Panasonic noget bras?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=81694
Udskrevet den: 04-Juni-2025 kl. 08:50
Emne: Panasonic noget bras?
Skrevet af: baekgaard
Emne: Panasonic noget bras?
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 13:17
Mit elskede pana er lige nu til rep for 3 gang. på 6 uge, men lad nu det ligge. De ringede fra panasonic, hvor de kunne fortælle mig, at der ville optræde retention efter 2 minutter, uanset hvilken af deres modeller man køber, såfremt man bruger en konsol, søger kanaler, eller på andre måder har et stilbillede. hvad fanden sker der med det? Er panasonic virkelig så ynkeligt et tv, at man ikke kan sætte sin film på pause, og gå på toilettet, uden at slukke skærmen, af bare frygt for retention. Jeg skal da bestemt ikke have panasonic igen. Men er det virkelig sådan noget lort, som deres egen tekniker kunne fortælle mig?
|
Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 13:20
Hvis det var SÅ ringe, ville der nok blive skrevet i hundredvis af tråde herinde. Du har bare fået en "mandagsmodel". Se at få den byttet!
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 13:23
På ingen måde, retention i den første tid, men det vil forsvinde ret hurtigt, har absolut ikke haft problermer med PX80 andet lige den første tid med lidt retention.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: E. Larsen
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 13:27
baekgaard skrev:
Mit elskede pana er lige nu til rep for 3 gang. på 6 uge, men lad nu det ligge.De ringede fra panasonic, hvor de kunne fortælle mig, at der ville optræde retention efter 2 minutter, uanset hvilken af deres modeller man køber, såfremt man bruger en konsol, søger kanaler, eller på andre måder har et stilbillede. hvad fanden sker der med det? Er panasonic virkelig så ynkeligt et tv, at man ikke kan sætte sin film på pause, og gå på toilettet, uden at slukke skærmen, af bare frygt for retention. Jeg skal da bestemt ikke have panasonic igen. Men er det virkelig sådan noget lort, som deres egen tekniker kunne fortælle mig?
|
Men er det virkelig sådan noget lort, som deres egen tekniker kunne fortælle mig?
Vil du lige spørge din tekniker igen:
Hvad vil han da anbefale istedet
Jeg venter spændt
------------- E.L.
|
Skrevet af: Thomas_R
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 13:27
Af Plasma modeller så er Panasonic og Pioneer nok dem med mindst retention overhovedet.. Prøv at læse de sidste 2 test på flatpanels hvor emnet bliver berørt - G20 og VT20.
|
Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 13:28
mit PX80 har fået retention fra dag 1, og gør det stadig. Og det kan også gå relativt hurtigt, men det har _aldrig_ været i en sådan grad at jeg har kunnet se det med mindre jeg havde en helt sort baggrund, og det har altid gået væk igen relativt hurtigt - Selv efter kæresten ikke fik slukket det og det stod med "HDMI 3" skilt på i 8-10 timer
Så bestemt får jeg retention, men det har aldrig været noget som i praksis har betydet noget.
|
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 14:05
MIt tv er et V10 som er fra 1-9-200, så de første timer er for længst overstået. Jeg har netop modtaget en mail fra min forhandler, som de har modtaget fra teknikeren. Jeg kan se de med alle midler, forsøger at skyde skylden på kunden (mig). Ved at sige, at jeg har skiftet kanal for at se fejlen. Dette har jeg nu blot gjort for at kunne tage billeder af det. De er ynkelige, det er hvad de er.
|
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 14:05
Det er desuden bekræftet i mailen, at man ikke må have et stilbillede i 3 minutter.
|
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 14:32
baekgaard skrev:
Det er desuden bekræftet i mailen, at man ikke må have et stilbillede i 3 minutter. |
Det er jo noget vås! Men der må ikke stå et stillbillede i timevis! Ved normalt brug sætter den vel også en pauseskærm til. Det gør mit Pio.
|
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 14:35
Hvis ikke der må være et still billede i mere end 3 minutter af gangen, så var mit ødelagt for længe siden.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 14:40
Lyder grotesk.
