Print side | Luk vindue

Bluetinum DVB-C erfaringer

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=82182
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 12:28

Emne: Bluetinum DVB-C erfaringer
Skrevet af: janbau
Emne: Bluetinum DVB-C erfaringer
Skrevet den: 12-Juni-2010 kl. 11:33
Jeg købte Bluetinum Boksen den anden dag til 499 kr i Bilka ( Som erstating af Abeo Boksen )

Mine første erfaringer er at denne boks fungerer Rigtig godt enda på den første firmvare .

Installationen af kanaler var nem fungerede først gang .  ( Profiber )

Menu på denne boks virker meget overskulig og nem at bruge .

Epg fungerer godt  men kommer jo meget an på hvilken udbyder man har . På Abeo boksen fungerede det ikke godt .

Jeg har optaget fra epg og det fungerer fint ( Hos os er det dog kun de tyske Kanaler man kan se epgen ca en uge frem ) Har dog ikke prøvet at optage et program som Ugenligt eller dagligt men mon ikke det fungerer .

Dolby Digital lyden virker på denne boks over coaxial vi har ca en 8-9 kanaler hvor der er muglighed for Dolby digital Lyd .

Optagedelen funger også fint og er nem at finde rundt i .
Min Usb 2,0 Iomega 250 Gb hard disk virker også ( Virkede ikke ordenligt på Abeo kunne ikke afspille optaget indhold uden at Abeo boksen efter en tid sagde disk fejl . )

Og så er der også Time  shift som Abeo ikke har endnu .

Hvis man skal brugt Tekst Tv på boksen er skriften dog meget stor . Så det skal rettes i en kommende firmvare opdatering .

Men jeg må sige at denne boks ser ud til at fungere meget godt men der skal da nok opstå fejl som skal rettes  og forbedringer  vil der jo også komme hen af vejen med nye funktioner .

Noget denne tråd jo kan bruges til .

-------------
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray

Svar:
Skrevet af: rinder
Skrevet den: 12-Juni-2010 kl. 13:15
Jeg er også svært tilfreds med min Bluetinum. har også haft en ABEO (Er kommet af med den).

Personligt kan jeg sagtens leve med TTV,. Jeg skal p.t. kun bruge den som PVR.

Har kun ret små issues:
Når man sorterer kanaler efter LCN, så skifter den stadig kanal efter frekvens når man zapper. (ret bøvlet at skifte kanal).
Og så er timer/optagelisten lidt langt væk, men det er nok et spsm om tilvænning at man skal omkring EPG -> optageliste for at oprette en ny timeroptagelse (Vi har ingen EPG på TV2)

Og så snød det mig ved første optagelse at den defaulter til "se" i stedet for optag.
-Kan ikke forestille mig utroligt mange bruger "se" når den nu kan optage.

/Rinder

Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 12-Juni-2010 kl. 13:27
Jeg er lidt interesseret i, om den kan klare 5.1-lyd fra DR HD over Stofa.

(Det burde være AC3-lyd lige som TV2 Film HD, men da det på vores Sony W4000 kun fungerer med TV2 Film HD, må der jo være en forskel.)

Skrevet af: Jessemand
Skrevet den: 12-Juni-2010 kl. 23:59
Hej.
Jeg har netop tilkoblet denne boks til mit tv (BV 7-40) med indbygget surroundanlæg via hdmi.
Jeg havde håbet at AC-3 (Dolby Digital) kunne give 5.1 lyd men jeg er måske forkert på den?
Kiggede på film fra DR hvor der stod at filmen blev sendt med SS dog uden jeg fik noget ud af det!
Ellers let at betjene boksen... men har ikke prøvet så meget endnu!
HJÆLP!!!
Cry Jes

Skrevet af: Zulu
Skrevet den: 13-Juni-2010 kl. 10:52
Det er kun på HD-kanalerne, der sendes i diskret 5.1. surround (Dolby Digital eller DTS). SS betyder http://en.wikipedia.org/wiki/Dolby_Pro_Logic - Dolby Pro Logic Surround .

Skrevet af: Parabolen
Skrevet den: 13-Juni-2010 kl. 16:04
Jeg har nu haft min BlueTinum i nogle dage. Har købt en harddisk og formateret den efter følgende program: http://www.ridgecrop.demon.co.uk/index.htm?guiformat.htm - http://www.ridgecrop.demon.co.uk/index.htm?guiformat.htm
Disken Iomega USB 2.0 500 GB er formateret til Fat 32.    Efter formatering har jeg 465GB til rådighed.

Er fuldt ud tilfreds med  med min bluetinum, det eneste jeg har oplevet er udfald i den klassiske musik på en naturfilm på DR HD dog kun kortvarigt. Billedet står knivskarpt i HD. 

Der er dog et problem mere jeg kan godt få optagelser til at virke hvis jeg kører optagelsen fra Rec knappen til omgående optagelse. Problemet kommer når jeg vil lave timeroptagelse, der bliver kun lavet en afspilning og ingen optagelse. Jeg har prøvet det i både EPG og manuel optagelse og det virker ikke. 

Hvordan kommer jeg i optagetilstand når jeg er i timerlisten? 

Jeg er noget frustreret, hvad gør jeg forkert...har næsten prøvet alt.

-------------
/Erik

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 13-Juni-2010 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af Parabolen Parabolen skrev:

Og selvfølgelig også læst manualen?

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet den: 13-Juni-2010 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Flemming
  Jo jeg har læst manualen...Big smileog jeg er i timerlisten som vist i manualen. Når jeg enten har accepteret EPG eller rettet timerlisten trykker jeg ok for at acceptere.  Når jeg gør det kommer optagelsen også op i timerlisten, men den optager ikke. Jeg tror bare at jeg laver  en simpel fejl...

-------------
/Erik

Skrevet den: 13-Juni-2010 kl. 20:19

Flemming
  Jo jeg har læst manualen...Big smileog jeg er i timerlisten som vist i manualen. Når jeg enten har accepteret EPG eller rettet timerlisten trykker jeg ok for at acceptere.  Når jeg gør det kommer optagelsen også op i timerlisten, men den optager ikke. Jeg tror bare at jeg laver  en simpel fejl...

Jep, du laver samme fejl som jeg lavede første gang (står nævnt længere oppe i tråden). Når man laver timeroptagelser defaulter den til "se" i stedet for "optag". Du skal omkring nederste menupunkt i timer-indtastningen. Synes det er lidt tåbeligt at den default er sat til "se"

/Rinder

Skrevet den: 13-Juni-2010 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af rinder rinder skrev:

Flemming

Jep, du laver samme fejl som jeg lavede første gang (står nævnt længere oppe i tråden). Når man laver timeroptagelser defaulter den til "se" i stedet for "optag". Du skal omkring nederste menupunkt i timer-indtastningen. Synes det er lidt tåbeligt at den default er sat til "se"

/Rinder
Tak Rinder det var den lille del jeg havde overset men med stor betydning og det står faktisk  også i manualen. Jeg vil mene det må rettes i en kommende opdatering...at den kommer til at stå som "optag" som standard.
Noget jeg savner er at man kan se et program mens der optages et andet, men det kræver vel en boks mere. Der er alternativet så at der kan bruges den analoge del til at se et andet program.

-------------
/Erik

Skrevet af: Kuumar
Skrevet den: 15-Juni-2010 kl. 10:17
Hej ! Jeg har lige et vigtigt spørgsmål angående denne DVB-C Boks. 

