Ny Software 3.5.2.dvbc.2.1.10 - Build 20100621
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Stofa digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af Zaptor og de øvrige modtagere til Telia Stofa
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=82604
Udskrevet den: 08-April-2025 kl. 01:58
Emne: Ny Software 3.5.2.dvbc.2.1.10 - Build 20100621
Skrevet af: zulfo
Emne: Ny Software 3.5.2.dvbc.2.1.10 - Build 20100621
Skrevet den: 22-Juni-2010 kl. 20:07
Software opdatering den 22. juni 2010
Opdateringen indeholder følgende:
Bemærk at "info om signal kvalitet etc" er nu på 2 x
info + delete. - VIGTIGT: Der er
ændret i visningen/håndteringen af programinfo: Tryk på
"info"-knappen skifter mellem: programinfo, udvidet programinfo for
nuværende
program, udvidet programinfo for næste program. Højre/Venstre
pil ruller i programinfo teksten hvis teksten er lang. - Tv/Film arkiv
listerne er nu sorteret alfabetisk og dernæst udgivelsesdato - så nyeste emner er først i listen. - Tv/Film arkiv listerne har nu udgivelsesdato efter
deres titler. - Når man benytter alfabetisk visning i shoppen skal man
ikke længere trykke ok for at springe til et bogstav via taltasterne. -
Efter kanalopdateringerne vises antal tv-kanaler og radio-kanaler
fundet/tilføjet. - Opstartstiden på boksen er kraftigt
forbedret. - Kanalliste opdaterings tiden er kraftigt
forbedret. - Der kan nu laves "siderul" med ch+/ch- i genre listerne i
shoppen. - Forbedringer i stabilitet i forbindelse med Zaptor og brug
af Wifi USB dongle - Ny "Søge"-funktion i hovedmenuen - som viser
nyeste film, mest populære film og "De andre ser" - og søger i alt indhold på
Zaptor. - Ny søgeside inde i Zaptor shoppen - Alfabetisk
oversigt viser nyeste film i shoppen - Har man Stofa telefoni og vis nummer service - vises indkommende kald på Zaptor boksen dette kan frakobles via Indstillinger -> Brugerflade Software: Software
version: 3.5.2.dvbc.2.1.10 Build date: 20100621 Build
configuration: zaptor-1.4.0 GUI version: 1.74
Bemærk: Opstartes boksen uden internet forbindelse vil i GUI
Version være L1.61
De kendte fejl, som fortsat kan forekomme efter opdateringen vil til enhver tid fremgå under Driftsinformation.
Husk at tråden er til feedback - ikke til diskution om diverse "kundeserviceuhensigsmæssigheder" (langt ord!) osv.
Husk også gerne at notere by og evt. kundenummer hvis det drejer sig om direkte problemer med softwaren!
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Svar:
Skrevet den: 22-Juni-2010 kl. 20:25
Og softwaren har været klar siden 16-17 tiden 
Står boksen i stand by, burde den ganske automagisk opdatere i løbet af natten.
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 22-Juni-2010 kl. 21:14
Har fået den nye software lagt på, men hvad skete der med info+info+grøn?
Den funktion virker ikke længere...
Kunne altså være fedt, hvis man under den enkelte film kunne se i hvilket lydformat den kan opleves.
------------- Beovision Avant 55" Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
|
Skrevet den: 22-Juni-2010 kl. 21:33
MichaelA skrev:
Har fået den nye software lagt på, men hvad skete der med info+info+grøn?
Den funktion virker ikke længere... |
Michael for pokker - læs lige det der står med fed 
Kunne altså være fedt, hvis man under den enkelte film kunne se i hvilket lydformat den kan opleves. |
Enig, og det har jeg også givet videre til vores content afdeling - men det må kommer senere...
--------- edit:
Wooops, der var vist noget jeg ikke fik med i den oprindelige post - det bliver lige tilføjet!!
------------- Lars B DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Skrevet af: matthesen
Skrevet den: 22-Juni-2010 kl. 21:42
Hehe godt du skælder MichaelA ud for noget du havde glemt i første omgang... :)
Men ellers er det hele jo bare perfekt, og især at opstartstiden er så kraftigt forbedret er super.. :D Derudover er det godt er shoppen har fået en omgang, det trængte den også til må man sige..
|
Skrevet den: 22-Juni-2010 kl. 21:46
matthesen skrev:
Hehe godt du skælder MichaelA ud for noget du havde glemt i første omgang... :) |
Han kan tage det 
Men ellers er det hele jo bare perfekt, og især at opstartstiden er så kraftigt forbedret er super.. :D Derudover er det godt er shoppen har fået en omgang, det trængte den også til må man sige.. |
Ja, det er nogle rigtig gode forbedringer i denne software, hvis vi skal sige det selv...
