Hvad sker der for TV2 tour de'france
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: TV-stationer og kanaler
Forumbeskrivelse: Debat om TV stationerne og deres kanaler
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=82977
Udskrevet den: 21-November-2024 kl. 23:58
Emne: Hvad sker der for TV2 tour de'france
Skrevet af: Klondike
Emne: Hvad sker der for TV2 tour de'france
Skrevet den: 04-Juli-2010 kl. 10:20
Ja jeg undrer mig over hvad er det lige der sker for TV2 sport HD.
De har en desideret sports kanal i HD. Men så sender de alt muligt lort, traktor pulling og hvad ved jeg, i stedet for, at sende Tour'en i HD.
Det er sgu da helt ude i skoven efter min mening.
De kan godt finde ud af. at sende Wimbeldon i HD, det klager jeg bestemt ikke over. Men ud fra et marketings synspunkt er der nok Ca. 10 gange flere potentielle kunder der er intereseret i at se Tour'en i HD.
Så er der vel kun tilbage, at vælge mellem at se det på Eurosport HD og gå glip af Jørgen leth, og rolf Sørensens kommentarer, eller vælge, at se det i SD på TV2
|
Svar:
Skrevet af: Aspagilus
Skrevet den: 04-Juli-2010 kl. 16:31
Måske har TV2 Sport HD ingen rettigheder til at vise den lille cykeltur i
den franske natur at de cyklister er ude på. Den slags koster også
penge at få og det har længe været kendt at TV2 skal spare rigtig mange
penge og her faldt valget så måske at spare på det område.
|
Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 04-Juli-2010 kl. 21:03
Nu skal vi slå en ting fast.
TV2 Sport inkl TV2 Sport HD ikke at forveksle med TV2 Sporten, er ejet af Viasat med 51% og TV2 med 49%.
Det er TV2 Sporten, som har købt rettighederne til Touren, for at TV2 Sport skal kunne sende Touren, vil det kræve at TV2 Sport køber rettighederne af TV2 Sporten. Dette er en betingelse fra konkurrence myndighederne, ellers havde de ikke godkendt den selskabskonstruktion.
------------- http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)
|
Skrevet af: Klondike
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 08:12
Jaja det er da klart, at de ikke bare kan sende hvad de har lyst til uden at de har retighederne.
Det ændrer dog ikke ved, at det er totalt ude i hampen, med en sports Kanal i HD der sender traktor pulling og en masse andet ævl, når der er Tour.
|
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 10:11
Et andet emne kan måske også være dalende interesse fra seerne og andre indgåede aftaler med transmittering af sport der har højere prioritet end cykling seer missigt. Ser man på deres program oversigt, så dækker den reelt sportsgrene der har langt flere interesserede end Tour de France, der med garanti atter et år skal rammes af den ene skandale efter den anden.
|
Skrevet af: Aim
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 10:13
Sorry men kan ikke lige se at det er det helt store drama at man ikke kan se touren i hd. Det er jo nogle mænd på en cykel, og der er jo ikke ligesom brug for den store detaljerigdom her.
Bevars jeg ser det da også selv når de rammer alperne og det bliver sjovt, men synes nu ikke det er et must at se cykelsport i hd, slet ikke når det er på en kanal jeg ikke kan se
|
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 10:15
Surt hvis du er motorsport interesseret, for de viser NASCAR i HD den kommende week-end
|
Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 10:30
Klondike skrev:
Jaja det er da klart, at de ikke bare kan sende hvad de har lyst til uden at de har retighederne.
Det ændrer dog ikke ved, at det er totalt ude i hampen, med en sports Kanal i HD der sender traktor pulling og en masse andet ævl, når der er Tour.
|
Amen da, hvordan vil du have at TV2 Sporten skulle kunne sende Touren i HD, når nu ikke TV2 har en HD kanal?
------------- http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)
|
Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 12:31
Aim skrev:
Sorry men kan ikke lige se at det er det helt store drama at man ikke kan se touren i hd. Det er jo nogle mænd på en cykel, og der er jo ikke ligesom brug for den store detaljerigdom her.