Har præsteret at efterlade mit X10 stående tændt henover en weekend, hvor playtv menuen fra min PS3 stod tændt i rigtig mange timer. Dette resulterede i retention, som det tog nogle timer af få til at forsvinde igen, men ellers oplever jeg ikke retention andet end i korte øjeblikke, hvor det ikke betyder noget, heller ikke efter timers konsolspil/længerevarende pause i filmafspilning etc.
|
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 14:42
baekgaard skrev:
Mit elskede pana er lige nu til rep for 3 gang. på 6 uge, men lad nu det ligge. De ringede fra panasonic, hvor de kunne fortælle mig, at der ville optræde retention efter 2 minutter, uanset hvilken af deres modeller man køber, såfremt man bruger en konsol, søger kanaler, eller på andre måder har et stilbillede. hvad fanden sker der med det? Er panasonic virkelig så ynkeligt et tv, at man ikke kan sætte sin film på pause, og gå på toilettet, uden at slukke skærmen, af bare frygt for retention. Jeg skal da bestemt ikke have panasonic igen. Men er det virkelig sådan noget lort, som deres egen tekniker kunne fortælle mig?
|
troede du havde købt et lcd eller et skift til en vt20 måske for det kan du lige så godt, hvis du mener får retention efter 2 minutter det havde jeg da også på mit tidligere px80, men det forsvinder lyn hurtig igen men har ikke bemærket 2 sek på min oldtidsfund af plasma skærm
|
Skrevet af: TommyBoy
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 14:54
hvad så med alle de (i øvrigt skide irreterende) logoer som TV kanaler smider på billedet ?!?!
det står jo helt samme sted dag ind og dag ud !!
------------- AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4 Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
|
Skrevet af: j333
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 14:54
min v10 panasonic v10 plasma kørte 90 dage så ville den ikke tænde mere så panasonic er nok noget bras jeg har før altid haft samsung lcd/led og de kører alle inu ved dem jeg solgte dem til så jeg tør ikke købe panasonic mere så vis jeg ikke havde så uheldig så havde panasonic solgt en ny plasma mere med 3d til mig men jeg tør ikke jj3
|
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 14:56
j333 skrev:
min v10 panasonic v10 plasma kørte 90 dage så ville den ikke tænde mere så panasonic er nok noget bras jeg har før altid haft samsung lcd/led og de kører alle inu ved dem jeg solgte dem til så jeg tør ikke købe panasonic mere så vis jeg ikke havde så uheldig
så havde panasonic solgt en ny plasma mere med 3d til mig men jeg tør ikke
jj3 |
Som sagt, du har fået en mandagsmodel, få den dog byttet, da det ikke er normal opførsel...
|
Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 14:59
j333 skrev:
min v10 panasonic v10 plasma kørte 90 dage så ville den ikke tænde mere så panasonic er nok noget bras jeg har før altid haft samsung lcd/led og de kører alle inu ved dem jeg solgte dem til så jeg tør ikke købe panasonic mere så vis jeg ikke havde så uheldig
jj3 |
Det er selvfølgelig surt at have fået en "mandagsmodel", men så vidt jeg ved ligger Panasonic ganske pænt i den lave ende mht. fejlprocent.
|
Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 15:00
j333 skrev:
jj3 |
<ironi>
Jeg kender en der havde en Mazda 626 der gik i stykke, så jeg skal ALDRIG have en Mazda! Det mærke er bare alt for ustabilt!
</ironi>
Man kan da ikke bruge et enkelt apparats fejl til at konkludere at ALLE produkter fra den producent er noget lort...
Come on...
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 15:10
baekgaard.
Hvordan er dine billedindstillinger?
