Print side | Luk vindue

Forskel på Pioneer DPD-436 FDE og XDE?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=8204
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 10:52

Emne: Forskel på Pioneer DPD-436 FDE og XDE?
Skrevet af: JohnDolk
Emne: Forskel på Pioneer DPD-436 FDE og XDE?
Skrevet den: 14-December-2005 kl. 16:26

Hej,

Jeg er brændt lidt varm på Pioneers 43" plasma, men kan ikke finde de store forskelle på de 2 modeller FDE og XDE, bortset at XDE'eren er dyrere og har digital tuner.

Er der andre forskelle som kan retfærdiggøre merprisen, eller er det bedste køb FDE'eren som jeg umiddelbart har kig på?

Jeg kunne også godt tænke mig at høre fra de her i forummet som har stiftet bekendtskab med skærmen, herunder brugervenlighed, støj, varme osv., samt naturligvis billed og lydkvalitet.

På forhånd tak for hjælpen

/John

Svar:
Skrevet af: DonJensen
Skrevet den: 14-December-2005 kl. 18:25

Jeg har først haft en FDE og har derefter fået en XDE p.g.a. leveringsvanskligheder.

Ved XDE kan du får du jo mange flere tilslutningsmuligheder.

Du får en remote i langt bedre kvallitet.

Du får mulighed for at køre billed i billed med en anden tuner end den eksterne (f.eks. en selector), der er IKKE 2 analoge tunere i XDE, men en analog og en digital.

Du får en digital tuner, til satalit.

Det er imiddelbart den store forskel som jeg kan se det.

Man skal stadig huske at det er fuldstændig samme skærm som man får ved begge modeller.

-------------
http://bfbc2.elxx.net/stats/ps3/K-Gaard">

Skrevet den: 14-December-2005 kl. 18:27
Og så er jeg i øvrigt fuld tilfreds med min skærm, ingen støj (meget lidt) god brugervenlighed, perfekt billed. Jeg har endnu ikke nogen højtaler til så det kan jeg ikke udtale mig om.

-------------

Skrevet af: Borup
Skrevet den: 14-December-2005 kl. 19:55
hvis du skal bruge pc på skærmen, skal det være en XDE, da fde skærmen, ikke kan bruges til pc.

Skrevet den: 14-December-2005 kl. 19:57
og kan kun give don jensen fuldstændigt ret, det er en fantastisk skærm, på alle måder. et køb man virkelig glæder sig over.

Skrevet af: Swiss
Skrevet den: 14-December-2005 kl. 20:40

Har haft 436XDE i 14 dage nu, det er et kanon TV.

Forskel mellem FDE og XDE er:

Digital DVB-T Tuner
PC Card Slot
Common Interface
2 x HDMI
Tilslutning til SubWoofer
PC Indgang

Skrevet den: 14-December-2005 kl. 20:50

Jeg er efterhånden overbevist, jeg tror det skal være XDE'eren...

Hvordan fungere det med mediaenheden?, alle tilslutninger til der, og en enkelt forbindelse til skærmen? - der skulle vel aldrig være en som kunne poste et par billeder af den (front og bag)

/John

Skrevet af: Gorm
Skrevet den: 14-December-2005 kl. 21:41

Du kan finde meget info, links og mange flotte billeder på http://www.pioneer.no - www.pioneer.no .

Jeg har også en 436XDE og er også meget tilfreds.

Skrevet den: 14-December-2005 kl. 22:01

Glemte at fortælle at at jeg købte 436XDE og Vægbeslag hos Fleggard, for 25.900.

Skrevet den: 14-December-2005 kl. 23:17

25.900,-? inkl. beslag lyder billigt, hvor længe er det siden du handlede, og var du selv afsted for at hente den?

Prisen minder nærmest mest om FDE'eren - ihvertfald hvis prisen på Fleggaards hjemmeside passer... Var der rabat at hente?

/John

Skrevet den: 17-December-2005 kl. 09:15

Det er et 436XDE

Købt for 14 dage siden, og hentede det selv.

Jeg har en kammerat der skal ned og hente sit idag.

Skrevet af: jan0112
Skrevet den: 17-December-2005 kl. 10:44
Har i handlet direkte på Fleegaards hjemmeside? Sådan en superpris kan jeg nemlig ikke finde.

