Print side | Luk vindue

IPhone 4 officielt ! Skal i have den?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Nyheder, anmeldelser & omtaler
Forumbeskrivelse: Til nyheder, anmeldelser, omtaler (links også velkomne)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=81952
Udskrevet den: 23-November-2024 kl. 16:34

Emne: IPhone 4 officielt ! Skal i have den?
Skrevet af: Peter90
Emne: IPhone 4 officielt ! Skal i have den?
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 05:00
Dette bliver en kort besked da jeg skal møde her 05:15.
Her er http://www.apple.com/dk/iphone/features.html#design-video - apple filmen  af den nye iPhone.
God dag til alle :)

-------------
Hilsen Peter

Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 07:21
LOL  LOL  LOL

Imponerende, som man kan bilde sig selv ind (hos Apple), at man har opfundet noget nyt og innovativt....

M.v.h.

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 07:25
Ja den skal jeg da have.....

Skrevet af: Slettet_120331
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 07:26
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

LOL  LOL  LOL

Imponerende, som man kan bilde sig selv ind (hos Apple), at man har opfundet noget nyt og innovativt....

M.v.h.

Tænkte nøjagtigt det sammen. De får det til at lyde som om de har opfundet samtlige features telefonen har og at f.eks. video samtale er noget helt nyt :)

Men det ser ud til at være en rigtig lækker telefon som jeg aldrig skal have :)

Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 07:51

LOL  LOL  LOL

M.v.h.

Sådan er det jo med Apple.. Og du kan se det virker. Folk står i lange køer hver gang der kommet noget fra dem. De kunne sælge sand i Sahara, hvis de kunne lave Apple logoet på det.

Personligt er jeg ikke imponeret over den og skal bestemt heller ikke have den.

Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 08:10
Jeg synes dog det er positivt at de har gjort batteriet større, så man rent faktisk kan bruge dens funktioner og ikke skal gå i panik midt på dagen når den er ved at løbe tør.

Jeg grinede lidt da de sagde det havde opfundet en ny type stål. De får det til at lyde fantastisk spænnende og inoverende at de ikke bare kunne beslutte sig mellem de tusinder typer som findes i forvejen. 

Skrevet af: Bjerrehuus
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 08:38
Ja self skal jeg da også have denne :-)

Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 09:38
Nej tak. Android eller ingenting her :)

-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!

Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 10:05
Den skal da prøves :-)

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3

Skrevet af: Callie
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 10:33
Jeg er en af dem, der synes designet på den kommende model er pænere end det nuværende. Jeg har endnu ikke haft en iphone, men har haft masser af ipods igennem tiderne og bruger pt en touch, som jeg er glad for.
Jeg har tænkt mig at købe den nye iphone pga. apps i høj grad. For mig kommer det til at være en telefon, der som bonus kan styre sonos enheder, spille moderate spil, musik og film, fungere som gps i nødstilfælde, gå på nettet, osv.
Jeg har ikke ville købe en iphone før, da jeg har ment de var for kluntede og store. Det synes jeg ændrer sig med den her. Derfor ender jeg formentlig med sådan en basse i hånden i august måned.

Skrevet af: sparrez
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 10:46
Enig, den er pænere end de tidligere, men skal ikke have en iPhone. Mage til lukket platform skal man sku lede længe efter.

Venter spændt på at Telenor kommer med min HTC Desire. Android, se det er en platform med fremtid i..

Skrevet af: Tallahassee
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 11:09
Tjaaa, det er lidt svært..

Jeg synes den ser klart federe ud end 3GS. Jeg har en kammerat der har en HTC Desire, som egentlig virker som en ok telefon, men synes bare der er noget simpelt over sådan en æble-telefon der tiltaler mig. Det eneste jeg ville savne, er T9 tastaturet...hader qwerty LOL

Når det så er sagt, så skal det siges at jeg er en fattig studerende til daglig, så der er simpelthen ikke råd til en iPhone (eller andre smartphones). Jeg håber lidt, at man ku få en lidt billigere 3GS hos et teleselskab når den nye bliver lanceret, men det kan jeg nok godt skyde en hvid pil efter - så dumme er de jo heller ikke.

Skrevet af: Aspagilus
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 11:11
Den har også været oppe at runde Go' Morgen Danmark her til morgen. Synligt begejstret var ham anmelderen ikke over den specs.
På spørgsmålet om hvad den kunne som ingen andre tilsvarende typer af telefoner, var svaret tørt: Ikke ret meget.

Men han ville da fræse til USA for at være blandt en af de første der får fingrene i sådan en og vende tilbage til Go' Morgen Danmark med telefonen, så man der kan se den for første gang i funktion og få en detaljeret anmeldelse af den.
Så kan i ud efter det se om det vitterlig kan svare sig at investere de mange penge i den dims.

Men forresten om jeg skal have den: Nej
Jeg klarer mig fint med den standard mobil jeg har uden alt det ekstra fidus der kun sluger en masse unødvendig ekstra strøm

Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 11:43
Jeg har allerede skrevet mig på venteliste hos 3 for at få fat på en :)

Jeg synes sq den er lækker. Er udmærket klar over at den ikke har features som ingen andre har, at man nok betaler en mindre premium for navn og design.. Men sorry, jeg har stået med både Android mobiler og iPhones i hånden, og mens Android mobilerne helt sikkert er fede.. Så er iPhone bare lige den smule lækrere at bruge.

Er helt vild med designet på den nye her, meget bedre end den gamle. Kameraet har fået en tiltrængt opgradering, og skærmen skulle være rimeligt imponerende - engadget.com kalder det den bedste skærm de har set på en mobil :)

Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 11:55
Kan være man skal tilbage og finde iphone 1g reklamerne hvor man ser nogle apple ansatte der sidder og snakker om hvor fantastisk en oplevelse det er at høre andre mennesker der slet ikke er i nærheden af en inde i sådan en lille boks. Revolutionary!!!

Skrevet af: 2ben
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 11:58
Vil gerne have den nye - hvis man kan få en ok pris for sin gamle 3GS 16GB i hvid. Gad vide hvad prisen bliver på den nye ?

Mvh. Torben

Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af sparrez sparrez skrev:

Enig, den er pænere end de tidligere, men skal ikke have en iPhone. Mage til lukket platform skal man sku lede længe efter.

Venter spændt på at Telenor kommer med min HTC Desire. Android, se det er en platform med fremtid i..
Jeg ville have haft skrevet det samme, dog med undtagelse af Telenor delen.

-------------
.....

Skrevet af: Tallahassee
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Gad vide hvad prisen bliver på den nye ?

Mvh. Torben

Kan ikke huske hvor jeg læste det, men i USA skulle den have samme pris, som da 3GS kom ud. Så 3GS bliver med lidt held lidt billigere, men gør den sikkert ikke :D

-------------
I haven't cried like that since Titanic!

Skrevet af: Nicoleif
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 12:15
HTC Desire rules! Og snart med fuld flash understyttelse når Froyo (Android 2.2) lanceres.  

