (det er dem jeg har prøvet, -den understøtter sikkert flere formater).

Ouch De eneste ulemper ved boksen, -som jeg har opdaget, er at den ikke har nogen analog audio udgang (kun digital), og at man bare kan bladre en linie op/ned i program giuden af gangen (ingen prel-funktion på tasterne, og pg-up og pg-down virker ikke).

Tager man prisen på 389 kr i betragtning, -må det blive 5 ud af 5 stjerner herfra.

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-Maj-2010 kl. 13:34

Oprindeligt skrevet af Kaj Jensen Kaj Jensen skrev:

De eneste ulemper ved boksen, -som jeg har opdaget, er at den ikke har nogen analog audio udgang.

Det klares jo nemt hvis det ønskes, med en adapter til Scartudgangen.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 29-Maj-2010 kl. 13:36
Tak for tips'et.
Havde faktisk allerede koblet det op fra SCART, men det er bare min mening at der bør være analog udgang på en sådan boks ...

Skrevet den: 29-Maj-2010 kl. 13:41

Det er jo en gammeldags måde at gøre det på, tilslutninger i dag går mere og mere over til Digital, og det er også den eneste måde at få DD Surround.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 29-Maj-2010 kl. 14:06
Igen, du har helt ret, -jeg er bare gammeldags Wink

Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 19:52
Angry Well, så er der gået nogle flere dage med boks'en, og desværre er al den fine funktionalitet ikke særlig stabil. Der er specielt mange problemer med at EPG (elektronisk Program Guide) låser,  eller viser en dag langt ude i fremtiden. Bladre "Side op" og "Side ned" virker heller ikke.

Savner også en oversigt der samtidigt viser hvad der er på alle kanaler.

Øv, -er nu nede på 2 stjerner af 5.

Skrevet af: DenFede
Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 16:15
Nu stiller jeg et sikkert vanvittigt dumt spørgsmål:

Skal man bruge en antenne til den boks? Kan man ikke tilslutte den til YouSee-hullet i væggen og så modtage de gratis HD-kanaler?

Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 16:20

Mig bekendt, så er det ikke en Kabelbox.

-------------

Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 16:22
Så man skal investere i en stueantenne også?

Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 16:27

Hvis indendørs modtagelse er mulig hvor du bor, ellers en udendørs.

-------------

Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 17:31
Ja, Radiomanden har som sædvanlig ret Smile Det er dejligt med sådanne ildsjæle som giver gode råd til højre og venstre !

Den er til antenne (udendørs eller indendørs) og understøtter f.eks. ikke Boxer TV, eller kabel. 

Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 17:43
Og jeg takker for de hurtige svar - og for at måtte kapre tråden :)

Skrevet den: 04-Juni-2010 kl. 11:56
Confused Jeg har nu haft kontakt med AGK Nordic. De siger at de ikke har fået andre klager på at menu'erne "låser" (man kan ikke navigere). Der er ingen SW opdatering pt til boksen, og de mente heller ikke at der kommer nogen foreløbig. Hvis du har dette problem, så meld det venligst her. 

Jeg spurgte også til om det kan være rigtigt at man skal bladre ned i menu'erne, f.eks. program guiden EN linie ad gangen, -og det var det DESVÆRRE. Det er virkelig et stort minus ved denne boks, at man skal trykke 75 gange på pil-ned, for at se hvad der kommer på skærmen en uge ud i fremtiden, -eller sætte den til at optage et program en uge ud i fremtiden. Så er vi nede på 1 stjerne ud af 5 til denne boks. 

Skrevet den: 04-Juni-2010 kl. 12:40
Endnu et problem: Undertekster kommer ikke med, når man optager til USB porten (Harddisk). AGK-Nordic er opmærksom på problemet, men meldingen var at der ikke var nogen løsning lige om hjørnet. 

Skrevet den: 05-Juni-2010 kl. 14:08
Så forsvandt pludselig halvdelen af de kanaler jeg havde valgt i kanalredigering (efter automatisk søgning) ..... På med vanten, -søgning igen, efterfulgt af 15 minutters sletning af alle de kodede kanaler. Jeg tager hen og bytter boksen. 