------------- Lars B
|
Skrevet den: 22-Juni-2010 kl. 21:52
ha-ha jep det kan han
Men det er lidt øv med info+info+delete, for lige den knap (delete) har jeg ikke defineret via min Beo4 styring af Zaptor 
------------- Beovision Avant 55" Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
|
Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 22-Juni-2010 kl. 22:04
Fandt lige et af mine gamle indlæg frem:
pdj1974 skrev:
1) Valg af menu-punkter ved hjælp af numeriske taster. Vil reducere adgangen til fx. Sputnik og dr.dk tv til 3 tryk. 2) Drop at der skal trykkes Ok ved bogstavsøg. Der kan kun tastes eet bogstav, så hvorfor trykke ok? Vil både gøre det hurtigere, og mere tydeligt at man ikke skal forsøge at skrive hele programnavnet)  3) Gruppering af enslydende udsendelser, så der kommer et niveau mere. (Hvis der kun er een udsendelse med et givet navn skal niveau 2 skjules/springes over)  4) Ud for hver udsendelse skal så vidt muligt vises hvornår den sidst er sendt.  5) Ud for hver "Udsendelsesgruppe" skal vises hvor mange udsendelser der er i gruppen.  6) Brug af nummer til valg af program i både første og anden niveau.  7) Ved køb/valg af udsendelser skal den bare gå igang automatisk efter 3-5 sekunder, og ikke afvente at der trykkes Afspil. (Eller hvad det nu er der står)
 Og hvis I så lige også tilføjer integration til Bonanza oveni, lover jeg at komme forbi med en stor kage  |
Et fremskridt, men 2 ud af 8 giver altså ingen kage 
Foreløbigt er jeg dog løbet i et stort problem med den nye software! Jeg har heller ikke Delete kodet ind på min Harmony 
------------- /Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
|
Skrevet af: mulius
Skrevet den: 22-Juni-2010 kl. 22:59
Er der nogen der har telefoni der har prøvet det? Man kan jo få gratis forbrugs afregnet telefoni her i AN-TV så jeg overvejer da at hente det og få porteret det gamle nummer over - bare for at se hvordan det virker og lege med det - jeg har engang rodet med det på medie center under linux men fik det aldrig til at spille...
Jeg er ikke hjemme lige pt. - er der ellers noget der er fedt og nyt jeg skal glæde mig til ;)
|
Skrevet den: 22-Juni-2010 kl. 23:07
mulius skrev:
Er der nogen der har telefoni der har prøvet det? Man kan jo få gratis forbrugs afregnet telefoni her i AN-TV så jeg overvejer da at hente det og få porteret det gamle nummer over - bare for at se hvordan det virker og lege med det - jeg har engang rodet med det på medie center under linux men fik det aldrig til at spille...
|
Tænker du på det her: "Har man Stofa telefoni og vis nummer service - vises indkommende kald på Zaptor boksen - dette kan frakobles via Indstillinger -> Brugerflade".. Zulfo mangler det ikke også i dit indlæg #0, det skulle da ellers være en del af denne update mig bekendt.. :)
Hvis du tænker mere på telefoni fra Stofa, så læs nogle af de mange andre indlæg eller opret et specifikt omkring dine spørgsmål... :)
|
Skrevet den: 22-Juni-2010 kl. 23:13
matthesen skrev:
mulius skrev:
|
Tænker du på det her: "Har man Stofa telefoni og vis nummer service - vises indkommende kald på Zaptor boksen - dette kan frakobles via Indstillinger -> Brugerflade".. Zulfo mangler det ikke også i dit indlæg #0, det skulle da ellers være en del af denne update mig bekendt.. :)
Hvis du tænker mere på telefoni fra Stofa, så læs nogle af de mange andre indlæg eller opret et specifikt omkring dine spørgsmål... :)
|
Hep, det tilføjer jeg også lige... ved ikke hvorfor det ikke var med i den liste jeg havde oprindeligt.
------------- Lars B
|
Skrevet af: mulius
Skrevet den: 22-Juni-2010 kl. 23:24
matthesen skrev:
|
Det var mest med vis nummer jeg tænkte på - jeg regner med telefonien er som alle andre steder - jeg har det mest for at de tosser med fastnet kan ringe og spare lidt ;)
|
Skrevet den: 23-Juni-2010 kl. 09:38
pdj1974 skrev:
pdj1974 skrev:
1) Valg af menu-punkter ved hjælp af numeriske taster. Vil reducere adgangen til fx. Sputnik og dr.dk tv til 3 tryk.
 2) Drop at der skal trykkes Ok ved bogstavsøg. Der kan kun tastes eet bogstav, så hvorfor trykke ok? Vil både gøre det hurtigere, og mere tydeligt at man ikke skal forsøge at skrive hele programnavnet)
 3) Gruppering af enslydende udsendelser, så der kommer et niveau mere. (Hvis der kun er een udsendelse med et givet navn skal niveau 2 skjules/springes over)
 4) Ud for hver udsendelse skal så vidt muligt vises hvornår den sidst er sendt.
 5) Ud for hver "Udsendelsesgruppe" skal vises hvor mange udsendelser der er i gruppen.
