Print side | Luk vindue

Denver_DMB_107HD

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=81639
Udskrevet den: 06-Juni-2024 kl. 07:01


Emne: Denver_DMB_107HD
Skrevet af: mpg4
Emne: Denver_DMB_107HD
Skrevet den: 31-Maj-2010 kl. 16:50
Ja så kom der endelig en afløser for Denvers DMB105 som bare aldrig er kommet til at virke!

Jeg købte i dag en 107 og den spiller! Allerede efter 1 time kan jeg sige at dette er 100% bedre end den gamle 105'er. Flotte menuer og meget prof. udført. Flot.

Jeg håber andre vil skrive om deres oplevelser med denne boks.

Den første time er gået meget flot.Wink 



Svar:
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 31-Maj-2010 kl. 17:11

Jeg har også leget en times tid med min 107er. Var udsat for en enkelt låsning men jeg kørte rundt i menuerne, hvor det var nødvendigt at slukke for strømmen, men ellers kun positivt at sige. Det er dog for tidligt at komme med en endelig konklusion.

Flemming



-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: tocas
Skrevet den: 31-Maj-2010 kl. 18:28
Kan man navigere i optagelserne f.eks. med en goto funktion og er der en tidstæller...


Skrevet af: mogens65
Skrevet den: 31-Maj-2010 kl. 18:39
Købte også en DENVER DMB-107HD!
 
Skuffet over undertekst på alle kanaler er meget grovkornet når jeg indstiller DENVER DMB-107HD til 720p_50 eller 1080i_25 også på DR HD men indstiller jeg til 576i står undertekst kniv skap. Thumbs Down
 
Tænder og slukker en gang imellem når jeg ser TV2 eller fryser så jeg skal slukke manuelt, med indstiller jeg DENVER DMB-107HD til 576i virker den upåklaligt men så for jeg ingen glæde ved DR HD på Fuld HD TV, bruger kun HDMI udgang. Thumbs Down
 
Savner at den ikke søger kanaler på samme måde som DENVER DMB-105HD altså automatisk frasortere de svagest kanaler. Brugsanvisningen er mangelfuld. Tekst Tv ser elendig ud! Thumbs Down
 
Menu'er ser lidt for amatør/poppet ud. Thumbs Down
 
Bruger Maximum DA-6000 + plus forsynig fra DENVER DMB-107HD til DVB-T antenne, skal ikke bruger den medfølgende forsygning til Maximum DA-6000 mere, da den er indbygget i DENVER DMB-107HD som aktiveres i menu (Aerial Justering & Tuner Strøm - Til) Thumbs Up
 
Mogens Ouch
 
 

Håber denver-electronics / Morten Pannen finder en løsning, så man udnytte dens fulde potentiale 101%



Skrevet af: Marconi
Skrevet den: 31-Maj-2010 kl. 20:17
Det har ju timeshift också :-)

Vad kostar den? Var kan man köpa den?


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 31-Maj-2010 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af Marconi Marconi skrev:

Det har ju timeshift också :-)

Vad kostar den? Var kan man köpa den?
 
Den koster kr. 349,- i Rema 1000 (er på tilbud fra i dag).
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: mogens65
Skrevet den: 31-Maj-2010 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af Marconi Marconi skrev:

Det har ju timeshift också :-)

Vad kostar den? Var kan man köpa den?
 
Den koster 349 DKK i Rema1000


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 31-Maj-2010 kl. 21:17
Har nu haft tid at lege lidt mere med modtageren.
 
Først det positive:
 
Kan optage på en NTFS formatteret HDD/USB stick. En klar fordel ved lange optagelser.
 
Så det negative:
 
Der skulle ifølge manualen være et punkt der hedder Jump i optage menuen, så man kan indstille intervaller til at springe i optagelser. Menupunktet mangler.
 
Ved optagelse fryser billedet mens lyd og undertekster kører videre på skærmen. Selve optagelsen bliver dog tilsyneladende OK. Har ikke konstateret om billedet også fryser, når der ikke optages.
 
Teletext ser elendigt ud.
 
Det var foreløbige indtryk. Vender måske tilbage med mere.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: tocas
Skrevet den: 31-Maj-2010 kl. 21:25
Vil det sige at den er ligeså dårlig som 105'eren til at navigere i optagelser - altså at den slet ikke kan...???


