Print side | Luk vindue

Video ind på Canon 550D

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Digital Foto
Forumbeskrivelse: Foto med digital kamera, digital spejlrefleks, tilbehør mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=82938
Udskrevet den: 31-Januar-2025 kl. 11:50

Emne: Video ind på Canon 550D
Skrevet af: 'DLG'
Emne: Video ind på Canon 550D
Skrevet den: 02-Juli-2010 kl. 16:40

Hej Folkens.

Jeg vil høre om der er nogen der kan forklare mig hvordan jeg ligger video filer (fra min makkers 550D) ind på mit eget 550D? Jeg har filerne liggende på min computer, men jeg kan ikk trække dem over på hukommelseskortet. What to do? Confused

På forhånd tak

-------------
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 02-Juli-2010 kl. 17:19

Det skulle du meget nemt kunne, da det er en ganske almindelig RAM til flytning af alle typer Data. Er kortet låst.?

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: 'DLG'
Skrevet den: 02-Juli-2010 kl. 17:53
Kortet er ikk låst nej, men jeg kan ikk Copy/Paste.

-------------
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.

Skrevet den: 02-Juli-2010 kl. 18:47

Har du prøvet med andre filer.? Hvor store er de filer der skal overføres.? Hvilket format er kortet i.? Har det samme format som det andet.?

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: justrace
Skrevet den: 02-Juli-2010 kl. 19:03
Hvis det er fra et 550D til et 550D er kortene nok ca i samme format.

Har du prøvet via kortlæser?

-------------
MVH
justrace
http://nikonforum.dk/ - "I AM Nikon"

Skrevet den: 02-Juli-2010 kl. 19:11

Jeg prøver bare at få en sammenligning, for er de måske ud over kapacitet på andre måder ens, så må der jo være en fejl på det ene kort, hvis man kan overføre til og fra det ene, men ikke det andet. PS: Har du prøvet at formattere det der ikke virker.?

-------------

Skrevet den: 02-Juli-2010 kl. 19:48
Jo da, men det er ikke sikkert man kan skrive til det når de sidder i kameraet. Det er der ingen oplysninger om.

Men hvis det er tilfældet, kan det jo være der bare ikke er ledig plads nok.

-------------
MVH
justrace

Skrevet den: 02-Juli-2010 kl. 19:53

Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

det er ikke sikkert man kan skrive til det når de sidder i kameraet.
 Det er da en ny måde at tænke på, det har jeg ikke tænkt, da det er ikke er en normal måde at gøre det på, ej heller muligt skulle jeg mene.

-------------

Skrevet den: 02-Juli-2010 kl. 20:17
Kender ikke Canon, så kan ikke sige det... :)

-------------
MVH
justrace

Skrevet den: 02-Juli-2010 kl. 20:30

Det er jo heller ikke normalt at overføre filer til et kamera, kun fra det, og normalt med Memorykortet i PCen. Hvorfor man så åbentbart altid har en USB tilslutning på et kamera der bruger et kort ved jeg ikke, det er helt unødvendigt. 

-------------

Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 02-Juli-2010 kl. 22:22
Nu kan man jo andet end blot overføre filer til computeren via USB-kablet, så selvom du ikke kan se fidusen i kablet, så er jeg sikker på at der er et par stykker derude, som eks. bruger styring og direkte overførsel til billedviewer på sit DSLR. Til still-fotooptagelser (eks. produktfotos) så bruger man typisk et computer som trigger, så man øjeblikkeligt kan se om billedet er i orden på computerskærmen i stedet for at bruge kameraets display.

Derudover, så er det jo ikke sikkert at man har en kortlæser ved hånden hvis man bruger kameraet på rejser, hvorfor et kabel under alle omstændigheder er en nødvendighed som backup-løsning.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet

Skrevet den: 02-Juli-2010 kl. 22:49
Jeg bruger nu også tit kabel i stedet for at hive kortet ud hver gang.

-------------
MVH
justrace

Skrevet af: Ravnholdt
Skrevet den: 03-Juli-2010 kl. 00:07
Hej

Jeg har altid brugt kablet, da dette altid var tilgængeligt som form af tilbehør til diverse kameraer, som jeg har haft. Alle bærbare computere, hvilken jeg benytter en af til dagligt, er nogle gange ikke udstyret med de nødvendige hukommelseskortsslots, og hvorfor gå ud at bruge penge på en adapter af en salgs, hvis dette ikke er strengt nødvendigt.

Med venlig hilsen

Med venlig hilsen

Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 03-Juli-2010 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af Ravnholdt Ravnholdt skrev:

Hej

Jeg har altid brugt kablet, da dette altid var tilgængeligt som form af tilbehør til diverse kameraer, som jeg har haft. Alle bærbare computere, hvilken jeg benytter en af til dagligt, er nogle gange ikke udstyret med de nødvendige hukommelseskortsslots, og hvorfor gå ud at bruge penge på en adapter af en salgs, hvis dette ikke er strengt nødvendigt.

Med venlig hilsen

Med venlig hilsen

Grunden til man går ud og køber en kortlæser er fordi de som regl er hurtigere end kabel direkte i ens dSLR.

Derud over har jeg altid brugt en kortlæser da jeg syntes det er nemmere end at skulle sidde og bakse med kamera og ledning. 

-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!

Skrevet den: 03-Juli-2010 kl. 12:21

Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Derud over har jeg altid brugt en kortlæser da jeg syntes det er nemmere end at skulle sidde og bakse med kamera og ledning. 

Precist, derfor, altid direkte i PCen eller i MC, bruger aldrig de kabler der er med, der er andre muligheder end alt det roden rundt.

-------------

Skrevet af: Roland
Skrevet den: 15-Juli-2010 kl. 03:42
Lige et par forståelses spørgsmål ! Allerførst - Hvorfor skal du ha' hans video over i dit kamera ?
Et kamera er jo ret beset produceret til, at optage still billeder og i nogle tilfælde også videosekvenser i bestemte formater, som er tilpasset det filsystem som passer til hvert sit mærke.
Hvilket så fører frem til næste spørgsmål:
Er filmen blevet konverteret i et eller andet SW program, så den kunne ses på PC'en og/eller andre medier ?

Til kabel contra andre overførsels metoder. Så har jeg anskaffet mig en Sandisk FireWire kortlæser.
Da den er betydeligt hurtigere til at smide mine hundredevis af 25mb (5D2) Raw-filer over på PC'en - end hvad mit medfølgende USB kabel kan præstere.

Den "smutter" dem simpelthen så piv hurtigt over, så man tror det er løgn. Indtil man oplever det næste gang og alle de efterfølgende gange. Thumbs Up

Mvh. Roland 

-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks

Print side | Luk vindue