DVB-C boks til mor
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=82561
Udskrevet den: 22-December-2024 kl. 17:11
Emne: DVB-C boks til mor
Skrevet af: kokkeole
Emne: DVB-C boks til mor
Skrevet den: 21-Juni-2010 kl. 21:00
Jeg har tænkt mig at købe en digitalboks til mor, så at hun kan få et godt billede på sin fladskærm. Hun har YouSee. Den behøver ikke at kunne optage eller så meget andet, bare køre det digitale signal igennem. Mpeg4 er selvfølgelig et must. Og så skal der være scart så hun kan optage programmer som hun plejer.
Findes der en boks der er i orden til det?
Har kigget rundt i forum, men kan ikke rigtig blive klog på det. På forhånd tak. /Ole
------------- Kokkeole If it's not broken, don't fix it. Marants NR1604 Panasonic DMP-BDT310 B&W DS 2 Dipole B&W CM 1 Subwoofer BW PV1 Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
|
Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 21-Juni-2010 kl. 21:06
Det må være indlysende i så tilfælde at få fat på en Samsung 3126, og ikke de billige dårlige non udbyder modeller.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 21-Juni-2010 kl. 21:24
Radiomanden skrev:
Det må være indlysende i så tilfælde at få fat på en Samsung 3126, og ikke de billige dårlige non udbyder modeller. |
Har den selv, men kan den købes? Hun behøver ikke den med harddisk. Ved du hvad den koster u/harddisk? Jeg var mere på jagt efter en "billigere" som "bare" skulle køre signalet igennem. /Ole
------------- Kokkeole If it's not broken, don't fix it. Marants NR1604 Panasonic DMP-BDT310 B&W DS 2 Dipole B&W CM 1 Subwoofer BW PV1 Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
|
Skrevet den: 21-Juni-2010 kl. 21:28
Ja 3126 kan købes, 3106 kan vis nu kun fås på brugtmarkedet. Den skulle være udgået fra You See.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 21-Juni-2010 kl. 21:43
Ja, det ser ikke ud til at der er nogen af dem til salg nogen steder. /Ole
|
Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 21-Juni-2010 kl. 22:13
Her er en 3106 til 400 kr
http://www.dba.dk/digital-resiver-samsung-s/id-66967121/ - http://www.dba.dk/digital-resiver-samsung-s/id-66967121/
------------- mvh Christian
|
Skrevet den: 26-Juni-2010 kl. 12:49
Hvad med den her fra http://www.kvickly.dk/includefiles/MODULER/CCMS/show_page.asp?iMappeID=441&sSideNavn=Aktuelle+tilbud - Kvickly?
På side 30. I næste uges tilbud?
Hilsen Ole
|
Skrevet den: 04-Juli-2010 kl. 10:37
Nu har jeg købt den fra Kvickly. Den ser ud til at fungere fint. Ulempen ved den for nogen, er jo at der ingen mulighed er for at sætte kort i. I mit tilfælde var det ikke nødvendigt. Min mor blev himmelhenrykt over at hun nu kan se DR-HD, samt en del andre kanaler hun ikke havde før, digitalt. Der er mulighed for at tilslutte en ekstern harddisk, for optagelse med usb.
Bare lidt update. God søndag. /Ole
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-Juli-2010 kl. 10:39
kokkeole skrev:
Nu har jeg købt den fra Kvickly. Den ser ud til at fungere fint. Ulempen ved den for nogen, er jo at der ingen mulighed er for at sætte kort i. I mit tilfælde var det ikke nødvendigt. Min mor blev himmelhenrykt over at hun nu kan se DR-HD, samt en del andre kanaler hun ikke havde før, digitalt. Der er mulighed for at tilslutte en ekstern harddisk, for optagelse med usb.
Bare lidt update. God søndag. /Ole
|
Rigtigt godt gået Ole
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 04-Juli-2010 kl. 10:42
Joker du Hother? Ellers kan du vente dig til jeg kommer forbi Kastrup. Hilsen Ole
|
Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 04-Juli-2010 kl. 11:54
kokkeole skrev:
Nu har jeg købt den fra Kvickly.../Ole |
God søndag!