 6) Brug af nummer til valg af program i både første og anden niveau.
 7) Ved køb/valg af udsendelser skal den bare gå igang automatisk efter 3-5 sekunder, og ikke afvente at der trykkes Afspil. (Eller hvad det nu er der står)
 Og hvis I så lige også tilføjer integration til Bonanza oveni, lover jeg at komme forbi med en stor kage  |
Foreløbigt er jeg dog løbet i et stort problem med den nye software! Jeg har heller ikke Delete kodet ind på min Harmony  |
Så må du igang med at genprogrammere din Harmony 
For at svare på nogle af dine 7 punkter:
3 + 5 + 6 - det vil kræve at vi har en fuldtidsansat kun til at checke indhold fra leverandører. Om det kan automatiseres? Muligvis...
1 + 7 - Det kigges der på 
------------- Lars B
|
Skrevet af: mortenkaal
Skrevet den: 23-Juni-2010 kl. 11:50
Dejligt med den nye søgefunktion. Og det ser ikke ud til at opdateringen har lavet fejl andre steder i systemet. Såå
Og har netop testet at telefonnummeret rent faktisk kommer på skærmen når andre ringer til mig. Feeed lir...
|
Skrevet af: HenrikH
Skrevet den: 24-Juni-2010 kl. 00:09
Inden i nu går helt i ekstase over de efter min mening ligegyldige opdateringer hvad så med:
Mulighed for at optage på ekstern harddisk
Mulighed for at Zaptor sidder efter egen router, dvs. får IP fra ens eget netværk
Det var det betydeligt mere spændende at løse, især når henses til, hvad konkurrenter tilbyder. Og hvad blev der af "Zaptor v2" ?
------------- mvh
Henrik
|
Skrevet af: Guests
Skrevet den: 24-Juni-2010 kl. 05:31
HenrikH skrev:
Inden i nu går helt i ekstase over de efter min mening ligegyldige opdateringer
|
Ligegyldige for dig og mig, vigtig for stofa fordi shoppen giver penge direkte i stofa's kasse.
HenrikH skrev:
Mulighed for at Zaptor sidder efter egen router, dvs. får IP fra ens eget netværk
|
Vigtig for dig og mig, ligegyldig for stofa fordi det ikke giver øget indtjening.
|
Skrevet den: 24-Juni-2010 kl. 08:32
HenrikH skrev:
Inden i nu går helt i ekstase over de efter min mening ligegyldige opdateringer hvad så med:
Mulighed for at optage på ekstern harddisk |
Jeg tror der er rigtig mange der hilser de opdateringer der er lavet meget velkommen - det er bl.a. ting der har været efterspurgt tidligere - men det er da rart at du kan tale på alles vejne 
Jeg tror aldrig Stofa har afvist at muligheden for eksten harddisk recording kommer på et tidspunkt - men tidspunktet var så bare ikke nu.
Mulighed for at Zaptor sidder efter egen router, dvs. får IP fra ens eget netværk |
Jeg forstår godt bevæggrunden for denne, det ville være rart at kunne slippe for en switch - men jeg ved faktisk ikke om man arbejder på det...
Det var det betydeligt mere spændende at løse, især når henses til, hvad konkurrenter tilbyder. Og hvad blev der af "Zaptor v2" ?
|
Igen, for dig kunne de være mere spændende - at Zaptoren ikke kan kobles via egen router tror jeg ikke er en parameter der får kunderne til at vælge anderledes, men jeg er enig i at en PVR funktion ville gøre produktet stærkere!
Og ja, Zaptor V2 eksisterer skam stadig - et sted derude.... ------------- Lars B DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Skrevet den: 24-Juni-2010 kl. 08:42
pomfrit skrev:
HenrikH skrev:
|
Ligegyldige for dig og mig, vigtig for stofa fordi shoppen giver penge direkte i stofa's kasse.
HenrikH skrev:
|
Vigtig for dig og mig, ligegyldig for stofa fordi det ikke giver øget indtjening.
|
Behøver jeg at henvise til trådens emne, eller kan du godt selv se at dit indlæg ikke rigtig bibringer med noget til debat om den nye opdatering?
------------- Lars B
|
Skrevet af: dataho
Skrevet den: 24-Juni-2010 kl. 11:32
HenrikH skrev:
|
Jeg synes, at denne opdatering er helt perfekt. Jeg bruger dr.tv meget og det er blevet væsentligt lettere at finde det man skal se.
------------- 1405745
Antenneforeningen Aarhus
|
Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 24-Juni-2010 kl. 20:19
dataho skrev:
HenrikH skrev:
|
Jeg synes, at denne opdatering er helt perfekt. Jeg bruger dr.tv meget og det er blevet væsentligt lettere at finde det man skal se.
|
 - det spiller også super hos mig...
------------- Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
Skrevet af: HenrikH
Skrevet den: 26-Juni-2010 kl. 01:11
Zulfo hvad mener du med : "men det er da rart at du kan tale på alles vejne", hvor du kommenterer mit indlæg.
