Print side | Luk vindue

Valg af kabel-TV

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=81736
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 05:52

Emne: Valg af kabel-TV
Skrevet af: Freddy
Emne: Valg af kabel-TV
Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 13:43

Hej med jer,

Jeg står i den situation, at jeg flytter i nyt hus og skal derfor til at vælge kabel-tv udbyder. Jeg kan ikke få TDC til at levere derude, da de skal bruge min. 10 M/bit til Home Trio og i Lyngby (hvor jeg flytter til) er der kun ca. 6 M/bit ud af huset, pga. kobberet.

Hvad er mine alternativer? Og hvem i anbefale af udbyder?

Jeg er ikke klar over hvor langt planerne er ift. nye kabler eller fiberoptik o. lign.

Tak,

F

Svar:
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 13:59
Der er jo ikke frit valg på alle hylder. Du er nødt til at undersøge hvem der overhovedet kan levere på nøjagtig din fremtidige adresse.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 14:11

Det er temmelig sikkert You See, det er den største leverandør af KabelTV i Hovedstaden.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: moho
Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er temmelig sikkert You See, det er den største leverandør af KabelTV i Hovedstaden.
Jeg troede enhver med eget Hus frasagde og fravalgte alt og alting som kom fra YouSee af Tv leverancer  Wink, jeg mener har det ikke (altid) været sådan i praksis, tingene kunne få lov til stå i skellet men det blev så ved det! Internetforbindelser kender jeg ikke noget til.  Jeg vil omformulere det til: Hvilke tilflyttere fravælger Stofa og andre Antenneforeninger, fordi der netop ikke er YouSee samme steder; dette emne eller tilgang mindes jeg sjældent eller aldrig have hørt.   LOL  Hvis Vi ikke kan få YouSee vil jeg ikke købe Hus her eller flytte i lejlighed her.

-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?

Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Jeg troede enhver med eget Hus frasagde og fravalgte alt og alting som kom fra YouSee af Tv leverancer  Wink, jeg mener har det ikke (altid) været sådan i praksis, tingene kunne få lov til stå i skellet men det blev så ved det! Internetforbindelser kender jeg ikke noget til.
Jeg kender ellers en del i Århus og omegn med eget hus, der har tilvalgt YouSee.Wink

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 14:42

Det er jo endnu ikke muligt at vælge fra, hvis der er klausuler angående levering, men den mulighed er ved at blive en realitet, så kan man frit vælge ganske som man vælger Internet/telefon udbyder. dog vil det ikke være muligt at sende andre udbydere (f.eks Stofa) ud i en anden udbyders kabler. (f.eks You See).

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 02-Juni-2010 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af Freddy Freddy skrev:

Hvad er mine alternativer? Og hvem i anbefale af udbyder?

Jeg er ikke klar over hvor langt planerne er ift. nye kabler eller fiberoptik o. lign. F

YouSee har overtaget det fibernet, Dong har lagt ned i Nordsjælland. Det er sådan at YouSee netop nu er i færd med at tilbyde kabel-tv over fibernet til nye kunder bl.a. i Lyngby. Hvis du ikke har fået tilbuddet i din postkasse, kan du jo henvende dig til deres kundeservice for at høre om du kan komme i betragtning. Kabel-tv via fibernet hos YouSee er identisk med YouSee's tilbud på hybridnettet, og kan suppleres med bredbånd og telefoni.

Andre muligheder i hus kan være modtagelse via egen antenne, hvor de frie kanaler fra DR og TV2 kan suppleres med et abonnement på betalingskanaler hos Boxer TV. Satellit-tv fra Canal Digital eller Viasat kræver parabol.

-------------
Venlig hilsen, Vilhelm

Print side | Luk vindue