M.v.h.
|
Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 15:28
j333 skrev:
jj3 |
Jeg har en gang brækket en tå, har kun hinket på venstre ben siden
|
Skrevet af: Brasch
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 18:05
baekgaard skrev:
Det er desuden bekræftet i mailen, at man ikke må have et stilbillede i 3 minutter. |
hvis det er tilfældet, kan du så ikke få teknikeren til at fortælle hvilken side i manualen det står? - Jeg ser det ingen steder.
Det står godt nok følgende at man ikke må lade et stillbillede stå i lang tid, men det er da en relativ størrelse. 3 minutter kan vist ikke defineres som lang tid i denne sammenhæng
|
Skrevet af: Tubbe
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 21:27
Har en 42PZ800, har haft den i 1½ år nu, og oplever også retention, men er ikke noget der irritere mig i det lange løb, det går jo hurtigt væk, så det kan jeg godt leve med for at få et perfekt billed.
|
Skrevet af: musicus
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 22:07
Ja, retention er noget, som man bare må leve med, da det vel er et uundgåeligt bi-produkt af plasma-teknologien. Men det er jo ikke skadeligt - og kan slet ikke sammmenlignes med indbrænding.
På min snart 4 år gamle Panasonic TH42-PV60 kan man da også godt se aftryk efter "bjælkerne", hvis jeg har kigget en film i 2.35:1 billedeformat på plasmaskærmen. Men det forsvinder hurtigt igen.
Det samme gjorde også alle aftrykkene efter screen-saveren på skærmen, da jeg engang glemte at slukke for TV'et, inden jeg gik i seng. Og med koldsved på panden opdagede at skærmen stadig var tændt næste morgen, og skyndsomst fik slukket for det.
Da jeg kom hjem fra arbejde om eftermiddagen, var alle spor efter misèren atter borte.  Så, bestemt ikke bras. Kun en lille pris at betale for et godt billede. 
------------- LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500
Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800
2x DVDO Edge
|
Skrevet af: zemo
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 22:23
TommyBoy skrev:
hvad så med alle de (i øvrigt skide irreterende) logoer som TV kanaler smider på billedet ?!?!
det står jo helt samme sted dag ind og dag ud !! |
Præcis!
Jeg har konstateret retention/burn in fra DR1 logo på mit 46G20. Jeg kan se det når jeg skifter kanal og baggrunden er lys. Især kan jeg se det når jeg slår over på billede/text-tv (PAT) da baggrunden er grå. Det er to dage siden jeg opdagede det, og det er kun blevet LIDT svagere.
Om dagen kører jeg med profilen "Normal" da den giver et lysere billede i min lyse stue. Om aftenen kører jeg med "THX"
Tv'et har kørt ca. 400 timer, så det burde jo være over indkøringsperioden.
Det undrer mig, dem som har problemet, som siger det forsvinder efter få sekunder.
Måske er det bare mig, min kæreste kan ikke se det/lægger ikke mærke til det. Men nu sidder jeg og fokuserer på det hele tiden...
------------- /zemo/
|
Skrevet af: loveduck
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 23:10
Det lyder meget utrolig det du oplever, for jeg har ALDRIG oplevet retention på mit 42PZ80, selvom det har stået med still-billede i flere timer. Har et par gange eller fire glemt at slukke for fjernsynet, hvor enten en film eller et spil er på pause :-)
|
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 23:38
Henrik B. skrev:
baekgaard.
M.v.h. |
Jeg bruger THX, og normal engang imellem, når der er meget lys ind på skærmen. Jeg har taget en del billeder, også et hvor man kan se skygger efter undertekster. Dette kunne man se efter 20 minutter under en film. Ganske irriterende, men xcardman hævder jo at det ikke kan ske, så det er nok bare mine og min kærestes øjne, som er underlige.
|
Skrevet af: PhDream
Skrevet den: 01-Juni-2010 kl. 23:49
baekgaard skrev:
Henrik B. skrev:
baekgaard.