Prøv lige at læse mit indlæg igen, jeg skriver jo netop "efter min mening" og det er vel det stik modsatte af, hvad du tolker det til, så klap lige "Stofahesten". 
Men skidt nu har vi lige fået et kanon-tilbud ind af døren fra Bredbånd Nord på fiber her i Nørresundby, så det kan let ende i bye bye Stofa internet og Stofa kabelTV. Ja der er faktisk tale om julegaver et halvt år før tid. 
------------- mvh
Henrik
|
Skrevet den: 26-Juni-2010 kl. 11:06
HenrikH skrev:
Zulfo hvad mener du med : "men det er da rart at du kan tale på alles vejne", hvor du kommenterer mit indlæg.
Prøv lige at læse mit indlæg igen, jeg skriver jo netop "efter min mening" og det er vel det stik modsatte af, hvad du tolker det til, så klap lige "Stofahesten". |
Det jeg mener er, at de funktioner der er i den nye software, er faktisk funktioner der er efterspurgt...
Men skidt nu har vi lige fået et kanon-tilbud ind af døren fra Bredbånd Nord på fiber her i Nørresundby, så det kan let ende i bye bye Stofa internet og Stofa kabelTV. Ja der er faktisk tale om julegaver et halvt år før tid.  |
God fornøjelse...
Men tilbage til hvad tråden faktisk er til - feedback på den nye software, altså fejl og andre problemer der opleves med softwaren og dens nye funktioner...
------------- Lars B
|
Skrevet den: 26-Juni-2010 kl. 15:03
Nu er jeg stødt på et problem der opstået efter at have fået den nyeste opdatering. Jeg kan ikke tænde boksen, fjernsynet tænder fint og når jeg så skifter over på boksen forbliver den rød. Jeg skal tage strømmen fra boksen, og så kan jeg med fjernbetjeningen få den til at skifte over til grøn, og den starter op helt fra bunden. Troede kun lige det var den første gang efter opdateringen, men har nu oplevet det 3-4 gange siden den sidste opdatering, og har ellers aldrig oplevet det før. Jeg har ligeledes talt med en anden der også har zaptorboks der har oplevet det samme problem, ligeledes efter den her opdatering...
|
Skrevet den: 26-Juni-2010 kl. 15:10
matthesen skrev:
Nu er jeg stødt på et problem der opstået efter at have fået den nyeste opdatering. Jeg kan ikke tænde boksen, fjernsynet tænder fint og når jeg så skifter over på boksen forbliver den rød. Jeg skal tage strømmen fra boksen, og så kan jeg med fjernbetjeningen få den til at skifte over til grøn, og den starter op helt fra bunden. Troede kun lige det var den første gang efter opdateringen, men har nu oplevet det 3-4 gange siden den sidste opdatering, og har ellers aldrig oplevet det før. Jeg har ligeledes talt med en anden der også har zaptorboks der har oplevet det samme problem, ligeledes efter den her opdatering... |
Hvilken fjernbetjening anvender du?
Er det med boksens fjernbetjening, eller en 3. part?
Vi må lige få det testet i lab'et...
------------- Lars B
|
Skrevet den: 26-Juni-2010 kl. 15:17
Jeps det er boksens egen fjernbetjening.. :) Det mærkelige er at jeg godt kan slukke og tænde boksen når jeg lige har brugt den, men det sker når jeg tænder boksen efter at den har været slukket i længere tid, f.eks. over natten..
|
Skrevet af: Nexeren
Skrevet den: 27-Juni-2010 kl. 04:59
Har præcis samme problem...
|
Skrevet af: stro
Skrevet den: 27-Juni-2010 kl. 06:59
Jeg fik det problem at den begyndte at skifte favoritliste efter den havde været slukket i nogle timer. Den gik ganske enkelt over på listen som ligger i boksen som standard. Løsningen var at slette softwaren fra boksen og installere den påny. Det synes jeg faktisk man skal hver gang efter en opdatering, møgtræls.
|
Skrevet af: Vanda
Skrevet den: 27-Juni-2010 kl. 08:56
Hej.
Mine Zaptor bokse viser også alle kanaler når jeg tænder for tv'et.
De er aldrig i standby.
Det er meget irreterende når jeg er i udlandet, lige nøjagtigt favorit knappen virker ikke på min software fjernbetjening fra slingplayer.
9311418
Vanda
|
Skrevet af: DonSilicone
Skrevet den: 27-Juni-2010 kl. 09:58
Samme problem her. Jeg slukker altid boksen med strømskinne pga det høje standby strømforbrug. Det er møgirriterende den starter op på alle kanaler med den overflødige Zaptorkanal som forvalgt. Oven i købet med et lydniveau, der er meget højere end de andre kanaler. Da den også er i "Zaptormenumode" skal der hver gang trykkes OK og Favorit for at få den tilbage på normal visning og favoritlisten.
|
Skrevet den: 27-Juni-2010 kl. 12:46
Det skal lige siges at min kun blev slukket til standby, strømmen blev ikke taget helt fra den.