Skrevet af: Kermode
Skrevet den: 06-Juni-2010 kl. 23:23

Endnu et problem: Undertekster kommer ikke med, når man optager til USB porten (Harddisk). AGK-Nordic er opmærksom på problemet, men meldingen var at der ikke var nogen løsning lige om hjørnet. 

Så vidt jeg umiddelbart kan se, så bliver underteksterne optaget med når man optager, men de bliver optaget i deres 'oprindlige' format, dvs de ligger som digetal data i mpeg transport strømmen, hvilket så igen vil sige at man skal bruge et program på PC'en til at enten vise dem eller trække dem ud af transport filen.

Og btw, den understøtter kun Fat32 diske, hvilket jo sætter noget en begrænsing på fil størrelsen.

Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 00:29
Hej Kermode, -jeg afspiller ikke den optagne fil på en PC, men på AGK boksen. Den skal selvfølgelig kunne afspille hvad den selv har optaget. 
Med det format der optages i, anvendes der 30 Mb per minut, -Begrænsningen på FAT32 er 4 Gb for en enkelt fil, -d.v.s. en optagelses tid på ca. 2 timer og 13 minutter, -hvilket jo reelt set er en begrænsning i forhold til en del film ....

Skrevet af: Kermode
Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 14:10

Jeg tænkte bare du måske ville bruge det andet steds, så man kunne 'redde' underteksterne på den måde. Men det er jo en klar mangel at den ikke bare kan gøre det.

Og den kunne jo evt komme uden om fil begrænsningen ved at splitte filerne op i bidder mens den indspiller - men det er måske også formeget forlangt at programmørene.

Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 14:26
Håber at AGK Nordic læser dette, så har de ihvertfald ideer til forbedringer. Tak for hjælpen !

Skrevet af: BMortensen
Skrevet den: 01-Juli-2010 kl. 08:40
Jeg har samme boks, men ikke de omtalte problemer.
Jo, jeg kan også kun gå én linje ad gangen i EPG'en, men ved optagelser kan man da bare aktivere underteksterne ved at trykke på "SUB" knappen...

Alt i alt synes jeg det er en helt fin boks i og med, det er en af de aller billigste på markedet lige nu.

Skrevet den: 01-Juli-2010 kl. 12:03

Mortensen - hvad synes du om opdateringen af EPG (program-oversigten), -min finder programmer for forkerte datoer hele tiden (ikke i dag), -det kan jeg ikke bruge til noget, -kan du ?.

Jeg har fået byttet min boks, men alle de andre fejl / mangler som jeg har rapporteret om eksisterer endnu, så dem løber du nok også ind i med tiden.

Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 08:47

Nu er fjernbetjeningen så begyndt at skrue op for lyden, når jeg trykker på den knap der skal skrue ned ... Morsomt, -men ikke særlig smart. Den skruer op ca. hver anden gang jeg bruger den ..... (og det er ikke fordi jeg vender fjernebetjeningen forkert).

Skrevet af: Toms
Skrevet den: 20-Juli-2010 kl. 11:02
Jeg har lige købt model 10444 og billedsiden virker fint.
Men lydsiden er svag. Jeg har prøvet både Scart-stikket og HDMI, og begge er lydmæssige lave. Det er således ikke mine kabler, der er problemet.
Nogle ideer?

Skrevet af: b.breum
Skrevet den: 04-August-2010 kl. 14:52
ide,  uden at lyde provokerende, har du skruet op på boksens fjernbetjening? Både min denver og abeo var sat til at starte op med ca. halv styrke..

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 02-September-2010 kl. 20:45
Jeg har lige købt denne boks som erstatning for min Denver som er røget retur til forhandleren. Indtil nu har AGK'en på næsten alle punkter været bedre end Denver'en. Jeg har ikke fundet nogle bugs, og har kun fire ønsker til en eventuel firmwareopdatering:

1. Understøttelse af NTFS formatterede harddiske/USB sticks.
2. I timermenuen skal record og ikke view stå som default, ellers vil man misse mange timeroptagelser når programmeringen skal gå stærkt.
3. Mulighed for at vise DVB undertekster ved afspilning af .ts filer som er optaget på andet udstyr, f.eks. på en PC med DVBViewer. Det skulle kunne lade sig gøre da boksen i forvejen understøtter DVB undertekster fra egne optagelser.
4. Mulighed for timeshift.