M.v.h. |
Jeg bruger THX, og normal engang imellem, når der er meget lys ind på skærmen. Jeg har taget en del billeder, også et hvor man kan se skygger efter undertekster. Dette kunne man se efter 20 minutter under en film. Ganske irriterende, men xcardman hævder jo at det ikke kan ske, så det er nok bare mine og min kærestes øjne, som er underlige.
|
Husk på, at xcardman altid har ret. Alle de andre, som også siger, at retention/burn in ikke kan ske nu om dage, har også ret. De ved alt. Du ved intet. Der er noget galt med dig og din kæreste. Eller noget... 
------------- Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet af: ErikUkendt1
Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 01:11
zemo skrev:
TommyBoy skrev:
det står jo helt samme sted dag ind og dag ud !! |
Præcis!
Jeg har konstateret retention/burn in fra DR1 logo på mit 46G20. Jeg kan se det når jeg skifter kanal og baggrunden er lys. Især kan jeg se det når jeg slår over på billede/text-tv (PAT) da baggrunden er grå. Det er to dage siden jeg opdagede det, og det er kun blevet LIDT svagere.
Om dagen kører jeg med profilen "Normal" da den giver et lysere billede i min lyse stue. Om aftenen kører jeg med "THX"
Tv'et har kørt ca. 400 timer, så det burde jo være over indkøringsperioden.
Det undrer mig, dem som har problemet, som siger det forsvinder efter få sekunder.
Måske er det bare mig, min kæreste kan ikke se det/lægger ikke mærke til det. Men nu sidder jeg og fokuserer på det hele tiden...
|
Indtil for 1 time siden ville jeg have sagt, at udsagnet om rentention og burnin på et G20, var en variant af hysteri. Jeg havde ikke bemærket nogle af delen på mit G20 før, men nu er "straffen" for 90% af tiden, at se DR og DRHD kommet i form af, at logoet nu kan ses oppe i venstre hjørne. En times tv kigning af programmer uden logoer oppe i venstre hjørne har endnu ikke fjernet det. TV'et er knap 3 mdr. gammelt og har kørt i THX mode hele tiden.
------------- Mvh Erik
|
Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 07:39
PhDream skrev:
baekgaard skrev:
Henrik B. skrev:
baekgaard.
M.v.h. |
|
Husk på, at xcardman altid har ret. Alle de andre, som også siger, at retention/burn in ikke kan ske nu om dage, har også ret. De ved alt. Du ved intet. Der er noget galt med dig og din kæreste. Eller noget...  |
Selvfølgelig er der retention på plasmaskærme, men det er sjældent på nyere skærme i en sådan grad at det er generende, og som oftest vil det forsvinde af sig selv.
Jeg havde en smule på min TH42PV60, men det forsvandt altid af sig selv, eller i det mest grelle tilfælde måtte der en washer til, men den tog det også.
På min V10 var der ikke umiddelbart skyggen af synlig retention, og det også selv om den f.eks. blev brugt meget til konsolspil - jeg havde den i 6 måneder, og så det altså aldrig.
På min VT20 har jeg endnu ikke haft retention, og jeg har endda forsøgt at holde ekstra øje med det - men trods mange timers PS3 spillen, hvor der ofte står objekter det samme sted på skærmen, har jeg stadig "til gode" at se retention.
Og så ville det klæde dig, kære PhDream, ikke altid at påtage dig en "offer rolle", så snart det drejer sig om plasma - du har spurgt til hvordan du skulle undgå plasma-korstoget, og at folk altid er efter dig - og det var måske det der skulle til?
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 11:55
PhDream skrev:
baekgaard skrev:
Henrik B. skrev:
baekgaard.