Til Vanda og DonSilicone, at boksen starter på default EFTER man har haft taget strømmen helt fra den tror jeg nu ikke de kan gøre noget ved, det gør min også og har altid gjort det. Prøv at sammenlign det med en computer, startes den fra standby går den hen til der man var før, men er den slukket startes den altid op med et "rent skrivebord".
|
Skrevet den: 27-Juni-2010 kl. 14:31
Min står også altid standby når jeg ikke bruger den. Næste morgen vil den ikke ud af standby hvorefter jeg tager strømmen i et par sekunder hvilket giver en grøn diode i et kort øjeblik hvorefter den igen går i standby. Hvis jeg så tænder med fjernbetjeningen genstarter den boksen.
Jeg har to bokse og det er kun den ældre boks der har problemet.
|
Skrevet den: 27-Juni-2010 kl. 19:35
Møgirreterende at Zaptor så ofte er genstartet når man tænder, min har gjort det flere gange om ugen den sidste månedstid. Den nye opdatering har ikke hjulpet på dette...
Har lige tændt Zaptor nu, og nu er den låst/hænger i start menuen. Kan intet gøre uden at tage strømmen, for fanden da... 
|
Skrevet den: 27-Juni-2010 kl. 22:38
Min er så først begyndt at gøre det efter nyeste opdatering. Om det er rent tilfældigt ved jeg ikke men jeg tvivler
|
Skrevet den: 27-Juni-2010 kl. 22:58
Nexeren skrev:
Min er så først begyndt at gøre det efter nyeste opdatering. Om det er rent tilfældigt ved jeg ikke men jeg tvivler
|
Min er også først begyndt på det efter den sidste opdatering, som denne tråd jo også handler om.. ;)
|
Skrevet den: 28-Juni-2010 kl. 08:44
pdj1974 skrev:
pdj1974 skrev:
1) Valg af menu-punkter ved hjælp af numeriske taster. Vil reducere adgangen til fx. Sputnik og dr.dk tv til 3 tryk.
 2) Drop at der skal trykkes Ok ved bogstavsøg. Der kan kun tastes eet bogstav, så hvorfor trykke ok? Vil både gøre det hurtigere, og mere tydeligt at man ikke skal forsøge at skrive hele programnavnet)
 3) Gruppering af enslydende udsendelser, så der kommer et niveau mere. (Hvis der kun er een udsendelse med et givet navn skal niveau 2 skjules/springes over)
 4) Ud for hver udsendelse skal så vidt muligt vises hvornår den sidst er sendt.
 5) Ud for hver "Udsendelsesgruppe" skal vises hvor mange udsendelser der er i gruppen.
 6) Brug af nummer til valg af program i både første og anden niveau.
 7) Ved køb/valg af udsendelser skal den bare gå igang automatisk efter 3-5 sekunder, og ikke afvente at der trykkes Afspil. (Eller hvad det nu er der står)
Foreløbigt er jeg dog løbet i et stort problem med den nye software! Jeg har heller ikke Delete kodet ind på min Harmony  |
Så skulle 1 + 7 være på plads også - NU må der snart være kage?! 
Hvad angår alle problemerne med låste bokse, der ikke vil starte op efter at have været i standby, så er det noget vi arbejder på - mønsteret er en smule "diffust", da det åbentbart ikke er alle bokse der opfører sig ens...
------------- Lars B
|
Skrevet den: 28-Juni-2010 kl. 20:52
Zulfo, ser meget frem til en løsning på det med låsning og hyppig genstart af Zaptor.
|
Skrevet den: 30-Juni-2010 kl. 09:23
Michael A - du sætter boksen i standby - er det når du tager boksen ud af standby eller er det bare spontant midt i det hele?
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet den: 30-Juni-2010 kl. 13:11
Jep, boksen er altid på standby. Det når jeg tænder og vil se tv at jeg enten:
1. Kan se boksen har været genstartet, da min favoritliste er deaktiveret.
2. Boksen låser når jeg tænder og kan intet gøre andet end at tage strømmen.
|
Skrevet den: 30-Juni-2010 kl. 18:30
MichaelA skrev:
|
Engang i vinters havde jeg også nogle mærkelige problemer med boksen dog ikke lige dem du beskriver, det endte med at jeg simpelthen bare slettede softwaren og installerede den på ny, så var problemet løst indtil sidste opdatering.
Har du prøvet at slette softwaren?
|
Skrevet af: bcravn
Skrevet den: 30-Juni-2010 kl. 20:23
+1 for frossen boks efter standby, der kræver at man rebooter boksen. Har ellers være 100% stabil siden jeg fik den for ca 2-3 måneder siden.