Nu får jeg mine tv-kanaler gennem den lokale Antenneforening. Kan jeg så godt se de digitale tv kanaler de udbyder med denne Blue-tinum boks? 

Skal lige siges, at jeg har den fulde TV pakke i den lokale Antenne forening 

Tak på forhånd ! 

Skrevet af: Jessemand
Skrevet den: 15-Juni-2010 kl. 10:21
Så røg prisen op på kr. 689,- i Bilka.

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 15-Juni-2010 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af Kuumar Kuumar skrev:

Nu får jeg mine tv-kanaler gennem den lokale Antenneforening. Kan jeg så godt se de digitale tv kanaler de udbyder med denne Blue-tinum boks? 

Hvis din antenneforening udsender signalet som DVB-C kan du. Spørg for en sikkerheds skyld antenneforeningen hvordan de sender.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet af: smedev
Skrevet den: 18-Juni-2010 kl. 07:34
Oprindeligt skrevet af janbau janbau skrev:

Jeg købte Bluetinum Boksen den anden dag til 499 kr i Bilka ( Som erstating af Abeo Boksen )

Mine første erfaringer er at denne boks fungerer Rigtig godt enda på den første firmvare .

Installationen af kanaler var nem fungerede først gang .  ( Profiber )

Menu på denne boks virker meget overskulig og nem at bruge .

Epg fungerer godt  men kommer jo meget an på hvilken udbyder man har . På Abeo boksen fungerede det ikke godt .

Jeg har optaget fra epg og det fungerer fint ( Hos os er det dog kun de tyske Kanaler man kan se epgen ca en uge frem ) Har dog ikke prøvet at optage et program som Ugenligt eller dagligt men mon ikke det fungerer .

Dolby Digital lyden virker på denne boks over coaxial vi har ca en 8-9 kanaler hvor der er muglighed for Dolby digital Lyd .

Optagedelen funger også fint og er nem at finde rundt i .
Min Usb 2,0 Iomega 250 Gb hard disk virker også ( Virkede ikke ordenligt på Abeo kunne ikke afspille optaget indhold uden at Abeo boksen efter en tid sagde disk fejl . )

Og så er der også Time  shift som Abeo ikke har endnu .

Hvis man skal brugt Tekst Tv på boksen er skriften dog meget stor . Så det skal rettes i en kommende firmvare opdatering .

Men jeg må sige at denne boks ser ud til at fungere meget godt men der skal da nok opstå fejl som skal rettes  og forbedringer  vil der jo også komme hen af vejen med nye funktioner .

Noget denne tråd jo kan bruges til .

-------------
smedev

Skrevet af: smedev
Skrevet den: 18-Juni-2010 kl. 07:40
Hvad hedder din boks ?

Jeg har Yousee på TDC bredbånd og overvejer at koble MCE (kælder) på Yousee (1 sal)

mvh

-------------
smedev

Skrevet den: 24-Juni-2010 kl. 20:42
Der er ny firmware klar på bluetinum.net.
-Håber den fikser at man optager som default v. timer-indtastningSmile

/Rinder

Skrevet af: Jumper
Skrevet den: 25-Juni-2010 kl. 22:53
Hej,

Jeg får mit signal fra den lokale antenneforening (Skagen Antenneforening). Og så har jeg netop købt en BlueTinum DVB-C set top boks, men når jeg udfører en søgning, finder den kun 36 digitale kanaler af de 73 de sender ud?

Ingen DR, eller TV2 kanaler har den fundet. Er der nogen som har et bud hvorfor?

vh Peter

Skrevet den: 26-Juni-2010 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af Jumper Jumper skrev:

Hej,

Jeg får mit signal fra den lokale antenneforening (Skagen Antenneforening). Og så har jeg netop købt en BlueTinum DVB-C set top boks, men når jeg udfører en søgning, finder den kun 36 digitale kanaler af de 73 de sender ud?

Ingen DR, eller TV2 kanaler har den fundet. Er der nogen som har et bud hvorfor?

vh Peter

Jeg vil gætte på at du har tastet de forkerte værdier ind for symbolrate, frekvens osv.
-Check med antenneforeningen, hvilke settings de anvender.

Skrevet den: 26-Juni-2010 kl. 19:18
Det er mærkeligt. Hvis jeg bare foretager en søgning på alle kanaler, så finder den de her 36 stk.
Hvis jeg så vælger manuel søgning og bruger antenneforeningens frekvens, qam osv - ja så finder den ingenting? Det er som om den så bare springer søgningen over så. Kan det være noget med at signalet er for dårligt eller noget?

Skrevet den: 26-Juni-2010 kl. 20:16
..og nu har jeg så lige kørt den nye firmware ind og valgt "Skagen Antennelaug" preset. Og det giver mig samme resultat som da jeg valgte deres settings manuelt. Ingen søgning! Efter 2 sekunder skriver den bare "Gemmer" og går tilbage til startskærmen..

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 26-Juni-2010 kl. 20:45

Hej,

Er der 73 FTA kanaler? (altså uden kryptering)

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 26-Juni-2010 kl. 20:56
Hmm, det ved jeg desværre ikke noget om. Og kan heller ikke finde noget om dette på hjemmesiden... as always.

Skrevet den: 26-Juni-2010 kl. 20:58
Den finder fint Canal 9 HD og kanal 5 HD, men ikke DR HD eller andre DR kanaler. Ej heller TV2 kanaler.
Alle tyske kanaler, svenske og norske, finder den.

Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 26-Juni-2010 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Hej,

Er der 73 FTA kanaler? (altså uden kryptering)

Der ser faktisk ud til at være 72 digitale (infokanalen er kun analog) hvis det er fuldpakke:
http://skagenantennelaug.dk/pakketv.asp - http://skagenantennelaug.dk/pakketv.asp

Det spøjse er at alle TV2 regionerne er med, men det er måske af hensyn til turisterne  Wink

Mvh JørgenT

Skrevet den: 26-Juni-2010 kl. 21:08
Det er det helt sikkert. Turisterne først. Skawboerne sidst. Sådan er det med så meget her oppe.. :-)

Skrevet den: 26-Juni-2010 kl. 22:11

Den finder fint Canal 9 HD og kanal 5 HD, men ikke DR HD eller andre DR kanaler. Ej heller TV2 kanaler.
Alle tyske kanaler, svenske og norske, finder den.

Ligger de manglende kanaler i nogle mux der deler frekvenser med det lokale DVB-T net? Indstråling fra DVB-T er nogle gange forklaringen på at der mangler kanaler.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 26-Juni-2010 kl. 22:21
Have no idea :-/  Men jeg har ikke hørt om andre her i byen som ikke får samtlige digitale kanaler de sender ud på DVB-C

Skrevet den: 26-Juni-2010 kl. 22:24
Jeg har IHC-NET hvor tv-signalet kører igennem. Jeg har aldrig syntes, at der var helt perfekt billede på alle kanaler. Kan det være fordi signalet er for ringe?

Skrevet den: 27-Juni-2010 kl. 07:55

Jeg har IHC-NET hvor tv-signalet kører igennem. Jeg har aldrig syntes, at der var helt perfekt billede på alle kanaler. Kan det være fordi signalet er for ringe?

..altså om det kan have noget med dårligt signal at gøre, at jeg ikke kan se alle digitale kanaler?

Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 27-Juni-2010 kl. 08:10

..altså om det kan have noget med dårligt signal at gøre, at jeg ikke kan se alle digitale kanaler?
Måske, prøv at koble boks direkte på vægstik fra antenneforening med et fuldt skærmet kabel (ikke med plast kapper på stikkene, men metalkappe).

