XLR ->RCA eller RCA->RCA?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=82193
Udskrevet den: 22-December-2024 kl. 18:23
Emne: XLR ->RCA eller RCA->RCA?
Skrevet af: Elithraldor
Emne: XLR ->RCA eller RCA->RCA?
Skrevet den: 12-Juni-2010 kl. 15:51
Jeg har en plan om at jeg skal ud og have mig en Dacmagic (det er vel nærmest ligesom en Iphone efterhånden ). Udgangene fra Dacmagic er XLR og RCA. Jeg har set at man kan få XLR->RCA kabler, så jeg vil gerne vide om der er noget at hente ved at bruge XLR->RCA, fremfor blot at bruge RCA->RCA?
Jeg har en Thule IA150B forstærker, hvor den balancerede indgang bliver brugt til min cd afspiller , så derfor skal der bruges en RCA indgang. Så vidt jeg ville tro ville det være dårligere at bruge XLR-RCA, da der skal laves noget fusk med hvordan de tre ledere i hver ledning bliver til to.. Håber der er nogen som kan belyse mit problem.
|
Svar:
Skrevet af: kim olsen
Skrevet den: 12-Juni-2010 kl. 19:25
svaret er:
ikke nødvendigvis. RCA er ike nødvendigvis dårligere, men helelr ikke nødvendigvis bedre, det kommer an på hvordan den er opbygget. Herudover lyder selv fuldt korrekt 100% balancerede XLR udgangen ikke nødvendigtvis bedre eller værre, igen kommer det an på den konkrete opbygning. Herudover har kablet naturligvisnoget at sige, jeg ville nok anbefale at bruge pengene på et ordnetligt rca signal kabel, og så bruge eks. en Neutrik rca til XLR konverter på din Thule.
------------- Crown - there is no substitute.
|
|