------------- /Bjarke
|
Skrevet den: 30-Juni-2010 kl. 22:57
stro skrev:
MichaelA skrev:
|
Engang i vinters havde jeg også nogle mærkelige problemer med boksen dog ikke lige dem du beskriver, det endte med at jeg simpelthen bare slettede softwaren og installerede den på ny, så var problemet løst indtil sidste opdatering.
Har du prøvet at slette softwaren?
|
Jep, det gjorde jeg med Stofa for noget tid siden det hjalp ikke og heller ikke med denne nye software, som du åbenbart også har lidt "sjov" med.
|
Skrevet den: 01-Juli-2010 kl. 22:25
zulfo skrev:
pdj1974 skrev:
8 ideer/ønsker - cut...lover jeg at komme forbi med en stor kage |
3 + 5 + 6 - det vil kræve at vi har en fuldtidsansat kun til at checke indhold fra leverandører. Om det kan automatiseres? Muligvis... |
Jamen titlerne er jo ens? Eksempelvis "Sportsnyt" osv. Det er jo ikke fordi jeg ønsker at kategorisere fx alle forskellige børneudsendelser i een gruppe. Men det er unødvendigt at Sportsnyt skal fylde 1½ side? Jeg prøvede lige at kikke på S under dr.tv og kom frem til at de pt. 63 udsendelser fylder 6 sider. Det ville kunne reduceres til 21 udsendelser på 2 sider. (Ville faktisk foretrække 9 eller 10 pr side, så tal kan benyttes)
zulfo skrev:
Så skulle 1 + 7 være på plads også - NU må der snart være kage?! |
Det er sgu stort!  Hvor man tidligere skulle bruge over 30 tryk for se en gang So Ein Ding, er det nu reduceret til cirka 11. Hvis 3+5+6 kommer igennem, så når har vi en Deal! (I sidder ude på Gasværksvej, right?)
PS: I burde vise tal mange flere steder end I gør idag - gerne meget småt. Eksempelvis i menuerne, hvor de kan bruges til at vælge med, men også i TV Guiden så man kan se kanalnumrene. Og selvfølgelig også i shoppen, når de også kan bruges der 
------------- /Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
|
Skrevet den: 01-Juli-2010 kl. 22:38
pdj1974 skrev:
zulfo skrev:
pdj1974 skrev:
8 ideer/ønsker - cut...lover jeg at komme forbi med en stor kage |
3 + 5 + 6 - det vil kræve at vi har en fuldtidsansat kun til at checke indhold fra leverandører. Om det kan automatiseres? Muligvis... |
Jamen titlerne er jo ens? Eksempelvis "Sportsnyt" osv. Det er jo ikke fordi jeg ønsker at kategorisere fx alle forskellige børneudsendelser i een gruppe. Men det er unødvendigt at Sportsnyt skal fylde 1½ side? Jeg prøvede lige at kikke på S under dr.tv og kom frem til at de pt. 63 udsendelser fylder 6 sider. Det ville kunne reduceres til 21 udsendelser på 2 sider. (Ville faktisk foretrække 9 eller 10 pr side, så tal kan benyttes)
zulfo skrev:
Så skulle 1 + 7 være på plads også - NU må der snart være kage?! |
Det er sgu stort!  Hvor man tidligere skulle bruge over 30 tryk for se en gang So Ein Ding, er det nu reduceret til cirka 11. Hvis 3+5+6 kommer igennem, så når har vi en Deal! (I sidder ude på Gasværksvej, right?) |
Næh nej, udviklerne, drifts og network operations-folkene sidder i Horsens, så det er der kagen skal hen 
Men hvis 3,5 og 6 er nødvendige for kage. så er jeg bange for at vi selv må ud og købe - som skrevet tidligere, så vil det kræve at man manuelt sidder og styrer det, og det vil være resursekrævende..
PS: I burde vise tal mange flere steder end I gør idag - gerne meget småt. Eksempelvis i menuerne, hvor de kan bruges til at vælge med, men også i TV Guiden så man kan se kanalnumrene. Og selvfølgelig også i shoppen, når de også kan bruges der 
|
Det giver jeg videre - hvis nu noget af det også kommer på plads, SÅ må det være tid til kage!  ------------- Lars B DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Skrevet den: 01-Juli-2010 kl. 22:54
zulfo skrev:
Næh nej, udviklerne, drifts og network operations-folkene sidder i Horsens, så det er der kagen skal hen  |
Så for søren - det var lidt langt væk. Og dog - jeg skal vist et smut til Kolding engang i august? Lad os se hvad der sker 
------------- /Peter
|
Skrevet den: 04-Juli-2010 kl. 21:37
"3 + 5 + 6 - det vil kræve at vi har en fuldtidsansat kun til at checke indhold fra leverandører. Om det kan automatiseres? Muligvis..."
Med mindre... man kunne måske lave reglen at hvis programmet har de samme første 5-6 tegn i navnet så er de i kategori sammen - men det kan måske være farligt da programmer måske kan hedde det samme i starten.