Mvh JørgenT

Skrevet af: JBoysen
Skrevet den: 04-Juli-2010 kl. 21:50
Har yousee kabeltv og har haft denne boks i et par dage nu. Fungerer generelt OK af det jeg har brugt den til indtil videre, bortset fra 2 ting :

1) Tekst-TV mangler en split-funktion så man kan se billede samtidig med at man læser sider.
2) Filstørrelsen efter optagelse er forkert - en 2:20 timer lang udsendelse står til ca. 279 Mb i PVR oversigten

Ellers lidt info om filstørrelse: En optagelse fra DR:HD på 2:20 fylder 12,2 Gb. Kørte fint ind på en memory-stick.

Jeg har dog problemer med at finde SVT1 og SVT2 - de dukker ikke op i en netværkssøgning. Har brugt rigtigt netværksid (151) - er der nogen andre der har problemer med at finde de svenske digitale kanaler med denne boks eller andre digitale tunere?

Hilsen Jørgen

Skrevet den: 04-Juli-2010 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af JBoysen JBoysen skrev:

Har yousee kabeltv og har haft denne boks i et par dage nu. Fungerer generelt OK af det jeg har brugt den til indtil videre, bortset fra 2 ting :

1) Tekst-TV mangler en split-funktion så man kan se billede samtidig med at man læser sider.
2) Filstørrelsen efter optagelse er forkert - en 2:20 timer lang udsendelse står til ca. 279 Mb
Jeg oplever også det samme at en HD optagelse på et par timer kun  fylder  3-400mb. Egentlig kommer det jo til at betyde at man ikke kan følge den nøjaktige kapacitet på sin USB. Noget der klart skal ændres ved en kommende opdatering.

Jeg har problemer med at finde SVT1 og SVT2 - de dukker ikke op i en netværkssøgning. Har brugt rigtigt netværksid (151) - er der nogen andre der har problemer med at finde de svenske digitale kanaler med denne boks eller andre digitale tunere?

Hilsen Jørgen

-------------
/Erik

Skrevet den: 04-Juli-2010 kl. 23:51
Jeg skrev til Blue Tinum support omkring filstørrelse problemet for optagelser. Så må vi se.

Ellers synes jeg også at EPGen er lidt ringe - man kan ikke se tv-program "på tværs", kun for en kanal ad gangen. Og ofte viser den ikke dagens udsendelser og den aktuelle udsendelse; første program der omtales i EPG kan være et program der starter om 2 dage. Lidt belastende hvis man vil optage noget der kommer om nogle timer vha. EPGen.

Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 14:27

... Jeg har dog problemer med at finde SVT1 og SVT2 - de dukker ikke op i en netværkssøgning. Har brugt rigtigt netværksid (151) - er der nogen andre der har problemer med at finde de svenske digitale kanaler med denne boks eller andre digitale tunere? Hilsen Jørgen

Ifølge YouSee skal du bruge netværks-id 150 og ikke 151, når du bruger boks.

-------------
Venlig hilsen, Vilhelm

Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

... Jeg har dog problemer med at finde SVT1 og SVT2 - de dukker ikke op i en netværkssøgning. Har brugt rigtigt netværksid (151) - er der nogen andre der har problemer med at finde de svenske digitale kanaler med denne boks eller andre digitale tunere? Hilsen Jørgen

Er det ikke kun boksen fra YouSee, der skal bruge 150 og andre skal bruge 151?

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.

Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 15:09
Jeg har også den opfattelse som joern.loenborg (at 151 er for no-name bokse). Ikke at netværksid 150 ikke skal forsøges.

Men jeg har i mellemtiden læst mig til (også på dette forum, selvfølgelig) at SVT1/2 sammen med dansk TV3 er følsomme overfor indstråling, hvis man bor i nærheden af Gladsaxe senderen. Dvs. jeg skal nok en tur i kælderen og checke kabler.

Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Er det ikke kun boksen fra YouSee, der skal bruge 150 og andre skal bruge 151?

Jo, det kan for resten godt passe.

Måske er det ikke en gang nødvendigt ved en alternativ boks at angive netværks-id?

-------------
Venlig hilsen, Vilhelm

Skrevet af: videodude
Skrevet den: 07-Juli-2010 kl. 17:52
jeg kan godt finde svt1 og svt2 på Bluetinum boks - bruger netværks nummer 151. jeg havde et problem med dvb-modtagerern i mit tv ikke først kunne finde de digitale kanaler, men efter jeg prøvede med andet og kortere antenne kabel så dukkede alle kanalerne op.

hvis der er nogen så stadig har problemer med at optage funktion så den nye firmware V.1.01.02 (22-6-2010) rettet den tidligere omtalte fejl med forkert standard værdi ved optagefunktion

Skrevet af: Daniellowitz
Skrevet den: 08-Juli-2010 kl. 06:04
Hej

Har også købt Bluetinum boksen men mit fjernsyn kan ikke finde en eneste kanal?!

Altså jeg har Yousee stor pakke, burde jeg så bare ikke sætte boksen til med HDMI kabel og så lave en søgning og så burde den finde kanalerne?

Jeg bruger netværksID 150 , den søger i 2 sekunder siger "gemmer" og går tilbage til skærmen hvor man kan søge.

Man skal da ikke sætte antennestikket i boksen vel?

Håber nogen kan hjælpe?

Tak

Daniel

Skrevet af: DonSilicone
Skrevet den: 08-Juli-2010 kl. 07:13
Oprindeligt skrevet af Daniellowitz Daniellowitz skrev:

Øh, jo, hvordan vil du ellers finde signalet Wink

Skrevet den: 08-Juli-2010 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af Daniellowitz Daniellowitz skrev:

Jeg bruger netværksID 150 , den søger i 2 sekunder siger "gemmer" og går tilbage til skærmen hvor man kan søge.

Jo, som nævnt skal du have kablet i. Brug adapteren som du skruer fast i boksen, så kan du plugge kablet i.

Desuden skal du nok - hvis du altså bor i Kbh. eller omegn - benytte 151 som netværksID.

Skrevet den: 08-Juli-2010 kl. 11:33
I øvrigt kan boksen Time Shift, selvom manualen ikke nævner det med et ord. Bare hvis nogen undrer sig over at "det burde den kunne". Sæt den til at optage, og tryk undervejs på Play knappen. Så kører det

Skrevet den: 08-Juli-2010 kl. 12:41
Jeg er meget tæt på at smide min Abeo-boks væk - det er meget langt tid siden, der er kommet firmwareopdateringer og de mange problemer er der stadig.
For mig er det de helt manglende EPG informationer (Stofa), der er det største problem.
Derfor vil jeg gerne høre om der er nogen, der har prøvet Bluetinum boksen på Stofa og har erfaringer med om EPG virker eller ej?

Skrevet den: 08-Juli-2010 kl. 14:15
Så der er slet ingenting? Jeg har Yousee og har problemet at nogle gange er EPG informationerne omtale af programmer der kommer om 2 dage. Dvs. ingenting om den aktuelle udsendelse og det der kommer i dag

Skrevet den: 08-Juli-2010 kl. 15:02
Der er slet ingenting, hverken nu eller næste eller for ugen, og det er samtlige kanaler, der mangler. Og jeg har prøvet de forskellige kneb med reset til fabriksindstillinger mm. Det værste er, at det virker som om ABEOteamet har sluppet al support på boksen - det er meget langt tid siden den sidste (meget fejlramte) firmware blev udgivet.

