Print side | Luk vindue

Hjælp til valg, Sony SCD-XA5400ES

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=82487
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 03:01


Emne: Hjælp til valg, Sony SCD-XA5400ES
Skrevet af: Hother
Emne: Hjælp til valg, Sony SCD-XA5400ES
Skrevet den: 19-Juni-2010 kl. 21:38
Jeg har behov for lidt hjælpTongue
 
Jeg har jo lige købt nogle nye fronter i form af Elac FS-247, og de er glimrende - også til stereoSmile
 
Problemet er jo, at når man har fået noget der er godt, så begynder man og kigge efter, om man kan gøre det bedre, og her i forhold til mine nye højtalere.
 
Som CD afspiller benytter jeg min Pioneer BDP-LX91, og den er også forrygende som CD afspiller.
 
Jeg går og fundere på, om det kan betale sig at sælge min Pioneer afspiller, og i stedet købe en Sony SCD-XA5400ES.
 
Og så spørgsmålet, er den nævnte Sony CD afspiller overkill til mit set-up med tanke på, at stereolyden også fremover vil gå via min Pioneer surround receiver, som jo ikke er det mest optimale til stereoBig smile
 
Du kan læse mere om Sony SACD/CD afspilleren her:
http://www.sony.dk/product/hfc-cd-player/scd-xa5400es - http://www.sony.dk/product/hfc-cd-player/scd-xa5400es
 
 
Jeg ved godt, at jeg i sidste ende skal lytte mig frem, for endeligt at kunne afgøre valgetTongue 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.



Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 19-Juni-2010 kl. 23:26
Har du set den side her
http://www.google.dk/imgres?imgurl=http://i632.photobucket.com/albums/uu43/ghtoz/VSE/sony5400_from_rear_enh.jpg&imgrefurl=http://www.audioasylum.com/forums/hirez/messages/26/260611.html&h=768&w=1024&sz=152&tbnid=sUv1PZbwBBrXnM:&tbnh=113&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3Dsony%2BSCD-XA5400ES&usg=__XWu-5vspKuRaDbONwAZKusuprxE=&sa=X&ei=eTUdTOq4C4KUOLSNuLEM&ved=0CDIQ9QEwBQ - http://www.google.dk/imgres?imgurl=http://i632.photobucket.com/albums/uu43/ghtoz/VSE/sony5400_from_rear_enh.jpg&imgrefurl=http://www.audioasylum.com/forums/hirez/messages/26/260611.html&h=768&w=1024&sz=152&tbnid=sUv1PZbwBBrXnM:&tbnh=113&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3Dsony%2BSCD-XA5400ES&usg=__XWu-5vspKuRaDbONwAZKusuprxE=&sa=X&ei=eTUdTOq4C4KUOLSNuLEM&ved=0CDIQ9QEwBQ


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-Juni-2010 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har du set den side her
http://www.google.dk/imgres?imgurl=http://i632.photobucket.com/albums/uu43/ghtoz/VSE/sony5400_from_rear_enh.jpg&imgrefurl=http://www.audioasylum.com/forums/hirez/messages/26/260611.html&h=768&w=1024&sz=152&tbnid=sUv1PZbwBBrXnM:&tbnh=113&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3Dsony%2BSCD-XA5400ES&usg=__XWu-5vspKuRaDbONwAZKusuprxE=&sa=X&ei=eTUdTOq4C4KUOLSNuLEM&ved=0CDIQ9QEwBQ - http://www.google.dk/imgres?imgurl=http://i632.photobucket.com/albums/uu43/ghtoz/VSE/sony5400_from_rear_enh.jpg&imgrefurl=http://www.audioasylum.com/forums/hirez/messages/26/260611.html&h=768&w=1024&sz=152&tbnid=sUv1PZbwBBrXnM:&tbnh=113&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3Dsony%2BSCD-XA5400ES&usg=__XWu-5vspKuRaDbONwAZKusuprxE=&sa=X&ei=eTUdTOq4C4KUOLSNuLEM&ved=0CDIQ9QEwBQ
Jo tak Kampus, det billede er jeg stødt på undervejsLOL

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: kim olsen
Skrevet den: 19-Juni-2010 kl. 23:38
1: overkill findes ikke når det kommer til hifi
 
2: har du hørt den derhjemme i dit eget setup?