M.v.h. |
|
Husk på, at xcardman altid har ret. Alle de andre, som også siger, at retention/burn in ikke kan ske nu om dage, har også ret. De ved alt. Du ved intet. Der er noget galt med dig og din kæreste. Eller noget...  |
du er bare utrolig
lade dog være med at skrive på være eneste plasma tråd, så tror jeg mange var glade du skriver det samme hver eneste gang
jeg hævder ikke ikke på nogen måde der ikke er retention eller man kan få burn in. retention er bare meget forskellige fra model og mærke pioneer panasonic samsung lg nogenlunde den række følge hvor modstandsdygtig de er
|
Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 12:02
Taget i betragtning at, at panasonics egen tekniker, mener at en kanalsøgning eller 3-4 minutters stilbillede er nok til retention, så håber jeg da ikke, at samsung og LG sælger nogle plasma skærme.
|
Skrevet af: bomndk
Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 12:04
Kunne være at man skulle begynde at anlægge erstatningssager mod nogle af TV stationerne, for på den måde at få dem til at dæmpe deres stations logoer og dermed gøre dem mere plasma venlige. Eller er det for amerikansk? 
------------- Mvh Bo
|
Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 12:14
baekgaard skrev:
Taget i betragtning at, at panasonics egen tekniker, mener at en kanalsøgning eller 3-4 minutters stilbillede er nok til retention, så håber jeg da ikke, at samsung og LG sælger nogle plasma skærme. |
Jeg kunne godt tænke mig at læse den eksakte ordlyd af den mail....
------------- Lars B
|
Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 12:32
Ja. jeg stiller mig også tvivlende over for, at det er fra en "tekniker"...
M.v.h.
|
Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 13:09
Det første er helt normalt, på samme måde som når der er lavet kanalsøgning med samme billede over 3-5 minutter og man skifter direkte til AV. Så har app ikke haft mulighed for at slette info, dette kan man ikke gøre noget ved - normalt for en plasma
mail fra Service Center Gruppen A/S
ok min fejl 3-5 minutter, ved ikke hvorfor han skriver det med at skifte til en av kanal, det er en antagelse, han selv kommer frem til. Kommentaren, er baseret på et billede, jeg har taget, hvor man kan se retentionen efter en kanalsøgning, hvor der er skiftet til en av kanal, da det er langt nemmere, at tage et billede af retention der, end på et skiftende billede. Men hvordan opdagede jeg retentionen? måske fordi jeg så almindeligt tv, efter jeg havde søgt kanalerne?
Navnet på teknikeren, er mig bekendt, og jeg syntes ikke jeg vil udlevere navnet.
Iøvrigt lidt sjovt, hver gang der er kritik af plasma, så er det skribenterne, som er utroværdige, jeg har åbenbart ikke denne mail fra en tekniker. sjov tilgang til tingene.
|
Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 13:29
Nåååh, han taler om "efterglød". Akkurat det samme man oplever på et CRT TV, når man går over på AV (sort skærm)...
Det er så heller ikke "Panasonics egen tikeniker", men derimod en hvilken som helst tekniker på et servieværksted. 
M.v.h.
|
Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 13:32
Overskriften på tråden er i overkanten og en smule useriøs. Panasonic laver generelt gode produkter og deres fladskærme er af ret høj kvalitet...grimme måske, men ikke noget bras.
Min tidligere PZ85 kunne også få en smule retention, ligesom min nuværende LG 50PK760 kan. Det skal dog forsvinde ret hurtigt igen, ellers er jeg helt enig i, at skærmen skal væk/byttes.
Faktum: Alle ejere af plasmaskærme risikerer at opleve retention i større eller mindre grad. Det er teknikkens svaghed nr. 1 og en risiko man må leve med, hvis man plasma'ens billedkvalitet. Jeg har set retention på min kammerats Pio 5090'er...ikke noget vildt, men det kan altså sagtens lade sig gøre uden at skærmen nødvendigvis behøver være en mandagsmodel.
-------------
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
|
Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 13:41
Henrik B. skrev:
Nåååh, han taler om "efterglød". Akkurat det samme man oplever på et CRT TV, når man går over på AV (sort skærm)...
Det er så heller ikke "Panasonics egen tikeniker", men derimod en hvilken som helst tekniker på et servieværksted. 
M.v.h. |
Jævnt lang efterglød, når jeg kan nå at finde mit kamera, og tage en håndfuld billeder af det? teknikeren er iøvrigt udvalgt af panasonic danmark. Som jeg vist tidligere har slået fast, så er den sorte skærm der kun, så mit skod kamera, kan fange retentionen.
|
Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 13:47
Så smid nogle billeder på, så vi kan se hvad og hvordan.
|
Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 13:50
baekgaard.