Skrevet af: mogens65
Skrevet den: 31-Maj-2010 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af tocas tocas skrev:

Vil det sige at den er ligeså dårlig som 105'eren til at navigere i optagelser - altså at den slet ikke kan...???
 

Jeg syntes den er god til at navigere i optagelser, den har en Optager Manager med lille skærm og viser alle de optagelser du har lavet og kan hoppe frem og tilbage i filmen.

 

Mogens Wink



Skrevet af: mpg4
Skrevet den: 31-Maj-2010 kl. 22:33
Så har jeg haft min i drift hele aftenen:
Billede & lyd har hele aftenen været i synk.Smile
Jeg oplever ligeledes ved optagelse at billedet pludselig fryser nogle sekunder, men det er ikke at se på optagesen.
Boksen har 1 gang i løbet af aftenen lavet en reboot? Hvorfor aner jeg ikke.Disapprove

Menuerne er pæne men ikke ret logiske! F.eks. kan jeg ikke finde en knap(genvej) til de optagelser som er lagt i kø? Skal hele turen igennem menuer... Ligeledes viser "info" knappen ikke nogle særligt brugbare programinformationer.

Alt i alt virker det kun som børnesygdomme sammenlignet med den 105 som jeg har hadet i mange måneder!

Lad håbe det kommer gang i denne tråd, så Denver kan få noget at sende videre:-)


Skrevet af: mogens65
Skrevet den: 31-Maj-2010 kl. 22:37
Thumbs Down
Oprindeligt skrevet af mpg4 mpg4 skrev:

Så har jeg haft min i drift hele aftenen:
Billede & lyd har hele aftenen været i synk.Smile
Jeg oplever ligeledes ved optagelse at billedet pludselig fryser nogle sekunder, men det er ikke at se på optagesen.
Boksen har 1 gang i løbet af aftenen lavet en reboot? Hvorfor aner jeg ikke.Disapprove

Menuerne er pæne men ikke ret logiske! F.eks. kan jeg ikke finde en knap(genvej) til de optagelser som er lagt i kø? Skal hele turen igennem menuer... Ligeledes viser "info" knappen ikke nogle særligt brugbare programinformationer.

Alt i alt virker det kun som børnesygdomme sammenlignet med den 105 som jeg har hadet i mange måneder!

Lad håbe det kommer gang i denne tråd, så Denver kan få noget at sende videre:-)
 
Min har også reboot flere gange, men ikke ved 576i ??? Thumbs Down
Undertekst er meget grovkornet når jeg indstiller DENVER DMB-107HD til 720p_50 eller 1080i_25 Thumbs Down 
 
Mogens


Skrevet af: miri
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 09:14
Hvad med overførsel til PC? Hvilket format lagres filerne i?

-------------
miri


Skrevet af: ozzie2006
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af mogens65 mogens65 skrev:

Thumbs Down
Oprindeligt skrevet af mpg4 mpg4 skrev:

Så har jeg haft min i drift hele aftenen:
Billede & lyd har hele aftenen været i synk.Smile
Jeg oplever ligeledes ved optagelse at billedet pludselig fryser nogle sekunder, men det er ikke at se på optagesen.
Boksen har 1 gang i løbet af aftenen lavet en reboot? Hvorfor aner jeg ikke.Disapprove

Menuerne er pæne men ikke ret logiske! F.eks. kan jeg ikke finde en knap(genvej) til de optagelser som er lagt i kø? Skal hele turen igennem menuer... Ligeledes viser "info" knappen ikke nogle særligt brugbare programinformationer.

Alt i alt virker det kun som børnesygdomme sammenlignet med den 105 som jeg har hadet i mange måneder!

Lad håbe det kommer gang i denne tråd, så Denver kan få noget at sende videre:-)
 
Min har også reboot flere gange, men ikke ved 576i ??? Thumbs Down
Undertekst er meget grovkornet når jeg indstiller DENVER DMB-107HD til 720p_50 eller 1080i_25 Thumbs Down 
 
Mogens

Købte en 107 i Rema1000 i går.
Den rebootede på TV2 mange gange - tog lige en test i en time - der rebootede den 8 gange.
Jeg bruger et alm. scart-kabel og 576i (auto).
Derimod var der ingen problemer på DR1.
Fik den derfor byttet - den nye havde ingen problemer i går aftes, men her til morgen har den
rebootet een gang - det ser ud som om der er noget ustabilitet i den.
Jeg skrev til Pannen fra Denver om det i går, men han havde ingen bud på fejlen, kun at
den første havde en fejl.
Nu er jeg da spændt på, om den ombyttede også har fejlen.