-------------
Crown - there is no substitute.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-Juni-2010 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

1: overkill findes ikke når det kommer til hifi
 
2: har du hørt den derhjemme i dit eget setup?
Hej Kim, nej det har jeg ikke, hørt den hjemme altså. Det jeg søger er en bedømmelse af, om Sonyen vil komme til sin ret med tanke på, at den kommer til at gå igennem min receiver.
 
Men på et tidspunkt og hvis jeg går længere i sagen, så må jeg låne en afspiller og prøve den af in real lifeSmile 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: kim olsen
Skrevet den: 19-Juni-2010 kl. 23:57
så er det jo reelt ikke en bedømmelse af sony afpspilleren du har brug for, men en vurdering af forforstærker delen i din pioneer (her må jeg desværre være dig svar skyldigSmile)

-------------
Crown - there is no substitute.


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 00:13
Når man tænker på, hvor meget du går op i musiklytning, undrer det mig egentlig lidt, at du ikke for længst har kastet fronthøjttalerne over på en stereo-forstærker. Stereoforstærkere fås jo i dag med en ekstra indgang, så de ved siden af kan fungere som effektforstærkere for en surround-receiver. På den måde slipper man for at tænke over, om surround-receiveren forringer musikoplevelsen.




Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Når man tænker på, hvor meget du går op i musiklytning, undrer det mig egentlig lidt, at du ikke for længst har kastet fronthøjttalerne over på en stereo-forstærker. Stereoforstærkere fås jo i dag med en ekstra indgang, så de ved siden af kan fungere som effektforstærkere for en surround-receiver. På den måde slipper man for at tænke over, om surround-receiveren forringer musikoplevelsen.


Det kunne jo være et alternativ - et af de bedre faktiskSmile
 
Når jeg ikke har haft en stereoforstærker i tankerne er det såmænd nok fordi, at jeg har prioriteret mit 5.1 setup ved afspilning af koncert BD´er, som mine Pioneer enheder levere rigtigt flotTongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Når man tænker på, hvor meget du går op i musiklytning, undrer det mig egentlig lidt, at du ikke for længst har kastet fronthøjttalerne over på en stereo-forstærker. Stereoforstærkere fås jo i dag med en ekstra indgang, så de ved siden af kan fungere som effektforstærkere for en surround-receiver. På den måde slipper man for at tænke over, om surround-receiveren forringer musikoplevelsen.


Det kunne jo være et alternativ - et af de bedre faktiskSmile
 
Når jeg ikke har haft en stereoforstærker i tankerne er det såmænd nok fordi, at jeg har prioriteret mit 5.1 setup ved afspilning af koncert BD´er, som mine Pioneer enheder levere rigtigt flotTongue

Der fås jo stereoforstærker med processor indgang, derved få du det bedste af to verden, men du er så oppe i pris klasse på mellem 15-25.000 kr. plus, som du mindst burte offer for at få max ud af dine nye højtale og hvis du køber denne Sony SACD afspiller (som skulle værre super god), men så få du også super stereo lyd Wink

Hehe, Tro ikke at du skulle adskillige dig med din elske Pioneer BDP91 LOLLOLLOLLOL

Mon ikke når året er omme så har du udskifter hele dit anlæg ud, du er meget tæt på nu WinkLOLLOLLOLLOL


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:


Der fås jo stereoforstærker med processor indgang, derved få du det bedste af to verden, men du er så oppe i pris klasse på mellem 15-25.000 kr. plus,

Jeg har for nylig set det på en Marantz stereoforstærker til ca. 6.000.

Man kan altid diskutere, hvor dyr en stereoforstærker skal være for at leve op til et sæt højttalere (jeg kører selv med en effektforstærker til 15.000 på et sæt højttalere til 1.500/stk). Men udgangspunktet må vel være, at den skal gøre det bedre end den nuværende Pioneer-receiver, og her tvivler jeg på, at man overhovedet skal op i 15-25.000. Receiveren har vel kun kostet 12-15.000, hvis jeg husker priserne rigtigt.