Vil du ikke oplyse, hvad den DVB-C MPEG4 boks hedder inklusive modelnummer?
0ff topic: Kvickly har i den kommende en Lumatron digitalboks til modtagelse via egen antenne (DVB-T MPEG4). Pris kr. 369,95. Den er kun til gratiskanaler, altså uden kortlæser. Det betyder at den fra 2012 ikke kan modtage TV 2, der efter de foreliggende beslutninger bliver betalingskanal. TV 2 vil ganske vist blive gratis for folk der ellers ikke har betalingskanaler, men for at modtage TV2 gratis skal man sætte et frikort i sit modtagerudstyr.
------------- Venlig hilsen, Vilhelm
|
Skrevet den: 04-Juli-2010 kl. 13:44
Den hedder noget med Ennnovia. Jeg kan se at den ikke længere er i deres tilbudskatalog.
Så det du siger, er at fra 2012 kan hun ikke længere se TV2 med den boks? Hvis det er tilfældet, er der sikkert en anden boks til den tid, og hun har jo så haft den glæde så længe. Kan den muligvis stadig ses analog hos YouSee efter 2012? /Ole
|
Skrevet den: 04-Juli-2010 kl. 13:57
I følge You See har de endnu ikke planer om udfasning af Analogt TV, men man ved jo aldrig hvad der sker, den eneste mulighed for mere plads til kanaler er jo at man udsender dem Digitalt, og får mere plads til det, ved at få færre der sendes Analogt. TV2 til den tid vil i så fald næppe længere være at finde som en Must Carry kanal.
|
Skrevet den: 04-Juli-2010 kl. 14:17
Radiomanden skrev:
I følge You See har de endnu ikke planer om udfasning af Analogt TV, men man ved jo aldrig hvad der sker, den eneste mulighed for mere plads til kanaler er jo at man udsender dem Digitalt, og får mere plads til det, ved at få færre der sendes Analogt. TV2 til den tid vil i så fald næppe længere være at finde som en Must Carry kanal. |
Tak Radiomand.
Ok. Vi tager det som det kommer.
Den glæde min mor udviste da jeg kom med boksen var det hele værd. Skal jeg give hende en boks igen om 1½ år igen, gør jeg det gerne. Teknikken udvikler sig jo med lynets hast. /Ole
|
Skrevet den: 04-Juli-2010 kl. 14:24
kokkeole skrev:
Den hedder noget med Ennnovia. Jeg kan se at den ikke længere er i deres tilbudskatalog.
Så det du siger, er at fra 2012 kan hun ikke længere se TV2 med den boks? Hvis det er tilfældet, er der sikkert en anden boks til den tid, og hun har jo så haft den glæde så længe. Kan den muligvis stadig ses analog hos YouSee efter 2012? /Ole |
Tak for oplysning om Ennovia. Desværre er det ikke nok til at finde oplysninger om boksen på internettet.
Mine bemærkninger om TV 2 fra 2012 angår ikke din mors boks. Ingen venter at YouSee fra 2012 vil sende TV 2 kodet. Din mor kan fortsat modtage TV 2 og alle øvrige ukodede digitale kanaler fra YouSee efter 2012.
Mine bemærkninger om TV 2 fra 2012 vedrører alene digital tv-modtagelse via egen antenne. Desværre sælges der mange billige DVB-T modtagere uden kortlæser, således en i Kvickly i næste uge. Jeg vil derfor anbefale at købe Boxer-godkendte DVB-T modtagere.
|
Skrevet den: 04-Juli-2010 kl. 14:30
Vilhelm skrev:
kokkeole skrev:
Så det du siger, er at fra 2012 kan hun ikke længere se TV2 med den boks? Hvis det er tilfældet, er der sikkert en anden boks til den tid, og hun har jo så haft den glæde så længe. Kan den muligvis stadig ses analog hos YouSee efter 2012? /Ole |
Tak for oplysning om Ennovia. Desværre er det ikke nok til at finde oplysninger om boksen på internettet.
Mine bemærkninger om TV 2 fra 2012 angår ikke din mors boks. Ingen venter at YouSee fra 2012 vil sende TV 2 kodet. Din mor kan fortsat modtage TV 2 og alle øvrige ukodede digitale kanaler fra YouSee efter 2012.
