Print side | Luk vindue

Kunstner Film

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=82488
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 08:04

Emne: Kunstner Film
Skrevet af: Guests
Emne: Kunstner Film
Skrevet den: 19-Juni-2010 kl. 22:32
Hey Allesammen

Jeg fik idag lyst til at se noget meget stille og roligt og med en rigtig god fortælling/Historie

Så jeg så The Illusionist og blev BLOWN AWAY (hmm tror jeg nok det staves) :)
Så nu har jeg fået blod på tanden efter nogle "kunstner film" som vi kalder det i min familie. Altså som The Illusionist. 
Jeg har 2 film som jeg ved er "kunstner film" Inglorious Bastards og Pans Labyrinth.
Jeg var lige ved at se Pans Labyrinth, men da jeg så der var tortur og gore i filmen så, så jeg The Illusionist.

Jeg har 2 spørgsmål til jer.
1. Er Pans Labyrinth en uhyggelig film? Jeg syntes den ser ENORMT god ud, men jeg kan ikke tåle at se gyser og skræk film. Jeg bliver normalt ikke rørt af grafisk vold, men den her film lyder speciel. 
2. Hvilke andre "kunstner film" kan i anbefale?
Det er det for denne gang :D Håber det er hjælp at finde :D

Svar:
Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 08:02
2: The prestige

-------------

Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 10:19
Jeg vil nu ikke ligefrem kalde de film du nævner, for "kunstner film", men sådan er vi jo så forskellige. Jeg vil mere kalde film som f.eks. Kieslowski's Blå, Hvid og Rød, eller Von Triers AntiChrist, for "kunstner film".

Pans Labyrinth, vil jeg overhovedet ikke kalde uhyggelig, men igen, det kommer jo an på øjet der ser. Den er mere ovre i fantasy genren.

Film i stil med The Illusionist:

Perfume: The story of a murderer.
The Brothers Grimm
Casanova
From Hell
The Phantom of the opera

Skrevet af: Ophørt
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 12:19
Det er pinlig. for på silver så jeg en for et år sidden en fransk, med et par der kørte et ret sygt spil med hinanden med at udfordre hinanden, jeg kan bare ikke huske hvad den hedder. Men jeg har aldrig været så rørt, ked, gal, glad, lykkelig, følte had. Den bragter alle følelser op i en. hvis jeg støder på den skal jeg nok skrive den her inde.

Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Det er pinlig. for på silver så jeg en for et år sidden en fransk, med et par der kørte et ret sygt spil med hinanden med at udfordre hinanden, jeg kan bare ikke huske hvad den hedder. Men jeg har aldrig været så rørt, ked, gal, glad, lykkelig, følte had. Den bragter alle følelser op i en. hvis jeg støder på den skal jeg nok skrive den her inde.

Den lyder speciel. Det lidt sådan en film jeg leder efter. En film der sætter sanser, tanker osv. igang.   

Skrevet af: ErikUkendt1
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Jeg vil nu ikke ligefrem kalde de film du nævner, for "kunstner film", men sådan er vi jo så forskellige. Jeg vil mere kalde film som f.eks. Kieslowski's Blå, Hvid og Rød, eller Von Triers AntiChrist, for "kunstner film".

Ovenstående vil jeg også kalde " kunstner film".  

Filmen  The Illusionist synes jeg også var en god film, der var værd at bruge tid på, og kan absolut anbefales.

En film som jeg ikke har fået set endnu, som jeg har store forventniger til er "Maria Larssons evige øjeblik". En film som kunne være i den rette genre:

http://akas.imdb.com/title/tt0961066/

-------------
Mvh Erik

Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af MrCeecar MrCeecar skrev:

Hey Allesammen

Jeg fik idag lyst til at se noget meget stille og roligt og med en rigtig god fortælling/Historie

Så jeg så The Illusionist og blev BLOWN AWAY (hmm tror jeg nok det staves) :)
Så nu har jeg fået blod på tanden efter nogle "kunstner film" som vi kalder det i min familie. Altså som The Illusionist. 
Jeg har 2 film som jeg ved er "kunstner film" Inglorious Bastards og Pans Labyrinth.
Jeg var lige ved at se Pans Labyrinth, men da jeg så der var tortur og gore i filmen så, så jeg The Illusionist.

Jeg har 2 spørgsmål til jer.
1. Er Pans Labyrinth en uhyggelig film? Jeg syntes den ser ENORMT god ud, men jeg kan ikke tåle at se gyser og skræk film. Jeg bliver normalt ikke rørt af grafisk vold, men den her film lyder speciel. 
2. Hvilke andre "kunstner film" kan i anbefale?
Det er det for denne gang :D Håber det er hjælp at finde :D

Jeg ville ikke kalde "Inglorious Bastards" for en en kunst film (også kendt som “art movie”, “art house film” http://en.wikipedia.org/wiki/Art_film) her er det tale om en rendyrket "Blockbuster".