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:


Der fås jo stereoforstærker med processor indgang, derved få du det bedste af to verden, men du er så oppe i pris klasse på mellem 15-25.000 kr. plus,

Jeg har for nylig set det på en Marantz stereoforstærker til ca. 6.000.

Man kan altid diskutere, hvor dyr en stereoforstærker skal være for at leve op til et sæt højttalere (jeg kører selv med en effektforstærker til 15.000 på et sæt højttalere til 1.500/stk). Men udgangspunktet må vel være, at den skal gøre det bedre end den nuværende Pioneer-receiver, og her tvivler jeg på, at man overhovedet skal op i 15-25.000. Receiveren har vel kun kostet 12-15.000, hvis jeg husker priserne rigtigt.

Hother er skam meget kræsen når det komme til stereo lyd (og hvem er ikke det), derfor ville jeg gå op i prise klasse fra 15.000 kr. og op, især med den Sony SACD afspille (som koste 15.000 kr.) som han har i tanken, så her er vi lange over prise klasse på 6000 kr. for en stereoforstærker og hans nye højtale kan let leve op ti det. 

Så hvis vi sige at at Hother total offer 30.000 kr. for stereo forstærker og SACD afspille, så er det billge for at få ægte High-End stereo lyd.

Og man skal også op i en hvis pris klasse for at få en stereo forstærker med processor indgang.

Har noget bladelius eller Krell integreret stereo forstærker i tanker.   


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 14:34
Startrek, jeg tror overhovedet ikke, du læser, hvad jeg skriver.

1. Jeg har allerede skrevet, at denne indgang fås i langt billigere forstærkere, end du nævner. Det giver derfor ingen mening, at du fremturer med "Og man skal også op i en hvis pris klasse for at få en stereo forstærker med processor indgang."

2. Hother er måske nok kræsen, men han "lever" lige nu med en surroundreceiver til 12-15.000. Det må være udgangspunktet for en forbedring.

Edit:
Hother, er det forresten ikke fedt, som vi tager dig som gidsel i diskussionen?


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:



Edit:
Hother, er det forresten ikke fedt, som vi tager dig som gidsel i diskussionen?

Hvor kom det fra Question

Kan ikke se at vi tage Hother som gidsel i denne diskussionen, manden kikke på en SACD afspille til 15.000 kr. og så give det ingen menig at forslå en stereo forstærker til 6000 kr.

Det er rigtig at Hother lever lige nu med en surroundreceiver til 12-15.000, men han ønsker nu at gå op i lydkvalitet på stereo siden, det viser hans sidst indkøb (højtaler og kabler).


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 14:49
Det kom fra, at vi to har meget travlt med at diskutere, hvilken forstærker Hother skal have. Og han har ikke engang ytret ønske om en ny forstærker.

Det er egentlig lidt upassende, men jeg tror, han kan bære det...


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Når man tænker på, hvor meget du går op i musiklytning, undrer det mig egentlig lidt, at du ikke for længst har kastet fronthøjttalerne over på en stereo-forstærker. Stereoforstærkere fås jo i dag med en ekstra indgang, så de ved siden af kan fungere som effektforstærkere for en surround-receiver. På den måde slipper man for at tænke over, om surround-receiveren forringer musikoplevelsen.


Det kunne jo være et alternativ - et af de bedre faktiskSmile
 
Når jeg ikke har haft en stereoforstærker i tankerne er det såmænd nok fordi, at jeg har prioriteret mit 5.1 setup ved afspilning af koncert BD´er, som mine Pioneer enheder levere rigtigt flotTongue

Der fås jo stereoforstærker med processor indgang, derved få du det bedste af to verden, men du er så oppe i pris klasse på mellem 15-25.000 kr. plus, som du mindst burte offer for at få max ud af dine nye højtale og hvis du køber denne Sony SACD afspiller (som skulle værre super god), men så få du også super stereo lyd Wink

Hehe, Tro ikke at du skulle adskillige dig med din elske Pioneer BDP91 LOLLOLLOLLOL

Mon ikke når året er omme så har du udskifter hele dit anlæg ud, du er meget tæt på nu WinkLOLLOLLOLLOL
Jeg skiller mig formentlig ikke af med min LX91, den gør det bare i mine ører bedre på surround lyd end min Pana BD, og den vil jeg nok ikke undvære - så langt er jeg nået efter dagens lytninger mellem de to afspillere.
 
jeg har ikke rigtigt nogen planer om at fyre 15 - 20k af på en stereo forstærker, så er den Marantz som Allan nævner nok mere relevantTongue 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Det kom fra, at vi to har meget travlt med at diskutere, hvilken forstærker Hother skal have. Og han har ikke engang ytret ønske om en ny forstærker.