Mine bemærkninger om TV 2 fra 2012 vedrører alene digital tv-modtagelse via egen antenne. Desværre sælges der mange billige DVB-T modtagere uden kortlæser, således en i Kvickly i næste uge. Jeg vil derfor anbefale at købe Boxer-godkendte DVB-T modtagere.
|
Derfor var jeg også lidt betænkelig ved denne boks, men det viste sig så at passe til hendes behov. Tak for dit input i tråden. Det er en jungle, og ja, der sælges for meget skrammel, som uheldigvis købes af uvidende personer. God søndag.
|
Skrevet af: Aspagilus
Skrevet den: 04-Juli-2010 kl. 16:00
Innova produkterne laves af TNJ Electronic i Kina http://www.tnjchina.com.cn/ - http://www.tnjchina.com.cn/ Her
kan i se hele deres produkt serier.
|
Skrevet den: 04-Juli-2010 kl. 19:03
Aspagilus skrev:
Innova produkterne laves af TNJ Electronic i Kina http://www.tnjchina.com.cn/ - http://www.tnjchina.com.cn/ Her
kan i se hele deres produkt serier.
|
Jeg kan ikke finde se nogen DVB-C boks under det link. Boksen hedder i øvrigt Ennovia.
|
Skrevet af: filthat
Skrevet den: 04-Juli-2010 kl. 21:05
Det kunne tænkes at det var denne her: http://etilbudsavis.dk/ugens-tilbud/52321/dvb-c-boks-til-kabel-tv
|
Skrevet den: 04-Juli-2010 kl. 21:10
filthat skrev:
Det kunne tænkes at det var denne her: http://etilbudsavis.dk/ugens-tilbud/52321/dvb-c-boks-til-kabel-tv
|
Jeps. Det er den.
/Ole
|
Skrevet af: Aspagilus
Skrevet den: 04-Juli-2010 kl. 23:51
kokkeole skrev:
filthat skrev:
|
Jeps. Det er den.
/Ole
|
Stødte på nogle DVB modtagere kaldet Innova og regnede at det så
at det var sådan en af de bokse.
Troede du havde skrevet forkert om hvad den skulle bruges til, da du har lavet dit indlæg i forumet for digital terrestrial modtagelse, altså DVB-T.
|
Skrevet af: JBoysen
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 09:20
Har selv købt en Blue Tinum DVB-C boks i Bilka. Boksen som omtales her har jeg set i Kvickly og det er samme papkasse, men et andet kabinet. Så jeg vil tro at det er samme producent, dvs. BlueTinum.
|
Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 09:38
Tror ikke du skal regne med at bluetinum producerer noget som helst... Kunne bedst forestille mig at de køber OEM i østen og rebrander... Og muligvis smider i andre kabinetter
|
Skrevet af: JBoysen
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 09:55
Nej, det har du nok ret i for hardwarens vedkommende. Så de bygger kun softwaren i maskinen (firmwaren).
|
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 09:56
filthat skrev:
|
Tak. Jeg kendte ikke http://etilbudsavis.dk/ - e-tilbudsavisen . Så den vil jeg da holde øje med fremover.
Men selv om det nu fremgår at vi taler om en Ennovia DVB-C boks model EDC-11R, er det underligt at der ikke kan findes andre oplysninger om boksen, end det der fremgår af Kvicklys annonce.
Jeg synes at det er dårlig forretningsskik at kunderne ikke kan finde oplysninger om fabrikant eller udvidede produktspecifikationer m.m.
|
Skrevet af: pmh45
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 10:39
Vedr. Ennovia dvb-c boks fra Kvickly, så er den inden under chassis'et identisk med både den BlueTinum boks som Bilka og Føtex sælger samt den Abeo boks som Aldi sælger.
