Print side | Luk vindue

Fortrydelsesret Elgiganten

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=81818
Udskrevet den: 08-Juni-2025 kl. 15:51

Emne: Fortrydelsesret Elgiganten
Skrevet af: Ellegaard74
Emne: Fortrydelsesret Elgiganten
Skrevet den: 04-Juni-2010 kl. 19:55
Hej recordere

Har lige købt et tv i elgiganten og skal måske gøre brug af deres 14 dages fortrydelses/returret.

Der står jo varen skal returneres i original og hel emballage. Gælder det osse det "folie/plastik" der er sat på rammen rundt om skærmen og på foden...?
Nogen der har erfaring med det.. Jo ikke sjovt at stå derude og så de ikke vil tage der retur fordi jeg har pillet det af, på den anden side er det sgu svært at danne sig et indtryk af skærmen når den er plastret ind i folie.?

-------------
Mvh.

Lars

Samsung PS50C7705
PS 3 320 GB
Yamaha RX-A 820
Front: System Audio Saxo 30
Center: SA Saxo 10 AV
Bag: SA Saxo 8
Sub: SA Saxo 10

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 04-Juni-2010 kl. 20:05

Hmm tja.? De kan jo vanskeligt sætte det på igen når det er taget af, så mon ikke at de også skal være intakt. Det må du lige finde ud af hos dem om det også skal være intakt.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-Juni-2010 kl. 20:07
Hvad ville du selv sige til at gi' fuld pris for et TV UDEN folie...Wink

Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 04-Juni-2010 kl. 20:16
HVis det er pakket forsigtigt ud, og efterfølgende kan pakkes ind så det umiddelbart ser nyt ud,så tror jeg ikke det giver problemer.

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3

Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 04-Juni-2010 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af Ellegaard74 Ellegaard74 skrev:

Hej recordere

Har lige købt et tv i elgiganten og skal måske gøre brug af deres 14 dages fortrydelses/returret.

Der står jo varen skal returneres i original og hel emballage. Gælder det osse det "folie/plastik" der er sat på rammen rundt om skærmen og på foden...?
Nogen der har erfaring med det.. Jo ikke sjovt at stå derude og så de ikke vil tage der retur fordi jeg har pillet det af, på den anden side er det sgu svært at danne sig et indtryk af skærmen når den er plastret ind i folie.?

Nu ved jeg ikke om det gælder alle produkter, men da jeg købte en GPS, var der 14 dages returret, men kun 6 dage hvis emballage vare brudt.

Jeg vil nu mene det ikke er nødvendigt at pille det folie af for at bedømme et TV. Men pak det så forsigtigt ud som muligt, uden at flå tingene fra hinanden, så tror jeg ikke det er et problem, du kan jo altid sætte foliet på igen.

PS: Jeg lagde mærke til, at flere vare i el-giganten var tydelig mærket med rød mærkat, hvorpå der stod det var returvare og derfor billigere.

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 04-Juni-2010 kl. 20:19

Det plast der sidder på, når først det er taget af, så kan det faktisk ikke sættes på igen uden det straks kan ses at det har været pillet af. Det vil blive strukket når det tages af, og ikke passe rigtigt efterfølgende.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 04-Juni-2010 kl. 20:23
Det har jeg ikke haft problemer med i Elgiganten.

Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 04-Juni-2010 kl. 20:25
Jeg har returneret en PC skærm i elgiganten hvor folie mv. var taget af - resten af emballagen var naturligvis iorden - der var ingen spørgsmål eller problemer.

Skrevet af: pipper
Skrevet den: 04-Juni-2010 kl. 20:26
Da jeg i sin tid byttede mit panasonic X10 i elgiganten pakkede de det ikke ud. Det eneste de tjekkede var om fjernbetjeningen var med.

Skrevet den: 04-Juni-2010 kl. 22:34
Jeg prøver at sende dem en mail, men de svarer jo nok ikke før mandag.
Mht at bedømme tv'et med folie så går det jo ind over selve skærmen ca 2 cm hele vejen rundt.

Og ja, elgiganten sælger ikke tv'et som nyt, men som returvarer til nedsat pris så....

Ville bare høre om der var nogen som havde prøvet lign med pågældende butik :)

Tak for svarene

-------------
Mvh.

Lars

Samsung PS50C7705
PS 3 320 GB
Yamaha RX-A 820

Skrevet af: JesA
Skrevet den: 05-Juni-2010 kl. 08:58
- jeg synes at du skal udvise den næste køber - og EG - den respekt at kun udpakke det aller-mest nødvendige for at kunne se/bedømme TV'et, og kan ærlig talt IKKE se at det er sværere at bedømme kvaliteten om der sidder et par cm. plastic i kanten rundt om TV'et. 
MVH

Skrevet den: 05-Juni-2010 kl. 09:34
Har ikke pillet det af endnu og gør det heller ikke, der er alt for meget genskin i tv'et til jeg kan bruge det, så det ryger retur og så prøver vi med et samsung istedet for....

Endnu engang tak for svarene

-------------
Mvh.

Lars

Samsung PS50C7705
PS 3 320 GB
Yamaha RX-A 820

Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 05-Juni-2010 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af Ellegaard74 Ellegaard74 skrev:

Har ikke pillet det af endnu og gør det heller ikke, der er alt for meget genskin i tv'et til jeg kan bruge det, så det ryger retur og så prøver vi med et samsung istedet for....

Endnu engang tak for svarene

Hvis du ønsker at finde et tv hvor genskin virker mindre forstyrrende, så skal du nok lede efter et lcd tv med matt overflade på skærmen. Der er samme mængde genskin, men det bliver reflekteret på en mindre forstyrrende måde.
Desværre er de fleste fabrikanter begyndt at lave blanke skærme, så der er snart ikke så mange at vælge imellem...

Skrevet den: 05-Juni-2010 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Hvis du ønsker at finde et tv hvor genskin virker mindre forstyrrende, så skal du nok lede efter et lcd tv med matt overflade på skærmen. Der er samme mængde genskin, men det bliver reflekteret på en mindre forstyrrende måde.
Desværre er de fleste fabrikanter begyndt at lave blanke skærme, så der er snart ikke så mange at vælge imellem...
Ja, desværre..... Men ville lige give plasma en chance... ;)

Prøver lige et af de nye led samsung... vil jo gerne ha det så tyndt som muligt... Nu må vi se hvad det ender med...

-------------
Mvh.

Lars

Samsung PS50C7705
PS 3 320 GB
Yamaha RX-A 820

Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 05-Juni-2010 kl. 16:48
bare husk visse LCD modeller har blank overflade..

f.eks. B555 samsung i forrige model havde mat overflade, og B655 havde glossy.. de er lige så reflektive..

så bare vær opmærksom... den matte overflade, fjerner lidt liv fra billedet.. men personligt som stue tv.. er jeg glad for den kan klare lyset.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio

Skrevet den: 05-Juni-2010 kl. 16:56
Ja, kikkede efter det i butikken og syntes det var lidt at vælge mellem pest eller kolera.... De har, som du siger, stort set alle en blank overflade....

-------------
Mvh.

Lars

Samsung PS50C7705
PS 3 320 GB
Yamaha RX-A 820

Print side | Luk vindue