Skrevet af: Tarkin
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 12:49
iPhone 4'eren er sgu interessant. Cool at den kan optage HD video med 720p/30fps. Men mærkeligt de kun tilbyder den med 16 og 32GB flash drive ligesom den gamle model. 64GB havde været mere på sin plads...

Skrevet af: petrucci
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 12:54
Jeg er lidt splittet. Er normalt ikke til iphones pga. lukketheden, manglen på flash og manglen på customization (homescreen widgets osv.).  Men designet på Iphone 4 er helt klart bedre end de tidligere...og når vi er nede i 3.5 tommer mobilskærme så kan jeg til nøds godt undvære flash (det er værre på en iPad, som med sine knap 10 tommer SKAL have flash-understøttelse for at jeg vil overveje den)....meeen...der er nu også mange fede nye Android mobiler. Froyo 2.2 ligger og spøger i baggrunden med dens markant-forbedrede hastighed, også i flash.  Tror jeg afventer en måned og ser.

Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 14:50
Jeg skal have den, er allerede forudbestilt Smile

Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 15:29
Android styrer... 'nuf said Smile

Skrevet af: ptheglev
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 15:29
Uden tvivl.
Hvem vil købe min 32GB 3GS?

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 15:35

Android styrer... "nuff said...again" Smile 

"postet fra min HTC Desire - min Iphone samler gammelmands støv i skuffen"

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet af: THMhome
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 15:46
Den skal da inden for døren.
Har en 3G som jeg er tilfreds med og har ikke villet opgradere til 3GS, da forskellen var for lille.

Men 4G begynder at ligne at der skal en opgradering til Tongue

-------------
M.V.H.

THMhome

Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Skrevet af: Letten
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 16:10
Står og skal købe min første Touch Mobil, og må sige at Android (med Froyo) ligger i front og det er ikke noget iPhone 4 ændrer på.

Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 16:14
Hvor mange iPhone 4 emner er der efterhånden? Ville det ikke være en ide at samle det til 1, for at undgå forvirring og dobbeltdebat?

Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 16:28
Forstår heller ikke helt brok over at "video-opkald ikke er en ny opfindelse".
Det er jo ikke fordi Apple er kendt som det firma der hele tiden opfinder nye teknologier og er de første på markedet, eller at iPhone er spækket med brand new technology.
Det Apple (specielt med iPhone) har været gode til er at tage en masse eksisterende ting og ideer, redesigne dem så de rent faktisk virker og så bagefter overbevise folk om at de ikke kan leve uden.

Det første eksempel er jo nok da de lancerede iPod. iPod var og er jo "bare" en MP3 afspiller, men Apple formåede alligevel at dominere markedet fuldstændigt. Ikke fordi ideen var ny, men fordi de tog eksisterende teknologi og udviklede den så den rent faktisk virkede.

Det samme med den første iPhone. Der fandtes Touch-telefoner, men Apple var de første der gjorde det rigtigt godt. Da de lancerede App Store var det samme historie - der fandtes smartphones hvor du kunne installere programmer på (og du kunne også "hente" spil til de fleste telefoner via de der forbandede SMS-koder), men Apple gjorde det så nemt at selv min bedstemor kan finde ud af det.

Om det bliver det samme med videoopkald ved jeg ikke, men jeg synes det er lidt tyndt bare at afskrive det på forhånd, med begrundelsen "Det er set før, det virker ikke".
For også lige at komme på forkant med de næste modargumenter: "Virker kun på wifi" - ja, fordi AT&T blokerer for det grundet press på datanetværket. Steve Jobs nævnte at "der skal arbejdes lidt med operatørerne". "Kan kun ringe til andre iPhone 4" - ja, men Apple vil udbrede det til andre enheder og gøre det til en åben standard, hvilket gør at det på sigt vil kunne indbygges i andre enheder.
Jeg ved ikke hvordan det fungerer i dag med videoopkald - kan man ringe til andre operatører?

Jeg tror ikke umiddelbart at jeg overhovedet vil få brug for det (har næsten aldrig savnet muligheden), men jeg afskriver det ikke før jeg har set det i aktion.

For at svare på det oprindelige spørgsmål, så ja, jeg skal have en iPhone 4. Og det kan kun gå for langsomt.

Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 17:43
Aaaaaaah...da Apple lancerede iPod'en var det ikke fordi alle andre mp3-afspillere "ikke virkede". Det var simpelthen bare designet og klikhjulet der gjorde det smaart så folk skulle ha det.

Hvor læser du iøvrigt at Apple vil udbrede FaceTime til andre enheder end Iphonen?

Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Aaaaaaah...da Apple lancerede iPod'en var det ikke fordi alle andre mp3-afspillere "ikke virkede". Det var simpelthen bare designet og klikhjulet der gjorde det smaart så folk skulle ha det.
Jeg skriver ikke at de andre ikke virkede, men at iPod virkede bedre - selvfølgeligt kombineret med smart marketing.
En windows Mobile touchskærm virkede jo også inden iPhone kom frem, men vi kan vel godt blive enige om at iPhones touchskærm var væsentligt bedre?

Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Hvor læser du iøvrigt at Apple vil udbrede FaceTime til andre enheder end Iphonen?
Det blev sagt i keynoten. Ikke at Apple selv vil udbrede det til andre enheder, men at Apple vil forsøge at gøre det til en åben standard så andre selv kan vælge at benytte det.

Skrevet af: 3000
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 18:52
kan kun sige en ting nej tak Smile

-------------

Skrevet af: dbugdk
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 19:18
Ja. Har nu haft en Iphone 2G fra USA i snart 2½ år og jeg har overbevist mig selv om at jeg godt må opgradere :)

Skrevet af: loveduck
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 20:57
Selvfølgelig skal jeg have en iPhone 4 :) 

Skrevet af: DonJensen
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 21:05

-------------
http://bfbc2.elxx.net/stats/ps3/K-Gaard">

Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 21:08
Tror jeg springer over da jeg har en 3GS. Lidt dyrt at opgradere for at få en bedre skærm

Skrevet af: Simba
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 21:10
Ja, hvad ellers? Jeg skal ikke pille, rode eller det der er være, jeg skal bare bruge en smartphone der virker!
Hilsen fra
Simba

-------------
Bedste hilsner fra
Steen
Loewe Individual 55 ISF kalibreret
Loewe SoundProjector SL
Loewe Highline Subwoofer
Digital Signal by Stofa (Zaptorfri)
Antenneforeningen Helsingør
Apple all the way

Skrevet af: Guests
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 21:34
Jeg har for 2 måneder siden fået en 32GB 3GS, så det bliver nok først en julegave HVIS det overhoved bliver det.

Hvis man kunne bytte lige over altså min 3GS til iPhone 4 så ville jeg gøre det bare for at have det nye.

Men TIDLIGST i julegave, skal jeg have en :D

Skrevet af: JesperBM
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 21:58
Jeg har lige bestilt en hos 3 i dag, så JA nu skal det sgu være....

Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af Simba Simba skrev:

Ja, hvad ellers? Jeg skal ikke pille, rode eller det der er være, jeg skal bare bruge en smartphone der virker!
Hilsen fra
Simba

Christ, hvor lyder det frelst, som om Apple er de eneste der kan finde ud af at lave telefoner Dead

Skrevet af: Landrock
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 22:49
Jeg arbejder i et IT firma der hører under TDC. Langt de fleste af os har mobiltelefon stillet til rådighed. Derfor kan vi stort set selv bestemme hvilken telefon vi vil have og der er kommet rigtigt mange HTC Desire/Legend til de sidste par måneder.

Dog kan jeg ved at lave en lille (u)videnskabelig sammentælling i min egen afdeling på 17 mand konstatere følgende telefon fordeling :

6 Iphones
1 Legend
2 Af den grimme plasticklods der var før Legend ( kan ikke lige huske navnet)
resten er diverse Nokia/samsung telefoner.

Det der er spændende her er at TDC ikke har Iphone, så alle der har en Iphone har indkøbt den for egen regning. Det gælder også mig selvom jeg kunne få en HTC Desire stillet til rådighed gratis ;)

Min afdeling er en administrativ/salgsafdeling, hvis man kiggede på en teknisk afdeling i mit firma er fordelingen lige omvendt. Moralen må være at folk der interessere sig teknik og er lidt nørdede er PRO Android. Folk der interessere sig for design og at tingene virker (uanset om det så er lukket) er PRO Apple.

Jeg har idag skrevet mig op til en Iphone hos 3 som jeg selv må betale. Samtidig har jeg sagt nej til en gratis Desire  :)

Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 22:55
Min 3GS er kun ca 1/2 år, så jeg må hellere vente lidt.

Som markedet er nu kan jeg ikke forestille mig at den næste telefon ikke skal være en iphone.

Selvom nørden i mig siger det kunne være sjovt at prøve en android, men da det er et arbejdsredskab, skal det bare virke, og det har iphone gjort for mig fra dag et

Skrevet af: Roland
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 23:38
Jeg skal ikke ha' én - never. Apple konceptet med dets "lukkede land" - er ikke lige min kop thé.

Så heldigvis er der andre gode alternativer, der dækker mit behov på smartphone fronten.

Er meget tæt på, at snuppe mig en HTC Desire el. evt en HTC Legend.
Mine ene knægt kom forleden og viste mig hans nyindkøbte Desire.
Mums - den virker dælmene cool og lækker. Thumbs Up

-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks

Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af Landrock Landrock skrev:

Jeg har idag skrevet mig op til en Iphone hos 3 som jeg selv må betale. Samtidig har jeg sagt nej til en gratis Desire  :)

Så skulle du da også have et nakkedragWink

Fatter ikke helt at man vælger at betale kassen for Ifon, hvis man kan få en gratis Legend/Desire, synes i øvrigt ikke man hører andet end at Android virker??

Meget pro Apple, Itunes, design, signalværdi etc??

Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 00:38

Jeg arbejder i et IT firma der hører under TDC. Langt de fleste af os har mobiltelefon stillet til rådighed. Derfor kan vi stort set selv bestemme hvilken telefon vi vil have og der er kommet rigtigt mange HTC Desire/Legend til de sidste par måneder.

Dog kan jeg ved at lave en lille (u)videnskabelig sammentælling i min egen afdeling på 17 mand konstatere følgende telefon fordeling :

6 Iphones
1 Legend

Det der er spændende her er at TDC ikke har Iphone, så alle der har en Iphone har indkøbt den for egen regning. Det gælder også mig selvom jeg kunne få en HTC Desire stillet til rådighed gratis ;)

Min afdeling er en administrativ/salgsafdeling, hvis man kiggede på en teknisk afdeling i mit firma er fordelingen lige omvendt. Moralen må være at folk der interessere sig teknik og er lidt nørdede er PRO Android. Folk der interessere sig for design og at tingene virker (uanset om det så er lukket) er PRO Apple.

Eller også siger det en del om "sælgere", de har jo en kendt svaghed for status symboler Big smile

Din lille undersøgelse er i øvrigt ikke overraskende, iPhone har jo et tidsmæssigt forspring og dermed større markedsandel pt., men Android stormer frem. Der kommer nye Android telefoner hele tiden, samtidig med at Google har foden på speederen mht. udvikling af softwaren. 

Der er en Android for en hver smag, med en iPhone har guds stedfortræder på jorden valgt hvad der er bedst for dig Wink  - du bestemmer selv hvilken type du er.

Skrevet af: Bruger udmeldt 8
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 06:39
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

6 Iphones
1 Legend

Eller også siger det en del om "sælgere", de har jo en kendt svaghed for status symboler Big smile

Din lille undersøgelse er i øvrigt ikke overraskende, iPhone har jo et tidsmæssigt forspring og dermed større markedsandel pt., men Android stormer frem. Der kommer nye Android telefoner hele tiden, samtidig med at Google har foden på speederen mht. udvikling af softwaren. 

Der er en Android for en hver smag, med en iPhone har guds stedfortræder på jorden valgt hvad der er bedst for dig Wink  - du bestemmer selv hvilken type du er.

Det er da lidt skævt at sammenligne en telefon (Iphone) med Android som er styresystem. Man er da nødt til at sammenligne med f.eks. Iphone og en HTC desire og undskyld mig men HTC'en er da noget plastik lort i forhold til  Iphonen. Var nede for at købe en HTC desire forleden dag men kvalitet er det ikke.

Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 07:28
Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

Det er da lidt skævt at sammenligne en telefon (Iphone) med Android som er styresystem. Man er da nødt til at sammenligne med f.eks. Iphone og en HTC desire og undskyld mig men HTC'en er da noget plastik lort i forhold til  Iphonen. Var nede for at købe en HTC desire forleden dag men kvalitet er det ikke.

Hvis det hjælper på forståelsen så læs: Android (telefoner), hver gang jeg har skrevet Android.

Med hensyn til byggekvalitet, så er fordelen ved Android (telefonerne!) at der er så meget at vælge i mellem, Desire koster det halve af en iPhone - og er ikke i aluminium

Men fordelen er jo at der er så meget andet at vælge imellem, du kunne f.eks. have set på HTC Legend, den er i Aluminium hvis det er det du kan li´

Du kan også se på HTC HD2, hvis du gerne vil have en stor skærm og sådan kunne man blive ved.

Skrevet af: Bruger udmeldt 8
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 08:03

Hvis det hjælper på forståelsen så læs: Android (telefoner), hver gang jeg har skrevet Android.
Med hensyn til byggekvalitet, så er fordelen ved Android (telefonerne!) at der er så meget at vælge i mellem, Desire koster det halve af en iPhone - og er ikke i aluminium
Men fordelen er jo at der er så meget andet at vælge imellem, du kunne f.eks. have set på HTC Legend, den er i Aluminium hvis det er det du kan li´
Du kan også se på HTC HD2, hvis du gerne vil have en stor skærm og sådan kunne man blive ved.