De serviceres alle 3 af noget der hedder "hotlineservice" se dette link: http://www.hotlineservice.dk/da/billede - http://www.hotlineservice.dk/da/billede
Hvis man prøver at læse manualerne som kan findes på hjemmesiden er de identiske - de tekniske specifikationer er identiske OG firmwaren er identisk (navn, størrelse osv.). Så det må vist være den helt samme boks. I Føtex koster den i denne uge 599,- I Kvickly var det vist 589,-
------------- Panasonic TH-42PX80
LG 32" lcd, Philips lcd
Marantz SR8500
Sonus Faber, AudioPro, System Audio SE200
Thule
Panasonic DMR-EX77
PS3, PSP
ReadyNAS Duo
Sonos ZP90 med Itouch som remote - rules!!
|
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 15:14
JBoysen skrev:
Nej, det har du nok ret i for hardwarens vedkommende. Så de bygger kun softwaren i maskinen (firmwaren).
| I langt de fleste tilfælde så har de heller ikke engang rørt firmwaren, og det tror jeg heller ikke Bluetinum gør... De har måske fået skiftet et logo og den slags, men det er så også det...
|
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 16:06
Jeg
var i Kvickly i dag og så at de har lidt af hvert inden for digitale
modtagerbokse.
Jeg har i et tidligere indlæg frarådet køb
af DVB-T bokse uden kortlæser, da de formentlig ikke kan bruges til at modtage TV
2 fra 2012. Dette gælder bl.a ugens tilbud i Kvickly: Lumatron DVB-T40 MPEG4
til c. 500 kr.
Til min forfærdelse opdagede jeg at Kvickly
også havde eksemplarer af Hinke
HT0100
til 500 kr. Det er en DVB-T MPEG4 boks der ikke er HD-ready. Dvs.
at den ikke kan modtage DR HD,
og fra 2012 kan den heller ikke modtage DR1 og DR2, som bliver sendt
som HD-kanaler. (Den har selvfølgelig heller ikke kortlæser).
Det
oplyses du selvfølgelig ikke om i en dagligvareforretning, der næppe
ved hvad de sælger.
|
Skrevet af: Slettegaard
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 16:36
@kokkeole.
Virker underteksterne på YouSee?
Jeg står i samme problemstilling som du har været. Jeg skal også købe en DVB-C boks til min mor som har fået YouSee. Jeg har kigget lidt på Maximum C-501 til 999,- og Triax C-HD 415 CX til 1.199,-. De er betydeligt dyrere og kan ikke optage på USB som Ennovia kan.
------------- Mvh Lars.
|
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 16:43
Vilhelm skrev:
Jeg
modtagerbokse.
af DVB-T bokse uden kortlæser, da de formentlig ikke kan bruges til at modtage TV
til c. 500 kr.
HT0100
Det
ved hvad de sælger.
| Du roder noget rundt i begreberne... HD Ready har intet med tv-signal eller tv-bokse at gøre, det fortæller bare om en skærm er istand til at vise et billede på mindst 720 linier (720P).
Det er heller ikke rigtigt at DR1 og DR2 efter 2012 vil blive sendt som HD kanaler, de vil bare blive komprimeret i MPEG4 format istedet for MPEG2 format som er brugt nu og indtil 2012...
|
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 17:06
Planen er, at DR1+2 vil være HD så hurtigt som muligt efter overgangen, og at den nuværende HD kanal nedlægges.
|
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 17:38
Exxtreme skrev:
Vilhelm skrev:
Jeg
modtagerbokse.
til c. 500 kr.
HT0100
Det
ved hvad de sælger.
| Du roder noget rundt i begreberne... HD Ready har intet med tv-signal eller tv-bokse at gøre, det fortæller bare om en skærm er istand til at vise et billede på mindst 720 linier (720P).
Det er heller ikke rigtigt at DR1 og DR2 efter 2012 vil blive sendt som HD kanaler, de vil bare blive komprimeret i MPEG4 format istedet for MPEG2 format som er brugt nu og indtil 2012...
|
Jeg roder overhovedet ikke i begreberne.
Det er en almindelig forestilling, at alle bokse med DVB-T MPEG4 dekodning kan modtage og behandle HD-signaler, f.eks. DR HD. Men det er ikke tilfældet!
Hinke HT0100 er en af undtagelserne. STRONG SRT 8010 er en anden undtagelse. De kan kun modtage, behandle og vise SD-udsendelser, ikke
HD-udsendelser, selv om de har MPEG4-dekodning. Man plejer at sige at boksene ikke er HD-ready. Problemet blev bl.a. behandlet i kommentarerne til denne http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=3048&zoneid=5 - forbrugerundersøgelse .