Skrevet den: 08-Juli-2010 kl. 15:04
ja jeg har observeret at Bluetinum boksen ikke altid viser de nærmest kommende programmer i epg'en, hvis de mangler dukker de op i løbet af lidt tid - så hvis man er doven og ikke vil indtaste nogle tidsdata, når man vil optage et program, så skal man bare venter lidt, så dukker flere data op i epg'en (jeg kun prøvet med de forskellige dr kanaler). Jeg har ingen idé om hvordan epg-informationen bliver udsendt i digitale kabel tv signal. mit philips dvb-c tv har også nogle gange problemer med manglende med af vise de nærmest kommende programmer i epg. så det hænger måske sammen hvordan yousee udsender epg informatioen.

på trods af den lille ting så synes jeg stadigt, at Bluetinum boksen meget bedre produkt end abeo boksen - alt fungere meget bedre på Bluetinum boksen og menustrukturen virker en del mere gennemtænkt på Bluetinum boksen end på abeo boksen. Abeo boksen stort ikke vise nogle informationer i epg'en - f.eks. dr1 sendte kun 2-3 programmer om ugen ifølge abeoboksen

Skrevet den: 08-Juli-2010 kl. 23:21
Det er vist rigtigt at EPG dataene ændrer sig efter et stykke tid. Det synes jeg også jeg har observeret. Men EPG visningen kunne gøres meget bedre, i forhold til andre set-top bokse, som kan vise et tværsnit af hvad der vises på mange kanaler. Med Bluetinum boksen kan man kun se den aktuelle kanals EPG. Og er nødt til at skifte kanal for at se EPG for en anden kanal.

Skrevet den: 09-Juli-2010 kl. 00:01
Der er en del skønhedsfejl som jo nok skal blive rettet hen af vejen ,
Tag nu den nye Samsung boks. BD-C8200  med  harddisk Dvb-c  Dvb-t  og Bluray i samme boks , den lille model koster ca 3000 kr ( Føtex ) den har også en masse problemmer og dårlig betjening . Og den har Samsung valg at sætte til salg . Dem som køber den er jeg bange for vil føle sig dårlig behandlet da 3000 kr er en slat penge .

-------------
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Aktiv Sub
4 K Blu-ray

Skrevet den: 09-Juli-2010 kl. 11:02
Ja, når man læser andre indlæg bliver jeg også mere og mere overbevist om at BlueTinum boksen ikke er værre end andre løsninger og vel at mærke til en brøkdel af prisen. Desuden kan jeg problemfrit overføre optagelser med min USB stick, hvilket jeg ikke kan med de dyre bokse.

Eneste virkelige mangel er en CA kortindgang. Nice-to-have ville så være 
  • dual tuner,
  • tekst-tv sendt igennem til TVet så man kan bruge TVets teksttv funktioner 
  • EPG information mere overskuelig og generelt bare bedre.

Mon ikke de har noget af det med i næste generation?

Skrevet den: 09-Juli-2010 kl. 13:33
Så er de jo også en helt anden boks og anden pris .  . Sådanne findes faktisk til salg som denne
http://www.hinke.dk/uploadedimg/files/manualer/E7407-MX84-presentation-jun10-web.pdf - http://www.hinke.dk/uploadedimg/files/manualer/E7407-MX84-presentation-jun10-web.pdf

http://digitalt.tv/hinke-kan-snart-levere-dvb-c-boks-med-ci-mulighed - http://digitalt.tv/hinke-kan-snart-levere-dvb-c-boks-med-ci-mulighed

http://www.hinke.dk/produkter.asp#tvmodtagere - http://www.hinke.dk/produkter.asp#tvmodtagere

-------------
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Aktiv Sub
4 K Blu-ray

Skrevet den: 09-Juli-2010 kl. 14:13
Ja, med den maskine er kortindgangen ihvertfald på plads. Den ser helt fornuftig ud.

Skrevet af: fkm66
Skrevet den: 19-Juli-2010 kl. 13:11
Hejsa !

Lige et spørgsmål: De optagede udsendelser, kan de overføres til DVD efterfølgende.

Konkret optager jeg ugentligt et program fra NDR, som jeg efterfølgende ønsker at gemme på DVD.

Mvh
Flemming

Skrevet den: 20-Juli-2010 kl. 00:39
Nu fik jeg også købt en. Den virker helt fin, men farverne er godt nok noget overdrevne i forhold til TV'ets indbyggede DVB-C-tuner. Jeg føler nærmest, at TV'et er tilbage i standardindstilling med "butiksfarver".

Jeg tror ikke, at det ligger i TV'et, for jeg bruger den samme HDMI-indgang til Blu-Ray på PS3, og her er farverne helt anderledes naturlige.

PS3'en har en indstilling, hvor man kan slå RGB Full Range til og fra (har vist kun virkning i spil). Ideen er, hvis jeg husker rigtigt, at en typisk computerskærm er justeret til at modtage et signal, der bruger hele farveskalaen, mens et typisk TV er justeret til at modtage et signal, der bruger en mindre del af farveskalaen. Bruger man RGB Full Range på et signal, der skal sendes til et TV, får man derfor overdrevne farver.

Så jeg kan ikke lade være med at tænke på, om det er det, der sker her: Sender Bluetinum-boksen i noget, der svarer til RGB Full Range?

Skrevet den: 20-Juli-2010 kl. 01:03
Oprindeligt skrevet af fkm66 fkm66 skrev:

Hejsa !

Lige et spørgsmål: De optagede udsendelser, kan de overføres til DVD efterfølgende.

Konkret optager jeg ugentligt et program fra NDR, som jeg efterfølgende ønsker at gemme på DVD.

NRD vil være MPEG2 på DVB-C så det bør være muligt med det rette software (ProjectX i kombination med noget DVD authoring software; re-encodning bør ikke være nødvendig).

-------------

Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 14:44
Har netop været i Føtex og købe boxen. Ikke fordi jeg mangler at optage så meget, men nogle gange mangler man alligevel muligheden.

Synes boxen virker rigtigt godt, er hurtig og let at betjene. Nu vil jeg prøve at sætte den til at optage et par ting bar for sjovt, så må jeg se hvordan det går.

Indtil videre er jeg i hvert fald godt tilfreds, det eneste jeg mangler nu er en stor usb stick, da jeg ikke gider have en usb harddisk stående og køre uden grund.

Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af fkm66 fkm66 skrev:

Hejsa !

Mvh

Flemming

filerne fra Bluetinum boksen kan uden problemer overføres til en computer og brændes til en dvd som de er. filerne kan så afspillede på hvilken som helst computer med vlc http://www.videolan.org - www.videolan.org

hvis du vil afpsille dem en almindelig dvd afspiller så skal de konverteres f.eks. via en dvd program. eller hvis din dvd spiller kan afspille f.eks. mpeg4 video filer så kan du konverter Bluetinum filerne med handbrake http://handbrake.fr/ - http://handbrake.fr/ og så brænde de konverter filer på dvd.

du kan også vælge at ændre skærmopløsningen når du konverter med handbrake så filerne kommer til fylde mindre (afhænger lidt af hvor kritisk man er med hensyn til opløsning når man ser noget og hvad for noget udstyr man efterfølgende vil se det optagene på)

Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 13:50
Er der nogen, der ved, hvad man skal kalde filerne, for at en PS3 kan genkende dem på en USB-pind?