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 09:04
Mike S. skrev:
Med mindre... man kunne måske lave reglen at hvis programmet har de samme første 5-6 tegn i navnet så er de i kategori sammen - men det kan måske være farligt da programmer måske kan hedde det samme i starten. |
Jeg forstår det heller ikke helt. I starten hed eksempelvis Sportsnyt præcis det samme hele vejen ned i listen. Nu er det så kommet dato på (og mange tak for det  ), men jeg vil tro at datagrundlaget er det samme. Stofa har blot kombineret udsendelsens titel med et af de andre felter fra DRs filer. Man burde kunne opnå meget ved bare at gruppere på udsendelses navnet. Det er rigtigt at der er nogle udsendelser hvor hvert enkelt afsnit hedder noget forskelligt, men det kunne man enten ignorer, eller forsøge at få DR til at sende et felt med "Udsendelsesrækkenavn" så de kan grupperes. Alternativt kunne man manuelt en gang imellem opbygge nogle strenge med titler til gruppering. Eksempelvis "Spise med Price*" så uanset hvad der står bagefter, så kom de i denne gruppe.
------------- /Peter
|
Skrevet af: detlef
Skrevet den: 07-Juli-2010 kl. 05:15
Kolding, kl 04:50
Boksen har været tændt ca. 5 minutter da billedet fryser og der kommer en meddelelses boks med en ordlyd i retning af: "Zaptor modtager ikke signal fra Stofa, tjek dit antenne kabel "... den var da vist ny!
Efter et minuts tid forsvinder den og erstattes af den, desværre, velkendte "søger efter signal" boks. Den forsvinder så og alt imens der vises sort skærm kommer og går info bjælken nogle gange i bunden. Man kan ikke skifte kanal.
Her bliver jeg så utålmodig og genstarter boksen ( noget jeg er ret sikker på den havde gjort af sig selv ret snart alligevel...), og herefter fungerer alt igen. Den starter på favoritliste 0.
|
Skrevet den: 07-Juli-2010 kl. 08:29
detlef skrev:
Kolding, kl 04:50
Boksen har været tændt ca. 5 minutter da billedet fryser og der kommer en meddelelses boks med en ordlyd i retning af: "Zaptor modtager ikke signal fra Stofa, tjek dit antenne kabel "... den var da vist ny!
Efter et minuts tid forsvinder den og erstattes af den, desværre, velkendte "søger efter signal" boks. Den forsvinder så og alt imens der vises sort skærm kommer og går info bjælken nogle gange i bunden. Man kan ikke skifte kanal.
Her bliver jeg så utålmodig og genstarter boksen ( noget jeg er ret sikker på den havde gjort af sig selv ret snart alligevel...), og herefter fungerer alt igen. Den starter på favoritliste 0.
|
Det er korrekt - der er blevet lavet nogle mere "sigende" fejltekster til boksen, i stedet for E xx fejl.
I morges var vi nød til at lave en kort genstart af noget udstyr i hovedstationen, efter at nedbrudet mandag aften havde medført nogle fejl...
Btw... hvis boksen havde fået lov at stå, skulle den nok være kommet til sig selv automagisk..
------------- Lars B
|
Skrevet af: SteffenM
Skrevet den: 15-Juli-2010 kl. 18:32
Mht. sortering af serier m.v. burde det ikke være umuligt. Det handler bare om at lave sammenligning af strings. Altså tjekker man bare karakterer som er i samme rækkefølge. Er disse 95% ens eller lign. -> samme kategori. Har da kodet sådanne funktioner mange gange før
|
Skrevet af: SteffenM
Skrevet den: 15-Juli-2010 kl. 18:35
En anden god feature kunne også være at sørge for at en film ikke vises 2 gange såfremt at den er del af canal+ select. Ofte finder jeg den samme film flere gange fordi i selv har den i shoppen og/eller fordi den er i canal+ select / tv1000 play. Løsningen kunne igen her være karaktererne som sammenlignes (evt. også med udgivelsesdato som i viser for at sikre en nøjagtig match)
Det er drøn ærgeligt at leje en film hvis man kan se den gratis igennem sit canal+ abonnent
|
Skrevet den: 27-Juli-2010 kl. 10:38
zulfo skrev:
matthesen skrev:
Nu er jeg stødt på et problem der opstået efter at have fået den nyeste opdatering. Jeg kan ikke tænde boksen, fjernsynet tænder fint og når jeg så skifter over på boksen forbliver den rød. Jeg skal tage strømmen fra boksen, og så kan jeg med fjernbetjeningen få den til at skifte over til grøn, og den starter op helt fra bunden. Troede kun lige det var den første gang efter opdateringen, men har nu oplevet det 3-4 gange siden den sidste opdatering, og har ellers aldrig oplevet det før. Jeg har ligeledes talt med en anden der også har zaptorboks der har oplevet det samme problem, ligeledes efter den her opdatering... |
Hvilken fjernbetjening anvender du?
Er det med boksens fjernbetjening, eller en 3. part?