I øvrigt ER det besluttet at sende DR1 og DR2 i HD-kvalitet fra 2012. Den eksisterende DR HD ophører samtidig.
|
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 18:35
Radiomanden skrev:
Planen er, at DR1+2 vil være HD så hurtigt som muligt efter overgangen, og at den nuværende HD kanal nedlægges. | Ja med tiden... Men sidst jeg hørte noget i den retning fra DR ville det ikke være særlig sandsynligt at de ville sende i HD på begge kanaler allerede ved overgangen til MPEG4 i 2012
|
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 18:42
Vilhelm skrev:
Jeg roder overhovedet ikke i begreberne.
Det gør du da så absolut... HD Ready er nogle kriterier en
skærm/projektor skal overholde for at kalde sig HD Ready... Det
vigtigste er at den skal kunne vise 720 linier progressivt... Dette har
absolut intet med et tv signal eller en tv boks at gøre som du ellers
brugte i den sammenhæng...
Det er en almindelig forestilling, at alle bokse med DVB-T MPEG4 dekodning kan modtage og behandle HD-signaler, f.eks. DR HD. Men det er ikke tilfældet!
Helt sikkert... Men det har stadig ikke en døjt med HD Ready begrebet at gøre!
Hinke HT0100 er en af undtagelserne. STRONG SRT 8010 er en anden undtagelse. De kan kun modtage, behandle og vise SD-udsendelser, ikke
HD-udsendelser, selv om de har MPEG4-dekodning. Man plejer at sige at boksene ikke er HD-ready. Problemet blev bl.a. behandlet i kommentarerne til denne http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=3048&zoneid=5 - forbrugerundersøgelse .
Hvis MAN siger det så er det en forkert betegnelse... Som sagt er det en betegnelse for skærme og projektorer... Ikke for tv signaler og bokse.
I øvrigt ER det besluttet at sende DR1 og DR2 i HD-kvalitet fra 2012. Den eksisterende DR HD ophører samtidig.
Ikke sidst jeg tjekkede, men jeg kan selvfølgelig godt tage fejl på dette punkt... Har du evt. et link?
|
|
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 19:35
Det hedder i den mediepolitiske aftale fra 26. maj i år, http://kum.dk/da/Kulturpolitik/Medier/Medieaftalen/ - Medieaftale 2011-14
Når der i 2012 bliver ledig kapacitet i MUX 1 som følge af overgang til udsendelse i sendestandarden MPEG-4 og som følge af flytning af TV 2 til MUX 3, kan DR sende DR1 og DR2 i HD-kvalitet i det omfang, der er kapacitet hertil, jf. nedenfor om afsættelse af yderligere kapacitet til de regionale TV 2-virksomheder.
Der anvendes ganske vist stadig ordet "kan". Men den almindelige forventning er at det også vil ske. Så vidt jeg husker begyndte DR i 2007 at tale om overgang til HD i 2012. Allerede nov. 2009 var man klar med DR HD.
Tilføjelse om HD Ready bokse: Begrebet HD Ready er ganske vist særlig knyttet til HD Ready-mærkningsordningen for tv m.m. Men der er masser af tilfælde hvor branchen har talt om HD Ready digitale bokse (eller ikke HD-Ready-bokse). Andre betegnelser har været HDTV bokse eller bare HD-bokse til forskel fra SD-bokse. Men hvilke ord der anvendes, er ligegyldigt i forhold til indholdet af det jeg skrev.
|
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 21:58
Lad os nu se... HVIS de er konverteret til HD (begge kanaler) i 2012 så bliver det garanteret ikke alt materiale der sendes i HD...
