Print side | Luk vindue

SmileContent og IPTV på computeren

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=81985
Udskrevet den: 05-Juni-2025 kl. 10:56

Emne: SmileContent og IPTV på computeren
Skrevet af: LundeSDK
Emne: SmileContent og IPTV på computeren
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 19:28
Hej.

Jeg er i gang med at sætte IPTV op på min computer,  som jeg får udbudt igennem SmileContent over TDC's fibernet (det tidligere DONG). Jeg har noteret hvilke IP:PORT de forskellige kanaler sendes på, men jeg er løbet ind i et andet problem:

Hvilken IP skal jeg give det netkort, som jeg har tilsluttet direkte til fiberboksen's TV-udgang? Hvis jeg tilslutter SmileContent's boks, har den automatisk en IP-adresse den bruger (som jeg har fanget via WireShark), men jeg mangler subnet + default gateway.

Hvordan får jeg fat i disse informationer? Tror I, at jeg vil have held med at ringe til deres kundeservice og spørge pænt?

Mvh.

Lunde.

Svar:
Skrevet af: avh
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 23:13
Er de informationer nødvendige?

Kan det ekstra net-kort ikke få disse oplysninger fra en bagved liggende DHCP-server, hvor de kan hentes automatisk... (ligesom det er tilfældet i et internt lokalnetværk)

IP-adresse og port skal bruges vel bruges som URL-adresse til de enkelte programmer....
(tilsvarende at man i en browser skrives url-adressen på en hjemmeside, man vil i forbindelse med)

-------------
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2

Skrevet af: Kazan
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 07:15
Jeg har løst problemet ved at "spoofe" en af MAC adresserne fra min TV-boks. Dvs jeg har taget MAC adressen(Står i bunden af boksen) og tastet den ind på min PC'ers netkort. Så har jeg tilsluttet den en af portene i fiberboksen som TV boksen normalt sidder på og så sat netkortet til DHCP, så få den automatisk en adresse af Smile. Men det kræver at den TV-boks jeg har MAC adressen fra er slukket.
Håber at det hjælper.

-------------
-Kazan

Skrevet af: LundeSDK
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 21:05
Det virkede perfekt.

Tak til jer begge.

Print side | Luk vindue