Men de når stadig ikke iphonen til sokkeholderne hardware kvalitetsmæssigt. Og software mæssigt går udviklingen hurtigere på android men de iPhone og de andre kan, kan iphonen bare bedre.

Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 08:37

så er det da godt, at du ikke er 'frelst' og opslugt af et bestemt mærke

Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 08:56

Men de når stadig ikke iphonen til sokkeholderne hardware kvalitetsmæssigt. Og software mæssigt går udviklingen hurtigere på android men de iPhone og de andre kan, kan iphonen bare bedre.

Argumenter nu lige for dine påstande istedet for at lyde som en der lige har set en apple reklame og slugt det hele råt

Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 09:09
Du må være elektronikingeniør siden du kan sammenligne kvaliteten af den hardware der sidder i to telefoner. Eller har du ikke nogen rigtige argumenter?

Wink

Skrevet af: O'Brian
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 09:40
Har haft HTC Diamond og har en HTC 710 firma-tlf.  Begge stinker. Har nu en 3GS. Når den skal pensioneres, skal jeg da ha en " mk 4 "  Big smile

-------------
Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.

Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Du må være elektronikingeniør siden du kan sammenligne kvaliteten af den hardware der sidder i to telefoner. Eller har du ikke nogen rigtige argumenter?

Wink

Ja, jeg tror også der er nogle stykker, som forveksler finish med kvaliteten af elektronikken!!  LOL

M.v.h.

Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 09:47
Det er mange for og imod her på tråden, menjeg tror det er en religion , lidt lige som Plasma/LCD "kampen", så det drejer sig i høj grad om hvad man skal bruge den til.
Jeg selv (der er assurandør), er meget afhængig af en telefon der altid virker, er robust, og som også meget gerne skal have et ordentligt kamera.  Desuden sunes jeg at det er smart at man kan købe/hente nogle forskellige aps, som får telefonen til at passe endnu mere til den enkeltes behov.
Jeg har flere kollegaer der har købt en Iphone (selv om vi også får stille et Nokia til rådighed), og som efter tilvænding er rigtigt glade for deres Iphone.
Jeg købte selv en G3 S 16 MB (tror jeg den hed ), men solgte den dagen efter da jeg ikke umiddelbart kunne affinde mig med det manglende tastatur samt det dårlige kamera, men nu tror jeg jeg vil have den nye , og så give mig tid til at lære den at kende.
Jeg ar en kammerat som skifter telefon ofte, og han gik fra Iphone til HTC Desire, som han nu mener er langt bedre, men jeg tror der går lidt religion i det.
Jeg mener det i sidste ende (for mit vedkommende) drejer sig meget om design og funktionalitet, og det er jo et spørgsmål om smag.

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3

Skrevet af: Søhesten
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 10:15

Det skulle undre mig meget hvis jeg skulle falde for en "4'er", da den virkelig skulle have noget specielt, som man ikke kan se ud fra specs, før jeg ville skifte min nuværende Legend ud. Hvilken jeg er blevet rigtig glad for.

Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Jeg skriver ikke at de andre ikke virkede, men at iPod virkede bedre - selvfølgeligt kombineret med smart marketing.
En windows Mobile touchskærm virkede jo også inden iPhone kom frem, men vi kan vel godt blive enige om at iPhones touchskærm var væsentligt bedre?

Det er ikke fordi jeg vil vade rundt i formuleringer og påstande men nu skrev du ordret ifm. Ipod: "de tog eksisterende teknologi og udviklede den så den rent faktisk virkede."  Ikke noget om at den "virkede bedre". :)

Iphones touchskærm er væsentlig bedre end de gamle Windows Mobile touchskærme ja.  Men nu er der mange andre der er på samme højde.

Skrevet af: Simon, TC
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 10:30

LOL  LOL  LOL

M.v.h.

Hvad er det du mener der ikke er innovativt?..

- Højst opløste skærm på mobilmarkedet?
- Fuld redigering af HD video optaget på telefonen?
- Gyrometer?
- Verdens anden telefon der understøtter fembånds mobilnetværk
- Standardisering af videoopkald?.. (garanterer at Apple får mere succes end nogen andre der har forsøgt før dem)
- Et design der er meget mere genneført end konkurrenternes produkter?

Alle andre producenter kopierer Apple (selv deres 'i' prefix)- De fleste af dem uden større held. Uden iPhone, var mobilmarkedet ikke hvor det er i dag.

-------------
Tape Connection MKII

Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 10:41
Se præsentationsvideoen. Se hvordan folkene hos Apple, helt i alvor, sidder og taler om hvordan de har "opfundet" videosamtale. Øøøøh nej, det har været tilgængeligt i årevis - uden standard, da det fungerer på kryds og tværs af mærker, modeller og operatører...

Hvad mener du seriøst at den høje opløsning vil give brugerne??

Fuld videoredigering? Øøøhh nej! Telefon kan intet sammenlignet med hvad en videoredigeringsprogram kan. Men den kan basal videoredigering.

Uuuhhh...fem bånds netværk. Dét har jeg lige ventet på. Det meste jeg nogensinde har haft behov for, er tre. Og i fremtiden vil behovet blive 4G - som iPhone 4 i øvrigt ikke understøtter...

Men enig, brugerfladen fungerer "lækkert", og finish er klasse 1A.
Men de begrænsninger der er i telefonen trækker i min verden ned. Ligesom Apple's meget svingende support/garanti!!

M.v.h.

Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 10:53
Apple laver nogle lækre produkter, iPhone og iPad indberegnet, men for helvede hvor jeg direkte HADER deres lukkede brugerflader, deres tvang af iTunes osv. osv.

Derfor holder jeg mig formegentlig også fra 4'eren, og beholder min Desire - fik valget mellem en iPhone eller Desire på min arbejdsplads, og hvor 70% har iPhone, kan jeg ikke leve med at skal sync'e alt med iTunes, så det blev altså HTC.

Der var en der skrev at han valgte iPhone fordi han så ikke skal rode med alt muligt for at få den til at virke - det virker på mig selvmodsigende!! Min HTC pakkede jeg ud, satte kort i og tændte - og vupti, jeg havde en touch smart phone. Mine kolleger måtte finde deres pc'er frem, og sætte iPhonen til iTunes og hvad ved jeg for at få deres telefoner klar...

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Der var en der skrev at han valgte iPhone fordi han så ikke skal rode med alt muligt for at få den til at virke - det virker på mig selvmodsigende!! Min HTC pakkede jeg ud, satte kort i og tændte - og vupti, jeg havde en touch smart phone. Mine kolleger måtte finde deres pc'er frem, og sætte iPhonen til iTunes og hvad ved jeg for at få deres telefoner klar...

LOL  LOL  LOL

Nej, det er sgu synd at man bliver "påtvunget" noget, for at få den lækre brugerflade på iPhone'en.
Jeg hader den slags.... Angry

M.v.h.

Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 11:03
Hvorfor har de ikke brugt en AMOLED hvis de skal være innovative? - skærmen på en Androidtelefon med AMOLED er altså meget lækrere end den på iPhone.