Ang. HD Ready og andre "begreber" så bruges de i flæng af alle mulige personer, firmaer og sites m.m. men det gør det ikke mere korrekt af at mange bruger begreberne forkert... Således vil det altid være en fejl at kalde en tv-boks for HD Ready uanset hvor mange der bruger begrebet... Det er korrekt at bruge benævnelser som HDTV og HD bokse osv. men HD Ready har altså intet med tv signaler eller tv bokse at gøre... Og så er det vist uddebateret...
|
Skrevet af: Ole Dalsgaard
Skrevet den: 06-Juli-2010 kl. 00:18
Hej
Jeg anskaffede i sin tid den ABEO DVB-C boks, som ALDI solgte for nogle måneder siden - udelukkende med det formål at benytte USB optagefunktionen, da jeg i forvejen har Stofas Zaptor.
Efter at have opdateret med firmware ver. 1.03.12 fra http://abeodigital.com/ - http://abeodigital.com/ fungerede boksen upåklageligt.
Jeg kom dog til at forære den til min datter, som sidste efterår havde anskaffet splinternyt HD TV, som desværre kun havde indbygget DVB-T (dårlig rådgivning fra TV-butikken). Da hun har Dansk Bredbånd, måtte kanalerne indlæses manuelt, men det lykkedes fint, og familien har været meget begejstret for, at de herefter har kunnet se Fodbold VM og andre programmer i HD.
Som erstatning har jeg netop anskaffet den omtalte DVBC boks Ennovia EDC-11R i Kvickly, og det gik fint med at indlæse alle kanalerne fra Stofa.
Efterfølgende har jeg installeret den firmware verison 1.01.02, som kan downloades fra http://www.hotlineservice.dk/da/billede - http://www.hotlineservice.dk/da/billede , og her er foruden YouSee og Stofa nu også adgang til at installere kanaler fra Dansk Bredbånd og flere andre signal leverandører.
I modsætning til ABEO-boksen kan jeg også benytte boksen fra Ennovia til at få vist de billeder og filmklip, som i forvejen findes på min USB harddisk. Ellers minder de meget om hinanden, og jeg har kun gode erfaringer med begge boksene.
Hvis man har kabel TV og et HD Ready TV uden DVB-C modtager, er begge disse produkter efter min opfattelse en ganske fornuftig løsning, da man for små penge både får adgang til digitalt SD/HD TV og en optagefunktion til ekstern USB-disk.
http://abeodigital.com/da/produkter/details/98/50/billede/ab-dvbc1---digital-set-top-boks -
------------- Hilsen Ole
Nøragersminde (Amager)
- Kundenr.3139433
|
Skrevet den: 06-Juli-2010 kl. 10:59
Ole Dalsgaard skrev:
Hej
Jeg anskaffede i sin tid den ABEO DVB-C boks, som ALDI solgte for nogle måneder siden - udelukkende med det formål at benytte USB optagefunktionen, da jeg i forvejen har Stofas Zaptor.
Efter at have opdateret med firmware ver. 1.03.12 fra http://abeodigital.com/ - http://abeodigital.com/ fungerede boksen upåklageligt.
Jeg kom dog til at forære den til min datter, som sidste efterår havde anskaffet splinternyt HD TV, som desværre kun havde indbygget DVB-T (dårlig rådgivning fra TV-butikken). Da hun har Dansk Bredbånd, måtte kanalerne indlæses manuelt, men det lykkedes fint, og familien har været meget begejstret for, at de herefter har kunnet se Fodbold VM og andre programmer i HD.
Som erstatning har jeg netop anskaffet den omtalte DVBC boks Ennovia EDC-11R i Kvickly, og det gik fint med at indlæse alle kanalerne fra Stofa.
Efterfølgende har jeg installeret den firmware verison 1.01.02, som kan downloades fra http://www.hotlineservice.dk/da/billede - http://www.hotlineservice.dk/da/billede , og her er foruden YouSee og Stofa nu også adgang til at installere kanaler fra Dansk Bredbånd og flere andre signal leverandører.
I modsætning til ABEO-boksen kan jeg også benytte boksen fra Ennovia til at få vist de billeder og filmklip, som i forvejen findes på min USB harddisk. Ellers minder de meget om hinanden, og jeg har kun gode erfaringer med begge boksene.