Den viser filerne som korrupte data. Vælger man alligevel at afspille dem, går det ganske godt - man får endda 5.1-lyden med på DR HD, hvilket er mere end boksen selv kan klare.

Skrevet af: Varming
Skrevet den: 24-Juli-2010 kl. 17:44
Bilka har dem igen i kommende uge til 589,- og i Bilka Odense står de allerede ude i butikken - har lige købt en  :-)

Hvor dælen finder I ny firmware? Når jeg går ind på Bluetinums site og søger, kan man intet finde..??
EDIT: Man skal åbenbart bare skift sprog til Dansk, så kommer firmware etc frem  :)

Skrevet den: 24-Juli-2010 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af Varming Varming skrev:

Bilka har dem igen i kommende uge til 589,- og i Bilka Odense står de allerede ude i butikken - har lige købt en  :-)

Hvor dælen finder I ny firmware?
  http://www.bluetinum.net/Downloads.asp?selProduct=6219 - http://www.bluetinum.net/Downloads.asp?selProduct=6219

-------------
/Erik

Skrevet den: 25-Juli-2010 kl. 00:34

Jeg har nu nogle gange opdaget at den ikke viser den rigtige tid som så betyder at den ikke optager det som står på listen . Det skete da jeg havde sat den til at optage Danmarks kampe og andre da vi var på ferie . Så da jeg kom hjem var der intet optaget . ( det var på den firmvare som lagde på den ved køb )

Idag havde jeg sat den til at optage Formel 1 på Rtl på 2 timeroptagelser hentet fra epg og det fungerede ok den optog rigtigt nok . ( Den nyeste betafirmvare )

Kom så til at se på displayet på fronten og kunne se at tiden ikke er rigtig , tænder for boksen tiden passer stadig ikke .  Kan se at tiden står tll Sun 01 Jan 2000 02:00 ( stod på RTL kanal )
Og det er jo ikke så godt hvis man ikke er hjemme så optager den ikke .

Det er skat 2 gange i aften . I Menu har den stået til Automatisk Tidsforskydning den første gang og Manuel tidsforskydning den anden gang .
Gmt tiden skal så ændres til 2 timer ved manuel her i Danmark .

For at rette denne fejl har jeg ikke helt fundet ud af hvordan den selv finder tiden igen . Den må hente tiden i epg ?? eller hvad  !!!
Det jeg gjorde var at jeg stod inde i EPG og bladrer igennem kanaler og kan se at tiden stadig stod til  Sun 01 Jan 2000 02:00 ( Tiden ændrer sig selvfølgelig ) Det var først da jeg fandt en Dansk kanal tiden igen reter sig til det rigtige med dato og alt .

Er der nogle som har prøvet noget lignende eller undret sig over at nogle af optagelserne ikke var der .
Måske man ikke opdager det da man jo skifter imellem de forskellige Tv kanaler .

Vil nok ringe suport med denne fejl .

-------------
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Aktiv Sub
4 K Blu-ray

Skrevet den: 25-Juli-2010 kl. 17:02
Har haft præsic samme problem i dag. Min har dog ikke optaget mit Formel1 som den skulle. Da jeg kom hjem, stod klokken på 05:xx, men da jeg så tændte boxen, fik den den rigtige tid og begyndte optagelse. Desværre var der kun 5 min tilbage af formel1 :(

Vil prøve at opdatere min og så sætte tiden til manuel. Så må jeg se om klokken fortsætter med at passe.

Du må gerne lige melde tilbage hvad du får at vide ved support. Det er vel ikke meningen at man skal have maskinene stående tændt på en dansk kanal for at kunne optage.

Skrevet den: 25-Juli-2010 kl. 20:38
Min har nu stået standby i cirka et halvt døgn og tiden passer perfekt her. Jeg kører på den seneste beta firmware.

Skrevet den: 25-Juli-2010 kl. 23:09

Min har nu stået standby i cirka et halvt døgn og tiden passer perfekt her. Jeg kører på den seneste beta firmware.

Er det med automatisk eller manuel tidsindstilling?

Min stod også rigtigt de første par dage, så hvornår det sker skal jeg ikke kunne sige, men uanset hvad, bør en optager mindst have et ur der går rigtigt ;)

har som sagt opdateret firmwaren og uret går fint nok pt.

Skrevet den: 26-Juli-2010 kl. 15:13
Min står med automatisk. 

Skrevet den: 26-Juli-2010 kl. 17:36
Jeg kan nu konstatere, at man ikke kan lade sin Bluetinum afspille optagelser mens den optager. Datteren var i gang med at se Lille Prinsesse og vi fik derfor ikke optaget Peter Pedal, som ellers stod som timet optagelse. Så det kan den altså ikke...

Skrevet den: 26-Juli-2010 kl. 17:47
Hej har lige set lidt på den fejl igen og opdaget at fejlen nu kommer hver gang jeg starter boksen op . Tiden kan godt være ok ved standbay ( Se på display )  Efter opstart står tiden Sun 01 Jan 2000 02:00 som når man nulstiller bios på en pc og det er lige meget hvilken kanal Dansk tysk .
Når jeg så skifter kanal kommer den rigtige tid frem . Har ikke snakket med suport endnu så nu vil jeg prøve at optage lidt forskelligt og se hvad der sker .

Oprindeligt skrevet af janbau janbau skrev:

Jeg har nu nogle gange opdaget at den ikke viser den rigtige tid som så betyder at den ikke optager det som står på listen . Det skete da jeg havde sat den til at optage Danmarks kampe og andre da vi var på ferie . Så da jeg kom hjem var der intet optaget . ( det var på den firmvare som lagde på den ved køb )

Idag havde jeg sat den til at optage Formel 1 på Rtl på 2 timeroptagelser hentet fra epg og det fungerede ok den optog rigtigt nok . ( Den nyeste betafirmvare )

Kom så til at se på displayet på fronten og kunne se at tiden ikke er rigtig , tænder for boksen tiden passer stadig ikke .  Kan se at tiden står tll Sun 01 Jan 2000 02:00 ( stod på RTL kanal )
Og det er jo ikke så godt hvis man ikke er hjemme så optager den ikke .

Det er skat 2 gange i aften . I Menu har den stået til Automatisk Tidsforskydning den første gang og Manuel tidsforskydning den anden gang .
Gmt tiden skal så ændres til 2 timer ved manuel her i Danmark .

For at rette denne fejl har jeg ikke helt fundet ud af hvordan den selv finder tiden igen . Den må hente tiden i epg ?? eller hvad  !!!
Det jeg gjorde var at jeg stod inde i EPG og bladrer igennem kanaler og kan se at tiden stadig stod til  Sun 01 Jan 2000 02:00 ( Tiden ændrer sig selvfølgelig ) Det var først da jeg fandt en Dansk kanal tiden igen reter sig til det rigtige med dato og alt .

Er der nogle som har prøvet noget lignende eller undret sig over at nogle af optagelserne ikke var der .
Måske man ikke opdager det da man jo skifter imellem de forskellige Tv kanaler .

Vil nok ringe suport med denne fejl .

-------------
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Aktiv Sub
4 K Blu-ray

Skrevet den: 26-Juli-2010 kl. 18:31
Jeg har nu fået den til at genskabe fejlen. Hvis jeg tænder maskinen og slukker igen inden for 10-15 sekunder, så er tiden ikke rigtig bagefter. Det passer meget godt fordi jeg havde maskinen tændt i et øjeblik, for at se om USB'en var tom, da jeg skulle optage i weekenden. Så må tiden have været forkert da jeg har slukket igen.
Det passer også fint med at maskinen nulstiller klokken når man tænder den, for derefter at indstille tiden igen, det er bare en dum måde at gøre det på, den skal selvfølgelig ikke slette klokken, så længe den ikke har modtaget den rigtige tid.

