Panasonic PT AE4000 indtryk?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=81638
Udskrevet den: 09-Januar-2025 kl. 20:03
Emne: Panasonic PT AE4000 indtryk?
Skrevet af: s0ad
Emne: Panasonic PT AE4000 indtryk?
Skrevet den: 31-Maj-2010 kl. 16:19
Kunne godt tænke mig at vide om folk herinde er tilfredse med deres Pana, og hvordan er den mht. støjniveau, sort, dybde og skarphed?
Vil jeg stadigvæk kunne få en god sort selvom jeg har et hvidt lærred med hvide vægge omkring?
|
Svar:
Skrevet af: wadia
Skrevet den: 31-Maj-2010 kl. 16:47
Tror nok du skal se den i gang, og bedømme det selv !
------------- JVC DLA-HD750, NAD T787, Mac Mini 2011, Lissau 16:9 Tab-Tension ISF True color , Dali Mentor 6 og Mentor center og Mentor 1 baghter, DaliP-10 DSS subwoofer ,OPPO BDP-83
|
Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 31-Maj-2010 kl. 17:05
Der er nogle bruge der har klage over skarphed, men der vist også noget med at Panasonic bruge en for for soft filter og dette kan så gør at den mangler lidt skarphed.
|
Skrevet den: 31-Maj-2010 kl. 19:36
Er usikker på hvad jeg skal vælge :/ Jeg snakkede med en medarbejder fra Pipro.de og han anbefalede en Sanyo z4000 over Panasonic AE4000. Sanyo'en havde meget mere lys og sortniveauet var os bedre når den var kalibreret, kun selve frame interpolation var bedre på pana'en.
Går ud fra at de ved hvad de snakker om..
|
Skrevet af: TommyBoy
Skrevet den: 31-Maj-2010 kl. 22:38
frame interpolationen på AE4000 er FANTASTISK !! jeg elsker den !!
men skarpheden er ikke verdens bedste, samt heller ikke let at justere da det er via remoten,
men på den anden side, jeg er færdig med at brokke mig overskarpheden,
da de detaljer ikke ses fra sofaen..
Film oplevelsen er fantastisk, og alle der ser et klip eller 2 er lige ved at falde bagover,
men ok, folk der er vandt til normale TV er lette at imponere :-)
AE4000 har meget lavt støj niveau, og sort level og kontrast, check selv specifikationerne,
>Vil jeg stadigvæk kunne få en god sort selvom jeg har et hvidt lærred med hvide vægge omkring?
NEJ !! en projektor lyser flere hundrede watt op på en kæmpe stor hvid flade, dette lyser jo hele rummet op, det er klart at man skal have mørke vægge, du behøver dog ikke overdrive med sort,
se evt under Mit Hjørne
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80659&title=mit-hjrne - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80659&title=mit-hjrne
dette er kun gråt, og hjælper vildt meget.
------------- AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4 Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
|
Skrevet den: 31-Maj-2010 kl. 23:07
Jeg orker ikke at skulle male i min lejlighed, så kunne jeg ligeså godt spare pengene og købe noget i den billigere ende, hvis sortniveauet er skod med hvide vægge. Havde en W6000 og synes egentlig den leverede et udmærket sortniveau ved mørke scener, men virkede grå og farverne udvasket ved lyse scener.
Dette må jo gælde for alle projektorer, selvom den W6000 er utrolig lysstærk. Kan sagtens mørklægge 100 %, men gider ikke klaske rundt med maling i min lille lejlighed.
|
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 10:06
hvis ikke du ønsker at optimere lærred og vægge og lofter, så er der ingen grund til at spilde
penge på det dyre projektore :-)
du kommer ikke til at kunne udnytte deres ih og åh så fine specifikationer..
netop du siger det jo selv, at hele rummet bliver lyst op, når der er lyse scener så kan mørke
detaljer i samme billede blive vasket væk, din projektor fejler ikke noget :-)
------------- AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4 Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
|
Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 10:13
Når man har haft et W6000 så er det vel et lidt underligt skifte.