Hvis man har kabel TV og et HD Ready TV uden DVB-C modtager, er begge disse produkter efter min opfattelse en ganske fornuftig løsning, da man for små penge både får adgang til digitalt SD/HD TV og en optagefunktion til ekstern USB-disk.
http://abeodigital.com/da/produkter/details/98/50/billede/ab-dvbc1---digital-set-top-boks - |
Skulle du genindlæse alle kanalerne efter opgraderingen af firmwaren? /Ole
|
Skrevet den: 06-Juli-2010 kl. 20:31
kokkeole skrev:
Skulle du genindlæse alle kanalerne efter opgraderingen af firmwaren? /Ole
|
Hej Ole (pænt navn)
Vist ikke nødvendigvis. Jeg gjorde det dog alligevel, da det blev anbefalet at "gendanne fabriksindstillinger" (vist nok).
------------- Hilsen Ole
Nøragersminde (Amager)
- Kundenr.3139433
|
Skrevet den: 31-Juli-2010 kl. 03:24
Har nu opgraderet firmwaren. Den har det dog med at flytte rundt på kanalerne selv. Er der nogen der oplevet det. Heldigvis er den gamle kvik nok til at få dem i den ønskede rækkefælge igen. Ellers fungerer den upåklageligt. /Ole
|
Skrevet den: 31-Juli-2010 kl. 08:18
Jeg har også købt en til min mor. Jeg opgraderede den med ny software inden hun fik den. Den virker upåklageligt og jeg har ikke hørt at den flytter rundt på kanalerne.
------------- Mvh Lars.
|
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 02:56
Slettegaard skrev:
Jeg har også købt en til min mor. Jeg opgraderede den med ny software inden hun fik den. Den virker upåklageligt og jeg har ikke hørt at den flytter rundt på kanalerne. |
Det kan jeg godt lide, måske har vi ligefrem startet en ny dille med at købe digitale bokse til de gamle.
Gendannede du fabriksindstillingerne efter opgraderingen af firmwaren? Jeg gjorde det nemlig ikke. Måske kunne det være forklaringen. Den anden Ole i tråden havde gjort det.
/Ole
|
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 08:17
Ja, jeg fulgte vejledningen og gendannede fabriksinstillinger.
------------- Mvh Lars.
|
Skrevet af: T.E. Larsen
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 11:58
Hej
Hvis jeg lige må komme med et tillægspørgsmål. Er selv på jagt efter sådan en boks (MPEG4 BVB-C)
Er på Glentevejs i Odense.
De har noget de kalder "det digitale spejl" Det skulle give ens kanaler i en digital kvalitet.
Kræver det en speciel BVB-C boks, eller kan de nævnte i denne tråd også bruges til det?
------------- Every Picture Tells A Story
|
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 12:06
Mig bekendt kører de ikke med noget specielt, da det hverken er Stofa eller You See, og da de nævnte modtagere kan bruges dertil, dog uden udbyderens specielle funktioner, så skulle de også kunne bruges hos den udbyder.
|
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 13:08
T.E. Larsen skrev:
Hej
Hvis jeg lige må komme med et tillægspørgsmål. Er selv på jagt efter sådan en boks (MPEG4 BVB-C)
Er på Glentevejs i Odense.
De har noget de kalder "det digitale spejl" Det skulle give ens kanaler i en digital kvalitet.
Kræver det en speciel BVB-C boks, eller kan de nævnte i denne tråd også bruges til det?
|
Jeg tror du kan bruge den uden problemer. Jeg synes det er en super boks. Nem at finde ud af og så kan den optage hvis man tilslutter en ekstern harddisk. Og til en pris af 599,-
------------- Mvh Lars.
|
Skrevet af: T.E. Larsen
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 13:10
Jeg takker for svaret.
------------- Every Picture Tells A Story
|
Skrevet den: 04-August-2010 kl. 20:25
kokkeole skrev:
Har nu opgraderet firmwaren. Den har det dog med at flytte rundt på kanalerne selv. Er der nogen der oplevet det. Heldigvis er den gamle kvik nok til at få dem i den ønskede rækkefælge igen. Ellers fungerer den upåklageligt. /Ole
|
Jeg har besøgt min mor i dag og fundet ud af at hendes boks også laver om på kanalerne. Jeg tror at den gendanner systemet af sig selv. Når jeg tror det, så skyldes det at boksen også havde ændret indstilling til 1080i og jeg havde stillet den til 720P. Den lever åbenbart sit eget stille liv.
