Print side | Luk vindue

Fjerne Coax modtanden på HAG'en ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=81806
Udskrevet den: 07-Juni-2025 kl. 18:43

Emne: Fjerne Coax modtanden på HAG'en ?
Skrevet af: Schytte
Emne: Fjerne Coax modtanden på HAG'en ?
Skrevet den: 04-Juni-2010 kl. 13:07
På på HAG (fiber-boksen på væggen) fra Verdo Randers (Smile) har montøren sat en lille modstand på Coax stikket, før TV signalet går videre til TV dåsen på væggen.

Efter denne installation har jeg montere flere dåser rundt omkring, og trukket kabler. Men jeg synes ikke det digital TV signal er særlig godt, det pixelerer og hakker af og til (det analoge signal er ok, men kunne snildt være bedre på det sidste TV i 'kæden').

Nu var tanken så, kunne man fjerne den modstand som montøren satte på ved HAG'en, og derved får at kraftigere signal igennem kablerne? Og vil det være anbefalelseværdigt?

Svar:
Skrevet af: Ole Pihl
Skrevet den: 04-Juni-2010 kl. 17:19
Der sker ikke noget ved at prøve .
Duer det ikke , sætter du bare modstanden på igen .

Skrevet den: 14-Juni-2010 kl. 10:24
Jeg har, for en god gangs skyld, rådført mig med udbyderen af vores fiber, og de siger "det er på egen risiko" hvis jeg fjerner dæmpeledet. Ifølge dem kan man nemlig ødelægge TV'et hvis signalet er for kraftigt?
Hvad er symptomerne hvis signalet er for kraftigt?

Når nu det analoge signal er mærkbart svagere på det sidste TV (har husket at bruge slutdåse), og det digitale signal (på det første TV, som er det eneste der har digital tuner) pixelerer af og til. Tyder det så ikke på at signalet generelt er for svagt?

Skrevet af: dvidebaek
Skrevet den: 14-Juni-2010 kl. 10:58
go for it! kan umuligt skade et tv hvis signalet er for kraftigt!?! Synes kun det er værd at prøve.

-------------
http://www.speedtest.net" rel="nofollow">

Skrevet af: culrich
Skrevet den: 14-Juni-2010 kl. 11:16

Hvis du splitter signalet efterfølgende giver det automatisk en dæmpning af signalet.

Så det kan nemt være dæmpningsledet er overflødigt.

/CU

Skrevet den: 14-Juni-2010 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af culrich culrich skrev:

Hvis du splitter signalet efterfølgende giver det automatisk en dæmpning af signalet.

Så det kan nemt være dæmpningsledet er overflødigt.

/CU
Jeg har ikke splittet signalet, men har serieforbundet det, via dåser på væggen, og en slutdåse til sidst.
Jeg har 3 dåser ialt - og omkring 20 meter ledning.

Print side | Luk vindue