Skrevet den: 17-December-2005 kl. 11:05

Nej i kan ringe derned og snakke med Johnny, han er butikschef.

Bare sig i kender en der lige har købt det til 25.900 incl. beslag.

Skrevet den: 17-December-2005 kl. 13:38
Godt dansk tilbud: http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?iAd=260 - http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=260

-------------

Skrevet af: lrev
Skrevet den: 17-December-2005 kl. 14:08

Hej!

Kan du fortælle lidt om hvordan det helt præcist foregik med afhentning-jeg går ud fra at det er med tysk moms?

Skulle du afhente det et andet sted end hvor du købte det?

Hvor stor er kassen?Har du nogen ide om det?

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 17-December-2005 kl. 15:12

Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Hvor stor er kassen?Har du nogen ide om det?

Kassen til en 42" plasma er for stor til de fleste almindelige personbiler. Jeg blev selv overrasket første gang jeg så én, stor nok til at rumme en voksen cykel

Da plasma skal transporteres opretstående, så ville jeg satse på en kassevogn, varevogn eller evt. en lukket trailer, hvis jeg skulle transportere det.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 17-December-2005 kl. 15:21

Målene på kassen til panelet er:

H 77 B 37 L 120

Skrevet af: lrev
Skrevet den: 18-December-2005 kl. 11:24

Hej!

Tak for det-men hva med afhentning?

Man ringer vel i forvejen,og bestiler det,og så...?-skal det hentes på et andet lager et ste,eller hva`?

Skrevet den: 18-December-2005 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Tak for det-men hva med afhentning?

Man ringer vel i forvejen,og bestiler det,og så...?-skal det hentes på et andet lager et ste,eller hva`?

Afhænger nok af hvor du handler. Svært at sige noget generelt om

Det kan vel også være en butik, hvor du betaler ved kassen og henter TV'et omme bagved.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 18-December-2005 kl. 13:34

Man ringer til Flegaard i Padborg, spørger efter Johnny, aftaler pris, køre til Fleegard i Padborg, betaler og køre lige over grænsen på deres lager og afhenter varen.

Lageret ligger i samme bygning som Fleggard Dandiscount, så fyld bilen op med Øl , Vand samt julemarcipan ved samme lejlighed

Skrevet af: kenneth1605
Skrevet den: 18-December-2005 kl. 16:58

Oprindeligt skrevet af Borup Borup skrev:

hvis du skal bruge pc på skærmen, skal det være en XDE, da fde skærmen, ikke kan bruges til pc.

Vil det sige, at man ikke kan bruge FDE hvis man ønsker at tilslutte Windows XP Media Center i fremtiden - eller vil den kunne tilsluttes via HDMI?

Vh

Kenneth

Skrevet den: 19-December-2005 kl. 15:15
det eneste jeg ved, er at FDE ikke kan håntere pc signal, og heller ikke gennem HDMI indgangen, jeg havde selv en pc hvor jeg troede jeg kunne koble den på HDMI indgangen, så jeg kontaktede pioneer, og de oplyste at dette ikke kunne lade sig gøre. det er kun XDE der kan håntere pc signal. man hvordan det gælder for sådan et media center, det ved jeg ikke. men mon ikke det er det samme 

Skrevet af: kenneth1605
Skrevet den: 19-December-2005 kl. 16:37

det eneste jeg ved, er at FDE ikke kan håntere pc signal, og heller ikke gennem HDMI indgangen, jeg havde selv en pc hvor jeg troede jeg kunne koble den på HDMI indgangen, så jeg kontaktede pioneer, og de oplyste at dette ikke kunne lade sig gøre. det er kun XDE der kan håntere pc signal. man hvordan det gælder for sådan et media center, det ved jeg ikke. men mon ikke det er det samme 

Nu er det også ligemeget - har nemlig pr dd bestilt et 436XDE hos Fleggard.

Pris 25.500 - det er dog uden beslag, men jeg er tilfreds!

Mvh

Kenneth

Skrevet den: 19-December-2005 kl. 19:32
det vil du ikke fortryde Kenneth, det er et fantastisk tv.

Skrevet af: slib
Skrevet den: 19-December-2005 kl. 19:43

Hvor bred er den væg i hænger et 436 tv på? Jeg overvejer selv at købe et Pioneer tv men er bange for at min væg med en bredde på 1,4 m (fra vindue til dør) er for lille til et tv på omkring 1,1 m.

