Print side | Luk vindue

PJ-TX300 fejl på HDMI-port.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=81885
Udskrevet den: 09-Januar-2025 kl. 20:20

Emne: PJ-TX300 fejl på HDMI-port.
Skrevet af: rammy
Emne: PJ-TX300 fejl på HDMI-port.
Skrevet den: 06-Juni-2010 kl. 19:33
Nu laver min elskede Hitachi PJ-TX300 projektor balladede og jeg frygter at HDMI-porten af brændt af . Når jeg starter den op siger den " No input on HDMI detected ". Jeg har nu prøvet med diverse enheder ( DVD, BLU-ray, PC og Laptop ) og jeg har også prøvet med diverse HDMI kabler men samme fejl. De andre porte virker som de skal. Nogle der har et bud på en løsning eller kender til et sted der måske kan hjælpe mig?

Svar:
Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 09:59
Intet hjælp at hente? Er det bare på lossepladsen med den?

Skrevet af: Just Curious
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 11:43
Du kan også lade AVC i Horsen ell. Brøndby kikke på den (Autoriseret serviceværksted for Hitachi proj.) hvis du beskriver fejlen for dem, er jeg sikker på at du kan få en "slag på tasken" pris for rep.
som regel er det en sikkerheds modstand eller sikkerheds ic der er strøget - komponenter til få kr.
det er mere deres arbejdstidspriser der kan "trække tænder ud" - men en god idé hvis du bestemmer dig for at få den lavet,- er at bede om en generel rensning med det samme tar ca. en time og merprisen for det er faktisk rigtigt godt givet ud...

Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 11:50
Alternativt hvis du beslutter dig for at "pensionere" den - så prøv at droppe mig en PM måske vi kan finde ud af noget fornuftigt i omegnen af en plovmand Smile

Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 16:01
Well, gode nyheder! Fik fiflet lidt med component porten og det var et indstillings problem ( komplet nOOb ) der gjorde at jeg ikke kunne få HD gennem porten fra BLU-ray. Så altså stadig ingen HDMI men component virker fint :clap:

PS: Pris på rep. af HDMI port koster omkring 6000 til 7000 kr. +moms...

Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 18:01
hmmmm. 6000 - 7000 kr. + farmand overforbrug !!!
hvem har dog givet dig sådan et "storslået tilbud" ?
man kunne få den tanke at "tilbyderen" kun vllle handle en ny projektor model hjem til dig Wink
Tro mig det er helt garanteret en rigtig gang "hat og briller" pris du der har fået, uden at vove min
højre arm vil jeg postulere at du i dag køber dig et ombytter modul fra producenten lige som man gør når man udskifter bremsecalipre på bilen. det skal ikke ikke koste mere end 700 kr. i indkøb og det dobbelte til kunden + arbejdstimen det tar at afmontere, bestille og genmontere modulet når det kommer hjem..

Skrevet af: FNørd
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 20:02
Den der pris på 6000-7000 kr plus moms siger vist en del om tilbudsgiveren!
Det lyder da nærmest som prisen på en ny projektor.
Hvem har tilbudt dig det, sådan noget burde der advares imod.
Tillykke med "reparationen" :)
Mvh FNørd

Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 21:04
Jeg prøvede først Service Center Gruppen A/S. De sendte mig videre til Audio Visuelt Centrum som kom med det flotte tilbud. De mente der skulle et nyt mainboard til og det skulle så koste en formue...

Skrevet af: FNørd
Skrevet den: 10-Juni-2010 kl. 10:15
Heldigt at du klarede det uden den udgift :)

Skrevet den: 10-Juni-2010 kl. 10:40
Lige et lille spm. er projektoren indkøbt i danmark ? Da det langt fra er første gang at danske leverandører sætter fornærmene rep. priser op hvis produktet er importeret - en "svinestreg" som vist ikke helt harmonerer med de supportbetingelser som leverandøren underskriver at give produkterne når import aftalen indgåes... prøv at skrive din nød til Hitachi producenten DIREKTE uden om alle de forskellige danske led.... så skal du se, så kommer der nok lidt skred i tingene Thumbs Up

Skrevet den: 12-Juni-2010 kl. 11:33
Tak for tippet :)

Print side | Luk vindue