AE4000 skulle være en af de bedste LCD til den pris. personligt sammenlignede jeg den med min Z3000 der havde jeg også samme følelse med Skarpheden at min Z3000 stod VÆSENTLIGT mere skarpt selvom min er en GAMMEL projekter.
den er dog god på farverne og sortniveauet. samt lydniveauet er ++ synes ikke den larmer mere end min Z3000..
med hensyn til frame interpolation, gætter mig til det er noget med bevægelser, synes jeg ikke jeg bemærkede noget, bruger normalt 5:5 pulldown på min Z3000 og synes ikke den AE4000 jeg så virkede specielt anderledes med bevægelser.. hvergang man dog smider noget "smoothmotion" på eller begynder på det her generering så synes jeg billederne får en mærkelig unaturlig tilgang.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio
|
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 14:24
> synes ikke den AE4000 jeg så virkede specielt anderledes med bevægelser
uha det kan konfigureres i 4 levels,
OFF, Mode 1-3
så det var vigtigt at prøve alle 4 settings, i en sekvens hvor store ting bevæger sig,
i OFF hakker det ganske forfærdeligt, lige som i biografen..
jeg kender ikke de dybe tekniske finurligheder de har brugt i de 3 interpolation levels,
men i mode 3 køre alle bevægelser perfekt glidene, intet hakker.
om man kan lide dette eller ej er helt sikkert en smagssag, hvis ikke,
så er AE4000 spild af penge, tag hellere en AE3000 der kun har de 2 første modes,
disse kræver ikke nær så meget CPU kraft i projektoren.
|
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 14:25
der står også mere her :
http://www.projectorcentral.com/panasonic_ae4000_projector_review.htm - http://www.projectorcentral.com/panasonic_ae4000_projector_review.htm
|
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 16:23
Jeg har besluttet mig for at male de første par meter af mine vægge, men
hvad ville i anbefale og hvilken farve? Tænkte selv på en mørkegrå eller behøver det ikke ligefrem at være en mørk farve?
Rasmusdc hvordan oplevede du forskellen på sortniveauet på din z3000 og Pana 4000? Er der nat og dag forskel eller er det minimalt..
|
Skrevet af: FNørd
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 18:14
Hvid, sort og grå er farveneutrale. Hvor mørkt du vil lave det er op til dig; men hvis du vælger en anden farve påvirker du billedet. Husk også at vælge noget der ikke er blankt. God arbejdslyst - FNørd
|
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 18:44
>Jeg har besluttet mig for at male de første par meter af mine vægge,
NETOP !! det er et rigtigt godt kompromi
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 19:56
s0ad skrev:
Jeg orker ikke at skulle male i min lejlighed, så kunne jeg ligeså godt spare pengene og købe noget i den billigere ende, hvis sortniveauet er skod med hvide vægge. Havde en W6000 og synes egentlig den leverede et udmærket sortniveau ved mørke scener, men virkede grå og farverne udvasket ved lyse scener.
Dette må jo gælde for alle projektorer, selvom den W6000 er utrolig lysstærk. Kan sagtens mørklægge 100 %, men gider ikke klaske rundt med maling i min lille lejlighed.
|
Jeg har selv en AE2000 og hvide vægge. Synes ikke det er et stort problem for sortniveauet, da meget lyse scener, jo sjældent indeholder ret meget sort.
Jeg har så et 'high contrast' gråt lærred, hvilket selvf. også hjælper på reflektionerne.
Under alle omstændigheder, skal man ikke snyde sig for den ægte filmoplevelse en god projektor giver. Når man først har set film på det store lærred - hvide vægge eller ej - gider man aldrig mere se film på et TV, selvom man har et topklasse Pioneer KURO
|
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 22:09
Så har jeg bestilt en Pana 4000 fra pipro.de til 17.500,- inkl. det hele - bliver spændende :)
|
Skrevet af: Nick_S
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 22:15
Jeg har selv været ude og se denne projektor live så sent som idag.
Jeg var meget imponeret må jeg indrømme. At skarpheden ikke er god må jeg være lidt uforstående overfor. Skarphed som i farvenøjagtig og detaljerigdom manglede jeg bestemt ikke. Billedet virkede på mig MEGET biograf agtigt. Og med deres CFI system sat på mode 1 er bevægelser altså også fede at opleve. Judder bliver minimeret men film-looket forbliver intakt - fantastisk!
Glæder mig til at læse om dine oplevelser med den når du får den hjem - god fornøjelse!
|
Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 12:46
>Når man først har set film på det store lærred - hvide vægge eller ej -
>gider man aldrig mere se film på et TV
NETOP !! det er 100% sådan jeg har det..
men jeg ser dog TV avisen og andet crap på et normalt 42"
man skal vel spare lidt på projektoren :-)
godt nok meget billigere i tyskland, og det er endda incl porto !!
tillykke med købet.