Vi må lige få det testet i lab'et... |
Nu ser det ud til at problemet er væk. Selvom min plejer og står til automatisk at få opdateringer, og efter sidste opdatering startede op som om den var opdateret. Så vidste det sig at den ikke var helt opdateret. Jeg prøvede at resette boksen, og opdaterede boksen. Nu starter den så op helt som den skal og problemet med ikke at kunne tænde den er væk. Jeg ved ikke om det var fordi opdateringen ikke var gået rigtigt ind eller hvorfor, men nu kører det.. ;)
|
Skrevet af: warfly
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 09:56
matthesen skrev:
Jeg har samme problem med den ene af min zaptor bokse. Det specielle ved den er at den ofte slukkes (så den går over på rød lampe).
Den vil tit ikke tænde igen. Hiver man strømstik ud og sætter det i igen, starter den op med grønlampe i et stykke tid og går så i rød lampe. Her kan man så ved at trykke lidt på tasterne, har ikke helt fundet ud af hvilken den reagerer på, få den til at tænde så opstarts sekvens forsætter.
Det er jævnt træls....
|
Skrevet af: pettsen
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 19:00
Det var sgu da en tynd kop te denne opdatering
Det hele handler jo mest om shoppen.... hvem gider i det hele taget leje disse "gamle film" der tilbydes til, iøvrigt synes jeg, horrible priser ???
Det gav da mere mening, hvis de brugte krudtet på at gøre det muligt at kunne tilslutte en extern harddisk til USB tilslutningen og optage via denne vej, eller hvad... er det kun mig der mangler det ?
Jeg har stadig en DVD optager stående og fylder ved siden af Zaptor boksen
Mvh
Pettsen
|
Skrevet den: 03-August-2010 kl. 23:17
Tilbage fra ferie og hvad med Zaptor - stadig pixelering på meget på DR HD og periodevis andre HD kanaler, og nu problemer med tekst tv.
Det spiller bare ikke siden den fejl tilbage i april... 
|
Skrevet den: 06-August-2010 kl. 19:28
Okay ret skal være ret - det med tekst tv var en lokal fejl ved mig.
Men der er stadig pixelering på DR HD...
|
Skrevet af: SonnyP
Skrevet den: 25-September-2010 kl. 17:15
matthesen skrev:
Hejsa
Jeg har samme problem...
2 - 3 gange om ugen
ALTID 1. gang når den skal tændes efter at have stået slukket natten over....
senest her i dag 25/9 som vanligt i moregs....
meget øv
har en software build date 20100110
og ellers samme software ver. som nævnt i denne her tråd.
Desuden har jeg ofte (ugentlig) problemer med at 3+ og tv2 zulu haker utroligt meget i både billede og lyd, men kan rettes ved blot lige at holde pause i programmet og så trykke play igen, så køre det fint, men ser det jo så en lille smule forskudt... og det mener jeg da kræver større bånbrede at hente....
skal nævnes at jeg kun har lille tv pakke, og tilkøbt tema pakke med bla. tv3, 3+ osv....
Nogen der har lign. problem mht. udfald i bilede/lyd
|
Skrevet den: 25-September-2010 kl. 20:23
Min Zaptor fryser/hænger tit når jeg tænder den, så kan man ikke se tv før der er genstartet
|
Skrevet den: 25-September-2010 kl. 20:39
SonnyP skrev:
matthesen skrev:
Hejsa
Jeg har samme problem...
2 - 3 gange om ugen
meget øv
Desuden har jeg ofte (ugentlig) problemer med at 3+ og tv2 zulu haker utroligt meget i både billede og lyd, men kan rettes ved blot lige at holde pause i programmet og så trykke play igen, så køre det fint, men ser det jo så en lille smule forskudt... og det mener jeg da kræver større bånbrede at hente....
skal nævnes at jeg kun har lille tv pakke, og tilkøbt tema pakke med bla. tv3, 3+ osv....
Nogen der har lign. problem mht. udfald i bilede/lyd |
Prøv at søge efter opdateringer, så skulle det være løst
|
Skrevet af: Gun
Skrevet den: 27-September-2010 kl. 16:11
mortenkaal skrev:
SonnyP skrev:
matthesen skrev:
Hejsa
Jeg har samme problem...
2 - 3 gange om ugen
meget øv
Nogen der har lign. problem mht. udfald i bilede/lyd |
Prøv at søge efter opdateringer, så skulle det være løst |
@mortenkaal Det med 3+ og zulu rettes vel ikke sådan? Jeg har haft problemer med netop disse kanaler og fik fra Stofa svar på at det var fordi de kanaler ligger på nogle uheldige frekvenser, som gør at de bliver forstyrret af fx Boxers signal. Løsningen var et nyt antennekabel - det har så virket efter hensigten siden.
|
Skrevet den: 27-September-2010 kl. 19:35
Nej det har du ret i. Det med opdateringen var ment som en løsning til det med at boksen ikke vil starte ordenligt op.
|
|