Designet.. hvem har rippet hvem? - Jeg synes Legend og iPhone rev. 4.0 ligner hinanden rimelig meget. Den har man kunnet få for 2k alt incl., hvilket er 1/3 af hvad en iPhone koster. Mellem Legend og 3Gs er det bare små detaljer som afgør om man vil have iPhone eller Legend.

O'brian, prøv en Android telefon istedet for telefoner med Windows mobile, som virkelig er Windows 95 til mobiler - værre til L**t skal man lede længe efter.

Ja, jeg er pro Androd men IKKE Apple-hader. Hvis jeg kan få noget som er bare 98% af en iPhone til 1/3 af prisen, så kan jeg ikke se hvorfor jeg skal bruge pengene på en iPhone. Det ville jeg gøre hvis jeg skulle have en smartphone - men det skal jeg ikke da touchskærme til at skrive på mobiler simpelthen er irriterende når man er vant til at skrive på taktile knapper. End ikke iPhone har fået mig overbevist.

Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Hvorfor har de ikke brugt en AMOLED hvis de skal være innovative? - skærmen på en Androidtelefon med AMOLED er altså meget lækrere end den på iPhone.

Designet.. hvem har rippet hvem? - Jeg synes Legend og iPhone rev. 4.0 ligner hinanden rimelig meget. Den har man kunnet få for 2k alt incl., hvilket er 1/3 af hvad en iPhone koster. Mellem Legend og 3Gs er det bare små detaljer som afgør om man vil have iPhone eller Legend.

O'brian, prøv en Android telefon istedet for telefoner med Windows mobile, som virkelig er Windows 95 til mobiler - værre til L**t skal man lede længe efter.

Ja, jeg er pro Androd men IKKE Apple-hader. Hvis jeg kan få noget som er bare 98% af en iPhone til 1/3 af prisen, så kan jeg ikke se hvorfor jeg skal bruge pengene på en iPhone. Det ville jeg gøre hvis jeg skulle have en smartphone - men det skal jeg ikke da touchskærme til at skrive på mobiler simpelthen er irriterende når man er vant til at skrive på taktile knapper. End ikke iPhone har fået mig overbevist.

Prøv og skriv på en legend. Det er faktisk ikke så svært. Synes Desire var sværere. Hvordan det hænger sammen ved jeg ikke.. Shocked

Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 11:33

Vel fordi det var vigtigere for Apple med opløsning, end med skærmens kvalitet?

Nu er en direkte sammenligning ikke fair overfor iPhoe, eftersom det er VÆSENTLIG dyrere at producere i rustfri stål og specielt hærdet glas. Det koster sgutte mange øre, at pressen den plastik skal, som en HTC består af...

Når det så er saagt, så er Apple's prispolitik jo himmelråbende latterlig! Hvorfor skal man betale 6.000,- for en iPhone i Danmark, når den fåes til $299,- i USA.

M.v.h.

Skrevet af: Esben T
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 11:36
Det har jo noget at gøre med at de kan binde dig til et abo. i 2 år derovre ifht. de 6 mdr herhjemme. 

Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 11:52
Har ikke haft en iPhone før, men denne her kunne godt ændre på det. Synes den virker super nice og så er den tyndere end den gamle, absolut også en god ting.

Skrevet af: Guests
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 11:52
Jeg bliver ved min3GS lidt endnu

Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 11:56

Nu er en direkte sammenligning ikke fair overfor iPhoe, eftersom det er VÆSENTLIG dyrere at producere i rustfri stål og specielt hærdet glas. Det koster sgutte mange øre, at pressen den plastik skal, som en HTC består af...

Når det så er saagt, så er Apple's prispolitik jo himmelråbende latterlig! Hvorfor skal man betale 6.000,- for en iPhone i Danmark, når den fåes til $299,- i USA.

M.v.h.

Der er da ikke meget plastik over denne:

Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 12:01

At klandre Apple for at stirre sig blinde på specs er alligevel en ny drejning i debatten. Apple er jo om nogen fortalere for at glemme alle de store tal og markedsføring af specificationer og lægge vægt på brugeroplevelsen og den betydning evt. ny hardware har for brugeren - ikke om skærmen er med en opløsning på x eller y.
Et eksempel er jo kameraet. Her har Apple jo hele tiden ligget bagefter på Mpix, men de fleste af os ved jo også at Mpix er ikke alting. Der blev faktisk lagt ret meget vægt på det i keynoten, mere end jeg tidligere har oplevet - nok fordi de stadig får hug for det.
På trods at kun 3,2 Mpix så tager min iPhone minsdt lige så gode billeder som min kærestes HTC Hero - som såvidt jeg husker har ihvertfald 5 Mpix.
Grunden til at skærmen ikke er AMOLED nævnes vist i keynoten (ellers er det tidligere de har talt om det): De kan simpelthen ikke få produceret nok skærmen af typen AMOLED til at de kan lancere en ny iPhone med denne type skærm. Dette synes jeg da er ret væsentligt.
Udover det er det jo ret svært at debattere skærmens kvalitet overfor en AMOLED skærm, når vi ikke har set den live endnu.
Hvis der er en ting jeg har lært af at bruge alt min fritid på recordere.dk, så er det da at man skal glemme alt om specs og teknologier og istedet fokusere på det væsentlige - nemlig hvordan et givent stykke hardware opfører sig og opfattes, og ikke hvad producenterne skriver det kan.

M.v.h.

Arh, det er vel heller ikke en fair sammenligning. De $299 er jo købsprisen, ikke den samlede pris efter binding. Købsprisen på en iPhone herhjemme (altså det du skal lægge) plejer at ligge et sted mellem 1000 og 2000 kr. afhængigt af model og abonnement. Det synes jeg da faktisk passer meget godt overens med den amerikanske pris plus moms. Synes da ikke der er noget som helst mærkeligt i den del.

Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 12:35

Prispolitikken er urelevant når du taler matriale, for Apple er jo dumme nok (iflg. dit argument) i at sælge de sidste generationer til præcis samme pris, så må det være køberne som ikke er særlig smarte her, og smide alt efter et produkt, og apple mener at plastic/stål/gummi ingen forskel gør produktionsmæssig for de har taget mega avance ind siden 1. generation alligevel.

Så er direkte sammenligning er helt ok, for det er ikke matrialet her som gør forskellen sålænge de ikke bruger guld eller anden belægning som virkelig gør forskel.

Jeg vil hellere eje Android løsningerne til 30% af iiphone og være en del af det åbne tilgængelig marked som tilbydes, end bidrage til apple's fofald, som de flere gange har vist med fiasko produkter som koster akite ejere dyrt.. så eksperient eller ej.. det er ikke et firma jeg smider penge efter.

Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Der er da ikke meget plastik over denne:

Svært at vurdere ud fra et billede. Ser umiddelbart ud til at være tynd aluminium. Dertil er displayet vel plast? Under alle omstændigheder udstråler HTC'en slet ikke samme "finish/kvalitet". Bemærk at den nye iPhone har fået et løft, når det gælder finish...

M.v.h.