"Pan Labyrinth" komme tætte på end "Inglorious Bastards", ellers er Lars von trier film som bl.a. "Europa" en "kunst film" så som alle Lars von trier ælder film er "kunst film".

Hehe, en god "kunst film", er film hvor du komme ud af biografer og ikke har fatte en pind LOLLOLLOL

Skrevet af: Prospect
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 18:08
Hvis du ikke kan lide at se blod/gore whatever er Inglorious Bastards nok ikke noget for dig

Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 18:20
Det er ikke fordi jeg er bange for at se blod osv. 
Jeg vil bare ikke se scene som SAW hvor folk bliver torturet til psykisk sammenbrud og derefter et gore orgie. Det er det jeg ikke vil se.
Blod osv er jeg lige glad med

Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 18:32

Jeg fik idag lyst til at se noget meget stille og roligt og med en rigtig god fortælling/historie.

Må historien/fremstilligen godt være lidt syret?

Jeg kan godt anbefale:

The Fountain
Requiem for a Dream

Wink

-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.

Skrevet den: 20-Juni-2010 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Jeg fik idag lyst til at se noget meget stille og roligt og med en rigtig god fortælling/historie.

Må historien/fremstilligen godt være lidt syret?

Jeg kan godt anbefale:

The Fountain
Requiem for a Dream

Wink

Ja, syret er vist et mildt ord, når man snakker om 'The Fountain'. Damn.. den film er mærkelig Confused

Skrevet den: 25-Juni-2010 kl. 16:17
Er der nogle der kan fortælle mig hvor denne tortur scene er i Pans Labyrinth.

Jeg har ligget kigget hele filmen igennem for at se om der var noget uhyggeligt og det eneste jeg fandt var der i starten hvor generalen eller hvem det nu var, smadrede hovedet på en mand med en hammer. Men det kunne jeg godt klarer.

Skrevet den: 26-Juni-2010 kl. 00:48
Hvis du har set filmen, kan du da ikke have undgået toturscenen, hvor Kaptajn Vidal fanger og torturerer en af oprørerne.

Det er lige efter Ofelia har undsluppet den blege mand ved at tegne en dør med det magiske kridt.

Det er noget tid siden jeg så den sidst, så ovenstående er fra hukommelsen, men jeg har set den flere gange, så jeg mener det er rimeligt korrekt.

Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 22:34
Hej igen allesammen :D

Nu har jeg fået set en masse hvad JEG ville kalde movie arts film: Pans Labyrint, Inglourious Basterds, The Imaginarium of Doctor Panussus, The Prestige og  http://www.imdb.com/title/tt0111161/ -

Jeg syntes ikke man kan sammenligne nogle af disse film ud over 4 af dem er fantastiske. Pans Labyrint, Inglourious Basterds, The Imaginarium of Doctor Panussus og  http://www.imdb.com/title/tt0111161/ - The Shawshank Redemption . uden tvivl top 10 på min liste over bedste film :D

The Prestige er kedelig, uinteressant og forvirrende. Der var nogle enkelt gange man følte nu havde man styr på filmen og at den var spændende, men så blev den forvirret og kedeligt igen. Skuespillerne gør det dog rigtig godt. 
Jeg vil sige at folk som leder efter en god film som ligger lidt op af The Prestige så vælg The Illusionist i stedet. Meget mere interessant og spændende lige til det sidste. 

Jeg håber på jeg kan få fat i  http://www.imdb.com/title/tt0180093/ - Requiem for a Dream  imorgen når jeg samtidig skal ud og have Alice in Wonderland combo box :D

Skrevet af: Gromit
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 23:06

Nu har jeg fået set en masse hvad JEG ville kalde movie arts film: Pans Labyrint, Inglourious Basterds, The Imaginarium of Doctor Panussus, The Prestige og  http://www.imdb.com/title/tt0111161/ - - The Shawshank Redemption
Kan godt være, at DU kalder dem "movie arts film" men ingen af de nævnte film kan klassificeres - med den rigtige betegnelse - for "Art House" film.

Skrevet den: 06-Juli-2010 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Nu har jeg fået set en masse hvad JEG ville kalde movie arts film: Pans Labyrint, Inglourious Basterds, The Imaginarium of Doctor Panussus, The Prestige og  http://www.imdb.com/title/tt0111161/ - Kan godt være, at DU kalder dem "movie arts film" men ingen af de nævnte film kan klassificeres - med den rigtige betegnelse - for "Art House" film.

Det kan jo så diskuteres til hudløshed...LOL

Men, det er et faktum at mange betragter f.eks. 'Pans Labyrint' som en "Art Film". "Art Film" kategoriseres oftest som seriøse, ikke-kommercielle film, der er lavet til et begrænset publikum.

Andre nyere film med betegnelsen "Art Film", er f.eks. 'Memento' og 'Hard candy' (som er en fantastisk film).

Print side | Luk vindue