Det er egentlig lidt upassende, men jeg tror, han kan bære det...
Det har jeg skam intet problem med Allan, jo flere alternativer jo bedreTongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Når man tænker på, hvor meget du går op i musiklytning, undrer det mig egentlig lidt, at du ikke for længst har kastet fronthøjttalerne over på en stereo-forstærker. Stereoforstærkere fås jo i dag med en ekstra indgang, så de ved siden af kan fungere som effektforstærkere for en surround-receiver. På den måde slipper man for at tænke over, om surround-receiveren forringer musikoplevelsen.


Det kunne jo være et alternativ - et af de bedre faktiskSmile
 
Når jeg ikke har haft en stereoforstærker i tankerne er det såmænd nok fordi, at jeg har prioriteret mit 5.1 setup ved afspilning af koncert BD´er, som mine Pioneer enheder levere rigtigt flotTongue

Der fås jo stereoforstærker med processor indgang, derved få du det bedste af to verden, men du er så oppe i pris klasse på mellem 15-25.000 kr. plus, som du mindst burte offer for at få max ud af dine nye højtale og hvis du køber denne Sony SACD afspiller (som skulle værre super god), men så få du også super stereo lyd Wink

Hehe, Tro ikke at du skulle adskillige dig med din elske Pioneer BDP91 LOLLOLLOLLOL

Mon ikke når året er omme så har du udskifter hele dit anlæg ud, du er meget tæt på nu WinkLOLLOLLOLLOL
Jeg skiller mig formentlig ikke af med min LX91, den gør det bare i mine ører bedre på surround lyd end min Pana BD, og den vil jeg nok ikke undvære - så langt er jeg nået efter dagens lytninger mellem de to afspillere.
 
jeg har ikke rigtigt nogen planer om at fyre 15 - 20k af på en stereo forstærker, så er den Marantz som Allan nævner nok mere relevantTongue 

Ok Hother, men debat gik jo hen i mod at få bedre stereo lyd, og her er veje frem en løs stereo forstærker med pro. indgang og dit ønske gik jo på en SACD afspille i 15.000 klasse, prøve jeg bare at finde en der er i kvalitets klasse med denne, men hvis du kan har planer om at udnytte at Sony SCD-XA5400ES kan smide DSD ud til din Pioneer receiver (det er nok ikke planen, vel ?), så kunne du lige så god købe en Oppo BDP-83. 

Men et god ide ville værre at få denne optalte Marantz stereo forstærker hjem på prøve og så lytte dig frem til om den er beder til stereo end din Pioneer receiver, og som bonus kunne du lave et test til wwww.recorder.dk. Wink


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

WinkLOLLOLLOLLOL
Jeg skiller mig formentlig ikke af med min LX91, den gør det bare i mine ører bedre på surround lyd end min Pana BD, og den vil jeg nok ikke undvære - så langt er jeg nået efter dagens lytninger mellem de to afspillere.
 
jeg har ikke rigtigt nogen planer om at fyre 15 - 20k af på en stereo forstærker, så er den Marantz som Allan nævner nok mere relevantTongue 
[/QUOTE]
Ok Hother, men debat gik jo hen i mod at få bedre stereo lyd, og her er veje frem en løs stereo forstærker med pro. indgang og dit ønske gik jo på en SACD afspille i 15.000 klasse, prøve jeg bare at finde en der er i kvalitets klasse med denne, men hvis du kan har planer om at udnytte at Sony SCD-XA5400ES kan smide DSD ud til din Pioneer receiver (det er nok ikke planen, vel ?), så kunne du lige så god købe en Oppo BDP-83. 

