Print side | Luk vindue

spg angående XMB

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=82481
Udskrevet den: 22-Februar-2025 kl. 11:32

Emne: spg angående XMB
Skrevet af: MrVolbeater
Emne: spg angående XMB
Skrevet den: 19-Juni-2010 kl. 20:26
Hejsa.

Har fundet ud af, at musik lyder bedre fra PS3 når outputfrekvensens er sat til 44.1khz, dette gør dog, at man ikke kan bruge XMS'menuen mens man hører musik, da denne spiller lyd i 48khz.

Så vil bare høre, om det er muligt at lave noget om, så man kan trykke på "PS"knappen, og navigere rundt som man vil, istedet for at man skal stoppe afspilningen af musikken først, for at kunne gøre dette?

Svar:
Skrevet af: Tvixen
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 02:01

Hej Volbeater

Er det musik generelt eller er det kun fra CD.
Hvad hvis du kopierer din CD til H-disken er lyden så stadigvæk bedre i 44.1khz ?

-------------
Samsung: UE46D6205/ Marantz: 1501/ Dennon: POA4400/ Scandyna: MiniPod+MicroPod
HarboSub: SUB10/Sony: RDR HXD870 + PS3/ NAS: Qnap 239 TurboNAS 2Tb + WD Live
IHC Wireless/ HTC Desire/ Iphone4, Ipad2

Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 07:13
CD'en er indspillet med 44.1 kHz. Uanset hvordan man kopierer rundt med dataene, vil en konvertering til 48 kHz være lige tabsgivende. Der skal jo gættes nogle værdier og smides nogle andre værdier væk.

Jeg kender ikke til nogen måde, hvor man kan navigere i XMB, mens man spiller musik ved 44.1kHz. Forklaringen skulle efter sigende være, at lydeffekterne i XMB kører i 48 kHz. Det er selvfølgelig tåbeligt at spærre adgangen til XMB alene af den grund - jeg ville sagtens kunne undvære lydeffekterne - men forklaringen er sikkert rigtig nok.

Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 12:49
Fantastisk! Jeg vidste ikke, at man overhovedet kunne navigere rundt i XMB mens der er musik paa. Vidste slet ikke, at det skyldes Hz-forskelle.

Som Allan siger, er det dog lidt aandsvagt, for de kunne vel bare lukke for de andre lyde..

Naar vi nu er ved XMB spsm, saa har jeg tidligere haft alle demoer og spil fra PSN liggende paa HDDen adskilt i mapper - men en opdatering aendrede vist paa dette, saa det nu allesammen er listet under en mappe. Kan man aendre dette?
Det var jo meget rart at have demoer og spil adskilt...

-------------

BORING!

Print side | Luk vindue