Skrevet af: clausols1
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 12:47
Nej jeg skal ikke have en.

2 årsager: Pris & kamera'et.
Jeg kender selvfølgelig ikke til hvilken kvalitet billeder Iphone 4 kan knipse, men har kastet mine penge (2690 i totalpris) efter en SE Xperia X10 med Android & 8.1 megapixel kamera.

Den tester konen først, hvis hun kan affinde sig med den så bestiller vi en mere til mig. Totalprisen for begge er nok stadig under totalprisen for 1 iPhone..... 5-6000 kr. i totalpris for en telefon er simpelthen for meget til mig, bare kald mig nærig Wink

Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Jeg vil hellere eje Android løsningerne til 30% af iiphone og være en del af det åbne tilgængelig marked som tilbydes, end bidrage til apple's fofald, som de flere gange har vist med fiasko produkter som koster akite ejere dyrt.. så eksperient eller ej.. det er ikke et firma jeg smider penge efter.

Ja Apple er i forfald, det er nok derfor de lige har overhalet Microsoft i markedsværdi o_0

-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)

Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 13:29
Én ting jeg måske synes er lidt sjovt er at det mest er alle Android tilhængerne der har travlt med at fortælle folk at de nogle lemminger for at købe iPhone.. :) Mens folk der har iPhone bare nyder at have en fed mobil.. Man kan vel ikke forklare hvorfor man vil have den ene ting over den anden? :) På rene specs så er forskellene jo ikke store mellem de forskellige spidskandidater, så det er sq langt hen ad vejen meningsløst at diskutere.

Omkrin skærmen i iPhone 4.. Hvordan kan nogen herinde sidde med så stor selvsikkerhed sige at en AMOLED skærm er meget lækrere end skærmen i iPhone 4? Har i haft en iPhone4 i hånden? Eller det er måske udelukkende ud fra specs?

Der er gode grunde til at Apple har gjort som de har gjort.. 
Opløsningen. Det er ikke bare for at have et fancy marketingsslogan at de har valgt den høje opløsning. En opgradering af skærmen var overdue, og derfor blev de nødt til at hæve opløsningen.. Problemet i den sammenhæng er at de skal have en skærm der for så vidt muligt er bagudkompatibel med deres AppStore. 3GS'eren kører 480x320 pixels.. De tal fordobler vi lige op, så vi får 960x640 som er i den nye iPhone. Dermed er det rimeligt simpelt at gange opløsningen på de gamle Apps op så de fungerer på 4'eren. 
Hvorfor de ikke valgte en AMOLED? Det er ikke muligt, på nuværende tidspunkt, at lave en AMOLED med den pixel density som der er i en 3,5" skærm med den opløsning. Det kan ganske enkelt ikke lade sig gøre.

Når det så er sagt.. Så har jeg ikke læst andet end at den nye skærm skulle være rimeligt imponerende. Engadget sagde i deres first hands-on at det er noget af det bedste de har set i en mobil telefon. Det er måske en rimeligt skråsikker udmelding at komme med når man kun har set den til en Apple konference, men vi kan da nok være rimeligt sikre på at det absolut ikke er nogen dårlig skærm de har smidt i.

Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

At klandre Apple for at stirre sig blinde på specs er alligevel en ny drejning i debatten. Apple er jo om nogen fortalere for at glemme alle de store tal og markedsføring af specificationer og lægge vægt på brugeroplevelsen og den betydning evt. ny hardware har for brugeren - ikke om skærmen er med en opløsning på x eller y.

Ikke desto mindre er det lige netop dét Apple bruger en masse krudt på at fortælle!

[/QUOTE]
Arh, det er vel heller ikke en fair sammenligning. De $299 er jo købsprisen, ikke den samlede pris efter binding. Købsprisen på en iPhone herhjemme (altså det du skal lægge) plejer at ligge et sted mellem 1000 og 2000 kr. afhængigt af model og abonnement. Det synes jeg da faktisk passer meget godt overens med den amerikanske pris plus moms. Synes da ikke der er noget som helst mærkeligt i den del.[/QUOTE]

Hvad koster en iPhone i USA. helt uden nogen former for abo? Jeg mener at have hørt, at det er 2.500,-...!

M.v.h.

Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 13:35
^Mener ikke du rent faktisk kan købe en uden abonnement fra ny derovre? Det er jo kun AT&T der sælger iPhones derovre..

Men skal ikke kunne sige det med sikkerhed.

Vi skal da bare være glade for at vi trods alt har en smule konkurrence på markedet herhjemme :b

Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Problemet i den sammenhæng er at de skal have en skærm der for så vidt muligt er bagudkompatibel med deres AppStore. 3GS'eren kører 480x320 pixels.. De tal fordobler vi lige op, så vi får 960x640 som er i den nye iPhone. Dermed er det rimeligt simpelt at gange opløsningen på de gamle Apps op så de fungerer på 4'eren. 

Undskyld - men hvad!?
Opløsningen har da intet med AppStore at gøre. Hvordan evt. grafik portrætteres på skærmen, er lige så meget et spørgsmål om, hvordan elektronikken håndterer den pågældende opløsning...

M.v.h.

Skrevet af: Despoint
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 13:39
Her er den amerikanske prisoversigt

Når det er sagt, så ja, jeg skal have iPhone 4!

Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Prispolitikken er urelevant når du taler matriale, for Apple er jo dumme nok (iflg. dit argument) i at sælge de sidste generationer til præcis samme pris, så må det være køberne som ikke er særlig smarte her, og smide alt efter et produkt, og apple mener at plastic/stål/gummi ingen forskel gør produktionsmæssig for de har taget mega avance ind siden 1. generation alligevel. 

Jeg forstår ikke meget af ovenstående??
Men at en iPhone 4 i bedre materialer end en iPhone 3, koster det samme. dét er da ganske naturligt. Det hedder udvikling. Udvikling som gør, at materialepriserne konstant er faldende.

Når jeg taler avancer, så er det prisen i Danmark, kontra prisen i USA.....

M.v.h.

Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af Despoint Despoint skrev:

Hvilket jo så viser at vi betaler dobbelt op, i forhold til USA!!

M.v.h.

Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 13:45

Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Problemet i den sammenhæng er at de skal have en skærm der for så vidt muligt er bagudkompatibel med deres AppStore. 3GS'eren kører 480x320 pixels.. De tal fordobler vi lige op, så vi får 960x640 som er i den nye iPhone. Dermed er det rimeligt simpelt at gange opløsningen på de gamle Apps op så de fungerer på 4'eren. 

Undskyld - men hvad!?
Opløsningen har da intet med AppStore at gøre. Hvordan evt. grafik portrætteres på skærmen, er lige så meget et spørgsmål om, hvordan elektronikken håndterer den pågældende opløsning...

M.v.h.

Og når samtlige Apps er lavet til en 480x320 opløsning, så mener du ikke det er mest optimalt at gå til en 960x640?

Hvorfor overhovedet brokke sig over det? Og hvorfor faen er det nu så slemt at Apple sådan du ved, reklamerer for deres produkter?! Det gør alle sq da!