Men et god ide ville værre at få denne optalte Marantz stereo forstærker hjem på prøve og så lytte dig frem til om den er beder til stereo end din Pioneer receiver, og som bonus kunne du lave et test til wwww.recorder.dk. Wink
[/QUOTE]
Altså sagt med det samme, og uden omsvøb, Oppo SE er efter min bedste vurdering, og hermed mine ører (andre er velkommen til at synes, tænke og mene noget andet, jeg giver kun udtryk for min opfattelse), ikke noget match for min LX91 lydmæssigt, lyttede til den hos nogle bekendte i Nuuk).
 
Og den med lytningen af den nævnte Marantz indgår faktisk i mine planerTongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 15:46
Inden vi får denne Marantz trukket alt for meget frem:
Jeg har kun nævnt den som et eksempel på, at processor-indgang (og hvad producenterne ellers vælger at kalde en ekstra, direkte indgang til effektdelen), ikke behøver koste en formue. Jeg kender ikke forstærkeren. Jeg faldt bare over den i en nyhed her på recordere eller hifi4all for nogle uger siden.




Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Inden vi får denne Marantz trukket alt for meget frem:
Jeg har kun nævnt den som et eksempel på, at processor-indgang (og hvad producenterne ellers vælger at kalde en ekstra, direkte indgang til effektdelen), ikke behøver koste en formue. Jeg kender ikke forstærkeren. Jeg faldt bare over den i en nyhed her på recordere eller hifi4all for nogle uger siden.


Bare rolig, jeg om jeg så må sige, tager det som det kommerLOL

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 15:52
Om en Sony SCD-XA5400ES er overkilde til din Pioneer receiver er et god spørgsmål, for det er jo et spørgsmål om ikke at din Pioneer receiver laver alt op til PCM og så tro jeg ikke at der ville værre den store forskel mellem din Pioneer BDP91 og Sony SCD-XA5400ES, men det hele ser jo lidt beder ud hvis man vælge en stereo forstærker med en top klasse analog indgang, og så er vi helt ude over intern konvertering til PCM, og så kan de blive en stor lyd forskel mellem Pioneer BDP91 og Sony SCD-XA5400ES (måske).

Men du skal lige bruge nogle hundrede timer på at tilspille din nye højtale og højtale kabler, før du gå i gang med at teste nyt udstyr.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Om en Sony SCD-XA5400ES er overkilde til din Pioneer receiver er et god spørgsmål, for det er jo et spørgsmål om ikke at din Pioneer receiver laver alt op til PCM og så tro jeg ikke at der ville værre den store forskel mellem din Pioneer BDP91 og Sony SCD-XA5400ES, men det hele ser jo lidt beder ud hvis man vælge en stereo forstærker med en top klasse analog indgang, og så er vi helt ude over intern konvertering til PCM, og så kan de blive en stor lyd forskel mellem Pioneer BDP91 og Sony SCD-XA5400ES (måske).
Jeg bruger også primært de analoge udgange fra min LX91, når jeg lytter til stereoSmile
 
Det nu hedgangne danske "High Fidelity" magasin vurdere, at kvaliteten af afspilning af CD på LX91, modsvarer en CD-afspiller til en pris af 8 - 10k, og det koste den nævnte Sony afspiller jo også. Sony er formentligt mere dedikeret som CD afspiller på nogle områder, og dermed måske bedreSmile
 
Jeg må gå i tænke - og lyttemodeTongue
 
Takker for svarene indtil nuTongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 16:04
Koste ikke en Sony SCD-XA5400ES ikke omkring 15.000 kr. og ikke 8 - 10k Question

Hother. Men hvorfor ikke udnytte de mulighed for at teste det nævnte udstyre, da du jo bl.a. er teste for www.recorder.dk. Og så kun vi også få lidt glæde af din test.

Ville nemlig gerne havde en teste af Sony SCD-XA5400ES vs. Pioneer BDP91 når det komme til stereo.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 16:07
Nej, det er dig der vrøvler. Den koster mellem 8 og 9k
http://www.pricerunner.dk/pl/108-1196721/CD-afspillere/Sony-SCD-XA-5400-ES-Sammenlign-Priser - http://www.pricerunner.dk/pl/108-1196721/CD-afspillere/Sony-SCD-XA-5400-ES-Sammenlign-Priser


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Hother. Men hvorfor ikke udnytte de mulighed for at teste det nævnte udstyre, da du jo bl.a. er teste for www.recorder.dk. Og så kun vi også få lidt glæde af din test.