Erling



Skrevet af: mogens65
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 15:21
Synk ikke helt ok, har set Folketinget kanalen i 3 timer så begynte den at svinger i synk en gang i mellem, så skifte jeg til en anden kanal, hvor på den anden kanal blev låst, kunne først skifte tilbage til Folketinget kanalen efter jeg trykke på EPG ??. Thumbs Down
 
 
Mogens Ouch


Skrevet af: mpg4
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 16:42
I min rodekasse fandt jeg en 2½ USB_HDD(USB 2.x 80G SATA) som virker uden ekstra strøm, den kan optage og den kan pause en udsendelse. Det virkede ikke ordentligt med den USB stick jeg testede med i går. Eneste problem er at power ud af USB stikket på 107'erne ikke slukker ned når den sættes på standby!Unhappy det er så nok en bug.
Det med at boksen genstarter har jeg nu haft 2 gange ialt, ØV!

Ellers er jeg meget godt tilfreds indtil videre. Der er ting som skal forbedres inden den er som den skal være. Tænker jeg tilbage på min 105'er så virkede den ikke da jeg købte den, og heller ikke efter 10 software opdateringer, så 107 er et stort fremskridt i mit hjem.


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Hvad med overførsel til PC? Hvilket format lagres filerne i?
 
Filerne lagres i .ts format. Jeg kan umiddelbart afspille dem med Windows Media Player, Nero Showtime, Zoomplayer, VLC og DVBViewer (de sidste to med undertekster), og sikkert mange flere.
 
Flemming 


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: miri
Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Filerne lagres i .ts format. Jeg kan umiddelbart afspille dem med Windows Media Player, Nero Showtime, Zoomplayer, VLC og DVBViewer (de sidste to med undertekster), og sikkert mange flere.
 
... hm....nysgerrig....
Har du prøvet at afspille en optagelse fra DVBViewer på Denver'en?


-------------
miri


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Filerne lagres i .ts format. Jeg kan umiddelbart afspille dem med Windows Media Player, Nero Showtime, Zoomplayer, VLC og DVBViewer (de sidste to med undertekster), og sikkert mange flere.
 
... hm....nysgerrig....
Har du prøvet at afspille en optagelse fra DVBViewer på Denver'en?
 
Nej, men det vil jeg lige prøve i aften og melder så tilbage.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af miri
<DIV>Har du prøvet at afspille en optagelse fra DVBViewer på Denver'en?</DIV>[/QUOTE miri
Har du prøvet at afspille en optagelse fra DVBViewer på Denver'en?
[/QUOTE skrev:


 
Har nu prøvet, men desværre nej det k
 
Har nu prøvet, men desværre nej det kan den ikke. Sammen med sine egne optagelser lægger Denver'en et par filer på nogle få kb. Jeg formoder disse filer bruges til styring af afspilningen af optagelserne. Da disse filer mangler ved optagelserne fra DVBViewer kan Denver'en slet ikke genkende disse optagelser og de bliver ikke vist i menuen.
 
Flemming 
 
 
 


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: ozzie2006
Skrevet den: 04-Juni-2010 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Har nu haft tid at lege lidt mere med modtageren.
 
Først det positive:
 
Kan optage på en NTFS formatteret HDD/USB stick. En klar fordel ved lange optagelser.
 
Så det negative:
 
Der skulle ifølge manualen være et punkt der hedder Jump i optage menuen, så man kan indstille intervaller til at springe i optagelser. Menupunktet mangler.
 
Ved optagelse fryser billedet mens lyd og undertekster kører videre på skærmen. Selve optagelsen bliver dog tilsyneladende OK. Har ikke konstateret om billedet også fryser, når der ikke optages.
 
Teletext ser elendigt ud.
 
Det var foreløbige indtryk. Vender måske tilbage med mere.
 
Flemming


Skrevet af: ozzie2006
Skrevet den: 04-Juni-2010 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Har nu haft tid at lege lidt mere med modtageren.
 
Først det positive:
 
Kan optage på en NTFS formatteret HDD/USB stick. En klar fordel ved lange optagelser.
 
Så det negative:
 
Der skulle ifølge manualen være et punkt der hedder Jump i optage menuen, så man kan indstille intervaller til at springe i optagelser. Menupunktet mangler.
 