Nick, hvor fik du demo af den ? og hvad koster den der ?
|
Skrevet af: p.las
Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 13:02
der er da vel ingen der for demonstreret en projektor i en butik, for derefter at købe den billigt på Nettet?
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio
|
Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 13:26
den kan faktisk fåes for 16.400,- inkl. det hele fra sameurope.de
|
Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 13:33
Jeg kunne godt finde på at gøre det, men så ville jeg nok have lidt dårlig smag i munden bagefter, men synes det kommer helt an på butikkens omdømme og service. 20k er mange penge, så som studerende gælder der at finde produktet billigst muligt ;)
|
Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 14:07
>der er da vel ingen der for demonstreret en projektor i en butik,
>for derefter at købe den billigt på Nettet?
Tja, valget er svært ik :
Butik : kan lave demo, men har INGEN retur ret eller fortryde ret, med mindre special aftale om det.
Online : altid fuld retur ret, og billigere produkt, men ingen demo eller se først.
|
Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 14:24
TommyBoy skrev:
>der er da vel ingen der for demonstreret en projektor i en butik,
>for derefter at købe den billigt på Nettet?
Tja, valget er svært ik :
Butik : kan lave demo, men har INGEN retur ret eller fortryde ret, med mindre special aftale om det.
Online : altid fuld retur ret, og billigere produkt, men ingen demo eller se først. |
jeg syntes at du har ret .........valget er svært. Men at kombinere de to ting ,er mangel på moral.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio
|
Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 15:18
hvis butikker bare gad at give retur som standard, ville jeg gerne betale lidt extra
for servicen samt for demoen, hvem gider arbejde gratis, heller ikke os selv.
vi ønsker heller ikke at se de fysiske butikker dø, men vores egen bevisthed om prisen
og kun prisen er netop grunden til alle vores egne problemer.
|
Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 16:25
Årsagen til returretten ved nethandel er vel, at man så selv kan kigge efter om det er det produkt man ønsker. Netbutikken sparer således demonstrationen; men er tvunget til at give returret. På den anden side sikrer de sig også en vis seriøsitet fra køberens side, da produktet jo skal betales.At lade en fysisk butik tage sig af demo, hvis man er vel vidende om at man vil købe på nettet, er den sikre vej til lukning af endnu flere fysiske butikker.
|
Skrevet af: opzouten
Skrevet den: 03-Juni-2010 kl. 09:52
Det er så ikke noget argument for at den fysiske butik ikke skulle give returret. Kender flere butikker primært forhandlere af musikinstrumenter, hvor der fx er 14 dages returret på alt. De lægger nærmest op til at man køber, tager med hjem og tester, og har så muligheden for at levere det tilbage hvis det ikke lige var det rigtige.
Specielt ved køb af en relativt dyr ting som en projektor (eller noget hifi el.lign) synes jeg det ville være rimeligt med mulighed for at returnere tingene. At noget fungerer fint i butikken, er jo ikke det samme som at det fungerer optimalt hjemme hos brugeren.
|
Skrevet den: 03-Juni-2010 kl. 10:27
Returret er absolut godt. Spørgsmålet er så om du vil købe en projektor, som har været ude hos en anden kunde i en uges tid og derefter tilbageleveret. Formentligt vil mange hellere have en helt ny i ubrudt emballage, eller evt. et afslag i prisen for at tage en "demo-vare". Hvordan netbutikkerne klarer den ved jeg ikke - men man kan da gætte på at de pakker det ned og sælger det som nyt - eller hvad?
|
Skrevet den: 03-Juni-2010 kl. 10:48
Når jeg handler i en butik
jeg har ikke noget i mod at miste 1% af værdien pr dag, af min retur ret,
samt at den udløber efter 1-2 uge
samt jeg køber også tit demo vare eller noget som har været testet af andre,
selv klart til en lavere pris, og det er oftest lige så godt, dvs en bedre handel for mig.
jeg kan henvise til tråden under jura angående retur ret i butik,
hvor jeg foreslår vi fortsætter denne snark, så denne tråd kan holde sig til emnet..
|
Skrevet den: 14-Juni-2010 kl. 04:36
Kørt 10 timer og har allerede fået min første dust blob :( Fandme en lækker projektor, men det her er under al kritik! Støv burde ikke være et problem, da jeg laver hovedrengøring en gang i ugen. Man må vel bare erkende at den konstruktionsmæssigt ikke er gennemtænkt.