Ville nemlig gerne havde en teste af Sony SCD-XA5400ES vs. Pioneer BDP91 når det komme til stereo.
 
Teste....ih jo.....via en high end stereoforstærker eller min Pio receiverLOL


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 16:25
I din situation er det vel mest relevant med Pioneer SC-LX71.Tongue


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

I din situation er det vel mest relevant med Pioneer SC-LX71.Tongue
Sidder lige nu og lytter til Carl Nielsen, lyder nu ikke så tosset. Og når højtalerne er spillet til, bliver det måske helt brugbartBig smileEmbarrassed

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

I din situation er det vel mest relevant med Pioneer SC-LX71.Tongue
Sidder lige nu og lytter til Carl Nielsen, lyder nu ikke så tosset. Og når højtalerne er spillet til, bliver det måske helt brugbartBig smileEmbarrassed
Det har vel aldrig været "ikke brugbart"TongueLOL


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

I din situation er det vel mest relevant med Pioneer SC-LX71.Tongue
Sidder lige nu og lytter til Carl Nielsen, lyder nu ikke så tosset. Og når højtalerne er spillet til, bliver det måske helt brugbartBig smileEmbarrassed
Det har vel aldrig været "ikke brugbart"TongueLOL
Nja - klassisk er bedre på dine nye højtalere, men mangler stadig noget efterklang - måske det kommerTongue
 
Men alt andet lige er mine Elac jo ikke specielt egnet til klassisk musik - men de er et godt kompromis, når de også skal præstere Pink Floyd, og lyden til Die Hard 4.0 Big smileTongueLOL


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

I din situation er det vel mest relevant med Pioneer SC-LX71.Tongue
Sidder lige nu og lytter til Carl Nielsen, lyder nu ikke så tosset. Og når højtalerne er spillet til, bliver det måske helt brugbartBig smileEmbarrassed
Det har vel aldrig været "ikke brugbart"TongueLOL
Nja - klassisk er bedre på dine nye højtalere, men mangler stadig noget efterklang - måske det kommerTongue
 
Men alt andet lige er mine Elac jo ikke specielt egnet til klassisk musik - men de er et godt kompromis, når de også skal præstere Pink Floyd, og lyden til Die Hard 4.0 Big smileTongueLOL

Hvis du spille med CSN-custom cable, så tage det LANG tid før at de er spille til (virker sådan), og før de er tilspille kan de god virke som om at de mangle de helt små detaljer i lyden.

Ifølge Christian så skulle de havde omkring 150 timer før at de er tilspiller (håber at jeg har misforstået det, det er sku lang tid), og du har så et double tilspillings problem, da du har to ting der lige skal havde nogle time. 


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

I din situation er det vel mest relevant med Pioneer SC-LX71.Tongue
Sidder lige nu og lytter til Carl Nielsen, lyder nu ikke så tosset. Og når højtalerne er spillet til, bliver det måske helt brugbartBig smileEmbarrassed


Man bliver pludseligt i et endnu større lyttehumør med nye højtalere. Har også selv lige fået nogle små til soveværelset/kontoretEmbarrassed


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

I din situation er det vel mest relevant med Pioneer SC-LX71.Tongue
Sidder lige nu og lytter til Carl Nielsen, lyder nu ikke så tosset. Og når højtalerne er spillet til, bliver det måske helt brugbartBig smileEmbarrassed


Man bliver pludseligt i et endnu større lyttehumør med nye højtalere. Har også selv lige fået nogle små til soveværelset/kontoretEmbarrassed
Det er lige hvad der skerTongueLOL

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

I din situation er det vel mest relevant med Pioneer SC-LX71.Tongue
Sidder lige nu og lytter til Carl Nielsen, lyder nu ikke så tosset. Og når højtalerne er spillet til, bliver det måske helt brugbartBig smileEmbarrassed


Man bliver pludseligt i et endnu større lyttehumør med nye højtalere. Har også selv lige fået nogle små til soveværelset/kontoretEmbarrassed
Det er lige hvad der skerTongueLOL


Men mht. svaret i debatten, ville jeg også klart anbefale dig en stereoforstærker. Du kan bare koble din reciever's pre-out til AUX f.eks. og så din stereo kilde til CD. Så når du skal høre igennem reciever skifter du den over på AUX.