Ved optagelse fryser billedet mens lyd og undertekster kører videre på skærmen. Selve optagelsen bliver dog tilsyneladende OK. Har ikke konstateret om billedet også fryser, når der ikke optages.
 
Teletext ser elendigt ud.
 
Det var foreløbige indtryk. Vender måske tilbage med mere.
Flemming


Desværre deles filerne op på 4.096 GB på en NTFS-formatteret harddisk, jeg prøvede lige med
HD-filmen på DR i aftes - 3 dele - øv.
En positiv ting - forleden satte jeg modtageren til manuel optagelse på TV2 - mindsandten om
jeg ikke kunne "bladre" kanalerne igennem uden at det havde indvirkning på det optagne.
Desværre genstarter min 107 fra tid til anden, men jeg har kun oplevet, at den genstarter
på TV2 - mystisk.
Jeg håber Pannen & Co. finder en softwareløsning.

Erling
 



Skrevet af: mpg4
Skrevet den: 04-Juni-2010 kl. 21:05
Jeg oplever også at TV2 fryser!!! Når det sker er hele boksen frosset eneste vej ud er 220 off/onCry 


Skrevet af: Denner
Skrevet den: 05-Juni-2010 kl. 18:26

Har også købt en Denver DMB 107HD, den er egentligt fin nok, til prisen, hvis ikke det var fordi at TV2 får boksen til at fryse og genstarte hele tiden Dead

Det er ikke i orden og gør sådanset boksen ubrugelig, hvis man gerne vil se TV2 Confused



Skrevet af: Denner
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 19:18

Har faktisk også problemer med at boksen pludselig ikke kan se mit USB stick og er så nød til at formatere det på min MAC for at Denver DMB 107HD kan se det igen.


Der ud over får Denver DMB 107HD heller ikke slutningen af de pogrammer jeg optager med, når jeg programmere  den via EPG.


Gad vide om Denver kigger med her inde, lige som de gør i Denver 105, tråden ?



Skrevet af: mpg4
Skrevet den: 10-Juni-2010 kl. 15:52
Hej

Hvis ikke der ligger en opdatering inden lørdag som kan fixe alle de reboot, må Rema 1000 gerne få begge mine bokse igen.

Det gik ellers lige så godt, øv.


Skrevet af: tocas
Skrevet den: 10-Juni-2010 kl. 15:58
- først sender de en ud der stadig ikke virker (105'eren) - og inden den virker sender de den næste ud... - der heller ikke virker....
- jeg er glad for at jeg ikke hoppede på den igen med 107'eren....

- men jeg fatter simpelthen ikke deres virksomhedspolitik/moral - sådan noget kan sgu da ikke være rentabelt i det lange løb...


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 10-Juni-2010 kl. 16:03
 
 Så kan jeg ikke lade være med at spørge, hvorfor køber man det så, og ikke noget der er bedre.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 10-Juni-2010 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Så kan jeg ikke lade være med at spørge, hvorfor køber man det så, og ikke noget der er bedre.


Hvad er da bedre?

Klaus



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 10-Juni-2010 kl. 16:32
 
 Noget af det der er godkendt f.eks.
 


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 10-Juni-2010 kl. 17:25
Ja jeg havde mistet tålmodigheden for md siden. Sådan noget bras! Hvad hjælper det at du får det til det halve, når det aldrig virker...


Skrevet af: mpg4
Skrevet den: 10-Juni-2010 kl. 18:03
Jeg er jo enig! havde bare håbet at de havde lært noget af alt bøvlet med deres 105'er. Har for en 1 time siden fået alle pengene retur hos HN.
Jeg vil give 107 boksen 1 opdatering, virker det ikke er det retur til Rema 1000 med den, og så går jeg fremover 100% uden om Denver! Men lad os nu lige se...


Skrevet af: tocas
Skrevet den: 10-Juni-2010 kl. 18:22
Min 105'er er fra januar, så jeg regner ikke med at kunne få pengene retur mere.... - så jeg må vel bare betragte investeringen som lærepenge....Thumbs Down


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 10-Juni-2010 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Noget af det der er godkendt f.eks.
 


Så som Triax 409?


Klaus


Skrevet af: Denner
Skrevet den: 12-Juni-2010 kl. 16:05

Det var sådan set ikke prisen der gjorde at jeg købte den, men muligheden for at optage på usb harddisk og derefter gemme indholdet på min NAS server ( i rekomprimeret tilstand ) for til sidst at have adgang til mine optagelser over alt i huset Smile

Hvilke andre optagere giver mulighed for at optage DR1, TV2, DR-HD osv for der efter frit at kunne kopiere til PC og distribuere ud i hjemmet, prisen er ikke det vigtigste ?