Når skærmen går helt mørk, så kan jeg skæmte en svag grøn prik på ca. 10x10 i højre hjørne, og alt efter hvad jeg har læst på diverse forummer, så lyder det til at være en dust blob.
Overvejer allerede at sælge igen :(
|
Skrevet den: 14-Juni-2010 kl. 11:00
10 x 10 hvad ? er disse problemer dækket af garanti ? eller har du stadig retur ret ?
eller kan den sendes til rengøring ?
|
Skrevet den: 14-Juni-2010 kl. 11:53
10x10 cm ^^
Ja det er sikkert dækket af garantien, men orker ikke at sende den ind, så tror den ryger til salg. Ved ikke med retur ret, når den er købt i Tyskland..
Det pisser mig virkeligt af at man ikke kan nyde sin projektor fordi nogle halvhjerner ikke kan lave et ordentligt forseglet system
|
Skrevet den: 14-Juni-2010 kl. 12:02
s0ad skrev:
10x10 cm ^^
Ja det er sikkert dækket af garantien, men orker ikke at sende den ind, så tror den ryger til salg. Ved ikke med retur ret, når den er købt i Tyskland..
Det pisser mig virkeligt af at man ikke kan nyde sin projektor fordi nogle halvhjerner ikke kan lave et ordentligt forseglet system
| er der ikke en luftpumpe med. I tidernes morgen , da jeg havde en sanyo z5 var der en pumpe med til at blæse panelerne rene. det fungerede godt
|
Skrevet den: 14-Juni-2010 kl. 12:07
nej der fulgte desværre ingen luftpumpe med :(
|
Skrevet den: 14-Juni-2010 kl. 12:18
jeg vil hilse og sige at jeg har meget dårlige erfaringer med at blæse trykluft ind på må og få,
ved en ældre 3 LCD projektor som jeg ikke har mere, kom der også lidt støv på panelerne efter
lang tids brug, og da jeg blæste den ren, fik jeg bare flyttet endnu mere støv på linser og spejle
og panalerne !! så det blev 100 gange værre !!
så jeg måtte åbne den og nænsomt rense alle dele seperat med støv pensel og luft..
yikes et arbejde ! samt der er mange ting man let kan komme til at glemme at montere rigtigt,
men gør man det hele rigtigt, kommer den også til at virke så godt som helt ny igen..
jeg ville ikke turde at gøre det samme ved en sprit ny AE4000
min AE4000 har kørt MANGE flere timer end din, og jeg har ikke set dette problem endnu
kan du tage et billede af problemet ?
|
Skrevet den: 14-Juni-2010 kl. 12:41
TommyBoy skrev:
jeg vil hilse og sige at jeg har meget dårlige erfaringer med at blæse trykluft ind på må og få,
ved en ældre 3 LCD projektor som jeg ikke har mere, kom der også lidt støv på panelerne efter
lang tids brug, og da jeg blæste den ren, fik jeg bare flyttet endnu mere støv på linser og spejle
og panalerne !! så det blev 100 gange værre !!
så jeg måtte åbne den og nænsomt rense alle dele seperat med støv pensel og luft..
yikes et arbejde ! samt der er mange ting man let kan komme til at glemme at montere rigtigt,
men gør man det hele rigtigt, kommer den også til at virke så godt som helt ny igen..
jeg ville ikke turde at gøre det samme ved en sprit ny AE4000
min AE4000 har kørt MANGE flere timer end din, og jeg har ikke set dette problem endnu
kan du tage et billede af problemet ? |
der var et program i projektoren der var beregnet til det. plus der var blæsehuller som var beregnet til det. mener at blæseren kørte op i hastighed under processen.
det her fungerede efter hensigten. prøvede flere gange ,hvor der var kommet støv på panelerne.det var ikke med trykluft, men med en lille håndpumpe, hvor der i enden var et tyndt rør
|
Skrevet den: 14-Juni-2010 kl. 13:41
ok takker for info p.las, så kan det give mening med den pumpe ting,
stakkels s0ad.. det er godt nok surt..
kunne du evt tage billeder af dette problem ?
godt det snart er skt. hans dag :-) der må man godt sætte ild til ting og sager ..
|
Skrevet af: wadia
Skrevet den: 14-Juni-2010 kl. 17:27
s0ad !!!!!!
Du må komme op og se hvordan en JVC DLA-HD 750 er lavet - men... pas på kæben hvis den falder på boret...