Er den tændt i mindst 20 sekunder og jeg så slukker, så passer tiden igen. Nogle net er måske langsommere og skal bruge mere end 20 sekunder.

Om den så kan finde på at nulstille mens den står i standby skal jeg ikke kunne sige, det har jeg ikke lagt mærke til endnu.

Jeg vil prøve at lade maskinen stå uden antenne i nat og se om den evt. opdaterer klokken i standby. Hvis den gør, kan det sagtens ske at opdateringen går for langsom, så den ikke når at blive færdig og derfor også ændrer sig i standby.

Hvis andre har problemer med tiden (eller andet), så vær venlig at kontakte supporten, så de kan få det ordnet hurtigst muligt.

Det kan gøres online her http://www.bluetinum.net/GetSupport.asp - http://www.bluetinum.net/GetSupport.asp

Skrevet den: 26-Juli-2010 kl. 21:04
Mit lille forsøg med at timeroptage gik ikke så godt den skulle optage noget fra pro 7 , den startede op og stod på Pro 7 ( Tiden var desværre forkert  Sun 01 Jan 2000 02:00 ) så hvis den bliver stående sådan ikke flere optagelser . Så jeg fik hentet den rigtige tid og slukker og nu optager den en af de danske kanaler tiden er korekt . Jeg foretager mig intet da den næste optagelse er en tysk kanal igen og her kommer fejlen så igen .
Har skrevet til suport .

Vil da prøve at nulstille boksen mener helt sikert jeg gjorde det da jeg lagde den nyeste firmvare ind . men kan ikke huske det .

-------------
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Aktiv Sub
4 K Blu-ray

Skrevet den: 26-Juli-2010 kl. 21:22
jeg har optaget en del gange (ca 15-20) med bluetinum boksen over 2-3 uger - har ikke observeret nogle tids problemer og optageselerne har fungeret fint - jeg har mest optaget fra DRs forskellige kanaler og enkelt gang fra svt2.
Jeg har heller ikke observeret nogle tidsproblemer efter jeg opdaterede bluetinum boksen forleden til 1,03 (beta). den nye firmware rettede en fejl hvor bluetinum boksen genstartede hver 2 min på den franske tv5 monde kanal.

Skrevet af: Preben R.
Skrevet den: 27-Juli-2010 kl. 14:09
Jeg gjorde en opdagelse i aftes, da jeg under afspildning af en PVR optagelse, kom til at trykke TXT knappen ned.
Stor var min overraskelse da jeg opdagede, txt-tv´et også var optaget sammen med programmet.
Jeg havde lavet en PVR optagelse på DR2.
Boxen havde optaget programmet fint, efter timeren.
Under afspildningen af udsendelsen kan man frit bladre rundt på txt-tv siderne fra den pågældende kanal, på det pågældende tidspunkt udsendelsen er optaget.
Jeg havde en udsendelse, der var 3 uger gammel, liggende på harddisken.
Jeg prøvede også her, TXT knappen, og minsanten jeg kunne læse txt-tv´et fra den pågældende dag.

- Preben

Skrevet den: 28-Juli-2010 kl. 10:12
Har nu fået et svar fra Supporten.

Citér Hej Henk

Vi er OBS på det og er ved at lave ny firmware, vi famler lidt i blinde da det er forskellige tilbagemeldinger som vi har fået, jeg bruger den selv hele tiden og har ikke ur problemer, men vi er i gang og løser det.

Skrevet af: clipper
Skrevet den: 29-Juli-2010 kl. 16:42
Hej

Har også købt boxen, og roder lidt med kanalredigering /kanalsortering.
Anvender sidste beta SW ver.

Vores udbyder anvender YouSEE = frie digitale kanaler, så der er vel ca. 54 kanaler tilgængelige.

Jeg starter så med at slette dem jeg ved jeg ikke for brug for da jeg vil gerne selv vælge min program rækkefølge = færre at rykke rundt på.

Efter megen flytte frem og tilbage har jeg sorteret så DR1 er øverst i listen, TV2, TV3, TV3+ og sådan fremdeles. Exit ud og der gemmes.

Jeg forventer så at ved tryk på "1" på fjernbetjeningen at jeg får DR1 frem..men jeg får "ugyldig kanal" Jeg kan bladre rundt og der passer rækkefølgen, men jeg kan ikke bruge "1", "2" mv. 

Skulle så lige "pille" i mine kanalsortering indstillinger..da jeg trode det måske kunne ændre noget på "ugyldig kanal" beskeden....og det skal man så ikke, for så røg mine manuelle  flyttede program rækkefølge fløjten...

Faktisk kan jeg ikke se meningen med "kanalsorteringen"?? er jeg bare "old-school" og selv vil bestemme rækkefølgen og kan ikke bruge alfabetisk orden, nummer orden, ID rækkefølge mv. til noget som helst????

Jeg har skrevet til support vedr. min "oplevelse /problem" med "ugyldig kanal" men jeg tænkte om andre af jer brugere også lige kunne gi' en kommentar om jeres forhold/anvendelse af kanal-redigering /sortering.

jeg kunne godt ønske mig som på analog TV: Program 1 = C40, program2 =S10, Program3=C32 osv. altså helt manuel og nem indstilling.

MVh

Erik

Skrevet den: 29-Juli-2010 kl. 17:40

Jeg har heller ikke kunnet se ideen i disse 3 muligheder for kanalsortering. Nu bruger jeg profiber og ganske vist kan jeg godt få DR1 op og DR 2 som  nr. 1 og 2 men det går galt med TV2 den ligger som nr. 8. Jeg ønsker også de danske kanaler først og så fremdeles de øvrige kanaler i prioriteret rækkefølge.

jeg ønsker at man helt selv kan vælge rækkefølgen ligesom på de analoge TV-kanaler. Er det også noget Du har tilkendegivet overfor support?? Jeg har selv sorteret digitale TV-kanaler for et af mine  familiemedlemmer efter "selv vælge rækkefølgen princippet" Så det kan sagtens lade sige gøre!!

-------------
/Erik

Skrevet den: 29-Juli-2010 kl. 18:14
Jeg undrede mig over det samme, da jeg havde sat min til. Prøv at slå "LCN" fra i første faneblad i menuen - samme sted, hvor I kan gå ind og lave kanalsortering. Når LCN er slået fra, er kanal 1 den kanal som man har lagt på plads 1 osv.  Smile

De 3 sorteringsmuligheder kan gøre det lettere at sortere kanalerne, når man skal smide dem på de rigtige pladser - fx synes jeg de er markant lettere at smide på plads, når de står sorteret efter kanalnavn, da jeg så har en anelse om, hvor jeg skal finde dem. Andre vil formentlig hellere have dem sorteret efter kanalnr., da de så kan sidde med deres kanaloversigt som de har haft de sidste par år og sortere efter den. Det ville min forældre formentlig finde nemmest, tror jeg  Smile

Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 09:47
Som Varmin siger, så slå LCN fra. Det er Logic Channel Number og det sorterer efter de der specielle "filtre" der også er mulighed for. Derefter kan man placere dem som man vil.

Det er dog ikke helt logisk forklaret så det kunne de godt forbedre lidt. Der står lidt i manualen, men det er heller ikke særlig godt forklaret der.