Skrevet af: fltk
Skrevet den: 12-Juni-2010 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Noget af det der er godkendt f.eks.
 
 
Godkendt af hvem eller hvad og hvorfor? Det er jo ikke en boks der skal bruges til pay tv, så hvad kan en godkendelse bruges til?
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 12-Juni-2010 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af ozzie2006 ozzie2006 skrev:


Desværre deles filerne op på 4.096 GB på en NTFS-formatteret harddisk, jeg prøvede lige med
HD-filmen på DR i aftes - 3 dele - øv.
 
Er dette et problem, og i så fald hvorfor? Filerne kan jo med f.eks Videoredo samles til én lang i en håndevending, hvis det er det der ønskes.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: tocas
Skrevet den: 12-Juni-2010 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Noget af det der er godkendt f.eks.
 
 
Godkendt af hvem eller hvad og hvorfor? Det er jo ikke en boks der skal bruges til pay tv, så hvad kan en godkendelse bruges til?
 
Flemming


LOL ... netop.. - ikke andet end det sædvanlige grønne vrøvl....


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 12-Juni-2010 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af tocas tocas skrev:

. netop.. - ikke andet end det sædvanlige grønne vrøvl....


Jeg noterer mig at manden ikke svarer på spørgsmålene i denne tråd, men andre tråde, efter jeg stillede tvivl ved hvilke modtagere der så kunne bruges.


Klaus


Skrevet af: Denner
Skrevet den: 13-Juni-2010 kl. 12:33
Er der evt stemning for en "officiel" bug report tråd for Denver DMB 107HD for på den måde evt at få Denver ( DK ) i tale ??


Skrevet af: mpg4
Skrevet den: 13-Juni-2010 kl. 17:32
Det lyder fint med en bug tracker tråd, blot tror jeg ikke det hjælper. Denvers 105 er aldrig kommet til at virke...


Skrevet af: jj2005
Skrevet den: 14-Juni-2010 kl. 11:50
Har selv mistet tålmodiheden med min 107'er, prøvede istedet en AGK fra Føtex/Bilka 399,-
Kan klart anbefales fremfor Denver.

+
Bedre menuer ser mere nutidigt ud!!!, og mere overskueligt/logisk
100% stabil
optager fint på usb

Designet ligner en satelit modtager fra '92
USB er på forsiden

Men den fungerer, og går ikke ned på TV2


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 14-Juni-2010 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af jj2005 jj2005 skrev:

Har selv mistet tålmodiheden med min 107'er, prøvede istedet en AGK fra Føtex/Bilka 399,-
Kan klart anbefales fremfor Denver.

+
Bedre menuer ser mere nutidigt ud!!!, og mere overskueligt/logisk
100% stabil
optager fint på usb

Designet ligner en satelit modtager fra '92
USB er på forsiden

Men den fungerer, og går ikke ned på TV2
 
Jeg tror også de fleste Denver ejere og købere af Aldis boks har været helt godt tilfreds de første par timer, så hvis du lige har købt AGK'en er jeg spændt på at høre din mening om en måneds tid.
I øvrigt mener jeg det er et plus, at USB bøsningen er på forsiden.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Pannen
Skrevet den: 14-Juni-2010 kl. 13:45
Hej

Så har vi en update klar til jer der har TV2 problemer med DMB-107HD boksen. 
http://www.denver-electronics.com/pages/webside3.asp?articleGuid=66148&menuGuid=&subMenuguid= - http://www.denver-electronics.com/pages/webside3.asp?articleGuid=66148&menuGuid=&subMenuguid=

Hvis der er nogle problemer må i meget gerne melde tilbage. Gerne på mail for hurtigere svar. 

mvh
DENVER ELECTRONICS A/S

Morten Pannen



Skrevet af: ozzie2006
Skrevet den: 14-Juni-2010 kl. 14:05
Øv, det var lige en postgang for sent.
Har afleveret min 107 til Rema1000 for ca. 1 time siden, da det nu er
14 dage siden jeg købte den, og jeg synes ikke, jeg ville vente længere.
Det var nok den sidste dvb-t boks jeg nogensinde får ind i huset fra Denver.

mvh
Erling



Skrevet af: Pannen
Skrevet den: 14-Juni-2010 kl. 14:54
Ozzie2006

Det er vi da kede af at høre. Det er altid svært med sådanne produkter da kunder har forskellige USB sticks, antenne typer, modtage forhold osv. vi tester med en bred vifte af forskellige USB sticks, forskellige lokationer osv. for at udelukke. På denne model var der så desværre tilbagemeldinger fra enkelte kunder at den genstartede på TV2. 