Det her er et forum der i høj grad omhandler TV, og der har folk herinde da lært at overse når samtlige producenter kommer med utrolige fantastiske udmeldinger og dette og hint, men så snart Apple gør det så er det frygteligt forfærdeligt, og folk er ikke rigtig kloge for at synes det er en fed telefon?

Det er utroligt så ondt i røven folk kan få over Apple og iPhones.. :b

Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 13:47

M.v.h.

Kommer det seriøst som en overraskelse for dig? Vi bor i Danmark, det er da almindeligt kendt at man ikke direkte kan sammenligne vores priser med deres.

Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 13:49

M.v.h.

Hvor er det dobbelte?

Den dyreste Iphone uden abonnement koster 699$. Dertil skal du lægges sales tax alt efter hvor du køber den, og så nærmer det sig 5.000 danske som dollarkursen er nu. Det var vist cirka det jeg gav for min 3GS hos 3 inklusive alt mit forbrug i 6 mdr.

Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 13:49
Iøvrigt er det heller ikke dobbelt op. En 16GB 3GS koster i Danmark kr. 5000 uden binding.

-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)

Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 13:57
I skal vist til at lave jeres udregninger korrekt, inden i begynder at lave sammenligninger...   Wink

M.v.h.

Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 13:59

I skal vist til at lave jeres udregninger korrekt, inden i begynder at lave sammenligninger...   Wink

M.v.h.

Og hvor er de ikke korrekte?

-------------

Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 14:02

M.v.h.

Nu har vi heller ikke været så naive at mene at vi skal betale sammen pris som amerikanerne.. :b

Skrevet af: HamDenFede
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 14:09
Jeg vil starte med at sige, at min 3G bliver skiftet på dagen for udgivelsen af den nye. I mine øjne er den nye model direkte 'svedig'.

Og så kører bussen ellers igen Smile

iPhonen er nok officielt den telefon flest elsker at hade dem, og den får gerne en sviner for pris, monopol, lukket software etc. Og det er jo en ærlig sag at have en holding, men der er heldigvis ingen der tvinger iPhones i halsen på folk der ikke ønsker det. Folk der rent faktisk har en iPhone er oftest bare glade for deres telefon, uden nødvendigvis at skulle svine andre telefoner til, for at retfærdigøre deres eget valg af telefon. Et underligt asynkront kærlig/had forhold hvis du spørger mig Smile

Men hvad kan iPhone 4 (incl. iOS 4) som andre telefoner ikke kan? Tjaa...umiddelbart er det kun skærmen der er ret langt fremme i skoene i forhold til konkurrenterne...resterende specs kan sandsynligvis opså opnås på en HTC eller lignende. Mulighederne for brug er også delvist ens, mail, browsing, navigation etc. etc. Det afgørende for mig er, at Apple bare lige gør det hele lidt bedre end de andre. Lidt mere 'lækkert', mere flydende, mere stabilt. At sidstnævnte så er på bekostning af et lukket filsystem, må være op til den enkelte at vurdere konsekvensen af. Dog er filsystemet ikke længere væk end et jailbreak, der i øvrigt udvider mulighederne i telefonen betragteligt.

Et eller andet sted må Apple ha' fat i det rigtige, eftersom stort set alle mobil-producenter på markedet har forsøgt at kopiere nogle af deres teknologier/idéer, siden den første iPhone kom i 2007. Teknologier/idéer som er core-funktionalitet i eksempelvis Android, såsom multitouch og home-screens.

Ikke et ondt ord om alternativer på markedet, da det jo er smag og behag hvad man vægter højest, men jeg vil helt sikkert være at finde i køen sidst i Juli, når den eksisterende iPhone skal skiftes.

-------------
Mvh. HamDenFede

Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 14:14
Omkring prisen:

600dollars er lige pt, omkring 3700 kroner.

Der kan du så lægge diverse danske afgifter til, der kender jeg ikke de præcise tal.

En iPhone 3GS koster over 6 måneder 4700kroner hos 3. Virker det ikke til at det er omkring de samme priser? Ærligt talt?

Og faktisk var 3GS'eren billigere ved release end den er nu. 3 tog i sin tid 600 kroner i udbetaling for den, mod 900 nu. 

At priserne er "fordoblede" er sq en rimeligt imponerende overdrivelse, true?

Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 14:20
skal vi sammenligne priser så skal abonnements priser holdes udenfor og istedet skal man se på den rå købspris for at købe varen uden abonnement og hvad den iøvrigt koster rundt omkring i verdenen er også irrelevant.

En Iphone 3GS koster i DK uden nogen former for abonnement op til godt 6.000,-
En Desire koster i DK uden nogen former for abonnement kun det halve - på trods af den er overlegen på ALLE punkter såvel hardware mæssigt som funktionalitets mæssigt og brugerflade mæssigt - og så har man ingen af de mange Apple begrænsninger man har på en Iphone.

Den nye Iphone kommer vel til at koste detsamme - godt 6000,- ?
Men udover en opgradering af hardware så den kommer på samme niveau eller en smule over en Desire på et enkelt punkt (skærmopløsning) men mangler stadig noget på andre (GPS) - så tilbyder den stadig ingen ændringer af de mange begrænsninger som gør den gamle generation 3GS forholdsvis uinteressant for mange. Der er stadig hverken dynamisk push information, mulighed for brugertilpasset GUI, multitasking eller blot en simpel USB diskdrev funktion der kan simplificere filudveksling med enheden. Istedet er man tvunget til at kommunikere alt gennem det latterlige Itunes som jo ihvertfald for virksomheder er fuldstændig horribelt at skulle behøve installere på sine firma pc'er for at understøtte en telefon der alligevel ikke understøtter virksomhedens systemer.

Smartphone der bare virker ? - nej, den virker ikke med nogle af de ERP eller CRM systemer (og kun dårligt med vores mail systemer) som er kritiske  i den internationale virksomhed hvor jeg er medansvarlig for levering af mobile løsninger der understøtter virksomhedens behov og ikke blot alle mellemledernes behov for status symboler og gadgetsnobberi. Med alle de begrænsninger i basic funktionalitet den har er der efter min mening kun begrænset "smart phone" over den. Og så er jeg ligeglad hvor mange starwars lyssværd og tudehorn eller karolines køkken applikationer eller xbmc remotekontrollers man kan installere. Iøvrigt er der intet som virker på en Iphone, der ikke også virker ligesågodt eller bedre på en Android baseret Desire. Smile

Design ? - ja indpakning er fin og lækker (især på den nye) - helt enig - og glimrende når man skal flashe sin seneste æble anskaffelse i Café Latte shoppen til de andre gadget snobber - men design er også brugerflade - og der er vel ingen der  kan mene at den kedelige låste brugerflade med endeløse sorte sider og firkantede ikoner er specielt lækker designet ? prøv at sammenligne med de homescreens, widgets og temaer der fuldstændig frit kan konfigureres i en Desire som samtidig dynamisk kan levere den information man har brug for uden at man skal starte og lukke programmer konstant. Det får Iphones brugerflade til at ligne en gammel romersk stentavle, omend hiroglyfferne dog er i farver Wink

-------------

Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 14:27
^Og der rammer vi så snuden på elgen.