Har din LX91 Line-In?


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

I din situation er det vel mest relevant med Pioneer SC-LX71.Tongue
Sidder lige nu og lytter til Carl Nielsen, lyder nu ikke så tosset. Og når højtalerne er spillet til, bliver det måske helt brugbartBig smileEmbarrassed


Man bliver pludseligt i et endnu større lyttehumør med nye højtalere. Har også selv lige fået nogle små til soveværelset/kontoretEmbarrassed
Det er lige hvad der skerTongueLOL


Men mht. svaret i debatten, ville jeg også klart anbefale dig en stereoforstærker. Du kan bare koble din reciever's pre-out til AUX f.eks. og så din stereo kilde til CD. Så når du skal høre igennem reciever skifter du den over på AUX.

Har din LX91 Line-In?

Ved at bruge Aux har man to vol. kontrol at tage hensyns til, og mulige for at komme til at sætte begge på max er stor og er lige med afbrændt højtale, og netop er det en fordel med pross. indgang er at man bi-passe vol. kontrolle dette giver så også en højer lyd kvalitet.


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 17:01
Nej. Ikke hvis Hother's CD har Line In.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

I din situation er det vel mest relevant med Pioneer SC-LX71.Tongue
Sidder lige nu og lytter til Carl Nielsen, lyder nu ikke så tosset. Og når højtalerne er spillet til, bliver det måske helt brugbartBig smileEmbarrassed


Man bliver pludseligt i et endnu større lyttehumør med nye højtalere. Har også selv lige fået nogle små til soveværelset/kontoretEmbarrassed
Det er lige hvad der skerTongueLOL


Men mht. svaret i debatten, ville jeg også klart anbefale dig en stereoforstærker. Du kan bare koble din reciever's pre-out til AUX f.eks. og så din stereo kilde til CD. Så når du skal høre igennem reciever skifter du den over på AUX.

Har din LX91 Line-In?
Jamen det kunne blive resultatetTongue Desværre min LX91 har ikke Line-inSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

I din situation er det vel mest relevant med Pioneer SC-LX71.Tongue
Sidder lige nu og lytter til Carl Nielsen, lyder nu ikke så tosset. Og når højtalerne er spillet til, bliver det måske helt brugbartBig smileEmbarrassed
Det har vel aldrig været "ikke brugbart"TongueLOL
Nja - klassisk er bedre på dine nye højtalere, men mangler stadig noget efterklang - måske det kommerTongue
 
Men alt andet lige er mine Elac jo ikke specielt egnet til klassisk musik - men de er et godt kompromis, når de også skal præstere Pink Floyd, og lyden til Die Hard 4.0 Big smileTongueLOL

Hvis du spille med CSN-custom cable, så tage det LANG tid før at de er spille til (virker sådan), og før de er tilspille kan de god virke som om at de mangle de helt små detaljer i lyden.

Ifølge Christian så skulle de havde omkring 150 timer før at de er tilspiller (håber at jeg har misforstået det, det er sku lang tid), og du har så et double tilspillings problem, da du har to ting der lige skal havde nogle time. 
Det må jeg vist kigge - lytte påTongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Nej. Ikke hvis Hother's CD har Line In.

Den må du lige forklare, for umiddelbart er jeg helt enig med Startrek.

Hvis ikke stereoforstærkeren har en ekstra indgang til effektforstærkeren - og dermed uden om volumenkontrollen - vil lydstyrken i surround blive reguleret af både surround-receiveren og stereoforstærkeren. Det er efter min mening ikke optimalt, dels fordi lyden tager en længere vej end nødvendigt, dels fordi man risikerer nogle slemme overraskelser hvis man skifter kilde og glemmer at justere en af volumenkontrollerne ned først.