Vi tester naturligvis grundigt inden vi sender ud, og er da heller ikke stødt på dette genstart her i huset. 

Mvh
DENVER ELECTRONICS A/S

Morten Pannen



Skrevet af: fltk
Skrevet den: 14-Juni-2010 kl. 22:24
Efter at have installeret den nye firmware har min boks nu kørt i 3½ time på TV2 uden at reboote, så det ser ud til at have hjulpet.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Denner
Skrevet den: 14-Juni-2010 kl. 22:31
Installere med det samme og så krydser jeg lige fingre for at tv2 virker nu Tongue


Skrevet af: morten_b
Skrevet den: 16-Juni-2010 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af Denner Denner skrev:

Hvilke andre optagere giver mulighed for at optage DR1, TV2, DR-HD osv for der efter frit at kunne kopiere til PC og distribuere ud i hjemmet, prisen er ikke det vigtigste ?


Det gør en HTPC.


Skrevet af: mpg4
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 17:40
Nu har jeg brugt den nye fw i nogle dage og TV2 virker :-)


Skrevet af: mogens65
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af mpg4 mpg4 skrev:

Nu har jeg brugt den nye fw i nogle dage og TV2 virker :-)
 
Savner bare den også kunne sortere de svage kanaler fra, som ved DENVER DMB-105HD!
 
Mogens


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 21-Juni-2010 kl. 07:55
... og mangler stadig Jump funktionen. Den kommer forhåbentlig med i næste firmware opdatering.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: mpg4
Skrevet den: 21-Juni-2010 kl. 20:50
Forslag:

1)Info tasten giver ikke meget info. Mangler start/slut på det sendte program.
2)EPG menu systemet skal forbedres. Der skal være nogle punkter som f.eks. slette punkter, se hvad der er til optagelse, ændre planlagte optagelser.
3)En konsekvent taste "exit" til af komme tilbage eller afslutte en menu med. P.t. er det forskellige taster som skal bruges.
4)Når boksen optager skal der ikke stå REC på skærmen heletiden. Det ville være dejligt om det stor i displayet på boksen!
5)Genvej til USB sticken, kan f.eks. være en af alle de taster som aldrig kommer i brug, eller en sirlig kombination af tasten "Find" og så et nummer 01.
6)Taste genveje til menuer: f.eks.
<FIND>01 = EPG liste
<FIND>02=USB stick



Skrevet af: fltk
Skrevet den: 21-Juni-2010 kl. 21:39
Har lige opdaget en bug mere: Timeshift er åbenbart stadig slået til selv om jeg har slået det fra.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: molli
Skrevet den: 25-Juni-2010 kl. 18:03

Er der andre som har problemer med synk på jeres 107HD, efter 1-2 timers drift kommer lyd og billed ud af trit, er ok igen ved skift af kanal, jeg har prøvet at opdatere med ny firmwareuden forbedring.

JV


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 25-Juni-2010 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af molli molli skrev:

Er der andre som har problemer med synk på jeres 107HD, efter 1-2 timers drift kommer lyd og billed ud af trit, er ok igen ved skift af kanal, jeg har prøvet at opdatere med ny firmwareuden forbedring.


Alle kanaler, eller kun HD?


Klaus
(der stadig venter på om 105'eren kan komme i sync med HD)


Skrevet af: molli
Skrevet den: 25-Juni-2010 kl. 19:12
Det er alle kanaler der er problemer med.
 
JV


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 25-Juni-2010 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af molli molli skrev:

Det er alle kanaler der er problemer med.


Vær opmærksom på at der tit er sync problemer. Jeg oplever det oftest på TV2, selv nu, hvor jeg ikke bruger Denver boksen, men kører på tv'ets interne tuner.


Klaus


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 01-Juli-2010 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Har lige opdaget en bug mere: Timeshift er åbenbart stadig slået til selv om jeg har slået det fra.
 