Er det noget jeg skal bekymre mig om

Skrevet den: 19-December-2005 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af slib slib skrev:

Hvor bred er den væg i hænger et 436 tv på? Jeg overvejer selv at købe et Pioneer tv men er bange for at min væg med en bredde på 1,4 m (fra vindue til dør) er for lille til et tv på omkring 1,1 m.

Jeg forstår ikke rigtigt hvad du skriver?

Du kan jo måle dig til om den kan være der.

-------------

Skrevet den: 19-December-2005 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

Oprindeligt skrevet af slib slib skrev:

Jeg forstår ikke rigtigt hvad du skriver?

Du kan jo måle dig til om den kan være der.

Den kan sagtens være der, for væggen er 1,4 bred. Mit spørgsmål går mere på, om det vil blive for presset med så stor en skærm. Jeg har pt. et CRT på 20" så et 43" bliver noget af et spring

Mit spørgsmål er altså - hænger jeres skærme på nogle større/bredere vægge? Jeg er nemlig "bange" for at tv'et kommer til at virke for stort på en så lille væg. Det er svært at se hos en forhandler, hvor stort et tv vil virke hjemme hos en selv

Skrevet den: 21-December-2005 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af kenneth1605 kenneth1605 skrev:

Nu er det også ligemeget - har nemlig pr dd bestilt et 436XDE hos Fleggard.

Pris 25.500 - det er dog uden beslag, men jeg er tilfreds!

Mvh

Kenneth

Lyder som en rigtig god pris, men er der nogen forskel på garantien om man har købt produktet i DK eller Tyskland. Når I bestiller tv'et i DK og henter det i Tyskland er det vel med tysk garanti? Hvordan ser Pioneer i DK på reparation af varer købt i Tyskland?

Skrevet af: PeterK
Skrevet den: 21-December-2005 kl. 23:16

Hej Kenneth

kr. 25.500 var det med eller uden højtaler uden højtaler ?

mvh

Peter

Skrevet af: spediegonzalas
Skrevet den: 22-December-2005 kl. 15:47

Jeg hentede min skærm Pioneer 436XDE for 3 uger siden hos Fleggard i halligehafen over ved putgarden.

Pris 23.999 uden højtaler og beslag

Prisen blev aftalt men Linda Jessen

Hun har mailadresse mailto:ddhe1@fleggaard.dk - ddhe1@fleggaard.dk

Evt at Michael FRiis har henvist jer .

-------------
Venlig Hilsen Michael Friis

Skrevet den: 22-December-2005 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af spediegonzalas spediegonzalas skrev:

Jeg hentede min skærm Pioneer 436XDE for 3 uger siden hos Fleggard i halligehafen over ved putgarden.

Pris 23.999 uden højtaler og beslag

Prisen blev aftalt men Linda Jessen

Hun har mailadresse mailto:ddhe1@fleggaard.dk - ddhe1@fleggaard.dk

Evt at Michael FRiis har henvist jer .

Arbejder Linda i halligehafen eller i Padborg - jeg talte med en sælger i Padborg i dag og hun kunne sælge skærmen til 26.000 men kun hvis jeg købte mere. Det lyder som om, at de handler samme tv til mange forskellige priser. Købte du Michael andre elektronik produkter/varer?

Skal I sende tv'et til Tyskland ved eventuel reparation eller kan I indlevere det hos en hvilken som helst forhandler i DK?

Skrevet den: 22-December-2005 kl. 22:33

Har også hørt den med at de har flere priser... De har 5 butikker mener jeg. Skrev selv til 4 eller 5 og flere forskellige priser.

Men hende der kontaktede mig med en pris på 23999.-

var:

Linda Jessen, Fleggaard DanDiscount Heiligenhafen

mailto:ddhe1@fleggaard.dk - ddhe1@fleggaard.dk

-------------

Skrevet den: 03-Januar-2006 kl. 18:41

Fik i dag en jule hilsen fra Fleggaard. Og kan kun sige. At hvis man skal have en Pioneer 436 XDE til 23.999 dkr så skal man kontakte Helle Krog og evt på denne mail adresse. mailto:ddhe1@fleggaard.dk - ddhe1@fleggaard.dk    og henvis evt fra Michael Friis

Har en ven fra Lufthavnen der hentede en skærm den 27/12 til samme pris.

spediegonzalas

-------------

Skrevet af: pekr
Skrevet den: 03-Januar-2006 kl. 22:47

Nå jeg kører da min HTPC sammen med FDE, igennen dvi på pc og hdmi på skærm, virker fint og billedet er stadig kanont.