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Nej. Ikke hvis Hother's CD har Line In.

Den må du lige forklare, for umiddelbart er jeg helt enig med Startrek.

Hvis ikke stereoforstærkeren har en ekstra indgang til effektforstærkeren - og dermed uden om volumenkontrollen - vil lydstyrken i surround blive reguleret af både surround-receiveren og stereoforstærkeren. Det er efter min mening ikke optimalt, dels fordi lyden tager en længere vej end nødvendigt, dels fordi man risikerer nogle slemme overraskelser hvis man skifter kilde og glemmer at justere en af volumenkontrollerne ned først.


Jeg er delvist enig.

Det jeg mener er. Man har på ét input koblet sin reciever til. På et andet har man sin stereo kilde koblet til. Det jeg så ville jeg have gjort var at gøre brug af volume kontrollen som ofte er at finde på en CD-afspiller, men som ikke lader til at være på Hothers Pioneer, derfor kan mit forslag ikke bruges i hans situation, da man derved skal bruge to volumekontrols.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 19:25
Jeg kan som et lille "sidespring" oplyse, at jeg har afspillet flere forskellige genre i musik i både analog og digital stereo. Klassisk, folkesang, pop og rock, og det lyder bare rigtigt godt, men mangler som tidligere nævnt, lidt klangdetaljer. Måske kommer de manglende detaljer frem, når højtalerne har nogle flere timer på "bagen". Som det er nu, har de kun spillet omkring 10 timer.Tongue
 
Men hold da op, sikke en velfunderet bund der er i de højtalere, og mellemtone- og diskantområdet er generelt meget detaljerede, og flere gange har jeg haft næsten nye oplevelser med kendt musik. Visse musikinstrumenter fremtræder mere, og ja - jeg er bare så glad for mine 2 nye fronter.Clap


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 21-Juni-2010 kl. 08:14
Jeg har en Sony XA5400ES og synes den er helt fantastisk. Gamle cder som Beatles, Springsteen og den slags får nyt liv, fordi der både er flere detaljer og mere balance i detaljerne end i hvad jeg ellers har hørt. I forhold til tidligere Sony ES afspillere er det i særlig grad CD-lyden, som er forbedret på denne afspiller, således at forskellen mellem cd og sacd er indhentet en smule.

- vil lige sige, at afspilleren kræver en ret lang break-in før den lyder optimalt

Det i sig selv besvarer selvfølgelig ikke spørgsmålet om, hvad der giver mest value for money i dit setup. Jeg tror helt sikkert, at du vil kunne høre forskel, men hvor meget tør jeg ikke sige. Løsningen med en bedre stereoforstærker med processorindgang er også god, men det kan vel også bare være næste skridt? (belært af historien tvivler jeg på, at dette er din sidste opgradering).

Det er specielt analogudgangene på Sony'en, som lyder virkelig godt, men jeg synes faktisk også, at afspilleren passer godt ind i kombi-anlæg (både stereo og surround) som mit og dit anlæg. Jeg har mange sacder, og selvom musik i surround ikke er min førsteprioritet, er det fedt at have muligheden for at høre dem via HDMI-udgangen til min Marantz-receiver.

Plusser ved afspilleren:
- du får lyst til at høre alle dine cder igen
- rigtig god pris
- no-nonsense konstruktion (ingen menuer og indstillinger)
- jeg har aldrig oplevet nogen skiver den ikke vil læse (nogle sacd-afspillere, fx fra Marantz, Krell m.v. har problemer med nogle SACD-skiver, men denne læser alt)

Minusser ved afspilleren:
- lidt langsom betjening, opstart og ved skift mellem analog og hdmi

Spørg endelig hvis der er andet du vil vide om den, men du har sikkert læst alle de fantastiske tests den har fået. Generelt er konsensus vist, at det er den bedste cd- og sacd-afspiller Sony nogensinde har lavet.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 21-Juni-2010 kl. 11:35
@Vanderlay, mange tak for dit input Tongue
 
Et enkelt spørgsmål, har du ingen særskilt stereoforstærker til din Sony CD, eller benytter du din receiver som forstærker?Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.



Print side | Luk vindue