------------- Mvh Lars.
|
Skrevet den: 10-August-2010 kl. 19:01
Jeg har reklameret over at boksen ændrer kanalplaceringerne. Jeg har fået følgende svar:
Hej Lars
Der ligger ny firmware på vores hjemmeside nu http://www.hotlineservice.dk/da/ennovia-produkter?view=category&layout=category - http://www.hotlineservice.dk/da/ennovia-produkter?view=category&layout=category
Den syntes jeg lige du skal prøve at hente og se om der ikke kommer styr på det.
------------- Mvh Lars.
|
Skrevet den: 22-August-2010 kl. 14:06
Min mor har selv fundet ud af at gemme kanalerne så at de bliver hvor de skal. Det er nu 14 dage siden at hun gjorde det og de har ikke flyttet sig. (Endnu) 7-9-13 Hun gør følgende:
Når en kanal er flyttet inde i menuen, skal den gemmes med det samme, inden du går videre og flytter en anden kanal.
Før ventede vi med at gemme det hele til sidst, inden vi forlod menuen. Det er faktisk også det der står i manualen:
Flyt TV eller Radio kanal 1. Vælg kana log tryk på den RØDE knap. Et flyt symbol vil vises. 2. Tryk på OP/NED for at flytte kanalen. 3. Tryk på OK for at bekræfte. 4. Gentag ovenstående for at flytte flere kanaler. /Ole
|
Skrevet den: 22-August-2010 kl. 17:21
kokkeole skrev:
Min mor har selv fundet ud af at gemme kanalerne så at de bliver hvor de skal. Det er nu 14 dage siden at hun gjorde det og de har ikke flyttet sig. (Endnu) 7-9-13 Hun gør følgende:
Når en kanal er flyttet inde i menuen, skal den gemmes med det samme, inden du går videre og flytter en anden kanal.
Før ventede vi med at gemme det hele til sidst, inden vi forlod menuen. Det er faktisk også det der står i manualen:
Flyt TV eller Radio kanal 1. Vælg kana log tryk på den RØDE knap. Et flyt symbol vil vises. 2. Tryk på OP/NED for at flytte kanalen. 3. Tryk på OK for at bekræfte. 4. Gentag ovenstående for at flytte flere kanaler. /Ole
|
Samme procedure som jeg har gjort.
Jeg har indlæst sidste nye software og boksen har været stabil i 7 dage. Netop nu har min salige mor ringet og fortalt at boksen i går aftes igen flyttede rundt på kanalerne. Nøjagtig på 8. dagen. Jeg har derfor en formodning om at den bliver selvstændig hver 8. dag. Creapy Jeg hader elektronik der tænker selv.
------------- Mvh Lars.
|
Skrevet den: 22-August-2010 kl. 20:13
Hmmm. Det er da irriterende. Håber at min mors holder noget længere. /Ole
|
Skrevet af: jonasengedal
Skrevet den: 06-Oktober-2010 kl. 11:39
Hej Ole
Ved du om optagelser foretaget med Ennovia EDC-11R kan afspilles fra andre afspillere? Hvilket format gemmes det optagede i?
Hilsen
Jonas
|
Skrevet den: 06-Oktober-2010 kl. 18:44
Hun bruger slet ikke optagefunktionen.
Fungerer optagefunktionen ellers fint?
/Ole
|
Skrevet den: 12-Oktober-2010 kl. 23:57
jonasengedal skrev:
Hej Ole
Ved du om optagelser foretaget med Ennovia EDC-11R kan afspilles fra andre afspillere? Hvilket format gemmes det optagede i?
Hilsen
Jonas |
Har lige været på ferie. Derfor svarer jeg først nu - men det var vist "den anden" Ole, du spurgte.
Jeg har prøvet at afspille en optagelse med Windows Media Player (hedder den vist) på min PC, så jeg er ret sikker på, at du kan dele dine optagelser med "almindelige mennesker"
Optager man derimod på ABEO-boksen, som også har været omtalt, er der vist ikke mange andre afspillere, der kan vise det.
------------- Hilsen Ole
Nøragersminde (Amager)
- Kundenr.3139433
|
|