Skrevet af: Juel
Skrevet den: 31-Juli-2010 kl. 10:03
Hej Alle :)

Jeg har også kastet mig ud i boksen, den er nem at sætte op, jeg har dog 2 kritik punkter:

1. Det tager lige i overkanten at skifte fra kanal til kanal.
2. Kanal infoen står der ALT for længe når man har skiftet kanal, det er irriterende.

Det skal man tage med i sine overvejelser, når man køber boksen!

Mvh
Morten
**Som bruger boksen sammen med Dansk Bredbånd**

Skrevet den: 31-Juli-2010 kl. 11:36
mit philips dvb-c tv er ca 2 sekunder (talt som "en kasse øl, to kaser øl") om at skifte kanal.

bluetinum boksen er ca 1-2 sekunder om at skifte kanal

så bluetinum er en smule hurtigere at skifte kanal

jeg får digital kabel tv fra yousee

Skrevet den: 31-Juli-2010 kl. 12:17
Jeg har med YouSee også kun 1-2 sekunder ved kanalskift.

Jeg ville klart ønske, at de lavede cache på EPG, det tager alt for lang tid at opdatere den, da den opdateres helt fra bunden, når boksen tændes.

Derudover er det ret upraktisk, at man ryger tilbage til starten af EPG, når man har "programmeret" en optagelse. Man kan (såvidt jeg ved) ikke bladre en side ned af gangen i EPG, men er nødt til at trykke én gang på op/ned knappen for hver udsendelse, når man vil se hvad der kommer senere. Det tager derfor MANGE tryk på fjernbetjeningen, hvis man via EPG vil optage en udsendelse, som ligger fx 3 dage fremme i tiden. Man kan ikke engang trykke på fx NED og holde knappen nede, man er nødt til at trykke én gang pr udsendelse. På Disney og andre børnekanaler hvor udsendelserne måske varer 10-30 min, bliver det til usandsynligt mange tryk.

Optagelser burde kunne navngives mere sigende. Jeg har allerede en række, men kan da ikke lige umiddelbart huske, hvad jeg har optaget på en given dato og et givent klokkeslet. Især ikke når der er gået et par måneder. Man kunne jo meget simpelt give optagelsen navnet på udsendelsen - i hvertfald hvis den er lavet på baggrund af EPG.

Jeg er overall ret glad for boksen, men den kunne relativt let laves meget mere brugervenlig.

Jeg har i øvrigt skrevet til support vedr. de koder som remoten bruger, da jeg gerne skal bruge dem til at lave en profil på min Slingbox. Jeg har INTET hørt fra dem efter næsten en uge, så umiddelbart har jeg indtryk af, at supporten også er relativt dårlig/ikke-eksisterende.

Til prisen er det et godt køb (synes jeg) og jeg kan nok godt leve med de uhensigtsmæssigheder den har.

Skrevet den: 31-Juli-2010 kl. 14:36
man kan muligvis få bluetinum boksen til at virker med en slingbox med følge den her vejledning til abeo dvb-c boks
http://answers.slingbox.com/message/3893#3893
min fjernbetjening til abeo AB-DVBC1 virker også til bluetinum boksen - de almindelige funktioner som skifte kanal og skrue op/ned for lyd og tændsluk - de lidt mere avancerede funktioner (som optage osv) virker kun kun hvis man trykker på den knap som har samme placering som på bluetinum fjernbetjening , men knapen hedder noget andet på abeo fjernbetjening

Skrevet den: 31-Juli-2010 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af Juel Juel skrev:

Hej Alle :)

Jeg har også kastet mig ud i boksen, den er nem at sætte op, jeg har dog 2 kritik punkter:

1. Det tager lige i overkanten at skifte fra kanal til kanal.

2. Kanal infoen står der ALT for længe når man har skiftet kanal, det er irriterende.

Det skal man tage med i sine overvejelser, når man køber boksen!

Mvh

Morten

**Som bruger boksen sammen med Dansk Bredbånd**

kanal infoen kan fjernes ved at trykke på exit - ligeledes kan optage information fjernes ved tryk på exit (optagelsen forsætter indtil man trykker på stop og ok)

Skrevet den: 31-Juli-2010 kl. 15:11
jeg gjorde lige opdagelse med hensyn timeshift funktionen på bluetinum boksen:
hvis man ønsker at afbryde eller pause den udsendelse, som man er ved at se, så kan man trykke på [pause||] - når man vil fortsætte med at se udsendelsen så trykker på [play|>]. skærm informationen kan fjerned ved tryk på [exit] og det hele kan afbrydes ved tryk på [stop]

NB! der skal være tilsluttet usb-harddisk eller usb-stick

Skrevet den: 02-August-2010 kl. 13:54
Mht. scroll i EPGen, så har de tilføjet noget til deres FAQ som måske kan hjælpe - noget med de farvede knapper ......

Jeg har kunnet sortere mine kanaler ved ikke at bruge LCN, men bruger egentlig kun favoritkanaler til mine top-10 kanaler. Men jeg synes i øvrigt at hvis man bare holder pil-ned nede (den i ringen af taster omkring OK-knappen) at den scroller dejligt hurtigt igennem kanalerne. Så man kan stoppe ved den man vil se og så trykke OK. Det går næsten lige så hurtigt som at bruge favoritter hvis man ikke har flere kanaler end jeg har (Yousee mellempakken)

@videodude: Sjovt at man skal læse internetfora for at finde ud af funktionaliteten af det man har købt. Lige præcis timeshift - som nok er en top-3 grund til at købe en boks af denne type - er slet ikke nævnt i manualen der følger med.

I øvrigt - er der nogen der har set om den nye firmware (1.02 eller 1.03) forbedrer tekst-tv? Tekst-tv er pt. helt uanvendeligt på boksen. Enten må de kunne lave en split-screen løsning som på mange tv (halvt billede, halvt teksttv) eller også må de sende tekst-tv "signalet" igennem til tv'et, så man kan bruge TVets funktioner her.

Skrevet den: 02-August-2010 kl. 20:27

Mht. scroll i EPGen, så har de tilføjet noget til deres FAQ som måske kan hjælpe - noget med de farvede knapper ......

Fra FAQ:
"De kan benytte de to farvede taster RØD og GRØN på fjernbetjeningen for at bladre side op / ned i EPG. De to andre BLÅ og GUL er til at bladre i infoen på det specifikke program."

Det havde jeg ikke set før du nævnte deres FAQ - tak!  Smile

Skrevet af: Demon_R32
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 21:13
så røg kanalerne på min da danskbredbånd opdaterede nu kan jeg kun finde 13 og ikke 57 kanaler som før har prøvet alle muglige instillinger hjælp !!!!!!

Skrevet den: 02-August-2010 kl. 22:40

Fra FAQ:
"De kan benytte de to farvede taster RØD og GRØN på fjernbetjeningen for at bladre side op / ned i EPG. De to andre BLÅ og GUL er til at bladre i infoen på det specifikke program."

Det havde jeg ikke set før du nævnte deres FAQ - tak!  Smile

Selv tak - tror faktisk at det er relativt nyt at de overhovedet har en FAQ Smile

Skrevet af: fatpanda
Skrevet den: 03-August-2010 kl. 00:25

Oprindeligt skrevet af Demon_R32 Demon_R32 skrev:

så røg kanalerne på min da danskbredbånd opdaterede nu kan jeg kun finde 13 og ikke 57 kanaler som før har prøvet alle muglige instillinger hjælp !!!!!!