Flemming 

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet den: 02-September-2010 kl. 20:54
Så gik fjernbetjeningen i stykker, -lorteboks.

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 03-September-2010 kl. 07:08

Så gik fjernbetjeningen i stykker, -lorteboks.

Det kan boksen vel ikke gøre for - at du smider med fjernbetjeningen.LOL

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet den: 12-September-2010 kl. 20:10

Var henne og aflevere min defekte AGK boks i føtex. Fik tilbudt en Denver DMB-106HD boks, da føtex ikke længere forhandler AGK. Det er klart at Denver og AGK er lavet på samme "chipset", -softwaren har lignende funktioner, -men hvor mange ikke virker i AGK 10444, så spiller det med Denver, og mange ønskelige funktionaliteter (som repeat på knapper) er tilføjet. Til gengæld er følsomheden på tuner-delen i Denver'en svag, så svag at jeg under ingen omstændigheder kunne få acceptabelt billede på mine sveriges-kanaler (antenne). Så jeg afleverede den igen.

Det hele endte op med at jeg købte en Triax T-HD 405 VA. Har nu afprøvet den et par dage. Den har ingen optage funktion, men ellers er funktionaliteten fin - EPG er MEGET bedre end på begge ovennævnte modeller. Fremfor alt er følsomheden på Tuneren i top, og det er også muligt at aflæse et mål for signal kvaliteten når antenne / forstærker skal indstilles, -SUPER. Har bare fundet en ting som jeg er ked af, og det er at der ikke er repeat funktion på de knapper som regulerer volumen. Fjernbetjeningen kan man også have sin mening om, -men man vænner sig til den.

Skrevet den: 01-November-2010 kl. 12:03
Jeg er fortsat rigtig glad for min Triax T-HD 405 VA, -og glad for at jeg slap af for AGK'en, -til trods for denne's mulighed for at optage udsendelser.

Skrevet af: cccd
Skrevet den: 04-November-2010 kl. 14:33
Har  fået byttet fjernbetjeningen en gang efter 3mdr"s brug, nu er den i stykker igen. Føtex har nu byttet hele lortet til en Denver !!

-------------

Skrevet af: jann1280
Skrevet den: 17-December-2011 kl. 18:05
har også  agk model 10444.
nu når den kan finde alle de "krypterede" kanaler så kan man vel også købe noget så man kan få åbnet krypteringen.

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 17-December-2011 kl. 18:10

Ja! Et Boxer kort!Tongue

Skrevet den: 17-December-2011 kl. 18:12

Ja, det kan man med en modtager der har kortlæser. Men så giver du også afkald på at få optagelserne ud, som du kan på en uden kortlæser.

-------------

Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 17-December-2011 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja! Et Boxer kort!Tongue

Som er lidt svært at få sat i en AGK model 10444:
http://www.agknordic.com/filer/429/10444_manual.pdf - http://www.agknordic.com/filer/429/10444_manual.pdf

Big smile

Mvh JørgenT

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 17-December-2011 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja! Et Boxer kort!Tongue

Som er lidt svært at få sat i en AGK model 10444:
http://www.agknordic.com/filer/429/10444_manual.pdf - http://www.agknordic.com/filer/429/10444_manual.pdf

Big smile

Mvh JørgenT
Læg mærke til tungenLOL

Skrevet af: Ham_Der
Skrevet den: 17-December-2011 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af jann1280 jann1280 skrev:

har også  agk model 10444.
nu når den kan finde alle de "krypterede" kanaler så kan man vel også købe noget så man kan få åbnet krypteringen.

Ja, men det skal være en anden boks, for din har ikke kortlæser.
Er du interesseret i at se de krypterede kanaler (inklusiv TV2), så er det Boxer du skal handle med.
Der er mange forskellige bokse med kortlæser.

Print side | Luk vindue