Bevars jeg ser det da også selv når de rammer alperne og det bliver sjovt, men synes nu ikke det er et must at se cykelsport i hd, slet ikke når det er på en kanal jeg ikke kan se |
Tour De France er da netop noget af det der ville få rigtig meget ud af HD! En del af Tour de France er jo også de mange flotte naturområder de kører igennem, det er jo i høj grad også en visuel oplevelse.
|
Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 12:38
TobiasKM skrev:
Aim skrev:
Bevars jeg ser det da også selv når de rammer alperne og det bliver sjovt, men synes nu ikke det er et must at se cykelsport i hd, slet ikke når det er på en kanal jeg ikke kan se |
Tour De France er da netop noget af det der ville få rigtig meget ud af HD! En del af Tour de France er jo også de mange flotte naturområder de kører igennem, det er jo i høj grad også en visuel oplevelse.
|
Helt enig, TDF i HD .
|
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 13:23
TobiasKM skrev:
Aim skrev:
|
Point taken Jørgen Leth, dog køber jeg den ikke helt, det er jo ikke ligefrem ´The blue planet`billeder
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 15:29
TobiasKM skrev:
Aim skrev:
|
Så absolut den eneste og bedste grund til at se TDF
|
Skrevet af: HQjben
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 18:36
Hvorfor ser I det ikke bare på Eurosport? De sender i HD
|
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 19:53
HQjben skrev:
Hvorfor ser I det ikke bare på Eurosport? De sender i HD |
Det er jo fordi de gerne vil hører på Leth og Sørensen mm. hvilket jeg godt kan forstår.
Men man kunne måske alternativt have to tv-tuner, og så have billede fra Eurosport og lyden fra TV2
|
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 21:55
Lyden er underordnet, de pladrer jo bare løs
Næh billederne af turen gennem Holland og Belgien var flotte, og når de rammer bjergene blir' det helt fantastisk
|
Skrevet af: moho
Skrevet den: 07-Juli-2010 kl. 14:04
Nemlig og Yes, engang kunne man se Tour de France efter den daværende sort/hvide Franske Tv standard. Mon der stadig eksisterer Film optagelser herfra, sådan for kvalitetsnærstuderingen Sammenlignet med da Frankrig gik over til farverne. Jeg cykler ikke ud over det ____ Jeg Tromler bare frem! Nå ja lyden, men uden Jørgen Leth ville der mangle noget (meget) jeg mener han speaker jo fortsat.
------------- Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?
|
Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 08-Juli-2010 kl. 18:35
Aim skrev:
TobiasKM skrev:
Aim skrev:
|
Point taken Jørgen Leth, dog køber jeg den ikke helt, det er jo ikke ligefrem ´The blue planet`billeder |
Jamen så kan du måske komme med et eksempel på andet som har bedre brug for HD? :b Der er jo ikke noget der har "brug" for HD, HD er en ekstra luksus. Og det her er trods alt en af årets største sportsevents.. Og desuden så synes jeg da sagtens man kan bruge den ekstra skarphed fx i helikopterbillederne, hvor man ser hele feltet på afstand oppe fra. Kan være man rent faktisk selv ville kunne se tallene på ryggene bedre, udskille rytterne bedre fra hinanden :b
Sport generelt er i mine øjne et af de områder der får mest ud af at blive opgraderet til HD. Formel1 i HD ville jeg dælme sætte pris på for eksempel.. :b
|
Skrevet den: 08-Juli-2010 kl. 19:40
Generelt synes jeg at billedkvaliteten er højnet en hel del i år og med færre udfald i billedet. De må ha' fået bedre kameraer på motorcyklerne, for her var det noget juks tidligere.
|
Skrevet den: 08-Juli-2010 kl. 22:24
TobiasKM skrev:
Aim skrev:
TobiasKM skrev:
Aim skrev:
|
Point taken Jørgen Leth, dog køber jeg den ikke helt, det er jo ikke ligefrem ´The blue planet`billeder |
Jamen så kan du måske komme med et eksempel på andet som har bedre brug for HD? :b Der er jo ikke noget der har "brug" for HD, HD er en ekstra luksus. Og det her er trods alt en af årets største sportsevents..
Og desuden så synes jeg da sagtens man kan bruge den ekstra skarphed fx i helikopterbillederne, hvor man ser hele feltet på afstand oppe fra. Kan være man rent faktisk selv ville kunne se tallene på ryggene bedre, udskille rytterne bedre fra hinanden :b
Sport generelt er i mine øjne et af de områder der får mest ud af at blive opgraderet til HD. Formel1 i HD ville jeg dælme sætte pris på for eksempel.. :b |
Jo det har du da ret i, generalt burde alt blive sendt i hd, det er vel efterhånden de fleste personer/familier der har min. et tv der er hd-ready.
Jeg mente nok bare at hvis jeg sådan skulle vælge kunne jeg hurtigt finde nogle andre sportgrene som fx. fodbold, ishockey, tennis, golf, sportsgrene hvor man skal følge et mindre objekt (bold) i høj fart og et stort felt. Synes bare ikke lige cykling er en sportgren hvor der er et kæmpe behov for hd, men det er jo også bare min personlig holdning. Og det er skam ikke fordi jeg ikke kan lide cykling, plejer at se en stor del af touren og har fulgt med siden omkring 1994 fast hver år, har dog desvære ikke fået set så meget i år pga travlhed med husrenovering.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119843&title=herreklubben-byggetrd - Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
|
|