Flemming
 
Hvis i bruger en større harddisk til at optage på, har i sikkert ikke bemærket ovenstående problem, men det er skide irriterende, at jeg kun får halvdelen af en planlagt optagelse med på en 2 GB USB stick, fordi modtageren har allokeret plads til timeshift, som jeg har slået fra.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: tsthst
Skrevet den: 09-August-2010 kl. 23:18

Har problemer med at 105HD ikke er stabil med optagelse. Købte så 107HD, og den er mere stabil. Men til gengæld så falder signal og pixelerer mere end på 105HD. Så er vendt tilbage til 105HD som i det mindste kan vise live TV....

Kommer der ny firmware til 107HD på et tidspunkt? Der er ikke skrevet længe i denne tråd efter mislykket version.

-------------
Venlig hilsen
Torben


Skrevet af: mpg4
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 21:50
Hej

Jeg savner også informationer omkring opdateret fw til 107! Der tales om en "PVR2" til 105 kommer der noget lignende til 107???


Skrevet af: tocas
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 22:02
Den opdatering vil jeg se før jeg tror på det...LOL


Skrevet af: mpg4
Skrevet den: 30-August-2010 kl. 22:49
Er Denver gået kold i alt dette?


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 01-September-2010 kl. 09:11
Jeg har nu returneret min boks. Jeg kunne ikke leve med, at der gang på gang ikke var plads nok på mine USB sticks til mine planlagte optagelser fordi boksen afsætter plads til timeshift, selvom jeg har slået dette fra.
Jeg har nu købt en AGK 10444. Indtil videre ingen problemer med den.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Pannen
Skrevet den: 01-September-2010 kl. 13:05
Hej alle

Der er lige lagt ny firmware online. .Den reserverer stadig ca. 2gb til timeshift buffer, det har jeg bedt fabrikken om at se på. 

Den ligger på vores hjemmeside. 
http://www.denver-electronics.com/pages/webside2.asp?articleGuid=66148&menuGuid=5386&subMenuguid=7194 - http://www.denver-electronics.com/pages/webside2.asp?articleGuid=66148&menuGuid=5386&subMenuguid=7194



Skrevet af: mpg4
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 19:40
Hej

Hvad betyder "+ in general improve stability of the product."
Er der nye funktioner eller ryddet op i noget af rodet i de forskellige taster som skal bruges til at komme frem/tilbage i menu systemet? Eller er det kommet en "hop" funktion i optagelserne eller skal man stadig "spole" frem???


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 19:49
 
 Hvis ikke lige man har en universaloversætter, dem er der flere af på nettet, så står der: generelt forbedret stabilitet af produktet.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: mpg4
Skrevet den: 07-September-2010 kl. 16:51
Clap


Skrevet af: C K N
Skrevet den: 09-September-2010 kl. 14:29
Hvor køber I denne box henne? Kan ikke finde den på nettet i hvert fald...


Skrevet af: mpg4
Skrevet den: 09-September-2010 kl. 17:52
I Rema1000 for nogle måneder siden til 348.


Skrevet af: allankvist
Skrevet den: 26-September-2010 kl. 17:41
Er tuneren i DVH-1240 identisk med DMB-107HD? eller er den tilsvarende en ældre version?



Skrevet af: allankvist
Skrevet den: 26-September-2010 kl. 19:28
Eller som tidligere spurgt; Hvad er forskellen på DMB-105,106 og 107HD samt tunerdelen i DVH-1240?


Skrevet af: Pannen
Skrevet den: 27-September-2010 kl. 10:07
Forskellen på modellerne.
 
DMB-105/DMB-106.. der er kun design forskel. De har samme indmad. (NEC solution)
DMB-107: Bruger ALI solution.. Har timeshift funktion fra start, men ingen video playback (andet end optagelser den selv laver)
DVH-1240M: Samme NEC solution som DMB-105/DMB-106HD.


Skrevet af: allankvist
Skrevet den: 27-September-2010 kl. 20:53
Tak for hurtigt svar PannenThumbs Up


Skrevet af: mpg4
Skrevet den: 03-November-2010 kl. 11:31
Hej

Kommer der en PRV2 til vores 107 optager???


Skrevet af: miri
Skrevet den: 03-November-2010 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af mpg4 mpg4 skrev:

Kommer der en PRV2 til vores 107 optager???
Hvad savner du? 107'eren indeholder fra fødslen det meste af det, der er med i PVR2.0 til 105'eren, f.eks. time-shift.... 


-------------
miri



Print side | Luk vindue