Du misforstår det jeg skriver. Det jeg skriver er:
Han taler om efterglød.
Du taler om retention.
Bemærk at jeg ikke skriver at dit TV ikke har retention...
Jeg har haft 3 Pana plasma. Kun det først (PV60) led en smule af retetntion - specielt v. tekst-tv. Men forsvandt efter 5 min. De to seneste har ikke skyggen af retention. Har endda prøvet at have det stående på TV3 i 9 - 10 timer en Nytårsaften. Der var ikke en ski' at se, da jeg kom hjem og slog om...
M.v.h.
|
Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 13:54
@Radiomanden Hvorfor, er du i tvivl om at der optræder retention?
@Henrik B Nej det tror jeg faktisk ikke, for længere nede i mailen, kommer han frem til, at jeg kun bruger AV for at kunne se fejlen. Jeg hæfter mig naturligvis ved at han kalder det en fejl. Men på den anden side, det var vist heller ikke meningen, at jeg skulle have den mail.
|
Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 17:51
Billedet er uovertruffeligt, men retention er der stor risiko for - jeg vil dog nok igen købe en Pana, simpelthen fordi jeg mener, at konkurrencen er for dårlig. Selv de nye Sony forventede jeg meget af, men de kommer imo ikke i nærheden af Pana.
-------------
BORING!
|
Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 17:54
Jeg er på mit 3 Panasonic plasma , og jeg er fuldt ud tilfreds med mit G20 , og der er ingen retention overhovedet . Jeg vil dog lige nævne at jeg aldrig bruger det sammen med en spille konsol , og 95% af de film jeg ser er BD ....
MVH
------------- TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 03-Juni-2010 kl. 09:07
Radiomanden skrev:
Hvis ikke der må være et still billede i mere end 3 minutter af gangen, så var mit ødelagt for længe siden. |
Også min...
Jeg bruger den til HTPC og nogen gange så står den altså med samme billede i længere tid af gangen, ganske uden problemer.
------------- .....
|
Skrevet den: 03-Juni-2010 kl. 12:59
Ja jeg bruger det nemlig også bl.a til MC, og derved er der også ofte samme billede på i mere end de påståede 3 minutter det må stå.
|
Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 03-Juni-2010 kl. 15:47
Retention er tit blevet blæst vildt op som et kæmpe problem. Sandheden er dog at retention bliver meget mindre med tiden, og på mange plasma-skærme er der slet ikke noget problem. Der er dog selvfølgelig undtagelser hvor nogle skærme er meget værre end andre, (også inden for den samme model). Det kan ikke undre nogen da der her er tale om masseproduktion, så selvfølgelig er alle skærme ikke 100% ens når det drejer sig om retention og andre ting som f.eks sortniveauet. Der vil altid være forskelle. Dertil kommer at mange ligefrem fremprovokerer retention med forkerte indstillinger.
------------- Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 15:05
Efter ca. 6 ½ uge, fik jeg svar fra selveste panasonic. Min skærm er helt normal, og opfører sig som alle plasma skærme fra panasonic gør. Forhandleren er rystet, og forstår det ikke, men kan oplyse at det er grunden til, at de ikke forhandler panasonic længere. Lige nu overvejer jeg, om jeg skal nægte at tage skærmen tilbage, da en tekniker, allerede i en mail, har konstateret en fejl.
Vil gerne vise jer et billede af, hvor meget retention, panasonic mener er acceptabelt. Men kan ikke uploade det, da det fylder for meget.
|
Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 15:13
Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 15:13
baekgaard skrev:
...men kan oplyse at det er grunden til, at de ikke forhandler panasonic længere.
|
Ahhhh, mon dog...
baekgaard skrev:
Vil gerne vise jer et billede af, hvor meget retention, panasonic mener er acceptabelt. Men kan ikke uploade det, da det fylder for meget.
|
Mail evt. billeder til: mailto:saab95aeroestate@gmail.com - saab95aeroestate@gmail.com
Så skal jeg smide dem op...