Mojn.... gamle rocker
------------- JVC DLA-HD750, NAD T787, Mac Mini 2011, Lissau 16:9 Tab-Tension ISF True color , Dali Mentor 6 og Mentor center og Mentor 1 baghter, DaliP-10 DSS subwoofer ,OPPO BDP-83
|
Skrevet den: 14-Juni-2010 kl. 17:31
Du kan samle din kæbe op efter du har fået en omgang med pana'en ;)
|
Skrevet den: 14-Juni-2010 kl. 17:47
Kan jeg benytte mig af min fortrydelsesret og sende den tilbage selvom den har været monteret og taget i brug?
|
Skrevet den: 15-Juni-2010 kl. 03:47
Jeg fyrede lige op for svinet igen og mærkeligvis så er den dust blob nærmest ikke til at se mere. Havde ekstra inviteret nogle venner til film og den ene kunne kun svagt ane den mindst 2 andre overhovedet ikke så den Jeg kan nu sagtens leve med det sålænge det ikke bliver værre.. Det er os kun ved en total mørk scene der er en lille smule.
Ellers er projektoren lækker! Sortniveauet er jeg meget tilfreds taget i betragtning af at jeg har hvide vægge rundt omkring. Maskinen er os dejlig lydløs og den spytter nogle farverige billeder ud uden støj og med en god dybde. Den håndterer os hurtige bevægelse med lethed uden nogle former for judder.
Skarpheden er os god, men den er ikke på niveau med min tidligere BenQ W6000 dog er den bedre på alle andre punkter synes jeg. Nu håber jeg ikke at der kommer flere støvproblemer foreløbig, for er ellers godt tilfreds med den.
|
Skrevet den: 15-Juni-2010 kl. 08:46
great !!
hvilke motion interpolation modes bruger du ?
jeg har defineret funktion knappen til dette så jeg kan trykke og vælge hurtigt og let,
i mode 3 er det ultra lækkert glidene !! wow, men jeg bemærker også at lyd-billede
ikke passer 100% mere, super ærgeligt da billedet er så lækkert i mode 3
har du fundet en teknisk beskrivelse af de 3 modes ? hvordan exactly de gør det ?
og hvad frame delay bliver i de modes ?
Skarphed,
ja en W6000 står edderdylme skarpt,
en AE4000 har en lidt mystisk måde at justere focus på, lige som om at den aldrig kan ramme
det 100% perfekte punkt, og den drejer lige som op-ned og højre-venstre om man er
foran eller bagved det bedste punkt, jeg har harft 2 stk hjemme, og den sidste som jeg beholder
er lidt bedre end den første på dette punkt.
men ellers er film oplevelsen LÆKKER det er godt nok optur at se på !
|
Skrevet af: Nick_S
Skrevet den: 15-Juni-2010 kl. 09:10
s0ad skrev:
Jeg fyrede lige op for svinet igen og mærkeligvis så er den dust blob nærmest ikke til at se mere. Havde ekstra inviteret nogle venner til film og den ene kunne kun svagt ane den mindst 2 andre overhovedet ikke så den Jeg kan nu sagtens leve med det sålænge det ikke bliver værre.. Det er os kun ved en total mørk scene der er en lille smule.
Ellers er projektoren lækker! Sortniveauet er jeg meget tilfreds taget i betragtning af at jeg har hvide vægge rundt omkring. Maskinen er os dejlig lydløs og den spytter nogle farverige billeder ud uden støj og med en god dybde. Den håndterer os hurtige bevægelse med lethed uden nogle former for judder.
Skarpheden er os god, men den er ikke på niveau med min tidligere BenQ W6000 dog er den bedre på alle andre punkter synes jeg. Nu håber jeg ikke at der kommer flere støvproblemer foreløbig, for er ellers godt tilfreds med den.
|
Håber lige du finder tid til at svare på disse tre spørgsmål :)
Hvor stort et lærred bruger du til din AE4000? Hvor meget savner du den lysstyrke W6000 kan spytte ud i forhold til AE4000? Har du problemer med ujævne farver henover lærredet?
|
Skrevet den: 15-Juni-2010 kl. 17:08
92" mat-hvid lissau motorlærred.
Savner overhovedet ikke lysstyrken fra W6000, synes den på normal spytter mere end rigeligt med lys ud og det er perfekt til brug af PS3 og Xbox 360 :) Bruger colour 1 mode til film og der er lyset reduceret en del, men passer perfekt til film synes jeg.