Samme her Shocked

Skrevet den: 03-August-2010 kl. 09:24
Måske har de skiftet netværksid i opdateringen - bare en tanke?

Skrevet af: Demon_R32
Skrevet den: 03-August-2010 kl. 09:34
Ja de har skiftet netværk id og qam symbol men med de nye oplysninger intastet kan den kun finde 13 ud af 57 kanaler og så er de ringe de hakker hele tiden

Skrevet af: Juel
Skrevet den: 03-August-2010 kl. 13:00

Ja DB-net har skiftet alt muligt:

QAM: 256
Net id: 2620
Start frekvens: 234
Symbol Rate: 6875

Jeg finder dog alle kanaler på nær DR Update!
Men jeg har også fået svagt signal, nogle af kanalerne har kun 62% signal ifølge Bluetinum boksen( og dem er der jitter i!!).
Jeg har skrevet til supporten hos DBNET, og synes i andre skal gøre det samme, da det jo tydeligvis er pga deres skifte :(

Ang menubaren når man skifter kanal (og kanal skift hastigheden), så har jeg skrevet til Bluetinum, og de har svaret:

"Vi er i fuld sving med at kigge på muligheden for at gøre infobaren valgfri og sætte tiden væsentligt ned. Der kan formentligt ikke laves om på tiden ved kanalskift."

Mvh
Morten

Skrevet den: 03-August-2010 kl. 13:44
Det vil såmænd hjælpe en del, hvis infobaren bliver placeret, så den ikke dækker underteksterne.

Skrevet den: 03-August-2010 kl. 13:55
Hvis man lige har skiftet kanal, er det første man kigger på vel ikke underteksterne..? Det har i hvertfald aldrig generet mig  Smile

Jeg bruger Info bar til at se hvad der er på kanalen, så jeg ikke er helt på bar bund, når jeg surfer mellem kanalerne. Det er også derfor, at de 3-5 sekunder det tager info bar at opdatere virker som meget lang tid.

Skrevet den: 03-August-2010 kl. 14:25

Hvis man lige har skiftet kanal, er det første man kigger på vel ikke underteksterne..? Det har i hvertfald aldrig generet mig  Smile

Det kan du da have ret i. Jeg ved ikke, hvorfor det generer mig. Måske fordi infobaren står så længe, at jeg hellere vil i gang med at se udsendelsen inkl. tekster. Måske fordi jeg nogle gange allerede er i gang med at se en udsendelse på TV'ets tuner og slår over på boksen og ikke ønsker at gå glip af for meget, mens jeg skifter.

Men faktum er, at det generer mig, at den står oven i underteksterne.

Skrevet den: 03-August-2010 kl. 22:34
Kanalskiftet tager acceptabel tid, synes jeg, når man sammenligner med andre settop bokse. Men info-boksen om hvad der aktuelt vises og kommer bagefter står der alt for længe. Er det ikke næsten 10 sekunder?

Skrevet den: 04-August-2010 kl. 13:07
Er der nogen, der har prøvet en 1TB disk?

Jeg har lige købt en i dag, og boksen hænger bare, når jeg forsøger at formatere den. Så jeg har i stedet formateret den til FAT32 på en Linux-maskine. Nu kan boksen se disken, men alting tager umanerligt lang tid. At starte en optagelse tager f.eks. nok 15-20 sekunder, og jeg har slet ikke været i stand til at stoppe optagelsen igen.

Skrevet den: 04-August-2010 kl. 13:29
Jeg bruger en memory-stick på 32Gb. Det fungerer fint med acceptable ventetider. Kræver selvfølgelig en del overførsel/tømning hvis man optager meget.

Skrevet den: 04-August-2010 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Er der nogen, der har prøvet en 1TB disk? Jeg har lige købt en i dag, og boksen hænger bare, når jeg forsøger at formatere den. Så jeg har i stedet formateret den til FAT32 på en Linux-maskine. Nu kan boksen se disken, men alting tager umanerligt lang tid. At starte en optagelse tager f.eks. nok 15-20 sekunder, og jeg har slet ikke været i stand til at stoppe optagelsen igen.

Har du prøvet at lade Bluetinum boksen selv formaterer hardisken? der er formater funktion gemt et eller andet sted i menuen - hvor man også kan vælge hvad en usb drev man skal bruge til optage på (måske betyder det, at man kan vælge, hvad for en partion man skal optage fra, hvis en harddisk er opdelt i flere (ren spekulation fra min side). jeg har kun prøvet at optage på forskellige 8 GB usb-dimser og en 120 GB harddisk - igen problemer.

måske kunne detvære en ide at opdele 1 TB harddisk i 2 partioner og se om bluetinum boksen bedre kan håndtere 512 GB, og også se om man kan vælge, hvad for en af de 2 harddiske man så kan optage på.

Skrevet den: 04-August-2010 kl. 16:00
Jeg har haft en 250gb disk til, den ikke ville acceptere, før jeg delte den op i partitioner på under 32GB.

Ved ikke om det bare var den ene disk eller generelt at den ikke vil have mere end 32GB partitioner.

Skrevet den: 04-August-2010 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af videodude videodude skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

boksen hænger bare, når jeg forsøger at formatere den.
Har du prøvet at lade Bluetinum boksen selv formaterer hardisken?

Den lader vi lige stå...

Oprindeligt skrevet af videodude videodude skrev:

måske kunne detvære en ide at opdele 1 TB harddisk i 2 partioner og se om bluetinum boksen bedre kan håndtere 512 GB, og også se om man kan vælge, hvad for en af de 2 harddiske man så kan optage på.

Det bliver helt sikkert næste forsøg. Jeg håbede egentlig bare, at nogen allerede havde fundet den magiske grænse, så jeg ikke selv skulle eksperimentere med størrelser.

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Jeg har haft en 250gb disk til, den ikke ville acceptere, før jeg delte den op i partitioner på under 32GB.

Ved ikke om det bare var den ene disk eller generelt at den ikke vil have mere end 32GB partitioner.

Jeg glemte at skrive, at jeg har haft det til at køre fint med en 100 GB disk med een stor partition. Så man behøver i hvert fald ikke gå ned på 32 GB.

Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 04-August-2010 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Er det Windows som ikke vil acceptere eller var det Bluetinum boksen?

Windows XP/Vista/7 har nemlig en grænse på 32GiB, når du vil formattere i FAT32 format og tlbyder kun NTFS formattering for større partitioner/drev. Der findes dog masser af tredjeparts værktøjer, som godt kan formattere større end 32GB i FAT32. (De nævnte Windows versioner kan dog sagtens bruge de større FAT32 partitioner, hvis de allerede er lavet).

-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414

Skrevet den: 04-August-2010 kl. 21:15
Nå, nu har jeg prøvet at opdele i 3 partitioner på knap 100, 300 og 600 GB. Det virker, men det er tydeligt, at ting tager længere tid på den store partition - ikke kun når den sættes til boksen, men også f.eks. 'df'-kommandoen på en Linux-maskine (df viser fri plads på disken). Så måske har MS bare ret i, at FAT32 ikke skalerer særligt godt.

På plus-siden skal det bemærkes, at man i boksens PVR-setup kan vælge, hvilken af de tre partitioner, man vil optage på. Og når man vil afspille, starter fil-browseren med at vise alle tre partitioner som "C", "D" og "E", så man kan vælge mellem alt indhold på disken.

Print side | Luk vindue