M.v.h.
|
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 16:56
Det er sikkert ikke så slemt som mit gamle Phillips plasma
|
Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 17:27
Det er godt nok slemt 
------------- Lars B
|
Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 19:45
@Hansie Det er ikke meget galt, jeg har sendt billederne til Henrik B, som ligger dem op.
|
Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 19:54
hansie skrev:
Det er sikkert ikke så slemt som mit gamle Phillips plasma
|
det ligner da ikke retention?
med mindre skærmen stå uden billede
hvis en v10 ligner denne så er skærmen ikke bare def, men ubruglig men så kan jeg ikke forstå alle med plasma skærme har brokket sig
|
Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 19:57
baekgaard skrev:
Mit elskede pana er lige nu til rep for 3 gang. på 6 uge, men lad nu det ligge.De ringede fra panasonic, hvor de kunne fortælle mig, at der ville optræde retention efter 2 minutter, uanset hvilken af deres modeller man køber, såfremt man bruger en konsol, søger kanaler, eller på andre måder har et stilbillede. hvad fanden sker der med det? Er panasonic virkelig så ynkeligt et tv, at man ikke kan sætte sin film på pause, og gå på toilettet, uden at slukke skærmen, af bare frygt for retention. Jeg skal da bestemt ikke have panasonic igen. Men er det virkelig sådan noget lort, som deres egen tekniker kunne fortælle mig?
|
Tråden overskrift er noget underlig "bras"
Panasonic er et godt fjernsyn...jeg har 32 års erfaring med Pana.
Aldrig...gentager aldrig..har jeg haft problemer, alle
mine skærme er død af alder eller byttet/solgt i 100% stand
Blot min erfaring.
Derfor er overskriften på tråden ikke "sød musik i mine ører"
------------- E.L.
|
Skrevet af: Strange
Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 20:01
Jeg kan ikke se de uploadede billeder...
|
Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 20:18
baekgaard skrev:
@Hansie Det er ikke meget galt, jeg har sendt billederne til Henrik B, som ligger dem op.
|
Har dog ikke modtaget nogen? 
Nok fordi jeg havde skrevet e-mail'en forkert... 
Er dog rettet nu...beklager.
M.v.h.
|
Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 20:19
hmm underligt
er det ikke saab95aeroestate@gmail.dk ?
haha så lige at det var .dk
|
Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 20:23
E. Larsen skrev:
Blot min erfaring.
Derfor er overskriften på tråden ikke "sød musik i mine ører" |
TS har lov til at synes, at Panasonic er noget bras, hvis han har haft dårlige erfaringer med dem.
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 20:56
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 20:57
ligner mit gamle Phillips Det er ikke OK
|
Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 20:59
jo ifølge panasonic er det helt normalt.
Vil lige nævne, at det lysende ikon, er fordi jeg har slået over på av, da mit kamera ikke er super, det tåler ikke bevægelse i billedet, ihvertfald ikke, når det skal fange retention
|
Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 21:03
Jeg har - med brancheerfaring - aldrig set noget lignende....
Jeg mener at Panasonic (selv - support eller whatever) er forkert på den....
Enhver normal Radio-TV tekniker vil helt sikkert mene det samme.
I min verden er det 100% en bytter...
M.v.h.
|
Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 21:08
PhDream skrev:
E. Larsen skrev:
Blot min erfaring.
TS har lov til at synes, at Panasonic er noget bras, hvis han har haft dårlige erfaringer med dem. |
TS har lov til at synes, at Panasonic er noget bras, hvis han har haft dårlige erfaringer med dem.
Selvfølgelig..100% enig
Men vi andre har f. da også lov til at fremkomme med vores erfaring,
gå da udfra at det er meningen... der ønskes vel kommentarer ?
Jeg kan blot gentage min mening; Pana er ikke noget bras
Jeg tror ikke at jeg bare har været heldig,
Modsat tror jeg spørgeren har været mere en uheldig.