Jeg bruger kun min projektor om natten, så jeg savner sådan set ikke mere lys, dog kan jeg godt se fordelen med BenQ, hvis man har tænkt sig at bruge den i dagstimerne eller hvis den skal ISF kalibreres. Generelt synes jeg Pana'en spytter et meget godt billede ud som standard, så jeg har ikke brug for en kalibrering, da jeg er godt tilfreds uden.
Har ikke oplevet ujævne farver henover lærredet, kan os være jeg ikke har kigget nøje efter.
@ TommyBoy
Bruger mode 1, synes den gør det rimeligt godt, har ikke brugt de andre, har læst om ulemperne ved dem fx. det med delay på lyden ved brug af mode 3, som du selv nævner.
|
Skrevet af: jake51
Skrevet den: 15-Juni-2010 kl. 17:41
Jeg tænkte selv på en AE4000, men jeg endte med at købe en Sanyo Z3000 (havde en Z2000 før)
En af grundene var netop, at der medfølger en blæsebold til at blæse støv fra panelerne
Min første projektor var en Panasonic AE100
Jeg havde den kun i et halvt år, fordi den var til service sammenlagt to måneder for at få fjernet dust blobs
------------- Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage Mikael Simpson
|
Skrevet den: 15-Juni-2010 kl. 18:17
Utroligt at Panasonic intet foretager sig så de kan komme støv problemerne til livs.
Er du ellers tilfreds med din z3000? Ville selv have en Z4000 til at starte med, men pga. pana'ens lidt bedre sortniveau valgte jeg den. Men ved faktisk slet ikke om der overhovedet er synlig forskel, de nævner det i hvert fald i de fleste anmeldelser.
|
Skrevet den: 15-Juni-2010 kl. 21:25
s0ad skrev:
Utroligt at Panasonic intet foretager sig så de kan komme støv problemerne til livs.
Er du ellers tilfreds med din z3000? Ville selv have en Z4000 til at starte med, men pga. pana'ens lidt bedre sortniveau valgte jeg den. Men ved faktisk slet ikke om der overhovedet er synlig forskel, de nævner det i hvert fald i de fleste anmeldelser.
|
har Panasonicen et bedre sort niveau, eller er det en mere aggressiv iris?
|
Skrevet den: 16-Juni-2010 kl. 10:16
>har Panasonicen et bedre sort niveau, eller er det en mere aggressiv iris?
hvis du kommer med et video signal der ikke fylder det hele, så er sort bagrunden ikke synlig
fra min sofa, og jeg har endda slået dynamisk iris fra
så projektore med mere kontrast niveau er ikke noget krav fra mig :-)
|
Skrevet den: 16-Juni-2010 kl. 11:58
TommyBoy skrev:
>har Panasonicen et bedre sort niveau, eller er det en mere aggressiv iris?
hvis du kommer med et video signal der ikke fylder det hele, så er sort bagrunden ikke synlig
fra min sofa, og jeg har endda slået dynamisk iris fra
så projektore med mere kontrast niveau er ikke noget krav fra mig :-) |
det forstod jeg ikke???
|
Skrevet den: 16-Juni-2010 kl. 13:11
jeg prøvede at sige, at jeg mener ikke at vi kan udnytte højere kontrast tal :-)
enden er nået, se bare dens specifikationer.
Vi skal hellere kikke på andre parametre i fremtiden, sorry hvis det var kryptisk skrevet.
|
Skrevet den: 16-Juni-2010 kl. 13:40
TommyBoy skrev:
jeg prøvede at sige, at jeg mener ikke at vi kan udnytte højere kontrast tal :-)
enden er nået, se bare dens specifikationer.
Vi skal hellere kikke på andre parametre i fremtiden, sorry hvis det var kryptisk skrevet. |
hvis man kan lave skygge spil på et sort billede.....................ja, så kan det blive bedre.
|
Skrevet af: jake51
Skrevet den: 16-Juni-2010 kl. 17:32
s0ad: The Descent 2 havde et imponerende sortniveau (har ikke set så mange film endnu... men det skal jeg den her weekend )
Jeg er skrevet på til fælleskøb af ISF-kalibrering
Så jeg valgte bare den preset, der hedder Natural uden andre ændringer og pæren på low: Hvis jeg ikke selv havde fået en projektor ISF-kalibreret før, så jeg ved hvor godt det bliver, så ville Natural være fin til mig
------------- Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage Mikael Simpson
|
|