Peter

Skrevet af: bace
Skrevet den: 09-Januar-2006 kl. 00:55
Skal snart til selv at have et fladskærms tv, og er meget i tvivl om det skal være LCD eller Plasma..

Dem jeg umiddelbart har set som værende de mest interessante er Samsung 40" 61B model, eller Pioneer 436XDE, men jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvad jeg skal gå efter...

Samsung'en har jeg følgende:
For:
Bedre opløsning
Længere levetid

Imod:
Ved ikke om det supporterer 1:1 pixelmapping ?

Pioneer:
Hurtigere response tid
Flere tilslutnings mulighedder
DVB-T tuner..

Imod:
Ikke HDTV opløsning (ikke 1280 punkter i breden )

Det jeg skal bruge fjernsynet til, er i forbindelse med mit HTPC setup, hvor det også skal bruges som pc skærm ( ikke kun til media center ting ) samt Selector til kabeltv...
Men hvor er den store forskel rent visuelt mellem LCD og Plasma, for 1 år siden var LCD'erne meget ringe til at gengive dybde i farverne, men synes de er kommet rigtigt godt efter det...

Så Håber I kan svare mig på hvad jeg bør gå efter - samt forklare mig fordel ulempe ved de 2 typer :)

Mvh

Mikkel

Skrevet den: 09-Januar-2006 kl. 20:55
hvis du skal bruge meget pc, så skal det være lcd, da plasma er meget følsom over for indbrænding

Skrevet den: 09-Januar-2006 kl. 21:05
Ok, Skal bruges meget til PC, Men kan hvilken LCD bør jeg gå efter - Det er et krav der er 1:1 pixel mapping.. men synes ikke umiddelbart at kunne se hvilke modeller der har det ?

Skrevet den: 10-Januar-2006 kl. 21:36

Oprindeligt skrevet af bace bace skrev:

Ok, Skal bruges meget til PC, Men kan hvilken LCD bør jeg gå efter - Det er et krav der er 1:1 pixel mapping.. men synes ikke umiddelbart at kunne se hvilke modeller der har det ?

Mig bekendt er det endnu kun LG's LCD TV som understøtter pixel-mapping 1:1 via digital (DVI / HDMI)

Kræver dog stadig et skærmkort til PC'en som understøtter 1360x768 i opløsning (en speciel mode som LG understøtter da 1366x768 ikke findes som PC mode).

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 10-Januar-2006 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Mig bekendt er det endnu kun LG's LCD TV som understøtter pixel-mapping 1:1 via digital (DVI / HDMI)

Kræver dog stadig et skærmkort til PC'en som understøtter 1360x768 i opløsning (en speciel mode som LG understøtter da 1366x768 ikke findes som PC mode).

/Lars

Takker, det var lige nøjagtigt sådan noget info jeg ledte efter :)

Så må jeg jo hellere se om jeg kan finde nogen LG modeller som jeg synes om, eller jeg alligevel skal have en Plasma skærm, for Pioneer skærmen skulle så vidt jeg har kunnet læse mig frem til ikke have nogen problemer med PC på digital indgangen :)

/Mikkel

Skrevet den: 14-Januar-2006 kl. 13:38

eller jeg alligevel skal have en Plasma skærm, for Pioneer skærmen skulle så vidt jeg har kunnet læse mig frem til ikke have nogen problemer med PC på digital indgangen :)

En plasma skærm er først og fremmest god til TV.

Godt nok kan du tilslutte en PC, men hvis opløsningen på plasma skærmen er 1024x768 så giver det problemer med billedforholdet. For 1024x768 på en PC er 4:3 format, mens det på en plasma er 16:9.

Så du skal ihvertfald kunne vride din mediaplayer i størrelsesforhold, så billedet på computeren bliver for højt (personer bliver smalle i ansigterne). Så det ser rigtigt ud på plasma skærmen.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Print side | Luk vindue