Hvis du skal bruge den i erhvervssammenhæng.. Så havde jeg sq heller ikke købt en iPhone. 

Men for almindelig casual mobil brugere? Der vil jeg klart vælge en iPhone, og det gør jeg da også.

Om man synes den ene brugerfalde er mere lækker end den anden, det er jo personligt preference. Jeg har leget en del rundt med Android, har adskillige venner og en kæreste der har Android mobiler. Og jeg synes stadig det er federe at stå med en iPhone i hånden. Det er jo, som sagt, en preference man har, og det kan vi diskutere fra nu af og til verdens ende, der bliver vi nok aldrig enige ;)

At iPhone er uinteressant for "mange" det er jo i det miljø du tydeligtvis bevæger dig i. Det er da bare at kigge på salgstal for at se at iPhone langt fra er uinteressant for "mange", snarere tværtimod.

Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af HamDenFede HamDenFede skrev:

Det afgørende for mig er, at Apple bare lige gør det hele lidt bedre end de andre.

Det er jo netop det den ikke gør. F.eks. multitaske'er den ikke ægte. Er der ikke også noget med at den kun kan synkronisere én mail-konto? Og videosamtale kun over WiFi (ja ja, kommer måske senere via 3G).

Oprindeligt skrevet af HamDenFede HamDenFede skrev:

Lidt mere 'lækkert', mere flydende, mere stabilt.

Enig!

M.v.h.

Skrevet af: Oerred
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 14:48
Til dem som vil købe i USA eller udlandet (nørderne ved det sikkert allerede). Husk priserne på $199 og $299 er priser med markedsføringstilskud, som forudsætter 2 års binding.

De rigtige priser er ifølge http://billigste-iphone-4g.dk/k%C3%B8b-af-iphone-4-i-usa/ - denne iPhone 4 blog ca. 3.700 kr. for iPhone 4 16GB. Dertil kommer, at den så skal jailbreakes og unlockes for at virke i Danmark uden aktivering hos AT&T. 

-------------
http://http://iphone4-pris.dkl - iPhone 4 priser - http://ps3-spil.dk - PS3 spil

Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 14:50
^Hvilket alt sammen vidner om hvem den her telefon er rettet mod. Målgruppen er jo ikke nørderne, erhvervsfolkene og high business.. Det er regular Joe der vil have fed mobil der kan gå på internettet, tjekke mail, tage billeder.. Spille spil. Det er jo et legetøj! Det er i hvert fald den vinkel jeg køber den med.

Og set i den sammenhæng så synes jeg sq også at deres version af multitasking er meget passende. Apple ved hvad de gør.. Hvis de implementerede regulær multitasking så ville du bare end med en endeløs række af irriterede forbrugere der klager over at den bliver langsom bare fordi man glemmer at lukke et program ned. 

En iPhone skal bare virke. Det skal være let, ligetil og fedt at have mellem hænderne, og det er der jeg synes Apple fungerer. 

Og det er også der deres lukkede platform bliver en styrke.. De bliver kritiserede meget for den, men det er jo så netop også det der gør dem i stand til at levere den oplevelse de gør. Det er som at sammenligne konsol med PC. Tænk på hvor meget forskelligt hardware og telefoner en app udvikler hos Google skal have med i processen. Når du laver et App til iPhone så ved du hvad du har, og kan få det til at fungere så godt som muligt. 

Jeg har altid været konsol menneske :)

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Det får Iphones brugerflade til at ligne en gammel romersk stentavle, omend hiroglyfferne dog er i farver Wink

Uh, her hulkede jeg af latter!LOL

Jamen er det ikke en fandens smart stentavle?Tongue

Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 14:53
spawn, du rammer 100% plet med dit indlæg og med kritikpunkterne. Kunne ikke have skrevet det bedre selv.

Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jo - det er det Big smile

Og jeg er meget enig med Tobias om målgruppen og formålet med en Iphone

Jeg har også selv en Iphone, som jeg blev "påtvunget" på mit arbejde i forbindelse med vurdering af den som erhvervstelefon efter massivt press fra alle afdelingslederne der ikke kunne leve uden. (Nu er det iøvrigt Ipad'en vi bestormes med ønsker fra afdelingslederne, sælgerne og marketingsfolkene om at implementere - gud bedre det)

Jeg syntes også den var banebrydende da den kom og et fedt stykke legetøj/gadget og det den kan gør den selvfølgelig til UG - men jeg har aldrig brudt mig om de proprietære begrænsninger den også har, og jeg har aldrig helt forstået den religiøse næsegruse begejstring og viljen til at ville betale mere for en mobil telefon med de begrænsninger den har end man betaler for en velbestykket laptop - blot fordi den har et lille æble på bagsiden.

-------------

Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 15:13

Jeg syntes også den var banebrydende da den kom og et fedt stykke legetøj/gadget og det den kan gør den selvfølgelig til UG - men jeg har aldrig brudt mig om de proprietære begrænsninger den også har, og jeg har aldrig helt forstået den religiøse næsegruse begejstring og viljen til at ville betale mere for en mobil telefon med de begrænsninger den har end man betaler for en velbestykket laptop - blot fordi den har et lille æble på bagsiden.

Rigtig fin formulering. Jeg er 100% enig, men jeg har ikke været istand til at formulere det så jeg ikke fremgår som en som hader Apple.Clap

Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 15:17
Anima, det er ofte der at de såkaldte flamewars opstår. Det med at formulere sig så en Apple-bruger ikke misforstår det hele - eller misfortolker.  Problemet er bare at mange Apple-brugere ikke er specielt gode til at modtage kritik ift. andre laptop og mobilbrugere IMO.

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 15:28

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jo - det er det Big smile

Og jeg er meget enig med Tobias om målgruppen og formålet med en Iphone

Jeg har også selv en Iphone, som jeg blev "påtvunget" på mit arbejde i forbindelse med vurdering af den som erhvervstelefon efter massivt press fra alle afdelingslederne der ikke kunne leve uden. (Nu er det iøvrigt Ipad'en vi bestormes med ønsker fra afdelingslederne, sælgerne og marketingsfolkene om at implementere - gud bedre det)

Så er det jo heller ikke så svært at forstå dens popularitet. Kan forstå at den bare virker og virker fra dag 1 for sådan nogle som jeg, der ikke har en dyt forstand på smarte gadgets.Tongue

Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 15:28
Hov hov, nu synes jeg vi snakker "Apple brugere" som om folk er mindrebemidlede LOL

Kan det tænkes at det måske er lidt trættende i længden at der hver gang man diskuterer iPhone kommer diverse Android brugere ind og belærer om hvor dum man fordi man bruger sine egne penge på en iPhone? :)

Jeg synes da fint jeg kan tage kritik - hvis den er velbegrundet, og ikke bare bunder i at folk ikke kan lide Apple.. :)

Print side | Luk vindue