------------- E.L.
|
Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 21:27
Det er sgu rystende , og ja , det er helt klart en bytter.....
MVH
------------- TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 21:29
føj det er slemt, det der er da ikke acceptabelt, hvis pana mener det, så får de da et problem med at sælge plasma i fremtiden.
har oplevet retention, som har været MEGET lidt hængende billeder..
har da også oplevet en del burnin på plasma, men langt fra på det niveau, det er sådan noget man ser på spille automater der har stået med den samme menu i 4-5 år.
klart folk også har lov til at komme med positive kommentarer. panasonic er dog ikke en engel, dog har de normalt løst deres problemer, kan huske puple snake issueet på PV60..
synes dog alle pana jeg har været i nærheden af har haft en dødelig defekt, tit at tv et bare en dag ikke vil tænde, dog efter en del driftstimer.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio
|
Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 21:38
Tjae, som min forhandler sagde, når vi bestiller, så ved vi ikke hvornår produkterne kommer, vi skal bare betale. Og de er ligeglade med reklamationer, så de stoppede med at forhandle panasonic.
|
Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 21:40
Det kan jeg så på det bestemteste tilbagevise, som værende usandt!
M.v.h.
|
Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 21:43
Var du hos et panasonic center?
|
Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 21:44
Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 21:59
baekgaard skrev:
Var du hos et panasonic center?
|
Er det da et Panasonic Center, du skriver om?
Det må være noget af en beslutning for et Panasonic Center at ophøre med at sælge Panasonic TV.
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 22:19
Uden at ville holde hånden over Panasonic ( -husker alt for godt purple snake. .) er der med sikkerhed tale om et isoleret tilfælde . Ellers var der sgu hverken noget som hed Panasonic eller plasmateknologi . . Omvendt tar jeg altid screenshots med lidt sund skepsis. Det kunne være rigtigt godt hvis en anden Panasonic ejer i dit område kunne komme forbi og se det IRL ?
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 22:28
har ikke fået det hjem endnu, pana har haft det på besøg i 6 uger, skulle gerne komme hjem i løbet af et par dage, med mindre jeg afviser, og kræver en bytter eller pengene retur, hvilket jeg nok gør.
|
Skrevet af: Vistrup
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 22:44
PhDream skrev:
E. Larsen skrev:
Blot min erfaring.
TS har lov til at synes, at Panasonic er noget bras, hvis han har haft dårlige erfaringer med dem. |
Selvfølgelig - Det bliver det bare ikke sandt af.
------------- LG C1 65" Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5
|
Skrevet den: 10-Juni-2010 kl. 02:02
Vistrup skrev:
PhDream skrev:
E. Larsen skrev:
Blot min erfaring.
|
Det er der heller ingen, der har sagt. Eller skal vi nu gå ind i hele retorikken omkring sandheder; at hver mand har sin sandhed, og derfor har vi altid mindst tre sandheder, at gøre med: din, min, sandhedEN...
Pointen er, at det er TS's tråd og han har lov til at mene hvad han vil.
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 10-Juni-2010 kl. 09:45
E. Larsen skrev:
Aldrig...gentager aldrig..har jeg haft problemer, alle mine skærme er død af alder eller byttet/solgt i 100% stand Blot min erfaring. Derfor er overskriften på tråden ikke "sød musik i mine ører" |
Når du nu specifikt hentyder til trådens overskrift, har du så lagt mærke til spørgsmålstegnet?
Jeg havde nok haft samme spørgsmål til kvaliteten hvis jeg var ude for noget lignende.
|
Skrevet af: Vistrup
Skrevet den: 10-Juni-2010 kl. 17:39
PhDream skrev:
Vistrup skrev:
PhDream skrev:
E. Larsen skrev:
Blot min erfaring.
|
Det er der heller ingen, der har sagt. |
Næ. Godt spottet. Det var også bare en kommentar.
------------- LG C1 65" Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5
|
|